Рішення
від 26.02.2024 по справі 160/32843/23
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 лютого 2024 рокуСправа №160/32843/23

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Тулянцевої І.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи в порядку письмового провадження у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою Товариства з обмеженою відповідальністю «НАРА-АВТО» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,-

ВСТАНОВИВ:

14 грудня 2023 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду через підсистему «Електронний суд» надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «НАРА-АВТО» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач просить:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області від 27.10.2023 №0305470412, яким до ТОВ «НАРА-АВТО» застосовано штраф у сумі 54686,82.

В обґрунтування позовних вимог зазначається, що відповідач за результатами проведеної камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, оформленого актом перевірки від 29.09.2023 р. №34148/04-36-04-12/30299152, дійшов висновків, щодо реєстрації ТОВ «НАРА-АВТО» 63 податкових накладних з порушенням строків, передбачених п.201.10 ст.201 ПK України, що стало підставою для накладення на позивача штрафу згідно з п.1201.1 ст.1201 ПК України та, відповідно, винесення податкового повідомлення-рішення від 27.10.2023 №0305470412. Так, щодо обставин несвоєчасної реєстрації податкових накладних, позивачем зазначається, що всі податкові накладні були ним направлені на реєстрацію в один день - 15.08.2022 в проміжок часу з 10:30 по 13:00, тобто з дотриманням вимог, встановлених пунктом 201.10 ст. 201 ПК України, що підтверджується наявними в комп`ютерній програмі "M.E.Doc" властивостями документів, однак квитанцій про прийняття або неприйняття таких накладних позивачем протягом операційного дня не було отримано, вони надійшли лише наступного операційного дня. Крім того, 15.08.2022 про наявність проблем у роботі серверу ДПС повідомлялось на сайті ТОВ «ТЕХНОЦЕНТР МАЯК», яке здійснює супровід програми M.E.Doc. Таким чином, позивач переконаний, що він зі свого боку вчинив всі необхідні дії, які покладені на нього нормами податкового законодавства для своєчасного виконання обов`язку платника податків. Також, позивач зауважує, що пункт 52-1 підрозділу 10 розділу XX Податкового кодексу України станом на момент прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення був діючим (не скасованим), тобто штрафні санкції щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в ЄРПН на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою поширення на території України коронавірусної хвороби (COVID-19) не застосовуються, а отже в даному випадку діє презумпція правомірності рішення платника податку. Посилаючись на вищевказані обставини, позивач просить суд визнати протиправним та скасувати оскаржуване податкове повідомлення-рішення та задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21 грудня 2023 року прийнято позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «НАРА-АВТО» до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі №160/32843/23, призначено цю справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами з 22.01.2024 року, а також встановлено відповідачу строк для подання відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали.

04.01.2024 року до суду через підсистему «Електронний суд» надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач пред`явлений позов не визнав та заперечував проти задоволення позовних вимог, посилаючись на те, що Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області проведено камеральну перевірку з питання своєчасності реєстрації Позивачем податкових накладних га/або розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України (далі - ПК України). За результатами перевірки відповідно до вимог п. 86.2 ст. 86 ПК України складено акт камеральної перевірки від 29.09.2023 р. №34148/04-36-04-12/30299152 щодо порушення термінів реєстрації в ЄРПН податкових накладних, який направлено засобами поштового зв`язку на юридичну адресу позивача та який було отримано 29.09.2023 року. Перевіркою даних ЄРПН встановлено порушення Позивачем строків реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН, визначених п. 201.10 ст. 201 ПК України. Так, відповідно інформації наведеній у матеріалах перевірки (акт перевірки, додаток до податкового повідомлення-рішення від 27.10.2023 №0305470412) перевіркою встановлено порушення граничних термінів реєстрації в ЄРПН 63-х податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних. Затримка реєстрації в ЄРПН зазначених податкових накладних склала 1 день. Факт порушення терміну реєстрації вищевказаних податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних підтверджено даними ЄРПН. Підприємством до Акту перевірки подано заперечення від 12.10.2023 №661 (вх. від 12.10.2023 №104885/6/ЕКПП). ГУ ДПС відповідно до вимог пункту 86.7 статті 86 Кодексу на податкову адресу підприємства засобом поштового зв`язку надіслано повідомлення від 12.10.2023 №69378/6/04-36-04-12-14 про місце та час проведення розгляду заперечення. Розгляд заперечення відбувся 18.10.2023 року. Відповідь на заперечення від 25.10.2023 №72017/6/04-36-04-12-14 направлена засобами поштового зв`язку на юридичну адресу підприємства 25.10.2023 та згідно рекомендованого повідомлення поштове відправлення отримано платником 07.11.2023. За результатами розгляду заперечення ТОВ «НАРА-АВТО» (код ЄДРПОУ 30299152) 12.10.2023 №661 (вх. від 12.10.2023 №104885/6/ЕКПП) до акту камеральної перевірки від 29.09.2023 №34148/04-36-04-12/30299152 щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомляє, що висновки, викладені у акті стосовно допущення платником порушення пункту 201.10 статті 201 Кодексу в частині недотримання граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних правомірні, відповідають нормам чинного законодавства та залишаються без змін. За результатами розгляду акта перевірки ГУ ДПС відповідно до норм чинного законодавства, зокрема пункту 1201.1 статті 1201 ПК України, прийнято податкове повідомлення-рішення від 27.10.2023 №0305470412 про застосування штрафних санкцій у загальній сумі 54686,82 коп. (відповідно до терміну затримки реєстрації - 10 від суми податку на додану вартість, зазначеної в податкових накладних) за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН. Реквізити (№, дата виписки) податкових накладних, розшифровка по кількості днів затримки реєстрації в ЄРПН та розрахунок сум штрафних санкцій наведені в акті перевірки та в додатку до податкового повідомлення-рішення від 27.10.2023 №0305470412. Податкове повідомлення-рішення від 27.10.2023 №0305470412 направлено ТОВ «НАРА-АВТО» поштовим відправленням на юридичну адресу підприємства, та згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення отримано ТОВ «НАРА-АВТО» 02.11.2023 року. Крім того, відповідач зауважує, що дата та час надання на реєстрацію податкових накладних до ДПС України, як центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у відповідних квитанціях.

Позивачем не надані належні докази того, що направлені 15.08.2022 року з використанням спеціалізованого програмного забезпечення на реєстрацію в ЄРПН вищезазначені податкові накладні були у день їх направлення доставлені до поштової скриньки ДПС України. Відповідно, в матеріалах справи відсутня інформація/докази того, що несвоєчасна реєстрація податкових накладних відбулось внаслідок протиправної поведінки/дій працівників ДПС. У доданих до позову скриншоту з програми «М.Е.бос» та роздруківки Протоколу до документу не зазначена інформація про дату та час доставки електронного листа/ податкової накладної до поштової скриньки ДПС України, зазначено лише: «З використанням електронної пошти, потребує контролю про доставку одержувачу». Також, ГУ ДПС зазначає, що термін «надані/надіслані» на реєстрацію податкові накладні не є тотожним терміну «направлені» на реєстрацію податкові накладні, оскільки «надання/надіслання» передбачає їх доставку до поштової скриньки/ отримання ДПС України. В жодній нормі ПК України не визначено, що податковий обов`язок платника податку - продавця товарів/послуг, в частині реєстрації податкових накладних в ЄРПН, обмежується (вважається виконаним) фактом (здійсненням) направлення на реєстрацію таких податкових накладних. При цьому слід зазначити, що ДПС не супроводжує послуги з надання платних програмних забезпечень, які надають приватні компанії (у тому числі «M.E.Doc»). Додані до документи з назвою «Властивості документа» та роздруківка Протоколу до документу не є належними і достатніми доказами виконання Позивачем обов`язку з направлення на реєстрацію податкової накладної. Робота програмного забезпечення, з використанням якого платники податків відправляють на реєстрацію податкові накладні (електронні документи), не контролюється ДПС. З урахуванням викладеного, відповідач просить відмовити у задоволені позовної заяви у повному обсязі.

09 січня 2024 року до суду через підсистему «Електронний суд» від позивача надійшла відповідь на відзив, в якій останнім підтримана позиція заявлена ним у власній позовній заяві з посиланням на аналогічні аргументи та доводи.

15 лютого 2024 року до суду через підсистему «Електронний суд» від позивача надійшли додаткові пояснення, в яких, зокрема, зауважено, що, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником у період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строків після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 ПК України.

Відповідно до ч.1 ст.257 КАС України, за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.

Дослідивши матеріали справи та надані сторонами докази, а також проаналізувавши зміст норм матеріального та процесуального права, що регулюють спірні правовідносини, суд доходить висновку про задоволення позовних вимог у повному обсязі, з огляду на таке.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі п.п.20.1.4 п. 20.1 ст.20 розділу І та п. 75.1. ст.75 розділу ІІ Податкового кодексу України, в порядку визначеному п. 76.2 ст.76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку дотримання ТОВ «НАРА-АВТО» (код ЄДРПОУ 30299152) порядку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (дані - ЄРПН).

За результатами проведеної перевірки складено акт від 29.09.2023 р. №34148/04-36-04-12/30299152 відповідно до висновків якого, зафіксовано встановлені під час перевірки допущення позивачем порушення граничних строків реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідальність платника передбачена п.1201.1, статті 1201 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України.

Також в вищевказаному акті перевірки від 29.09.2023 р. №34148/04-36-04-12/30299152 зазначено, що ТОВ «НАРА-АВТО» (код ЄДРПОУ 30299152) порушено строки реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН, а саме:

- №691 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 , кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №696 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №664 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 , кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №668 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 , кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №683 від 29.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 , кількість календарних днів порушення граничного терміну 1

- № 667 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.- №656 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №658 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №643 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №707 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №699 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №672 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №695 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №654 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №686 від 29.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №677 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №700 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №708 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №694 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №688 від 30.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №648 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №653 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №681 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №661 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №706 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №684 від 29.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №701 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1

- №671 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №652 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №682 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №689 від 30.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №662 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №659 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №693 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№666 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№657 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№678 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №690, дата складання 30.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022, кількість календарних днів порушення граничного терміну 1

- №692 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №655 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №673 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№698 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№665 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№660 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№697 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№703 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№687 від 29.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№651 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№679 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№702 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№705 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№663 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№676 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№519 від 20.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№669 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 ,кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№649 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№685 від 29.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№704 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№675 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

- №644 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№674 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№650 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

-№680 від 28.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022,дата реєстрації в ЄРПН 16.08.2022 кількість календарних днів порушення граничного терміну 1.

Позивач, не погодившись із висновками акту перевірки від 29.09.2023 р. №34148/04-36-04-12/30299152, звернувся до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в порядку ст. 44 та ст. 86 Податкового кодексу України із запереченнями вих. №661 від 12.10.2023 р., проте листом від 25.10.2023 року №72017/6/04-36-04-12-14 ГУ ДПС у Дніпропетровській області повідомило, що за результатами розгляду заперечення висновки Акту перевірки є правомірними та залишені без змін.

На підставі вищевказаного акта камеральної перевірки, ГУ ДПС у Дніпропетровській області винесено податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 27.10.2023 №0305470412, яким до ТОВ «НАРА-АВТО» застосовано штрафні санкції за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних визначених ст. 201 Податкового кодексу України та згідно з п.1201.1, статті 1201 Податкового кодексу України за затримку реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних застосовано штраф у сумі 54686,82 грн.

Незгода позивача з вищевказаним податковим повідомленням-рішенням ГУ ДПС у Дніпропетровській області форми «форми «Н» від від 27.10.2023 №0305470412 стала підставою для звернення до суду з цим позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд зважає на таке.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні правовідносини врегульовані положеннями Податкового кодексу України, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків та зборів, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 Податкового кодексу України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків:

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені;

для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом.

Пунктом 1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної, що не надається отримувачу (покупцю), складеної на постачання товарів/послуг для операцій: які звільнені від оподаткування або які оподатковуються за нульовою ставкою) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 та 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних / розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Із аналізу вказаних правових норм вбачається, що на платника податків покладено обов`язок щодо реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних у строк, встановлений податковим законодавством, а саме: для податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені, а для податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Порушення вказаних строків реєстрації податкових накладних є підставою для відповідальності у вигляді штрафу за п.1201.1 статті 1201 Податкового кодексу України.

Разом із тим, Законом України від 12.05.2022 року № 2260-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану, який набрав чинності 27.05.2022 р., внесено зміни до підпункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України, згідно з яким тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, установлено особливості для справляння податків і зборів.

Так, відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.

Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану" за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.

Згідно підпункту 69.1-1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України платники податку на додану вартість зобов`язані забезпечити у строки, встановлені підпунктом 69.1 цього пункту, реєстрацію податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, граничний термін реєстрації яких припадає на періоди, зазначені у підпункті 69.1 цього пункту, та уточнити (привести у відповідність) податковий кредит, задекларований платниками на підставі наявних у платника первинних (розрахункових) документів, з урахуванням даних податкових накладних та/або розрахунків коригування, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підпунктом 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України визначено, що у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.

Тобто, Законом № 2260-ІХ, який набрав чинності 27.05.2022, поновлено відповідальність платників податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності.

Звільнення від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних передбачено лише для платників податків щодо реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 року до 27.05.2022 року (тобто до дня набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану») за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних регламентовано Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 № 1246 (далі - Порядок № 1246).

Відповідно до п. 2, 3 Порядку № 1246 операційний день частина дня, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку податкових накладних та/або розрахунків коригування та реєстрація або зупинення реєстрації. Операційний день триває в робочі дні з 8-ї до 20-ї години. Технічне обслуговування та регламентні роботи, що потребують зупинки Реєстру, не проводяться протягом операційного дня, крім аварійних випадків. Якщо 15 число або останній день місяця припадають на вихідний, святковий або неробочий день, такий день вважається операційним днем.

Згідно з п. 4 Порядку № 1246 до Реєстру вносяться відомості щодо податкових накладних та/або розрахунків коригування, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких у встановленому порядку прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

Відповідно до п. 5 Порядку № 1246 податкова накладна та/або розрахунок коригування приймаються до Реєстру у разі дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192, пунктами 200-1.3, 200-1.9 статті 200-1 та пунктами 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 Кодексу, а також з урахуванням Законів України "Про електронний цифровий підпис", Про електронні документи та електронний документообіг та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 11 Порядку № 1246 після накладення електронного цифрового підпису платник податку здійснює шифрування податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі та надсилає їх ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем з урахуванням вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку. Примірник податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі зберігається у платника податку.

Згідно з п. 12 Порядку № 1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис","Про електронні документи та електронний документообіг"та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Відповідно до п. 13 Порядку № 1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Згідно з п. 14 Порядку № 1246 квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДПС.

Відповідно до п. 2 Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03.08.2017 за № 959/30827 (далі - Порядок № 557), операційний день визначений як частина дня, протягом якої за наявності технічної можливості здійснюється електронний документообіг. При цьому конкретні часові межі операційного дня Порядком № 557 не визначені, тоді як пунктом 3 Порядку № 1246 встановлено, що операційний день в робочі дні триває з 8 до 20 години. Така тривалість операційного дня застосовується в цілях статті 201 ПК України як встановлена спеціальною нормою, що регулює порядок направлення електронного документа - податкової накладної (розрахунку коригування до податкової накладної) до ДПС для реєстрації в ЄРПН.

Відповідно до п. 15 Порядку № 1246 у квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.

Згідно з п. 109.1 ст. 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.

Аналіз зазначеної норми дає підстави вважати, що законодавець передбачив можливість застосування до платника наслідків несвоєчасної реєстрації податкової накладної, передбачених статтею 120-1 ПК України, лише за наявності його вини.

Відповідно до правового висновку, сформованого Верховним Судом у постанові від 17.04.2018 по справі № 820/6330/16, у будь-якому випадку контролюючий орган протягом операційного дня зобов`язаний надіслати платнику податку одну з квитанцій: або про прийняття податкової накладної, або про її неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Відповідно до правового висновку, сформованого Верховним Судом у постанові від 03.04.2020 по справі № 160/5380/19, в процедурі внесення інформації (відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування) до ЄРПН є дві окремі стадії: 1) надання платником податку на додану вартість податкової накладної (розрахунку коригування); 2) прийняття/неприйняття податкової накладної (розрахунку коригування) та внесення відомостей щодо неї (нього) безпосередньо до ЄРПН. Перша із цих стадій залежить від платника податку на додану вартість і є результатом його дій, тоді як друга - це результат виконання роботи програмного забезпечення, що контролюється ДПС, та/або безпосередніх дій працівників ДПС, на яку (які) платник податку не має впливу.

Відповідно до правового висновку, сформованого Верховним Судом у постановах від 10.06.2019 по справі № 802/1825/16-а, від 12.07.2019 по справі № 0940/1600/18 відповідальність платника податку на додану вартість за порушення граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в ЄРПН, у вигляді накладення штрафу може застосовуватися в разі якщо платник податку не надав (не надіслав) податкову накладну (розрахунок коригування) ДПС у строк, встановлений цією статтею.

Верховний Суд у постанові від 22.11.2021 по справі № 160/10558/19 дійшов висновку про те, що при розгляді справ про застосування штрафних санкцій за порушення граничних строків реєстрації податкових накладних принциповим є не дата фактичного надходження податкових накладних до ЄРПН, а дата їх відправлення виходячи з технічного способу реєстрації податкових накладних, тому скріншоти з програми "M.E.Doc" є належним засобом доказування.

Відповідно до правового висновку, сформованого Верховним Судом у постанові від 23.01.2018 по справі № 806/832/17, у зв`язку з недотриманням контролюючим органом обов`язку із надіслання платнику податку квитанції про прийняття розрахунків коригування або про їх неприйняття із зазначенням відповідних причин, або зупинення реєстрації розрахунків коригування, із врахуванням правових наслідків, передбачених пунктом 201.10 статті 201 ПК України, відповідно до приписів якого, якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно п.69.19 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного, надзвичайного стану на території України, з метою захисту прав платників, збереження та захисту даних надання електронних сервісів та приймання електронних документів від платників податків здійснюються у робочі дні з 8 години до 18 години.

Як вбачається з матеріалів справи, позивачем було складено та направлено на реєстрацію до Єдиного реєстру податкових накладних податкові накладні №691 від 31.07.2022, №696 від 31.07.2022, №664 від 28.07.2022, №668 від 28.07.2022, №683 від 29.07.2022, № 667 від 28.07.2022, №656 від 31.07.2022, №658 від 28.07.2022, №643 від 28.07.2022, №707 від 31.07.2022, №699 від 31.07.2022, №672 від 28.07.2022, №695 від 31.07.2022, №654 від 28.07.2022, №686 від 29.07.2022, №677 від 28.07.2022, №700 від 31.07.2022, №708 від 31.07.2022, №694 від 31.07.2022, №688 від 30.07.2022, №648 від 28.07.2022, №653 від 28.07.2022, №681 від 28.07.2022, №661 від 28.07.2022, №706 від 31.07.2022, №684 від 29.07.2022, №701 від 31.07.2022, №671 від 28.07.2022, №652 від 28.07.2022, №682 від 28.07.2022, №689 від 30.07.2022, №662 від 28.07.2022, №659 від 28.07.2022, №693 від 31.07.2022, №666 від 28.07.2022, №657 від 28.07.2022, №678 від 28.07.2022, №690 від 30.07.2022, №692 від 31.07.2022, №655 від 28.07.2022, №673 від 28.07.2022, -№698 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, №665 від 28.07.2022, №660 від 28.07.2022, №697 від 31.07.2022, №703 від 31.07.2022, №687 від 29.07.2022, №651 від 28.07.2022, №679 від 28.07.2022, №702 від 31.07.2022, №705 від 31.07.2022, №663 від 28.07.2022, №676 від 28.07.2022, №519 від 20.07.2022, №669 від 28.07.2022, №649 від 28.07.2022, №685 від 29.07.2022, №704 від 31.07.2022, №675 від 28.07.2022, №644 від 28.07.2022, №674, дата складання 28.07.2022, №650 від 28.07.2022, №680 від 28.07.2022, які за даними програми «M.E.Doc» 15.08.2022 року в проміжок часу з 10:30 до 13:00 були підписані керівником, підписані печаткою і направлені на реєстрацію, що підтверджується наданими позивачем до суду властивостями документів з сервісу електронного документообігу "M.E.Doc.

Відповідно до наданих позивачем квитанцій №1, вищевказані податкові накладні були отримані контролюючим органом 16.08.2022 року 08:56 та 11:23.

З огляду на той факт, що податкові накладні №691 від 31.07.2022, №696 від 31.07.2022, №664 від 28.07.2022, №668 від 28.07.2022, №683 від 29.07.2022, № 667 від 28.07.2022, №656 від 31.07.2022, №658 від 28.07.2022, №643 від 28.07.2022, №707 від 31.07.2022, №699 від 31.07.2022, №672 від 28.07.2022, №695 від 31.07.2022, №654 від 28.07.2022, №686 від 29.07.2022, №677 від 28.07.2022, №700 від 31.07.2022, №708 від 31.07.2022, №694 від 31.07.2022, №688 від 30.07.2022, №648 від 28.07.2022, №653 від 28.07.2022, №681 від 28.07.2022, №661 від 28.07.2022, №706 від 31.07.2022, №684 від 29.07.2022, №701 від 31.07.2022, №671 від 28.07.2022, №652 від 28.07.2022, №682 від 28.07.2022, №689 від 30.07.2022, №662 від 28.07.2022, №659 від 28.07.2022, №693 від 31.07.2022, №666 від 28.07.2022, №657 від 28.07.2022, №678 від 28.07.2022, №690 від 30.07.2022, №692 від 31.07.2022, №655 від 28.07.2022, №673 від 28.07.2022, -№698 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, №665 від 28.07.2022, №660 від 28.07.2022, №697 від 31.07.2022, №703 від 31.07.2022, №687 від 29.07.2022, №651 від 28.07.2022, №679 від 28.07.2022, №702 від 31.07.2022, №705 від 31.07.2022, №663 від 28.07.2022, №676 від 28.07.2022, №519 від 20.07.2022, №669 від 28.07.2022, №649 від 28.07.2022, №685 від 29.07.2022, №704 від 31.07.2022, №675 від 28.07.2022, №644 від 28.07.2022, №674, дата складання 28.07.2022, №650 від 28.07.2022, №680 від 28.07.2022 були направлені до 18:00 год. 15.08.2022 року, враховуючи положення п.69.19 підрозділу 10 Перехідних положень Податкового кодексу України, податковий орган мав направити позивачу квитанції в електронній формі щодо прийняття вказаних податкових накладних протягом операційного дня, тобто саме 15.08.2022 року, однак податкові накладні не були зареєстровані ГУ ДПС у Дніпропетровській області того ж дня, а зареєстровані на наступний день - 16.08.2022 року.

Також суд зазначає, що роздруківки скріншотів файлів спеціалізованого програмного забезпечення - комп`ютерної програми «M.E.Doc» є належними та допустимими доказами на підтвердження факту направлення на реєстрацію електронного документа.

Такий висновок було зроблено Верховним Судом, зокрема, у постановах від 24 листопада 2021 року у справі № 200/12604/19-а, від 28 квітня 2020 року по справі №810/198/16, від 20 жовтня 2020 року у справі № 620/817/19.

Таким чином, враховуючи, що позивачем податкові накладні подані на реєстрацію у строк встановлений Податковим кодексом України та Порядком №1246, суд дійшов висновку щодо відсутності підстав для застосування відповідальності до платника податків.

Вчинення платником податків всіх залежних від нього дій для своєчасної реєстрації податкової накладної, яка не відбулась внаслідок протиправної поведінки суб`єкта владних повноважень, від якого залежало забезпечення можливості належним чином виконати цей обов`язок, унеможливлює притягнення такого платника податків до відповідальності.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Верховного Суду від 23.07.2019 у справі №620/3609/18, від 14.08.2018 у справі №803/1583/17, від 30.01.2018 у справі № 815/2745/17, №816/390/17 від 02.07.2019 у справі № 2340/3802/18, від 20.08.2019 у справі № 1640/3125/18.

При цьому, враховуючи положення пункту 201.10 статті 201 ПК України, у разі відсутності у межах операційного дня надісланої контролюючим органом квитанції, що підтверджує прийняття податкової накладної або відмову у її прийнятті, така податкова накладна вважається зареєстрованою датою її надсилання.

Разом із тим, квитанції про прийняття або неприйняття податкових накладних не були направлені позивачу протягом операційного дня, хоча самі податкові накладні були направлені на реєстрацію в межах строку, встановленого статтею 201 ПК України.

Тобто, позивачем вжито заходів щодо реєстрації податкових накладних у строк, встановлений п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України та їх фактична реєстрація відбулася, що підтверджується матеріалами справи.

Суд зауважує, що вина позивача в порушенні граничного строку реєстрації податкових накладних є відсутньою, що, відповідно, виключає протиправність діянь платника податку, та як наслідок, притягнення його до відповідальності, оскільки штраф, передбачений п.120-1.1 ст.120-1 Податкового кодексу України, за своєю правовою природою є фінансовою відповідальністю платника податків за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної, а відтак, може бути застосований виключно за умови наявності його вини.

За таких обставин суд доходить висновку, що висновки контролюючого органу про порушення позивачем п.201.10 ст.201 Податкового кодексу України щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних №691 від 31.07.2022, №696 від 31.07.2022, №664 від 28.07.2022, №668 від 28.07.2022, №683 від 29.07.2022, № 667 від 28.07.2022, №656 від 31.07.2022, №658 від 28.07.2022, №643 від 28.07.2022, №707 від 31.07.2022, №699 від 31.07.2022, №672 від 28.07.2022, №695 від 31.07.2022, №654 від 28.07.2022, №686 від 29.07.2022, №677 від 28.07.2022, №700 від 31.07.2022, №708 від 31.07.2022, №694 від 31.07.2022, №688 від 30.07.2022, №648 від 28.07.2022, №653 від 28.07.2022, №681 від 28.07.2022, №661 від 28.07.2022, №706 від 31.07.2022, №684 від 29.07.2022, №701 від 31.07.2022, №671 від 28.07.2022, №652 від 28.07.2022, №682 від 28.07.2022, №689 від 30.07.2022, №662 від 28.07.2022, №659 від 28.07.2022, №693 від 31.07.2022, №666 від 28.07.2022, №657 від 28.07.2022, №678 від 28.07.2022, №690 від 30.07.2022, №692 від 31.07.2022, №655 від 28.07.2022, №673 від 28.07.2022, -№698 від 31.07.2022, граничний термін реєстрації в ЄРПН 15.08.2022, №665 від 28.07.2022, №660 від 28.07.2022, №697 від 31.07.2022, №703 від 31.07.2022, №687 від 29.07.2022, №651 від 28.07.2022, №679 від 28.07.2022, №702 від 31.07.2022, №705 від 31.07.2022, №663 від 28.07.2022, №676 від 28.07.2022, №519 від 20.07.2022, №669 від 28.07.2022, №649 від 28.07.2022, №685 від 29.07.2022, №704 від 31.07.2022, №675 від 28.07.2022, №644 від 28.07.2022, №674, дата складання 28.07.2022, №650 від 28.07.2022, №680 від 28.07.2022 в Єдиному державному реєстрі податкових накладних є необґрунтованими та безпідставними.

При цьому, позивач не несе відповідальність за надходження/опрацювання на технічному рівні податкових накладних до контролюючого органу, оскільки на нього покладений лише обов`язок щодо їх надіслання до ДПС за допомогою засобів інформаційних, телекомунікаційних, інформаційно-телекомунікаційних систем.

Таким чином суд констатує своєчасне (з дотриманням граничного строку), направлення позивачем вище зазначених 63 податкових накладних для їх реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), що міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Надаючи оцінку кожному окремому специфічному доводу всіх учасників справи, що мають значення для правильного вирішення адміністративної справи, суд застосовує позицію ЄСПЛ (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану в пункті 58 рішення у справі «Серявін та інші проти України» (№ 4909/04): згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v. Spain) № 303-A, пункт 29).

Також, у рішенні ЄСПЛ від 19 квітня 1993 року у справі «Краска проти Швейцарії» визначено, що ефективність справедливого розгляду досягається тоді, коли сторони процесу мають право представити перед судом ті аргументи, які вони вважають важливими для справи. При цьому такі аргументи мають бути «почуті», тобто ретельно розглянуті судом. Іншими словами, суд має обов`язок провести ретельний розгляд подань, аргументів та доказів, поданих сторонами. Разом із цим, обов`язок суду обґрунтовувати свої рішення не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (п. 29 рішення ЄСПЛ від 9 грудня 2009 року у справі «Руїс Торіха проти Іспанії»).

Ураховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що матеріалами справи не підтверджується факт порушення позивачем положень податкового законодавства, а тому оскаржуване податкове повідомлення-рішення від 27.10.2023 року №0305470412 не є обґрунтованим та прийнятим з урахуванням усіх обставин, що мали значення, а тому не відповідає критеріям правомірності рішення суб`єкта владних повноважень, що визначені у частині другій статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, внаслідок чого позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч.1 ст.143 КАС України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Питання щодо розподілу судових витрат врегульовані ст.139 КАС України.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

З огляду на положення вказаної статті та зважаючи на задоволення позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «НАРА-АВТО» у повному обсязі, понесені позивачем судові витрати зі сплати судового збору у загальному розмірі 2684,00 грн. підлягають відшкодуванню на користь останнього шляхом стягнення цих коштів на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Дніпропетровській області.

Керуючись ст.ст. 241-246, 250, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Позовну заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «НАРА-АВТО» (код ЄДРПОУ: 30299152, місцезнаходження: пр. Миру, буд. 13А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., 50007) до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ: 44118658, місцезнаходження: вул. Сімферопольська, буд. 17А, м.Дніпро, 49005) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити у повному обсязі.

Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми «Н» від 27.10.2023 №0305470412, винесене Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області, яким до Товариства з обмеженою відповідальністю «НАРА-АВТО» застосовано штраф у сумі 54686,82 грн.

Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ: 44118658, місцезнаходження: вул. Сімферопольська, буд. 17А, м.Дніпро, 49005) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НАРА-АВТО» (код ЄДРПОУ: 30299152, місцезнаходження: пр. Миру, буд. 13А, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська обл., 50007) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 2684,00 грн. (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири гривні 00 копійок).

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, передбачені ст.ст. 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя І.В. Тулянцева

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.02.2024
Оприлюднено04.03.2024
Номер документу117345222
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них

Судовий реєстр по справі —160/32843/23

Ухвала від 07.11.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 31.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 03.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 20.09.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Малиш Н.І.

Ухвала від 17.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 19.03.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 26.02.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

Ухвала від 21.12.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Тулянцева Інна Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні