ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ
майдан Путятинський, 3/65, м. Житомир, 10002, тел. (0412) 48 16 20,
e-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, web: https://zt.arbitr.gov.ua,
код ЄДРПОУ 03499916
УХВАЛА
Від "22" лютого 2024 р. м. Житомир Справа № 906/1485/20
За заявою: Акціонерного товариства "Сбербанк"
До боржника: Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон"
про банкрутство
Суддя Гнисюк С.Д.
Представники:
- від боржника: Пилипенко М.М. - ліквідатор.
В провадженні Господарського суду Житомирської області знаходиться справа №906/1485/20 про банкрутство Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" (Житомирська область, Коростенський район, с. Поліське).
12.09.2023 на електронну адресу Господарського суду Житомирської області, через загальний відділ, від ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" Пилипенко М.М. надійшло клопотання № 02-18/33 від 11.09.2023 про зобов`язання прийняти документи банкрута на подальше зберігання.
Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 18.09.2023 зазначене клопотання прийнято до розгляду в засіданні суду.
Ухвалою Господарського суду Житомирської області від 18.01.2024 відкладено розгляд справи; відкладено розгляд клопотання ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" Пилипенко М.М. № 02-18/33 від 11.09.2023 про зобов`язання прийняти документи банкрута на подальше зберігання; призначено засідання суду на 22.02.2024; постановлено ліквідатору та AT "Райффайзен Банк" до дати судового засідання надати суду необхідні докази.
На адресу господарського суду Житомирської області, через загальний відділ, надійшли наступні документи:
- 16.02.2024 від ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" Пилипенко М.М. надійшло письмове заперечення №02-18/6 від 15.02.2024 на відзив;
- 19.02.2024 від АТ "Райффайзен Банк" надійшов супровідний лист №178-7/3/54 від 07.02.2024, з додатком;
- 19.02.2024 від ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" Пилипенко М.М. супровідним листом №02-18/9 від 19.02.2024 надійшли проміжні звіти та інші докази;
- 20.02.2024 від Комунальної установи "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради надійшло пояснення №01-11/6 від 20.02.2024.
В засіданні суду 22.02.2024 ліквідатор Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" Пилипенко М.М. звітувала про хід проведення ліквідаційної процедури, вчинені та заплановані дії.
Суд дослідив проміжні звіти.
Враховуючи викладене, суд вважає за необхідне прийняти до відома та долучити до матеріалів справи проміжні звіти ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" Пилипенко М.М., з додатками; призначити наступне засідання суду.
В судовому засіданні 22.02.2024 розглядалось клопотання ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" Пилипенко М.М. № 02-18/33 від 11.09.2023 про зобов`язання прийняти документи банкрута на подальше зберігання.
Ліквідатор в засіданні суду 22.02.2024 клопотання підтримала та просила суд задовольнити його.
Дослідивши клопотання та матеріали справи, заслухавши пояснення ліквідатора, суд встановив наступне.
Постановою Господарського суду Житомирської області від 07.09.2021, зокрема, визнано Публічне акціонерне товариство "Коростенський шляхзалізобетон" банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру у справі; призначено ліквідатором Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" арбітражного керуючого Пилипенко Маргариту Миколаївну.
Згідно частини 1 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства (далі - Кодекс про банкрутство), ліквідатор з дня свого призначення серед іншого здійснює такі повноваження: передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню.
Частиною 1 статті 65 Кодексу про банкрутство передбачено, що Після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду (а в разі ліквідації страховика або кредитної спілки - також до Національного банку України) звіт та ліквідаційний баланс, до якого в т.ч. додається довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.
Відповідно до статті 67 Кодексу про банкрутство, ліквідатор забезпечує належне оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів банкрута протягом ліквідаційної процедури. До постановлення господарським судом ухвали про ліквідацію юридичної особи - банкрута ліквідатор зобов`язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері архівної справи і діловодства або з уповноваженою ним архівною установою визначити місце їх подальшого зберігання. Архівна установа, визначена для подальшого зберігання архівних документів банкрута, зобов`язана прийняти їх на зберігання безоплатно.
В обґрунтування поданого клопотання ліквідатор посилається на те, що у банкрута наявні архівні документи з особового складу за період з 1962 по 2016 роки, які підлягають передачі на зберігання до Комунальної установи "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради. В ході виконання повноважень ліквідатора, останнім за актом приймання-передачі отримано від Березовського Р.А. ряд документів та печатку банкрута. Ліквідатор в порядку статті 67 Кодексу України процедур банкрутства звернувся до Комунальної установи "Коростенський районний трудовий архів" з проханням прийняти на зберігання документи банкрута, що підлягають тривалому зберіганню (лист №02-18/16 від 08.06.2023). Листом №01-11/20 від 04.07.2023 Комунальна установа "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради повідомила ліквідатору про те, що готова прийняти архівні документи на зберігання на договірних засадах з особового складу банкрута після повного і належного упорядкування, проведення експертизи цінності документів, подання на затвердження експертній комісії архівного відділу райдержадміністрації описів тимчасового зберігання документів з особового складу підприємств, установ і організацій - джерел комплектування та оплати згідно тарифів. Зазначає, що положеннями частини третьої ст.67 Кодексу України з процедур банкрутства прямо передбачено обов`язок архівної установи, визначеної для подальшого зберігання архівних документів банкрута, прийняти їх на зберігання безоплатно. ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон" не має коштів для оплати послуг даної комунальної установи та згідно законодавства не зобов`язане здійснювати таку оплату, натомість у своєму відзиві КУ "Коростенський районний трудовий архів" продовжує наполягати на здійсненні оплати згідно затверджених тарифів. Ліквідатор ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон" не заперечує проти укладення договору з КУ "Коростенський районний трудовий архів" щодо передачі документів банкрута на подальше зберігання безоплатно, підписати та подати всі необхідні документи.
Комунальна установа "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради, у своєму відзиві та поясненнях зазначає про те, що Комунальна установа "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради створена для забезпечення збереженості документів з особового складу і документів тимчасового зберігання суб`єктів господарської діяльності незалежно від форм власності майна га підпорядкування, що розташовані на території району, а також для централізованого тимчасового зберігання документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду. Згідно Положення комунальної установи "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради, затвердженого рішенням Коростенської районної ріши від 08.12.2022 № 164, трудовий архів утримується за рахунок коштів, що надходять за надання платних послуг та коштів з інших джерел, не заборонених чинним законодавством. З питань організації й методики ведення архівної справи, трудовий архів керується нормативно-правовими актами, затвердженими Міністерством юстиції України, правилами, положеннями, інструкціями. методичними рекомендаціями Державної архівної служби України, державного архіву Житомирської області, зокрема наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5 "Про затвердження Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах і організаціях". До завдань Трудового архіву, зокрема, входить зберігання архівних документів ліквідованих юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців. які здійснювали свою діяльність (були зареєстровані) на території Коростенського району. Згідно вищевказаного положення, комунальна установа "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради одержує від ліквідаційних комісій (ліквідаторів) підприємств, установ і організацій - джерел комплектування архівні документи згідно з номенклатурою справ з оплатою цими суб`єктами відповідно до цін і тарифів, затверджених в установленому порядку, вартості їхнього опрацювання та наступного зберігання у Трудовому архіві на договірних засадах. Таким чином, комунальна установа "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради функціонує/утримується лише за рахунок коштів, що надходять за надання платних послуг та коштів у тому числі і за зберігання архівних документів ліквідованих юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців, які здійснювали свою діяльність (були зареєстровані) на території Коростенського району, оскільки кошти на утримання трудового архіву в районному бюджеті відсутні. Зазначає, що 15.02.2024 на адресу КУ "Коростенський районний трудовий архів" надійшли письмові пояснення ліквідатора на відзив № 02-18/6. Однак, вивчивши вказаний документ (письмові пояснення), КУ "Коростенський районний трудовий архів" категорично не погоджується з викладеним, виходячи з наступного. Із письмових пояснень ліквідатора Маргарити Пилипенко вбачається, що нею начебто були підготовлені та надані докази "належного" упорядкування та оформлення документів ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон" за період з 1962- 2016 роки, що підлягають передачі до архіву, про що було направлено на адресу архіву та суду супровідний лист щодо надання документів з фотодоказами такого упорядкування. Однак, провівши попередню та поверхневу перевірку такого "упорядкування" відповідно до Правил організації діловодства та архівного зберігання документів у державних органах, органах місцевого самоврядування, в установах і організаціях, затверджених Наказом Міністерства юстиції України від 18.06.2015 № 1000/5, в.о. завідувачем КУ "Коростенський районний трудовий архів" виявлено ряд порушень. КУ "Коростенський районний трудовий архів" наголошує, що готова прийняти архівні документи на зберігання на договірних засадах з особового складу ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон" після повного і належного упорядкування, проведення експертизи цінності документів, подання на затвердження експертній комісії архівного відділу райдержадміністрації описів справ тимчасового зберігання, документів з особового складу підприємств, установ і організацій - джерел комплектування та оплати згідно затверджених тарифів. Зазначає, що упродовж 2022 року по 2023 рік фінансування з районного бюджету на утримання КУ "Коростенський районний трудовий архів" не проводилось та не заплановане і на 2024 рік у зв`язку із відсутністю коштів, що підтверджено листом Коростенської районної ради від 19.02.2024 №01-16/15. На підставі вищевикладеного, просить суд відмовити у задоволенні клопотання ліквідатора. У разі протилежного, просить зобов`язати ліквідатора перед передачею архівних документів з особового складу Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" за період 1962-2016 роки до архівної установи, здійснити упорядкування та належне оформлення останніх, відповідно до вимог чинного законодавства України, а саме - укласти відповідний договір, провести експертизу цінності документів, подати на затвердження експертній комісії архівного відділу райдержадміністрації описів справ тимчасового зберігання, документів з особового складу підприємств, установ і організацій - джерел комплектування та здійснити оплату згідно затверджених тарифів.
З матеріалів справи вбачається, що супровідним листом вих.№02-18/3 від 12.01.2024, ліквідатором ПАТ "Кростенський шляхзалізобетон" надано до матеріалів справи №906/1485/20 та КУ "Коростенський районний трудовий архів" докази упорядкування та оформлення документів ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон" за період за 1962-2016 роки, що підлягають передачі до КУ "Коростенський районний трудовий архів", а саме:
1. ОПИС №1-К (О.С.) справ з кадрових питань (особового складу) за 1962-2016 роки ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон";
2. ОПИС №2-Тр. справ тривалого (понад 10 років) зберігання за 1960 - 2004 роки ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон";
3. Передмова до річних розділів описів справ з кадрових питань (особового складу №1-к (О.С.) ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон" за 1962-2016 роки;
4. Передмова до річних розділів описів справ тривалого (понад 10 років) зберігання №2-Тр за період 1960-2004 роки ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон";
5. Історична довідка ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон";
6. Фотодокази упорядкування та оформлення документів ПАТ "Коростенський шляхзалізобетон".
На виконання вимог законодавства, всі справи, які підлягають передачі до КУ "Коростенський районний трудовий архів" являються прошитими, пронумерованими та скріпленими печаткою ПАТ "Кростенський шляхзалізобетон".
Комунальна установа "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради відмовила ліквідатору прийняти документи банкрута на подальше зберігання - безоплатно, що суперечить ст. 67 Кодексу про банкрутство.
Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні" (ст. 38) передбачено, що До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать, зокрема централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових або інших правовідносин юридичних і фізичних осіб на відповідній території, та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду.
Відносини, пов`язані із формуванням, обліком, зберіганням і використанням Національного архівного фонду, та інші основні питання архівної справи регулюються Законом України "Про Національний архівний фонд та архівні установи".
За змістом ст. 1, 22, 23, 29 Закону України "Про Національний архівний фонд та архівні установи", архівна установа, архів, архівний підрозділ, архівний відділ - це відповідно установа чи структурний підрозділ, що забезпечує облік і зберігання архівних документів, використання відомостей, що в них містяться, та формування Національного архівного фонду і/або здійснює управління, науково-дослідну та інформаційну діяльність у сфері архівної справи і діловодства.
Архівні установи можуть засновуватися на будь-якій формі власності. Засновниками архівних установ можуть бути державні органи, органи місцевого самоврядування, юридичні та фізичні особи. Діяльність архівних установ здійснюється у порядку, визначеному цим Законом, правилами, положеннями, інструкціями, затвердженими Міністерством юстиції України та іншими нормативно-правовими актами.
Систему архівних установ України становлять, зокрема архівні установи органів місцевого самоврядування.
Архівна установа сільської, селищної, міської ради здійснює централізоване тимчасове зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду.
Типовим положенням про архівну установу сільської, селищної, міської ради, ради об`єднаної територіальної громади для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб, що не належать до Національного архівного фонду, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 02.06.2014 № 864/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 5 червня 2014 за № 592/25369, (п. 1, 7, 10), передбачено, що архівна установа сільської, селищної, міської ради, ради об`єднаної територіальної громади створюється для централізованого тимчасового зберігання архівних документів, нагромаджених у процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців та інших архівних документів, що не належать до Національного архівного фонду (далі - архівні документи). Архівні документи передаються до Трудового архіву у разі припинення діяльності юридичних осіб і фізичних осіб - підприємців, а також у випадках, визначених законодавством. Трудовий архів відповідно до покладених на нього завдань, зокрема, здійснює приймання документів з кадрових питань (особового складу) в упорядкованому стані за описами справ, схваленими (погодженими) державними архівами, архівними відділами міських рад. У Трудовому архіві зберігаються, зокрема, документи тривалого строку зберігання з кадрових питань (з особового складу) та тимчасового зберігання ліквідованих юридичних осіб незалежно від форми власності, підпорядкування та фізичних осіб - підприємців, які припинили свою діяльність, що діяли (були зареєстровані) на цій території;
Наведені вище обставини, з урахуванням відповідних положень діючого законодавства України, свідчать про те, що ліквідатором належним чином виконані покладені на нього обов`язки щодо виявлення документації банкрута.
Крім того, останнім були вжиті заходи, спрямовані на передачу документів на зберігання до архівної установи.
Публічне акціонерне товариство "Коростенський шляхзалізобетон" зареєстроване в Коростенському районі Житомирської області.
Таким чином, враховуючи, що архівні документи Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон", мають бути передані до Комунальної установи "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради, а останнє висуває ліквідатору банкрута додаткові умови для їх прийняття, суд дійшов висновку про необхідність задоволення клопотання ліквідатора та зобов`язання Комунальної установи "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради прийняти на зберігання без додаткових умов архівні документи банкрута, які підлягають обов`язковому зберіганню відповідно до законодавства України.
Заперечення Комунальної установи "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради суд не приймає, так як вони суперечать нормам ст. 67 Кодексу про банкрутство.
Суд зазначає Комунальній установі "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради про те, що згідно до ч.ч.1, 2 ст. 18 Господарського процесуального кодексу України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення є підставою для відповідальності, встановленої законом.
Керуючись статтями 60, 61, 65, 67 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 18, 232-234 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Житомирської області,-
УХВАЛИВ:
1. Клопотання ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" Пилипенко М.М. № 02-18/33 від 11.09.2023 про зобов`язання прийняти документи банкрута на подальше зберігання задовольнити.
2. Зобов`язати Комунальну установу "Коростенський районний трудовий архів" Коростенської районної ради (11500, Житомирська область, м. Коростень, вул. Грушевського, 60/2, код ЄДРПОУ 34152320) прийняти архівні документи Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" (11555, Житомирська область, Коростенський район, с. Поліське, вул. молодіжна, 8, код ЄДРПОУ 05422929) для подальшого зберігання безоплатно та без додаткових умов, про що видати відповідну довідку.
3. Прийняти до відома та долучити до матеріалів справи проміжні звіти ліквідатора Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" Пилипенко М.М. (за період з 07.09.2023 по 07.02.2024), з додатками.
4. Призначити засідання суду на "04" квітня 2024 р. о 10:00 в приміщенні Господарського суду Житомирської області, зала судових засідань № 731.
5. Ліквідатору Публічного акціонерного товариства "Коростенський шляхзалізобетон" Пилипенко М.М., до дати наступного засідання, надати суду:
- проміжний звіт, за наступний звітний період (розглянутий та погоджений комітетом кредиторів боржника), підтверджений достатніми та достовірними доказами, що свідчить про належне виконання ліквідатором покладених на нього обов`язків.
Вживати заходи з метою недопущення затягування ліквідаційної процедури банкрутства, а відтак виконання всіх необхідних приписів Кодексу України з процедур банкрутства.
Ухвала набирає законної сили з моменту її прийняття та оскарженню не підлягає.
Суддя Гнисюк С.Д.
Суд | Господарський суд Житомирської області |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2024 |
Оприлюднено | 28.02.2024 |
Номер документу | 117252946 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні