Рішення
від 22.02.2024 по справі 120/13660/23
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

22 лютого 2024 р. Справа № 120/13660/23

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дмитришеної Р.М., розглянувши письмово в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом: ОСОБА_1 до: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, 2 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Вінницькій області про: визнання протиправними та зобов`язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

У Вінницький окружний адміністративний суд звернулася з адміністратвиним позовом ОСОБА_1 до Головного управління Державної служби України у Вінницькій області про:

- визнання протиправними дій Головного управління ДСНС України у Вінницькій області щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 грошового забезпечення з 29.01.2020 із застосуванням показника прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2018 року;

- визнання протиправними дій Головного управління ДСНС України у Вінницькій області щодо нарахування ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.01.2016 по 28.02.2018, враховуючи базовий місяць січень 2016 року;

- визнання протиправними дій Головного управління ДСНС України у Вінницькій області щодо порушення вимог Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078, під час нарахування індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.03.2018 по 24.05.2022;

- зобов`язання Головного управління ДСНС України у Вінницькій області провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 грошового забезпечення за період з 29.01.2020 по 24.05.2022 із застосуванням показника прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого станом на 01.01.2020 Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", станом на 01.01.2021 Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік", станом на 01.01.2022 Законом України "Про Державний бюджет України на 2022 рік";

- зобов`язання Головного управління ДСНС України у Вінницькій області нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.01.2016 по 28.02.2018, враховуючи базовий місяць для обчислення індексації грошового забезпечення січень 2008 року;

- зобов`язання Головного управління ДСНС України у Вінницькій області здійснити перерахунок індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.03.2018 по 24.05.2022, як різницю між сумою індексації і розміром підвищення доходу відповідно до вимог абзаців 4, 5, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року №1078, та здійснити виплату такої індексації з урахуванням виплачених сум.

Ухвалою суду від 11.09.2023 відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати її розгляд в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні). Установлено строк для подання заяв по суті.

В подальшому, відповідач подав до суду клопотання про залучення до участі у справі співвідповідача. По суті поданого клопотання зазначив, що у період з 01.06.2013 по 24.05.2022 позивач проходила службу в 2 державному пожежно-рятувальному загоні Головного управління ДСНС України у Вінницькій області, а тому останній має здійснювати спірні виплати.

Ухвалою від 16.11.2023 позивачу встановлено 5-ти денний строк з дня вручення (отримання) копії ухвали, для висловлення (письмово) своїх доводів, міркувань або заперечень щодо залучення до участі у справі співвідповідача - 2 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління ДСНС України у Вінницькій області.

Копію ухвали від 16.11.2023 позивач отримала 28.11.2023, що підтверджується рекомендованим повідомлення про вручення поштової кореспонденції, однак своїм правом для подання пояснень щодо залучення до участі у справі співвідповідача - 2 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління ДСНС України у Вінницькій області не скористалася.

Ухвалою від 15.01.2024 залучено до участі у справі співвідповідача - 2 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (вул. 600-річчя, 11, м. Вінниця, 21021, код ЄДРПОУ 38328892). Установлено строк для подання відзиву.

22.01.2024 представник відповідача 1 подав відзив, у якому вимоги заперечує. По суті спору вказав, що правовий статус позивача, як особи начальницького складу служби цивільного захисту, визначений Кодексом цивільного захисту України. Отже, позивач, при проходженні служби була особою, статус якої визначено та регулюється відповідно до положень Кодексу ЦЗ та інших спеціальних нормативно правових актів в сфері цивільного захисту.

У спірний період з 01.06.2013 по 24.05.2022 Позивач проходила службу в 2 державному пожежно-рятувальному загоні Головного управління ДСНС України у Вінницькій області, та відповідні виплати Позивачу здійснювалися ДПРЗ-2 на підставі наказів начальника ДПРЗ-2.

Наказом ДСНС України від 11.06.2021 №436 Про внесення змін до установчих документів підрозділів Головного управління ДСНС України у Вінницькій області та викладення їх положень у новій редакції ДПРЗ-2 позбавлений права здійснювати нарахування та виплату будь-яких коштів, при цьому його код ЄДРПОУ не змінився.

У п.1.12 Положення ДПРЗ-2 (у редакції наказу ДСНС України від 11.06.2021 №436) вказано, що 2 ДПРЗ є бюджетною установою та утримується за рахунок коштів державного бюджету, але при цьому не має самостійного балансу та рахунків, відкритих в органах Державної казначейської служби України. 2 ДПРЗ окремо не займається фінансовою діяльністю, а будь-які фінансові дії здійснюються Головним управлінням ДСНС України у Вінницькій області. Організація бухгалтерського обліку здійснюється відповідно до положення про облікову політику в Головному управлінні ДСНС України у Вінницькій області та бухгалтерською службою Головного управління. 2 ДПРЗ може бути позивачем і відповідачем у суді.

Проте, відповідач зазначає, що Позивач і надалі, до дня звільнення (24 травня 2022 року), продовжила проходити службу на посаді радіотелефоніста караулу 31 державної пожежно-рятувальної частини (смт Тиврів Тиврівського району) 2 державного пожежно-рятувального загону та отримувала складові грошового забезпечення з розрахунку посадового окладу встановленого їй начальником ДПРЗ-2 з 01.03.2018, у зв`язку з набранням чинності постановою Кабінету Міністрів України від 30.08.2017 № 704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб".

Відповідач вказує, що в спірні періоди позивач безперервно проходила службу в 2 державному пожежно-рятувальному загоні Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, який в певні проміжки часу перебував на фінансовому забезпеченні в ГУ ДСНС України у Вінницькій області.

Наразі згідно з наказом ДСНС України від 28.07.2023 за №600 відповідач 2 є юридичною особою, яка має самостійний баланс, реєстраційні рахунки, а відтак уповноважена самостійно здійснити донарахування та виплату недоотриманих позивачем сум грошового забезпечення та індексації грошового забезпечення.

25.01.2024 відзив подав представник відповідача 2. У змісті відзиву вказує, що Позивач проходила службу в органах Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області.

Наказом ГУ ДСНС України у Вінницькій області від 23.05.2022 №177-оп Позивача звільнено з органів ДСНС України по статті 173, 176 пункт «3» (за станом здоров`я).

Щодо визначення розміру посадового окладу за період з 29.01.2020 по 24.05.2022, то відповідач покликається на те, що особам рядового і начальницького складу ДСНС після 01.03.2018 року жодного разу не підвищувався посадовий оклад. Бюджетні асигнування (щодо розрахунку посадових окладів осіб рядового та начальницького складу ДСНС за тарифними розрядами з визначенням шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 1 січня календарного року у 2020 - 2022 роках, від головного розпорядника бюджетних коштів та відповідального виконавця бюджетних програм, не надходили (такі видатки державного бюджету не були передбачені за відповідними бюджетними програмами).

Відповідно до наказу Міністерства внутрішніх справ України від 06.03.2018 № 179, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 березня 2018 за №316/31768, посадові оклади осіб рядового та начальницького складу ДСНС за тарифними розрядами визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 01 січня 2018 року, на відповідний тарифний коефіцієнт.

Крім того, вказує відповідач, що відсутнє відповідне рішення Уряду про зміну посадових окладів відповідної категорії військовослужбовців (осіб рядового і начальницького складу)

Відповідач просить суд врахувати, що взяття ним зобов`язань (визначення посадового окладу позивача шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, установленого законом на 1 січня календарного року у 2020-2022 роках) без відповідних бюджетних асигнувань у 2020, 2021, 2022 роках буде вважатись здійсненням видатків бюджету з перевищенням бюджетних призначень та кваліфікуватись як порушення бюджетного законодавства.

Щодо індексації грошового забезпечення за період з 01.01.2016 по 28.02.2018, то відповідач зазначає, що відповідно до наказу ДСНС від 31.12.2015 року №670 Про окремі питання грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту у 2016 році розмір грошового забезпечення з січня 2016 року збільшився не менше ніж на 3000 грн на місяць. Відповідно до наказу ДСНС від 29.12.2016 року №707 Про окремі питання грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту у 2017 році підвищення порівняно з 2016 роком розміру місячного грошового забезпечення відбулося не менше як на 2000 грн.

Усі кошторисні призначення були спрямовані виключно на виплату підвищеного грошового забезпечення.

Щодо обрахунку індексації до періоду з 01.03.2018 по 24.05.2022, то базовим місяцем для нарахування індексації грошового забезпечення був визначений березень 2018. У грудні 2018 року для індексації грошового забезпечення застосовувався індекс 3,7 % (103,7 % - 100 %), а до цього часу індексація не нараховувалась, оскільки індекс споживчих цін не перевищував поріг індексації 103 %.

Враховуючи, що розгляд справи по суті розпочався, інших заяв і документів не надходило, а визначений строк для їх подання закінчився, клопотань щодо продовження процесуального строку не надходило, відтак суд розглядає справу в письмовому провадженні за наявними в ній доказами.

Суд, вивчивши та дослідивши матеріали справи, оцінивши доводи позову, встановив наступне.

Позивач з 01.06.2013 по 24.05.2022 проходила службу в 2 державному пожежно-рятувальному загоні Головного управління ДСНС України у Вінницькій області.

Наказом Управління ДСНС України у Вінницькій області від 01.06.2013 №39 (по о/с) сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 призначено на посаду радіотелефоніста караулу 31 державної пожежно-рятувальної частини (смт Тиврів Тиврівського району) 2 державного пожежно-рятувального загону Управління ДСНС України у Вінницькій області.

Наказом ГУ ДСНС України у Вінницькій області від 23.05.2022 №177-оп ОСОБА_1 звільнено з органів ДСНС України по статті 173, 176 пункт 3 (за станом здоров`я) з посади радіотелефоніста караулу 31 державної пожежно-рятувальної частини (смт Тиврів Тиврівського району) 2 державного пожежно-рятувального загону ГУ ДСНС України у Вінницькій області з 24.05.2022 (а.с. 12).

31.07.2023 позивач звернулася до ГУ ДСНС України у Вінницькій області з питань виплати їй індексації грошового забезпечення за період з 01.01.2016 по 24.05.2022 та обрахунку її посадового окладу із показника прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня відповідно року за період з 29.01.2020 по 24.05.2022.

У відповідь на звернення відповідач 1 листом від 23.08.2023 №47 01-4570/47-49 повідомив, що виплата грошового забезпечення їй здійснювалась відповідно до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", виходячи із розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2018. Індексація грошового забезпечення у 2016 здійснювалася в межах кошторисних призначень. У 2017 кошторисні призначення були спрямовані виключно на виплату підвищеного грошового забезпечення. З березня 2018 індексація виплачувалась з урахуванням базового місяця березня 2018.

Позивач не погоджується з розміром нарахованого в період з 29.01.2020 по 24.05.2022 грошового забезпечення, розміром нарахованої індексації з 01.01.2016 по 24.05.2022, тому зверулась до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам та вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

За приписами частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 9 Закону України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей" від 20.12.1991 (далі - Закон №2011-XII) визначено, що держава гарантує військовослужбовцям достатнє матеріальне, грошове та інші види забезпечення в обсязі, що відповідає умовам військової служби, стимулює закріплення кваліфікованих військових кадрів.

За змістом частини другої статті 9 Закону №2011-ХІІ до складу грошового забезпечення входять: посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення.

Грошове забезпечення визначається залежно від посади, військового звання, тривалості, інтенсивності та умов військової служби, кваліфікації, наукового ступеня і вченого звання військовослужбовця. Грошове забезпечення підлягає індексації відповідно до закону (частина третя статті 9 Закону №2011-ХІІ).

Частинами першою, другою статті 101 Кодексу Цивільного захисту України передбачено, що служба цивільного захисту - це державна служба особливого характеру, покликана забезпечувати пожежну охорону, захист населення і територій від негативного впливу надзвичайних ситуацій, запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, ліквідацію їх наслідків у мирний час та в особливий період.

Кабінетом Міністрів України прийнято Постанову від 30 серпня 2017 року №704 "Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб", якою збільшено розмір грошового забезпечення військовослужбовців.

В силу пункту 10 Постанови № 704, ця постанова набирає чинності з 01 березня 2018 року.

За первинною редакцією пункту 4 постанови Кабінету Міністрів України №704, передбачено, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14.

За загальним правилом, примітка застосовується законодавцем для супроводу та зв`язку з нормою права, якої вона стосується. Тобто, примітка повинна бути у безпосередньому зв`язку з нормою, в даному випадку п. 4 постанови Кабінету Міністрів України №704, і не повинна суперечити змісту основної норми, яку вона супроводжує.

Відтак, застосуванню у спірних правовідносинах підлягають саме положення основної норми постанови КМУ №704, пункт 4 якої має нормативний характер, тобто містить правила поведінки для невизначеного широкого кола осіб.

21 лютого 2018 року Кабінет Міністрів України прийняв Постанову № 103 "Про перерахунок пенсій особам, які звільнені з військової служби, та деяким іншим категоріям осіб" (далі - Постанова № 103).

Пунктом 6 Постанови № 103, внесено зміни до постанов Кабінету Міністрів України, що додаються. Так, до Постанови №704 були внесені зміни, внаслідок яких пункт 4 Постанови №704 викладено у новій редакції, а саме: "4. Установити, що розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01 січня 2018, на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13 і 14".

Разом з тим, постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 29.01.2020 у справі №826/6453/18 визнано протиправним та скасовано п. 6 постанови Кабінету Міністрів України №103, яким були внесені зміни до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України №704.

Вказаною постановою були скасовані зміни, у тому числі до п. 4 постанови Кабінету Міністрів України №704, та відновлено його попередню редакцію (станом на 30.07.2018), згідно якої розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу визначаються шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (але не менше 50 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленого законом на 1 січня календарного року), на відповідний тарифний коефіцієнт згідно з додатками 1, 12, 13, 14.

Із наведеного слідує, що саме з 29.01.2020 - дня набрання законної сили рішенням Шостого апеляційного адміністративного суду у справі №826/6453/18 - діє редакція пункту 4 постанови №704, яка діяла до зазначених змін.

Отже, з 29 січня 2020 року була відновлена дія пункту 4 Постанови КМУ №704 у первісній редакції, котра визначала розміри посадових окладів, окладів за військовими (спеціальними) званнями військовослужбовців, осіб рядового та начальницького складу шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, а не на 01 січня 2018.

Таким чином, з 29 січня 2020 року виникають підстави для розрахунку грошового забезпечення з урахуванням розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням та відсоткової надбавки за вислугу років, а також додаткових видів грошового забезпечення, виходячи з розміру складових, розрахованих згідно з Постановою № 704 у відповідності до вимог статті 9 Закону №2011-ХІІ.

Суд при вирішенні даного спору також бере до уваги висновки Верховного Суду зроблені у постанові від 12 вересня 2022 року у справі №500/1813/21 (адміністративне провадження № К/9901/37717/21), зокрема пункт 62, а саме:

"(1) з 01.01.2020 положення пункту 4 постанови № 704 в частині визначення розрахунковою величиною для визначення посадових окладів, розрахованих згідно з постановою № 704 прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2018 року не відповідає правовим актам вищої юридичної сили, згідно із якими прожитковий мінімум як базовий державний стандарт був змінений на відповідний рік у тому числі як розрахункова велична для визначення посадових окладів, заробітної плати, грошового забезпечення працівників державних органів;

(3) встановлене положеннями пункту 3 розділу ІІ Прикінцевих та перехідних положень Закону № 1774-VІІІ обмеження щодо застосування мінімальної заробітної плати як розрахункової величини для визначення посадових окладів, розрахованих згідно з постановою № 704 жодним чином не впливає на спірні правовідносини, оскільки такою розрахунковою величною є, прожитковий мінімум для працездатних осіб, встановлений законом на 1 січня календарного року. Розмір мінімальної заробітної плати не є розрахунковою величиною для визначення посадових окладів, а застосований з іншою метою - для визначення мінімальної величини, яка враховується як складова при визначенні розмірів посадових окладів та окладів за військовим (спеціальним) званням.".

Тому до спірних правовідносин підлягає застосуванню пункт 4 постанови № 704 в частині, що не суперечить нормативно-правовому акту, який має вищу юридичну силу із використанням для визначення розміру посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року (через його збільшення на відповідний рік згідно Законів України Про Державний бюджет України на відповідний рік).

Відтак суд прийшов до висновку, що нарахування та виплата позивачу у 2020-2022 роках посадового окладу, окладу за військовим званням, визначених шляхом множення прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня 2018 року, є протиправною, оскільки нарахування та виплату грошового забезпечення необхідно було проводити з урахуванням розмірів посадового окладу та окладу за військовим званням, визначених шляхом множення розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 01.01.2020 р. 01.01.2021, на 01.01.2022.

З огляду на це, підлягають задоволенню похідні вимоги перерахунку та виплати ОСОБА_1 грошового забезпечення за період з 29.01.2020 по 24.05.2022 із застосуванням показника прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого станом на 01.01.2020 Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", станом на 01.01.2021 Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік", станом на 01.01.2022 Законом України "Про Державний бюджет України на 2022 рік".

Щодо вимоги про нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.01.2016 по 28.02.2018, враховуючи базовий місяць для обчислення індексації грошового забезпечення січень 2008 року, то суд зазначає таке.

Відповідно до статті 18 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" законами України з метою надання соціальної підтримки населенню України в цілому та окремим категоріям громадян встановлюються державні гарантії щодо, зокрема, індексації доходів населення з метою підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності їх грошових доходів в умовах зростання цін.

Частиною другою статті 19 Закону України "Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії" визначено, що державні соціальні гарантії є обов`язковими для всіх державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності.

Правові, економічні та організаційні основи підтримання купівельної спроможності населення України в умовах зростання цін з метою дотримання встановлених Конституцією України гарантій щодо забезпечення достатнього життєвого рівня населення України визначені Законом України Про індексацію грошових доходів населення (тут і надалі в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно із абзацом другим статті 1 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" індексація грошових доходів населення - встановлений законами та іншими нормативно-правовими актами України механізм підвищення грошових доходів населення, що дає можливість частково або повністю відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг.

Відповідно до частини першої статті 2 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані ними в гривнях на території України і які не мають разового характеру, зокрема, оплата праці (грошове забезпечення).

Частиною шостою статті 2 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" визначено, що індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

Згідно із статтею 3 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" індекс споживчих цін обчислюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.

При цьому, відповідно до визначення, яке міститься в абзаці третьому статті 1 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" індекс споживчих цін - показник, що характеризує динаміку загального рівня цін на товари та послуги, які купує населення для невиробничого споживання.

Згідно із статтею 4 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" індексація грошових доходів населення проводиться в разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який установлюється в розмірі 103 відсотка.

Обчислення індексу споживчих цін для індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком, починаючи з місяця введення в дію цього Закону.

Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений у частині першій цієї статті.

Підвищення грошових доходів населення у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, у якому опубліковано індекс споживчих цін.

У разі якщо грошові доходи населення підвищено з урахуванням прогнозного рівня інфляції випереджаючим шляхом, при визначенні обсягу підвищення грошових доходів у зв`язку із індексацією враховується рівень такого підвищення у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частин другої, шостої статті 5 Закону України Про індексацію грошових доходів населення підприємства, установи та організації, що фінансуються чи дотуються з Державного бюджету України, підвищують розміри оплати праці (грошового забезпечення) у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів і коштів Державного бюджету України.

Проведення індексації грошових доходів населення здійснюється у межах фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів та бюджетів фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування на відповідний рік.

Згідно із статтею 6 Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" у разі виникнення обставин, передбачених статтею 4 цього Закону грошові доходи населення визначаються як результат добутку розміру доходу, що підлягає індексації в межах прожиткового мінімуму для відповідних соціальних і демографічних груп населення, та величини індексу споживчих цін. Порядок проведення індексації грошових доходів населення визначається Кабінетом Міністрів України.

З аналізу положень Закону України "Про індексацію грошових доходів населення" встановлено, що індексація грошового забезпечення є однією із основних державних гарантій щодо оплати праці. Через вимоги законодавства проведення індексації у зв`язку зі зростанням споживчих цін (інфляцією) є обов`язком для всіх юридичних осіб-роботодавців, незалежно від форми власності та виду юридичної особи.

Враховуючи, що індексації підлягають всі грошові доходи населення, які не мають разового характеру, механізм індексації має універсальний характер. У свою чергу, правове регулювання виплати індексації визначає умови (коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації), з настанням яких виникає право на щомісячне отримання суми індексації у структурі заробітної плати (грошового забезпечення) до настання обставин (підвищення тарифних ставок, окладів), за яких виплата розрахованої суми індексації припиняється до повторного настання обставин, які обумовлюють наступне виникнення права на отримання індексації (пункти 43-44 постанови Верховного Суду від 27.04.2021 у справі № 380/1513/20).

Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення визначаються Порядком проведення індексації грошових доходів населення, затвердженим постановою КМУ від 17 липня 2003 р. № 1078 (далі - Порядок №1078) і поширюється на підприємства, установи та організації незалежно від форми власності і господарювання, а також на фізичних осіб, що використовують працю найманих працівників.

Відповідно до пункту 1-1 Порядку №1078, підвищення грошових доходів громадян у зв`язку з індексацією здійснюється з першого числа місяця, що настає за місяцем, в якому офіційно опубліковано індекс споживчих цін.

Індексація грошових доходів населення проводиться у разі, коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації, який встановлюється в розмірі 101 відсотка до 1 січня 2016 р., а з 1 січня 2016 року в розмірі 103 відсотка.

Індекс споживчих цін обчислюється Держстатом і не пізніше 10 числа місяця, що настає за звітним, публікується в офіційних періодичних виданнях.

Обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів населення провадиться наростаючим підсумком починаючи з березня 2003 р. - місяця опублікування Закону України від 06 лютого 2003 р. № 491-IV "Про внесення змін до Закону України "Про індексацію грошових доходів населення".

Для проведення подальшої індексації грошових доходів населення обчислення індексу споживчих цін починається за місяцем, у якому індекс споживчих цін перевищив поріг індексації, зазначений в абзаці другому цього пункту.

Згідно пункту 2 Порядку №1078, індексації підлягають грошові доходи громадян, одержані в гривнях на території України, які не мають разового характеру, зокрема, грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу, посадових осіб митної служби.

Положеннями пункту 4 Порядку №1078 визначено, що індексації підлягають грошові доходи населення у межах прожиткового мінімуму, встановленого для відповідних соціальних і демографічних груп населення.

У межах прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, індексуються оплата праці (грошове забезпечення), допомога по безробіттю та матеріальна допомога у період професійної підготовки, перепідготовки або підвищення кваліфікації безробітного, що надаються залежно від страхового стажу у відсотках середньої заробітної плати, стипендії.

Відповідно до пункту 6 Порядку №1078, виплата сум індексації грошових доходів здійснюється за рахунок джерел, з яких провадяться відповідні грошові виплати населенню: підприємства, установи та організації підвищують розміри оплати праці у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів; підприємства, установи та організації, що фінансуються чи дотуються з державного бюджету, підвищують розміри оплати праці (грошового забезпечення) у зв`язку з індексацією за рахунок власних коштів і коштів державного бюджету; об`єднання громадян підвищують розміри оплати праці за рахунок власних коштів; індексація пенсій, страхових виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, щомісячного довічного грошового утримання, що виплачується замість пенсії, інших видів соціальної допомоги провадиться відповідно за рахунок Пенсійного фонду, фондів загальнообов`язкового державного соціального страхування та коштів державного бюджету; індексація стипендій особам, які навчаються, провадиться за рахунок джерел, з яких вони сплачуються.

Згідно з п. 5 Порядку №1078 (в редакції постанови №1013 від 09.12.2015) у разі підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків.

У разі зростання заробітної плати за рахунок інших її складових без підвищення тарифних ставок (окладів) сума індексації не зменшується на розмір підвищення заробітної плати. У разі коли відбувається підвищення тарифної ставки (окладу), у місяці підвищення враховуються всі складові заробітної плати, які не мають разового характеру.

До чергового підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, до визначеної суми індексації додається сума індексації, яка складається внаслідок перевищення величини індексу споживчих цін порогу індексації, зазначеного у пункті 1-1 цього Порядку.

Аналізуючи зміни посадового окладу у часі слід вказати, що зміна посадового окладу відбулася в березні 2018 року відповідно до постанови Кабміну України «Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» від 30.08.2017 № 704.

До постанови №704 від 30.08.2017 року діяла постанова Кабміну України Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб від 07.11.2007 №1294.

Структура та умови грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб, зокрема, осіб рядового і начальницького складу органів та підрозділів цивільного захисту, установлювалися постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 №1297.

Нарахування та оплата праці позивачу здійснювалась відповідно до постанови від 07.11.2007 №1297, а посадовий оклад відповідав УІ тарифному розряду, а саме до посадових окладів осіб рядового і молодшого начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, тому у спірних правовідносинах підлягає застосуваню вказана постанова.

Відповідно до постанови Кабміну України №1294, затверджено нові схеми посадових окладів військовослужбовців та інших осіб, яка згідно з положеннями п. 13 постанови № 1294 набрала чинності з 01 січня 2008 року.

Вищевказана постанова діяла до дати набрання чинності постанови КМ України від 30.08.2017 №704, якою встановлені нові розміри посадових окладів, а саме 01 березня 2018 року.

З аналізу постанови Кабінету Міністрів України №1294 в період її дії з 01.01.2008 по 28.02.2018, слідує незмінність розмірів посадових окладів військовослужбовців.

З огляду на обставини справи, відповідач 2 заперечуючи проти позову вказує, що у період 2016-2017 розмір грошового забезпечення позивача збільшувався, зокрема на 3000грн та 2000 грн, відповідно, з урахуванням наказів ДСНС від 31.12.2015 року №670 Про окремі питання грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту у 2016 році та від 29.12.2016 року №707 Про окремі питання грошового забезпечення осіб рядового і начальницького складу служби цивільного захисту у 2017 році.

Перевіряючи такі доводи, суд зазначає, що відповідно до Довідки про розмір грошового забезпечення позивача за період з січня 2016 по лютий 2018 слідує незмінність посадового окладу, окладу за званням, надбавки за вислугу років, надбавки за ОВС, які становлять 485,00грн, 45,00грн, 185,00грн, 357,75грн. відповідно (а.с. 19-20).

Верховний Суд у справах № 400/1118/21 і №420/3593/20, розтлумачивши пункти 2, 5 Порядку № 1078, указав, що для визначення базового місяця для проведення індексації доходів необхідно обрати місяць, у якому заробітна плата працівника зросла за рахунок її постійних складових.

На підставі встановленого, суд відхиляє доводи відповідача, що грошове забезпечення позивача у період 2016-2017 збільшувалось, оскільки письмові докази вказують на протилежне. Те, що сума грошового забезпечення збільшилась за рахунок преміальних виплат, то вони не є постійними складовими, на що вказує Верховний Суд у справах № 400/1118/21 і №420/3593/20.

Верховний Суд у постанові від 28 вересня 2022 року по справі № 560/3965/21 вказав, що постановою Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 «Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб» затверджено схеми посадових окладів військовослужбовців. Указана постанова була чинна з 01.01.2008 до 01.03.2018. Отже, відповідно до положень Порядку № 1078, січень 2008 року є базовим місяцем для нарахування індексації грошового забезпечення позивача за період з 01.01.2016 по 01.03.2018.

Отже, якщо останнє підвищення окладу за посадою відбулося у січні 2008 на чому наполягає позивач, а відповідач не спростовує цього, то для визначення суми індексації такому працівнику з січня 2016 має застосовуватись індекс споживчих цін, обчислений наростаючим підсумком з лютого 2008 року.

Стосовно того, що індексація виплачувалась у межах кошторисних призначень на грошове забезпечення на відповідний рік і всі кошти були спрямовані на виплату підвищеного грошового забезпечення, на чому наполягає відповідач у відзиві, то суд такі аргументи відхиляє, оскільки реалізація особою права, яке пов`язане з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актах національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань (справа "Кечко проти України", № 63134/00, рішення Європейського суду з прав людини від 07 листопада 2005 року).

У рішенні Конституційного Суду України від 15 жовтня 2013 року у справі № 9-рп/2013 щодо офіційного тлумачення положення частини другої статті 233 Кодексу законів про працю України зазначено, що індексація заробітної плати як складова належної працівникові заробітної плати спрямована на забезпечення реальної заробітної плати з метою підтримання достатнього життєвого рівня громадян та купівельної спроможності заробітної плати у зв`язку з інфляційними процесами та зростанням споживчих цін на товари та послуги. Тому системний аналіз наведених норм дає підстави для висновку, що індексація грошового забезпечення, як складова грошового забезпечення військовослужбовців, є однією з основних державних гарантій щодо оплати їх праці, а отже підлягає обов`язковому нарахуванню і виплаті.

Аналогічна правова позиція викладена в постановах Верховного Суду від 19.07.2019 у справі № 240/4911/18 від 07.08.2019 у справі № 825/694/17 та від 23.10.2019 у справі №825/1832/17.

На підставі вищевикладеного, суд вважає вимоги позивача щодо її права на обчислення індексації грошового забезпечення за період з 01.01.2016 по 28.02.2018, враховуючи базовий місяць січень 2008 року, є обгрунтованими, та такими, що підлягають задоволенню. А відтак відмова у виплаті цих сум є протиправною.

Крім того, в даному випадку між сторонами існує спір з приводу правомірності невиплати відповідачем в повному розмірі індексації грошового забезпечення за період з 01.03.2018 по 24.05.2022 включно із застосуванням щомісячної фіксованої індексації відповідно до абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 Порядку № 1078.

За доводами відповідача 2 до періоду з 01.03.2018 по 24.05.2022, то базовим місяцем для нарахування індексації грошового забезпечення був визначений березень 2018. У грудні 2018 року для індексації грошового забезпечення застосовувався індекс 3,7 % (103,7 % - 100 %), а до цього часу індексація не нараховувалась, оскільки індекс споживчих цін не перевищував поріг індексації 103 %.

З цього приводу суд зазначає, що Порядок №1078 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 №141, яка набула чинності 15.03.2018), не пов`язує проведення нарахування індексації доходів громадян із визначенням базового місяця.

Подібна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 27.04.2021 у справі № 380/1513/20, від 28.09.2022 у справі № 560/3965/21 та у справі №400/1119/21.

Згідно з пунктом 5 Порядку 1078 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2018 №141, яка набула чинності 15.03.2018) у разі підвищення тарифних ставок (окладів), стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, визначених у пункті 2 цього Порядку, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків.

Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення. Сума індексації у місяці підвищення грошових доходів, зазначених у абзаці першому цього пункту, не нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу перевищує суму індексації, що склалася у місяці підвищення доходу.

Якщо розмір підвищення грошового доходу не перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу, сума індексації у цьому місяці визначається з урахуванням розміру підвищення доходу і розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу.

У разі зростання заробітної плати за рахунок інших її складових без підвищення тарифних ставок (окладів) сума індексації не зменшується на розмір підвищення заробітної плати.

У разі коли відбувається підвищення тарифної ставки (окладу), у місяці підвищення враховуються всі складові заробітної плати, які не мають разового характеру.

До чергового підвищення тарифних ставок (окладів), стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, крім щомісячних страхових виплат потерпілим на виробництві (з урахуванням виплат на необхідний догляд за потерпілим) та членам їх сімей, до визначеної суми індексації додається сума індексації, яка складається внаслідок перевищення величини індексу споживчих цін порогу індексації, зазначеного у пункті 1-1 цього Порядку.

З системного аналізу вказаних вище норм права можна дійти висновку, що не нараховується індексація у місяці підвищення посадового окладу (тарифної ставки), якщо розмір такого підвищення (з урахуванням всіх складових, що не мають разового характеру) перевищує суму можливої індексації у відповідному місяці. Якщо ж сума підвищення не перекриває суму можливої індексації, визначається різниця між нею та сумою підвищення.

Отже, для з`ясування питання чи має позивач право на застосування при нарахуванні його індексації грошового забезпечення починаючи з березня 2018 року приписів абзацу 3, 4, 5 пункту 5 Порядку № 1078, необхідно з`ясувати розмір грошового забезпечення позивача за попередній місяць (лютий 2018 року), розмір індексації, що мав бути нарахований в цьому місяці, а також суму нарахованого грошового забезпечення без урахування складових, що мають разовий характер, за місяць, в якому відбулося підвищення посадових окладів (березень 2018 року).

Відповідно до матеріалів справи, грошове забезпечення позивача в лютому 2018 року становило 7012,45 грн. Грошове забезпечення позивача у березні 2018 року становило 7861,65 грн, що підтверджується довідкою про отримане грошове забезпечення позивача, виданою Головним управлінням ДСНС у Вінницькій області (а.с. 19-20).

Посадовий оклад позивача у березні 2018 в порівняні з лютим 2018 збільшився та становить 2550,00 грн в порівняні з попереднім місяцем - 485,00 грн.

Відтак, з огляду на те, що оклад позивача збільшився, то у місяці підвищення враховуються всі складові заробітної плати, що становить 7861,65 грн.

Отже, грошовий дохід позивача збільшився на 849,20 грн в порівняні з лютим 2018 (7861,65 грн - 7012,45 грн).

У березні 2018 року прожитковий мінімум складав 1762,00 грн., величина приросту індексу споживчих цін становила 253,30% .

Величина приросту індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення розрахована наростаючим підсумком за період з лютого 2008 по січень 2018, що становить 353,3% - 100% = 253,30% .

Щодо величини приросту індексу споживчих цін для розрахунку індексації грошового забезпечення у розмірі 253,30% вказано і у постанові Другого апеляційного адміністративного суду від 21.01.2022 по справі №440/9802/21.

Відповідно до абзацу 5 пункту 4 Порядку №1078 сума індексації за березень 2018 року розраховується як: прожитковий мінімум для працездатних осіб станом на 01 березня 2018 року помножити на величина приросту індексу споживчих цін і поділити на 100.

1762,00 грн. * 253,30% /100 = 4463,15 грн.

Відповідно до абзацу 4 пункту 5 Порядку №1078 сума належної позивачу індексації в березні 2018 року розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу, а саме: 4463,15 грн. - 849,20 грн = 3613,95 грн.

Таким чином, починаючи з березня 2018 року сума індексації з урахуванням абзацу 3, 4, пункту 5 Порядку № 1078 має виплачуватися у фіксованому розмірі до моменту наступного підвищення посадового окладу.

Відтак, з огляду на обставини справи, враховуючи, що позивачу не проведено індексацію у належному розмірі, що є протиправною дією, у суду наявні правові підстави для зобов`язання нарахувати і виплатити на користь позивача індексацію грошового забезпечення за період з 01.03.2018 по 24.05.2022 відповідно до абзаців 3, 4, 5, 6 пункту 5 "Порядку проведення індексації грошових доходів населення", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 №1078.

При цьому, визначаючись щодо вимог зобов`язального характеру, суд враховує, що в спірні періоди позивач безперервно проходила службу в 2 державному пожежно-рятувальному загоні Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, який в певні проміжки часу перебував на фінансовому забезпеченні в ГУ ДСНС у Вінницькій області.

Наразі згідно наказу ДСНС України від 28.07.2023 за №600 відповідач 2 є юридичною особою, яка має самостійний баланс, реєстраційні рахунки.

Відповідач 1 заперечуючи проти позову вказує, що відповідно до пункту 61 Положення про порядок проходження служби цивільного захисту особами рядового і начальницького складу та визнання такими, що втратили чинність деяких постанов Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.07.2013 №593, особи рядового і начальницького складу призначаються на посади, які передбачені штатами (штатними розписами) органів чи підрозділів цивільного захисту, наказами по особовому складу відповідних керівників (начальників) згідно з номенклатурою посад.

Разом з тим, вирішуючи питання щодо обов`язку виплатити позивачу недоотримані кошти, суд ураховує, що згідно з висновками Верховного Суду, викладеними у постановах від 19.07.2019 у справі № 240/4911/18, від 07.08.2019 у справі № 825/694/17, від 20.11.2019 у справі № 620/1892/19, виплата індексації грошового забезпечення здійснюється за місцем перебування військовослужбовців на грошовому забезпеченні і обмежене фінансування не впливає на право позивача отримати індексацію грошового забезпечення.

Матеріалами справи підтверджується, що 2 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області, в якому позивач проходила службу, перебував на фінансовому забезпеченні в ГУ ДСНС України у Вінницькій області.

Наказом ДСНС України від 11.06.2021 №436 Про внесення змін до установчих документів підрозділів Головного управління ДСНС України у Вінницькій області та викладення їх положень у новій редакції ДПРЗ-2 позбавлений права здійснювати нарахування та виплату будь-яких коштів.

У п.1.12 Положення ДПРЗ-2 (у редакції наказу ДСНС України від 11.06.2021 №436) вказано, що 2 ДПРЗ є бюджетною установою та утримується за рахунок коштів державного бюджету, але при цьому не має самостійного балансу та рахунків, відкритих в органах Державної казначейської служби України. 2 ДПРЗ окремо не займається фінансовою діяльністю, а будь-які фінансові дії здійснюються Головним управлінням ДСНС України у Вінницькій області. Організація бухгалтерського обліку здійснюється відповідно до положення про облікову політику в Головному управлінні ДСНС України у Вінницькій області та бухгалтерською службою Головного управління.

Наказом Управління ДСНС України у Вінницькій області від 01.06.2013 №39 (по о/с) сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 призначено на посаду радіотелефоніста караулу 31 державної пожежно-рятувальної частини (смт Тиврів Тиврівського району) 2 державного пожежно-рятувального загону Управління ДСНС України у Вінницькій області.

Наказом Головного управління ДСНС України у Вінницькій області від 23.05.2022 №177-оп о/с сержанта служби цивільного захисту ОСОБА_1 звільнено з органів ДСНС України по статті 176 пункт «3» (за станом здоров`я) з посади радіотелефоніста караулу 31 державної пожежно-рятувальної частини (смт Тиврів) 2 державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Вінницькій області (м. Вінниця) з 24 травня 2022 року.

Отже, на дату звільнення позивача з органів ДСНС України організація бухгалтерського обліку здійснювалася відповідно до положення про облікову політику в Головному управлінні ДСНС України у Вінницькій області та бухгалтерською службою Головного управління, а відтак, на останнього покладено обов`язок здійснити всі виплати позивачу перед звільненням.

До того ж довідку про виплачене грошове забезпечення ОСОБА_1 видано Головним управлінням ДСНС України у Вінницькій області за підписом керівника та начальника фінансової служби (а.с. 20).

Конституційний Суд України у рішенні від 15 жовтня 2013 року № 8-рп/2013 дійшов висновку, що під заробітною платою, яка належить працівникові, або, за визначенням, використаним у ч. 2 ст. 233 КЗпП України, належною працівнику, необхідно розуміти усі виплати, на отримання яких працівник має право згідно з умовами трудового договору і відповідно до державних гарантій, установлених законодавством для осіб, які перебувають у трудових правовідносинах з роботодавцем, незалежно від того, чи було здійснене нарахування таких виплат.

Таким чином, поняття "грошове забезпечення", «одноразова грошова допомога при звільненні» та «заробітна плата», які використано у чинному законодавстві, що регулює трудові правовідносини, є рівнозначними, а тому спір у цій адміністративній справі охоплюється застосованим визначенням «законодавство про оплату праці».

При цьому, позивач у своєму зверненні з питань виплати недоотриманих коштів зверталась до ГУ ДСНС України у Вінницькій області, який відмовив у такій виплаті.

З урахуванням висновків Верховного Суду, що виплата індексації грошового забезпечення здійснюється за місцем перебування військовослужбовців на грошовому забезпеченні (постанови від 19.07.2019 у справі № 240/4911/18, від 07.08.2019 у справі № 825/694/17, від 20.11.2019 у справі № 620/1892/19), а також те, що грошове забезпечення за період з 29.01.2020-24.05.2022 виплачувалося за місцем перебування позивача на грошовому забезпеченні на підставі відповідних наказів керівника, а ГУ ДСНС України у Вінницькій області в силу спірних правовідносин є роботодавцем, то недоотримане грошове забезпечення за вказаний період здійснює останній.

Відтак, суд покладає обов`язок щодо виплати коштів позивачу на відповідача 1 - Головне управління ДСНС України у Вінницькій області.

Згідно з нормами частин першої, другої статті 77 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх дій та докази, надані позивачем, суд доходить висновку, що встановлені у справі обставини дають підстави для висновку, що позов належить задовольнити.

Вирішуючи питання щодо судового збору у справі, суд зазначає, що відповідно до статті 5 Закону України "Про судовий збір" позивач звільнений від його сплати, а тому, керуючись положенням статті 139 КАС України судові витрати у вигляді судового збору не підлягають розподілу.

Керуючись ст.ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 задовольнити.

Визнати протиправними дії Головного управління ДСНС України у Вінницькій області щодо відмови в нарахуванні та виплаті ОСОБА_1 грошове забезпечення з 29.01.2020 по 24.05.2022 із застосуванням показника прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня відповідного року.

Визнати протиправними дії Головного управління ДСНС України у Вінницькій області щодо відмови в нарахуванні ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.01.2016 по 28.02.2018, враховуючи базовий місяць січень 2008 року.

Визнати протиправними дії Головного управління ДСНС України у Вінницькій області щодо відмови в нарахуванні та виплаті ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01.03.2018 по 24.05.2022 як різницю між сумою індексації і розміром підвищення доходу відповідно до вимог абзаців 4, 5, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року №1078.

Зобов`язати Головне управління ДСНС України у Вінницькій області провести перерахунок та виплату ОСОБА_1 грошового забезпечення за період з 29.01.2020 по 24.05.2022 із застосуванням показника прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого станом на 01.01.2020 Законом України "Про Державний бюджет України на 2020 рік", станом на 01.01.2021 Законом України "Про Державний бюджет України на 2021 рік", станом на 01.01.2022 Законом України "Про Державний бюджет України на 2022 рік".

Зобов`язати Головне управління ДСНС України у Вінницькій області нарахувати та виплатити індексацію грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.01.2016 по 28.02.2018 із застосуванням січня 2008 року як місяця за яким здійснюється обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошового забезпечення (базового місяця).

Зобов`язати Головне управління ДСНС України у Вінницькій області здійснити перерахунок індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.03.2018 по 24.05.2022, як різницю між сумою індексації і розміром підвищення доходу відповідно до вимог абзаців 4, 5, 6 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 року №1078, та здійснити виплату такої індексації з урахуванням виплачених сум.

Рішення суду набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Інформація про учасників справи:

Позивач: ОСОБА_1 (РНОКПП - НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 )

Відповідач 1: Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (код ЄДРПОУ - 38635397, вул. 600-річчя, 11, м. Вінниця, 21021)

Відповідач 2: 2 державний пожежно-рятувальний загін Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Вінницькій області (вул. 600-річчя, 11, м. Вінниця, 21021, код ЄДРПОУ 38328892)

СуддяДмитришена Руслана Миколаївна

Дата ухвалення рішення22.02.2024
Оприлюднено26.02.2024
Номер документу117214376
СудочинствоАдміністративне
Суть: визнання протиправними та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —120/13660/23

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Ухвала від 18.03.2024

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Боровицький О. А.

Рішення від 22.02.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 16.11.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

Ухвала від 11.09.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Дмитришена Руслана Миколаївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні