РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 лютого 2024 року справа № 580/2272/21
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Паламаря П.Г.,
за участю:
секретаря судового засідання Трегулова Б.Л.,
представник позивача Євтушенко О., Білоус Є.(за посадою),
представника відповідача Постригань Т. (за посадою),
розглянувши у порядку загального позовного провадження в залі суду адміністративну справу за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області до товариства з обмеженою відповідальністю Автогазсервіс про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
До Черкаського окружного адміністративного суду звернулося Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області (18029, м. Черкаси, вул. Прикордонника Лазаренка, 1, далі позивач) з позовом до ТОВ Автогазсервіс (19632, Черкаський район, с. Степанки, 8 км. Смілянського шосе, далі відповідач), в якому просить застосувати заходи реагування до ТОВ Автогазсервіс за місцем провадження господарської діяльності - Черкаська область, Золотоніський район, с. Благодатне, у вигляді повної заборони експлуатації автогазозаправної станції, шляхом знеструмлення електроживлення, закриття всіх входів (із накладенням печаток) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, встановлених в акті від 23.03.2021 №22.
21.04.2021 суд прийняв позовну заяву до розгляду та ухвалив проводити розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження, без виклику сторін.
10.06.2021 здійснено перехід зі спрощеного позовного провадження до розгляду справи за правилами загального позовного провадження та призначив підготовче засідання.
17.06.2021 продовжено строк проведення підготовчого провадження у справі.
05.07.2021 закрито підготовче провадження.
21.11.2023 поновлено провадження у справі, зупиненого на підставі ухвали від 26.07.2021.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач у позовній заяві вказує, що в результаті здійсненої перевірки сформовано акт, яким зафіксовано ряд порушень суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки. Позивач вказує, що в результаті виявлених порушень подальша експлуатація об`єкта створює пряму та/або опосередковану загрозу життю та/або здоров`ю людей.
В судовому засіданні наполягав на задоволенні позову, вказуючи, що не всі порушення усунуті.
Відповідач проти позову заперечив, надавши до суду відзив на позовну заяву в якому зазначив щодо усунення всіх виявлених порушень законодавства. З вказаних підстав у задоволенні позову просив відмовити.
У судовому засіданні представник відповідача просив відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
На виконання наказу управління ДСНС України у Черкаській області від 15.03.2021 №70, у період з 22 по 23 березня 2021 року посадовою особою позивача проведено позапланову перевірку товариства з обмеженою відповідальністю Автогазсервіс результати якої оформлені актом від 23.03.2021 №22 та виявлено 27 порушень відповідачем вимог законодавства у сфері пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту.
Вищевказані обставини стали підставою для звернення Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Черкаській області до суду з даним позовом.
Судом встановлено, що відповідачем усунуто виявлені позивачем порушення, що підтверджується документами наданими відповідачем та зокрема зареєстрованій ТОВ Автогазсервіс декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань пожежної безпеки від 22.10.2021 (а.с. 157-158).
Вирішуючи спір по суті суд зазначає, що правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05 квітня 2007 року №877-V.
Статтею 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" визначено, що державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Частиною сьомою статті 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Відносини, пов`язані із захистом населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій, реагуванням на них, функціонуванням єдиної державної системи цивільного захисту, повноваження органів державної влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, права та обов`язки громадян України, іноземців та осіб без громадянства, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності регулює та визначає Кодекс цивільного захисту України.
Статтею 67 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема: - здійснення державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства органами та суб`єктами господарювання, аварійно-рятувальними службами, зазначеними у статті 65 цього Кодексу; - складення актів перевірок, приписів про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки у разі виявлення таких порушень; - звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров`ю людей.
З аналізу вищевказаних правових норм вбачається, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки, орган державного нагляду (контролю): складає або припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу або звертається до адміністративного суду з відповідним позовом щодо повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об`єктів, споруд, цехів, дільниць.
Як встановлено судом із матеріалів справи, виявлені позивачем порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, пожежної і техногенної безпеки стали підставою для звернення до суду з даним позовом щодо застосування заходів реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинки експлуатації об`єкту шляхом знеструмлення електроживлення та припинення експлуатації до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної та техногенної безпеки, що на думку суду свідчить про застосування позивачем відносно відповідача крайнього заходу.
Разом з цим, суд звертає увагу, що позивачем зареєстровано декларацію відповідності матеріально-технічної бази об`єкта ТОВ Автогазсервіс вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.
Згідно вимог ч. 4 ст. 57 Кодексу цивільного захисту України, декларація подається суб`єктом господарювання до державного адміністратора або центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері цивільного захисту (дозвільного органу).
Декларація реєструється дозвільним органом на безоплатній основі протягом десяти робочих днів з дня її надходження.
Датою надходження декларації вважається дата її реєстрації як вхідної кореспонденції державним адміністратором або дозвільним органом, а в разі надсилання рекомендованим листом - дата, зазначена на поштовому штемпелі підприємства зв`язку.
Державний адміністратор протягом одного робочого дня після надходження декларації передає її дозвільному органу.
Суб`єкт господарювання набуває право вчиняти дії щодо провадження господарської діяльності, передбачені частиною другою цієї статті, з дня реєстрації декларації відповідним дозвільним органом.(ч. 4 ст. 57 Кодексу цивільного захисту України).
За вказаних обставин, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є необґрунтованими, а позов таким, що не підлягає до задоволення, оскільки після проведення перевірки та складання акту позивачем здійснено реєстрацію декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам закону.
Згідно з ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Керуючись статтями 6, 9, 14, 242-245, 255, 295, 370 КАС України, суд,
ВИРІШИВ:
У задоволенні позову відмовити повністю.
Копію рішення направити особам, які беруть участь у справі.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, яка може бути подана до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Суддя Петро ПАЛАМАР
Повний текст рішення складено 27.02.2024
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.02.2024 |
Оприлюднено | 01.03.2024 |
Номер документу | 117314773 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо цивільного захисту |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Петро ПАЛАМАР
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні