Ухвала
від 27.02.2024 по справі 520/300/24
ДРУГИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

27 лютого 2024 р.Справа № 520/300/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

Головуючого судді: Мельнікової Л.В.,

Суддів: Рєзнікової С.С. , Бегунца А.О. ,

розглянувши в порядку письмового провадження в приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду за апеляційною скаргою виконувача обов`язків керівника Ізюмської окружної прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області на ухвалу Харківського окружного адміністративного суду від 09.01.2024 по справі № 520/300/24

за позовом керівника Ізюмської окружної прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі: Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області

до комунального некомерційного підприємства "Борівська центральна лікарня Борівської селищної ради"

про визнання бездіяльності протиправною зобов`язання вчинити певні дії,-

В с т а н о в и в:

Керівник Ізюмської окружної прокуратури Харківської області звернувсь до Харківського окружного адміністративного суду із позов в інтересах Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Харківській області, в якому просить суд:

- визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка полягає у не приведенні у стан готовності захисної споруди цивільного захисту № 76634 до укриття населення;

- зобов`язати Комунальне некомерційне підприємство «Борівська центральна лікарня Борівської селищної ради» (код ЄДРПОУ 02002807) вжити заходів щодо приведення в належний технічний стан та готовність до укриття населення захисної споруди цивільного захисту - протирадіаційного укриття №76634, розташованої за адресою: вул. Миру, 34 в смт Борова Ізюмського району Харківської області, шляхом:

- забезпечення формування з обслуговування захисної споруди №76634 засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки, зв`язку відповідно до норм оснащення формування з обслуговування захисної споруди;

- укомплектувати захисну споруду №76634 необхідним майном на розрахункову чисельність населення, що підлягає укриттю, відповідно до переліку майна, необхідного для укомплектування захисної споруди.

Ухвалою Харківського окружного адміністративного суду від 09.01.2024 (розгляд справи відбувся за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) повернуто адміністративний позов керівника Ізюмської окружної прокуратури Харківської області в інтересах держави в особі: ГУ ДСНС у Харківській області.

Не погоджуючись з судовим рішенням, в апеляційній скарзі позивач просить його скасувати та направити справу для продовження розгляду до суду першої інстанції

Ухвалою Другого апеляційного адміністративного суду від 20.02.2024 розгляд справи призначений в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, колегія суддів дійшла висновку, що провадження у даній справі необхідно зупинити з наступних підстав.

Так, ключовим питанням у цій справі є наявність або відсутність права у Керівника Ізюмської окружної прокуратури Харківської області на звернення до суду в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Харківській області із позовом до суду.

Згідно даних Єдиного державного реєстру судових рішень судом апеляційної інстанції встановлено, що ухвалою Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 25.01.2024 було передано на розгляд об`єднаної палати Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду справу № 260/4199/22 за позовом Керівника Хустської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Закарпатській області до Комунального некомерційне підприємство "Лікувально-профілактична установа Міжгірська районна лікарня Міжгірської селищної ради Закарпатської області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Міжгірської селищної ради, про зобов`язання вчинити певні дії.

Передаючи справу № 260/4199/22 на розгляд об`єднаної палати, Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду виходив з того, що колегії суддів судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав та судової палати з розгляду справ щодо виборчого процесу та референдуму, а також захисту політичних прав громадян Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду по-різному застосовують норми статті 53 КАС України та статті 23 Закону № 1697-VII в частині повноважень прокурора щодо захисту інтересів держави шляхом реалізації права на звернення в особі суб`єкта владних повноважень до суду із позовом, у зв`язку з чим очевидною є необхідність формування єдиної правозастосовчої практики з означеного питання.

За положеннями п. 5 ч. 2 ст. 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі розгляду типової справи і оприлюднення повідомлення Верховного Суду про відкриття провадження у зразковій справі до набрання чинності рішенням Верховного Суду у зразковій справі.

Колегія суддів зазначає, що запровадження таких категорій справ як типова та/чи зразкова справи спрямовано насамперед на те, щоб для значної кількості спорів, які виникають за подібних між собою фактичних передумов, відповідачем у яких є один і той самий суб`єкт владних повноважень чи його територіальні структурні представництва, незгоду з діями чи рішеннями якого позивач мотивує подібними аргументами, суд найвищої судової інстанції, яким є Верховний Суд, як суд першої інстанції, ухвалив зразкове судове рішення із висновками про правильне трактування фактичних обставин справи та розуміння норм матеріального права, застосування яких зумовлене цими обставинами. Надалі рішення Верховного Суду у зразковій справі має орієнтувати суди, у провадженні яких перебувають типові справи, на однаковий підхід до розгляду справ цієї категорії.

Окрім того, суд додатково звертає увагу, що постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 "Деякі питання використання захисних споруд цивільного захисту" було затверджено Порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту, виключення таких споруд із фонду та ведення його обліку (далі по тексту - Порядок № 138).

Вказаний Порядок згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 883 від 19.08.2023 доповнено пунктом 12-1 згідно з Постановою Кабінету Міністрів України № 883 від 19.08.2023.

Згідно п.12 Порядку № 138 здійснення контролю за готовністю захисних споруд цивільного захисту до використання за призначенням забезпечує ДСНС разом з відповідними центральними органами виконавчої влади, місцевими держадміністраціями та органами місцевого самоврядування відповідно до вимог законодавства (Пункт 12 в редакції Постанови Кабінету Міністрів України № 883 від 19.08.2023).

Відповідно до п.12-1 Порядку № 138 координація та контроль за приведенням об`єктів фонду захисних споруд як таких, що мають стратегічне значення для забезпечення захисту населення, у належний стан здійснюються Мінстратегпромом.

За наведеного, колегія суддів вважає за необхідне зупинити провадження у даній справі до набрання законної сили судовим рішенням касаційної інстанції у справі № 260/4199/22.

Керуючись п. 5 ч. 2 ст. 236, ст. 321 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

У Х В А Л И В:

Зупинити апеляційне провадження у справі 520/300/24 до набрання законної сили рішення Верховного Суду у зразковій справі № 260/4199/22.

Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

Головуючий суддя Мельнікова Л.В.Судді Рєзнікова С.С. Бегунц А.О.

Дата ухвалення рішення27.02.2024
Оприлюднено29.02.2024
Номер документу117284118
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту

Судовий реєстр по справі —520/300/24

Ухвала від 27.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 29.01.2024

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Мельнікова Л.В.

Ухвала від 09.01.2024

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Мороко А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні