Ухвала
від 20.02.2024 по справі 904/936/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

20.02.2024м. ДніпроСправа № 904/936/23

за заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-А, ідентифікаційний номер юридичної особи 44118658)

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" (49000, м.Дніпро, вул.Глінки, буд.2, оф.201, ідентифікаційний номер юридичної особи 37912002)

про визнання грошових вимог

Суддя Суховаров А.В.

при секретарі судового засідання Рудь В.Г.

Представники:

від кредитора: Сліпець С.С., посв. ОН №001461 від 02.12.2021, ГУ ДПС в Дніпропетровській області

від боржника: Шевченко В.Є., посв. №1231 від 24.07.2012, ліквідатор

ВСТАНОВИВ:

ADELON AG, Baar Swizerland звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з заявою про відкриття провадження у справі про банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" (49000, м.Дніпро, вул.Глінки, буд.2, оф.201, ідентифікаційний номер юридичної особи 37912002).

Ухвалою суду від 06.04.2023 відкрито провадження у справі №904/936/23 за заявою ADELON AG, Baar Swizerland до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" (49000, м.Дніпро, вул.Глінки, буд.2, оф.201, ідентифікаційний номер юридичної особи 37912002) про визнання банкрутом; визнано грошові вимоги ADELON AG, Baar Swizerland на суму 161 969 245,25грн. (4 черга задоволення) та на суму 87 140,00грн. (1 черга задоволення); введено мораторій на задоволення вимог кредиторів; введено процедуру розпорядження майном боржника строком на сто сімдесят календарних днів до 23.09.2023; призначено розпорядником майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" (49000, м.Дніпро, вул.Глінки, буд.2, оф.201, ідентифікаційний номер юридичної особи 37912002) арбітражного керуючого Шевченка Віталія Євгеновича, свідоцтво №1231 від 24.07.2013 (49008, м.Дніпро, вул.Театральна, 2, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ).

Зазначеною вище ухвалою суд призначив попереднє засідання суду на 06.06.2023.

На виконання вимог ухвали суду від 06.04.2023 опубліковано повідомлення №70377 від 07.04.2023 про відкриття провадження у справі №904/936/23 по банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" (49000, м.Дніпро, вул.Глінки, буд.2, оф.201, ідентифікаційний номер юридичної особи 37912002).

Ухвалою суду від 06.06.2023 завершено попереднє судове засідання, за результатами якого внесено до реєстру вимоги кредиторів у наступній черговості:

- ADELON AG, Baar Swizerland на суму 87 140,00грн. - 1 черга задоволення реєстру вимог кредиторів, суму 161 969 245,25грн. - 4 черга задоволення реєстру вимог кредиторів.

Зазначеною вище ухвалою суд встановив дату проведення зборів кредиторів та засідання комітету кредиторів, до 28.06.2023 та зобов`язав розпорядника майна боржника Шевченка В.Є. протягом 10 днів після винесення цієї ухвали письмово повідомити кредиторів, уповноважену особу працівників боржника та уповноважену особу засновників (учасників, акціонерів) боржника про місце і час проведення зборів кредиторів та організувати їх проведення, протокол зборів кредиторів і засідання комітету кредиторів направити до справи про банкрутство.

Окрім викладеного ухвалою суду від 06.06.2023 встановлено дату підсумкового судового засідання у справі 04.07.2023.

04.07.2023 господарським судом прийнято постанову, якою:

- припинено процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" (49000, м.Дніпро, вул.Глінки, буд.2, оф.201, ідентифікаційний номер юридичної особи 37912002);

- припинено повноваження арбітражного керуючого Шевченка Віталія Євгеновича, свідоцтво №1231 від 24.07.2013 (49008, м.Дніпро, вул.Театральна, 2, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ) як розпорядника майна Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" (49000, м.Дніпро, вул.Глінки, буд.2, оф.201, ідентифікаційний номер юридичної особи 37912002);

- визнано Товариство з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" (49000, м.Дніпро, вул.Глінки, буд.2, оф.201, ідентифікаційний номер юридичної особи 37912002) банкрутом;

- відкрито ліквідаційну процедуру у справі строком на 12 місяців, до 04.07.2024;

- призначено ліквідатором банкрута Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" (49000, м.Дніпро, вул.Глінки, буд.2, оф.201, ідентифікаційний номер юридичної особи 37912002) арбітражного керуючого Шевченка Віталія Євгеновича, свідоцтво №1231 від 24.07.2013 (49008, м.Дніпро, вул.Театральна, 2, реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 ).

До Господарського суду Дніпропетровської області надійшла заява Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання грошових вимог до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" на суму 339,89грн. та судового збору у розмірі 5 368,00грн.

Ухвалою суду від 15.11.2023 заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області призначено до розгляду в судовому засіданні на 30.11.2023 та зобов`язано ліквідатора Шевченка В.Є. надати господарському суду відомості про результати розгляду грошових вимог Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

27.11.2023 до суду надійшло повідомлення ліквідатора Шевченка В.Є. про розгляд кредиторських вимог Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, за змістом якого ліквідатором не визнаються заявлені грошові вимоги, з огляду на погашення зазначеної кредитором заборгованості, до якого долучено квитанцію від 22.11.2023, відповідно до якої Вороновим Р.С. сплачено суму 340,00грн. в рахунок заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг".

29.11.2023 до суду надійшло клопотання ліквідатора Шевченка В.Є. про долучення до матеріалів справи доказів надсилання на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області повідомлення про розгляд грошових вимог.

Ухвалою суду від 30.11.2023 розгляд грошових вимог відкладено на 18.12.2023.

18.12.2023 до Господарського суду Дніпропетровської області через систему "Електронний суд" надійшло клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про проведення судового засідання без участі представника кредитора.

18.12.2023 до Господарського суду Дніпропетровської області надійшли пояснення ліквідатора Шевченка В.Є. за №02-15/73 від 14.12.2023 на повідомлення про результати розгляду вимог, відповідно до якого ліквідатор підтримує викладену позицію щодо відхилення кредиторських вимог Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з посиланням на практику викладену в постанові Верховного Суду від 28.07.2022 по справі №904/2166/20, згідно якої: "Звільнення від обов`язку щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), термін сплати яких настав у період після прийняття постанови про визнання боржника банкрутом, передбачено законом (частина перша статті 38 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, частина перша статті 59 Кодексу України з процедур банкрутства), що в свою чергу зумовлює раціональне сподівання такого боржника на те, що після встановлення його неплатоспроможності у нього не виникають додаткові зобов`язання. Причому на такі сподівання боржника не впливають вчинені ліквідатором непослідовні дії з подання звітності до податкового органу.

З дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури у нього не виникає обов`язку зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів), які були нараховані за період після визнання боржника банкрутом, оскільки положеннями частини першої статті 38 Закону про банкрутство, які аналогічні за змістом положенням частини першої статті 59 Кодексу України з процедур банкрутства, передбачено підставу для припинення обов`язку боржника, якого визнано банкрутом, щодо обчислення та сплати податків і зборів (обов`язкових платежів). Самостійне подання ліквідатором звітності до податкового органу не є винятком з цього правила (п. 10.1 постанови Верховного Суду у складі палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду від 19.01.2021 у справі № 916/4181/14).

Пунктом 1.3. статті 1 Податкового Кодексу України визначено, що цей Кодекс не регулює питання погашення податкових зобов`язань або стягнення податкового боргу з осіб, на яких поширюються судові процедури, визначені Кодексом України з процедур банкрутства, з банків, на які поширюються норми Закону України "Про систему гарантування вкладів фізичних осіб", проведення комплексних перевірок з метою виявлення фінансових рахунків та погашення зобов`язань зі сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (крім особливостей функціонування єдиного рахунку, подання звітності щодо суми нарахованого єдиного внеску), зборів на обов`язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій.

Таким чином, у справі про банкрутство, з моменту визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, порядок погашення податкових зобов`язань або стягнення податкового боргу з такого боржника регулюється законодавством про банкрутство та враховуючи вимоги статті 59 Кодексу України з процедур банкрутства, у визнаного судом боржника банкрутом не виникає обов`язку зі сплати податків і зборів (обов`язкових платежів) (котрі нараховані після моменту визнання боржника банкрутом), крім витрат, безпосередньо пов`язаних із здійсненням ліквідаційної процедури. Подібного за змістом висновку дійшов Верховний Суд в постанові від 14.08.2019 у справі № 913/412/16.

Частиною 14.1.157. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове повідомлення-рішення - письмове повідомлення контролюючого органу (рішення) про обов`язок платника податків сплатити суму грошового зобов`язання, визначену контролюючим органом у випадках, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, або внести відповідні зміни до податкової звітності.

Відповідно до частин 54.1., 54.3. статті 54 Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою. Контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо, зокрема, дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках.

Частиною 58.1. статті 58 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення, якщо сума грошового зобов`язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу.

Згідно з частиною 57.3 статті 57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у пп. 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відтак, виходячи із змісту положень статей 57 - 58 Податкового кодексу України, грошові зобов`язання суб`єкта господарювання щодо сплати податкових платежів, визначених контролюючим органом в ході податкової перевірки, виникають з моменту отримання підприємством-платником податків податкового повідомлення-рішення із зазначенням суми грошового зобов`язання, що підлягає сплаті, та граничних строків його сплати або по завершенню оскарження в адміністративних судах такого рішення з набранням сили відповідним судовим рішенням. Аналогічний висновок виклав Верховний Суд в постанові від 14.08.2019 у справі № 913/412/16.". Ліквідатор зазначає, що оскільки податкове-повідомлення рішення отримано боржником під час ліквідаційної процедури, тому в нього не виникає додаткових зобов`язань, окрім тих, що безпосередньо пов`язані із здійсненням ліквідаційної процедури.

Ухвалою суду від 18.12.2023 розгляд грошових вимог відкладено на 29.01.2024; зобов`язано Головне управління ДПС у Дніпропетровській області надати суду докази надсилання на адресу боржника податкового повідомлення-рішення №00/19360407 від 02.02.2023; зобов`язано Головне управління ДПС у Дніпропетровській області надати суду пояснення по справі з урахуванням повідомлення ліквідатора Шевченка В.Є. про розгляд кредиторських вимог за №02-15/70 від 23.11.2023 та пояснень ліквідатора Шевченка В.Є. за №02-15/73 від 14.12.2023, які надіслати на адресу ліквідатора (докази направлення надати суду).

29.01.2024 до Господарського суду Дніпропетровської області через систему "Електронний суд" надійшло клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про долучення документів до матеріалів справи №904/936/23.

Ухвалою суду від 29.01.2024 судове засідання відкладено на 08.02.2024.

07.02.2024 до Господарського суду Дніпропетровської області через систему "Електронний суд" надійшло клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про відкладення розгляду справи на іншу дату.

08.02.2024 до Господарського суду Дніпропетровської області надійшли пояснення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, відповідно до яких кредитор не погоджується із думкою ліквідатора про сплату штрафних санкцій керівником боржника. Зазначена позиція обґрунтовується тим, що податковим кодексом України не передбачено право повіреного погашати борг боржника за рахунок власних коштів повіреного, як і не передбачено такого права ч.1 ст. 1000 Цивільного кодексу України.

Ухвалою суду від 08.02.2024 судове засідання відкладено на 20.02.2024.

В судовому засіданні 20.02.2024 присутній ліквідатор Шевченко В.Є. та представник кредитора - ГУ ДПС в Дніпропетровській області.

Кредитор підтримує вимоги у повному обсязі та просить суд їх задовольнити.

Ліквідатор заперечує щодо заявлених кредиторських вимог та просить суд їх відхилити з урахуванням позиції викладеної в повідомленні про розгляд грошових вимог ГУ ДПС в Дніпропетровській області.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши ліквідатора та кредитора, господарський суд встановив.

На час розгляду заяви кредитора в інтегрованих картках платника податків ТОВ "Інтеркоалтрейдінг" обліковується податковий борг на загальну суму 339,89грн. (основний платіж: - 0 грн., штрафна санкція - 339,89 грн., пеня - 0 грн.), а саме:

- податковий борг з податку на додану вартість виник внаслідок несплати платником податків сум грошових зобов`язань у загальному розмірі 339,89 грн. (штрафна санкція).

Так, відповідно до податкового-повідомлення рішення від 02.02.2023 №00/19360407 на підставі акту перевірки №8612/04-36-04-07/37912002 від 31.08.2022 боржнику нараховано штрафні санкції у розмірі 340,00грн.

Відповідно до п.1 ст.54. Податкового кодексу України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов`язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов`язання та/або пені вважається узгодженою.

Згідно п.1 ст.57 Податкового кодексу України, платник податків зобов`язаний самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Приписами п.58.2 статті 58 Податкового кодексу України встановлено, що податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Відповідно до п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов`язання платник податків зобов`язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Пунктом 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України встановлено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим кодексом.

Підпунктом 16.1.4 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України передбачено обов`язок платників податків сплачувати податки та збори у строки та в розмірах, встановлених цим кодексом та законами з питань митної справи.

Відповідно до п.п.14.1.39 Податкового кодексу України грошове зобов`язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов`язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв`язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Згідно п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України податковим боргом є сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до положень п.п. 41.1, 41.2 Податкового кодексу України контролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державну митну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику), його територіальні органи.

Органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.

Згідно з п.п.19.3 ст.19 Податкового кодексу України державні податкові інспекції здійснюють сервісне обслуговування платників податків; здійснюють реєстрацію та ведення обліку платників податків та платників єдиного внеску, об`єктів оподаткування та об`єктів, пов`язаних з оподаткуванням; формують та ведуть Державний реєстр фізичних осіб - платників податків, Єдиний банк даних про платників податків - юридичних осіб, реєстри, ведення яких покладено законодавством на контролюючі органи; виконують інші функції сервісного обслуговування платників податків, визначені законом.

Відповідно до пп.20.1.34 п.20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Положеннями пп. 129.1.1 п. 129.1 ст. 129 Податкового кодексу України визначено, що при нарахуванні суми грошового зобов`язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, нарахування пені розпочинається починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов`язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження).

Під час дослідження долучених до матеріалів справи документів, судом встановлено, що штрафні санкції нараховані Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області виникли з огляду на пропущення Товариством з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" терміну на подання податкової декларації з податку на додану вартість за липень 2022 року, а саме: граничний термін подання декларації - 22.08.2022, фактична дата отримання органами ДПС декларації - 30.08.2022.

Згідно висновків викладених в постанові Верховного Суду від 17.01.2024 по справі №903/51/20 "Положеннями податкового законодавства визначено обов`язок платника податків подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, за кожний встановлений Податковим кодексом України звітний період, в якому виникають об`єкти оподаткування, або у разі наявності показників, які підлягають декларуванню та обов`язок самостійно сплатити суму податкового зобов`язання, зазначену у поданій податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого ПК України для подання податкової декларації. Отже, для цілей розгляду грошових вимог податкового органу до боржника у справі про банкрутство та кваліфікації їх як конкурсних чи поточних, моментом виникнення грошових вимог податкового органу в розумінні Кодексу України з процедур банкрутства слід вважати перший день несплати боржником податку, що настає за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України для подання податкової декларації за відповідним податком.

Таким чином, судова палата для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду не погоджується із висновками судів попередніх інстанцій про відхилення грошових вимог податкового органу з тих підстав, що грошове зобов`язання боржника щодо сплати податкових платежів за податковими повідомленнями-рішеннями настає з наступного дня, що настає за днем їх отримання, тобто в цій справі вже після визнання ТОВ "АВТО-ІЗІ" банкрутом.

У даному випадку, судам належало встановити момент виникнення грошових вимог податкового органу за кожним несплаченим божником та заявленим контролюючим органом податком, який (момент) пов`язується із першим днем несплати боржником податку, що настає за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого Податковим кодексом України, для подання податкової декларації.".

Разом з тим, суд зазначає, що норми Кодексу України з процедур банкрутства не містять заборони кредитору заявляти конкурсні вимоги до боржника у ліквідаційній процедурі. Аналогічні правові висновки викладені у постанові Верховного Суду від 25.07.2023 у справі №922/5231/21, постанові судової палати для розгляду справ про банкрутство Касаційного господарського суду у складі Верховного суду від 14.06.2023 у справі № 904/5743/20.

Судом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області правомірно нараховано штрафні санкції з 23.08.2022 по 30.08.2022, тому доводи ліквідатора, щодо відсутності у боржника зобов`язань щодо сплати податкового боргу після визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури з посиланням на постанову Верховного Суду від 28.07.2022 по справі №904/2166/20 відхиляються, оскільки, з урахуванням постанови Верховного Суду від 17.01.2024 по справі №903/51/20 важливим є встановлення моменту виникнення грошових вимог податкового органу, яким з огляду на наявні в матеріалах справи документи, є 23.08.2022, у зв`язку із чим вимоги податкового органу за своєю суттю є конкурсними вимогами в розумінні приписів ст.45 Кодексу України з процедур банкрутства.

Окрім викладеного, ліквідатор заперечує щодо визнання грошових вимог Головного управління ДПС у Дніпропетровській області з огляду на сплату штрафних санкцій засновником підприємства боржника, що підтверджується квитанцією від 22.11.2023, відповідно до якої засновником ТОВ "Інтеркоалтрейдінг" Вороновим Романом Сергійовичем сплачено в інтересах ТОВ "Інтеркоалтрейдінг" нараховані податковим органом штрафні санкції у розмірі 340,00грн.

Кредитором подано до суду пояснення, відповідно до яких останнім не заперечується факт оплати суми 340,00грн. згідно квитанції від 22.11.2023.

Разом з тим, відповідно до ст. 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти. Забороняється використовувати як джерела погашення податкового боргу платника податків майно, яке належить на правах власності іншим особам.

Представництво інтересів боржника на підставі ст. 19 Податкового кодексу України не звільняє боржника від обов`язку передачі власних коштів представнику для сплати податків і обов`язкових платежів.

Пунктом 87.7 статті 87 Податкового кодексу України забороняється будь-яка уступка грошового зобов`язання або податкового боргу платника податків третім особам. Положення цього пункту не поширюються на випадки, коли гарантами повного та своєчасного погашення грошових зобов`язань платника податків є інші особи, якщо таке право передбачено цим Кодексом.

Однак, Податковим кодексом України не передбачено право повіреного погашати борг боржника за рахунок власних коштів повіреного, як і не передбачено такого права ч.1 ст.1000 Цивільного кодексу України.

Окрім викладеного, судом встановлено, що оплата засновником штрафних санкцій нарахованих податковим органом відбулась 22.11.2023 - тобто після винесення постанови про визнання боржника банкрутом та після подання Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області заяви з грошовими боржника.

З огляду на завершення попереднього судового засідання, формування реєстру вимог кредиторів Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг", визначення черговості погашення визнаних судом вимог, введення процедури ліквідації, проведення оплати засновником боржника штрафних санкцій нарахованих Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області є порушенням прав інших кредиторів на погашення вимог, враховуючи приписи ст.64 Кодексу України з процедур банкрутства.

Враховуючи викладене, суд дослідив доводи сторін, щодо заявлених кредиторських вимог та дійшов висновку щодо відхилення аргументів ліквідатора Шевченка В.Є. щодо відсутності правових підстав для визнання вимог кредитора та задоволення вимог ГУ ДПС у Дніпропетровській області в повному обсязі.

Підсумовуючи викладене, суд зазначає, що заявником доведено належними та допустимими доказами факт існування заборгованості боржника перед кредитором на суму 339,89грн.

Окрім викладеного, кредитором сплачено судовий збір за подання заяви з грошовими вимогами до боржника у розмірі 5 368,00грн., який підлягає включенню до реєстру вимог кредиторів до першої черги задоволення.

За змістом положень статті 1 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсними кредиторами є кредитори за вимогами до боржника, що виникли до відкриття провадження у справі про банкрутство і виконання яких не забезпечено заставою майна боржника

Згідно ч.1 ст. 45 Кодексу України з процедур банкрутства конкурсні кредитори за вимогами, що виникли до дня відкриття провадження у справі про банкрутство, зобов`язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують, протягом 30 днів з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відлік строку на заявлення грошових вимог кредиторів до боржника починається з дня офіційного оприлюднення оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство.

Відповідно до ч.4 ст.45 Кодексу України з процедур банкрутства для кредиторів, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, усі дії, вчинені у судовому процесі, є обов`язковими так само, як вони є обов`язковими для кредиторів, вимоги яких були заявлені протягом встановленого строку.

Вимоги кредиторів, заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, задовольняються в порядку черговості, встановленої цим Кодексом.

Кредитори, вимоги яких заявлені після завершення строку, визначеного частиною першою цієї статті, є конкурсними, однак не мають права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів.

За змістом частини 1 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства кошти, одержані від продажу майна банкрута, спрямовуються на задоволення вимог кредиторів у порядку, встановленому цим Кодексом. При цьому:

1) у першу чергу задовольняються: вимоги щодо виплати заборгованості із заробітної плати працюючим та звільненим працівникам банкрута, грошові компенсації за всі невикористані дні щорічної відпустки та додаткової відпустки працівникам, які мають дітей, інші кошти, належні працівникам у зв`язку з оплачуваною відсутністю на роботі (оплата часу простою не з вини працівника, гарантії на час виконання державних або громадських обов`язків, гарантії і компенсації при службових відрядженнях, гарантії для працівників, які направляються для підвищення кваліфікації, гарантії для донорів, гарантії для працівників, які направляються на обстеження до медичного закладу, соціальні виплати у зв`язку з тимчасовою втратою працездатності за рахунок коштів підприємства тощо), а також вихідна допомога, належна працівникам у зв`язку з припиненням трудових відносин, та нараховані на ці суми страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, у тому числі відшкодування кредиту, отриманого на ці цілі; вимоги щодо виплати заборгованості із компенсації збитків, завданих Державному бюджету України внаслідок виконання рішень Європейського суду з прав людини, постановлених проти України; вимоги кредиторів за договорами страхування; витрати, пов`язані з провадженням у справі про банкрутство в господарському суді; витрати кредиторів на проведення аудиту, якщо аудит проводився за рішенням господарського суду за рахунок їхніх коштів;

2) у другу чергу задовольняються: вимоги із зобов`язань, що виникли внаслідок заподіяння шкоди життю та здоров`ю громадян, шляхом капіталізації у ліквідаційній процедурі відповідних платежів, у тому числі до Фонду соціального страхування України за громадян, які застраховані в цьому фонді, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, зобов`язань із сплати страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та інше соціальне страхування, крім вимог, задоволених позачергово, з повернення невикористаних коштів Фонду соціального страхування України, а також вимоги громадян - довірителів (вкладників) довірчих товариств або інших суб`єктів підприємницької діяльності, які залучали майно (кошти) довірителів (вкладників);

3) у третю чергу задовольняються: вимоги щодо сплати податків і зборів (обов`язкових платежів); вимоги центрального органу виконавчої влади, що здійснює управління державним резервом;

4) у четверту чергу задовольняються вимоги кредиторів, не забезпечені заставою;

5) у п`яту чергу задовольняються вимоги щодо повернення внесків членів трудового колективу до статутного капіталу підприємства;

6) у шосту чергу задовольняються інші вимоги.

З огляду на обґрунтованість вимог заяви Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, яка, однак, подана до господарського суду поза межами строку, визначеного приписами ст.45 Кодексу України з процедур банкрутства, господарський суд, дійшов висновку щодо наявності підстав для визнання конкурсним кредитором Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, однак без права вирішального голосу, на загальну суму 5 707,89грн., яка підлягає погашенню у наступному порядку:

- 1 черга - 5 368,00грн. (витрати по сплаті судового збору);

- 6 черга - 339,89грн. (штраф).

Керуючись ст.ст. 2, 73-74, 76-79, 86, 91, 234-235 Господарського процесуального кодексу України, ст.ст. 45, 64 Кодексу України з процедур банкрутства, суд -

УХВАЛИВ:

Визнати грошові вимоги Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (49005, м.Дніпро, вул.Сімферопольська, 17-А, ідентифікаційний номер юридичної особи 44118658) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Інтеркоалтрейдінг" (49000, м.Дніпро, вул.Глінки, буд.2, оф.201, ідентифікаційний номер юридичної особи 37912002) на суму 5 368,00грн. (судовий збір) - 1 черга задоволення вимог кредиторів, на суму 339,89грн. (штраф) - 6 черга задоволення вимог кредиторів.

Зобов`язати ліквідатора Шевченка В.Є. внести відповідні зміни до реєстру вимог кредиторів.

Ухвала набирає законної сили 20.02.2024.

Ухвала може бути оскаржена в порядку, передбаченому статтями 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено 26.02.2024.

Суддя А.В. Суховаров

СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення20.02.2024
Оприлюднено28.02.2024
Номер документу117239076
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: грошові вимоги кредитора до боржника

Судовий реєстр по справі —904/936/23

Ухвала від 14.05.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 09.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 09.04.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 18.03.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 08.03.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 20.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 08.02.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 29.01.2024

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 30.11.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

Ухвала від 15.11.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Суховаров Артем Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні