Рішення
від 26.02.2024 по справі 160/1136/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2024 рокуСправа №160/1136/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Рябчук О.С.

розглянувши у м. Дніпрі в порядку спрощеного позовного провадження (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «НК ГАЗСЕРВІС» до Головного управління ДПС в Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

УСТАНОВИВ:

11 січня 2024 р. Товариство з обмеженою відповідальністю «НК ГАЗСЕРВІС» (далі - позивач) звернулось до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС в Дніпропетровській області (далі- відповідач) з вимогами:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0371840714 від 11.12.2023р. форми «Р» про збільшення грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств на загальну суму 4134,25 грн., в т.ч. податкове зобов`язання 3380,00 грн., штрафні санкції 724,25 грн.;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0371870714 від 11.12.2023р. форми «ПН» про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 869 058,50 грн., в т.ч. штрафна санкція в розмірі 50% - 865657,50 грн., штрафна санкція 5% - 3400,00 грн.;

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення № 0371860714 від 11.12.2023р. форми «Р» про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 32 196,25 грн., в т.ч. податкове зобов`язання 25 757,00 грн., штрафна санкція 6 439,25 грн.

Позивач в обґрунтування позовних вимог зазначив наступне. Позивач виконав усі передбачені законом умови щодо формування податкових зобов`язань та податкового кредиту та має всі документальні підтвердження розміру податкових зобов`язань та податкового кредиту. Висновки відповідача, викладені в акті перевірки, ґрунтуються, зокрема, на наявності порушень податкового законодавства, допущених контрагентами позивача. При цьому, відповідно до вимог чинного законодавства, платник податків не несе відповідальності за порушення, допущені іншими підприємствами. Підприємством дотримано вимоги розумної обережності при укладенні договорів з контрагентами. Податковим органом не доведено, що договори, укладені позивачем з Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС», Товариством з обмеженою відповідальністю «РАДА ТРАНС», Товариством з обмеженою відповідальністю «РАДА ТРАНС ЛОГІСТІК», Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС», Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОРАДА ПЛЮС», Товариством з обмеженою відповідальністю «Ремтехбуд НК» порушують публічний порядок та не спрямовані на реальне настання правових наслідків. Роботи, зазначені в договорі, виконані в повному обсязі, товари поставлені, результати господарських операцій відображені в податковому та бухгалтерському обліку підприємства. До перевірки надані всі первинні документи щодо господарських операцій з контрагентами. Первинні документи складені відповідно до вимог чинного законодавства та повністю підтверджують реальність господарських операцій. Враховуючи наведене,оскаржувані податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Дніпропетровській області суперечать вимогам чинного законодавства та підлягають скасуванню.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 12.01.2024 р. відкрито провадження у адміністративній справі; справу №160/1136/24 призначено до розгляду за правилами спрощеного провадження без повідомлення сторін.

Цією ж ухвалою відповідачу було надано строк для подання письмового відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали про відкриття провадження у справі разом із доказами, які підтверджують обставини, на яких ґрунтуються заперечення відповідача.

01.02.2024 р. від відповідача надійшов відзив на адміністративний позов. Відповідач проти позовних вимог заперечував, в обґрунтування своєї позиції зазначив наступне. Позивачем сформовано податкові зобов`язання та податковий кредит за рахунок контрагентів, які не мали можливості виконати роботи в зазначеному в первинних документах обсязі, використати придбане пальне в господарській діяльності, оскільки вказані контрагенти не мали достатнього обсягу ресурсів для здійснення виду господарської діяльності, зазначеного в договорах. Первинні документи позивача не підтверджують обсяг та зміст господарських операцій. В зв`язку з цим зроблено висновок про неможливість здійснення господарських операцій позивача з контрагентами Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС», Товариством з обмеженою відповідальністю «РАДА ТРАНС», Товариством з обмеженою відповідальністю «РАДА ТРАНС ЛОГІСТІК», Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС», Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОРАДА ПЛЮС», Товариством з обмеженою відповідальністю «Ремтехбуд НК». Угоди між позивачем та зазначеними контрагентами укладені з метою штучного створення сум податкового зобов`язання та податкового кредиту. В зв`язку з наведеним, оскаржувані податкові повідомлення-рішення є правомірними, винесеними у відповідності до вимог чинного законодавства.

15.02.2024 р. від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій зазначено про безпідставність доводів відповідача, викладених у відзиві на позов.

У відповідності до положень ч.6ст.162 Кодексу адміністративного судочинства Україниу разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Згідно до ч.5ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Частиною 4статті 243 Кодексу адміністративного Українивстановлено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Згідно з ч.5ст.250 Кодексу адміністративного судочинства Українидатою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Відповідно до ч. 8 ст. 262 Кодексу адміністративного судочинства України при розгляді справи за правилами спрощеного позовного провадження суд досліджує докази і письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи.

Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

07.11.2023 р. Головним управлінням ДПС в Дніпропетровській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «НК ГАЗСЕРВІС» з питань дотримання вимог податкового, валютного законодавства та іншого законодавства за період з 01.01.2017 р. по 30.06.2023 р., з питань дотримання законодавства щодо правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період з 01.07.2012 р. по 30.06.2023 р.

За результатами перевірки складено акт №3701/04-36-07-14-04/34062908 від 07.11.2023 р.

Перевіркою встановлено, зокрема, наступні порушення, допущені Товариством з обмеженою відповідальністю «НК ГАЗСЕРВІС»:

- п. 44.1, п. 44.2 ст. 44, п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 3380,00 грн., в т.ч. в 2020 р. 483,00 грн., 2022 2318,00 грн., 1 півріччя 579,00 грн.;

- п. 198.5 ст. 198 ПУ України внаслідок заниження податкових зобов`язань за вересень 2018 р. на 25757,00 грн.;

- п. 201.1 та п. 201.10 ст. 201 ПК України, в результаті чого підприємством не зареєстровані податкові накладні на суму ПДВ 2134804,00 грн. на кінцевого споживача (не платника ПДВ), що тягне за собою накладення штрафу в розмірі в залежності від незареєстрованої суми ПДВ.

Порушення законодавства позивачем обґрунтовані в акті перевірки наступним.

Товариством з обмеженою відповідальністю «НК ГАЗСЕРВІС» занижено податок на прибуток на суму 3380,0грн. та завищено суму податкового кредиту в розмірі 25757,0грн. внаслідок включення до валових витрат та податкового кредиту сум по господарським операціям з ТОВ «Ремтехбуд НК» з приводу проведення проектних робіт згідно завдання «Реконструкція АГНКС ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» з розширенням паливного асортименту».

Згідно договору від 13.07.2018 року №01/07 ПР на проведення проектних робіт, укладений між TOB «НК ГАЗСЕРВІС» (надалі іменується «Замовник»), з одного боку, та ТОВ «Ремтехбуд НК», ЄДРПОУ 37683167 (надалі «Генпідрядник»):

В порядку та на умовах, визначеним цим Договором, Генпідрядник зобов`язується своїми силами і засобами, за завданням замовника і за його рахунок, розробити проекту документацію:

Реконструкція АГНКС ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» (Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Конституційна, буд.7-В, з розширенням паливного асортименту», а Замовник зобов`язується прийняти проектні роботи та оплатити їх.

Вартість проектних робіт складає 154540 грн., у т.ч. ПДВ 25756,67 грн.

Замовник передає Генпідряднику завдання на проектування.

До перевірки надано завдання на проектування «Реконструкції автомобільної газонаповнювальної компресорної станції з роширенням паливного асортименту за адресою: Дніпропетровська область, м.Кривий Ріг, вул. Конституційна,7 В».

Згідно завдання проектом необхідно передбачити наступні технічні рішення:

- влаштування підземного резервуарного парку для зберігання світлих нафтопродуктів (бензин, дизельне паливо) на базі резервуару РП2-10/15/10/15-2500 ТУ У 28.2-33290985- 001:2005 місткістю 75,0мЗ;

- влаштування двох паливороздаточних колонок «Шельф 200 2КЕД 50-0,25-2-1-4» з підключенням до проектуємого резервуарного парку;

- заміну існуючих паливороздаточних колонок стисненого газу (метан) «Оріон-Д» на нові «Шельф 100-2 CNG» у зв`язку з моральним та фізичним зносом без зміни конфігурації існуючих трубопроводів та запірно-регулюючої арматури;

- виконати залізобетонні фундаменти для проектуємого обладнання та канали для проектуємих трубопроводів тощо.

Станом на 13.07.2018 року (день підписання договору), вищенаведені технічні рішення, які необхідно було передбачити в проекті реконструкції щодо розширення паливного асортименту вже існували.

До перевірки надано Акт від 27.12.2018 року здачі-приймання проектно-вишукувальної, науково-технічної продукції до договору № 01/07 ПР від 13.07.2018 року.

Згідно наданим до перевірки документам, ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» не було зроблено жодної роботи, яка була передбачена проектом, щодо реконструкції автомобільної газонаповнювальної компресорної станції з розширенням паливного асортименту за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Конституційна, 7В.

Детально аналізуючи завдання, щодо технічних рішень, які необхідно було передбачити проектом встановлено невідповідність наданої інформації, а саме наявність станом на 01.01.2018 основних засобів, які необхідно було встановити, а саме: двох паливороздаточних колонок «Шельф 200 2КЕД 50-0,25-2-1-4», паливороздаточних колонок «Шельф 100-2 CNG», тощо.

Крім того, слід зазначити, що згідно договору від 12.10.2017 №12/10/17-Х-135 від 12.10.2017 ТОВ «ТЕРМІН ЛТД» (сертифікат СОД №223/15 від 19.03.2015 року-сертифікат оцінювача) провів оцінку вартості АЗС, за адресою: м. Кривий Ріг, вул. Конституційна, буд.7в. за замовленням TOB «НК ГАЗСЕРВІС».

Мета оцінки: визнання ринкової та ліквідаційної вартості об`єкта оцінки для надання у заставу АТ «Укрексімбанк».

Згідно звіту про вартість майна станом на 31.12.2017 року, розташованого за адресою м. Кривий Ріг, вул. Конституційна, буд.7в. встановлено наявність основних засобів, які за проектом необхідно встановити, а саме:

- резервуар стальний 75 м.куб (10+15+10+15+10+15), інвентарний номер - 334, дата вводу в експлуатацію 01.11.2012, ринкова вартість 233400грн.;

- паливороздаточна колонока «Шельф 200 2КЕД 50-0,25-2-1-4, інвентарний номер - 336, дата вводу в експлуатацію 08.11.2012, ринкова вартість 4600грн.;

- паливороздаточна колонока «Шельф 200 2КЕД 50-0,25-2-1-4, інвентарний номер - 32, дата вводу в експлуатацію 08.11.2012, ринкова вартість 4600грн.;

- колонка для відпуску стисненого природного газу Шельф 100-2 CNG», інвентарний номер - 347, дата вводу в експлуатацію 01.08.2016, ринкова вартість 411600грн., тощо.

Слід зауважити, що згідно наданим до перевірки документам, TOB «НК ГАЗСЕРВІС» не було зроблено жодної роботи, яка була передбачена проектом, щодо реконструкції автомобільної газонаповнювальної компресорної станції з розширенням паливного асортименту за адресою: Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, вул. Конституційна, 7В.

Таким чином, на підставі документів наданих до перевірки, не можливо підтвердити витрати на проведення проектних робіт, укладений між ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» та ТОВ «Ремтехбуд НК», ЄДРПОУ 37683167, стосовно розробки проектної документацію: реконструкція АГНКС ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» (Дніпропетровська область, м. Кривий ріг, вул. Конституційна, буд.7-В, з розширенням паливного асортименту», як витрати, які пов`язані з господарською діяльністю.

На підставі первинних документів, наданих до перевірки та складених на їх підставі регістрів бухгалтерського обліку, витрати, щодо придбання проекту, щодо реконструкції АГНКС TOB «НК ГАЗСЕРВІС» (Дніпропетровська область, м. Кривий ріг, вул. Конституційна, буд.7-В), з розширенням паливного асортименту» віднесено на збільшення балансової вартості основних засобів.

Перевіркою повноти визначення податкових зобов`язань за період з 01.01.2017 р. по 30.06.2023 р. встановлено їх завищення на суму 2134804 грн. в частині декларування податкових зобов`язань в адресу контрагентів-покупців: Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС», Товариства з обмеженою відповідальністю «РАДА ТРАНС», Товариства з обмеженою відповідальністю «РАДА ТРАНС ЛОГІСТІК», Товариства з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС», Товариства з обмеженою відповідальністю «АВТОРАДА ПЛЮС» та встановлено заниження податкових зобов`язань всього на 2134804,00 грн. в частині декларування податкових зобов`язань в адресу кінцевих споживачів не платників ПДВ.

Відповідно до АІС «Податковий блок» та «Детальної інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» у підприємства ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» задекларовані взаємовідносини з ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» за період з 01.01.2017 р. по 30.06.2023 р.

Відповідно до ЄРПН TOB «НК ГАЗСЕРВІС» на адресу ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549) реалізувало паливо в липні 2017 року:

-Газ стиснений природний (метан) - 4766,87мЗ на загальну суму обсягу 48 869,88грн., крім того ПДВ 9 773,98грн.

-Газ скраплений ПБА та Газ скраплений СПБТ - 11 475,17л на загальну суму обсягу 94 137,09грн., крім того ПДВ 18 827,42грн.

-Бензин А-92 Євро - 834,94л на загальну суму обсягу 15 655,19грн., крім того ПДВ 3 131,04грн.

-Бензин А-95 Євро - 914,72л на загальну суму обсягу 17 620,37грн., крім того ПДВ 3 524,07грн.

З огляду на зазначене фактично ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549) 4 особами за умови відсутності автомобілів щоденно заправляло в липні 2017 року 620,4л(м3) палива (13224,83л бензину 92/95/газ скраплений + 4 766,87м3 газ стиснений природній (метан) = 17 991,70, 17991,70/29 днів щоденного заправляння = 620,4). При цьому слід враховувати, що ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549) придбало за даний період ще 60 091,49л(м3) пального (дизельне паливо, бензин А92/95, газ скраплений), що повинно витратитися ще 1 938,43л(м3) (60 091,49/31 днів в періоді = 1 938,44л(м3)).

Враховуючи різноманітність придбаного палива ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549) має бути щонайменше 2 автомобіля з різними паливними системами.

Особливу увагу слід звернути на те, що з даними ІС «Податкових блок» встановлено не використання основних засобів у господарській діяльності. ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549) відповідно до звіту по суми нарахованої плати застрахованих осіб та суми нарахування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за липень 2017 року кількість застрахованих осіб - 4, в тому числі чоловіків - 3 особи та жінок - 1 особа.

З наведеного вище слідує, що 4 особи фактично не мали змоги заправитись та використати (не вистачить часу у добі) придбане паливо.

Також слід враховувати той факт, що відповідно від даних СОД РРО, кількість чеків яка припадає на одну податку накладну, що виписується за день, складає більше 15, а працюючих працівників лише 4 особи.

Відповідно до АІС «Податковий блок» та «Детальної інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» у підприємства ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» задекларовані взаємовідносини з ТОВ «РАДА ТРАНС» за період з 01.01.2017 р. по 30.06.2023 р.

Відповідно до ЄРПН TOB «НК ГАЗСЕРВІС» на адресу ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607) реалізувало паливо в січні 2017 року - серпні 2018 року:

Бензин А-92 Євро - 83 598,72л на загальну суму обсягу 1 714 890,43грн., крім того, ПДВ 342 978,09грн.

- Бензин А-95 Євро - 52 801,22л на загальну суму обсягу 1 116 976,28грн., крім того ПДВ 223 395,26грн.

- Бензин А-98 Євро - 1 421,64л на загальну суму обсягу 33 580,41грн., крім того ПДВ 6 716,08грн.

-Дизельне паливо - 30 164,24л на загальну суму обсягу 531 525,99грн., крім того ПДВ 106 305,20грн.

-Газ скраплений - 27 696,15л на загальну суму обсягу 282 975,01грн., крім того ПДВ 56 595,00грн.

-Газ стиснений природний (метан) - 27 119,46мЗ на загальну суму обсягу 317 477,97грн., крім того ПДВ 63 495,59грн.

Всього 222 801,43л(м3).

Кількість працюючих: 4 особи по 101 ознаці; основні фонди (первісна вартість) - 0,0тис.грн. (відповідно до фінансового звіт суб`єкта малого підприємництва), додаток AM до декларації з податку на прибуток не подавався.

Відповідно до ЄРПН в придбанні пальне (бензин 92, бензин 95, газ скраплений, газ природній стиснений (метан), паливо дизельне), транспортні послуги і все. Відсутнє придбання супутніх послуг необхідних для діяльності підприємства та здійснення перевезень, а саме: мастильних матеріалів, шин, запчастин, оренди автомобілів, оренди місць для стоянки та технічному обслуговуванні, оренди офісного приміщення, покриттю комунальних послуг, придбанню офісних товарів (папір, обслуговування оргтехніки) та інше.

В реалізації: транспортно-експедиційні послуги.

З огляду на зазначене фактично ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607) однією особою за умови відсутності автомобілів щоденно заправляло в січні 2017 року - серпні 2018 року 37,56(м3) палива (222 801,43 / 607 днів в періоді = 37,56). При цьому слід враховувати, що ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607) придбало за даний період ще 2 703 358л(м3) пального, що повинно витратитися ще 4 453,64л(м3) (2 703 358 / 607 днів в періоді = 4 453,64л(м3)).

Відповідно до АІС «Податковий блок» та «Детальної інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» у підприємства ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» задекларовані взаємовідносини з ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» за період з 01.01.2017 р. по 30.06.2023 р.

Відповідно до ЄРПН ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» на адресу ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653) реалізувало паливо в січні 2017 року - серпні 2018 року:

- Бензин А-92/95/98 - 7 867,88л на загальну суму обсягу 150 525,36грн., крім того ПДВ 30 105,07грн.

-Дизельне паливо - 323,08л на загальну суму обсягу 5 471,47грн., крім того ПДВ 1 094,29грн.

-Газ скраплений - 293 486,43л на загальну суму обсягу 2 944 967,36грн., крім того ПДВ 588 993,47грн.

-Газ стиснений природний (метан) - 26 218,85мЗ на загальну суму обсягу 305 292,76грн., крім того ПДВ 61 058,55грн.

Всього 327 896,24л(мЗ).

Аналізом фінансової та фінансової звітності ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653) встановлено наступне.

Кількість працюючих: 2 особи по 101 ознаці доходів (середня заробітна плата 3220грн. при мінімальній зарплаті 3200 грн. в місяць).

Основні фонди (первісна вартість) - 0,0тис.грн. (відповідно до фінансового звіт суб`єкта малого підприємництва), додаток АМ до декларації з податку на прибуток не подавався.

Свідоцтво платника ПДВ: №200236552 від 01.11.2015 - анульоване за рішенням контролюючого органу від 20.07.2021 з причини відсутності поставок та ненадання декларацій.

Відповідно до поданої декларації з ПДВ за 2017-2018 роки відсутнє придбання без податку на додану вартість.

З огляду на зазначене фактично ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653) двох осіб за умови відсутності автомобілів щоденно заправляло в січні 2017 року - серпні 2018 року 540,19л(м3) палива (327 896,24 / 607 днів в періоді = 540,19). При цьому слід враховувати, що ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653) придбало за даний період ще 610 575л(м3) пального, що повинно витратитися ще 1 005,89л л(м3) (610 575 / 607 днів в періоді = 1 005,89л(м3)).

З наведеного вище слідує, що 2 особи фактично не мали змоги заправляти 1546,08л кожен день у м. Кривий Ріг (та відповідно використати за добу дану кількість палива (не вистачить часу у добі).

Також слід враховувати той факт, що відповідно від даних СОД РРО, кількість чеків яка припадає на одну податку накладну, що виписується за день складає більше 8.

Відповідно до АІС «Податковий блок» та «Детальної інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» у підприємства ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» задекларовані взаємовідносини з ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» за період з 01.01.2017 р. по 30.06.2023 р.

Відповідно до ЄРПН ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» на адресу ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851) реалізувало паливо в вересень 2017 року - серпні 2018 року:

- Бензин А-92/95/98 - 6 967,25л на загальну суму обсягу 147 379,02грн., крім того ПДВ 29 475,80грн.

- Газ скраплений - 45 324,87л на загальну суму обсягу 2476 890,95грн., крім того ПДВ 95 378,19грн.

- Газ стиснений природний (метан) - 15 054,15мЗ на загальну суму обсягу 174 381,77грн., крім того ПДВ 34 876,35грн.

Всього 67 346,27л(м3).

Аналізом податкової та фінансової звітності ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851) встановлено наступне.

Кількість працюючих: 1 особа по 101 ознаці доході (середня заробітна плата 3220грн. при мінімальній зарплаті 3200 грн. в місяць).

Основні фонди (первісна вартість) - 0,0тис.грн. (відповідно до фінансового звіт суб`єкта малого підприємництва), додаток АМ до декларації з податку на прибуток не подавався.

Відповідно до ЄРПН в придбанні пальне (бензин 92, бензин 95, газ скраплений, газ природній стиснений (метан), паливо дизельне), транспортні послуги, кава, жуйки, цукерки, омивач скла і все. Відсутнє придбання супутніх послуг необхідних для діяльності підприємства та здійснення перевезень, а саме: мастильних матеріалів, шин, запчастин, оренди автомобілів, оренди місць для стоянки та технічному обслуговуванні, оренди офісного приміщення, покриттю комунальних послуг, придбанню офісних товарів (папір, обслуговування оргтехніки) та інше

В реалізації: транспортно-експедиційні послуги.

Слід зазначити, що відповідно до номенклатури зареєстрованої в ЄРПН транспортні послуги надавалися за різними маршрутами на значній території, а саме: м. Черкаси - Миколдаївська область, Баштанський район, с. Інгулка, м. Одеса - м. Запоріжжя - м. Дніпро - м. Харків, Київська область, м. Фастів - Київська область, Васильківський р-н, с. Ковалівка та інші (віддалені від Кривого Рогу та розташуванні заправок TOB «НК ГАЗСЕРВІС»).

З огляду на зазначене фактично ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851) однією особою за умови відсутності автомобілів щоденно заправляло в вересні 2017 року - серпні 2018 року 185л(м3) палива (67 346,27/364 днів щоденного заправляння = 568,28). При цьому слід враховувати, що ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851) придбало за даний період ще 372 404л(м3) пального, що повинно витратитися ще 1 023,1л(м3) (372 404/364 дні в періоді = 1 023,1л(м3)).

З наведеного вище слідує, що 1 особа фактично не мала змоги заправитись та використати (не вистачить часу у добі) придбане паливо.

Крім того, до перевірки не надано яким саме чином покупець вимагав від TOB «НК ГАЗСЕРВІС» виписати податкові накладні (податкові накладні виписувалися практично кожен день, 191 накладних за вересень 2017 року - серпень 2018 року у якому 364 календарний день).

Відповідно до АІС «Податковий блок» та «Детальної інформації по платнику ПДВ щодо результатів автоматизованого співставлення податкових зобов`язань та податкового кредиту в розрізі контрагентів» у підприємства ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» задекларовані взаємовідносини з ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» за період з 01.01.2017 р. по 30.06.2023 р.

Відповідно до ЄРПН ТОВ «НК ГАЗСЕРВІС» на адресу ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976) реалізувало паливо в квітень 2017 року - серпні 2018 року:

-Бензин А-92/95/98 - 24 958,10л на загальну суму обсягу 530 422,74грн., крім того ПДВ 106084,55грн.

-Газ скраплений - 56 160,35л на загальну суму обсягу 552 700,56грн., крім того ПДВ 110 540,11грн.

-Газ стиснений природний (метан) - 108 868,26м3 на загальну суму обсягу 1 212 273,77грн., крім того ПДВ 242 454,75грн.

Всього 189 986,71 л(м3).

Аналізом податкової та фінансової звітності ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976) встановлено наступне.

Кількість працюючих: 2 особи по 101 ознаці доході (середня заробітна плата 3220грн. при мінімальній зарплаті 3200 грн. в місяць).

Основні фонди (первісна вартість) - 0,0тис.грн. (відповідно до фінансового звіт суб`єкта малого підприємництва), додаток AM до декларації з податку на прибуток не подавався.

Відповідно до ЄРПН в придбанні пальне (бензин 92, бензин 95, газ скраплений, газ природній стиснений (метан), паливо дизельне) і все. Відсутнє придбання супутніх послуг необхідних для діяльності підприємства та здійснення перевезень, а саме: мастильних матеріалів, шин, запчастин, оренди автомобілів, оренди місць для стоянки та технічному обслуговуванні, оренди офісного приміщення, покриттю комунальних послуг, придбанню офісних товарів (папір, обслуговування оргтехніки) та інше

В реалізації: транспортно-експедиційні послуги.

З огляду на зазначене фактично ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976) 2 особами за умови відсутності автомобілів щоденно заправляло в квітня 2017 року - серпні 2018 року 367,48л(м3) палива (189 986,71/517 днів в періоді = 367,48). При цьому слід враховувати, що ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976) придбало за даний період ще 367 474л(м3) пального, що повинно витратитися ще 710,78л(м3) (367 474 / 517 дні в періоді = 710,78л(м3)).

З наведеного вище слідує, що 2 особи фактично не мала змоги заправитись та використати (не вистачить часу у добі) придбане паливо.

Також слід враховувати той факт, що відповідно від даних СОД РРО, кількість чеків яка припадає на одну податку накладну, що виписується за день складає більше 16.

Враховуючи обставини встановлені перевіркою, неможливо підтвердити здійснення господарських операцій саме з контрагентами-покупцями: ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549), ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607), ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653), ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851), ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976) у зв`язку з наступним:

-відсутність укладених договорів;

-майже щоденні розрахунки готівкою в розмірі граничних сум встановлених для розрахунків між суб`єктами господарювання;

-недостатність трудових ресурсів у ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549), ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607), ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОЕІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653), ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851), ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976), при частих та значних обсягах закупівель на заправках TOB «НК ГАЗСЕРВІС» (відповідно до звіту 1ДФ, Фінансового звіту суб`єкта малого підприємництва кількість працюючих складає від 1 до 4 осіб, що недостатньо для здійснення значних кількостей заправок на день та протягом значного періоду);

-рівність сум ПДВ по придбаному пальному та обсягом надання транспортних послуг у ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549), ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607), ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653), ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851), ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976);

-надання транспортних послуг ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549), ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607), ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653), ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851), ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976) контрагентам різних областей України, при заправлянні по кілька разів на день на АЗС TOB «НК ГАЗСЕРВІС», що знаходяться осторонь головних магістралей країни та невідповідність маршруту через м. Кривий Ріг;

-відсутність основних засобів (автотранспорту) у ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549), ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607), ТОВ «РАДА : ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653), ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851), ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976);

-відсутність вимог від ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549), ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607), ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653), ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851), ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976) щодо виписки та складанні податкової накладної. Неможливість ідентифікації саме вище вказаних контрагентів при здійсненні заправки та розрахунку готівкою;

-реалізація на ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549), ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607), ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653), ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851), ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976) різні види пального, що зумовлює необхідність заправляння автомобілів з різними паливними системами при недостатності трудових ресурсів та відсутності основних засобів;

-неможливість співставлення які саме чеки відносяться до виписаної податкової накладної на ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549), ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607), ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653), ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851), ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976).

Неможливо здійснити ідентифікацію особи яка отримала товар за фіскальним чеком РРО та хто здійснив оплату (оплата по розрахунковому рахунку не здійснювалася), тобто по взаємовідносинам з ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549), ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607), ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653), ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851), ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976) не настала жодна із подій (оплата чи відвантаження товару) для складання та реєстрації податкової накладної.

У зв`язку з вище викладеними неможливо ідентифікувати та підтвердити відвантаження товару саме на підприємства-покупців: ТОВ «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС» (код ЄДРПОУ 39749549), ТОВ «РАДА ТРАНС» (код ЄДРПОУ 38996607), ТОВ «РАДА ТРАНС ЛОГІСТИК» (код ЄДРПОУ 40022653), ТОВ «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 41498851), ТОВ «АВТОРАДА ПЛЮС» (код ЄДРПОУ 40872976), а здійснювалася реалізація товару на кінцевого споживача - не платника ПДВ.

Враховуючи вищевикладене, відповідно до п.181.1 ст.181, п.185.1 ст.185, п.187.1 ст.187, п.201.1, п.201.4, п.201.6 п.201.7 ст.201 Податкового кодексу України» №2755-VI від 02.12.2010р., TOB «НК ГАЗСЕРВІС» встановлено неправомірне завищення податкових зобов`язань всього у сумі 2 134 804грн., та заниження задекларованих суб`єктом господарювання показників у рядку 1 Декларацій «Операції на митній території України, що оподатковуються за основною ставкою, крім ввезення товарів на митну територію України» на суму 2 134 804грн., в частині декларування податкових зобов`язань в адресу кінцевих споживачів - не платників ПДВ.

Також, перевіркою встановлено не складання, не виписку та не реєстрацію податкових накладних на кінцевого споживача (не платника ПДВ) у сумі ПДВ 2134804,00 грн.

На підставі акту перевірки №3701/04-36-07-14-04/34062908 від 07.11.2023 р. Головним управлінням ДПС в Дніпропетровській області винесено податкові повідомлення-рішення:

- № 0371840714 від 11.12.2023р. форми «Р» про збільшення грошового зобов`язання з податку на прибуток підприємств на загальну суму 4134,25 грн., в т.ч. податкове зобов`язання 3380,00 грн., штрафні санкції 724,25 грн.;

- № 0371870714 від 11.12.2023р. форми «ПН» про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 869 058,50 грн., в т.ч. штрафна санкція в розмірі 50% - 865657,50 грн., штрафна санкція 5% - 3400,00 грн.;

- № 0371860714 від 11.12.2023р. форми «Р» про збільшення грошового зобов`язання з податку на додану вартість на загальну суму 32 196,25 грн., в т.ч. податкове зобов`язання 25 757,00 грн., штрафна санкція 6 439,25 грн.

Відповідно до п.41.1. ст.41 Податкового кодексу Україниконтролюючими органами є центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову, державн умитну політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску, державну політику у сфері боротьби з правопорушеннями під час застосування податкового та митного законодавства, законодавства з питань сплати єдиного внеску та іншого законодавства, контроль за дотриманнямя кого покладено на контролюючий орган (далі - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державн уподаткову та митну політику), його територіальні органи.

Згідно до п.75.1ст.75 Податкового кодексу Україниоргани державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (плановіабопозапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Згідно пп. 83.1.1.-83.1.7 п.83.1. ст.83 Податкового кодексу УкраїниДля посадових осіб контролюючих органів під час проведення перевірок підставами для висновків є: 83.1.1. документи, визначені цим Кодексом; 83.1.2. податкова інформація; 83.1.3. експертні висновки, надані відповідно достатті 84цього Кодексу та інших законів України; 83.1.4. судові рішення; 83.1.6. податкові консультації, інші матеріали, отримані в порядку та у спосіб, передбачені цим Кодексом або іншими законами, контроль за дотриманням яких покладений на контролюючі органи; 83.1.7. мультимедійна інформація (фото, відео-, звукозапис), отримана (виготовлена) контролюючими органами.

Згідно до п.185.1ст.185 Податкового кодексу Україниоб`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно достатті 186цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; в) ввезення товарів на митну територію України; г) вивезення товарів за межі митної території України; е) постачання послуг з міжнародних перевезень пасажирів і багажу та вантажів залізничним, автомобільним, морським і річковим та авіаційним транспортом.

Відповідно до п. 187.1 ст. 187 Податкового кодексу України Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на рахунок платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата зарахування електронних грошей платнику податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно доЗакону України"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.

Згідно п.п. 198.1.,198.2. ст.198 Податкового кодексу Українидо податкового кредиту відносяться суми податку, сплачені/нараховані у разі здійснення операцій з:а) придбання або виготовлення товарів та послуг; б) придбання (будівництво, спорудження, створення) необоротних активів (у тому числі у зв`язку з придбанням та/або ввезенням таких активів як внесок до статутного фонду та/або при передачі таких активів на баланс платника податку, уповноваженого вести облік результатів спільної діяльності); в) отримання послуг, наданих нерезидентом на митній території України, та в разі отримання послуг, місцем постачання ких є митна територія України; г) ввезення не оборотних активів на митну територію України за договорами оперативного або фінансового лізингу; ґ) ввезення товарів та/або необоротних активів на митну територію України.

Датою віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: дата списання коштів з рахунку платника податку в банку/небанківському надавачу платіжних послуг на оплату товарів/послуг, а в разі постачання товарів/послуг, оплата яких здійснюється електронними грошима, - дата списання електронних грошей платника податків як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, на електронний гаманець постачальника; дата отримання платником податку товарів/послуг.

Згідно п.198.3, п.198.6ст.198 Податкового кодексу Україниподатковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг та складається із сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом193.1статті193цьогоКодексу, протягом такого звітного періоду у звязку з:придбанням або виготовленням товарів та наданням послуг ;придбанням (будівництвом, спорудженням) основних фондів (основнихзасобів, у тому числі інших не оборотних матеріальних активів та незавершених капітальних інвестицій у необоротн ікапітальні активи); ввезенням товарів та/або не оборотних активів на митну територію України.

Нарахування податкового кредиту здійснюється незалежно від того, чи такі товари/послуги та основні фонди почали використовуватися в оподатковуваних операціях у межах провадження господарської діяльності платника податку протягом звітного податкового періоду, а також від того, чи здійснював платник податку оподатковувані операції протягом такого звітногоподаткового періоду.

Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв`язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладнихподатковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не підтвердженімитними деклараціями(тимчасовими, додатковими та іншими видами митних декларацій, за якими сплачуються суми податку до бюджету при ввезенні товарів на митну територію України), іншими документами, передбаченимипунктом 201.11статті 201 цього Кодексу.

У разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу податкового кредиту, залишаються не підтвердженими зазначеними у абзаці першому цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до цьогоКодексу.

Відповідно до п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України платник податку зобов`язаний нарахувати податкові зобов`язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно допункту 189.1статті 189 цього Кодексу, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних в терміни, встановлені цим Кодексом для такої реєстрації, зведену податкову накладну за товарами/послугами, необоротними активами, придбаними/виготовленими з податком на додану вартість (для товарів/послуг, необоротних активів, придбаних або виготовлених до 1 липня 2015 року, - у разі якщо під час такого придбання або виготовлення суми податку були включені до складу податкового кредиту), у разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи призначаються для їх використання або починають використовуватися:

а) в операціях, що не є об`єктом оподаткування відповідно достатті 196цього Кодексу (крім випадків проведення операцій, передбаченихпідпунктом 196.1.7пункту 196.1 статті 196 цього Кодексу) або місце постачання яких розташоване за межами митної території України;

б) в операціях, звільнених від оподаткування відповідно до статті 197,підрозділу 2розділу XX цього Кодексу, міжнародних договорів (угод) (крім випадків проведення операцій, передбаченихпідпунктом 197.1.28пункту 197.1 статті 197 цього Кодексу та операцій, передбаченихпунктом 197.11статті 197 цього Кодексу);

в) в операціях, що здійснюються платником податку в межах балансу платника податку, у тому числі передача для невиробничого використання, переведення виробничих необоротних активів до складу невиробничих необоротних активів;

г) в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку (крім випадків, передбаченихпунктом 189.9статті 189 цього Кодексу).

У разі якщо такі товари/послуги, необоротні активи в подальшому починають використовуватися в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності, у тому числі переведення невиробничих необоротних активів до складу виробничих необоротних активів, платник податку може зменшити суму податкових зобов`язань, що були нараховані відповідно до цього пункту, на підставі розрахунку коригування до податкової накладної, зазначеної в абзаці першому цього пункту, зареєстрованого в Єдиному реєстрі податкових накладних.

З метою застосування цього пункту податкові зобов`язання визначаються по товарах/послугах, необоротних активах:

придбаних для використання в неоподатковуваних операціях - на дату їх придбання;

придбаних для використання в оподатковуваних операціях, які починають використовуватися в неоподатковуваних операціях, - на дату початку їх фактичного використання, визначену в первинних документах, складених відповідно доЗакону України"Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні.

У разі якщо на момент перевірки платника податку контролюючим органом в акті вибіркової (часткової) інвентаризації, проведеної платником податку на вимогу такого органу, виявлено нестачу придбаних таким платником товарів (крім випадку, якщо така нестача обумовлена знищенням внаслідок дії обставин непереборної сили, що підтверджується відповідно до законодавства), для цілей розділу V цього Кодексу такі товари вважаються використаними платником податку в операціях, що не є господарською діяльністю платника податку.

Згідно до п. 201.1 Податкового кодексу України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з використанням кваліфікованого електронного підпису або удосконаленого електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, уповноваженої платником особи відповідно до вимогЗакону України"Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги" та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Відповідно до абз. 1 п. 120-1.2 ст. 120-1 Податкового кодексу України відсутність реєстрації протягом граничного строку, передбаченогостаттею 201цього Кодексу,податкової накладноїта/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою, податкової накладної, складеної відповідно допункту 198.5статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначенихпідпунктами "а" - "г"пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно достатті 199цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної, податкової накладної, складеної відповідно доабзацу одинадцятогопункту 201.4 статті 201 цього Кодексу), що зазначена в податковому повідомленні-рішенні, складеному за результатами перевірки контролюючого органу, - тягне за собою накладення на платника податку штрафу в розмірі 50 відсотків суми податкових зобов`язань з податку на додану вартість, зазначеної у такій податковій накладній та/або розрахунку коригування до податкової накладної, або від суми податку на додану вартість, нарахованого за операцією з постачання товарів/послуг, якщо податкову накладну на таку операцію не складено.

Згідно до ч. 1ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства Українидоказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до ч.ч. 1, 4ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства Україниналежними є докази, якімістять інформацію щодо предмета доказування. Суд не бере до розглядудокази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно дост. 76 Кодексу адміністративного судочинства Українидостатніми є докази, які у своїйсукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.

Питання про достатність доказів для встановленняобставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

Відповідно до ч.ч. 1, 2ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства Україникожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності субєкта владних повноважень обовязок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

У таких справах субєкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Згідно до п.п. 1, 3 ч. 2ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства Україниу справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності субєктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).

Оцінюючи усі докази, досліджені судом, у їх сукупності, суд приходить до наступного висновку.

Судом встановлено та сторонами не заперечується, що за перевіряємий період Товариство з обмеженою відповідальністю «НК ГАЗСЕРВІС» мало господарські взаємовідносини з контрагентами Товариством з обмеженою відповідальністю «УКРІНФОРМТРЕЙДСЕРВІС», Товариством з обмеженою відповідальністю «РАДА ТРАНС», Товариством з обмеженою відповідальністю «РАДА ТРАНС ЛОГІСТІК», Товариством з обмеженою відповідальністю «ЛІДЕР АЛЬЯНС ПЛЮС», Товариством з обмеженою відповідальністю «АВТОРАДА ПЛЮС», Товариством з обмеженою відповідальністю «Ремтехбуд НК».

Порушення податкового законодавства з боку позивача, зазначені податковим органом в акті перевірки, за своєю сутністю зводяться до неможливості підтвердити господарські операції позивача з вказаними в акті перевірки контрагентами.

Суд зазначає, що необхідною умовою для віднесення сум податку на додану вартість до податкових зобов`язань та податкового кредиту є факт придбання (продажу) товарів (робіт, послуг) із метою їх використання в господарській діяльності, підтвердження господарської операції належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Документи та інші дані, що спростовують реальність здійснення господарської операції, яка відображена в податковому обліку, повинні оцінюватися з урахуванням специфіки кожної господарської операціїумов перевезення, зберігання товарів, змісту послуг, що надаються тощо.

Статтею 1 Закону України від 16.07.99 N 996-XIV "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" визначено, що первинний документ - це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення.

Отже, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Умовами права платника податків на податковий кредит та на зменшення оподатковуваного доходу на суму понесених витрат, як і на віднесення певних сум до податкових зобов`язань є, зокрема, фактичне придбання (продаж) товарів, робіт, послуг з наміром одержати економічний ефект від їх використання у господарській діяльності та підтвердження цих витрат необхідними документами, оформленими з дотриманням вимог чинного законодавства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків.

Слід зазначити, що обов`язок підтвердити правомірність та обґрунтованість сформованого податкового кредиту та сформованої суми податкових зобов`язань належними документами первинного обліку покладається як на платника-покупця товарів (робіт, послуг), оскільки саме він є суб`єктом, який зменшує суму податкового зобов`язання з податку на додану вартість, що підлягає перерахуванню до бюджету, на суму податкового кредиту, визначеного постачальником, так і на постачальника який здійснює нарахування податкового зобов`язання як передумову виникнення податкового кредиту на виконання положень п. 198.5 ст. 198 Податкового кодексу України.

Відмова в отриманні податкової вигоди за наявності у документах платника недостовірних та суперечливих відомостей є його податковим ризиком. З ціллю підтвердження обґрунтованості заявленої податкової вигоди необхідно встановити їх об`єктивний предметний зв`язок з фактами та результатами реальної підприємницької або іншої економічної діяльності, що слугує підставою для висновку про достовірність представлених первинних документів, у тому числі щодо відомостей про учасників та умови господарських операцій.

Позивачем не надано достатніх обґрунтувань та доказів реального постачання товарів, виконання робіт зазначеними в акті перевірки контрагентами.

Позивачем під час розгляду справи не спростовано доводів податкового органу стосовно відсутності у контрагентів необхідних ресурсів для здійснення господарської діяльності в обсягах задекларованих показників.

Слід зазначити, що якщо під час вирішення спору буде встановлено, що товари дійсно поставлені, роботи виконані, послуги надані, але не тією особою, або не тій особі, що зазначена в первинних документах, то відповідні первинні документи не є достовірними та не можуть підтверджувати суму податкового зобовьязання та податкового кредиту.

Доводи позивача стосовно того, що він не має нести відповідальність за своїх контрагентів не враховуються судом, оскільки позивачем не доведено прояву в необхідному обсязі розумної обережності при здійсненні правочинів зі спірними постачальниками.

Адже, за звичаями ділового обороту при здійсненні такого вибору суб`єктами господарювання оцінюються не лише умови угоди та їх комерційна привабливість, але і ділова репутація, платоспроможність контрагента, ризики невиконання зобов`язань та надання гарантій їх виконання, наявність у контрагента необхідних ресурсів (виробничих потужностей, технологічного обладнання, кваліфікованого персоналу) та відповідного досвіду.

При цьому свідоцтво про державну реєстрацію та наявність реєстрації підприємства в органах податкової служби не характеризують підприємство як добросовісного платника, що має ділову репутацію, як конкурентноспроможну особу на ринку, що гарантує виконання своїх зобов`язань через уповноважених представників. А відтак доказами прояву розумної обережності слугують не лише установчі документи та витяги з Єдиного державного реєстру, але й обґрунтування мотивів вибору контрагента, обставин укладення та виконання договорів, перевірка ділової репутації контрагента, повноважень осіб, що діють від імені підприємства.

І хоча з огляду на принцип індивідуальної відповідальності платника у сфері податкових правовідносин платник не є відповідальним за протиправні дії третіх осіб, що перебувають поза межами його впливу та контролю, однак несприятливі наслідки недостатньої обережності у підприємницькій діяльності мають покладатися на особу, якою були укладені відповідні правочини, та не можуть бути перенесені на бюджет шляхом зменшення податкових зобов`язань та здійснення необґрунтованих виплат з бюджету. У разі недобросовісності контрагентів покупець несе певний ризик не лише невиконання цивільно-правового договору, але й в рамках податкових правовідносин, позаяк в силу вимог податкового законодавства позбавляється можливості скористатися правом на податковий кредит в силу відсутності документів, що мають силу первинних документів.

Аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків та відповідності їх дійсному економічному змісту. При цьому в первинних документах, які є підставою для бухгалтерського обліку, фіксуються дані лише про фактично здійснені господарські операції.

У разі надання контролюючим органом доказів, які в сукупності з іншими доказами у справі свідчать, що документи, на підставі яких платник податків задекларував податкові зобов`язання, податковий кредит та сформував витрати, містять інформацію, що не відповідає дійсності, платник податків має спростовувати ці доводи.

Таким чином, на підтвердження фактичного здійснення господарських операцій, враховуючи специфіку таких операцій та договорів, що їх регламентують, підприємство повинно мати відповідні належно оформлені первинні документи, які в сукупності мають свідчити про беззаперечний факт реального вчинення господарських операцій, що є підставою для формування платником податкового обліку.

Також платник податків при виборі контрагента та укладенні з ним договорів має керуватись і належною обачністю, оскільки від цього залежить подальше фактичне виконання таких договорів, отримання прибутку та права на отримання певних преференцій, зокрема формування податкового кредиту з ПДВ та його подальше бюджетне відшкодування. Крім того, прояв такої обачності й обережності при виборі постачальника послуг та вчинення будь - яких дій на предмет перевірки податкової «доброчесності» контрагента, зокрема за доступними електронними базами даних на сайті контролюючого органу (база платників ПДВ, база анульованих свідоцтв платників ПДВ, база недобросовісних платників ПДВ, база місць масової реєстрації платників податків, отримання завірених копій статутних та реєстраційних документів, копій паспорта особи, яка підписуватиме договір, довідку про кількість співробітників контрагента, тощо), перевірки загальнодоступної інформації щодо наявності кримінальних проваджень за участю контрагента, в подальшому свідчитимуть на користь висновку, що платником податків вжито належні та достатні дії щодо його обізнаності на предмет податкової «надійності» такого контрагента та вказуватимуть на правомірність формування податкового обліку за господарськими операціями з таким контрагентом.

Вказана правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду № 816/1422/17 від 26.06.2018 р.

Надання податковому органу належним чином оформлених документів, передбачених законодавством про податки та збори, з метою одержання податкової вигоди є підставою для її одержання, якщо податковий орган не встановив та не довів, що відомості, які містяться в цих документах, неповні, недостовірні та (або) суперечливі, є наслідком укладення нікчемних правочинів або коли відомості ґрунтуються на інших документах, недійсність даних в яких установлена судом.

Про необґрунтованість податкової вигоди можуть також свідчити підтверджені доказами доводи податкового органу, зокрема про наявність таких обставин:

- неможливість реального здійснення платником податків зазначених операцій з урахуванням часу, місця знаходження майна або обсягу матеріальних ресурсів, економічно необхідних для виробництва товарів, виконання робіт або послуг, нездійснення особою, яка значиться виробником товару, підприємницької діяльності;

- відсутність необхідних умов для досягнення результатів відповідної підприємницької, економічної діяльності у зв`язку з відсутністю управлінського або технічного персоналу, основних коштів, виробничих активів, складських приміщень, транспортних засобів;

- облік для цілей оподаткування тільки тих господарських операцій, які безпосередньо пов`язані з виникненням податкової вигоди, якщо для такого виду діяльності також потрібне здійснення й облік інших господарських операцій;

- здійснення операцій з товаром, що не вироблявся або не міг бути вироблений в обсязі, зазначеному платником податків у документах обліку;

- відсутність первинних документів обліку.

Презумпція добросовісності платника податків означає, що подані платником контролюючому органу документи податкової звітності є дійсними, повно та об`єктивно відтворюють господарські операції, що є об`єктом оподаткування та/або фінансові показники яких впливають на податковий обов`язок платника податків, якщо інше не буде доведено контролюючим органом. У площині процесуального регулювання презумпції добросовісності платника податків відповідає обов`язок доведення контролюючим органом правомірності прийнятого рішення в судовому процесі, порушеному за позовом платника податків про скасування рішення як неправомірного (частина 2ст. 71 КАС України, у редакції, чинній на дати ухвалення оскаржуваних судових рішень та частина 2ст. 77 КАС Україниу редакціїЗакону України від 03.10.2017 № 2147-VIII). У разі надання контролюючим органом доказів, які спростовують дійсність чи повноту даних поданої платником податків податкової звітності, платник податків відповідно до встановленого частиною 1ст. 71 КАС України(частина 1 ст. 77) обов`язку кожної сторони довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення (крім випадків, встановлених статтею 72(78)цьогоКодексу), повинен довести наявність законних підстав, для врахування задекларованих в податковому обліку даних при визначені суми його податкового обов`язку.

Сам факт наявності у позивача податкових, чи-то видаткових накладних, інших документів з посиланням на поставку товарів (послуг), виписаних від імені постачальника, не є безумовним доказом реальності господарських операцій з ним, якщо інші обставини свідчать про недостовірність інформації в цих документах.

Вказана правова позиція викладена в Постанові Верховного Суду № 803/1923/13-а від 25.06.2018 р.

Таким чином, податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 0371840714 від 11.12.2023р., № 0371870714 від 11.12.2023р., № 0371860714 від 11.12.2023р. відповідають вимогам п.п. 1, 3 ч. 2ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України.

Європейський суд з прав людини вказав, що пункт перший статті 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними, залежно від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги, між іншим, різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд, та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень. Таким чином, питання, чи виконав суд свій обов`язок щодо подання обґрунтування, що випливає зі статті 6 Конвенції, може бути визначено тільки у світлі конкретних обставин справи (PRONINA v. UKRAINE, № 63566/00, § 23, ЄСПЛ, від 18 липня 2006 року).

Суд враховує й те, що згідно п. 41 висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Ради Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.

Враховуючи викладене, суд вважає позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «НК ГАЗСЕРВІС» не обґрунтованими та такими, які не підлягають задоволенню.

Згідно дост. 139 Кодексу адміністративного судочинства Українив разі відмови в задоволенні позову судові витрати не присуджуються на користь сторони за рахунок бюджетних асигнувань субєкта владних повноважень.

Керуючись ст.ст.244,245,255,262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «НК ГАЗСЕРВІС» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень відмовити.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя О.С. Рябчук

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2024
Оприлюднено29.02.2024
Номер документу117278405
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/1136/24

Ухвала від 15.05.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Ухвала від 29.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Ясенова Т.І.

Рішення від 26.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 05.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 12.01.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні