Ухвала
від 20.02.2024 по справі 640/6348/22
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А

про закриття провадження у справі

20 лютого 2024 року Справа № 640/6348/22

Київський окружний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого судді Войтович І.І.,

суддів Марич Є.В., Горобцової Я.В.,

секретаря судового засідання Крисько Р.І.,

за участю:

позивача - ОСОБА_1 ,

представника позивача - Погорєлової В.О.,

представника відповідача НААУ - Козачук Н.Ю.,

представника третьої особи КДКА м. Києва - Улибіної В.О.

розглянувши в місті Києві у підготовчому судовому засіданні клопотання представника відповідача НКПО НААУ Козачук Н.О. про закриття провадження в адміністративній справі

за позовом ОСОБА_1

до Недержавної некомерційної професійної організації «Національна асоціація адвокатів України»,

Ради адвокатів України

треті особи: Рада адвокатів міста Києва,

Кваліфікаційно-дисциплінарна комісія адвокатури м. Києва,

ОСОБА_2 ,

ОСОБА_3

про встановлення відсутності повноважень, визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування розпоряджень та рішень, зобов`язання утриматись від вчинення дій

в с т а н о в и в:

ОСОБА_1 звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва із позовом до Недержавної некомерційної професійної організації "Національна асоціація адвокатів України", Ради адвокатів України, у якому просить суд:

1) встановити відсутність компетенції (повноважень) у Ради адвокатів України, щодо перевірки рішень конференції адвокатів регіонів, в тому числі конференції адвокатів міста Києва від 07 листопада 2021 року, за результатами яких Рада адвокатів України прийняла свавільні та протиправні Рішення від 15 грудня 2021 року №124, №125, №126, №127, №128, №130, №131 та від 28 січня 2022 року №5, №6, №7, №8, в яких з підміною юридичних значень примінено скасування Рішень Конференції адвокатів міста Києва від 07 листопада 2021 року;

2) визнати протиправними дії Голови Ради адвокатів України Ізовітової Лідії Павлівни щодо створення Робочої групи із дослідження результатів проведення конференцій адвокатів регіонів у 2021 році та зобов`язати утриматися від таких дій;

3) визнати протиправним та скасувати Розпорядження від 19 листопада 2021 року №179 Голови Ради адвокатів України Ізовітової Лідії Павлівни «Про створення Робочої групи із дослідження результатів проведення конференцій адвокатів регіонів у 2021 році»;

4) визнати протиправним та скасувати розпорядження від 26 листопада 2021 року №182 Голови Ради адвокатів України Ізовітової Лідії Павлівни «Про внесення змін до Розпорядження №179 від 19 листопада 2021 року»;

5) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 15 грудня 2021 року №124 «Про наслідки звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва від 07 листопада 2021 року щодо обрання членів Ради адвокатів міста Києва» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

6) визнати протиправним та скасувати Рішення від 15 грудня 2021 року №124 Ради адвокатів України «Про наслідки звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва від 07 листопада 2021 року щодо обрання членів Ради адвокатів міста Києва»;

7) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 15 грудня 2021 року №125 «Про наслідки звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва від 07 листопада 2021 року щодо обрання членів кваліфікаційної палати Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури м. Києва» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

8) визнати протиправним та скасувати Рішення від 15 грудня 2021 року №125 Ради адвокатів України «Про наслідки звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва від 07 листопада 2021 року щодо обрання членів кваліфікаційної палати Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури м. Києва»;

9) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 15 грудня 2021 року №126 «Про наслідки звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва від 07 листопада 2021 року щодо обрання членів дисциплінарної палати Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури м. Києва» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

10) визнати протиправним та скасувати Рішення від 15 грудня 2021 року №126 Ради адвокатів України «Про наслідки звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва від 07 листопада 2021 року щодо обрання членів дисциплінарної палати Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури м. Києва»;

11) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 15 грудня 2021 року №127 «Про наслідки звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва від 07 листопада 2021 року щодо обрання представника адвокатів міста Києва до складу Ради адвокатів України» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

12) визнати протиправним та скасувати Рішення від 15 грудня 2021 року №127 Ради адвокатів України «Про наслідки звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва від 07 листопада 2021 року щодо обрання представника адвокатів міста Києва до складу Ради адвокатів України»;

13) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 15 грудня 2021 року №128 «Про неповноважність та неправомочність Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури м. Києва здійснювати свої функції» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

14) визнати протиправним та скасувати Рішення від 15 грудня 2021 року №128 Ради адвокатів України «Про неповноважність та неправомочність Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури м. Києва здійснювати свої функції»;

15) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 15 грудня 2021 року №130 «Про передачу справ Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури м. Києва до Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури для подальшого розподілу» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

16) визнати протиправним та скасувати Рішення від 15 грудня 2021 року №130 Ради адвокатів України «Про передачу справ Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури м. Києва до Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури для подальшого розподілу»;

17) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 15 грудня 2021 року №131 «Про продовження роботи Робочої групи із дослідження результатів проведених конференцій адвокатів регіонів у 2021 році» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

18) визнати протиправним та скасувати Рішення від 15 грудня 2021 року №131 Ради адвокатів України «Про продовження роботи Робочої групи із дослідження результатів проведених конференцій адвокатів регіонів у 2021 році»;

19) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 28 січня 2022 року №5 «Про неповноважність звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва на прийняття рішень від 07 листопада 2021 року та відсутність юридичних фактів» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

20) визнати протиправним та скасувати Рішення від 28 січня 2022 року №5 Ради адвокатів України «Про неповноважність звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва на прийняття рішень від 07 листопада 2021 року та відсутність юридичних фактів»;

21) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 28 січня 2022 року №6 «Організаційні питання визнання неповноважності звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва на прийняття рішень від 07 листопада 2021 року та відсутність юридичних фактів» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

22) визнати протиправним та скасувати Рішення від 28 січня 2022 року №6 Ради адвокатів України «Про неповноважність звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва на прийняття рішень від 07 листопада 2021 року та відсутність юридичних фактів»;

23) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 28 січня 2022 року №7 «Щодо внесення відомостей до Єдиного реєстру адвокатів України по місту Києву» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

24) визнати протиправним та скасувати Рішення від 28 січня 2022 року №7 Ради адвокатів України «Щодо внесення відомостей до Єдиного реєстру адвокатів України по місту Києву»;

25) визнати протиправними дії Ради адвокатів України щодо прийняття Рішення від 28 січня 2022 року №8 «Про скликання конференції адвокатів міста Києва, затвердження Порядку висування та обрання делегатів конференції адвокатів міста Києва, Регламенту конференції адвокатів міста Києва та встановлення квоти представництва» та зобов`язати утриматися від прийняття рішень аналогічного змісту;

26) визнати протиправним та скасувати Рішення від 28 січня 2022 року №8 Ради адвокатів України «Про скликання конференції адвокатів міста Києва, затвердження Порядку висування та обрання делегатів конференції адвокатів міста Києва, Регламенту конференції адвокатів міста Києва та встановлення квоти представництва».

13.04.2022, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва, прийнято справу до провадження та визначено в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання.

Даною ухвалою також залучено до участі у справі

- Раду адвокатів міста Києва (04070, м. Київ, вул. Борисоглібська, 3, поверх 5), Кваліфікаційно-дисциплінарну комісію адвокатури м. Києва (04070, м. Київ, вул. Борисоглібська, 3, поверх 5),

- ОСОБА_2 ( АДРЕСА_1 )

- ОСОБА_3 ( АДРЕСА_2 ) як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, на стороні позивача.

17.05.2022, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва, задоволено заяву ОСОБА_1 про розгляд справи в порядку загального позовного провадження та призначено підготовче засідання.

07.11.2022, ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва, закрито підготовче провадження та призначено справу №640/6348/22 до судового розгляду по суті у складі колегії із трьох суддів.

Відповідно до Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13.12.2022 №2825-ІХ ліквідовано Окружний адміністративний суд міста Києва; утворено Київський міський окружний адміністративний суд із місцезнаходженням у місті Києві; визначено територіальну юрисдикцію Київського міського окружного адміністративного суду, яка поширюється на місто Київ.

На виконання положень п. 2 розділу ІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України "Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду" від 13 грудня 2022 року №2825-ІХ, дана справа надіслана до Київського окружного адміністративного суду за належністю.

06.06.2023 вказані матеріали адміністративного позову отримані Київським окружним адміністративним судом та протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями, 06.06.2023 справа розподілена судді Войтович І.І.

17.07.2023, ухвалою Київського окружного адміністративного суду справу № 640/6348/22 прийнято до провадження; справу визначено до розгляду за правилами загального позовного провадження колегією у складі трьох суддів; розпочато підготовку справи до судового розгляду; призначено підготовче засідання на 15 серпня 2023 року о 09:30 год.

Протоколом автоматичного визначення складу колегії суддів від 24.07.2023 визначено склад колегії: головуючий суддя Войтович І.І., судді Марич Є.В., Горобцова Я.В.

08.08.2023 від третьої особи КДКА м. Києва пояснення по справі із додатковими матеріалами.

14.08.2023 від відповідача НКПО НААУ надійшов до суду відзив.

15.08.2023 від третьої особи Ради адвокатів міста Києва судом отримано пояснення по справі.

15.08.2023 підготовче судове засідання призначене на 15.08.2023 о 09:30 год. знято з розгляду у зв`язку з несправністю системи ВКЗ.

Наступне судове засідання призначено на 02.10.2023 року об 13:15 год., про що сторони по справі повідомлені належним чином.

29.09.2023 та 02.10.2023 від позивача та представника позивача надійшли до суду клопотання із проханням відкласти розгляд справи.

02.10.2023 в підготовчому судовому засіданні, у зв`язку із отриманими клопотаннями від позивача та його представника, судом на місці ухвалено відкласти судове засідання на іншу дату та час.

Наступне судове засідання призначено на 20.11.2023 року об 13:00 год., про що сторони по справі повідомлені належним чином.

15.11.2023 від представника третьої особи КДКА м. Києва Улибіної В.О. надійшло клопотання з проханням закрити провадження у справі.

17.11.2023 від представника відповідача НКПО НААУ Козачук Н.Ю. надійшло клопотання з проханням закрити провадження у справі.

20.11.2023 позивачем подано до суду заяву, в якій ОСОБА_1 уточнив позовні вимоги № 1 в позовній заяві, просив суд їх врахувати та виклав їх наступним чином:

«Встановити відсутність повноважень у Ради адвокатів України щодо перевірки рішень конференції адвокатів регіонів, в тому числі конференції адвокатів міста Києва від 07.11.2021 року, за результатами яких Рада адвокатів України прийняла незаконні та протиправні Рішення від 15.12.2021 року №,124, №125, №126, №127, №128, №130, №131 та від 28.01.2022 року №5, №6, №7, №8, в яких з підміною юридичних значень примінено скасування Рішень Конференції адвокатів міста Києва від 07.11.2021 року.».

20.11.2023 в підготовче судове засідання прибули позивач ОСОБА_1 , представник позивача Погорєлова В.О., представник відповідача НКПО НААУ Козачук Н.Ю., представник третьої особи КДКА м. Києва Улибіної В.О.

Інші учасники по справі до суду не прибули, причина неявки суду не відома.

В ході проведення підготовчих дій, суд за відсутності заперечень від учасників по справі, та за відсутності інших учасників, на місці ухвалив прийняти заяву позивача щодо уточнення першого пункту позовних вимог та врахувати такі у відповідній редакції, а також, у зв`язку із не отриманням позивачем клопотань про закриття провадження, відкласти судове засідання для надання позивачу та/або його представнику часу щодо викладення своєї правової позиції.

Наступне судове засідання призначено на 16.01.2024 року об 13:00 год., про що сторони по справі повідомлені належним чином.

27.11.2023 судом отримано заяву позивача ОСОБА_1 про забезпечення позову.

29.11.2023, ухвалою суду у задоволенні заяви позивача ОСОБА_1 про забезпечення позову, - відмовлено.

11.12.2023 до суду надійшли від позивача додаткові докази.

Підготовче судове засідання призначене на 16.01.2024 о 13:00 год. знято з розгляду у зв`язку з відпусткою судді Горобцова Я.В.

Наступне судове засідання призначено на 20.02.2024 року о 13:00 год., про що сторони по справі повідомлені належним чином.

20.02.2024 в підготовче судове засідання з`явились позивач ОСОБА_1 , представник позивача Погорєлова В.О., представник відповідача НКПО НААУ Козачук Н.Ю., представник третьої особи КДКА м. Києва Улибіної В.О.

Інші учасники по справі до суду не прибули, причина неявки суду не відома.

В підготовчому судовому засіданні поставлено на вирішення клопотання представника відповідача НКПО НААУ Козачук Н.Ю. про закриття провадження у справі.

В обґрунтування поданого представником відповідача НКПО НААУ Козачук Н.Ю. клопотання, посилаючись на ч. 2 ст. 19 КАС України, висновки, серед інших, Великої Палати Верховного Суду викладених у постанові від 06.05.2020 у справі № 160/9696/18, Верховного Суду викладені у постанові від 24.06.2021 у справі №758/733/18, представник зазначила про те, що оскільки предметом позовної заяви в дані справі є визнання протиправним та скасування рішення Ради адвокатів України від 15 грудня 2021 року №№ 124, 125, 126, 127, 128, 130, 131, прийнятих щодо наслідків звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва від 07.11.2021 року, а також рішення Ради адвокатів України від 28.01.2022 року №№ 5, 6, 7, 8 прийнятих та пов`язаних з неповноважністю звітно-виборної конференції адвокатів міста Києва на прийняття рішень від 07.11.2021 та відсутністю юридичних фактів, інших організаційних питань з даного приводу, в тому числі щодо внесення відомостей до Єдиного реєстру адвокатів України по місту Києву та про скликання конференції адвокатів міста Києва, за п. 1 ч. 1 ст. 238 КАС України провадження у справі підлягає закриттю, оскільки справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Козачук Н.Ю. в клопотанні також відмітила, що в силу діючого законодавства, саме Закону України "Про адвокатуру та адвокатську діяльність" №5076, адвокатура є самоврядною організацією, враховуючи зміст (суть) спірних правовідносин обмежується з`ясуванням правової природи дій відповідача як органу адвокатського самоврядування у питаннях внутрішньо статутної діяльності організації, та суди не повинні втручатись в діяльність самоврядної асоціації, оскільки законом визначено чіткі дії, механізм її роботи та виключні повноваження.

Представник відповідача НКПО НААУ Козачук Н.Ю. в судовому засіданні просить суд задовольнити клопотання та закрити провадження у справі.

Позивач та представник просили суд відмовити в задоволенні клопотання про закриття провадження у справі.

Зокрема, позивач наполягає на необґрунтованості поданого клопотання про закриття провадження, наявності порушених його прав та інтересів, як фізичної особи, вчиненими діями та прийнятими спірними рішеннями Ради адвокатів України. Позивач зауважив, що він був Головою Ради адвокатів м. Києва 35 років та знову був обраний на дану посаду.

Враховуючи положення процесуального законодавства вказує, що завданням адміністративного судочинства є справедливий та неупереджений розгляд справи.

Також відмітив, що перед судом стоїть питання захисту його прав та інтересів як фізичної особи, відповідач не має повноважень на прийняття спірних рішень та вчинених дій, не має права втручатись в діяльність конференції адвокатів, скасовувати рішення, а може лише змусити по новому призначити конференцію із відповідним обранням Голови, делегатів, відповідач має доводити свою діяльність, право на таке втручання.

Представник позивача відмітила, що згідно ст. 5 КАС України кожна особа має право звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист та позивач, як фізична особа звернувся до суду за захистом порушеного права.

Представник третьої особи КДКА м. Києва Улибіна В.О. підтримала клопотання, просить суд закрити провадження у справі.

В судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини ухвали суду.

Відповідно, вирішуючи отримане клопотання, враховуючи позиції сторін, суд зазначає наступне.

В дані справі позивач вважає та наполягає, що вчинені відповідачем дії та прийняті спірні рішення Ради адвокатів України від 15.12.2021 року №124, №125, №126, №127, №128, 130 та №131 та від 28.01.2022 року №5, №6, №7 та №8, є свавільним втручанням у діяльність та прийнятті рішень за наслідками проведених конференцій адвокатів регіонів, звітно-виборчої конференції адвокатів міста Києва, обрання та повноваження Голови Ради адвокатів міста Києва, яким обрано та є ОСОБА_1 , затвердження Порядку висування та обрання делегатів Ради адвокатів міста Києва та всіх органів адвокатського самоврядування міста Києва, серед іншого, затвердження Регламенту, створення кворуму, виключають законну мету закріпленого права адвокатів обирати та бути обраним до органів адвокатського самоврядування, порушується принцип ефективної політичної демократії.

Позивач ОСОБА_1 вважає, що зібрання Робочої групи за Рішенням Голови ради адвокатів України Ізотової Л.П., що відбулись у грудні 2021 року та в січні 2022 року, не можуть породжувати жодних юридичних наслідків, оскільки проведені з порушенням Конституції України та положень Закону України від 05 липня 2012 року № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність». На думку позивача були порушені матеріально-правові вимоги частини третьої статті 2, частини другої статті 46, частин першої, третьої статті 47, частини четвертої статті 55, статті 57 та інші цього Закону.

Правові засади організації і діяльності адвокатури та здійснення адвокатської діяльності в Україні визначає Закон України від 05 липня 2012 року № 5076-VI «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» (далі - Закону № 5076-VI, в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин).

За частинами першою, другою, третьою статті 2 Закону № 5076-VI адвокатурою України визнається недержавний самоврядний інститут, що забезпечує здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги на професійній основі, а також самостійно вирішує питання організації і діяльності адвокатури в порядку, встановленому цим Законом. Адвокатуру України складають всі адвокати України, які мають право здійснювати адвокатську діяльність. З метою забезпечення належного здійснення адвокатської діяльності, дотримання гарантій адвокатської діяльності, захисту професійних прав адвокатів, забезпечення високого професійного рівня адвокатів та вирішення питань дисциплінарної відповідальності адвокатів в Україні діє адвокатське самоврядування.

Згідно зі ст. 3 Закону № 5076-VI правовою основою діяльності адвокатури України є Конституція України, цей Закон, інші законодавчі акти України.

За ст. 5 Закону № 5076-VI адвокатура є незалежною від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб. Держава створює належні умови для діяльності адвокатури та забезпечує дотримання гарантій адвокатської діяльності.

У пункті 3 частини першої статті 1 Закону № 5076-VI адвокатське самоврядування визначається як гарантоване державою право адвокатів самостійно вирішувати питання організації та діяльності адвокатури в порядку, встановленому цим Законом.

За ч. 1 ст. 43 та пп. 1, 2, 3, 6, 7 ч. 1 ст. 44 Закону № 5076-VI адвокатське самоврядування ґрунтується на принципах виборності, гласності, обов`язковості для виконання адвокатами рішень органів адвокатського самоврядування, підзвітності, заборони втручання органів адвокатського самоврядування у професійну діяльність адвоката.

Завданнями адвокатського самоврядування є, зокрема: забезпечення незалежності адвокатів, захист від втручання у здійснення адвокатської діяльності; підтримання високого професійного рівня адвокатів; утворення та забезпечення діяльності кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури; забезпечення ведення ЄРАУ; участь у формуванні ВРП.

Згідно з ст. 46 Закону № 5076-VI організаційними формами адвокатського самоврядування є конференція адвокатів регіону (Автономної Республіки Крим, області, міста Києва, міста Севастополя), рада адвокатів регіону (Автономної Республіки Крим, області, міста Києва, міста Севастополя), Рада адвокатів України, з`їзд адвокатів України.

Адвокатське самоврядування здійснюється через діяльність конференцій адвокатів регіону (Автономної Республіки Крим, області, міста Києва, міста Севастополя), рад адвокатів регіону (Автономної Республіки Крим, області, міста Києва, міста Севастополя), кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури (Автономної Республіки Крим, області, міста Києва, міста Севастополя), Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, ревізійних комісій адвокатів регіонів (Автономної Республіки Крим, області, міста Києва, міста Севастополя), Вищої ревізійної комісії адвокатури, Ради адвокатів України, з`їзду адвокатів України.

Вищим органом адвокатського самоврядування в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є конференція адвокатів регіону, адреса робочого місця яких знаходиться відповідно в Автономній Республіці Крим, області, містах Києві та Севастополі та відомості про яких включено до Єдиного реєстру адвокатів України. Квота представництва, порядок висування та обрання делегатів конференції адвокатів регіону затверджуються Радою адвокатів України (ч. 1 ст. 47 Закону № 5076-VI).

За ч. 5 ст. 47 Закону № 5076-VI конференція адвокатів регіону: обирає голови та членів ради адвокатів регіону, дострокове відкликання їх з посад; обирає делегатів на з`їзд адвокатів України; обирає представника адвокатів регіону до складу Ради адвокатів України та Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, дострокове відкликання їх з посад; визначає кількість членів кваліфікаційної і дисциплінарної палат кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури; обрання голови та членів кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, дострокове відкликання їх з посад; обирає голови та членів ревізійної комісії адвокатів регіону, дострокове відкликання їх з посад; затверджує штатний розпис і кошторис ради адвокатів регіону, кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури; розглядає та затверджує звіт ради адвокатів регіону, кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, висновків ревізійної комісії адвокатів регіону, представників адвокатів регіону у складі Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури і Ради адвокатів України; приймає інші рішення відповідно до цього Закону.

Згідно ч. 1 та ч. 2 ст. 48 Закону № 5076-VI у період між конференціями адвокатів регіону функції адвокатського самоврядування у регіоні виконує рада адвокатів регіону. Рада адвокатів регіону підконтрольна і підзвітна конференції адвокатів регіону.

Голова та члени ради адвокатів регіону обираються конференцією адвокатів регіону з числа адвокатів, стаж адвокатської діяльності яких становить не менше п`яти років та адреса робочого місця яких знаходиться відповідно в Автономній Республіці Крим, області, місті Києві, місті Севастополі і відомості про яких включено до Єдиного реєстру адвокатів України, строком на п`ять років. Одна й та сама особа не може бути головою або членом ради адвокатів регіону більше ніж два строки підряд. Кількість членів ради адвокатів регіону визначається конференцією адвокатів регіону.

На першому засіданні члени ради адвокатів регіону за пропозицією голови ради обирають зі свого складу заступника голови та секретаря ради. Голова, заступник голови, секретар, член ради адвокатів регіону не можуть одночасно входити до складу кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, ревізійної комісії адвокатів регіону, Вищої ревізійної комісії адвокатури, Ради адвокатів України, комісії з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги. Голова, заступник голови, секретар, член ради адвокатів регіону можуть бути достроково відкликані з посади за рішенням органу адвокатського самоврядування, який їх обрав на посаду (ч. 3 ст. 48 Закону № 5076-VI).

Серед визначеного в ч. 4 ст. 48 Закону № 5076-VI Рада адвокатів регіону: представляє адвокатів регіону; складає порядок денний, скликає та забезпечує проведення конференції адвокатів регіону; забезпечує виконання рішень конференції адвокатів регіону, здійснює контроль за їх виконанням; розпоряджається коштами та майном відповідно до затвердженого кошторису; виконує інші функції відповідно до цього Закону, рішень конференції адвокатів регіону, Ради адвокатів України, з`їзду адвокатів України. забезпечує в установленому порядку внесення відомостей до Єдиного реєстру адвокатів України.

Відповідно до ч. 7 та ч. 8 Закону № 5076-VI Рада адвокатів регіону є юридичною особою. Повноваження і порядок роботи ради адвокатів регіону визначаються цим Законом та положенням про раду адвокатів регіону та установчим документом ради адвокатів регіону є положення про раду адвокатів регіону, яке затверджується Радою адвокатів України.

За ст. 49 Закону № 5076-VI Голова ради адвокатів регіону представляє раду в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях, перед громадянами; забезпечує скликання та проведення засідань ради адвокатів регіону, організовує і забезпечує ведення діловодства ради адвокатів регіону, вчиняє інші дії, передбачені положенням про раду адвокатів регіону, рішеннями конференції адвокатів регіону, ради адвокатів регіону, Ради адвокатів України, з`їзду адвокатів України; може одержувати винагороду за роботу в розмірі, встановленому конференцією адвокатів регіону.

За ч.ч. 1, 2, 5 ст. 50 Закону № 5076-VI кваліфікаційно-дисциплінарна комісія адвокатури утворюється з метою визначення рівня фахової підготовленості осіб, які виявили намір отримати право на заняття адвокатською діяльністю, та вирішення питань щодо дисциплінарної відповідальності адвокатів.

Кваліфікаційно-дисциплінарна комісія адвокатури підконтрольна та підзвітна конференції адвокатів регіону.

Голова та члени КДКА обираються конференцією адвокатів регіону з числа адвокатів, адреса робочого місця яких знаходиться відповідно в Автономній Республіці Крим, області, місті Києві, місті Севастополі і відомості про яких включено до Єдиного реєстру адвокатів України, строком на п`ять років. Одна й та сама особа не може бути головою або членом кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури більше ніж два строки підряд.

До повноважень кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури належать: організація та проведення кваліфікаційних іспитів; прийняття рішень щодо видачі свідоцтва про складення кваліфікаційного іспиту; прийняття рішень про зупинення або припинення права на заняття адвокатською діяльністю; здійснення дисциплінарного провадження стосовно адвокатів; вирішення інших питань, віднесених до повноважень кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури цим Законом, рішеннями конференції адвокатів регіону, ВКДКА, РАУ, з`їзду адвокатів України.

Відповідно до ч.ч. 1 та 5 ст. 52 Закону № 5076-VI в адвокатурі діє колегіальний орган - ВКДКА, завданням якого є розгляд скарг на рішення, дії чи бездіяльність кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури. Цей орган за результатами розгляду скарги на рішення, дії чи бездіяльність кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури має право: залишити скаргу без задоволення, а рішення кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури без змін; змінити рішення кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури; скасувати рішення кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури та ухвалити нове рішення; направити справу для нового розгляду до відповідної кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури та зобов`язати кваліфікаційно-дисциплінарну комісію адвокатури вчинити певні дії.

За ст. 53 Закону № 5076-VI для здійснення контролю за фінансово-господарською діяльністю Національної асоціації адвокатів України, її органів, рад адвокатів регіонів, Ради адвокатів України, кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури, Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, діяльністю ревізійних комісій адвокатів регіонів утворюється і діє Вища ревізійна комісія адвокатури. Вища ревізійна комісія адвокатури підконтрольна і підзвітна з`їзду адвокатів України.

Згідно ч. ч. 1-3 ст.54 Закону № 5076-VI Вищим органом адвокатського самоврядування України є з`їзд адвокатів України. До складу з`їзду адвокатів України входять делегати, які обираються конференціями адвокатів регіонів шляхом голосування відносною більшістю голосів делегатів, які беруть участь у конференції. Квота представництва, порядок висування та обрання делегатів з`їзду адвокатів України, порядок проведення з`їзду адвокатів України встановлюються Радою адвокатів України.

З`їзд адвокатів України: 1) обирає голову і заступників голови Ради адвокатів України, голову і заступників голови Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, голову і членів Вищої ревізійної комісії адвокатури та достроково відкликає їх з посад; 2) затверджує статут Національної асоціації адвокатів України та вносить до нього зміни; 3) затверджує правила адвокатської етики; 4) затверджує положення про Раду адвокатів України, положення про Вищу кваліфікаційно-дисциплінарну комісію адвокатури, положення про Вищу ревізійну комісію адвокатури; 5) розглядає та затверджує звіти Ради адвокатів України, Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, висновки Вищої ревізійної комісії адвокатури; 6) обирає двох членів Вищої ради правосуддя; 7) затверджує кошторис Ради адвокатів України, кошторис Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури, затверджує звіт про їх виконання; 8) здійснює інші повноваження відповідно до цього Закону (ч. 7 ст. 54 Закону № 5076-VI).

У період між з`їздами адвокатів України функції адвокатського самоврядування виконує Рада адвокатів України. Повноваження і порядок роботи Ради адвокатів України визначаються цим Законом та положенням про Раду адвокатів України, що затверджується з`їздом адвокатів України. Рада адвокатів України підконтрольна і підзвітна з`їзду адвокатів України (ч. 1 ст. 55 Закону № 5076-VI).

Рада адвокатів України, серед визначеного: 1) складає порядок денний, забезпечує скликання та проведення з`їзду адвокатів України; 2) визначає квоту представництва, порядок висування та обрання делегатів конференції адвокатів регіонів, з`їзду адвокатів України; 3) забезпечує виконання рішень з`їзду адвокатів України; 4) здійснює організаційне, методичне, інформаційне забезпечення ведення Єдиного реєстру адвокатів України, здійснює контроль за діяльністю рад адвокатів регіонів щодо внесення відомостей до Єдиного реєстру адвокатів України та надання витягів з нього; 5) затверджує регламент конференції адвокатів регіону, положення про раду адвокатів регіону, положення про кваліфікаційно-дисциплінарну комісію адвокатури, положення про ревізійну комісію адвокатів регіону, положення про комісію з оцінювання якості, повноти та своєчасності надання адвокатами безоплатної правової допомоги; 7) визначає розмір відрахувань кваліфікаційно-дисциплінарних комісій адвокатури на забезпечення діяльності Вищої кваліфікаційно-дисциплінарної комісії адвокатури; 8) сприяє діяльності рад адвокатів регіонів, координує їх діяльність; 9) сприяє забезпеченню гарантій адвокатської діяльності, захисту професійних і соціальних прав адвокатів; 10) приймає рішення про розпорядження коштами і майном Національної асоціації адвокатів України відповідно до призначень коштів і майна, визначених статутом Національної асоціації адвокатів України та рішеннями з`їзду адвокатів України; 11) розглядає скарги на рішення, дії чи бездіяльність рад адвокатів регіонів, їх голів, скасовує рішення рад адвокатів регіонів (ч. 4 ст.55 Закону № 5076-VI).

Відповідно до ст. 56 Закону № 5076-VI Голова Ради адвокатів України за посадою є головою Національної асоціації адвокатів України, представляє Раду адвокатів України та Національну асоціацію адвокатів України в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах, організаціях, перед громадянами, забезпечує скликання та проведення засідань Ради адвокатів України, розподіляє обов`язки між своїми заступниками, організовує і забезпечує ведення діловодства Ради адвокатів України, розпоряджається коштами і майном Національної асоціації адвокатів України відповідно до затвердженого кошторису, організовує і забезпечує роботу секретаріату Національної асоціації адвокатів України, вчиняє інші дії, передбачені цим Законом, положенням про Раду адвокатів України, статутом Національної асоціації адвокатів України, рішеннями Ради адвокатів України і з`їзду адвокатів України.

Рішення з`їзду адвокатів України та Ради адвокатів України є обов`язковими до виконання всіма адвокатами. Рішення конференцій та рад адвокатів регіонів є обов`язковими до виконання адвокатами, адреса робочого місця яких знаходиться у відповідному регіоні та відомості про яких включено до Єдиного реєстру адвокатів України. Рішення органів адвокатського самоврядування набирають чинності з дня їх прийняття, якщо інший строк не передбачений рішеннями (ст. 57 Закону № 5076-VI).

Враховуючи вищезазначене, чинне законодавство визначає статус, мету, завдання та функції адвокатури, як недержавного самоврядного інституту, що забезпечує здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги на професійній основі, а також самостійно вирішує питання організації і діяльності адвокатури в порядку, встановленому цим Законом та з метою забезпечення належного здійснення адвокатської діяльності, дотримання гарантій адвокатської діяльності, захисту професійних прав адвокатів, забезпечення високого професійного рівня адвокатів та вирішення питань дисциплінарної відповідальності адвокатів в Україні діє відповідно адвокатське самоврядування.

Враховуючи положення ст. 1 згаданого Закону № 5076-VI адвокат - фізична особа, яка здійснює адвокатську діяльність на підставах та в порядку, що передбачені цим Законом та адвокатська діяльність - незалежна професійна діяльність адвоката щодо здійснення захисту, представництва та надання інших видів правової допомоги клієнту.

Адвокат України здійснює адвокатську діяльність на всій території України та за її межами, якщо інше не передбачено міжнародним договором, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, або законодавством іноземної держави, може здійснювати адвокатську діяльність індивідуально або в організаційно-правових формах адвокатського бюро чи адвокатського об`єднання (організаційні форми адвокатської діяльності) (ч. 2, ч. 3 ст. 4 Закону № 5076-VI).

Суд зазначає, що в разі виникнення спірних правовідносин, у яких адвокатура у вигляді реалізованих повноважень у формі прийнятих рішень, наприклад у разі обмеження права особи на зайняття адвокатською діяльністю або прийняття рішення про зупинення чи припинення права на зайняття адвокатською діяльністю, що передбачено пунктами 2, 3 частини п`ятої статті 50 Закону № 5076-VI, оскарження рішення про накладення дисциплінарного стягнення, інші подібні за суттю і значенням дії, рішення, зокрема й щодо делегованих державою владних повноважень, то такий спір за наявності для цього підстав може підпадати під ознаки публічно-правового, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів.

Водночас, як згадано вище, адвокатура є недержавним самоврядним інститутом (формуванням, об`єднанням), що самостійно вирішує питання організації і діяльності адвокатури в порядку, визначеному Законом № 5076-VI.

За ч.ч. 1, 3-6 ст. 45 № 5076-VI всі адвокати України об`єднуються в Національну асоціацію адвокатів України, яка є недержавною некомерційною професійною організацією та утворюється з метою забезпечення реалізації завдань адвокатського самоврядування. Вона є юридичною особою та діє через організаційні форми адвокатського самоврядування, передбачені цим Законом. Утворюється з`їздом адвокатів України та не може бути реорганізована. Ліквідація Національної асоціації адвокатів України може бути здійснена лише на підставі закону. Статут Національної асоціації адвокатів України затверджується з`їздом адвокатів України та є її установчим документом. З моменту державної реєстрації Національної асоціації адвокатів України її членами стають всі особи, які мають свідоцтво про право на заняття адвокатською діяльністю. Інші особи стають членами Національної асоціації адвокатів України з моменту складення присяги адвоката України.

У ст.ст. 47-49, 50, 52-54, 55, 56 Закону № 5076-VI визначені структурні організаційні одиниці адвокатського самоврядування, порядок формування, повноваження та правила самоврядної діяльності адвокатури (конференції адвокатів регіону, ради адвокатів регіону, кваліфікаційно-дисциплінарні комісії адвокатури регіонів, голова ради адвокатів регіону, ВКДКА, ревізійні комісії адвокатів регіонів, Вища ревізійна комісія адвокатури, РАУ, голова РАУ, з`їзду адвокатів України).

Відповідно, в зазначених нормах вказаного Закону № 5076-VI встановлено, серед іншого, хто входить до складу конференції адвокатів регіону чи з`їзду адвокатів України, як, ким, у якій кількості і в якому порядку висуваються та обираються делегати на таке зібрання адвокатів, день, час і місце початку роботи конференції адвокатів регіону та питання, що вносяться на її обговорення, повідомляються адвокати й встановлюються термін повідомлення - не пізніш як за п`ятнадцять днів до дня початку роботи конференції, статус та повноваження Голови Ради адвокатів регіону, Ради адвокатів регіону, повноваження, організація роботи КДКА, повноваження та організація роботи з`їзду адвокатів України, Голови Ради адвокатів України, відповідно, визначено, що відносини, які виникають з приводу зазначених питань, входять до сфери повноважень органів адвокатського самоврядування.

Відповідно до ст. 55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.

Статтею 5 КАС України встановлено право на судовий захист і передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 1 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження (п.1), чи у спорах з приводу прийняття громадян на публічну службу, її проходження, звільнення з публічної служби (п.2), або спорах щодо оскарження рішень атестаційних, конкурсних, медико-соціальних експертних комісій та інших подібних органів, рішення яких є обов`язковими для органів державної влади, органів місцевого самоврядування, інших осіб (п. 9), або ж у спорах щодо формування складу державних органів, органів місцевого самоврядування, обрання, призначення, звільнення їх посадових осіб (п. 10).

Відповідно до п. 4 ч. 2 ст. 19 КАС України юрисдикція адміністративних судів не поширюється на справи щодо відносин, які відповідно до закону, статуту (положення) громадського об`єднання, саморегулівної організації віднесені до його (її) внутрішньої діяльності або виключної компетенції, крім справ у спорах, визначених пунктами 9, 10 частини першої цієї статті.

При розмежуванні юрисдикційних форм захисту порушеного права основним критерієм є характер (юридичний зміст) спірних відносин.

Та, у контексті конкретних обставин цієї справи зміст (суть) спірних правовідносин обмежується з`ясуванням правової природи дій та/чи бездіяльності конференції адвокатів регіону та Ради адвокатів регіону, Голови ради адвокатів щодо створення Робочої групи із дослідження результатів проведеної конференції адвокатів регіонів у 2021 році, винесення розпоряджень за наслідками проведених конференцій як органів адвокатського самоврядування у питаннях організації та проведення 07 листопада 2021 року конференції адвокатів регіонів, формування порядку денного, місця її проведення, розпорядження та інших рішень прийнятих за наслідками такої конференції, відповідно обрання Голови Ради адвокатів м. Києва, обрання членів ради адвокатів м. Києва, Голови КДКА, членів КПКДКА м. Києва, членів ДП КДКА м. Києва, ревізійної комісії, представників адвокатів м. Києва, представника у складі ВКДКА.

Вимоги позивача про порушення його прав стосуються встановлення легітимності проведених зборів Робочої групи із дослідження результатів проведеної конференції адвокатів регіонів у 2021 році, прийняття рішення Головою Ради адвокатів про створення такої Робочої групи, повноваження такої Робочої групи, правомочності виключення делегатів висунутих проведеною звітно-виборною конференцією адвокатів, рішення про скликання ради адвокатів міста Києва у 2022 році.

Позивач наполягає у справі на порушення його прав та інтересів як фізичної особи, за захистом яких він звернувся до суду з даним позовом, оскаржуючи дії та рішення Голови Ради адвокатів України.

Суд зазначає, що позивач не пред`являв в даній справі вимог про незаконне відкликання його з посади Голови Ради адвокатів міста Києва на підставі неналежного виконання своїх професійних обов`язків, що призвело до порушення його права, чи негативно позначилося на широкому колі його фахових, приватних чи інших відносин.

Позивач та його представник наполягають на відсутності повноважень відповідача перевіряти діяльність звітно-виборчої конференції адвокатів міста Києва, та щодо юрисдикції адміністративних судів, враховуючи посилання відповідача на позицію Великої Палати Верховного Суду додаткових та обґрунтованих спростувань та належних доводів не зазначили.

Відтак, судом встановлено, що вказаний спір стосуються внутрішньої діяльності самоврядної організації, та такі спори можуть чи мають розв`язуватися в позасудовому порядку, у зв`язку з чим, суд робить висновок, що на заявлені позивачем позовні вимоги не поширюються правила адміністративного судочинства, що має наслідком закриття провадження у справі.

Вказана позиція суду узгоджується із правовими висновками Верховного Суду викладені у постанові від 06.11.2020 у справі № 160/9696/18.

Згідно п. 10 ч. 2 ст. 180 КАС України у підготовчому засіданні суд вирішує заяви та клопотання учасників справи.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 238 КАС України визначено, що суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

За результатами підготовчого засідання суд постановляє ухвалу про закриття провадження у справі (ч. 2 ст. 183 КАС України).

Керуючись статтями 2, 9, 183, 238, 243, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

у х в а л и в:

1. Задовольнити клопотання представника відповідача НКПО НААУ Козачук Н.О.

2. Провадження в адміністративній справі № 640/6348/22 за позовом ОСОБА_1 до Недержавної некомерційної професійної організації «Національна асоціація адвокатів України», Ради адвокатів України, треті особи: Рада адвокатів міста Києва, Кваліфікаційно-дисциплінарна комісію адвокатури м. Києва, ОСОБА_2 та ОСОБА_3 про встановлення відсутності повноважень, визнання дій протиправними, визнання протиправними та скасування розпоряджень та рішень, зобов`язання утриматись від вчинення дій, - закрити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.

Головуючий суддя Войтович І.І.

Судді Марич Є.В.

Горобцова Я.В.

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 22 лютого 2024 року.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.02.2024
Оприлюднено28.02.2024
Номер документу117242792
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу забезпечення функціонування органів прокуратури, адвокатури, нотаріату та юстиції (крім категорій 107000000), зокрема у сфері адвокатури

Судовий реєстр по справі —640/6348/22

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Кобаль Михайло Іванович

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 16.05.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 15.03.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Собків Ярослав Мар'янович

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 17.07.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Войтович І.І.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Кузьменко В.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні