Постанова
від 27.08.2009 по справі 39588/09/2070
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61004 м. Харків вул. Мар`їнська, 18-Б-3 П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 серпня 2009 р. № 39588/09/2070

Харківський окружний адміністративний суд

у складі: головуючого судді Білової О.В.,

за участю секретаря судового засідання Карамушко І.І.,

за участю представника позивача Воловик А.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Харкові справу за адміністративним позовом Державної податкової адміністрації у Харківській області (в подальшому ДПА у Харківській області) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш ресторан»</a>(в подальшому ТОВ «Наш ресторан») про надання дозволу на проведення позапланової перевірки,-

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова адміністрація у Харківській області звернулася до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш ресторан`про надання дозволу на проведення у 2009 році позапланової перевірки ресторану, розташованого за адресою: м. Харків, вул. Слав`янська,10, який належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Наш ресторан`з питань дотримання вимог Законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`від 06 липня 1995 року, «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності`від 23 березня 1996 року, «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів`від 19 грудня 1995 року, Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року, позапланову перевірку ресторану, розташованого за адресою: м. Харків, вул. Слав`янська,10, який належить відповідачу, провести у складі посадових осіб Державної податкової адміністрації у Харківській області головного державного податкового ревізора-інспектора інспектора податкової служби І рангу Воробйова Кирила Володимировича та головного державного податкового ревізора-інспектора інспектора податкової служби І рангу Ласкавцева Дмитра Ігоровича, а за відсутністі вказаних осіб (хвороба, відрядження тощо) - головного державного податкового ревізора-інспектора інспектора податкової служби І рангу Свірідової Євгенії Вікторівни та головного державного податкового ревізора-інспектора інспектора податкової служби ІІІ рангу Спіцина Віталія Вікторовича, обґрунтовуючи свої вимоги наступним.

Позивач свої вимоги обґрунтував наступним.

ТОВ «Наш ресторан`зареєстрований Виконавчим комітетом Харківської міської ради 15 березня 2006 року з номером запису про державну реєстрацію №14801020000024513 та взятий па податковий облік ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова з 15 березня 2006 року за №72.

Відповідно до плану проведення перевірок на квітень 2009 року на підставі направлення від 16 квітня 2009 року № 4940 з метою здійснення контролю за додержанням суб`єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), наявністю торгових патентів та ліцензій фахівцями ДПА у Харківській області були здійсненні усі заходи для проведення перевірки ресторану, розташованого за адресою: м. Харків, вул. Слав`янська, 10, який належить Відповідачу, з питань дотримання вимог Законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового,коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України.

17 квітня 2009 року, після пред`явлення посадовими особами ДПА у Харківській області службових посвідчень та направлення на проведення планової перевірки, відповідач не допустив посадових осіб ДПА до перевірки вищезазначеного об`єкту (акт про недопуск від 17 квітня 2009 року № 84/2310), відмовившись отримати один примірник направлення, надати журнал реєстрації перевірок та необхідні документи.

У зв`язку із вчиненням перешкод з боку відповідача запланована ДПА у 2009 році планова перевірка ресторану, розташованого за адресою: м. Харків, вул. Слав`янська 10, який належить відповідачу, не проведена.

З огляду на ту обставину, що у 2009 році планова перевірка відповідача не проведена, відповідно обов`язок податкової адміністрації щодо здійснення контролю за додержанням суб`єктом господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), наявністю торгових патентів та ліцензій не реалізований, а посадові особи ДПА до перевірки відповідачем не допускаються, у позивача виникають підстави для ініціювання проведення позапланової перевірки за рішенням (дозволом) суду.

Статтями 8, 9, 10 Закону України «Про державну податкову службу Україні`від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ (Далі Закон № 509) визначені функції органів державної податкової служби, до яких, зокрема, належить здійснення контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.

Пунктом 2 ч. 1 ст. 11 Закону № 509 передбачено, що органи державної податкової служби у встановлено у порядку мають право здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку; наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб`єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, які видали ці документи, торгових патентів.

Відповідно до ст. ст. 15, 16 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» контроль за додержанням суб`єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України. Планові або позапланові перевірки осіб, що використовують реєстратори розрахункових операцій, розрахункові книжки або книги обліку розрахункових операцій, здійснюються у порядку, передбаченому законодавством України.

Крім того, статтею 11-1 Закону № 509 визначені підстави та порядок проведення планових та позапланових виїзних перевірок своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов`язкових платежів) і у зв`язку з чим, норми цієї статті не поширюються на перевірки щодо контролю за дотриманням вимог Закону № 265, який не відноситься до законодавства з питань оподаткування. За таких обставин, здійснення контролю за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) необхідно проводити з дотриманням вимог статті 11-2 Закону № 509 та керуватися чинними наказами Державної податкової адміністрації України, які діють у частині, що не суперечить діючому законодавству.

Представник відповідача - ТОВ «Наш ресторан»- у судове засідання не з`явився, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.

Представник позивача - ДПА у Харківській області Воловик А.М. - у судове засідання з`явився, позов підтримав у повному обсязі та просив його задовольнити.

Суд, вислухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, встановив такі обставини.

Згідно Свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи ТОВ «Наш ресторан`зареєстроване виконавчим комітетом Харківської міської ради 15 березня 2006 року за реєстраційним номером 14801020000024513 (а.с. 6).

Згідно довідки про взяття на облік платника податків № 1556 від 04 грудня 2006 року ТОВ «Наш ресторан`знаходиться на обліку у ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова з 15 березня 2006 року (а.с. 7).

19 квітня 2007 року ТОВ «Наш ресторан`Управлінням з питань підприємництва, інвестицій та споживчого ринку виконавчим комітетом Департаменту економіки та комунального майна виданий дозвіл (реєстраційний № ГХ-04-195) на розміщення об`єктів торгівлі, громадського харчування та побутового обслуговування ресторану за адресою: вул. Слав`янська, 10 (а.с. 10).

Згідно реєстраційним посвідченням № 2032003731 від 26 квітня 2006 року та № 2032004050 від 15 серпня 2007 року за ТОВ «Наш ресторан`ДПІ у Комінтернівському районі м. Харкова здійснено реєстрацію реєстраторів розрахункових операцій «Марія-301 МТМ», заводські номери ВЖ 5400004318 та ВЖ 5400011141, фіскальні номери 2032003731 та 2032004050, призначених для використання в господарській одиниці ресторані по вул.. Слав`янська, 10 (а.с. 8,9).

Згідно службової записки № 283/23-109 від 16 квітня 2009 року, Головою ДПА у Харківській області затверджено план перевірок за здійсненням суб`єктами підприємницької діяльності розрахункових операцій у сфері готівкового обігу на квітень 2009 року, що підлягають перевірці в термін з 17 квітня по 21 квітня 2009 року, зокрема, в цей перелік під № 38 включено ТОВ «Наш ресторан`із зазначенням адреси ресторану: вул.. Слав`янська, 10 (а.с. 11).

16 квітня 2009 року Головою ДПА у Харківській області на підставі п. 2 ст. 11 від 04 грудня 1990 року № 509-ХІІ «Про державну податкову службу в Україні`із змінами та доповненнями та плану перевірок за здійсненням суб`єктами підприємницької діяльності розрахункових операцій у сфері готівкового обігу з метою здійснення контролю за додержанням суб`єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), наявністю свідоцтв про державну реєстрацію, торгових патентів та ліцензій було видано направлення № 4940 головному державному податковому ревізору-інспектору ДПА у Харківській області інспектору податкової служби ІІ рангу Суворовій О.В. та головному державному податковому ревізору-інспектору ДПА у Харківській області інспектору податкової служби ІІ рангу Тверітнєву М.В. для проведення планової перевірки з 17 квітня по 21 квітня 2009 року ТОВ «Наш ресторан»(а.с. 14).

Актом ДПА у Харківській області № 84/2310 від 17 квітня 2009 року, складеного головним державним податковим ревізором-інспектором ДПА у Харківській області інспектором податкової служби ІІ рангу Суворовою О.В. та головним державним податковим ревізором-інспектором ДПА у Харківській області інспектором податкової служби ІІ рангу Тверітнєвим М.В., зафіксовано факт відмови від допуску до перевірки посадових осіб ДПС до перевірки ТОВ «Наш ресторан»(а.с. 15).

Листом ТОВ «Наш ресторан`за № 17/04-1 від 17 квітня 2009 року ДПА у Харківській області було повідомлено, що у зв`язку з недотриманням ДПА у Харківській області вимог Закону України «Про державну податкову службу`та Указу Президента України «Про деякі заходи з перегулювання підприємницької діяльності», ТОВ «Наш ресторан`не допускає ревізорів-інспекторів до проведення перевірки до усунення існуючих порушень законодавства (а.с. 17-18).

У зв`язку з непроведенням планової виїзної перевірки ресторану, розташованого за адресою: вул.. Слав`янська, 10, що належить відповідачу, по причинам недопуску перевіряючих до проведення планової виїзної перевірки, позивач вважає, що у нього виникли підстави для ініціювання проведення позапланової перевірки за рішенням (дозволом) суду.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні`від 04 грудня 1990 року №509-ХП завданням органів державної податкової служби, зокрема, є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов`язкових платежів), а також неподаткових доходів, встановлених законодавством.

Згідно статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні» для виконання покладених на них завдань, органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право здійснювати планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов`язкових платежів), здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.

Підстави та порядок проведення органами державної податкової служби планових і позапланових виїзних перевірок визначені частиною 6 статті 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», якою також встановлені обставини, за наявності яких є можливим проведення позапланової виїзної перевірки за рішенням керівника податкового органу, яке оформлюється наказом відповідно до вимог ч. 8 зазначеної статті Закону.

Судом встановлено, що позивач не посилається на жодну з обставин, передбачених частиною 6 статті 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», які б свідчили про виникнення підстав для проведення позапланової перевірки.

Як слідує з направлення на перевірку від 16 квітня 2009 року № 4940, її метою є контроль за додержанням суб`єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), наявністю торгових патентів та ліцензій з питань дотримання вимог Законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України, відповідно до вимог Закону України «Про державну податкову службу в Україні». (а.с.14)

В позовних вимогах позивач також просить суд надати дозвіл на проведення позапланової виїзної перевірки з питань дотримання вимог Законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»«Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні.

Згідно з п. 4 ст.10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні`державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані державні податкові інспекції здійснюють у межах своїх повноважень контроль за законністю валютних операцій, додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку, за наявністю свідоцтв про державну реєстрацію суб`єктів підприємницької діяльності, ліцензій на провадження видів господарської діяльності, що підлягають ліцензуванню відповідно до закону, з наступною передачею матеріалів про виявлені порушення органам, що видають ці документи, за наявністю торгових патентів.

Статтею 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`визначено, що контроль за додержанням суб`єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України.

Правові норми щодо регулювання порядку здійснення розрахунків за товари (послуги) містять, зокрема, і Закон України «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності`та Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні. Перевірка додержання зазначених нормативно-правових актів проводиться в межах однієї перевірки з питань дотримання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), норм з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів та ліцензій та її результати оформлюються згідно Методичним рекомендаціям щодо оформлення матеріалів перевірок за дотриманням суб`єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, затверджених наказом Державної податкової адміністрації України від 12 серпня 2008 року № 534.

Згідно положенням ч. 7 ст. 11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні`позаплановими перевірками вважаються також перевірки в межах повноважень податкових органів, визначених Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та Законом України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», а в інших випадках - за рішенням суду.

Згідно ст. 11-2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні`посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової або позапланової виїзної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим та іншими законами України, та за умови надання платнику податків під розписку:

- направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби; копії наказу керівника податкового органу про проведення позапланової виїзної перевірки, в якому зазначаються підстави проведення позапланової виїзної перевірки, дата її початку та дата закінчення.

Ненадання цих документів платнику податків або їх надання з порушенням вимог, встановлених частиною першою цієї статті, є підставою для недопущення посадових осіб органу державної податкової служби до проведення планової або позапланової виїзної перевірки.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що перевірка дотримання суб`єктом господарської діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги) в межах повноважень податкових органів, визначених законами України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», «про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів`є позаплановою в силу закону і не потребує дозволу суду, у зв`язку з чим позивачем обрано невірний спосіб захисту, який заснований на помилковому трактуванні частини 7 статті 11-1 Закону України «про державну податкову службу в Україні».

Таким чином, із врахуванням вищевикладених обставин, суд вважає, що у задоволенні адміністративного позову Державної податкової адміністрації у Харківській області слід відмовити.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 2, 10, 11-1, 11-2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», ст. 15 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харчування та послуг`від 06 липня 1995 р. № 265/95-ВР, ст. ст. 8-14, 71, 94, 159, 160-164, 167, 186 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Державної податковоїадміністрації у Харківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Наш ресторан»</a> про надання дозволу на проведення у 2009 році позапланової перевірки ресторану, розташованого за адресою: м. Харків, вул. Слав`янська,10, який належить Товариству з обмеженою відповідальністю «Наш ресторан»</a> з питань дотримання вимог Законів України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06 липня 1995 року, «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності» від 23 березня 1996 року, «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» від 19 грудня 1995 року, Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 15 грудня 2004 року.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в десятиденний строк з дня складання постанови в повному обсязі та поданням після цього протягом двадцяти днів апеляційної скарги, з одночасною подачею її копії до суду апеляційної інстанції, або без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строків для подачі заяви про апеляційне оскарження чи апеляційної скарги.

У повному обсязі постанова виготовлена 01 вересня 2009 року.

Суддя Білова О.В.

Дата ухвалення рішення27.08.2009
Оприлюднено01.03.2024
Номер документу117323764
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —39588/09/2070

Постанова від 27.08.2009

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Білова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні