справа № 761/20194/23
головуючий у суді І інстанції Глянь О.С.
провадження № 33/824/819/2024
головуючий суддя Мостова Г.І.
ПОСТАНОВА
Іменем України
14 лютого 2024 року м. Київ
Київський апеляційний суд у складі судді судової палати з розгляду цивільних справ Мостової Г.І., за участю секретаря Лазоренко Л.Ю., розглянувши апеляційну скаргу захисника ОСОБА_1 - адвоката Мохнюка Максима Вікторовича на постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 15 грудня 2023 року
у справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 Митного кодексу України, -
в с т а н о в и в :
Постановою Шевченківського районного суду міста Києва від 15 грудня 2023 року визнано ОСОБА_1 винним у вчиненні порушень митних правил, передбачених частиною 1 статті 483 Митного кодексу України та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил у розмірі 21 376 284 грн. 84 коп та стягнуто вартість товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил в розмірі 21 376 284 грн 84 коп. Стягнуто з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір в сумі 536 грн 80 коп.
При розгляді адміністративної справи судом встановлено, що ОСОБА_1 своїми діями допустив переміщення товарів через митний кордон Україна з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для такого переміщення, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача, за що передбачена адміністративна відповідальність, передбачена частиною 1 статті 483 МК України.
Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, захисник ОСОБА_1 - адвокат Мохнюк М.В. подав апеляційну скаргу, у якій просить суд скасувати постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 15 грудня 2023 року та закрити провадження у справі у зв`язку із відсутністю у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.
Апеляційна скарга обґрунтована тим, що судом першої інстанції залишено поза увагою обставини щодо того, що у липні 2022 року ОСОБА_1 отримав завдання від ФОН ОСОБА_2 перевезти гуманітарну допомогу для ВО «Серце Азову» (код СДРІІОУ 44806891) з м. Варшава Республіка Польща до місця знаходження фонду в м. Дубно.
Для виконання цього завдання, ОСОБА_1 отримав від ВО «Серце Азову» листа для начальника Волинської митниці про перевезення гуманітарного вантажу вагою 16 797,5 кг (одяг) на автомобілі з державним номером НОМЕР_1 , причеп НОМЕР_7.
За вказаним листом ОСОБА_1 перетнув кордон на вказаному транспортному засобі та поїхав до відправника гуманітарної допомоги. У м. Варшава, Республіка Польща ОСОБА_1 зустрівся з представником благодійної організації, який повідомив, що завантажувати будуть гуманітарний вантаж, а саме: одяг. Представник організації самостійно керував завантаженням гуманітарної допомоги та оформленням усіх необхідних документів. Після завантаження вантажу, вони поїхали до пропускного пункту на кордоні з Україною.
Представник організації також відповідав за документальне оформлення вантажу па польській стороні кордону. Після митного оформлення на польській стороні кордону представник віддав ОСОБА_1 документи на вантаж, а саме CMR від 20 липня 2022 року для того, щоб водій мав можливість перенести дані з OMR в декларацію.
22 липня 2022 року ОСОБА_1 заїхав на митний пост транспортним засобом з державним номером НОМЕР_1 , причеп НОМЕР_7, з вантажем гуманітарною допомогою та подав до митного контролю СМК від 20 липня 2022 року та лист БО «Серце Азову», що підтверджує факт належності вантажу до гуманітарної допомоги, та заповнену декларацію від імені указаної благодійної організації.
Працівники митниці оформили всі необхідні документи, ОСОБА_1 в`їхав на митну територію України та доставив гуманітарну допомогу за адресою місця знаходження благодійного фонду у м. Дубно.
Після передачі вантажу між ОСОБА_1 та керівником благодійної організації складений акт падання послуг від 23 липня 2022 року № 18, яким підтверджується перевезення та передання організації гуманітарної допомоги.
ОСОБА_1 не відомо, чому керівник благодійної організації заперечує факт отримання гуманітарної допомоги. З акта надання послуг чітко вбачається, що гуманітарну допомогу перевезено та передано благодійній організації, що підтверджується проставленою печаткою фонду та підписом його керівника.
Також захисник посилається на те, що ОСОБА_1 є лише водієм, а не перевізником, а тому, не може бути суб`єктом вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України.
Від представника Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Григораш Д.І. до Київського апеляційного суду надійшли письмові заперечення проти апеляційної скарги, у яких він просить залишити постанову суду першої інстанції без змін.
Заперечення обґрунтовані тим, що ОСОБА_1 є не лише особою, яка перевозила товар у якості посадової особи підприємства-перевізника, а і декларантом. Невжиття апелянтом заходів з перевірки наявності відомостей щодо внесення благодійної організації, яка є отримувачем товару, до Єдиного реєстру одержувачів гуманітарної допомоги, свідчить про намір ввезення товару на митну територію України з порушенням митних правил. Апелянтом не надано доказів на підтвердження комунікації та договірних відносин між перевізником та БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ», які передували ввезенню товару на митну території України. Товари переміщувалися на територію України маючи статус комерційного призначення, а не гуманітарної допомоги.
ОСОБА_1 та його захисник - адвокат Мохнюк М.В. у судовому засіданні підтримали вимоги апеляційної скарги та просили її задовольнити.
Представник Координаційно-моніторингової митниці Державної митної служби України Григораш Д.І. у судовому засіданні заперечував проти задоволення апеляційної скарги та просив залишити постанову суду першої інстанції без змін.
Дослідивши матеріали за апеляційною скаргою, перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення та доводи викладені в апеляційній скарзі, апеляційний суд дійшов таких висновків.
28 березня 2023 року відносно ОСОБА_1 складено протокол про порушення митних правил № 0033/126000/23 за частиною 1 статті 483 МК України.
У вказаному протоколі зазначено, що 22 липня 2022 року на митну територію України з території Республіки Польща через пункт пропуску «Ягодин-Дорогуск» митного поста «Ягодин» Волинської митниці з використанням транспортного засобу комерційного призначення р.н. НОМЕР_2 / НОМЕР_3 на адресу БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (вул. Михайла Грушевського, буд. 160, кв. 49,м. Дубно, Дубенський район, Рівненська область; ЄДРПОУ 44806891) у якості гуманітарної допомоги ввезено товари «одяг» загальною вагою 16 797,5 кг. Відправником товарів зазначено «CENA CZYNI CUDA S.A.» (03-734 Warszawa,Targowa 72).
Пропуск вантажу гуманітарної допомоги на митну територію України здійснено у відповідності до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 01 березня 2022 року № 174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» (далі - Постанова) шляхом надання до митного оформлення водієм транспортного засобу р.н. НОМЕР_2 / НОМЕР_4 громадянином у країни ОСОБА_1 . Декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, заповненої за формою згідно з додатком 1 Постанови. Також до митного оформлення подано CMR від 20 липня 2022 № б/н та лист отримувача гуманітарної допомоги БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) від 20 липня 2022 року № 13. Під час перевірки законності ввезення на митну територію України товару «одяг» загальною вагою 16797,5 кг, заявленого як гуманітарна допомога, Координаційно-моніторинговою митницею (далі - митниця) виявлено невідповідності, які можуть свідчити про порушення декларантом законодавства про гуманітарну допомогу та законодавства з питань митної справи.
З відкритих джерел інформації митницею встановлено, що Благодійна організація «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) засновано 18 травня 2022 року, місцезнаходження: АДРЕСА_1 . Засновниками організації виступали ОСОБА_3 та ОСОБА_4 . Директором Благодійної організації з моменту заснування до 14 лютого 2023 року був ОСОБА_3 .
Під час перевірки даних Єдиного реєстру отримувачів гуманітарної допомоги встановлено, що БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) не внесена до даного ресстру.
18 серпня 2022 року на адресу БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ, АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) митницею направлено рекомендований лист № 7.9-1/20-3/14/1086 про надання інформації щодо гуманітарної допомоги, яка направлялась на адресу БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ».
03 вересня 2022 року до митниці надійшли пояснення від 29 серпня 2022 року від Голови фонду БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) ОСОБА_3 та співзасновника БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) ОСОБА_4 , у яких вони зазначили, що БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) за час свого існування лише один раз отримала вантаж гуманітарної допомоги у кількості 100 кг, відправником якого виступала Гамбурзька громадська організація.
З метою всебічного, повного та об`єктивного з`ясування усіх обставин переміщення на митну територію України товару «одяг» загальною вагою 16 797,5 кг. митницею направлено листи до ФОП ОСОБА_2 (ДРФО НОМЕР_5 ) від 20 вересня 2022 року № 7.9-1/20-1/14/1304.
Враховуючи відсутність відповіді від перевізника товару, митницею на адресу БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) додатково направлено рекомендований лист від 14 лютого 2023 року № 7.9-2/20-5/13/364.21.02.2023 надійшли пояснення голови фонду БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» ОСОБА_3 датовані 16 лютого 2023 року, у яких зазначено, що про ввезення 22 липня 2022 року на адресу БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891) транспортним засобом комерційного призначення р.н. НОМЕР_6/ НОМЕР_4 у якості гуманітарної допомоги товарів «одяг» загальною вагою 16 797,5 кг. йому нічого невідомо.
Також, з метою перевірки законності ввезення товарів на митну територію України 08 листопада 2022 року Державною митною службою України направлено запит до митних органів Республіки Польща (вих. № 26/26-04/11/1847).
13 січня 2023 року до митниці надійшла відповідь від митних органів Польської Республіки (лист Департаменту міжнародної взаємодії від 12 січня 2023 року № 26/26-04/7.9/11) на запит стосовно надання взаємної адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства у країни з питань митної справи при переміщенні через митний кордон України гуманітарної допомоги на адресу БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ» (ЄДРПОУ 44806891).
Від митних органів Польщі отримано копії документів з транзитної митної системи MRN 22PL301010NU57WJF8 та 22PL301020NS57IAG1 - документи,відповідно до яких товари обліковувались у Республіці Польща та вивозились на територію України. Указані документи містить відомості щодо відправника товарів (гр. 2) - POL-CEL SP Z О.О. (ul. Rampa Brzeska 63, 22-100, CHELM, PL), огримувача (гр. 8) - ОСОБА_6 ( АДРЕСА_2 ), країни відправлення (гр. 15) - PL, країни призначення (гр. 17) - UA. Також у них зазначений реєстраційний номер транспортного засобу (гр. 18) - НОМЕР_2 / НОМЕР_4 , яким переміщувались товари за межі території Євросоюзу, вага брутто (гр. 35) - 16 797,5 кг, назва товару - куртки чоловічі, а також зазначено інвойс (гр. 44) N?WDL-22HG015.
З наданих документів стало відомо, що на територію Республіки Польща товари доставлені з КНР, відправник HAINING BLACK BROTHER GARMENT CO.(4 FLOOR, BUILDING 18, NO.22 SHUANGLIAN ROAD, HAINING CITY CN).
Виходячи із зазначеного, товари надійшли на територію Республіки Польща і в подальшому перемішувались на територію України маючи статус товарів комерційного призначення і ні якого відношення до вантажу гуманітарна допомога не мають.
Також відомості щодо відправників, отримувачів, найменування та статусу товарів у документах, отриманих від митних органів Республіки Польща, не відповідають даним, указаним ОСОБА_1 у декларації про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, під час митного оформлення.
Указані дії кваліфіковані за частиною 1 статті 483 МК України.
Пунктом 3 частини 1 статті 8 МК України визначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Відповідно до статті 486 МК України, завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Згідно зі статтею 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Пунктом 3 частини 1 статті 8 МК України визначено, що державна митна справа здійснюється на основі принципів законності та презумпції невинуватості.
Відповідно до частини 1 статті 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України.
Під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України декларант, уповноважена ним особа або перевізник подає митному органу документи та відомості, необхідні для митного контролю, передбачені статтею 335 МК України.
Згідно з частиною 8 статті 264 МК України з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Відповідно до статті 458 МК України порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об`єктивних і суб`єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.
При складанні протоколу про порушення митних правил враховуються ознаки складу правопорушення, які мають узгоджуватись з диспозицією статті, до відповідальності за якою притягується особа. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Частиною 1 статті 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Безпосереднім об`єктом посягання при вчиненні правопорушення, передбаченого цією статтею, є встановлений порядок переміщення товарів через митний кордон України.
Об`єктивною стороною правопорушення є дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України, тобто, розуміється активна поведінка (вчинок) особи.
Переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон різними шляхами, зокрема, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів, документів, одержаних незаконним шляхом або таких, що можливо містять ознаки підробки.
Суб`єктивна сторона вказаного правопорушення характеризується прямим умислом, тобто усвідомленням особою, яка вчинила правопорушення характеру незаконного переміщення товарів через митну територію України.
Пунктом 6 Постанови Пленуму Верховного суду від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» роз`яснено, що не можна розглядати як порушення митних правил дії особи, яка, переміщуючи товари через митний кордон України, надала митним органам супровідні документи з відомостями, що не відповідають дійсності, без умислу порушити митні правила, передбачені чинним законодавством України.
Відповідно до роз`яснень, наведених у постанові Пленуму Верховного Суду України від 03 червня 2005 року № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил», порушення митних правил, відповідальність за яке встановлена статтею 483 МК України, може бути вчинене лише умисно.
Згідно зі статтею 10 КУпАП адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.
За приписами частини сьомої статті 257 МК України, перелік відомостей, що підлягають внесенню до митних декларацій, обмежується лише тими відомостями, які є необхідними для цілей справляння митних платежів, формування митної статистики, а також для забезпечення додержання вимог цього Кодексу та інших законодавчих актів.
Заявлення таких відомостей здійснюється за встановленою законом формою в ході процедури декларування.
За правилами частини другої статті 460 МК України перевізники несуть відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для переміщення цих товарів документів, що містять неправдиві відомості (стаття 483 цього Кодексу), виключно у разі якщо ці відомості стосуються кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, а перевізниками не вжито заходів до перевірки правдивості зазначених відомостей або уразі неможливості такої перевірки не внесено відповідного запису до міжнародної автомобільної накладної (CMR).
У протоколі від 28 березня 2023 року № 0033/126000/23 зазначено, що ОСОБА_1 , який ввіз товари у якості гуманітарної допомоги на адресу БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ», допустив переміщення товарів через митний кордон Україна з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для такого переміщення, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача.
Однак, у матеріалах справи наявний лист керівника фонду БО «Благодійний фонд «Серце Азову» ОСОБА_3 від 20 липня 2022 року № 13, адресований начальнику Волинської митниці, у якому зазначено, що «Благодійний фонд «Серце Азову» отримує гуманітарну допомогу вагою 16 797,5 кг, а саме: одяг, який буде перевозитись на автомобілі з д.н.з. НОМЕР_2 / НОМЕР_4 . Просить провести митне оформлення указаного грузу, як гуманітарну допомогу, для ввезення на територію України (а.с. 20).
На підставі указаного листа, ОСОБА_1 до митного контролю було подано CMR від 20 липня 2022 року, у якій ним зазначено відправником товарів «CENA CZYNI CUDA S.A.», а отримувачем - БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ», інших даних у водія не було та самостійно він їх здобути не міг.
У матеріалах справи наявна договір-заявка від 20 липня 2022 року № 20/07/2022, укладений між перевізником ФОП ОСОБА_2 та БО «Серце Азову» щодо виконання автотранспортного перевезення з такими умовами: перевізником для здійснення перевезення наданий автомобіль марки МАН, д.н.з. НОМЕР_2 , д.н.з. причепу НОМЕР_4 , ПІБ водія - ОСОБА_1 , маршрут перевезення: Польща-Україна, найменування вантажу: гуманітарна допомога (а.с. 73).
23 липня 2022 року ФОП ОСОБА_2 та БО «Серце Азову» підписано акт надання послуг № 18 про те, що перевізником надані міжнародні транспортні послуги автомобілем марки МАН, д.н.з. НОМЕР_2 , д.н.з. причепу НОМЕР_4 , за маршрутом м. Варшава (Польща) - м. Дубно (Україна). Вантаж отримано у повному обсязі відповідно до товаросупровідних документів (а.с. 74).
Указаний лист керівника фонду БО «Благодійний фонд «Серце Азову» від 20 липня 2022 року, договір-заявка та акт надання послуг спростовують доводи представника Координаційно-моніторингової митниці про відсутність доказів на підтвердження комунікації та договірних відносин між перевізником та БО «Благодійний фонд «СЕРЦЕ АЗОВУ», які передували ввезенню товару на митну території України.
Також указані документи свідчать про те, що перевізником товарів є ФОП ОСОБА_2 , у якої ОСОБА_1 працює водієм, що, з урахуванням змісту частини 2 статті 460 МК України свідчить про те, що ОСОБА_1 за встановлених обставин не є суб`єктом порушення митних правил, передбачених частиною 1 статті 483 МК України, та не мав умислу ввезення товаручерез митний кордон Україна з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підстави для такого переміщення, документів, що містять неправдиві відомості щодо відправника та одержувача.
Враховуючи викладене, висновок суду першої інстанції про наявність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України, є помилковим.
Згідно зі статтею 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до правил пункту 1 частини 1 статті 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, в разі відсутності події та складу адміністративного правопорушення.
Встановлені під час апеляційного розгляду обставини свідчать про відсутність у діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого частиною 1 статті 483 МК України, у зв`язку з чим апеляційна скарга підлягає задоволенню, оскаржена постанова скасуванню, із закриттям провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності, на підставі пункту 1 частини 1 статті 247 КУпАП.
Керуючись статтею 294 КУпАП, суд, -
у х в а л и в :
Апеляційну скаргу захисника ОСОБА_1 - адвоката Мохнюка Максима Вікторовича задовольнити.
Постанову Шевченківського районного суду міста Києва від 15 грудня 2023 року скасувати та закрити провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за частиною 1 статті 483 Митного кодексу України у зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанова апеляційного суду набирає законної сили негайно після її винесення, є остаточною й оскарженню не підлягає.
Суддя Г.І. Мостова
Суд | Київський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2024 |
Оприлюднено | 28.02.2024 |
Номер документу | 117248757 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Адмінправопорушення
Київський апеляційний суд
Мостова Галина Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні