Рішення
від 12.02.2024 по справі 160/30018/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2024 рокуСправа №160/30018/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого суддіПрудника С.В. розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, третя особа ОСОБА_2 про визнання дії протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

16.11.2023 року (до відділення поштового зв`язку таку подано 13.11.2023 року) до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, третя особа ОСОБА_2 , в якій позивач просить суд:

- визнати дії Головного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровській області щодо відмови у зарахуванні до страхового стажу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) періодів роботи в закладі дошкільної освіти Межиріцький ясла- садок № 1 Сонечко Межиріцької сільської ради Павлоградського району в особі Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року протиправними;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо застрахованої особи ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) шляхом виправлення помилки у реєстраційному номері облікової картки платника податків, виправивши невірний номер НОМЕР_2 на вірний номер НОМЕР_1 , та внесення відсутніх відомостей про страховий стаж ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) у період роботи з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року в закладі дошкільної освіти Межиріцький ясла-садок № 1 Сонечко Межиріцької сільської ради Павлоградського району в особі Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації.

Означені позовні вимоги вмотивовані протиправністю дій Головного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровській області щодо відмови у зарахуванні до страхового стажу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) періодів роботи в закладі дошкільної освіти Межиріцький ясла-садок № 1 Сонечко Межиріцької сільської ради Павлоградського району в особі Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року.

16.11.2023 року від ГУ ПФУ в Дніпропетровській області до суду поданого відзив на позовну заяву, в якому відповідач заперечив щодо задоволення позовних вимог. В обґрунтування своєї правової позиції відповідач зазначив наступне. ОСОБА_1 та ОСОБА_2 04.04.2023 звернулися із електронними зверненнями через особистий кабінет Пенсійного фонду України до Головного управління із зверненнями відповідно до Закону України Про звернення громадян з питань виправлення допущеної помилки в Індивідуальних відомостях про застраховану особу (сплата страхових внесків). Листами від 18.04.2023 року за вих. № 17102-14369/К-01/8-0400/23 та № 17106-14371/К- 01/8-0400/23, Головним управлінням надано відповіді щодо неможливості внести виправлення у відомості. Так, правові відносини в сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування регулюються Законом України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 №1058-IV, який набрав чинності з 01.01.2004 року, та починаючи з 01.01.2011 Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 №2464-VI (далі - Закон №2464-VI). З 11.08.2013 набув чинності Закон України від 04.07.2013 №406-VІІ Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, яким функції з адміністрування єдиного внеску та прийому звітів страхувальників від Пенсійного фонду України передані Міністерству доходів і зборів України (нині Державна податкова служба України, далі - ДПСУ). Тому, інформація щодо звітів страхувальників, повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за період з 01.09.2013 по теперішній час не відноситься до сфери діяльності органів Пенсійного фонду України. Згідно пп. 4 п. 2 ст. 12 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08,07,2010 № 2464-VI, Центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, відповідно до покладених на нього завдань надані повноваження щодо встановлення форм, строків і порядку прийняття та обробки звітності, зокрема в електронній формі, від платників щодо нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску. Первинні документи щодо обліку застрахованих осіб зберігаються у страхувальників. Страхувальник формує та подає звітність на підставі первинних бухгалтерських документів та інших Документів, відповідно до яких проводиться нарахування або які підтверджують нарахування виплат (доходу), на які відповідно до Закону №2464-VI нараховуються внески. Відповідальним за правильність, достовірність заповнення та подання звіту є страхувальник. Органи Пенсійного фонду України отримують дані зі звітності, що подається страхувальниками до органів ДПСУ, в порядку міжвідомчого обміну інформацією, які є джерелом формування РЗО. Обмін інформацією відбувається на Центральному рівні в електронному вигляді. Контроль за повнотою нарахування та сплати ЄСВ відноситься до компетенції органів ДПСУ, органи Пенсійного фонду України використовують отриману інформацію для виконання покладених на нього завдань. Спеціалісти органів Пенсійного фонду України не наділені повноваженнями самостійно вносити інформацію до РЗО. Внести зміни до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру можливо лише після надання страхувальником відповідних звітних документів.

04.01.2024 року від третьої особи - ОСОБА_2 до суду надійшли пояснення, в яких остання просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі. В мотивування своєї правової позиції третя особа зазначила наступне. ОСОБА_1 (мати третьої особи), дійсно працює в закладі дошкільної освіти «Межирицький ясла-садок № 1 «Сонечко» Межирицької сільської ради Павлоградського району у період з 24.09.2012 року до теперішнього часу. З ціллю надання на місце майбутньої роботи довідки про відсутність стажу роботи (форма ОК-5) третя особа звернулась до Пенсійного фонду України. Відповідачем надано ОСОБА_2 довідку, згідно з якою у період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року остання працювала у Відділі освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської РДА та за неї сплачувалися страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування. ОСОБА_2 та її мати ОСОБА_1 04.04.2023 року звернулися із заявами через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України щодо виправлення помилки в Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування. Листами від 18.04.2023 року за вих. № 17102-14369/К-01/8-0400/23 та вих. № 17106- 14371/К-01/8-0400/23 ГУ ПФУ в Дніпропетровській області повідомило, що інформація про звіти страхувальників, повноти нарахування та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за період з 01.09.2013 року по теперішній час не відноситься до сфери діяльності органів Пенсійного фонду України. Третя особа ОСОБА_2 та її мати ОСОБА_3 19.04.2023 року звернулися до Павлоградської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та отримали відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податку про джерела/суми виплачених доходів та утриманих податків станом на 19.04.2023 року: відсутня інформація про доходи матері третьої особи за період з третього кварталу 2015 року по четвертий квартал 2020 року; на ім`я ОСОБА_2 за період з другого кварталу 2015 року по перший квартал 2021 року наявні відомості про сплату заробітної плати, які нараховувалися: Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської РДА; комунальним закладом «Павлоградський районний центр з обслуговування закладів освіти»; виконавчим комітетом Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області. На звернення ОСОБА_2 та ОСОБА_1 до ГУ ПФУ в Дніпропетровській області від 23.04.2023 року останні отримали інформацію з індивідуальних відомостей про застраховану особу (форма ОК-5): ОСОБА_1 за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року відсутні відомості про сплату страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування; на ім`я ОСОБА_2 за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року сплачувалися страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування страхувальниками: Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської РДА (код ЄДРПОУ 02142490); комунальним закладом «Павлоградський районний центр з обслуговування закладів освіти» (код ЄДРПОУ 41046555); виконавчим комітетом Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 41800745). Отже, при формуванні розрахунків Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської РДА помилково зазначені дані ОСОБА_2 замість даних матері ОСОБА_1 . Згідно з довідкою від комунального закладу «Межиріцький ліцей ім. І.С. Обдули», в 2015, 2016, 2017 роках ОСОБА_2 навчалась у комунальному закладі з «навчально-виховний комплекс з інтернатним відділенням «Межиріцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Семеновича Обдули-дошкільний навчальний заклад «Ромашка» Павлоградського району Дніпропетровської області та закінчила заклад у 2020 році (протокол засідання педагогічної ради від 24.06.2020 року №7, наказ по ліцею від 24.06.2020 р. № 28/1). В 2015, 2016, 2017 роках ОСОБА_2 виповнилося 12, 13, 14 та 15 років, тому остання не могла працювати відповідно до ст. 188 Кодексу законів про працю. Подання уточнюючого податкового розрахунку покладається на податкового агента, у даному випадку на Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської РДА. Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на 08.05.2023 р., Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської РДА (код: 02142490) знаходиться в статусі: припинено. 08.05.2023 року мати третьої особи ОСОБА_1 звернулась до Павлоградської районної військової адміністрації Дніпропетровської області із заявою про виправлення допущенної помилки у звітах страхувальників, що звітували про наші дані з помилковими РНОКПП. Відповідно до листа Павлоградської районної військової адміністрації Дніпропетровської області від 19.05.2023 року за вих. № 1844/0/529-23, мати третьої особи ОСОБА_1 працює на роботі за професією помічника вихователя комунального закладу дошкільної освіти Сонечко Межиріцької сільської ради Павлоградського району з 02.02.2015 року. У період з 02.02.2015 року по 01.01.2018 року комунального закладу дошкільної освіти «Сонечко» підпорядковувався Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490). При відділі освіти діяла централізована бухгалтерія, яка вела бухгалтерський облік всіх підпорядкованих установ та закладів освіти. Станом на 18.05.2023 року відповідно до запису Реєстру неприбуткових установ та організацій від 18.01.2021 року № 1002321110011000875 Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської РДА (код ЄДРПОУ 02142490) виключений з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Правонаступник Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації не визначений. 26.06.2023 року мати третьої особи ОСОБА_1 звернулась до Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області із аналогічною заявою. Листом від 03.08.2023 року за вих. № 1181/0/2-23, виконавчий комітет Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області зазначив, відповідно до наказу наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 року № 4 виправлення помилки проводяться страхувальником, який на теперішній час є ліквідованим, отже його правонаступником. Виконавчий комітет Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області не визначений правонаступником ліквідованого Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації. Отже, відсутні правонаступники Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації, а отже, відсутні страхувальники, які мають право та обов`язок внести зміни до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб. Таким чином третя особа ОСОБА_2 вважає, що Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації у звітах про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року допущені описки, помилково зазначений її реєстраційний номер облікової картки платника податків ОСОБА_2 « НОМЕР_2 » замість правильного " НОМЕР_1 ". Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб. У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили. Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих, осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду. Як видно з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємдів та громадських формувань, діяльність фізичної особи-підприємця Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490) була припинена без правонаступництва. Відтак, враховуючи факт ліквідації Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації без визначення правонаступника, є всі підстави для внесення змін до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування шляхом внесення всіх індивідуальних відомостей щодо позивача за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року, визначених пунктом 4 розділу IV Положення № 10-1.

09.01.2024 року від позивача до суду надійшла відповідь на відзив де зазначив, що відповідач не подав будь - якого доказу на спростування зазначених в позовній заяві обставин. Отже висновки, зазначені у відзиві на позовну заяву є необґрунтованими.

За відомостями з витягу з протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 16.11.2023 року зазначена вище справа розподілена та 17.11.2023 року передана судді Пруднику С.В.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.11.2023 року означену позовну заяву було залишено без руху та надано було позивачу надати строк для усунення недоліків позовної заяви протягом 5 (п`яти) робочих днів, з моменту отримання копії даної ухвали, шляхом надання до суду: заяви про залучення третьої особи, викладеної з урахуванням положень ч. 4ст. 49 КАС України.

04.12.2023 року від ОСОБА_1 на виконання вимог ухвали суду від 21.11.2023 року до суду надійшла заява про залучення третьої особи.

Відтак, у встановлений ухвалою суду від 21.11.2023 року строк позивач усунув недоліки адміністративного позову.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11.12.2023 року відкрито провадження в адміністративній справі, призначено розгляд за правилами спрощеного провадження без виклику учасників справи. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача ОСОБА_2 .

Справа розглянута в межах строку розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, встановленогостаттею 258 Кодексу адміністративного судочинства України- в межах шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Вивчивши та дослідивши всі матеріали справи та надані докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов наступних висновків.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що позивач, ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , відповідно до трудової книжки серії НОМЕР_3 у період з 24.09.2012 року по теперішній час працюю в закладі дошкільної освіти «Межиріцький ясла-садок № 1 «Сонечко» Межиріцької сільської ради Павлоградського району.

Відповідно до свідоцтва про народження серії НОМЕР_4 від 12.02.2003 року, у позивача народилася донька ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , про що додатково свідчить відмітка на сторінці 6 паспорту серії НОМЕР_5 .

Донька позивача, ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , звернулась до Пенсійного фонду України із вимогою надати довідку про відсутність стажу роботи (форма ОК-5) для надання за вимогою.

При перевірки даних, встановлено, що у період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року донька позивача ОСОБА_2 працювала у Відділі освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації та за неї сплачувалися страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

04.04.2023 року позивач ОСОБА_1 та її донька ОСОБА_2 звернулися через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України щодо виправлення помилки в Державному реєстрі загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Листами від 18.04.2023 року за вих. № 17102-14369/К-01/8-0400/23 та вих. № 17106- 14371/К-01/8-0400/23, Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області повідомило, що правові відносини в сфері загальнообов`язкового державного пенсійного страхування регулюються Законом України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування від 09.07.2003 року №1058-ІV, який набрав чинності з 01.01.2004 року, та починаючи з 01.01.2011 року Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від 08.07.2010 №2464-VI.

Позивач ОСОБА_1 та її донька ОСОБА_2 , 19.04.2023 року звернулися до Павлоградської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та отримали відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податку про джерела/суми виплачених доходів та утриманих податків станом на 19.04.2023 року.

Відповідно до Відомостей на ім`я ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за період з третього кварталу 2015 року по четвертий квартал 2020 року відсутня інформація про доходи.

Відповідно до відомостей на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , за період з другого кварталу 2015 року по перший квартал 2021 року наявні відомості про сплату заробітної плати, які нараховувалися: Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації; Комунальним закладом «Павлоградський районний центр з обслуговування закладів освіти»; Виконавчий комітет Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області.

Позивач ОСОБА_1 та її донька ОСОБА_2 , 23.04.2023 року звернулися до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області для отримання Індивідуальних відомостей про застраховану особу (довідка форми ОК-5) щодо сплачених страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до Індивідуальних відомостей про застраховану особу (форма ОК-5) на ім`я ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року відсутні відомості про сплату страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до Індивідуальних відомостей про застраховану особу (форма ок-5) на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року сплачувалися страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування страхувальниками - Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490); комунальним закладом «Павлоградський районний центр з обслуговування закладів освіти» (код ЄДРПОУ 41046555); Виконавчий комітет Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 41800745).

Отже, при формуванні Розрахунків Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації помилково зазначено дані реєстраційного номеру облікової картки платника податків доньки позивача ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року.

При цьому, відповідно до довідки, видану комунальним закладом «Межиріцький ліцей ім. І.С. Обдули», донька ОСОБА_2 в 2015, 2016, 2017 роках навчалась у комунальному закладі «Навчально-виховний комплекс з інтернатним відділенням «Межиріцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Семеновича Обдули-дошкільний навчальний заклад «Ромашка» Павлоградського району Дніпропетровської області та закінчила заклад у 2020 році (протокол засідання педагогічної ради від 24.06.2020 р. №7, наказ по ліцею від 24.06.2020 р. № 28/1).

Крім того, відповідно до ст. 188 Кодексу законів про працю, не допускається прийняття на роботу осіб молодше шістнадцяти років. За згодою одного із батьків або особи, що його замінює, можуть, як виняток, прийматись на роботу особи, які досягай п`ятнадцяти років.

Позивач у поданій до суду позовній заяві зазначає, що відповідно до свідоцтва про народження серії НОМЕР_4 від 12.02.2003 року, донька позивача ОСОБА_2 народилась ІНФОРМАЦІЯ_2 , отже, на червень 2015 вік доньки позивача складав 12 років, отже, вона а ні фізично а ні з точки зору Закону не могла проводити трудову діяльність.

Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань на 08.05.2023 р., Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код: 02142490) знаходиться в статусі: припинено.

08.05.2023 року позивач звернулась до Павлоградської районної військової адміністрації Дніпропетровської області із заявою про виправлення допущенної помилки у звітах страхувальників, що звітували про її дані та її доньки з помилковими РНОКПП.

Відповідно до листа Павлоградської районної військової адміністрації Дніпропетровської області від 19.05.2023 року за вих. № 1844/0/529-23, я з 02.02.2015 року позивач працює на посада помічника вихователя комунального закладу дошкільної освіти «Сонечко» Межиріцької сільської ради Павлоградського району.

У період з 02.02.2015 року по 01.01.2018 року комунального закладу дошкільної освіти «Сонечко» підпорядковувався Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490). При відділі освіти діяла централізована бухгалтерія, яка вела бухгалтерський облік всіх підпорядкованих установ та закладів освіти.

Станом на 18.05.2023 року відповідно до запису Реєстру неприбуткових установ та організацій від 18.01.2021 року № 1002321110011000875 Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490) виключений з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Правонаступник Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації не визначений.

26.06.2023 року позивач звернулась до Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області із аналогічною заявою.

Листом від 03.08.2023 року за вих. № 1181/0/2-23, Виконавчий комітет Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області зазначив, відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 13.01.2015 року № 4 виправлення помилки проводяться страхувальником, який на теперішній час є ліквідованим, отже, його правонаступником. Виконавчий комітет Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області не визначений правонаступником ліквідованого Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490).

Отже, Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації у звітах про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року допустив описку, помилково зазначивши реєстраційний номер облікової картки платника податків доньки позивача ОСОБА_2 « НОМЕР_2 » замість правильного « НОМЕР_1 ».

Не погоджуючись з такими діями ПФУ, позивач з метою захисту своїх порушених прав, звернулася із даною позовною заявою до суду.

Надаючи правову оцінку правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з таких підстав та мотивів.

Частиною 1статті 46 Конституції Українивизначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

За змістом пункту 6статті 92 Конституції Українивиключно законами України визначаються, зокрема основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом, а також порядок формування Накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, визначеноЗаконом України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-IV(даліЗакон № 1058-IV; тут та надаліу чинній на момент виникнення спірних правовідносин редакції).

Відповідно достатті 1 Закону № 1058-IV:

застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до цьогоЗаконупідлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачуються чи сплачувалися у встановленому законом порядку страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування та до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування;

персоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - персоніфікований облік) - організація та ведення обліку відомостей про застраховану особу, що здійснюється відповідно до законодавства і використовується в системі загальнообов`язкового державного соціального страхування в установленому законодавством порядку;

страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягала державному соціальному страхуванню, якою або за яку сплачувався збір на обов`язкове державне пенсійне страхування згідно із законодавством, що діяло раніше, та/або підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню згідно із цим Законом і за який сплачено страхові внески;

страхові внески - кошти відрахувань на соціальне страхування, збір на обов`язкове державне пенсійне страхування та страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, сплачені (які підлягають сплаті) згідно із законодавством, що діяло раніше; надходження від сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, що спрямовуються на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування;

страхувальники - роботодавці та інші особи, які відповідно до закону сплачують єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та/або є платниками відповідно до цьогоЗакону.

Статтею 14 цього Законувстановлено перелік осіб, які є страхувальниками, зокрема, це роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об`єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об`єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - підприємці та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - підприємців, які обрали особливий спосіб оподаткування (єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 4-1, 10, 14статті 11 цього Закону.

В силу положень частини першоїстатті 21 Закону № 1058-IVперсоніфікований облік у системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування здійснюється з метою обліку застрахованих осіб, учасників накопичувальної системи пенсійного страхування та їх ідентифікації, а також накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про облік застрахованих осіб і реалізацію ними права на страхові виплати у солідарній системі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування та накопичувальній системі пенсійного страхування.

На кожну застраховану особу відкривається персональна електронна облікова картка, якій присвоюється унікальний номер електронної облікової картки. (ч. 2ст. 21 Закону № 1058-IV).

Персональна електронна облікова картка застрахованої особи повинна містити такі відомості: частина персональної електронної облікової картки, яка відображає страховий стаж, заробітну плату (дохід, грошове забезпечення), розмір сплачених страхових внесків та інші відомості, необхідні для обчислення та призначення страхових виплат: код згідно з ЄДРПОУ або реєстраційний номер облікової картки платника податків, або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки та офіційно повідомили про це відповідний податковий орган і мають відмітку в паспорті) страхувальника (платника); рік, за який внесено відомості; розмір страхового внеску за відповідний місяць; сума сплачених страхових внесків за відповідний місяць; страховий стаж; кількість відпрацьованих застрахованою особою календарних днів (годин) за відповідний місяць; ознака особливих умов праці, що дають право на пільги в системі пенсійного забезпечення; сума заробітної плати (доходу, грошового забезпечення), з якої сплачено страхові внески за відповідний місяць. (п. 2 ч. 3ст. 21 Закону № 1058-IV).

Порядок та строки подання відомостей, зазначених в абзацах четвертому - сьомому цієї частини, встановлюються Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення. (абзац восьмий частини п`ятоїстатті 21 Закону № 1058-IV).

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку визначеніЗаконом України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» від 08.07.2010 №2464-VI(далі -Закон № 2464-VI).

Відповідно до пунктів першого, сьомогостатті 1 Закону № 2464-VI Державний реєстр загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Державний реєстр) - організаційно-технічна система, призначена для накопичення, зберігання та використання інформації про збір та ведення обліку єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, його платників та застрахованих осіб, що складається з реєстру страхувальників та реєстру застрахованих осіб.

Пенсійний фонд України (далі - Пенсійний фонд) - орган, уповноважений відповідно до цьогоЗаконувести реєстр застрахованих осіб Державного реєстру та виконувати інші функції, передбачені законом.

Відповідно до частин першої та другоїстатті 20 Закону № 2464-VI реєстр застрахованих осіб - автоматизований банк відомостей, створений для ведення єдиного обліку фізичних осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню відповідно до закону.

Реєстр застрахованих осіб формує та веде Пенсійний фонд, користувачами цього реєстру є податкові органи, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, та Фонд загальнообов`язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття.

Персоніфіковані відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомогу, компенсацію) застрахованих осіб, на яку нараховано і з якої сплачено страхові внески, та інші відомості подаються до Пенсійного фонду роботодавцями, підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства.

Стаття 12-1 Закону № 2464-VI визначає, що Пенсійний фонд відповідно до покладених на нього завдань, зокрема: формує та веде реєстр застрахованих осіб Державного реєстру, здійснює заходи щодо надання інформації з Державного реєстру відповідно до цьогоЗакону; здійснює контроль, у тому числі спільно з податковими органами, за достовірністю відомостей про осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню.

Відповідно достатті 14-1 Закону № 2464-VI Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані, серед іншого: забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру; здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.

Постановою правління Пенсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1затверджено Положення про реєстр застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (даліПоложення № 10-1).

Це Положення відповідно доЗакону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування"(далі - Закон) визначає порядок організації ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування (далі - Реєстр застрахованих осіб) та порядок надання інформації з Реєстру застрахованих осіб. (п. 1 р. І Положення № 10-1).

З метою забезпечення обробки інформації в Реєстрі застрахованих осіб для кожної застрахованої особи автоматично створюється облікова картка, якій присвоюється номер облікової картки. (п. 1 р. ІІІ Положення № 10-1).

Реєстр застрахованих осіб складається з облікових карток, які включають дані, визначені частиною третьоюстатті 20 Законута частиною третьоюстатті 21 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". (п. 1 р. IV Положення № 10-1).

До облікових карток Реєстру застрахованих осіб вносяться відомості про фізичних осіб, які підлягають загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню відповідно до законодавства, та інша інформація, необхідна для обчислення, призначення та здійснення страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, а саме: персоніфіковані відомості про застрахованих осіб та інформація про нарахування страхових внесків, про трудовий та страховий стаж, особливі умови праці, які дають право на пільги в пенсійному забезпеченні та із загальнообов`язкового державного соціального страхування, період, який відповідно до законодавства зараховується до страхового стажу без сплати страхових внесків, кількість календарних днів перебування у трудових та цивільно-правових відносинах, проходження служби за відповідний місяць, що подаються страхувальниками у складі звітності; відомості про заробітну плату (дохід, грошове забезпечення, допомога та компенсація, на які нараховано і з яких сплачено страхові внески), що подаються роботодавцями, - підприємствами, установами, організаціями, військовими частинами та органами, які виплачують грошове забезпечення, допомогу та компенсацію відповідно до законодавства; відомості про облік стажу окремих категорій осіб відповідно до законодавства; відомості про фізичних осіб - підприємців та осіб, які провадять незалежну професійну діяльність; відомості про нарахування страхових внесків та єдиного внеску фізичними особами - підприємцями та особами, які провадять незалежну професійну діяльність; відомості про суми добровільних внесків, передбачених договором про добровільну участь, які підлягають сплаті, та одноразової сплати особою єдиного внеску за попередні періоди, в яких особа не підлягала загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню; відомості про суми доплати до мінімального страхового внеску відповідно до частини третьоїстатті 24 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування"; відомості електронних пенсійних справ, включаючи інформацію про паспортні дані пенсіонера та його місце проживання; копії документів, на підставі яких призначено пенсію (щомісячне довічне грошове утримання, допомогу на поховання тощо) та проводиться її виплата; інша інформація, з урахуванням якої визначаються розмір призначеної пенсії та розмір пенсії до виплати з часу її призначення до закриття пенсійної справи; інформація про членів сім`ї застрахованої особи, які знаходяться на її утриманні, та її дітей; періоди страхового стажу на основі сплати страхових внесків та єдиного внеску системи обліку сплати страхових внесків; інформація щодо виплат за видами загальнообов`язкового державного соціального страхування, включаючи дані про підставу (дата та вид страхового випадку), дати початку та закінчення здійснення виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування виплат, їх вид, суми виплат; інформація про звернення громадян до органів Пенсійного фонду України, включаючи дані про надання особам електронних послуг відповідно до Положення про організацію прийому та обслуговування осіб, які звертаються до органів Пенсійного фонду України, затвердженогопостановою правління Пенсійного фонду України від 30 липня 2015 року № 13-1, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18 серпня 2015 року за № 991/27436 (відомості веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України); інформація про фізичних осіб, які сплачують / за яких сплачують страхові внески до накопичувальної системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування; відомості про надання третім особам інформації з Реєстру застрахованих осіб, що стосується такої застрахованої особи. (п. 2 р. IV Положення № 10-1).

В силу пункту 4 р. IV Положення № 10-1 у разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.

У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визначення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб відповідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

У відповідності до пункту 5 р. IV Положення № 10-1 у разі виявлення за результатами перевірки поданих страхувальником недостовірних відомостей про застрахованих осіб та невиконання страхувальником у місячний строк припису щодо усунення цих порушень територіальні органи Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк вносять відповідні зміни до Реєстру застрахованих осіб.

Згідно пункту 9 р. IV Положення № 10-1, наказ керівника територіального органу Пенсійного фонду України про внесення змін до відомостей Реєстру застрахованих осіб має визначати: підставу його прийняття; відомості, які підлягають зміні/уточненню; дії, які мають бути вчинені (внесення відомостей, їх заміна/уточнення); особу, уповноважену на внесення таких змін.

Дата та час внесення змін до відомостей Реєстру застрахованих осіб фіксуються автоматично і відповідають даті та часу збереження цих змін.

Отже, законодавством визначено алгоритм дій органу Пенсійного фонду у випадку, крім іншого, виявлення недостовірних відомостей про застрахованих осіб в Реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Судом установлено, що позивач ОСОБА_1 та її донька ОСОБА_2 , 19.04.2023 року звернулися до Павлоградської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Дніпропетровській області та отримали відомості з Державного реєстру фізичних осіб - платників податку про джерела/суми виплачених доходів та утриманих податків станом на 19.04.2023 року.

Відповідно до Відомостей на ім`я ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за період з третього кварталу 2015 року по четвертий квартал 2020 року відсутня інформація про доходи.

Відповідно до відомостей на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , за період з другого кварталу 2015 року по перший квартал 2021 року наявні відомості про сплату заробітної плати, які нараховувалися: Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації; Комунальним закладом «Павлоградський районний центр з обслуговування закладів освіти»; Виконавчий комітет Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області.

Позивач ОСОБА_1 та її донька ОСОБА_2 , 23.04.2023 року звернулися до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області для отримання Індивідуальних відомостей про застраховану особу (довідка форми ОК-5) щодо сплачених страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до Індивідуальних відомостей про застраховану особу (форма ОК-5) на ім`я ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року відсутні відомості про сплату страхових внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до Індивідуальних відомостей про застраховану особу (форма ок-5) на ім`я ОСОБА_2 , РНОКПП НОМЕР_2 , за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року сплачувалися страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування страхувальниками - Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490); комунальним закладом «Павлоградський районний центр з обслуговування закладів освіти» (код ЄДРПОУ 41046555); Виконавчий комітет Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області (код ЄДРПОУ 41800745).

Отже, при формуванні Розрахунків Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації помилково зазначено дані реєстраційного номеру облікової картки платника податків доньки позивача ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року.

При цьому, відповідно до довідки, видану комунальним закладом «Межиріцький ліцей ім. І.С. Обдули», донька ОСОБА_2 в 2015, 2016, 2017 роках навчалась у комунальному закладі «Навчально-виховний комплекс з інтернатним відділенням «Межиріцька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів імені Івана Семеновича Обдули-дошкільний навчальний заклад «Ромашка» Павлоградського району Дніпропетровської області та закінчила заклад у 2020 році (протокол засідання педагогічної ради від 24.06.2020 р. №7, наказ по ліцею від 24.06.2020 р. № 28/1).

Крім того, відповідно до ст. 188 Кодексу законів про працю, не допускається прийняття на роботу осіб молодше шістнадцяти років. За згодою одного із батьків або особи, що його замінює, можуть, як виняток, прийматись на роботу особи, які досягай п`ятнадцяти років.

Відповідно до свідоцтва про народження серії НОМЕР_4 від 12.02.2003 року, донька позивача ОСОБА_2 народилась ІНФОРМАЦІЯ_2 , отже, на червень 2015 вік доньки позивача складав 12 років, отже, остання не могла проводити трудову діяльність.

Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску затверджений наказом Міністерства фінансів України від 13.01.2015 року № 4 «Про затвердження форми Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску і Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску» (надалі - Порядок).

Відповідно до п. 1 розділу II та п. 1,2 розділу V Порядку розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий Розрахунок за календарний рік не подається.

Коригування поданого і прийнятого Розрахунків проводяться на підставі самостійно виявлених платником помилок, а також на підставі повідомлень про помилки, виявлені контролюючим органом.

Поданим і прийнятим до граничного строку подання вважається Розрахунок, який прийнятий контролюючим органом та пройшов всі контролі, у тому числі під час завантаження до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб, залишається чинним під час прийняття контролюючим органом наступного Розрахунку за такий звітний (податковий) період.

На підставі такого Розрахунку здійснюється коригування необхідних реквізитів та показників як у межах звітного (податкового) періоду, так і поза його межами.

Розрахунок, сформований для виправлення помилок за звітний (податковий) та за попередній періоди, не має містити інших додатків крім тих, у яких проводиться коригування.

Таким чином, подання уточнюючого податкового розрахунку покладається на податкового агента, у даному випадку на Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації.

Згідно з Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань на 08.05.2023 р., Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код: 02142490) знаходиться в статусі: припинено.

08.05.2023 року позивач звернулась до Павлоградської районної військової адміністрації Дніпропетровської області із заявою про виправлення допущенної помилки у звітах страхувальників, що звітували про її дані та її доньки з помилковими РНОКПП.

Відповідно до листа Павлоградської районної військової адміністрації Дніпропетровської області від 19.05.2023 року за вих. № 1844/0/529-23, я з 02.02.2015 року позивач працює на посада помічника вихователя комунального закладу дошкільної освіти «Сонечко» Межиріцької сільської ради Павлоградського району.

У період з 02.02.2015 року по 01.01.2018 року комунального закладу дошкільної освіти «Сонечко» підпорядковувався Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490). При відділі освіти діяла централізована бухгалтерія, яка вела бухгалтерський облік всіх підпорядкованих установ та закладів освіти.

Станом на 18.05.2023 року відповідно до запису Реєстру неприбуткових установ та організацій від 18.01.2021 року № 1002321110011000875 Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490) виключений з Реєстру неприбуткових установ та організацій. Правонаступник Відділ освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації не визначений.

26.06.2023 року позивач звернулась до Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області із аналогічною заявою.

Листом від 03.08.2023 року за вих. № 1181/0/2-23, Виконавчий комітет Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області зазначив, відповідно до наказу Міністерства фінансів України від 13.01.2015 року № 4 виправлення помилки проводяться страхувальником, який на теперішній час є ліквідованим, отже, його правонаступником. Виконавчий комітет Межиріцької сільської ради Павлоградського району Дніпропетровської області не визначений правонаступником ліквідованого Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490).

Отже, Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації у звітах про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року допустив описку, помилково зазначивши реєстраційний номер облікової картки платника податків доньки позивача ОСОБА_2 « НОМЕР_2 » замість правильного « НОМЕР_1 ».

Враховуючи вище викладене, відсутні правонаступники Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації, а отже, відсутні страхувальники, які мають право та обов`язок внести зміни до Реєстру страхувальників та до Реєстру застрахованих осіб.

Відповідно до частин першої, другої та четвертої статті 24 Закону № 1058-ІУ страховий стаж - це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Страховий стаж обчислюється територіальними органами Пенсійного фонду відповідно до вимог цього Закону за даними, що містяться в системі персоніфікованого обліку, а за пері оди до впровадження системи персоніфікованого обліку - на підставі документів та в поряд ку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Законом.

Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності зазначеним Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Отже, Відділом освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації у звітах про суми нарахованої заробітної плати застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року допустив описку, помилково зазначивши ре єстраційний номер облікової картки платника податків доньки Позивача ОСОБА_2 « НОМЕР_2 » замість правильного " НОМЕР_1 .

Постановою правління Пенсійного Фонду України від 05.11.2009 №26-1 затверджено Порядок формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України (да лі - Порядок № 26-1).

Постановою правління Пенсійного фонду України від 08.10.2010 за № 22-2 "Про поря док формування та подання страхувальниками звіту щодо сум нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визнано такою, що втратила чин ність, постанову правління Пенсійного фонду України від 05.11.2019 № 26-1.

Крім того, за змістом абзацу першого пункту 3 вказаної Постанови №22-2 облік застра хованих осіб, звіти щодо сум нарахованих внесків та сум нарахованих внесків на загальноо бов`язкове державне пенсійне страхування за періоди до 01.01.2011 ведуться відповідно до постанови правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 № 7-6 та постанови правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 № 26-1.

03.12.2013 правлінням Пенсійного фонду України прийнято постанову № 25-2 "Про ви знання такою, що втратила чинність, постанови правління Пенсійного фонду України від 08 жовтня 2010 року № 22-2" та визнано такою, що втратила чинність, постанову Пенсійного фонду України від 08.10.2010 №22-2.

Пунктом 2 цієї постанови установлено, що облік застрахованих осіб, звіти щодо сум нарахованих внесків та сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування за періоди до 01.01.2011 ведуться відповідно до постанови правління Пенсійно го фонду України від 10.06.2004 №7-6 та постанови правління Пенсійного фонду України від 05.11.2009 №26-1; відомості про застрахованих осіб та звіти щодо сум нарахованих внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування органам Пенсійного фонду України за період до 01.01.2011 подаються лише за результатами перевірки, здійсненої за заявою пла тника.

Відповідно до підпункту 5 пункту 1.3 статті 1 Постанови правління Пенсійного фонду України від 10.06.2004 № 7-6 "Про затвердження Порядку формування та подання органам Пенсійного фонду України відомостей про застраховану особу, що використовуються в сис темі загальнообов`язкового державного пенсійного страхування" (яка втратила чинність на підставі Постанови Пенсійного фонду № 26-1 від 05.11.2009) визначено, що у разі виявлення недостовірних відомостей, які подані та/або накопичені в електронних базах даних персоні фікованого обліку, страхувальник подає до відповідного територіального органу Пенсійного фонду необхідні коригуючі або скасовуючі документи щодо виявлених недостовірних звітів про застраховану особу. На підставі поданого документа з позначкою "коригуюча" у системі персоніфікованого обліку відбувається технологічна заміна попередньо накопичених відомо стей в обліковій картці особи на актуальні відомості, що подані страхувальником у документі з позначкою "коригуюча". На підставі поданого документа з позначкою "скасовуюча" недо стовірні відомості облікової картки вилучаються із переліку актуальних для використання, але залишаються у електронному архіві для збереження історії звітування. Скасування відо мостей здійснюється, якщо некоректними виявились такі ключові реквізити первинного звіту, як код страхувальника, звітний рік, номер облікової картки застрахованої особи, код категорії застрахованої особи, код підстави для спеціального стажу. Коригування або скасовування відомостей облікової картки застрахованої особи здійснюється за будь-які роки функціону вання системи персоніфікованого обліку тільки на підставі наданих у встановленому порядку документів страхувальника.

Відповідно до пункту 2.17 Порядку №26-1, яка втратила чинність на підставі Постано ви Пенсійного фонду № 22-2 від 08.10.2010, коригуючі (коригуючий або скасовуючий доку мент) дані до системи персоніфікованого обліку відомостей про застрахованих осіб надають ся також у таких випадках: якщо страхувальником було допущено помилку в прізвищі, імені або по батькові застрахованої особи, подаються коригуючі відомості, зазначені в таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку, з позначкою "коригуюча", які є підставою для заміни значень реквізитів відповідної таблиці, що попередньо була подана до органів Пенсійного фонду. На підставі поданої таблиці 5 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "коригуюча" проводиться технологічна заміна попередньо накопичених даних в обліковій картці особи на актуальні дані, що подані страхувальником у таблиці з позначкою "коригуюча".

Якщо страхувальником було допущено помилку в коді страхувальника, звітному місяці, номері облікової картки застрахованої особи (ідентифікаційний номер за довідкою ДПА або серія та номер свідоцтва про загальнообов`язкове державне соціальне страхування), коді під стави для обчислення стажу окремим категоріям осіб відповідно до законодавства (спеціаль ний стаж), подаються: таблиці 5, 6, 7 або 8 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "скасо вуюча" за ті звітні періоди, в яких дані були подані з невірними вищезазначеними реквізита ми; таблиці 5, 6,7 або 8 додатка 4 до цього Порядку з позначкою "початкова" з правильними вищезазначеними реквізитами за ті звітні періоди, у даних яких було допущено помилку. Зміни в сумах нарахованого заробітку, грошового забезпечення або доходу та сумах страхо вих внесків за звітний місяць при формуванні та поданні такої звітності не допускаються.

На підставі поданих документів з позначкою "скасовуюча" недостовірні дані облікової картки вилучаються із переліку чинних для використання, але залишаються в електронному архіві для збереження звітування.

Пунктом 2 частини першої статті 14-1 Закону України "Про збір та облік єдиного внес ку на загальнообов`язкове державне соціальне страхування" визначено, що Пенсійний фонд та його територіальні органи зобов`язані забезпечувати своєчасне внесення відомостей до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру та здійснювати контроль за достовірністю відомостей, поданих до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру.

Відповідно до статті 16 Закону України "Про збір та облік єдиного внеску на загальноо бов`язкове державне соціальне страхування" Державний реєстр створюється для забезпечен ня: ведення обліку платників і застрахованих осіб у системі загальнообов`язкового державно го соціального страхування та їх ідентифікації; накопичення, зберігання та автоматизованої обробки інформації про сплату платниками єдиного внеску та про набуття застрахованими особами права на отримання страхових виплат за окремими видами загальнообов`язкового державного соціального страхування; нарахування та обліку виплат за окремими видами за гальнообов`язкового державного соціального страхування.

Державний реєстр складається з реєстру страхувальників і реєстру застрахованих осіб.

Ведення реєстру страхувальників Державного реєстру здійснюється на підставі поло ження, що затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формуван ня та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Ведення реєстру застрахованих осіб Державного реєстру здійснюється на підставі по ложення, що затверджується Пенсійним фондом за погодженням з центральним органом ви конавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, та фондами загальнообов`язкового державного соціального страхування.

Відповідно до пунктів 3,4 розділу IV Положення про реєстр застрахованих осіб Держа вного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування, затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України, затвердженого постановою правління Пе нсійного фонду України від 18.06.2014 № 10-1 (далі - Положення № 10-1), відомості до Ре єстру застрахованих осіб, зміни, уточнення до них вносяться в електронній формі в автома тичному режимі на підставі: звітності, що подається страхувальниками до Пенсійного фонду України, відомостей центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування дер жавної політики у сферах трудових відносин, соціального захисту населення, фондів загаль нообов`язкового державного соціального страхування, центрального органу виконавчої вла ди, що реалізує державну політику у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування. У разі припинення страхувальника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вносяться на підставі відомостей, поданих правонаступником.

У разі припинення або зняття з обліку у фіскальних органах страхувальника без визна чення правонаступника зміни та уточнення до відомостей Реєстру застрахованих осіб вно сяться відповідно до рішення суду, що набрало законної сили.

Внесення змін до відомостей про застраховану особу в Реєстрі застрахованих осіб від повідно до рішення суду, що набрало законної сили, здійснюється територіальними органами Пенсійного фонду України на підставі наказу керівника відповідного органу у десятиденний строк після надходження (надання особою) рішення суду.

Як убачається з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, діяльність фізичної особи-підприємця Відділу освіти, молоді, спор ту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 02142490) була припинена без правонаступництва.

Відтак, враховуючи факт ліквідації фізичної Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації без визначення правонаступника, є всі підстави для внесення змін до відомостей реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування шляхом внесення всіх індивідуа льних відомостей щодо позивача за період з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року, визначених пунктом 4 розділу IV Положення №10-1.

Суд враховує, що наявність у системі персоніфікованого обліку (Реєстрі застрахованих осіб) відомостей про періоди трудової діяльності застрахованих осіб у подальшому є підставою для призначення/перерахунку та здійснення пенсійних виплат. У свою чергу, відсутність у Реєстрі відповідної інформації призводить до порушення права застрахованої особи на одержання виплат за загальнообов`язковим державним пенсійним страхуванням.

Стаття 46 Конституції України, статті 22 Загальної декларації прав людини, стаття 9 Міжнародного пакту про економічні, соціальні та культурні права, стаття 23 Європейської соціальної хартії (переглянутої) закріплюють право особи на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Суд зазначає, що неналежний порядок видачі або заповнення документів з вини адміністрації підприємства не може бути підставою для позбавлення позивача його конституційного права на соціальний захист щодо вирішення питань надання пенсії.

Суд також враховує правову позицію Верховного Суду, викладену у постановах від 17 липня 2019 року (справа № 144/669/17) та від 20 березня 2019 року (справа № 688/947/17), згідно якої, несплата страхувальником страхових внесків не може бути підставою для не зарахування до страхового стажу позивача періодів його роботи на такому підприємстві, оскільки працівник не несе відповідальності за неналежне виконання підприємством-страхувальником свого обов`язку сплати страхових внесків.

Поряд з цим, слід зазначити, що у відповідності достатті 62 Закону України "Про пенсійне забезпечення" №1788-ХІІ від 05.11.1991(далі - Закон №1788-ХІІ) основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Таким чином з огляду на встановлені у справі фактичні обставини, суд дійшов висновку про наявність підстав для визнання протиправними дій Головного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровській області щодо відмови у зарахуванні до страхового стажу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) періодів роботи в закладі дошкільної освіти Межиріцький ясла- садок № 1 Сонечко Межиріцької сільської ради Павлоградського району в особі Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року протиправними та зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо застрахованої особи ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) шляхом виправлення помилки у реєстраційному номері облікової картки платника податків, виправивши невірний номер НОМЕР_2 на вірний номер НОМЕР_1 , та внесення відсутніх відомостей про страховий стаж ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) у період роботи з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року в закладі дошкільної освіти Межиріцький ясла-садок № 1 Сонечко Межиріцької сільської ради Павлоградського району в особі Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації.

Відповідно до ч. 1, 2ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихст. 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень та докази, надані позивачем, суд доходить висновку про наявність підстав для задоволення позову.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем при зверненні до суду понесені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору за подання позовної заяви до суду в розмірі 1073,60 грн.

Отже, сплачений позивачем судовий збір за подачу позовної заяви до суду в сумі 1073,60 грн. підлягає стягненню з Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань.

Керуючись ст. ст. 2, 77, 78, 139, 242-243, 245-246, 258, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, третя особа ОСОБА_2 про визнання дії протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України Дніпропетровській області щодо відмови у зарахуванні до страхового стажу ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) періодів роботи в закладі дошкільної освіти Межиріцький ясла- садок № 1 Сонечко Межиріцької сільської ради Павлоградського району в особі Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області внести зміни до відомостей системи персоніфікованого обліку Реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов`язкового державного соціального страхування щодо застрахованої особи ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) шляхом виправлення помилки у реєстраційному номері облікової картки платника податків, виправивши невірний номер НОМЕР_2 на вірний номер НОМЕР_1 , та внесення відсутніх відомостей про страховий стаж ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) у період роботи з 01.06.2015 року по 31.12.2017 року в закладі дошкільної освіти Межиріцький ясла-садок № 1 Сонечко Межиріцької сільської ради Павлоградського району в особі Відділу освіти, молоді, спорту, культури та туризму Павлоградської районної державної адміністрації.

Стягнути на користь ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області (49094, м. Дніпро, вул. Набережна Перемоги, 26, код ЄДРПОУ 21910427) документально підтверджені судові витрати, пов`язані зі сплатою судового збору у розмірі 1073,60 грн. (одна тисяча сімдесят три гривні шістдесят копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимогстатті 255 Кодексу адміністративного судочинства Українита може бути оскаржене встроки, передбачені статтею295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя С. В. Прудник

Дата ухвалення рішення12.02.2024
Оприлюднено29.02.2024
Номер документу117278388
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дії протиправними та зобов`язання вчинити певні дії

Судовий реєстр по справі —160/30018/23

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 01.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 12.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 26.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Рішення від 12.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 11.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

Ухвала від 21.11.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Прудник Сергій Володимирович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні