Ухвала
від 26.02.2024 по справі 539/1443/23
ЛУБЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 539/1443/23

Провадження № 1-кс/539/191/2024

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2024 року м. Лубни

Слідчий суддя Лубенського міськрайонного суду Полтавської області ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , з участю: прокурора ОСОБА_3 , слідчого ОСОБА_4 , підозрюваного ОСОБА_5 та захисника ОСОБА_6 розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні суду в м. Лубни Полтавської області клопотання слідчої СВ Лубенського РВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_7 у кримінальному провадженні, внесеному 02.03.2023 до ЄРДР за №12023170400000022 про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання до підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч. 4 ст. 191, ч.1 ст.366 КК України

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Тотчине Лубенського району Полтавської області, проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , громадянина України, одруженого, раніше не судимого,-

ВСТАНОВИВ :

До Лубенського міськрайонного суду Полтавської області надійшло клопотання слідчої СВ Лубенського РВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_7 погоджене прокурором Лубенської окружної прокуратури ОСОБА_3 про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання до підозрюваного ОСОБА_5 .

Клопотання мотивоване тим, що ОСОБА_5 ,зареєстрований уЄдиному державномуреєстрі юридичнихосіб,фізичних осібпідприємців тагромадських формуваньяк фізичнаособа-підприємецьпочинаючи з20.06.2002,номер запису25860170000000963,із основнимвидом економічної діяльності: 80.10 - діяльність приватних охоронних служб, місце реєстрації: АДРЕСА_1 .

Фізична особа-підприємець ОСОБА_5 (надалі - ФОП ОСОБА_5 ) у ході здійснення своєї господарської діяльності, виконує повноваження пов`язані із прийняттям та звільненням працівників, тобто постійно обіймає посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, таким чином у відповідності до положення ч. 3 ст. 18 Кримінального кодексу України він є службовою особою.

Рішенням Лубенської міської ради від 18.08.2021 затверджено Програму з утримання об`єктів та майна комунальної власності Лубенської територіальної громади на 2022 - 2024 роки.

На виконання зазначеної Програми на 2022 рік рішенням Лубенської міської ради від 16.12.2021 по бюджетній програмі КПКВК МБ 3116090 «Інша і діяльність у сфері житлово-комунального господарства» виділено 5 001 455 грн, із них по загальному фонду 2 576 165 грн. та 242 590 грн. по спеціальному і фонду, у тому числі на оплату послуг з охорони приміщень комунальної власності 1 211 066,36 грн. Головним розпорядником зазначених коштів визначено Управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради (надалі - Управління з питань^ комунального майна та земельних відносин).

На виконання зазначеної Програми на 2023 рік рішенням Лубенської міської ради від 15.12.2023 по бюджетній програмі КПКВК МБ 3116090 «Інша діяльність у сфері житлово-комунального господарства» виділено 3 521 000 грн, і у тому числі на оплату послуг з охорони приміщень комунальної власності 1 100 000 грн. Головним розпорядником зазначених коштів також визначено Управління з питань комунального майна та земельних відносин.

24.02.2022 у зв`язку із військовою агресією Російської Федерації проти України, указом Президента України № 64/2022 введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, який діє на даний час.

04.03.2022, тобто в умовах воєнного стану, між Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин, в особі начальника ОСОБА_8 (замовник) та ФОП ОСОБА_5 (виконавець) укладено договір про закупівлю № 08.

У відповідності до пункту 1.1. даного Договору, виконавець зобов`язується надати послуги з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, а замовник прийняти та оплатити такі послуги охорони.

Відповідно до пункту 1.5 даного Договору, охоронні послуги надаються персоналом Виконавця згідно Додатку № 1 до договору з використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України.

При цьому, пунктом 2.1.1 даного Договору передбачено, що виконавець зобов`язується забезпечувати цілодобову охорону об`єктів Замовника.

У відповідності до додатку № 1 до даного Договору, до об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади в межах її адміністративної території, що підлягають цілодобовій охороні віднесено чотири споруди цивільного захисту, розташовані на території Лубенського району Полтавської області за адресами: АДРЕСА_2 (нежитлова будівля колишньої загальноосвітньої школи та котельні), АДРЕСА_3 (нежитлова будівля колишньої загальноосвітньої школи), АДРЕСА_4 (будинок культури), АДРЕСА_5 (нежитлова будівля колишньої сільської ради) та нежитлова будівля за адресою: АДРЕСА_6 .

Строк надання послуг охорони, згідно пункту 1.4 - до 04.04.2022. Загальна вартість Договору № 08 становить 141 535, 52 грн.

Після укладення договору про надання послуг № 08 від 04.03.2022, більш точного часу досудовим слідством не встановлено, але в умовах воєнного стану, у ОСОБА_5 виник злочинний умисел, направлений на заволодіння чужим майном, а саме коштами місцевого бюджету, виділеними на охорону об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, шляхом внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, про надання послуг по охороні об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади визначених у додатку № 1 до Договору про закупівлю № 08 від 04.03.2022, як розташовані на території Лубенського району Полтавської області за адресами АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 та нежитлова будівля зг адресою: АДРЕСА_6 .

З метою реалізації свого злочинного умислу ФОП ОСОБА_5 , імітуючи наявності у своєму штаті кваліфікованих охоронців, як того вимагав укладений Договір про закупівлю № 08 від 04.03.2022, уклав так звані цивільно-правові договори від 04.03.2022 із ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та ОСОБА_17 . Згідно умов цивільно-правових договорів від 04.03.2022, вищевказані працівники беруть на себе зобов`язання надати послуги з нагляду за об`єктами споруд цивільного захисту, а не охорони, у період з 04.03.2022 по 31.03.2022. ФОП ОСОБА_5 за це сплачує їм 5400 грн. При цьому, фактично оплата праці так званим працівникам не здійснювалась.

Таким чином, ФОП ОСОБА_5 при прийнятті на роботу ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_18 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , діяв в порушення вимог статті 24 Кодексу законів про працю України, згідно з якою працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Окрім того, ОСОБА_5 будучи обізнаним із Ліцензійними умовами здійснення охоронної діяльності, оскільки 12.09.2012 отримав ліцензію Міністерства внутрішніх справ України серії АД № 076413 Про надання послуг з охорони власності та громадян, діяв всупереч Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» та наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 № 336 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності».

Так, у відповідності до п. 30 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» Ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як охоронна діяльність.

При цьому, у відповідності до п. 10 ст. 13 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 «Про затвердження Ліцензійних умов провадження охоронної діяльності» (надалі - Постанова Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015) під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється залучати до охоронних заходів осіб, які не подали документів, необхідних для прийняття на роботу, або не відповідають кваліфікаційним вимогам.

Пунктом 18 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.20151 визначено, що охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.

Частиною 1 пункту 17 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015, визначено, що персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягай 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб`єктом охоронно' діяльності (входять до штату суб`єкта охоронної діяльності).

Згідно п. 15 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 охоронники, охоронці повинні входити до штату суб`єкта охоронної діяльності та залежно від об`єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 36 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, щ$ є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних! характеристик професій працівників».

Таким чином, ОСОБА_5 , реалізуючи свій злочинний! умисел, спрямований на заволодіння коштами місцевого бюджету, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи із корисливих мотивів, будучи достовірно обізнаним, що у його штаті відсутня достатня кількість кваліфікованих охоронців, що підтверджується відомостями Головного управління ДПС у Полтавській області № 3438/5/16-31-24-04-03 від 16.03.2023, те що наймані ним за цивільно-правовим договором працівники не відповідають кваліфікаційним вимогам охоронника, а також те, що згідно умов договору про надання послуг № 08 від 04.03.2022, він зобов`язувався надати послуги по цілодобовій охороні п`яти об`єктів комунальної власності, своїм персоналом із використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України, зловживаючи своїм службовим становищем, знаходячись за адресою м. Лубни, просп. Володимирський, 98, вніс до актів про надані послуги № 15 від 04.04.2022 та № 16 від 04.04.2022, завідомо неправдиві відомості про надання послуг з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, які фактично виконано не було.

У результаті подання ОСОБА_5 завідомо неправдивих відомостей, Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради, у відповідності до платіжних доручень № 30 від 06.04.2022 та № 31 від 06.04.2022, йому було безпідставно перераховано грошові кошти у загальному розмірі 141 535,52 грн., що підтверджується висновком судово-економічної експертизи № СЕ-19/117-23/11544-ЕК від 18.09.2023, якими ОСОБА_5 заволодів шляхом зловживання своїм службовим становищем, в умовах воєнного стану, спричинивши Лубенській міській територіальній громади матеріальної шкоди на вищевказану суму.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, тобто заволодінні чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем вчинене в умовах воєнного стану.

Крім того, беручи до уваги, що ФОП ОСОБА_5 у ході здійснення своєї господарської діяльності, виконує повноваження пов`язані із прийняттям та| звільненням працівників, тобто постійно обіймає посаду, пов`язану з виконання організаційно - розпорядчих функцій, у відповідності до положення ч. 3 ст. 18: Кримінального кодексу України він є службовою особою.

04.03.2022, між Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин, в особі начальника ОСОБА_8 (замовник) та ФОП ОСОБА_5 - (виконавець) укладено договір про закупівлю № 08.

У відповідності до пункту 1.1. даного Договору, виконавець зобов`язується надати послуги з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, а замовник прийняти та оплатити такі послуги охорони.

Відповідно до пункту 1.5 даного Договору, охоронні послуги надаються персоналом Виконавця згідно Додатку № 1 до договору з використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України. При цьому, пунктом 2.1.1 даного і Договору передбачено, що виконавець зобов`язується забезпечувати цілодобову ; охорону об`єктів Замовника.

У відповідності до додатку № 1 до даного Договору, до об`єктів і комунальної власності Лубенської територіальної громади в межах її адміністративної території, що підлягають цілодобовій охороні віднесено чотири споруди цивільного захисту, розташовані на території Лубенського району і Полтавської області за адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 та нежитлова будівля за адресою : АДРЕСА_6 .

Строк надання послуг охорони, згідно пункту 1.4 - до 04.04.2022. Загальна вартість Договору становить 141 535, 52 грн.

Після укладення договору про надання послуг № 08 від 04.03.2022, більш точного часу досудовим слідством не встановлено, але в умовах воєнного стану, у ФОП ОСОБА_5 виник злочинний умисел, направлений на заволодіння чужим майном, а саме коштами місцевого бюджету, виділеними на охорону об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, шляхом внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, про надання послуг по охороні об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, визначених у додатку № 1 до Договору про закупівлю № 08 від 04.03.2022, які розташовані на території Лубенського району Полтавської області за адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 та нежитлова будівля за адресою : АДРЕСА_6 .

З метою реалізації свого злочинного умислу ФОП ОСОБА_5 , імітуючи наявності у своєму штаті кваліфікованих охоронців, як того вимагав укладений Договір про закупівлю № 08 від 04.03.2022, уклав так звані цивільно-правові договори від 04.03.2022 із ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та ОСОБА_17 . Згідно умов цивільно-правових договорів від 04.03.2022, вищевказані працівники беруть на себе зобов`язання надати послуги з нагляду за | об`єктами споруд цивільного захисту, а не охорони, у період з 04.03.2022 по 31.03.2022. ФОП ОСОБА_5 за це сплачує їм 5400 грн. При цьому, фактичної оплата праці так званим працівникам не здійснювалась.

Таким чином, ФОП ОСОБА_5 , при прийнятті на роботу ОСОБА_9 ,| ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , діяв в порушення вимог статті 24 Кодексу законів про працю України, згідно з якою працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування | єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Окрім того, ОСОБА_5 будучи обізнаним із Ліцензійними умовами здійснення охоронної діяльності, оскільки 12.09.2012 отримав ліцензію Міністерства внутрішніх справ України серії АД № 076413 Про надання послуг з охорони власності та громадян, діяв всупереч Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 та наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 № 336 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності».

Так, у відповідності до п. 30 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» Ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як охоронна діяльність.

При цьому, у відповідності до п. 10 ст. 13 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється залучати до охоронних заходів осіб, які не подали документів, необхідних для прийняття на роботу, або не відповідають кваліфікаційним вимогам.

Пунктом 18 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015, визначено, що охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.

Частиною 1 пункту 17 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015, визначено, що персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни

України, які досягай 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або і

професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб`єктом охоронної діяльності (входять до штату суб`єкта охоронної діяльності).

Згідно п. 15 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015,

охоронники, охоронці повинні входити до штату суб`єкта охоронної діяльності та залежно від об`єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогами визначеним наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 36 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників.

Таким чином, ОСОБА_5 , реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на заволодіння коштами місцевого бюджету усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його (суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи із корисливих мотивів, будучи достовірно обізнаним, що у його штаті відсутня достатня кількість кваліфікованих охоронців, що підтверджується відомостями Головного управління ДПС у Полтавській області № 3438/5/16-31-24-04-03 від 16.03.2023, те що наймані ним за цивільно-правовим договором працівники не відповідають кваліфікаційним вимогам охоронника, а також те, що згідно умов договору про надання послуг № 08 від 04.03.2022, він зобов`язувався надати послуги по цілодобовій охороні п`яти об`єктів комунальної власності, своїм персоналом із використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України, зловживаючи своїм службовим становищем, знаходячись у м. Лубни, просп. Володимирський, 98, вніс до актів про надані послуги № 15 від 04.04.2022 та № 16 від 04.04.2022, завідомо неправдиві відомості про надання послуг з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, які фактично виконано не було, тобто вчинив службове підроблення.

Згідно з приміткою до ст. 358 КК України під офіційним документом слід розуміти документи, що містять зафіксовану на будь-яких матеріальних носіях інформацію, яка підтверджує чи посвідчує певні події, явища або факти, які спричинили чи здатні спричинити наслідки правового характеру, що складаються, видаються чи посвідчуються повноважними особами органів державної влади, місцевого самоврядування, об`єднань громадян, юридичних осіб незалежно від форми власності та організаційно-правової форми, а також окремими громадянами, у тому числі самозайнятими особами, яким законом надано право у зв`язку з їх професійною чи службовою діяльністю складати, видавати чи посвідчувати певні види документів, що складені з дотриманням визначених законом форм та містять передбачені законом реквізити.

Враховуючи, що акти приймання виконаних робіт є документом, які фіксують закінчення будь-яких робіт та приймання їх замовником за кількістю та якістю, у відповідності до примітки статті 358 КК України вони є офіційним документом.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 366 КК України, тобто внесення службовою особою до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей.

Крім того, 12.04.2022, тобто в умовах воєнного стану, між Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин, в особі начальника ОСОБА_8 (замовник) та ФОП ОСОБА_5 (виконавець) було укладено новий договір про закупівлю № 09.

Відповідно до пункту 1.1. даного Договору, виконавець зобов`язується надати послуги з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, а замовник прийняти та оплатити такі послуги охорони.

При цьому, відповідно до пункту 1.5 даного Договору, охоронні послуи надаються персоналом Виконавця згідно Додатку № 1 до договору з використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України.

При цьому, пунктом 2.1.1 даного Договору передбачено, що виконавець і зобов`язується забезпечувати цілодобову охорону об`єктів Замовника.

У відповідності до додатку № 1 до даного Договору, до об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади в межах адміністративної території, що підлягають цілодобовій охороні віднесено чотири споруди цивільного захисту, які розташовані на території Лубенського району Полтавської області за адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 таї нежитлова будівля за адресою : АДРЕСА_6 .

Строк надання послуг охорони, згідно пункту 1.4 становить із 05.04.20221 до 24.04.2022. Загальна вартість Договору становить 141 535, 52 грн.

У подальшому, 22.04.2022, між Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин, в особі начальника ОСОБА_8 (замовник) та ФОП ОСОБА_5 (виконавець) укладено Додаткову угоду № 01 до Договору про| закупівлю № 09 від 12.04.2022. Пунктом 1 даної Додаткової угоди, продовжено строк дії Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022 та строк надання послуг до 24.05.2022. При цьому, пунктом 3 даної Додаткової угоди, збільшено суму Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022 до 283 071,04 грн.

У подальшому, 24.05.2022, між Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин, в особі начальника ОСОБА_8 (замовник) та ФОП ОСОБА_5 (виконавець) укладено Додаткову угоду № 02 до Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022. Пунктом 1 даної Додаткової угоди, продовжено строк дії Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022 та строк надання послуг до 23.08.2022. Пунктом 3 даної Додаткової угоди доповнено перелік об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, що підлягають охороні, нежитловою будівлею, яка розташована на території Лубенського району Полтавської області в с. Березоточа, вул. Куйбишева, 38. При цьому, Пунктом 4 даної Додаткової угоди, збільшено суму Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022 до 627 375,94 грн.

У подальшому, 22.08.2022, між Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин, в особі начальника ОСОБА_8 (замовник) та ФОП ОСОБА_5 (виконавець) укладено Додаткову угоду № 03 до Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022. Пунктом 1 даної Додаткової угоди, продовжено строк дії Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022 та строк надання послуг до 21.11.2022. При цьому, Пунктом 3 даної Додаткової угоди збільшено суму Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022 до 971 680,84 грн.

У подальшому, 30.08.2022, між Управлінням з питань комунального майна та земельних, в особі начальника ОСОБА_8 (замовник) та ФОП ОСОБА_5 (виконавець) укладено Додаткову угоду № 04 до Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022. Пунктом 2 даної Додаткової угоди змінено строк надання послуг охорони із 05.04.2022 до 21.11.2022. Пунктом 4 даної Додаткової угоди, змінено суму Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022 де, 627 375,94 грн.

Після укладення договору про надання послуг № 09 від 12.04.2022, більш точного часу досудовим слідством не встановлено, але в умовах воєнного стану, у ФОП ОСОБА_5 виник злочинний умисел, направлений на заволодіння чужим майном, а саме коштами місцевого бюджету, виділеними на охорону об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, шляхом внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, про надання послуг по охороні об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, визначених у додатку № 1 до Договору про закупівлю № 09 від 12.04.2022, які розташовані на території Лубенського району Полтавської області за адресами : АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_7 та нежитлова будівля за адресою : АДРЕСА_6 .

З метою реалізації свого злочинного умислу ФОП ОСОБА_5 , імітуючи наявності у своєму штаті кваліфікованих охоронців, як того вимагав укладений Договір про закупівлю № 09 від 12.04.2022, уклав ряд так званих цивільно- правових договорів від 01.04.2022, 01.05.2022, 01.06.2022, 01.07.2022, 01.08.2022, 01.09.2022, 01.10.2022, 01.11.2022 із ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та ОСОБА_17 .

Згідно умов даних цивільно-правових договорів, вищевказані працівники беруть на себе зобов`язання надати послуги з нагляду за об`єктами споруд цивільного захисту, а не охорони. ОСОБА_5 за це сплачує їм 5400 грн. При цьому, фактично оплата праці так званим працівникам не здійснювалась.

Таким чином, ФОП ОСОБА_5 , при прийнятті на роботу ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_19 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , діяв в порушення вимог статті 24 Кодексу законів про працю України, згідно з якою працівник не може бути допущений до роботибез укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням і роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Окрім того, ОСОБА_5 будучи обізнаним із Ліцензійними умовам здійснення охоронної діяльності, оскільки 12.09.2012 отримав ліцензію» Міністерства внутрішніх справ України серії АД № 076413 Про надання послуг з охорони власності та громадян, діяв всупереч Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 та наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 № 336 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є| загальними для всіх видів економічної діяльності».

Так, у відповідності до п. 30 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» Ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як охоронна діяльність.

При цьому, у відповідності до п. 10 ст. 13 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється залучати до охоронних заходів осіб, які не подали документів, необхідних для прийняття на роботу, або не відповідають кваліфікаційним вимогам.

Пунктом 18 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015, визначено, що охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.

Пунктом 1 статті 17 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015, визначено, що персоналом охорони можуть бути дієздатні громадяни України, які досягай 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб`єктом охоронної діяльності (входять до штату суб`єкта охоронної діяльності).

Згідно ст. 15 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015, охоронники, охоронці повинні входити до штату суб`єкта охоронної діяльності та залежно від об`єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 36 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників».

Таким чином, ОСОБА_5 , реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на заволодіння коштами місцевого бюджету, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи повторно, із корисливих мотивів, будучи достовірно обізнаним, що у його штаті відсутня достатня кількість кваліфікованих охоронців, що підтверджується відомостями Головного управління ДПС у Полтавській області № 3438/5/16-31-24-04-03 від 16.03.2023, те що наймані ним за цивільно-правовим договором працівники не відповідають кваліфікаційним вимогам охоронника, а також те, що згідно умов договору про надання послуг № 09 від 12.04.2022, він зобов`язувався надати послуги по цілодобовій охороні шести об`єктів комунальної власності, своїм персоналом із використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України, зловживаючи своїм службовим становищем, знаходячись за адресою м. Лубни, просп. Володимирський, 98, вніс до актів про надані послуги № 20 від 02.05.2022, № 21 від 02.05.2022, № 25 від 02.06.2022, № 21 від 02.06.2022, № ЗО від 04.07.2022, № 31 від 04.07.2022, № 36 від 02.08.2022, № 35 від 02.08.2022, №41 від 01.09.2022, № 40 від 01.09.2022, завідомо неправдиві відомості про надання послуг з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, які фактично виконано не було.

У результаті подання ОСОБА_5 завідомо неправдивих відомостей Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради, у відповідності до платіжних доручень № 43 від 04.05.2022, № 42 від 03.05.2022, № 52 від 03.06.2022, № 53 від 03.06.2022 № 62 від 06.07.2022, № 61 від 06.07.2022, № 74 від 04.08.2022, № 75 від 04.08.2022, № 84 від 05.09.2022, № 83 від 05.09.2022 йому безпідставна .перераховано грошові кошти у загальному розмірі 627 375,94 грн., що підтверджується висновком судово-економічної експертизи № СЕ-19/117/23/11544-ЕК від 18.09.2023, якими ОСОБА_5 заволодів шляхом зловживання своїм службовим становищем, повторно, в умовах воєнного стану, спричинивши Лубенській міській територіальній громади матеріальної шкоди на вищевказану суму.

Таким чином, ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні кримінального правопорушення, передбачене ч. 4 ст. 191 КК України, тобто заволодіння чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене повторно, в умовах воєнного стану.

Крім того, 08.09.2022, тобто в умовах воєнного стану, між Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин, в особі начальника ОСОБА_8 (замовник) та ФОП ОСОБА_5 (виконавець) було укладено новий договір про закупівлю № 16.

Відповідно до пункту 1.1. даного Договору, виконавець зобов`язується надати у 2023 році послуги з охорони для забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту комунальної власності Лубенської територіальної громади, а замовник прийняти та оплатити такі послуги охорони.

При цьому, відповідно до пункту 1.4 даного Договору, охоронні послуги надаються персоналом Виконавця згідно Додатку № 1 до договору з використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України.

При цьому, пунктом 2.1.1 даного Договору передбачено, що виконавець зобов`язується забезпечувати цілодобову охорону об`єктів Замовника.

У відповідності до додатку № 1 до даного Договору, до об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади в межах її, адміністративної території, що підлягають цілодобовій охороні, відносяться чотири споруди цивільного захисту та нежитлова будівля, розташовані на території Лубенського району Полтавської області за адресами : АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , та нежитлова будівля за адресою : АДРЕСА_6 .

Строк надання послуг охорони, згідно пункту 7.1 становить із 08.09.202 до 21.11.2022. Загальна вартість Договору становить 344 304,90 грн.

Після укладення договору про надання послуг № 16 від 08.09.2022, більш точного часу досудовим слідством не встановлено, але в умовах воєнного стану; у ФОП ОСОБА_5 виник злочинний умисел, направлений на заволодіння чужим майном, а саме коштами місцевого бюджету, виділеними на охорону об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, шляхом внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, про надання послуг по| охороні об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, визначених у додатку № 1 до Договору про закупівлю № 16 від 08.09.2022, розташовані на території Лубенського району Полтавської області за адресами : АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 та нежитлова будівля за адресою : АДРЕСА_6 .

З метою реалізації свого злочинного умислу ФОП ОСОБА_5 , імітуючи наявності у своєму штаті кваліфікованих охоронців, як того вимагав укладений; Договір про закупівлю № 16 від 08.09.2022, уклав ряд так званих цивільно- правових договорів від 01.09.2022, 01.10.2022, 01.11.2022 із ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 ; ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та ОСОБА_17 .

Згідно умов даних цивільно-правових договорів, вищевказані працівники беруть на себе зобов`язання надати послуги з нагляду за об`єктами споруд цивільного захисту, а не охорони. ОСОБА_5 за це сплачує їм 5400 грн. При цьому, фактично оплата праці так званим працівникам не здійснювалась.

Таким чином, ФОП ОСОБА_5 , при прийнятті на роботу ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , діяв в порушення вимог статті 24 Кодексу законів і про працю України, згідно з якою працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Окрім того, ОСОБА_5 будучи обізнаним із Ліцензійними умовами здійснення охоронної діяльності, оскільки 12.09.2012 отримав ліцензію Міністерства внутрішніх справ України серії АД № 076413 Про надання послуг з охорони власності та громадян, діяв всупереч Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 та наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 № 336 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності».

Так, у відповідності до п. 30 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності» Ліцензуванню підлягає такий вид господарської діяльності як охоронна діяльність.

При цьому, у відповідності до п. 10 ст. 13 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 під час організації та провадження охоронної діяльності забороняється залучати до охоронних заходів осіб, які не подали документів, необхідних для прийняття на роботу, або не відповідають кваліфікаційним вимогам.

Пунктом 18 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 визначено, що охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.

Пунктом 1 статті 17 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015, визначено, що персоналом охорони можуть бути дієздатні громадян України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб`єктом охоронної діяльності (входять до штату суб`єкта охоронної діяльності).

Згідно ст. 15 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015| охоронники, охоронці повинні входити до штату суб`єкта охоронної діяльності та залежно від об`єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам визначеним наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29 грудня 2004 року № 36 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника| кваліфікаційних характеристик професій працівників». |

Таким чином, ОСОБА_5 , реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на заволодіння коштами місцевого бюджету, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи повторно, із корисливих мотивів, будучи достовірно обізнаним, що у його штаті відсутня достатня кількість кваліфікованих охоронців, що підтверджується відомостями Головного управління ДПС у Полтавській області № 3438/5/16-31-24-04-03 від 16.03.2023, те що наймані ним за цивільно-правовим договором працівники не відповідають кваліфікаційним вимогам охоронника, а також те що згідно умов договору про надання послуг № 16 від 08.09.2022, він зобов`язувався надати послуги по цілодобовій охороні п`яти об`єктів комунальної власності, своїм персоналом із використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України, зловживаючи своїм службовим становищем, знаходячись за адресою м. Лубни, і просп. Володимирський, 98, вніс до актів про надані послуги № 50 від 03.10.2022, № 51 від 03.10.2022, № 53 від 01.11.2022, № 54 від 01.11.2022, № 55 від 30.1.2022, № 56 від 30.11.2022, завідомо неправдиві відомості про надання послуг з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної і громади, які фактично виконано не було.

У результаті подання ОСОБА_5 завідомо неправдивих відомостей, Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин, у відповідності до платіжних доручень № 95 від 05.10.2022, № 94 від 04.10.2022, № 104 від 03.11.2022, № 105 від 03.11.2022, № 117 від 05.12.2022, № 118 від 06.12.2022 йому було безпідставно перераховано грошові кошти у загальному розмірі 344 304,90 грн., що підтверджується висновком судово-економічної експертизи № СЕ-19/117-23/11544-ЕК від 18.09.2023, якими ОСОБА_5 заволодів шляхом зловживання своїм службовим становищем, діючи повторно, ц умовах воєнного стану, спричинивши Лубенській міській територіальній громади матеріальної шкоди на вищевказану суму.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України, тобто заволодіння чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене повторно, в умовах воєнного стану.

Крім того, 01.12.2022, тобто в умовах воєнного стану, між Управлінням з питань комунального майна та земельних, в особі начальника ОСОБА_8 (замовник) та ФОП ОСОБА_5 (виконавець) укладено новий договір про| закупівлю №31.

Відповідно до пункту 1.1. даного Договору, виконавець зобов`язується надати послуги з охорони для забезпечення функціонування об`єктів цивільного стану комунальної власності Лубенської територіальної громади, а замовник прийняти та оплатити такі послуги охорони.

При цьому, відповідно до пункту 1.4 даного Договору, охоронні послуги надаються персоналом Виконавця згідно Додатку № 1 до договору з використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України.

При цьому, пунктом 2.1.1 даного Договору передбачено, що виконавець ; зобов`язується забезпечувати цілодобову охорону об`єктів Замовника.

У відповідності до додатку № 1 до даного Договору, до об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади в межах її адміністративної території, що підлягають цілодобовій охороні, відносяться чотири споруди цивільного захисту та нежитлова будівля, розташовані на території Лубенського району Полтавської області за адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , та нежитлова будівля за адресою: АДРЕСА_6 .

Строк надання послуг охорони, згідно пункту 7.1 становить із 01.01.2022 до 31.12.2022. Загальна вартість Договору становить 97 850,00 грн.

Після укладення договору про надання послуг № 31 від 01.12.2022, більш точного часу досудовим слідством не встановлено, але в умовах воєнного стану, у ФОП ОСОБА_5 виник злочинний умисел, направлений на заволодіння чужим майном, а саме коштами місцевого бюджету, виділеними на охорону об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, шляхом внесення до офіційних документів завідомо неправдивих відомостей, про надання послуг по охороні об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, визначених у додатку № 1 до Договору про закупівлю, розташовані на території Лубенського району Полтавської області за адресами: АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , та нежитлова будівля за адресою: АДРЕСА_6 .

З метою реалізації свого злочинного умислу ФОП ОСОБА_5 , імітуючи наявності у своєму штаті кваліфікованих охоронців, як того вимагав укладений Договір про закупівлю № 31 від 01.12.2022, уклав так званий цивільно-правовий договір від 01.12.2022 із ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 та ОСОБА_17 .

Згідно умов даних цивільно-правових договорів, вищевказані працівники беруть на себе зобов`язання надати послуги з нагляду за об`єктами споруд цивільного захисту, а не охорони. ОСОБА_5 за це сплачує їм 5400 грн. При цьому, фактично оплата праці так званим працівникам не здійснювалась.

Таким чином, ФОП ОСОБА_5 , при прийнятті на роботу ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , ОСОБА_16 , ОСОБА_17 , діяв в порушення вимог статті 24 Кодексу законів про працю України, згідно з якою працівник не може бути допущений до роботи без укладення трудового договору, оформленого наказом чи розпорядженням роботодавця, та повідомлення центрального органу виконавчої влади з питань забезпечення формування та реалізації державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування про прийняття працівника на роботу в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Окрім того, ОСОБА_5 будучи обізнаним із Ліцензійними умовами здійснення охоронної діяльності, оскільки 12.09.2012 отримав ліцензію Міністерства внутрішніх справ України серії АД № 076413 Про надання послуг з охорони власності та громадян, діяв всупереч Закону України «Про ліцензування видів господарської діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 та наказу Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 № 336 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності».

Так, у відповідності до п. 30 ст. 7 Закону України «Про ліцензування видів

господарської діяльності» Ліцензуванню підлягає такий вид господарської

діяльності як охоронна діяльність.

При цьому, у відповідності до п. 10 ст. 13 Постанови Кабінету Міністрів

України № 960 від 18.11.2015 під час організації та провадження охоронної

діяльності забороняється залучати до охоронних заходів осіб, які не подали

документів, необхідних для прийняття на роботу, або не відповідають

кваліфікаційним вимогам.

Пунктом 18 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015,

визначено, що охоронна діяльність провадиться лише персоналом, який

відповідає вимогам, що встановлені пунктами 15 і 17 цих Ліцензійних умов.

Пунктом 1 статті 17 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015, визначено, що персоналом охорони можуть бути дієздатні громаддю України, які досягли 18-річного віку, пройшли відповідне навчання або професійну підготовку, уклали трудовий договір із суб`єктом охоронної діяльності (входять до штату суб`єкта охоронної діяльності).

Згідно ст. 15 Постанови Кабінету Міністрів України № 960 від 18.11.2015 охоронники, охоронці повинні входити до штату суб`єкта охоронної діяльності та залежно від об`єкта, що охороняється, відповідати кваліфікаційним вимогам, визначеним наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29| грудня 2004 року № 36 «Про затвердження Випуску 1 «Професії працівників,» що є загальними для всіх видів економічної діяльності» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників».

Таким чином, ОСОБА_5 , реалізуючи свій злочинний умисел, спрямований на заволодіння коштами місцевого бюджету, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи повторно, із корисливих мотивів, будучи достовірно обізнаним, що у його штаті відсутня достатня кількість кваліфікованих охоронців, що підтверджується відомостями Головного управління ДПС у Полтавській області № 3438/5/16-31-24-04-03 від 16.03.2023, те що наймані ним за цивільно-правовим договором працівники не відповідають кваліфікаційним вимогам охоронника, а також те, що згідно умов і договору про надання послуг № 31 від 01.12.2022, він зобов`язувався надати (послуги по цілодобовій охороні п`яти об`єктів комунальної власності, своїм персоналом із використанням засобів індивідуального захисту і спеціальних засобів активної оборони, дозволених до застосування законодавством України, зловживаючи своїм службовим становищем, знаходячись за адресою м. Лубни, просп. Володимирський, 98, вніс до актів про надані послуги № 58 від 07.12.2022, № 57 від 07.12.2022, завідомо неправдиві відомості про надання послуг з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади.

У результаті подання ОСОБА_5 завідомо неправдивих відомостей, Управлінням з питань комунального майна та земельних відносин, у |відповідності до платіжних доручень № 124 від 12.12.2022, № 123 від 12.12.2022 йому безпідставно перераховано грошові кошти у загальному розмірі 97 850,00 грн., що підтверджується висновком судово-економічної експертизи № СЕ-19/117-23/11544-ЕК від 18.09.2023, якими ОСОБА_5 заволодів шляхом зловживання своїм службовим становищем, повторно, в умовах воєнного стану, спричинивши Лубенській міській територіальній громади матеріальної шкоди на вищевказану суму.

Таким чином, ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст.191 КК України, тобто зловживання чужим майном, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене повторно, в умовах воєнного стану.

Слідчим СВ за даними фактами злочинної діяльності, за погодженням з процесуальним керівником, ОСОБА_5 13.02.2024 повідомлено про підозру за ч. 4 ст. 191 КК України та ч. 1 ст. 366 КК України.

Наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 191 КК України та ч. 1 ст. 366 КК України, підтверджується повністю зібраними матеріалами кримінального провадження та доказами :

договором про закупівлю № 8 від 04.03.2022, згідно якого ФОП ОСОБА_5 зобов`язується надати послуги з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, а Управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради зобов`язувалося оплатити указані послуги у розмірі 141535,52 грн.,

Актом про надані послуги № 15 від 04.04.2022 до договору №8 від 04.03.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою АДРЕСА_6 ,

Актом про надані послуги № 16 від 04.04.2022 до договору №8 від 04.03.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 ,

Договором про закупівлю № 9 від 12.04.2022, згідно якого ФОП ОСОБА_5 зобов`язується надати послуги з охорони об`єктів комунальної власності Лубенської територіальної громади, а Управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради зобов`язувалося оплатити указані послуги у розмірі 141535,52 грн.,

Актом про надані послуги № 20 від 02.05.2022 до договору №9 від 12.04.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні нежитлової будівлі, що знаходиться за адресою АДРЕСА_6 ;

Актом про надані послуги № 21 від 02.05.2022 до договору №9 від 12.04.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 ;

Актом про надані послуги № 21 від 02.06.2022 до договору №9 від 12.04.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги пс охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_7 ;

Актом про надані послуги № 25 від 02.06.2022 до договору №9 від 12.04.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги поі охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_6 ;

Актом про надані послуги № 30 від 04.07.2022 до договору №9 від 12.04.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по, охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_6 ;

Актом про надані послуги № 31 від 04.07.2022 до договору №9 від 12.04.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_7 ,

Актом про надані послуги № 35 від 02.08.2022 до договору №9 від 12.04.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_6 ;

Актом про надані послуги № 36 від 02.08.2022 до договору №9 від 12.04.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_7 ,

Актом про надані послуги № 40 від 01.09.2022 до договору №9 від 12.04.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_6 ;

Актом про надані послуги № 40 від 01.09.2022 до договору №9 від 12.04.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 , АДРЕСА_7 ,

Договором про надання послуг з охорони №16 від 08.09.2022 згідно якого ФОП ОСОБА_5 зобов`язується надати послуги з охорони для забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту комунальної власності Лубенської територіальної громади, а Управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради зобов`язувалося оплатити указані послуги у розмірі 344304,90 грн.;

Актом про надані послуги № 50 від 03.10.2022 до договору №16 від 08.09.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по| охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_6 ;

Актом про надані послуги № 51 від 03.10.2022 до договору №16 від 08.09.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 ;

Актом про надані послуги № 53 від 01.11.2022 до договору №16 від 08.09.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_6 ;

Актом про надані послуги № 54 від 01.11.2022 до договору №16 від 08.09.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 ;

Актом про надані послуги № 55 від 30.11.2022 до договору №16 від 08.09.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_6 ,

Актом про надані послуги № 56 від 30.11.2022 до договору №16 від 08.09.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 ,

Договором про надання послуг з охорони № 31 від 01.12.2022 згідно якого ФОП ОСОБА_5 зобов`язується надати послуги з охорони для забезпечення функціонування об`єктів цивільного захисту комунальної власності Лубенської територіальної громади, а Управління з питань комунального майна та земельних відносин виконавчого комітету Лубенської міської ради зобов`язувалося оплатити указані послуги у розмірі 97850,00 грн.;

Актом про надані послуги № 57 від 07.12.2022 до договору №31 від 01.12.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_6 ;

Актом про надані послуги № 58 від 07.12.2022 до договору №31 від 01.12.2022, у відповідності до якого ФОП ОСОБА_5 начебто надав послуги по охороні споруд цивільного захисту, що знаходиться за адресою АДРЕСА_2 , АДРЕСА_3 , АДРЕСА_4 , АДРЕСА_5 ,

Додатковою угодою №01 від 22.04.2022 до договору про закупівлю №09 від 12.04.2022;

Додатковою угодою №02 від 24.05.2022 до договору про закупівляю №09 від 12.04.2022;

Додатковою угодою №03 від 22.08.2022 до договору про закупівлю №09 від 12.04.2022;

Додатковою угодою №04 від 30.08.2022 до договору про закупівлю №09 від 12.04.2022;

Актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №62493 (с. Шершнівка вул. Миру, 20 Лубенського р- ну);

Актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №62489 (с. В`язівок вул. Дружби, 90 Лубенського р- ну);

Актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №62511 (с. Хорошки вул. Миру, 23 Лубенського р-ну);

Актом оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту протирадіаційного укриття №62502 (с. Войниха вул. Молодіжна, 1 Лубенського р-ну);

Лист Головного управління ДПС у Полтавській області № 3438/5/16-31-24-04-03 від 16.03.2023;

Висновком № 28 від 13.07.2023 про результати залучення спеціаліста Полтавського Бюро судово-економічної експертизи та аудиту згідно якої розмір і збитків завдано місцевому бюджету в особі розпорядника Управління з питань комунального майна та земельних відносин Виконавчого комітету Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області становить і 1 482 422,48 грн.

Висновком судової економічної експертизи № СЕ-19/117-23/11544-ЕК від 18.09.2023;

Висновком судової почеркознавчої експертизи № СЕ-19-23/72890-ПЧ від 27.12.2023;

Протоколами допитів свідків ОСОБА_17 , ОСОБА_9 , ОСОБА_12 , ОСОБА_15 , ОСОБА_13 .

Метою застосування підозрюваному ОСОБА_5 запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання є забезпечення виконання підозрюваним покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробі переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків.

Враховуючи викладене, сторона обвинувачення прохає застосувати відносно ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання, із покладенням на нього обов`язків, передбачених ст. 194 КПК України, а саме :

прибувати до слідчого, прокурора, суду за викликом ;

не відлучатися за межі Лубенського району Полтавської області, без дозволу слідчого, прокурора або суду;

повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;

утриматися від спадкування зі свідками в даному кримінальному провадженні.

У судовому засіданні прокурор та слідчий подане клопотання підтримали, просили задовольнити з підстав, викладених у ньому.

Підозрюваний та його захисник проти задоволення клопотання слідчого заперечили.

Вивчивши клопотання слідчого та додані до нього матеріали, заслухавши пояснення підозрюваного, думку слідчого прокурора, захисника, приходжу до висновку, що клопотання підлягає задоволенню частково.

Згідно ч.1 ст.194 КПК України під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу слідчий суддя зобов`язаний встановити, чи доводять надані сторонами кримінального провадження докази обставини, які свідчать про: 1) наявність обґрунтованої підозри у вчиненні підозрюваним, обвинуваченим кримінального правопорушення; 2) наявність достатніх підстав вважати, що існує хоча б один з ризиків, передбачених статтею 177 цього Кодексу, і на які вказує слідчий, прокурор; 3) недостатність застосування більш м`яких запобіжних заходів для запобігання ризику або ризикам, зазначеним у клопотанні.

Відповідно до п.1,2,3,4,5 ч.1 ст.177 КПК України метою застосування запобіжного заходу є забезпечення виконання підозрюваним, обвинуваченим покладених на нього процесуальних обов`язків, а також запобігання спробам переховуватися від органів досудового розслідування та/або суду, знищити, сховати або спотворити будь-яку із речей чи документів, які мають істотне значення для встановлення обставин кримінального правопорушення, незаконно впливати на потерпілих та свідків у кримінальному провадженні та перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином, вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжити кримінальне правопорушення, у якому підозрюється, обвинувачується.

Згідно ст.179 КПК України особисте зобов`язання полягає у покладенні на підозрюваного, обвинуваченого зобов`язання виконувати покладені на нього слідчим суддею, судом обов`язки, передбачені статтею 194 цього Кодексу.

Частина 5 ст.194 КПК України передбачає, що якщо під час розгляду клопотання про обрання запобіжного заходу, не пов`язаного з триманням під вартою, прокурор доведе наявність всіх обставин, передбачених частиною першою цієї статті, слідчий суддя, суд застосовує відповідний запобіжний захід, зобов`язує підозрюваного, обвинуваченого прибувати за кожною вимогою до суду або до іншого визначеного органу державної влади, а також виконувати один або кілька обов`язків, необхідність покладення яких була доведена прокурором.

В ході розгляду даного клопотання слідчим суддею встановлено, що подані стороною обвинувачення докази свідчать про наявність обґрунтованої підозри у вчиненні ОСОБА_5 кримінальних правопорушень передбачених ч.4 ст.191, ч.1 ст.366 КК України, наявність ризиків передбачених ст.177 КПК України, а саме, можливість переховуватися від органів досудового розслідування та суду, незаконно впливати на свідків.

Повідомлення про підозру ОСОБА_5 у вчиненні вищевказаних кримінальних правопорушень вручено 13.02.2024.

Враховуючи доведеність обставин передбачених ч.1 ст.194 КПК України та необхідність у застосуванні до підозрюваного ОСОБА_5 запобіжного заходу у виді особистого зобов`язання, вважаю за необхідне покласти на останнього наступні процесуальні обов`язки:

- прибувати до слідчого, прокурора, суду за викликом;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;

- утриматися від спадкування зі свідками в даному кримінальному провадженні.

Контроль за виконанням даного запобіжного заходу відповідно до ч.3 ст.179 КПК України під час досудового розслідування слід покласти на слідчого, який здійснює досудове розслідування даного кримінального правопорушення.

Разом із тим, суд не вбачає підстав для задоволення клопотання в частині заборони відлучатися за межі Лубенського району Полтавської області, без дозволу слідчого, прокурора або суду, оскільки підозрюваний перебуває на обліку в лікарні м.Києва, а графік відвідування лікаря є мінливим. При цьому суду не надані переконливі докази того, що потреби кримінального провадження повинні бути забезпечені саме в такий спосіб.

Керуючись ст. ст. 181,183,193-196, 369-372 КПК України,

УХВАЛИВ:

Клопотання слідчої СВ Лубенського РВП ГУНП в Полтавській області ОСОБА_7 у кримінальному провадженні, внесеному 02.03.2023 до ЄРДР за №12023170400000022 про застосування запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання до підозрюваного у вчиненні кримінальних правопорушень передбачених ч. 4 ст. 191, ч.1 ст.366 КК України ОСОБА_5 задовольнити частково.

Застосувати щодо підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Тотчине Лубенського району Полтавської області, проживаючого за адресою АДРЕСА_1 , громадянина України, запобіжний захід у вигляді особистого зобов`язання.

Покласти на підозрюваного ОСОБА_5 такі обов`язки:

- прибувати до слідчого, прокурора, суду за викликом ;

- повідомляти слідчого, прокурора чи суд про зміну свого місця проживання;

- утриматися від спілкування зі свідками в даному кримінальному провадженні.

У задоволенні іншої частини клопотання відмовити.

Роз`яснити підозрюваному ОСОБА_5 , що в разі невиконання покладених на нього обов`язків, до нього може бути застосований більш жорсткий запобіжний захід і на нього може бути накладено грошове стягнення в розмірі від 0,25 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб до 2 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Ухвала щодо застосування запобіжного заходу підлягає негайному виконанню після її проголошення.

Контроль за виконанням запобіжного заходу у вигляді особистого зобов`язання покласти на слідчого.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя Лубенського

міськрайонного суду ОСОБА_1

СудЛубенський міськрайонний суд Полтавської області
Дата ухвалення рішення26.02.2024
Оприлюднено28.02.2024
Номер документу117257750
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів особисте зобов'язання

Судовий реєстр по справі —539/1443/23

Ухвала від 20.03.2024

Кримінальне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Даценко В. М.

Ухвала від 20.03.2024

Кримінальне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Даценко В. М.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Даценко В. М.

Ухвала від 26.02.2024

Кримінальне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Даценко В. М.

Ухвала від 15.02.2024

Кримінальне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Даценко В. М.

Ухвала від 07.11.2023

Кримінальне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Даценко В. М.

Ухвала від 07.11.2023

Кримінальне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Даценко В. М.

Ухвала від 06.11.2023

Кримінальне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Даценко В. М.

Ухвала від 16.10.2023

Кримінальне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Даценко В. М.

Ухвала від 27.09.2023

Кримінальне

Лубенський міськрайонний суд Полтавської області

Даценко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні