Ухвала
від 27.02.2024 по справі 0340/1266/18
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

про заміну сторони виконавчого провадження

27 лютого 2024 року ЛуцькСправа № 0340/1266/18 Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Лозовського О.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Заповіт» про стягнення заборгованості,

ВСТАНОВИВ:

Ковельське об`єднане управління Пенсійного фонду України звернулося з позовом до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Заповіт» про стягнення заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах за період з квітня 2018 року по червень 2018 року в розмірі 52456,59 грн.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 15.08.2018 у даній справі позов задоволено повністю, стягнуто з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Заповіт» на користь Ковельського об`єднаного управління Пенсійного фонду України заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з квітня по червень 2018 року в розмірі 52456,59 грн.

На виконання судового рішення Волинським окружним адміністративним судом позивачу Ковельському об`єднаному управлінню Пенсійного фонду України видано 25.09.2018 виконавчий лист №804/2018, який був пред`явлений останнім до виконання до Турійського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 20.11.2019 в даній справі замінено стягувача у виконавчому листі №804/2018, виданого Волинським окружним адміністративним судом 25.09.2018, з примусового виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 15.08.2018, Ковельське об`єднане управління Пенсійного фонду України (45000, Волинська область, м. Ковель, вул. Незалежності, будинок 101, код ЄДРПОУ 37788984) на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області (43026, Волинська область, м. Луцьк, вулиця Кравчука, будинок 22-В, код ЄДРПОУ 13358826).

19.02.2024 представником Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області подано заяву про заміну сторони стягувача у виконавчому листі №804/2018 з Головного управління у Волинській області на Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.

Заява вмотивована тим, що на примусовому виконанні у Подільському відділі державної виконавчої служби у місті Кропивницькому Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) перебував виконавчий лист від 25.09.2018 №804/2018, виданий Волинським окружним адміністративним судом по адміністративній справі про стягнення з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Заповіт» (код ЄДРПОУ 03736902) на користь Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області заборгованості з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах в розмірі 52456,59 грн.

Постановою Подільського ВДВС від 14.12.2023 ВП 72665604 вказаний виконавчий лист було повернуто без виконання на адресу стягувача Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області.

Разом з цим, на сьогодні Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю «Заповіт» (код ЄДРПОУ 03736902) зареєстроване за адресою: Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Михайлівська, 73.

Відповідно до акту прийому- передачі залишків від 27.11.2019/12.12.2019 № 20 Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області передало Головному управлінню Пенсійного фонду України в Кіровоградській області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій СТзОВ «Заповіт» на загальну суму 382 368,79 грн, в тому числі за виконавчим листом № 804/2018 на суму боргу 52 456,59 грн.

Згідно з нормами пункту другого частини першої статті 512 Цивільного кодексу України кредитор у зобов`язанні може бути замінений іншою особою внаслідок, зокрема, правонаступництва; передання ним своїх прав іншій особі за правочином (відступлення права вимоги), а також в інших випадках, встановлених законом.

Враховуючи зазначене та у зв`язку зі зміною місця реєстрації Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Заповіт» (код ЄДРПОУ 03736902) і прийняттям даного боржника до обліку, Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області просить замінити стягувача у виконавчому листі №804/2018 від 25.09.2018 з Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області (код ЄДРПОУ 13358826) на Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 20632802).

Розгляд заяви просить проводити без участі представника управління.

Частиною першою статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України (далі -КАС України) передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу, як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду (частина 2 статті 379 КАС України

Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження відповідно до частини 4 статті 379 КАС України.

Як передбачено частиною четвертою статті 229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Враховуючи наведені положення КАС України, судовий розгляд заяви про заміну сторони виконавчого провадження здійснено за відсутності осіб, які були належним чином повідомлені, без фіксування судового засідання звукозаписувальним технічним засобом, в письмовому провадженні.

Дослідивши письмові докази, суд дійшов висновку про задоволенні заяви про заміну стягувача у виконавчому листі з таких мотивів та підстав.

Рішенням Волинського окружного адміністративного суду від 15.08.2018 у даній справі позов задоволено повністю, стягнуто з Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Заповіт» на користь Ковельського об`єднаного управління Пенсійного фонду України заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за період з квітня по червень 2018 року в розмірі 52 456,59 грн.

На виконання судового рішення Волинським окружним адміністративним судом позивачу Ковельському об`єднаному управлінню Пенсійного фонду України видано 25.09.2018 виконавчий лист №804/2018, який був пред`явлений останнім до виконання до Турійського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Волинській області.

Ухвалою Волинського окружного адміністративного суду від 20.11.2019 в даній справі замінено стягувача у виконавчому листі №804/2018, виданого Волинським окружним адміністративним судом 25.09.2018, з примусового виконання рішення Волинського окружного адміністративного суду від 15.08.2018, Ковельське об`єднане управління Пенсійного фонду України (45000, Волинська область, м. Ковель, вул. Незалежності, будинок 101, код ЄДРПОУ 37788984) на його правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області (43026, Волинська область, м. Луцьк, вулиця Кравчука, будинок 22-В, код ЄДРПОУ 13358826).

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань юридична адреса Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Заповіт» - 25006, Кіровоградська область, м. Кропивницький, вул. Михайлівська, 73

Відповідно до акту прийому-передачі залишків №20 від 27.11.2019 / 12.12.2019 Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області передало Головному управлінню Пенсійного фонду України в Кіровоградській області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій СТзОВ «Заповіт» на суму 402 770,06 грн у зв`язку зі зміною юридичної адреси боржника.

Постановою Подільського ВДВС від 14.12.2023 ВП 72665604 виконавчий лист №804/2018 було повернуто без виконання на адресу стягувача Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області.

Відповідно до пункту 10.3 Порядку обліку сум, які сплачуються/підлягають сплаті на рахунки Пенсійного фонду України, затвердженою постановою правління Пенсійного фонду України від 27.09.2010 № 21-2 (далі - Порядок №21-2), у разі зміни місцезнаходження або місця проживання платника за межі території обслуговування органу Пенсійного фонду працівники підрозділів наповнення бюджету проводять такі операції: в картках особових рахунків платників після проведення всіх облікових операцій, включаючи нарахування фінансових санкцій на суми боргу, в автоматичному режимі підбивають підсумки нарахованих, сплачених сум платежів; орган Пенсійного фонду за попереднім місцезнаходженням платника передає інформацію до підрозділу наповнення бюджету органу Пенсійного фонду за новим місцезнаходженням платника на підставі карток особових рахунків платників із зазначенням суми боргу або помилково (надміру) сплачених сум платежів, що не сплачені платником на день передачі залишків і термін сплати яких настане після дати зняття з обліку; орган Пенсійного фонду за його новим місцезнаходженням відображає суми боргу чи помилково (надміру) сплачені суми платежів за даними карток особових рахунків платників у відповідних реєстрах та письмово повідомляє про взяття на облік переданих сум щодо платника орган Пенсійного фонду за попереднім місцезнаходженням; після проведення зазначених операцій та отримання повідомлення про взяття на облік переданих сум з органу Пенсійного фонду за новим місцезнаходженням залишки в картках особових рахунків платника за його попереднім місцезнаходженням знімаються; дані щодо нарахувань і надходжень платника, що знявся з обліку, враховуються у звітності відповідного органу Пенсійного фонду до кінця поточного року.

Суд зазначає, за приписами статті 1 Закону України «Про виконавче провадження» від 02.06.2016 №1404-VIII, виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Відповідно до частин першої, другої статті 15 Закону України від 02.06.2016 №1404-VIII «Про виконавче провадження№ (далі - Закон N 1404-VIII), сторонами виконавчого провадження є стягувач і боржник. Стягувачем є фізична або юридична особа чи держава, на користь чи в інтересах яких видано виконавчий документ. Боржником є визначена виконавчим документом фізична або юридична особа, держава, на яких покладається обов`язок щодо виконання рішення.

Частиною п`ятою статті 15 Закону №1404-VIII встановлено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до частини першої статті 379 КАС України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій узагалі.

Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 20.02.2019 (справа №826/16659/15), від 13.03.2019 (справа № 524/4478/17).

Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.

Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постанові від 12.06.2018 у справі №2а-23895/09/1270.

При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.

При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.

У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.

Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.

Аналогічного висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 11.10.2019 (справа №812/1408/16).

Відповідно до приписів частини четвертої статті 379 КАС, положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Приймаючи до уваги наведене в сукупності, суд дійшов висновку про наявність підстав для задоволення заяви, поданої представником Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про заміну сторони у виконавчому листі №804/2018 від 25.09.2018 по справі №0340/1266/18.

Керуючись статтями 248, 256, 294, 295, 297, 379 КАС України, суд

УХВАЛИВ:

Заяву представника Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про заміну стягувача у виконавчому документі по справі №0340/1266/18 за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Заповіт» про стягнення заборгованості - задовольнити.

Замінити у виконавчому листі №804/2018 від 25.09.2018, виданому Волинським окружним адміністративним судом у справі за позовом Головного управління Пенсійного фонду України у Волинській області до Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Заповіт» про стягнення заборгованості, стягувача Головне управління Пенсійного фонду України у Волинській області (43026, Волинська область, місто Луцьк, вулиця Кравчука, 22-В, ідентифікаційний код юридичної особи 13358826) на Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області (25009, Кіровоградська область, місто Кропивницький, вулиця Соборна, 7-а, код ЄДРПОУ 20632802).

Копію ухвали направити заявнику Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області та Головному управлінню Пенсійного фонду України у Волинській області.

Ухвала набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтею 256 КАС України, та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення.

Суддя О.А. Лозовський

Дата ухвалення рішення27.02.2024
Оприлюднено29.02.2024
Номер документу117277757
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості

Судовий реєстр по справі —0340/1266/18

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 20.11.2019

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Рішення від 15.08.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 05.07.2018

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні