Постанова
від 23.02.2024 по справі 758/8279/23
ПОДІЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 758/8279/23

3/758/195/24

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 лютого 2024 року м. Київ

Суддя Подільського районного суду м. Києва Казмиренко Л.В., розглянувши матеріали, що надійшли із Енергетичної митниці Державної митної служби України про притягнення до відповідальності

ОСОБА_1 , громадянина України, працюючого директором ТОВ «Нафтобізнес Контракт», ЄДРПОУ 43185964, м. Полтава, вул. Жовтнева, 50, кв. 99,

за ст. 472 Митного кодексу України,

за участю представника Енергетичної митниці - Швед А.О.,

захисника - адвоката Скабук Ю.М.,

встановив:

20.01.2023 року через пункт пропуску «Чоп-Захонь» митного посту «Тиса» Закарпатської митниці з Австрії до України на адресу ТОВ «Нафтобізнес Контракт» (39400, Полтавська область, Машівський район, смт. Машівка, вул. Незалежності, 130, Україна, ЄДРПОУ 43185964) був ввезений товар «Бензин морний автомобільний, неетильований, EUROSUPER 95» загальною вагою 25 738 кг та обсягом 35 028 тис. л у літрах, приведених до температури 15 град. С., вартістю 26 341,06 Євро.

Товар через митний кордон України був переміщений на підставі наступних документів: зовнішньоекономічного контракту від 23.06.2022 № 230622 S-NK з додатком № 26 від 11.01.2023 року з доповненням № 1 від 17.01.2023, транспортної накладної від 18.01.2023 року №0003728022-1, автотранспортної накладної CMR від 18.01.2023 №SIL-023-00-11389/017, рахунок-фактури (інвойсу) від 18.01.2023 року №14/696/2023, сертифікату якості від 03.01.2023 №31129а.

Відповідно до зазначених документів продавцем та відправником товару виступає компанія SIBEX EXPORT IMPORT H.M.B.H. (FRANKGASSE 6/17A 1190 WIEN, Avstrija), одержувачем товару є ТОВ «Нафтобізнес Контракт» (39400, Полтавська область, Машівський район, смт. Машівка, вул. Незалежності, 130, Україна, ЄДРПОУ 43185964).

20.01.2023 року до відділу митного оформлення «Мукачево» митного поста «Західний» Енергетичної митниці за МД типу «ІМ 40 ДЕ» №23UA903070000745U8 агентом з митного оформлення ТОВ «Полтава Газтрейд» ОСОБА_2 (діє на підставі Договору про надання послуг по декларуванню та митному оформленню товарів б/н від 12.09.2022 між ТОВ «Нафтобізнес Контракт» та ТОВ «Полтава Газтрейд») вказаний товар заявлено до митного оформлення у вільний обіг на митній території України. Митна вартість товару складає 1 041 038,20 грн. (26 341,06 Євро по курсу НБУ, що склав 39,5215 грн. за євро на день надання митної декларації 20.01.2023 р.).

Відповідно до заявлених у графі 31 митної декларації (надалі МД) відомостей товаросупровідних документів, товар «Бензин морний автомобільний, неетильований, EUROSUPER 95. Відноситься до легких дистилятів нафти-неетильованого бензину з вмістом свинцю менше 2,5 мг/л. (0,0025 г/л), з вмістом сірки 5,4 мг/кг (0,00054 мас.%). Не відноситься до бензинів спеціальних. Октанове число за дослідницьким методом - 95,8. Не містить етанолу та метил-трет-бутилового ефіру. Густина за t 15 град.С. - 734,8 кг/м№. Кількість 35,028 тис. л. у літрах приведених до температури 15 гр.С» класифіковано за кодом згідно з УКТ ЗЕД 2710124512 (графа 33 МД).

Під час здійснення митного контролю та оформлення товару, автоматизованою системою управління ризиками було сформовано митну формальність «905-3: взяття проб (зразків) товарів для проведення досліджень (аналізу, експертизи) з метою встановлення характеристик, визначальних для класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД» (наказ Міністерства фінансів України від 31.07.2015 № 684 «Про затвердження Порядку здійснення аналізу та оцінки ризиків розроблення і реалізації заходів з управління ризиками для визначення форм та обсягів митного контролю»).

На виконання вказаної форми митного котролю посадовою особою митного поста «Західний» Енергетичної митниці відібрано проби та зразки заявленого товару (Акт від 21.01.2023 №004), які супровідним листом від 24.01.2023 №7.6-28-0201-25/52 направлено до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень ( далі - СЛЕД Держмитслужби).

09.02.2023 року до Енергетичної митниці надійшов висновок від 09.02.2023 року №142000-3101-0141 про результати проведених досліджень проби товару, який був заявлений до митного оформлення за МД типу «ІМ 40 ДЕ» від 20.01.2023 року № 23UA903070000745U8 (лист СЛЕД Держмитслужби від 09.02.2023 №7.17-1/7-31-01/7.6/756).

Згідно із вказаним висновком, результати дослідження проби товару «Бензин моторний автомобільний, неетильований, EUROSUPER 95» (товар № 1 митної декларації) не узгоджуються з інформацією, зазначеною у гр. 31 товару № 1 митної декларації від 20.01.2023 року №23UA903070000745U8 у частині «вміст сірки (заявлено 5,4 мг/кг (0,00054 мас.%), фактично 25,5 мг/кг» (0,00255 мас%)) та у частині «октанове число за дослідницьким методом» (заявлено 95,8, фактично 93,1).

Визначений показник «вміст сірки» та величина «детонаційна стійкість» (октанове число) за дослідницьким методом наданої на дослідження проби товару не узгоджується з вимогами і нормами відповідного показника для бензинів ЄВРО-5 «Детонаційна стійкість: октанове число за дослідним методом: для бензинів марки А-95» та «вміст сірки», наведеного у додаток №2 в» в «Технічному регламенті щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельних палив», затвердженому постановою КМУ від 01.08.2013 року № 927 (зі змінами).

Таким чином, за визначеними фізико-хімічними показниками товар не відповідає екологічному класу автомобільних бензинів Євро 5, а за визначеним вмістом сірки відноситься до екологічного класу автомобільних бензинів Євро 4.

Управлінням митних платежів контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Енергетичної митниці за результатами проведеного дослідження товару (висновок від 09.02.2023 № 142000-3101-0141), прийнято рішення щодо класифікації товару від 13.02.2023 №КТ-UA903000-0030-2023, згідно з яким заявлений код товару змінено з 2710124512 на 2710124195.

Згідно частини 7 статті 69 Митного кодексу України (надалі МКУ) рішення щодо класифікації товару від 13.02.2023 № КТ-UA903000-0030-2023 є обов`зковим, а саме інформація про товар (визначений код товару 2710124195 з відповідним описом товару "Нафтопродукт, з вмістом 70% або більше нафти чи нафтопродуктів, одержаних з бітумінозних порід (мінералів), причому ці нафтопродукти є основними складовими частинами, легкий дистилят: бензин неетилований. Температура початку кипіння - 36 град.С, кінця кипіння - 187 град С. Суміш неароматичних вуглеводнів та ароматичних вуглеводнів (вміст становить 31,47 об.% (37,23 мас.%)). Детонаційна стійкість (октанове число) за дослідним методом - 93,1. Вміст сірки - 25,5 мг/кг (0,00255 мас.%). Вміст бензолу - 0,71 об.% (0,85 мас.%). Вміст МТБЕ - 0,95 об.% (0,96 мас.%. Етанол (біоетанол), етил-трет-бутиловий ефір, сполуки з вмістом свинцю (тетраетилсвинцю) - відсутні) повинні бути заявлені у МД.

Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 року №651 (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 14 серпня 2012 р. за N 1372/21684) визначено, що в графі №31 МД під номером 1 зазначається найменування та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (фізичні характеристики товару в обсязі, достатньому для однозначного віднесення його до коду згідно з УКТ ЗЕД, у кількості знаків, визначеній правилами заповнення графи 33 МД для відповідного митного режиму та особливостей переміщення).

Згідно пунктів 8 та 9 Постанови Кабінету міністрів України від 01.08.2013 року №927 «Про затвердження Технічного регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив» кожна партія палива, що вводиться в обіг або перебуває в обігу, повинна мати документ про якість (паспорт якості) палива, що містить нормативні значення та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива.

В результаті опрацювання пояснень, наданих агентом з митного оформлення ОСОБА_2 встановлено, що ОСОБА_2 відомості до граф митної декларації було внесено на підставі документів, наданих постачальником товару та інших товаросупровідних документів.

Згідно з обліковими даними Державної митної служби України, керівником ТОВ "Нафтобізнес Контракт" (39400, Полтавська область, Машівський район, смт. Машівка, вул. Незалежності, буд. 130, Україна, обліковий номер UA10043185964, код ЄДРПОУ 43185964) є громадянин України ОСОБА_1 .

На запрошення до Управління боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил Енергетичної митниці від 14.02.2023 № 7.6-20-1/20-13/77 та від 24.02.2023 ркоу № 7.6-20-1/20-13/109 ОСОБА_1 не з`явився, проте надав пояснення засобами електронного зв`язку.

В наданих поясненнях ОСОБА_1 повідомив, що отримав всю інформацію та документи, необхідні для декларування від відправника товару - SIBEX EXPORT IMPORT H.M.B.H. ( FRANKGASSE 6/17A 1190 WIEN, Avstrija).

Правом проведення фізичного огляду та відбору проб товару, з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеним у товаросупровідних документах, до подачі митної декларації від МД типу «ІМ 40 ЕА» від 20.01.2023 № № 23UA903070000745U8 згідно з частиною 2 статті 266 Митного кодексу України директор ТОВ "Нафтобізнес Контракт" ОСОБА_1 не скористався, тим самим підтверджуючи наявність точних відомостей про характеристики товару (наявність, найменування або назва, кількість тощо), необхідних для заповнення митної декларації у звичайному порядку.

Згідно частини 1 статті 257 МКУ декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Вимогами підпунктів б) та г) пункту 5 частини 8 статті 257 МКУ передбачено, що митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей та заявленої мети переміщення вносяться відомості, крім інших, про код товару згідно з УКТЗЕД та звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар.

Відповідно до частини 8 статті 264 МКУ з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Частиною 1 статті 266 МКУ визначено, що декларант зобов`язаний: здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення відповідно до порядку, встановленого Митним Кодексом; на вимогу митного органу пред`явити товари, транспортні засоби комерційного призначення для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей.

Пунктом 8 частини 1 статті 4 МКУ визначено що декларант - особа, яка самостійно здійснює декларування або від імені якої здійснюється декларування.

Частиною 1 статті 265 МКУ визначено, що декларантами маю право виступати при переміщенні товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України або при зміні митного режиму щодо товарів на підставі зовнішньоекономічного договору, укладеного резидентом, - резидент, яким або від імені якого укладено цей договір.

Частиною 5 статті 266 МКУ зазначено, що особа уповноважена на декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення від імені декларанта, має такі самі обов`язки, права і несе таку саму відповідальність, що й декларант.

Відповідно до частини 2 статті 459 МКУ суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Пунктом 43 частини 1 статті 4 МКУ визначено, що посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання такими підприємствами вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.

Таким чином, за результатами з`ясування всіх обставин, виходячи з наданих пояснень та змісту Договору по декларуванню та митному оформленню товарів б/н від 12.09.2022, встановлено, що директор ТОВ «НАФТОБІЗНЕС КОНТРАКТ» ОСОБА_1 , вчинив дії, направлені на незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, а саме звичайний торгівельний опис в графі 31 МД, який давав би змогу однозначно ідентифікувати та класифікувати товар в частині показника товару «детонаційна стійкість (октанове число) проби за дослідницьким методом» та коду товару згідно УКТЗЕД, за що статтею 472 Митного кодексу України передбачена адміністративна відповідальність.

У судових засіданнях представники митного органу Холодкова О.С., Носко Ю.Ю., Швед А.О., підтримали протокол про адміністративне правопорушення, просили ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 472 МК України, та застосувати стягнення, передбачене статтею 472 Митного кодексу України.

Від захисника ОСОБА_1 - адвоката Скабук Ю.М. надійшли письмові пояснення, за змістом яких просив провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України закрити за відсутністю складу адміністративного правопорушення.

У поясненнях посилається на те, що за висновком СЛЕД Енергетичною митницею прийнято рішення про визначення коду товару від 13.02.2023 року №КТ-UA903000-0030-2023, за змістом якого визначено код товару за УКТЗЕД -2710124195. На підставі вказаного рішення про визначення коду товару, Енергетичною митницею прийнято картку відмови в митному оформленні №UA903070/2023/000039 від 15.03.2023 року. Не погодившись з оскаржуваним рішенням та з метою запобіганням простою транспорту, ТОВ «Нафтобізнес Контракт» звернулося щодо випуску товару у вільний обіг за тимчасовою митною декларацією №23UA903070000807U5 від 21.01.2023 року згідно заявленого опису, проте за кодом товару - 2710124901 УКТЗЕД (бензин-98), що передбачає максимальні ставки оподаткування. За запитом ТОВ «Нафтобізнес Контракт» СЛЕД в присутності представника ТОВ та експерта Полтавської ТПП здійснено зняття митного забезпечення (пломби №903/011) та повернення контрольних проб, що оформлено Актом про повернення проб (зразків) товарів СЛЕД Держмитслужби №7.17-31-01/09 від 12.04.2023 року. Вказані опломбовані зразки передані до ДП МАСМА, за Експертним висновком якого визначено код товару «бензин моторний автомобільний, неетильований, EUROSUPER 95» - 2710124512. На підставі встановлених характеристик товару проведено судову товарознавчу експертизу та Висновком експерта № 02-08/23//СЕ-08/ЦЮВ від 09.08.2023 року встановлено, що товар - Бензин моторний автомобільний, неетильований EUROSUPER 95 по своїм характеристиках відповідає коду УКТЗЕД :2710124512. Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 31.08.2023 року, залишеним без змін постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2023 року у справі №440/6870/23, визнано протиправним та скасовано рішення про визначення коду товару від 13.02.2023 року №KT-UA903000-0030-2023 та картку відмови в митному оформленні Енергетичної митниці №UA903070/2023/000039 від 15.03.2023 року.

Захисник посилається також на те, що ОСОБА_1 не є суб`єктом правопорушення, на заборону застосування штрафу та інших санкцій в силу вимог законодавства ч. 6 ст. 69 МК України, на те, що має місце складний випадок.

Представник Енергетичної митниці Холодкова О.С. подала заперечення на пояснення сторони захисту. Зазначає, що ст. 472 МК України передбачає формальний склад адміністративного правопорушення (з виною у формі необережності), а не матеріальний у виді настання негативних наслідків чи завдання шкоди державі. І саме директор ТОВ «Нафтобізнес Контракт» ОСОБА_1 вчиняв активні дії щодо ввезення цього товару (оскільки є його одержувачем) та у подальшому здійснював його декларування (через укладений договір), оскільки ТОВ «Нафтобізнес Контракт» в особі його директора ОСОБА_1 є імпортером в Україну цього товару; відомості, зазначені в графі 31 МД, про звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар (нормативні значення показників та фактичні результати випробувань, які підтверджують відповідність марки палива) було заявлено на підставі сертифікату якості від 03.01.2023 №31129а, який був наданий ТОВ «Нафтобізнес Контракт», на підставі вказаного договору на надання послуг з декларування, який укладений саме його директором - суб`єктом вчиненого правопорушення - ОСОБА_1 .. Тому, саме директор ТОВ «Нафтобізнес Контракт» ОСОБА_1 несе відповідальність за вчинення правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України. Посилається також на ч. 8 ст. 69 МК України про те, що висновки інших органів, установ та організацій щодо визначення кодів товарів згідно УКТ ЗЕД при митному оформленні мають інформаційний або довідковий характер. Митним кодексом України чітко визначено про обов`язок декларанта заявити точні та достовірні відомості про товари, а також про їх права, які є похідними від виконання обов`язків останніми, а також передують поданням митної декларації у зв`язку з подальшим виконанням їх обов`язків та відповідно у разі їх невиконання, встановлена відповідальність, передбачена саме по даному факту ст. 472 МК України. Правом фізичного огляду та відбору проб товару з метою перевірки їх відповідності опису, зазначеним у товаросупровідних документах, до подачі митної декларації від МД типу згідно з ч. 2 ст. 266 МК України директор ТОВ «Нафтобізнес Контракт» не скористався, тим самим підтверджуючи наявність точних відомостей про характеристики товару, необхідних для заповнення митної декларації у звичайному порядку.

Також від представника Енергетичної митниці надійшли додаткові пояснення по справі, в яких зазначають, що в момент необхідності отримання дозволу від керівника на відбір проб (зразків) товару, надав своє погодження начальник митного посту «Західний» та саме його рішення слугувало підставою для здійснення вказаної процедури. Адміністративними судами не досліджувалась сама процедура та правильність декларування товару, це не було предметом спору. Врахувати також, що Висновок СЛЕД від 09.02.2023 року №142000-3101-0141, яким визначено фізико-хімічні характеристики для опису товарів, які є обов`язковими для ідентифікації товару в розумінні ч. 8 ст. 257 МК України є чинним і не спростовувався жодним доказом.

Вислухавши пояснення представника Енергетичної митниці, захисника особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, вивчивши матеріали справи, суд дійшов наступного висновку.

Так, між SIBEX EXPORT IMPORT GmbH, Avstrija (Продавець) та ТОВ «Нафтобізнес Контракт» (Покупець) в особі директора ОСОБА_1 23.06.2022 укладено Договір продажу №230622 S-NK, з додатком №26 від 11.01.2023 до договору.

Товар через митний кордон України був переміщений на підставі наступних документів: зовнішньоекономічного контракту від 23.06.2022 № 230622 S-NK з додатком № 26 від 11.01.2023 року з доповненням № 1 від 17.01.2023, транспортної накладної від 18.01.2023 року №0003728022-1, автотранспортної накладної CMR від 18.01.2023 №SIL-023-00-11389/017, рахунок-фактури (інвойсу) від 18.01.2023 року №14/696/2023, сертифікату якості від 03.01.2023 №31129а.

Матеріалами справи встановлено, що при митному оформленні на підставі Акта про взяття проб (зразків) товарів від 21.01.2023 №004 відібрано зразки проб товарів митним органом для проведення експертного дослідження та направлено відібрані зразки до Спеціалізованої лабораторії з питань експертизи та досліджень Державної митної служби України).

Згідно висновку СЛЕД №142000-3101-0141 від 09.02.2023 за результатами проведених досліджень наданої проби, яка надійшла на дослідження у вигляді прозорої рідини світло-жовтого кольору, виявлено суміш неароматичних вуглеводів, ароматичних вуглеводів (вміст становить 31,47 об.% (37,23 мас. %) та кисневмістких сполук (вміст становить 1,10 об% (1,13 мас. %). Визначена детонаційна стійкість (октанове число) проби за дослідним методом становить 93,1. Результати дослідження проби товару «Бензин моторний автомобільний, неетильований, EUROSUPER 95» (товар № 1 митної декларації) не узгоджуються з інформацією, зазначеною у гр. 31 товару № 1 митної декларації від 20.01.2023 року №23UA903070000745U8 у частині «вміст сірки (заявлено 5,4 мг/кг (0,00054 мас.%), фактично 25,5 мг/кг» (0,00255 мас%)) та у частині «октанове число за дослідницьким методом» (заявлено 95,8, фактично 93,1). Визначений показник «вміст сірки» та величина «детонаційна стійкість» (октанове число) за дослідницьким методом наданої на дослідження проби товару не узгоджується з вимогами і нормами відповідного показника для бензинів ЄВРО-5 «Детонаційна стійкість: октанове число за дослідним методом: для бензинів марки А-95» та «вміст сірки», наведеного у додаток №2» в «Технічному регламенті щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднового та котельних палив», затвердженому постановою КМУ від 01.08.2013 року № 927 (зі змінами).

Управлінням митних платежів контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Енергетичної митниці за результатами проведеного дослідження товару (висновок від 09.02.2023 № 142000-3101-0141), прийнято Рішення щодо класифікації товару від 13.02.2023 №КТ-UA903000-0030-2023, згідно з яким заявлений код товару змінено з 2710124512 на 2710124195.

Не погодившись із висновком СЛЕД, на замовлення ТОВ «Нафтобізнес контракт» було проведено ряд експертиз, а саме Полтавською торгово-промисловою палатою складено Експертний висновок №В-45 від 12.04.2023 року, здійснено заявки на проведення випробувань, Державним підприємством «Державна паливна компанія «МАСМА» проведено експертизу та на підставі протоколу випробувавнь надано Експертний висновок з визначенням коду товару за УКТ ЗЕД №119 від 04.05.2023 року, у відповідності до якого визначено код товару «бензин моторний автомобільний, неетильований, EUROSUPER 95» - 2710 12 45 12, та складено висновок експерта №02-08/23//СЕ-08/ЦЮВ від 09.08.2023 року, яким встановлено що товар - Бензин моторний автомобільний, неетильований EUROSUPER 95 по своїм характеристиках відповідає коду УКТЗЕД :2710124512.

Так, статтею 472 МК України передбачено відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають обов`язковому декларуванню, у разі переміщення через митний кордон України.

Вказаною нормою Закону передбачений формальний склад адміністративного правопорушення, а не матеріальний у виді настання якихось негативних наслідків чи завдання шкоди державі.

Об`єктом даного правопорушення є установлений МК України порядок декларування товарів, транспортних засобів, переміщуваних через митний кордон України.

Об`єктивна сторона правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, полягає у незаявленні за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування, кількість тощо...звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар) про товари, що підлягають обов`язковому декларуванню у випадку переміщення їх через митний кордон України.

Процедура декларування описана у ст. 257 МК України.

Так, відповідно до ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Відповідно до ч. 8 ст. 257 МК України, митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, зокрема, відповідно до п. 5 ч. 8 вказаної статті: звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар, також код товару згідно з УКТ ЗЕД.

Частиною 6 ст. 257 МК України, передбачено умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення, визначаються цим Кодексом та міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Положення про митні декларації та форми цих декларацій затверджуються Кабінетом Міністрів України, а порядок заповнення таких декларацій та інших документів, що застосовуються під час митного оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення, - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Умови та порядок декларування, перелік відомостей, необхідних для здійснення митного контролю та митного оформлення встановлені МК України, а Порядок визначає лише правила заповнення граф митних декларацій.

Так, не погодившись із рішенням Енергетичної митниці про визначення коду товару від 13.02.2023 № КТ-UA903000-0030-2023, та карткою відмови у митному оформленні Енергетичної митниці №UA903070/2023/000039 від 15.03.2023 року ТОВ «Нафтобізнес Контракт» звернулось до Полтавського окружного адміністративного суду.

Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 31.08.2023 року у справі №440/6870/23 адміністративний позов ТОВ «Нафтобізнем Контракт» було задоволено, визнано протиправним та скасовано рішення Енергетичної митниці про визначення коду товару від 13.02.2023 року № КТ-UA903000-0030-2023, визнано протиправним та скасовано картку відмови в митному оформленні Енергетичної митниці №UA903070/2023/000039 від 15.03.2023 року.

Як зазначено у вказаному рішенні, «митний орган неправомірно відмовив позивачу у визнанні задекларованої ним класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД - 2710 12 45 12 та класифікував такі товари за кодом УКТ ЗЕД 2710 12 41 95».

Постановою Другого апеляційного адміністративного суду від 20.12.2023 року рішення Полтавського окружного адміністративного суду від 31.08.2023 року у справі №440/6870/23 залишено без змін.

Згідно ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до ст. 252 КУпАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що грунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Згідно ч. 3 ст. 62 Конституції України усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно зі ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом. Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до ст. 489 МК України, посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно ст. 491 МК України, підставами для порушення справи про порушення митних правил є:1) безпосереднє виявлення посадовими особами митного органу порушення митних правил;2) офіційні письмові повідомлення про вчинення особою порушення митних правил, отримані від правоохоронних органів, а також органів, що проводять заходи офіційного контролю;3) офіційні письмові повідомлення про вчинення порушення митних правил, отримані від митних та правоохоронних органів іноземних держав, а також від міжнародних організацій.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Таким чином, суд враховуючи вищевикладене, рішення адміністративного суду, яке набрало законної сили, та яким встановлено що митний орган неправомірно відмовив у визнанні задекларованої класифікації товарів згідно з УКТ ЗЕД 3710 12 45 12, надаючи оцінку фактичним даним, наявним в матеріалах справи, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, дійшов висновку, що провадження у справі підлягає закриттю в зв`язку з відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 Митного кодексу України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 247, 283, 284, 294 КУпАП, ст. 458 Митного кодексу України, суд

постановив :

Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 472 Митного кодексу України закрити у зв`язку з відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови до Київського апеляційного суду через Подільський районний суд міста Києва.

Суддя Л. В. Казмиренко

Дата ухвалення рішення23.02.2024
Оприлюднено27.02.2024
Номер документу117226637
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —758/8279/23

Постанова від 23.02.2024

Адмінправопорушення

Подільський районний суд міста Києва

Казмиренко Л. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні