21.02.2024 Єдиний унікальний номер 205/1245/24
Номер провадження3/205/1046/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМУКРАЇНИ
21 лютого 2024 року м. Дніпро
Суддя Ленінського районного суду м. Дніпропетровська Мовчан Д.В., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов із Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Державної податкової служби України про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 ,
працює: керівником ТОВ «Рейз Профіт» (код ЄДРПОУ 42431934), зареєстрований за
адресою: АДРЕСА_1 ,
про притягнення до адміністративної відповідальності за ч.1 ст. 163-4 КУпАП,-
ВСТАНОВИВ:
До Ленінськогорайонного судум.Дніпропетровська надійшовадміністративний матеріалпро притягненнядо адміністративноївідповідальності гр. ОСОБА_1 за ч.1 ст. 163-4КУпАП.
Відповідно допротоколу№ 1623/04-36-24-11/42431934про адміністративнеправопорушення від12.01.2024року приздійсненні перевіркиголовним державнимінспектором Правобережноговідділу податківі зборівз фізичнихосіб тапроведення камеральнихперевірок Управлінняоподаткування фізичнихосіб ГУДПС уДніпропетровській області ОСОБА_2 ,було виявленеправопорушення ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 ), а саме: несвоєчасне надання до Правобережної ДПІ (Новокодацького району м. Дніпра) за адресою: м. Дніпро, вул. Театральна, буд.1-А, податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також, сум нарахованого єдиного внеску (далі розрахунок) за 2,3 квартали 2023 року по строкам до 09.08.2023 року, 09.11.2023 року. Фактично розрахунок за 2,3 квартали 2023 року надано 21.11.2023 року та зареєстровано за № 9313701307, № 9314723804, про що складено акт камеральної перевірки від 03.01.2024 року за № 158/04-36-24-11/42431934, чим порушено п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49, п. 51.1 ст. 51, абз. «б» п. 176.2 ст. 176 Податкового кодексу України, за що передбачена адміністративна відповідальність за ч.1ст. 163-4 КУпАП(порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи).
Особа, що притягається до адміністративної відповідальності, в судове засідання не з`явився, про причини неявки в судове засідання не повідомив, ніяких письмових заяв чи клопотань до суду не надходило.
Європейський Суд з прав людини неодноразово в своїх рішеннях (наприклад, «Пономарьов проти України» від 03 квітня 2008 року) зазначав, що сторони в розумні інтервалу часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження».
З огляду на наведене, суд, беручи до уваги необхідність додержання принципу розумності тривалості судового провадження, вважає за можливе розглянути справу за відсутності особи, що притягається до адміністративної відповідальності.
Суд зауважує, що згідно вимог ч. 2 ст. 268 КУпАП при розгляді справи про адміністративні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4КУпАП присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, не є обов`язковою. А відтак, з огляду на викладені обставини та вимоги закону, суд розглянув справу на підставі наявних матеріалів без участі особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Суд, дослідивши матеріали даної адміністративної справи, доходить до наступного висновку.
Частина ч.1статті 163-4 КУпАП передбачає неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.
В даному випадку орган державної податкової служби визначає підставу для ініціювання процедури притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 як порушення вказаноюособою п.п.49.18.2п.49.18ст.49,п.51.1ст.51,абз.«б» п.176.2ст.176 Податковогокодексу України акт камеральноїперевірки від03.01.2024року за№ 158/04-36-24-11/42431934.
Суд із вказаного приводу зазначає, що за змістом п.75.1.1. ст.75 ПКУкамеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість (даних центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в якому відкриваються рахунки платників у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, даних Єдиного реєстру податкових накладних та даних митних декларацій), а також даних Єдиного реєстру акцизних накладних та даних системи електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового, даних СОД РРО.
Предметом камеральної перевірки також може бути своєчасність подання податкових декларацій (розрахунків) та/або своєчасність реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних, акцизних накладних та/або розрахунків коригування до акцизних накладних у Єдиному реєстрі акцизних накладних, виправлення помилок у податкових накладних та/або своєчасність сплати узгодженої суми податкового (грошового) зобов`язання виключно на підставі даних, що зберігаються (опрацьовуються) у відповідних інформаційних базах.
Згідно п.86.2 ст.86 ПКУза результатами камеральної перевірки у разі встановлення порушень складається акт у двох примірниках, який підписується посадовими особами такого органу, які проводили перевірку, і після реєстрації у контролюючому органі вручається або надсилається для підписання протягом трьох робочих днів платнику податків у порядку, визначеномустаттею 42 цього Кодексу.
В порушення вказаних вимог, матеріали справи про адміністративне правопорушення не містять достатніх доказів того, що саме вказаний акт камеральної перевірки було надіслано на адресу особи, що притягується до адміністративної відповідальності.
Відповідно дост. 256 КУпАПу протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, прізвище викривача (за його письмовою згодою), якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності; при наявності свідків і потерпілих протокол може бути підписано також і цими особами.
У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Відповідно до ч. 2ст. 254 КУпАПпротокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
У даній справі судом встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення не відповідає вимогам ст. ст.254,256 КУпАП. З матеріалів адміністративної справи випливає, що під час оформлення протоколу про адміністративне правопорушення особа, яка притягається до адміністративної відповідальності не була опитана, їй не було вручено копію протоколу про адміністративне правопорушення, а отже особа, яка притягається до адміністративної відповідальності не був ознайомлений з пред`явленим йому звинуваченням належним чином, оскільки протокол про адміністративне правопорушення відносно нього було складеного за його відсутності.
Під час складання даного протоколу про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 не був запрошений посадовою особою для проведення відповідної процесуальної дії, оскільки в матеріалах справи немає відповідних повідомлень про вручення поштового відправлення останньому, а отже слід констатувати, що йому не були роз`яснені права і обов`язки, передбаченіст. 268 КУпАП, не надано можливість подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу. Такі фати негативно впливають на процесуальне положення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, що в умовах рівноправності та змагальності сторін є недопустимим. Не містить протокол і відомостей про відмову ОСОБА_1 від його підпису.
Згідност. 280 КУпАПорган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255цього Кодексу.
З огляду на вищенаведене, на думку суду посадовою особою, яка складала стосовно ОСОБА_1 протокол про адміністративне правопорушення за ч. 1ст. 163-4 КУпАПне дотримано відповідного доказового забезпечення, що передбачає такий рівень доказування, який не залишає жодних розумних сумнівів щодо доведеності вини особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Згідно положення ст. 62 Конституції України, винуватість особи повинна бути доведена у встановленому законом порядку. Обвинувачення не може ґрунтуватись на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на його користь.
Частина 1ст. 7 КУпАПпередбачає, що ніхто не може бути підданий заходу впливу у зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше, як на підставах і в порядку, встановлених законом.
Згідно п. 1 ст.247КУпАПУкраїни провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутністю події і складу адміністративного правопорушення.
На підставі викладеного та керуючись ч.1 ст. 163-4, ст.ст. 283, 284 КУпАП України,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Провадження у справі про притягнення ОСОБА_1 (РНОКПП: НОМЕР_1 , працює: керівником ТОВ «Рейз Профіт» (код ЄДРПОУ 42431934), зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 ) до адміністративної відповідальності, за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.163-4КУпАПзакрити на підставі п. 1ст. 247 КУпАПу зв`язку із відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанову може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду протягом десяти днів з дня винесення постанови.
Суддя: Д. В. Мовчан
Суд | Ленінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2024 |
Оприлюднено | 28.02.2024 |
Номер документу | 117251077 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи |
Адмінправопорушення
Ленінський районний суд м.Дніпропетровська
Мовчан Д. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні