Ухвала
від 22.02.2024 по справі 920/493/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД СУМСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

22.02.2024м. СумиСправа № 920/493/23

Господарський суд Сумської області у складі судді Соп`яненко О.Ю., за участі секретаря судового засідання Бардакової О.М., розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи № 920/493/23, порушеної

за заявою кредитора: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , код НОМЕР_1 )

до боржника: Приватного акціонерного товариства Виробничо-енергетичної компанії СУМИГАЗМАШ (40000, м. Суми, площа Незалежності, буд. 15, код ЄДРПОУ 04542778)

про визнання банкрутом,

За участю представників:

Представник ліквідатора Даценко А.М.

Кредитор Головне управління Пенсійного фонду України в Сумській області Жидченко А.О.

Представник Сумської міської ради - Парфененко М.С.

УСТАНОВИВ:

Ухвалою Господарського суду Сумської області від 21.06.2023 відкрито провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства Виробничо-енергетичної компанії СУМИГАЗМАШ (40000, м. Суми, площа Незалежності, буд. 15, код ЄДРПОУ 04542778); введено процедуру розпорядження майном строком 170 календарних днів; призначено розпорядником майна боржника арбітражного керуючого Чупруна Євгена Вікторовича.

22.06.2023 на офіційному веб-порталі судової влади України здійснено офіційне оприлюднення повідомлення про відкриття провадження у справі про банкрутство Приватного акціонерного товариства Виробничо-енергетичної компанії СУМИГАЗМАШ. Строк подання заяв кредиторів з вимогами до боржника встановлено до 22.07.2023.

Постановою господарського суду Сумської області від 13.09.2023 визнано юридичну особу Приватне акціонерне товариство Виробничо-енергетичну компанію СУМИГАЗМАШ банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру строком на дванадцять місяців, ліквідатором банкрута призначено арбітражного керуючого Чупруна Євгена Вікторовича.

Повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури було оприлюднено 13.09.2023 року на офіційному веб-порталі судової влади України.

20.12.2023 ліквідатором ПрАТ ВЕК СУМИГАЗМАШ арбітражним керуючим Чупруном Є.В. подано до суду клопотання від 18.12.2023 №02-01/920/493/23/1041 (вх.№4993) про зобов`язання Сумської міської ради прийняти на баланс захисну споруду цивільного захисту у справі № 920/493/23. Відповідно до клопотання ліквідатор просить зобов`язати Сумську міську раду прийняти на баланс без додаткових умов у порядку, встановленому законом, за актом приймання-передачі захисну споруду цивільного захисту сховище обліковий № 68029, що обліковується за ПрАТ ВЕК СУМИГАЗМАШ (код ЄДРПОУ 04542778) та знаходяться за адресою: м. Суми, вул. Промислова (Кіровоградська) 2.

Ухвалою суду від 21.12.2023, призначено розгляд вказаного клопотання в судове засідання на 22.01.2024, 11:00.

У зв`язку з відпусткою судді Соп`яненко О.Ю. 22.01.2024, судове засідання у даній справі не відбулось, згідно ухвали суду від 18.01.2024 розгляд клопотання призначено на 07.02.2024, 11:00.

В судовому засіданні 07.02.2024 за участю ліквідатора Чупруна Є.В. та представника Сумської міської ради Парфененко М.С. оголошено перерву у судовому засіданні по розгляду клопотання на 22.02.2024, 12:50 для подання Сумською міською радою письмових пояснень. Ухвалою суду від 07.02.2024 повідомлено кредиторів про оголошення перерви у судовому засіданні по розгляду клопотання на 22.02.2024, 12:50.

20.02.2024 представником Сумської міської ради подано до суду клопотання про перенесення судового засідання від 19.02.2024 №17/24 укм, в якому просить оголосити перерву у розгляді справи та надати сторонам можливість мирно врегулювати спірне питання.

22.02.2024 представником Сумської міської ради подано заперечення на клопотання арбітражного керуючого від 22.02.2024 №18/24 укм, в яких зазначив, що арбітражний керуючий повинен був звернутися саме до Сумської міської ради із зверненням про прийняття в комунальну власність сховища, обліковий № 68029, оскільки це належить виключно до компетенції міської ради. Однак, арбітражний керуючий не звертався до Сумської міської ради із таким зверненням, доказів на підтвердження ним не надано, а тому вважає клопотання арбітражного керуючого не підлягає задоволенню. Також вказує на те, що спірна захисна споруда є державною власністю, а договірні відносини між ПрАТ ВЕК СУМИГАЗМАШ та Сумською міською радою по ній відсутні, вважаємо, що цей об`єкт повинен бути повернутий Фонду державного мана України.

22.02.2024 ліквідатором ПрАТ ВЕК СУМИГАЗМАШ арбітражним керуючим Чупруном Є.В. подано пояснення від 22.02.2024 №02-01/920/493/23/128, в яких, зокрема, зазначив, що заперечення Сумської міської ради повинне бути відхиленим, оскільки в матеріалах справи наявні докази того, що Сумська міська рада відмовила у вирішенні спірного питання та зволікає з прийняттям відповідного рішення. Щодо позиції міської ради про повернення спірного об`єкту до Фонду державного мана України посилається на п. 14 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №138 від 10.03.2017, яким передбачено, що органи місцевого самоврядування за погодженням з місцевими держадміністраціями, а також центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають захисні споруди державної форми власності, самі приймають рішення про їх подальше використання у разі банкрутства (ліквідації) балансоутримувача захисних споруд державної та комунальної форми власності.

У судовому засіданні представник Сумської міської ради підтримав клопотання про перенесення судового засідання. Представник ліквідатора заперечив проти клопотання Сумської міської ради про перенесення судового засідання, підтримав подане клопотання про прийняття на баланс захисної споруди цивільного захисту і просив суд його задовольнити.

Перевіривши матеріали справи, дослідивши подані документи, заслухавши повноважених представників, суд встановив наступне.

Відповідно до ч.1 ст. 2 Кодексу України з процедур банкрутства провадження у справах про банкрутство регулюється цим Кодексом, Господарським процесуальним кодексом України, іншими законами України.

Як вбачається з матеріалів справи, в процесі інвентаризації, проведеної ліквідатором ПрАТ ВЕК СУМИГАЗМАШ арбітражним керуючим Чупруном Є.В., виявлена споруда цивільного захисту - сховище, обліковий № 68029, яка обліковується (перебуває на балансі) за ПрАТ ВЕК СУМИГАЗМАШ та знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Промислова (Кіровоградська) 2.

Вказане майно не увійшло до ліквідаційної маси банкрута та підлягає передачі до комунальної власності.

ГУ ДСНС України у Сумській області листом №6301/1-4752/6308 від 27.09.2023 повідомило, що згідно даних електронного обліку захисних споруд цивільного захисту за підприємством обліковується сховище обліковий № 68029, місткістю 150 осіб.

Ліквідатором були направлені запити до Сумського міського голови, до начальника Сумської міської військової адміністрації Сумського району Сумської області Дрозденка О.О. з проханням прийняти до комунальної власності сховище обліковий № 68029.

Так, Виконавчий комітет Сумської міської ради листом №5312/03.02-07 від 27.10.2023 повідомив ліквідатору, що відповідно до норм чинного законодавства надання згоди на прийняття нерухомого майна, у тому числі захисних споруд цивільного захисту, до комунальної власності належить виключно до компетенції сільських, селищних, міських рад.

З метою винесення вищезазначеного питання на розгляд постійної комісії з питань законності, взаємодії з правоохоронними органами, запобігання та протидії корупції, місцевого самоврядування, регламенту, депутатської діяльності та етики, з питань майна комунальної власності та приватизації Сумської міської ради у порядку, визначеному чинноми нормативно-правовими актами, необхідно отримати повну інформацію про санітарно-технічний стан захисної споруди цивільного захисту, яка пропонується до передачі, та сукупність її готовності до використання за призначенням, а також підготувати техніко-економічне обгрунтування забезпечення ефективного її використання за цільовим призначенням, з визначенням обсягів та джерел фінансування видатків на її утримання, капітальний чи поточний ремонт (за потреби).

У свою чергу, враховуючи те, що указом Президента України №720/2023 від 31.10.2023 утворено Сумську міську військову адміністрацію Сумського району Сумської області та згідно з розпорядженням Президента України №184/2023-рп, призначено начальника Сумської міської військової адміністрації Сумського району Сумської області, тому ліквідатор листом №02-01/920/493/23/939 від 07.11.2023 звернувся до Дрозденка Олексія Олександровича та, з метою захисту населення м. Суми, просив прийняти до комунальної власності без додаткових умов за актом приймання - передачі захисну споруду цивільного захисту - сховище обліковий № 68029.

Однак, відповіді на лист ліквідатора не надходило, споруда цивільного захисту не передана.

Статтею 61 Кодексу України з процедур банкрутства передбачено, що ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та визначає початкову вартість майна банкрута; аналізує фінансовий стан банкрута, складає висновок про наявність або відсутність ознак доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій під час провадження у справі про банкрутство за результатом його проведення; формує ліквідаційну масу, тощо.

Відповідно до ч. 7 ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства - у разі ліквідації підприємства-банкрута, зобов`язаного згідно із законодавством передати територіальній громаді об`єкти житлового фонду, в тому числі гуртожитки, дитячі дошкільні заклади та об`єкти комунальної інфраструктури, ліквідатор передає, а орган місцевого самоврядування приймає такі об`єкти без додаткових умов у порядку, встановленому законом.

Усі види майнових активів (майно та майнові права) банкрута, які належать йому на праві власності або господарського відання, включаються до складу ліквідаційної маси (частина 1 ст. 62 Кодексу). Майно, щодо якого боржник є користувачем, балансоутримувачем або зберігачем, повертається його власнику відповідно до закону або договору (ч. 7 ст. 62 КУзПБ).

Закон не наділив ліквідатора повноваженнями розпоряджатися майном, яке не належить на праві власності банкруту (списання об`єктів державної власності, передачу в оренду, передачу у комунальну власність, виключення з фонду захисних споруд та інше). Вказані функції покладені на органи місцевого самоврядування, місцеві державні адміністрації, центральні органи виконавчої влади.

Положеннями ч. ч. 1, 8, 11, 12 ст. 32 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до захисних споруд цивільного захисту належить сховище - герметична споруда для захисту людей, в якій протягом певного часу створюються умови, що виключають вплив на них небезпечних факторів, які виникають внаслідок надзвичайної ситуації, воєнних (бойових) дій та терористичних актів. Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється їх власниками, користувачами, юридичними особами, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів. З моменту виключення захисної споруди із фонду споруд цивільного захисту вона втрачає статус захисної споруди цивільного захисту, а володіння, користування та розпорядження такою спорудою здійснюється відповідно до закону. Захисні споруди цивільного захисту державної та комунальної власності не підлягають приватизації (відчуженню).

У відповідності до ч. 2 ст. 19 Кодексу цивільного захисту України до повноважень органів місцевого самоврядування у сфері цивільного захисту належить, зокрема: організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; визначення за погодженням з місцевими державними адміністраціями потреби фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; прийняття рішень про подальше використання захисних споруд цивільного захисту державної та комунальної власності у разі банкрутства (ліквідації) суб`єкта господарювання, на балансі якого вона перебуває, та безхазяйних захисних споруд; організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту; здійснення контролю за утриманням та станом готовності захисних споруд цивільного захисту; організація проведення технічної інвентаризації захисних споруд цивільного захисту, виключення їх за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту, з фонду захисних споруд цивільного захисту.

Пунктом 3 частини 1 статті 36 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад віднесено таке делеговане повноваження як організація та участь у здійсненні заходів, пов`язаних з мобілізаційною підготовкою та цивільним захистом на відповідній території.

Відповідно до п.14 Постанови Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 № 138 Про деякі питання використання захисних споруд цивільного захисту, у разі банкрутства (ліквідації) балансоутримувача захисних споруд державної та комунальної форми власності, а також виявлення безхазяйних захисних споруд, органи місцевого самоврядування за погодженням з місцевими держадміністраціями, а також центральними органами виконавчої влади, у сфері управління яких перебувають захисні споруди державної форми власності, приймають рішення про їх подальше використання.

Заперечення представника Сумської міської ради спростовуються матеріалами справи та підтверджують звернення ліквідатора до Сумського міського голови (як головної посадової особи територіальної громади міста) з проханням прийняти до комунальної власності Сумської міської ради сховище обліковий № 68029. Листом №5312/03.02-07 від 27.10.2023 Виконавчий комітет Сумської міської ради повідомив ліквідатора про те, що відповідно до норм чинного законодавства надання згоди на прийняття нерухомого майна, у тому числі захисних споруд цивільного захисту, до комунальної власності належить виключно до компетенції сільських, селищних, міських рад.

У клопотанні про перенесення судового засідання від 19.02.2024 №17/24 укм представник Сумської міської ради просить оголосити перерву у розгляді справи та надати сторонам можливість мирно врегулювати спірне питання.

Розглянувши клопотання, суд відмовляє у його задоволенні, оскільки відкладення зазначеного клопотання може привести до затягування ліквідаційної процедури та її завершення у встановленому законом порядку та строки. Представником ліквідатора в судовому засіданні не підтверджено, що між ліквідатором та Сумською міською радою (її виконавчим органом) відбуваються перемовини щодо приймання-передачі захисної споруди.

Враховуючи вищевикладене, ліквідатором вжито всіх можливих заходів, спрямованих на передачу (прийняття) захисної споруди цивільного захисту уповноваженим державою органам з метою закінчення ліквідаційної процедури підприємства-банкрута.

Отже, питання подальшого використання захисної споруди, що обліковується за підприємством, яке ліквідується в процедурі банкрутства, віднесено до компетенції Сумської міської ради.

Враховуючи знаходження на балансі банкрута захисної споруди цивільного захисту, неможливість її включення до складу ліквідаційної маси банкрута, обмеженість ліквідаційної процедури у часі та повноваження ліквідатора у процедурі, суд дійшов висновку про задоволення клопотання ліквідатора.

Керуючись ст. ст. 61, 62 Кодексу України з процедур банкрутства, ст. ст. 234, 235 Господарського процесуального кодексу України, суд

УХВАЛИВ:

1. У задоволенні клопотання представника Сумської міської ради про перенесення судового засідання від 19.02.2024 №17/24 укм (вх.№912) відмовити.

2. Клопотання ліквідатора ПрАТ ВЕК СУМИГАЗМАШ арбітражного керуючого Чупруна Є.В. від 18.12.2023 № 02-01/920/493/23/1041 (вх. № 4993) про зобов`язання Сумської міської ради прийняти на баланс захисну споруду цивільного захисту у справі № 920/493/23 - задовольнити.

3. Зобов`язати Сумську міську раду прийняти на баланс без додаткових умов у порядку, встановленому законом, за актом приймання-передачі захисну споруду цивільного захисту сховище обліковий № 68029, що обліковується за ПрАТ ВЕК СУМИГАЗМАШ (код ЄДРПОУ 04542778) та знаходиться за адресою: м. Суми, вул. Промислова (Кіровоградська) 2.

4. Копію даної ухвали надіслати кредиторам, ліквідатору, Сумській міській раді.

Веб-адреса сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет, за якою учасники справи можуть отримати інформацію по справі, що розглядається - https://court.gov.ua/sud5021/.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення та підлягає оскарженню в порядку, передбаченому розділом IV ГПК України.

Повний текст ухвали складено 28.02.2024.

СуддяО.Ю. Соп`яненко

СудГосподарський суд Сумської області
Дата ухвалення рішення22.02.2024
Оприлюднено01.03.2024
Номер документу117306804
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи

Судовий реєстр по справі —920/493/23

Ухвала від 24.12.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 24.12.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 03.12.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 07.11.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 30.10.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 07.10.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 04.09.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 22.02.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 07.02.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

Ухвала від 18.01.2024

Господарське

Господарський суд Сумської області

Соп`яненко Оксана Юріївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні