Ухвала
від 12.02.2024 по справі 127/2842/24
ВІННИЦЬКИЙ МІСЬКИЙ СУД ВІННИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №127/2842/24

Провадження №1-кс/127/1235/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

12 лютого 2024 року м. Вінниця

Слідчий суддя Вінницького міськогосуду Вінницькоїобласті ОСОБА_1 ,при секретарісудового засідання ОСОБА_2 ,розглянувши клопотаннястаршого слідчогослідчого відділеннявідділу поліції№ 3Вінницького районногоуправління поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїу Вінницькійобласті капітанаполіції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей та документів,-

ВСТАНОВИВ:

Старший слідчийслідчого відділеннявідділу поліції№ 3Вінницького районногоуправління поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїу Вінницькійобласті капітанполіції ОСОБА_3 звернулась до суду з клопотанням про тимчасовий доступ до речей та документів.

Клопотання мотивовано тим, що проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023022110000664 від 27.10.2023 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 3 ст. 197-1 КК України.

В ході досудового розслідування встановлено, що під час опрацювання відкритих даних земельного кадастру України встановлено, що в межах ІНФОРМАЦІЯ_1 , розташований водний об?єкт на земельній ділянці водного фонду з кадастровим номером 0520682200:01:007:0001 площею 39,3467 га. Відповідно до інформації Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, вищевказана земельна ділянка та водний об?єкт наразі перебувають з оренді СТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » на підставі договору оренди No520682200-2 від 04.10.2016, укладеного з ІНФОРМАЦІЯ_3 .

Згідно даного договору оренди водного об?єкту, об?єктом оренди є вода (водний простір) водного об?єкту - 416,4 тис. куб.м; 24,3205 га; земельна ділянка під водним об?єктом - 24,3205 га, під гідротехнічними спорудами - 0,4857 га, пасовища всього 1,8134 га, під штучними водотоками (каналами, колекторами, канавами) - 1,9056 га, під господарськими будівлями і дворами - 0,0037 га, низини заболочені землі - 8,0703 га, інші захисні насадження - 2,7475 га.

Згідно інформації, наявної в Державному земельному кадастрі, із прибережно-захисною смугою даного водного об?єкту межують земельні ділянки приватної власності.

Як вбачається з даних сервісу ІНФОРМАЦІЯ_4 , у межах прибережно-захисної смуги даного водного об?єкту здійснено самовільне будівництво будівель не встановленого призначення, а також в межах прибережно-захисної смуги самовільно побудовано паркан, який перешкоджає доступу до водного об?єкту, що встановлено безпосереднім виїздом на місце.

Згідно зі ст. 88 Водного кодексу України, прибережні захисні смути встановлюються по берегах річок та навколо водойм уздовж урізу води (у меженний період) шириною: для малих річок, струмків і потічків, а також ставків площею менше з гектарів - 25 метрів; для середніх річок, водосховищ на них та ставків площею більше 3 гектарів - 50 метрів; для великих річок, водосховищ на них та озер - 100 метрів. Якщо крутизна схилів перевищує три градуси, мінімальна ширина прибережної захисної смуги подвоюється. Прибережні захисні смуги встановлюються на земельних ділянках всіх категорій земель, крім земель морського і внутрішнього водного транспорту. Землі прибережних захисних смуг перебувають у державній та комунальній власності та можуть надаватися в користування лише для цілей, визначених цим Кодексом. Як свідчить судова практика, зокрема постанова Верховного суду по справі від 25.04.2018 М° 904/5974/16, відсутність проекту землеустрою щодо встановлення прибережної захисної смуги не свідчить про відсутність самої прибережної захисної смуги, оскільки її розміри встановлені законом. У межах існуючих населених пунктів прибережна захисна смуга встановлюється з урахуванням містобудівної документації.

Згідно з п. 4 ч. 3 ст. 89 Водного кодексу України, у прибережних захисних смугах уздовж річок, навколо водойм та на островах забороняється будівництво будь-яких споруд (крім гідротехнічних, навігаційного призначення, гідрометричних та лінійних, а також інженерно-технічних і, фортифікаційних споруд, огорож, прикордонних знаків, прикордонних просік, комунікацій), у тому числі баз відпочинку, дач, гаражів та стоянок автомобілів.Також, Верховною Радою України 29.10.2019 прийнято Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо забезпечення безперешкодного доступу громадян до узбережжя водних об?єктів для загального користування» (далі - Закон). Вказаний Закон набрав чинності 21.11.2019 та 21.02.2020 введений в дію.

Зазначеним Законом внесено зміни до Водного кодексу України, Земельного Кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про місцеві державні адміністрації».

Зокрема до ст. 88 Водного кодексу України та ст. 60 Земельного кодексу України внесено положення щодо гарантування громадянам безперешкодного і безоплатного доступу до узбережжя річок, водойм та островів для загального водокористування, а також про те, що обмеження доступу громадян у будь-який спосіб (у тому числі шляхом влаштування огорож або інших конструкцій) до узбережжя водних об?єктів на земельних ділянках прибережних захисних смут, що перебувають у користуванні юридичних або фізичних осіб, а також справляння за нього плати є підставою для припинення права користування земельними ділянками прибережних захисних смуг за рішенням суду". Згідно ч. 5 ст. 61 Земельного кодексу України у прибережних захисних смугах забороняється влаштування огорож або інших конструкцій, що перешкоджають доступу громадян до берегів річок, водойм та островів, крім випадків, передбачених законом.

Враховуючи викладене, для забезпечення доказової бази в кримінальному провадженні, доведення обставин, які відповідно до ст. 91 КПК України підлягають доказуванню, проведення судових експертиз, оскільки згідно Наказу Міністерства юстиції України №53/5 від 08.10.1998 року «Про затвердження Інструкції про призначення та проведення судових експертиз» та «Науково методичних рекомендацій з питань підготовки та призначення судових експертиз та експертних досліджень», для проведення судових експертиз надаються лише оригінали документів, наявні підстави для тимчасового доступу до оригіналів технічних документацій(проектів)із землеустроювиготовлених відносноземельної ділянкиіз кадастровиминомером 0520682200:01:007:0001,які перебуваютьв ІНФОРМАЦІЯ_5 ( АДРЕСА_1 ).

Оскільки іншим шляхом, здобути докази по даному кримінальному провадженні не можливо, слідчий просила клопотання задовольнити.

В судове засідання слідчий не з`явилась. Подала заяву про розгляд клопотання у її відсутність.

Слідчий суддя дослідивши матеріали клопотання, дійшов наступного висновку.

Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).

Згідно ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя, постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної юридичної особи, самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з якими подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні.

Статтею 131 КПК України визначено, що заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Відповідно до п. 2 ч. 3. ст. 132 КПК України застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора.

Отже, процесуальний закон ставить в чітку залежність застосування заходів забезпечення кримінального провадження з обов`язком слідчого довести слідчому судді, що такі заходи виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який слідчий зазначає у своєму клопотанні.

Приймаючи до уваги викладене, та зважаючи на те, що у клопотанні та додатках до нього відсутні належні докази щодо необхідності проведення тимчасового доступу до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 ,слідчий у своєму клопотанні належним чином не обґрунтувала доцільність застосування даного заходу забезпечення кримінального провадження, слідчий суддя вважає, що клопотання необґрунтоване, а тому задоволенню не підлягає.

На підставінаведеного,керуючись ст.ст.159,160,161,162,163,164,309,370КПК України,слідчий суддя,-

ПОСТАНОВИВ:

В задоволенніклопотання старшогослідчого слідчоговідділення відділуполіції №3Вінницького районногоуправління поліціїГоловного управлінняНаціональної поліціїу Вінницькійобласті капітанаполіції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до документів, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_5 - відмовити.

Ухвала не підлягає апеляційному оскарженню.

Слідчий суддя

СудВінницький міський суд Вінницької області
Дата ухвалення рішення12.02.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117288529
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —127/2842/24

Ухвала від 12.02.2024

Кримінальне

Вінницький міський суд Вінницької області

Михайленко А. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні