Ухвала
від 27.02.2024 по справі 45/92б
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

61022, м. Харків, пр. Науки, 5, тел.:(057) 702-07-99, факс: (057) 702-08-52,

гаряча лінія: (096) 068-16-02, E-mail: inbox@dn.arbitr.gov.ua,

код ЄДРПОУ: 03499901, UA368999980313151206083020649


У Х В А Л А

у справі про банкрутство

27.02.2024 Справа № 45/92б

Господарський суд Донецької області у складі судді Лейби М.О., за участі секретаря судового засідання Ісмаілової М., розглянувши у судовому засіданні матеріали справи

за заявою ініціюючого кредитора (заявника) Головного управління ДПС у Донецькій області, м.Маріуполь, Донецька область

до боржника Колективного сільськогосподарського підприємства "Дружба народів", с.Безіменне, Новоазовський район, Донецька область

ліквідатор арбітражний керуючий Загородній О.М.

Представники:

від кредитора - не з`явився

ліквідатор - не з`явився

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою від 22.08.2007 за заявою Державної податкової інспекції у Новоазовському районі, м.Новоазовськ, Донецька область, Господарським судом Донецької області порушена справа про банкрутство відсутнього боржника Колективного сільськогосподарського підприємства Дружба народів, с.Безіменне, Новоазовський район, Донецька область згідно статті52 Закону України Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом від 14.05.1992 №2343-XII (в редакції Закону від 30.06.1999р. №784-XIV); введений мораторій на задоволення вимог кредиторів.

Постановою суду від 05.09.2007 боржник визнаний банкрутом, відкрита ліквідаційна процедура строком на 3 місяці та призначений ліквідатор арбітражний керуючий Матвійчук Д.В.

Ухвалою суду від 22.05.2008 призначений новий ліквідатор боржника арбітражний керуючий Чернов В.І. та строк ліквідаційної процедури встановлений до 30.10.2008.

Ухвалою суду від 19.03.2009 призначений новий ліквідатор боржника арбітражний керуючий Афанасьєва С.І. та строк ліквідаційної процедури встановлений до 19.06.2009.

Ухвалою від 15.05.2012 припинені повноваження ліквідатора Афанасьєвої С.І. та ліквідатором у справі призначено Чернова В.І.; строк ліквідаційної процедури встановлений до 15.08.2012.

У зв`язку з виниклою необхідністю строк ліквідаційної процедури неодноразово продовжувався, про що були винесені відповідні ухвали суду.

У зв`язку з проведенням на території міста Донецька та Донецької області антитерористичної операції відповідно до Указу Президента України №405/2014 від 14.04.2014 Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.04.2014 Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України, матеріали справи №45/92б були втрачені.

Ухвалою від 13.06.2018 відновлено втрачену справу №45/92б про банкрутство Колективного сільськогосподарського підприємства Дружба народів на стадії ліквідаційної процедури частково за наявними документами.

Ухвалою від 12.07.2021 відсторонено Чернова В.І. від виконання повноважень ліквідатора Колективного сільськогосподарського підприємства «Дружба народів».

Ухвалою від 05.12.2023 ліквідатором Колективного сільськогосподарського підприємства «Дружба народів» призначено арбітражного керуючого Загороднього Олексія Михайловича. Встановлено ліквідатору арбітражному керуючому Загородньому О.М. основну грошову винагороду в розмірі трьох мінімальних заробітних плат за кожен місяць виконання повноважень.

Ухвалою від 16.01.2024 замінено кредитора ДПІ у Новоазовському районі на Головне управління ДПС у Донецькій області (ЄДРПОУ ВП: 44070187).

За результатами ліквідаційної процедури ліквідатором до суду для затвердження надані: - звіт ліквідатора про виконану роботу та ліквідаційний баланс банкрута (з додатками); - звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражному керуючому за підсумками процедури ліквідації (з додатками).

Ухвалою від 13.02.2024 розгляд звітів призначено в судовому засіданні 27.02.2024.

15.02.2024 через систему «Електронний суд» від кредитора Головного управління ДПС у Донецькій області надійшло клопотання з повідомленням про підтвердження наявності заборгованості банкрута перед податковим органом.

Ухвалою від 27.02.2024 затверджені звіт про нарахування та виплату основної грошової винагороди арбітражного керуючого Загороднього О.М. за період з 05.12.2023 по 05.02.2024, здійснення та відшкодування витрат за період з 05.12.2023 по 19.01.2024 на суму 42678,00грн. (з яких: 42478,00грн. - основна грошова винагорода, 210,00грн. - витрати арбітражного керуючого).

Також, 27.02.2024 судом постановлено ухвалу якою задоволено клопотання ліквідаторапро стягнення з кредитора виплати грошової винагороди та понесених витрат, стягнуто з Головного управління ДПС у Донецької області на користь арбітражного керуючого Загороднього Олексія Михайловича основну грошову винагороду за період виконання повноважень ліквідатора у справі №45/92б про банкрутство КСП «Дружба народів» у сумі 42478,00грн. та понесені витрати в сумі 210,00грн.

Суд зазначає, що учасники справи були повідомлені про місце, час та дату засідання суду належним чином. Копії ухвали суду були надіслані на електроні адреси учасників справи. Також, з метою повідомлення учасників справи про розгляд справи, відповідне оголошення розміщено на офіційному веб-порталі судової влади України на офіційному веб-сайті Господарського суду Донецької області у рубриці "Повідомлення для учасників процесу" розділу "Інше".

Крім того всі процесуальні документи розміщені в Єдиному державному реєстрі судових рішень, що у силу статей 2, 4 Закону "Про доступ до судових рішень" свідчить про наявність додаткової можливості сторін справи ознайомитись із судовими рішеннями.

Відповідно до частини 1 статті 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Відповідно до частини 1 статті 202 Господарського процесуального кодексу України, неявка у судове засідання будь-якого учасника справи за умови, що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Згідно з матеріалами справи податковий орган, як учасник справи, яким безпосередньо ініційовано провадження у справі про банкрутство, мав достатньо часу для реалізації ним процесуальних прав передбачених ГПК України, в тому числі, права на висловлення своєї позиції щодо стану провадження у справі про банкрутство як в цілому так і щодо поданого ліквідатором звіту про проведену роботу.

Поряд з цим суд зазначає, що процедури банкрутства, мають строковий характер. Відтак, всі учасники провадження у справі про банкрутство, мають належним чином користуватися наданими Законом правами та власними повноваженнями сприяти дотриманню визначених строків судових процедур, задля зменшення негативних наслідків надмірною тривалістю цих процедур як для кредиторів так і боржника.

Враховуючи належне повідомлення сторін про місце, час та дату засідання суду, не визнання явки учасників справи обов`язковою, про що безпосередньо доводилось до відома учасників справи у резолютивної частини ухвали суду від 13.02.2024, поточну ситуацію щодо введення на території України воєнного стану, а також тривалість здійснення провадження у даній справі, суд розглядає звіт та ліквідаційний баланс за наявними в матеріалах справи документами.

Дослідивши звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута, а також інші надані документи, перевіривши наявні матеріали справи, оцінивши подані докази, суд встановив:

Згідно з частиною 1 статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатор з дня свого призначення здійснює, зокрема, такі повноваження: приймає у своє відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; формує ліквідаційну масу; заявляє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових актів підлягають обов`язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Кодексом; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює дії щодо скасування реєстрації випуску акцій, передбачені законодавством, якщо організаційно-правовою формою юридичної особи - банкрута є акціонерне товариство; здійснює інші повноваження, передбачені цим Кодексом.

Відповідно до частини 1 статті 62 Кодексу України з процедур банкрутства усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або повного господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси.

На виконання вимог статті 61 Кодексу України з процедур банкрутства в ході ліквідаційної процедури з метою встановлення належних банкруту всіх видів майнових активів (майна та майнових прав), які належать йому на праві власності або повного господарського відання на дату відкриття ліквідаційної процедури та які в подальшому підлягають реалізації з метою задоволення вимог кредиторів та витрат, пов`язаних з процедурою ліквідації, ліквідатором вжито всіх можливих та необхідних заходів з пошуку, виявлення та повернення майнових активів банкрута.

Як вбачається із матеріалів справи, ліквідатором було проведено інвентаризацію майна банкрута та для розшуку майна банкрута направлені запити до відповідних державних органів та установ, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого і нерухомого майна, у тому числі до: Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Державної авіаційної служби України, Державної митної служби, Головного управління Держгеокадастру у Донецькій області, Державної інспекції архітектури та містобудування України, Державної служби морського і внутрішнього водного транспорту та судноплавства України, Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Головного сервісного центру МВС України, АТ «Укрзалізниця», Державної служби України з питань праці, Регіонального відділення Фонду Державного майна України по Донецькій та Луганській областях, ДП «Український державний центр радіочастот», податкового органу, Державної служби геології та надр України, Державного космічного агентства, Національного банку України, Державної служби України з надзвичайних ситуацій, Державної служби статистики України та до Головного управління статистики у Донецькій області, Головного управління статистики у м.Києві.

За результатами отриманих відомостей та згідно проведеного аналізу інформації оприлюдненої у відповідних Реєстрах та автоматизованих інформаційно-пошукових систем, що містяться в мережі Інтернет, а також проведеної інвентаризації, ліквідатором з`ясовано відсутність зареєстрованих за боржником на праві власності майнових активів, зокрема майна, щодо якого боржник є користувачем, балансоутримувачем або зберігачем, та яке підлягає поверненню його власнику відповідно до закону або договору, корпоративних прав, відкритих у банківських установах рахунків, транспортних засобів, сільськогосподарської техніки та інших механізмів, суден, вантажопідіймальних кранів, підйомників, парових котлів, захисних споруд та інших об`єктів. Рахунків в цінних паперах, на яких би обліковувалися акції іменні прості, бездокументарні, також не виявлено. Державне майно, яке не увійшло до статутного капіталу та перебуває на балансі підприємства, не обліковується.

За результатами інвентаризації активів та зобов`язань складені інвентаризаційні описи та акти від 18.01.2024, протокол інвентаризації активів та зобов`язань КСП «Дружба народів» від 18.01.2024. Виходячи зі змісту статті 105 ЦК України, законодавство передбачає, що учасники юридичної особи мають право альтернативного призначення осіб, уповноважених на здійснення ліквідації юридичної особи. Ліквідація може здійснюватися або колегіальним органом (ліквідаційною комісією), або одноособово фізичною особою (ліквідатором).

В даному випадку повноваженнями на проведення процедури ліквідації був наділений тільки ліквідатор одноособово, а інші працівники в штаті підприємства банкрута, у тому числі і матеріально-відповідальні особи, були відсутні, у зв`язку з чим проведення інвентаризації майна проводилося одноособово ліквідатором без створення інвентаризаційної комісії та без участі матеріально-відповідальних осіб з огляду на їх фізичну відсутність та відсутність у інших осіб відповідних повноважень.

Надані документи посвідчують відсутність у боржника основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, дебіторської заборгованості та іншого майна.

При цьому, як зазначено ліквідатором, провести інвентаризацію безпосередньо за місцезнаходженням банкрута (с.Безіменне, Новоазовський район, Донецька область) станом на теперішній час не можливо, оскільки вказана територія не контролюється Державними органами України з 2014 року.

Отже, згідно з відповідями державних органів та установ, що здійснюють реєстрацію та облік рухомого і нерухомого майна, а також відповідно до, Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна щодо суб`єкта, матеріалами інвентаризації, у банкрута відсутні будь-які майнові активи у вигляді рухомого чи нерухомого майна, необхідні для ведення виробничої діяльності та погашення грошових зобов`язань. Договорів, відносно яких необхідно вжити заходів щодо визнання недійсними правочинів (договорів) банкрута, не виявлено.

Банкрут КСП Дружба народів не є засновником інших юридичних осіб (суб`єктів господарської діяльності), відомості про філії (інші відокремлені підрозділи) відсутні. Документи, які підлягають передачі до архівної установи, печатки та штампи ліквідатору не передавалися.

Згідно з повідомленням Державної служби статистики України, КСП «Дружба народів» востаннє подавало до органів статистики фінансову звітність за 2010 рік.

Вся наявна документація разом із підсумковим звітом та ліквідаційний баланс банкрута підтверджують факт неможливості погашення боржником кредиторської заборгованості та відповідають його дійсному майновому стану. Матеріали справи не містять доказів спростування вищевказаних обставин.

Ліквідатором до реєстру вимог кредиторів включені вимоги єдиного ініціюючого кредитора: Головного управління ДПС у Донецькій області як правонаступника ДПІ у Новоазовському районі Донецької області. Проте у зв`язку з відсутністю майнових активів кредиторські вимоги третьої черги залишилися незадоволеними.

Вимог кредиторів щодо виплати заборгованості із заробітної плати за три місяці роботи, що передують порушенню справи про банкрутство чи припиненню трудових відносин у разі звільнення працівника до порушення справи про банкрутство не встановлено. Вимог кредиторів щодо виплати авторської винагороди, аліментів, а також вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров`ю громадян також не встановлено. Заяв з вимогами до боржника від можливих кредиторів до суду не подано.

Суд зазначає, що контролюючий орган як кредитор який ініціював провадження у справі про банкрутство будучи обізнаним про відкриття провадження у справі про банкрутство за його заявою, не був позбавлений права та можливості проведення в подальшому документальних позапланових перевірок підприємства боржника. У постановах Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 15.08.2018 у справі №922/2945/17, від 03.12.2020 у справі №908/3338/19, Верховний Суд зауважив, що перехід боржника до ліквідаційної процедури не перешкоджає податковим органам, вжити заходів щодо перевірки діяльності боржника на предмет наявності (відсутності) у нього заборгованості зі сплати податкових платежів, оскільки податковим законодавством України не визначається стадія процедури банкрутства, у якій така перевірка повинна бути проведена.

У постановах Верховного Суду від 10.05.2018 у справі № 922/2431/17, від 14.05.2019 у справі №905/1675/18, від 19.05.2020 у справі №908/2332/19, від 17.08.2020 у справі №904/4398/19 була висловлена правова позиція стосовно того, що норми чинного податкового законодавства та законодавства про банкрутство не містять заборони щодо проведення податковим органом перевірки боржника після визнання останнього банкрутом.

Станом на теперішній час скарги та заперечення стосовно проведення ліквідаційної процедури до суду не надходили.

Ліквідатором в ході здійснення ліквідаційної процедури було проведено всі належні заходи, покладені на нього Кодексом України з процедур банкрутства та які є обов`язковими при здійснені ним ліквідаційної процедури з огляду на необхідність вжиття персональних заходів з розшуку майна банкрута з метою його включення до ліквідаційної маси. Його дії мали саме мету пошуку і виявлення майна банкрута.

Згідно із частинами 2 та 3 статті 65 Кодексу України з процедур банкрутства, якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна або майно не виявлено чи відсутнє, господарський суд постановляє ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута. Якщо ліквідатор не виявив майнових активів, що підлягають включенню до складу ліквідаційної маси, він зобов`язаний окремо зазначити такі майнові активи у ліквідаційному балансі та подати до господарського суду ліквідаційний баланс, який засвідчує відсутність у банкрута майна.

Господарський суд після заслуховування звіту ліквідатора та думки кредиторів постановляє ухвалу про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу (частина 1 статті 65 Кодексу України з процедур банкрутства).

Також, варто зауважити, що наявність різного роду схвалень та погоджень (плану санації, звіту ліквідатора, тощо) є лише додатковими гарантіями дотримання прав учасників провадження у справі про банкрутство. Господарський суд не зв`язаний такими погодженнями (або їх відсутністю) у своїх правових позиціях та у своїх процесуальних діях. Водночас він має їх досліджувати або обґрунтовано враховувати або відхиляти.

При цьому суд враховує, що процедури банкрутства, за приписами Кодексу України з процедур банкрутства, мають строковий характер.

Всі учасники провадження у справі про банкрутство, мають належним чином користуватися наданими Законом правами та власними повноваженнями сприяти дотриманню визначених Кодексом строків судових процедур, задля зменшення негативних наслідків надмірною тривалістю цих процедур як для кредиторів так і боржника.

З матеріалів справи вбачається, що на засіданні комітету кредиторів 05.02.2024 єдиним ініціюючим кредитором було прийнято рішення, оформлене протоколом від 05.02.2024 схвалити звіт ліквідатора КСП «Дружба народів» арбітражного керуючого Загороднього О.М. про виконану роботу та доручити ліквідатору подати до Господарського суду Донецької області звіт про виконану роботу та ліквідаційний баланс.

Відповідно до частини 7 статті 64 Кодексу України з процедур банкрутства вимоги, не погашені у зв`язку з недостатністю майна, вважаються погашеними.

Згідно приписів пункту 5 частини 1 статті 90 Кодексу України з процедур банкрутства, Господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.

З огляду на вище встановлене та враховуючи вимоги статей 61, 62, 65 Кодексу України з процедур банкрутства, суд дійшов висновку про наявність правових підстав для затвердження звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу банкрута КСП Дружба народів та закриття провадження у справі.

Керуючись статтями 2, 9, 58, 60, 61, 62, 64, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства, статтями 3, 12, 42, 77-79, 86, 232, 233, 234 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

У Х В А Л И В:

Затвердити звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс Колективного сільськогосподарського підприємства Дружба народів, с.Безіменне, Новоазовський район, Донецька область.

Ліквідувати юридичну особу Колективне сільськогосподарське підприємство Дружба народів (код ЄДРПОУ 00694907).

Вимоги кредиторів, не задоволені за відсутністю майна, вважати погашеними.

Закрити провадження у справі №45/92б про банкрутство Колективного сільськогосподарського підприємства Дружба народів (адреса: 87660, Донецька обл., Новоазовський район, село Безіменне, вулиця Сільськогосподарська, 51; код ЄДРПОУ 00694907).

Копію даної ухвали надіслати ліквідатору, боржнику, кредитору, податковому органу, органу ДВС за місцезнаходженням боржника, державному органу з питань банкрутства, а також державному реєстратору за місцезнаходженням боржника для проведення державної реєстрації припинення юридичної особи банкрута.

Ухвала набрала законної сили з моменту її прийняття 27.02.2024 та може бути оскаржена в апеляційному порядку шляхом подачі апеляційної скарги до Східного апеляційного господарського суду у строки передбачені ГПК України.

Суддя М.О. Лейба

СудГосподарський суд Донецької області
Дата ухвалення рішення27.02.2024
Оприлюднено01.03.2024
Номер документу117305641
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —45/92б

Ухвала від 28.06.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 27.02.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 13.02.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 18.01.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 16.01.2024

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 19.12.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 05.12.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

Ухвала від 23.11.2023

Господарське

Господарський суд Донецької області

Лейба Максим Олександрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні