АС9/629-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26.11.07 Справа №АС9/629-07.
За позовом: Прокурора Білопільського району в інтересах держави в особі Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, м. Суми.
До відповідача: Приватного підприємства « Березняки» с. Білани
Про стягнення: 9 150 грн. 09 коп.
Суддя М.С. Лущик
Представники:
Від позивача: Груздо Т.С.
Від відповідача : Кононов В.В
Прокурор : Яковенко В.В.
Представники сторін та прокурор заявили клопотання про недоцільність здійснення фіксації судового процесу технічними засобами, тому відповідно до Розділу VІІ “Прикінцеві та перехідні положення” Кодексу адміністративного судочинства України, хід судового засідання фіксується у протоколі судового засідання.
Суть спору: прокурор просить стягнути з відповідача на користь позивача 9 150 грн. 09 коп., що становить розмір нарахованих позивачем штрафних санкцій за невиконання нормативу щодо створення 2 робочих місць призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році, відповідно до вимог ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні”.
Відповідач відзив на позов не подав, про те в судовому засіданні зазначив, що проти позову не заперечує.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення повноважних представників сторін, дослідивши наявні докази по справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного:
Ст. 4 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів" №875-ХІІ від 21.03.1991 р. зі змінами та доповненнями (далі Закон) передбачено, що держава створює правові, економічні, політичні, соціально-побутові і соціально-психологічні умови для задоволення потреб інвалідів у відновленні здоров'я, матеріальному забезпеченні, посильній трудовій та громадській діяльності.
Згідно ч. 5 ст. 20 Закону, фінансування заходів щодо соціальної, трудової, фізкультурно-спортивної та професійної реабілітації інвалідів, надання позик на створення робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, забезпечення інвалідів технічними реабілітаційними засобами, оплата навчання та перекваліфікація здійснюються Фондом соціального захисту інвалідів.
Відповідно до ч. 1 ст.19 Закону для підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків від загальної чисельності працюючих, а якщо працює від 8 до 25 чоловік - у кількості одного робочого
місця.
Статтею 20 Закону встановлено обов'язок підприємств (об'єднань), установ і організацій незалежно від форм власності і господарювання, де кількість працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим ч.1 ст. 19 Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається у розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві (в об'єднанні), установі, організації за кожне робоче місце не зайняте інвалідом, а якщо працює від 8 до 15 осіб - в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві ( в об'єднанні), установі.
Сплату адміністративно-господарських санкцій підприємства (об'єднання), установи і організації провадять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів). У разі відсутності коштів адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані шляхом звернення стягнення на майно підприємства (об'єднання), установи і організації в порядку, передбаченому законом.
Пунктом 2 Порядку сплати підприємствами (об'єднаннями), установами і організаціями адміністративно-господарських санкцій до відділень Фонду соціального захисту інвалідів, акумуляції, обліку та використання цих коштів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 р. №70, передбачено, що суми адміністративно-господарських санкцій та пені перераховуються роботодавцям на рахунок, відкрити в органах Державного казначейства до 15 квітня року, в якому відбулося порушення нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів.
В супереч вимогам чинного законодавства, відповідач звітів за формою № 10 ПІ «Звіт про зайнятість та працевлаштування інвалідів» за 2006 рік до Сумського відділення Фонду соціального захисту інвалідів не подав. Про те, відповідно до звіту з праці за січень – грудень 2006 року за формою 1- ПВ на Приватному підприємстві « Березняки» середньооблікова чисельність штатних працівників облікового складу підприємства у 2006 році становила 54 чолова.
Таким чином, згідно ст.19 Закону, на Приватному підприємстві «Березняки» у 2006 році норматив складає 2 робочих місця. Фактично ж, згідно даних, наданих підприємством у звіті, не було створено жодного робочого місця для працевлаштування інвалідів.
Отже, на Приватному підприємстві « Березняки» не виконано норматив по створенню 1 робочого місця по працевлаштуванню інвалідів. Відповідно до наданого Приватним підприємством « Березняки» звіту праці розмір середньої річної заробітної плати на підприємстві за 2006 рік становить 4 359 грн. 26 коп.
Таким чином, сума адміністративно-господарських санкцій за невиконання Приватним підприємством «Березняки» нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році, становить 8 718 грн. 52 коп. Проведеною перевіркою встановлено, що зазначених вище відрахувань відповідачем не здійснено, а тому заборгованість по сплаті адміністративно-господарських санкцій складає 8 718 грн. 52 коп.
Відповідно до Порядку сплати підприємствами, установами, організаціями та фізичними особами, що використовують найману працю, суми адміністративно – господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць для працевлаштування інвалідів (затв. Постановою КМУ від 31.01.2007 року № 70) порушення строку оплати суми адміністративно – господарських санкцій тягне за собою нарахування пені му розмірі 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку за кожний календарний день прострочення.
Пеня за несвоєчасну сплату адміністративно – господарських санкцій станом на 27.09.2007 року становить 431 грн. 57 коп.
Загальна сума заборгованості складає 9 150 грн. 09 коп.
Законом України "Про внесення змін та доповнень" до Закону України "Про Державний бюджет України на 2006 рік", передбачено, що надходження до Фонду України соціального захисту інвалідів належать до надходжень спеціального фонду Державного бюджету України на 2006 рік.
Таким чином, несплата Приватним підприємством «Березняки» адміністративно-господарських санкцій за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2006 році, до Сумського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів призвела до ненадходження цих коштів до Державного бюджету України, що, в свою чергу, перешкоджає державі у створенні економічних, соціально-побутових, соціально-психологічних умов для задоволення потреб інвалідів, - чим порушуються інтереси держави та соціальні гарантії прав інвалідів.
Доказів сплати 8 718 грн. 26 коп. штрафних санкцій за 2 нестворених робочих місць для працевлаштування інвалідів в 2006 року відповідно до вимог ст.19 Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” та 431 грн. 57 коп. - пені відповідач суду не подав, тому суд вважає вимоги позивача правомірними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись п. 4 ст. 17, ст. 104 -106 Кодексу адміністративного судочинства України ст.ст.19, 20 Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів", суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Приватного підприємства « Березняки» (41854,Сумська область, Білопільський район, с. Білани, вул. привокзальна, 5, ; код 33429757) на користь Сумського обласного відділення фонду України соціального захисту інвалідів (40030, м. Суми, вул. Горького, 2, р/р 31212230700002 відділення Державного казначейства у Сумській області в банку ГУДКУ м. Суми, МФО 837013, код одержувача 23636315, код бюджетної класифікації 50070000 (за нестворені робочі місця для інвалідів за 2006 р.) 8 718 грн. 52 коп. штрафних санкцій та 431 грн. 57 коп. – пені.
3. Видати виконавчий лист після набрання постановою законної сили.
4. Роз'яснити сторонам, що Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного господарського суду. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.
5. Згідно ст. 254 КАС України постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не буде подана в строк, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання, апеляційної скарги постанова, якщо її не було скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.
.
СУДДЯ М.С.ЛУЩИК.
Суд | Господарський суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 26.11.2007 |
Оприлюднено | 05.12.2007 |
Номер документу | 1172373 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Сумської області
Лущик М.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні