ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
27 лютого 2024 року м. Ужгород№ 260/10913/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луцович М.М., розглянувши у письмовому провадженні адміністративну справу за Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (пл. Народна, буд. 4, м. Ужгород, Закарпатська область, 88008, код ЄДРПОУ 20453063) до товариства з обмеженою відповідальністю «Газ-Дар-Плюс» (вул. Володимира Погорєлова, буд. 3 А, кв. 21, м. Ужгород, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, 88015, код ЄДРПОУ 40431948) про стягнення заборгованості, -
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «Газ-Дар-Плюс» , в якому просить: стягнути з TOB «Газ-Дар-Плюс» (88000, м. Ужгород, вул. Погорелова, буд. ЗА, кв. 21, код ЄДРПОУ 40431948) на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (88008, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 20453063) заборгованість з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених по Списку 2, яка виникла за спірний період в сумі 4 554,30 грн..
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 19 грудня 2023 року відкрито провадження у справі та постановлено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
28 грудня 2023 року на адресу суду від позивача надійшла заява про збільшення позовних вимог, в якій просить суд прийняти до розгляду дану заяву та позовні вимоги викласти в наступній редакції: стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Газ-Дар-Плюс» на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до частини 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» в частині пенсій, призначених відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» в сумі 4983,13 грн.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідно до надісланих відповідачу розрахунків фактичних витрат на виплату доставку пільгових пенсій відшкодуванню Головному управлінню Пенсійного фонду України в Закарпатській області за період з січня 2023 року по грудень 2023 року підлягає 4983,13 грн.
Ухвалу про відкриття провадження направлено на адресу відповідача, за якою зареєстровано місцезнаходження ТОВ «Газ-Дар-Плюс» згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Вказана кореспонденція повернулася до суду з відміткою «за закінченням терміну зберігання». Згідно ч.10 статті 171 КАС України ухвала про відкриття провадження у справі вручається з додержанням вимог статті 126 цього Кодексу. Відповідно до ч.8 ст.126 КАС України вважається, що повістку (ухвалу) вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Відтак, судом вжито достатніх заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження у справі та надано достатній строк для подання відзиву на позовну заяву. Таким правом відповідач не скористався, відзиву на позовну заяву чи будь-яких заперечень до суду не подано.
Відповідно до положень ч.5 ст.262, ч.1 ст.263 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Суд зазначає, що судове рішення у справі, постановлене у письмовому провадженні, складено у повному обсязі відповідно до ч.4 ст.243 КАС України, з врахуванням положень ст.263 КАС України.
Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи, матеріали пенсійної справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Судом встановлено, що товариство з обмеженою відповідальністю «Газ-Дар-Плюс» входить до переліку платників збору на обов`язкове державне пенсійне страхування.
Орган Пенсійного фонду України, відповідно до п. «б» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення», призначив пенсію за віком на пільгових умовах ОСОБА_1 ..
Підставою призначення пенсії за віком на пільгових умовах є те, що ОСОБА_1 працював на посадах, які дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах по Списку 2 відповідно до п. «б» ст. 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» в товаристві з обмеженою відповідальністю «Газ-Дар-Плюс», що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» (далі - Закон) пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджений Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди.
До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону.
Покриття витрат Пенсійного фонду на виплату і достатку пенсій за віком, призначених на пільгових умовах відповідно до статей 13 і 14 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» та призначених відповідно до частин другої і третьої статті 114 цього Закону до досягнення пенсійного віку, визначеного статтею 26 цього Закону, здійснюється у такому порядку:
- підприємства та організації (крім сільськогосподарських товаровиробників, віднесених до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) вносять до Пенсійного фонду плату, що покриває фактичні витрати на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком №1 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, крім тих, які були безпосередньо зайняті повний робочий день на підземних роботах (включаючи особовий склад гірничорятувальних частин) з видобутку вугілля, сланцю, руди та інших корисних копалин, на будівництві шахт та рудників за списком робіт і професій, затвердженим Кабінетом Міністрів України; на виплату і доставку пенсій особам, які були зайняті повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком №2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, а також на інших роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах відповідно до частини другої статті 114 цього Закону, - до набуття права на пенсію за віком відповідно до цього Закону за раніше діючим порядком;
- за рахунок коштів Державного бюджету України пенсії, призначені особам відповідно до пунктів «б» - «з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» (стосовно осіб, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та відповідно до статті 14 Закону України «Про пенсійне забезпечення» до набрання чинності Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» та після цієї дати відповідно до пунктів 2-8 частини другої статті 114 цього Закону (стосовно осіб, які працювали у сільськогосподарських товаровиробників, які на дату відшкодування віднесені до четвертої групи платників єдиного податку, що визначені підпунктом 4 пункту 291.4 статті 291 Податкового кодексу України) та частини третьої статті 114 цього Закону.
У разі недостатності зазначених коштів фінансування суми, якої не вистачає для повного покриття витрат на виплату та доставку таких пенсій, здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України (пункт 2 розділу XV із змінами, внесеними згідно із Законами №2613-IV від 31.05.2005, №107-VI від 28.12.2007, №614-VIII від 15.07.2015; в редакції Закону №2148-VIII від 03.10.2017).
Порядок відшкодування підприємствами витрат на виплату і доставку пенсій, призначених на пільгових умовах визначено в Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, яка затверджена постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 №21-1 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 за №64/8663. Розмір сум до відшкодування на поточний рік визначається органами Пенсійного фонду України щорічно у розрахунках фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, призначених відповідно до частини 2 «Прикінцевих положень» Закону (згідно з додатками 6 та 7), які надсилаються підприємствам до 20-го січня поточного року та протягом місяця з новопризначених (перерахованих) пенсій.
Підприємства щомісяця до 25-го числа вносять до Пенсійного фонду зазначену в розрахунку місячну суму фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.
Розрахунки складаються на підставі відомостей відділів з призначення пенсій органів Пенсійного фонду України, які подаються згідно з додатком 8 та додатком 8а до 1 січня поточного року та протягом місяця з дня прийняття рішення про призначення нової пенсії.
Відповідний обов`язок підприємств (платників збору) відшкодовувати Пенсійному фонду витрати на виплату та доставку пільгових пенсій передбачається і чинними нормами Закону України «Про збір на обов`язкове державне пенсійне страхування» (400/97-ВР).
Ці витрати відшкодовують підприємства незалежно від форм власності та господарювання. Якщо особа має стаж, що дає право на призначення цих пенсій на кількох підприємствах, витрати покриваються цими підприємствами пропорційно стажу роботи.
Інших джерел на фінансування зазначених пенсій у бюджеті Пенсійного фонду не передбачено. Пенсійний фонд вчасно і в повному обсязі виплачує пільгові пенсії, тому обов`язок підприємства - вчасно розрахуватися з Пенсійним фондом та не збільшувати собі борг з відповідних платежів.
В порушення вищенаведених вимог законодавчих актів, відповідач, що є платником відповідного збору за місцем своєї реєстрації в Головному управлінні, не здійснює необхідного відшкодування виплачених громадянам пільгових пенсій. Так, за спірний період, січень-грудень 2023 року на адресу відповідача надсилалось повідомлення з розрахунком суми, що підлягає сплаті до Пенсійного фонду, що підтверджується матеріалами справи.
Відповідно до розділу 6 Інструкції про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України, відповідачу надсилались відповідні повідомлення в яких вказувалась підстава для нарахування зобов`язання, сума нарахованого органом Пенсійного фонду зобов`язання та окремо його розрахунок, а також порядок сплати виставлених сум збору.
Так, за спірний період січень-грудень 2023 року, згідно розрахунків сум фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, які надсилалися щомісяця на адресу відповідача підлягало відшкодуванню органу Пенсійного фонду України 4983,13 грн.
Проте, в порушення зазначених вимог Закону, відповідач, належного відшкодування сум, виплачених вказаним вище громадянам, пільгових пенсій та витрат на їх доставку не здійснив.
Отже, заборгованість товариства з обмеженою відповідальністю «Газ-Дар-Плюс» з відшкодування фактичних витрат на виплату і доставку пенсій, призначених по Списку 2, за спірний період складає 4983,13 грн.
На час розгляду даної адміністративної справи відповідач заборгованість не сплатив.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Матеріалами справи доведено заборгованість відповідача у сумі 4983,13 грн. по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, правомірність звернення до суду з зазначеним позовом, в зв`язку з чим вимоги позовної заяви є обґрунтованими, підтверджені належними та допустимими доказами, відповідачем не спростовані (відзив проти позову відповідач суду не надав) та підлягають до задоволення повністю.
Судові витрати по справі у відповідності до ч. 2 ст. 139 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись ст. ст. 5, 6, 9, 77, 78, 90, 243-246 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (88008, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 20453063) до товариства з обмеженою відповідальністю «Газ-Дар-Плюс» (вул. Володимира Погорєлова, буд. 3 А, кв. 21, м. Ужгород, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, 88015, код ЄДРПОУ 40431948) про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Газ-Дар-Плюс» (вул. Володимира Погорєлова, буд. 3 А, кв. 21, м. Ужгород, Закарпатська обл., Ужгородський р-н, 88015, код ЄДРПОУ 40431948) на користь Головного управління Пенсійного фонду України в Закарпатській області (88008, Закарпатська область, м. Ужгород, пл. Народна, 4, код ЄДРПОУ 20453063) заборгованість по відшкодуванню фактичних витрат на виплату та доставку пенсій, призначених відповідно до пунктів «б»-«з» статті 13 Закону України «Про пенсійне забезпечення» в сумі 4983,13 грн. (чотири тисячі дев`ятсот вісімдесят три гривні тринадцять копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяМ.М. Луцович
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2024 |
Оприлюднено | 01.03.2024 |
Номер документу | 117312388 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Луцович М.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні