Ухвала
від 26.02.2024 по справі 815/2318/18
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/2318/18

УХВАЛА

26 лютого 2024 рокум. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вовченко O.A., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні клопотання представника позивача щодо не виконання Нерубайською сільською радою Одеського району Одеської області рішення суду від 11.07.2018 року по справі № 815/2318/18, -

ВСТАНОВИВ:

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 11 липня 2018 року, яке залишене без змін постановами Одеського апеляційного адміністративного суду від 25 вересня 2018 року та Верховного Суду від 17 червня 2021 року позов ОСОБА_1 до Холоднобалківської сільської ради Біляївського району Одеської області задоволено та зобов`язано Холоднобалківську сільську раду Біляївського району Одеської області надати ОСОБА_1 дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки у власність для будівництва і обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибна ділянка) в межах села Холодна Балка Біляївського району Одеської області, орієнтованою площею не більше 0,25 га., яка розташована по АДРЕСА_1 (крайня кутова земельна ділянка).

03.10.2018 року Одеським окружним адміністративним судом видано виконавчі листи по справі №815/2318/18. 29.10.2018 року відкрито виконавче провадження.

Ухвалою суду від 24.05.2023 заяву представника Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області про заміну сторони виконавчого провадження №57528488 задоволено та замінено боржника у виконавчому провадженні №57528488 з Холоднобалківської сільської ради Біляївського району Одеської області (код ЄДРПОУ 04526992) на Нерубайську сільську раду Одеського району Одеської області (пл. Партизан, 4, с. Нерубайське, Одеський р-н, Одеська обл., 67661, код ЄДРПОУ 04377753).

Ухвалою суду від 14 листопада 2023 року задоволена заяву представника позивача про встановлення судового контролю. Зобов`язано Нерубайську сільську раду Одеського району Одеської області у 30-денний строк з моменту отримання копії ухвали подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення від 11.07.2018 по справі №815/2318/18.

Копію ухвали направлено Нерубайській сільській раді на електрону пошту, про що свідчить довідка від 15.11.2023 року.

Станом на дату розгляду заяви звіт про виконання рішення до суду не надходив.

Враховуючи викладені та встановлені обставини, суд доходить висновку, що відповідачем не виконано ухвалу суду від 14.11.2023 року в повному обсязі.

Статтею 129-1 Конституції України проголошено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов`язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку.

Частиною другою статті 13 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 02.06.2016 №1402-VIII визначено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Обов`язковість урахування (преюдиційність) судових рішень для інших судів визначається законом.

Положеннями статті 14 КАС України встановлено, що судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Згідно з статті 370 КАС України судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Згідно з положеннями ч. 1 ст. 382 КАС України суд, який ухвалив судове рішення в адміністративній справі може зобов`язати суб`єкта владних повноважень, не на користь якого ухвалене судове рішення, подати у встановлений судом строк звіт про виконання судового рішення.

Частинами 2-3 зазначеної статті встановлено, що за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Половина суми штрафу стягується на користь позивача, інша половина - до Державного бюджету України.

Приписи ст. 382 КАС України не передбачають умови, при настанні яких має бути застосована вказана процесуальна форма судового контролю. А отже, суд має оцінювати та враховувати обставини у кожній конкретній справі окремо.

Тому, враховуючи, що відповідачем не виконано ухвалу суду від 14 листопада 2023 року та не надані докази щодо виконання рішення суду чи пояснень щодо розумних строків повного виконання рішення суду, суд вважає, за необхідне встановити новий строк Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області для подачі до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 11.07.2018 року по справі 815/2318/18, у 30 денний строк з моменту отримання копії цієї ухвали.

Разом з цим, суд доходить висновку, що відсутні підстави для задоволення клопотання представника позивача щодо накладення на керівника суб`єкта владних повноважень Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області штраф за невиконання рішення суду, з огляду на таке.

Відповідно до ч.2 ст. 382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Суд зазначає, що приписами ст. 382 КАС України передбачено дві форми судового контролю за результатами звіту суб`єкта владних повноважень: встановлення нового строку подання звіту, накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень.

При цьому накладення штрафу на керівника суб`єкта владних повноважень є крайнім заходом впливу на суб`єкта владних повноважень та має бути доведено, що відповідач без поважних причин не виконує рішення суду.

Так, згідно з висновків Верховного Суду, сформульованих у справі №361/2109/17, за своєю правовою природою накладення судом штрафу за не виконання рішення суду є заходом процесуального примусу, передбаченого статтею 144 КАС України, з метою спонукання відповідних осіб до добросовісного виконання процесуальних обов`язків, зокрема, в частині накладеного судом обов`язку щодо подання звіту про виконання рішення суду, що обумовлено обов`язковістю виконання судового рішення як важливої складової права особи на справедливий суд, що гарантоване статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та однією з основних засад судочинства, визначених статтею 129-1 Конституції України, статтями 14 та 370 КАС України.

Суд зазначає, що якщо посадова особа або орган, відповідальні за виконання рішення, діяли добросовісно, то саме лише невиконання судового рішення не містить складу правопорушення, за яке можлива юридична відповідальність у вигляді штрафу.

Разом з цим, із матеріалів справи не вбачається, що керівник Нерубайської сільської ради Одеського району Одеської області не виконує рішення, зловживаючи своїми правами та ігноруючи свої обов`язки, оскільки суду достовірно не відомі причини невиконання рішення суду.

Тому, у задоволенні клопотання представника позивача про накладення штрафу слід відмовити.

Відтак, суд вважає за доцільне встановити відповідачу новий строк подання звіту про виконання рішення по даній справі.

Керуючись ст.ст. 241-245, 248, 256, 295, 297, 382 КАС України, суд, -

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання представника позивача про накладення штрафу - відмовити

Встановити Нерубайську сільську раду Одеського району Одеської області новий строк подання звіту про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11.07.2018 по справі № 815/2318/18.

Зобов`язати Нерубайську сільську раду Одеського району Одеської області подати до Одеського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення Одеського окружного адміністративного суду від 11.07.2018 по справі № 815/2318/18 протягом тридцяти днів з дня отримання копії ухвали.

Зобов`язати Нерубайську сільську раду Одеського району Одеської області надати до Одеського окружного адміністративного суду відомості про керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення від 11.07.2018 року по справі №815/2318/18, а саме: прізвище ім`я по-батькові; розрахунковий номер облікової картки платника податків; зареєстроване місце проживання.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Ухвала може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги до П`ятого апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо розгляд справи здійснювався в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Суддя О.А. Вовченко

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2024
Оприлюднено29.02.2024
Номер документу117281082
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяІнші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб)

Судовий реєстр по справі —815/2318/18

Ухвала від 21.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стеценко С.Г.

Постанова від 04.07.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 17.06.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 31.05.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

Ухвала від 29.04.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 14.11.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 11.10.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Вовченко О.А.

Постанова від 24.07.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Крусян А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні