Рішення
від 14.02.2024 по справі 380/25649/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

14 лютого 2024 рокусправа № 380/25649/23

зал судових засідань № 12

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого суддіКузана Р.І.,

секретар судового засіданняЯщишин І.А.,

за участю:

представника позивачаЖили В.С.,

представника відповідачаЩирби Р.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові в порядку загального позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Ройал» до Головного управління ДПС у Львівській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «Ройал» (місцезнаходження: 79020, м. Львів, вул. Під Голоском, 2а, код ЄДРПОУ 44040536) (далі позивач, ТзОВ «Ройал») звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, вул. Стрийська, 35, м. Львів, код ЄДРПОУ ВП 43968090) (далі відповідач, ГУ ДПС у Львівській області), в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області від 07.08.2023 №17791/13-01-07-09, від 07.08.2023 №17788/13-01-07-09, від 07.08.2023 №17782/13-01-07-09, від 07.08.2023 №17789/13-01-07-09, від 07.08.2023 №17790/13-01-07-09, від 07.08.2023 №17787/13-01-07-09, від 07.08.2023 №17795/13-01-07-09, від 07.08.2023 №17792/13-01-07-09.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що на підставі відповідних ліцензій, виданих Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей, ТзОВ «Ройал» здійснює господарську діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор. Зокрема, така діяльність здійснюється позивачем в обладнаних ним залах гральних автоматів за адресами: місто Львів, вул. Морозна, 14; місто Львів, вул. Гнатюка, 8; місто Львів, вул. Городоцька, 65; місто Львів, вул. Липинського, 60; місто Чернівці, вул. Головна, 141. Зазначає, що відповідно до наказів про проведення перевірок, органами державної податкової служби в період з січня по липень 2023 року проведено ряд фактичних перевірок вказаних місць здійснення ТзОВ «Ройал» господарської діяльності, за результатом яких контролюючим органом встановлено порушення платником податків вимог пунктів 1, 2 статті 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме: ненадання платником податків особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) розрахункового документа встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створеного в паперовій та/або електронній формі. В кожному акті перевірки зазначено, що позивачем при здійсненні розрахункових операцій в залі гральних автоматів із застосуванням платіжної (банківської) картки та платіжного (банківського) терміналу видавалися розрахункові документи невстановленої форми та змісту.

На підставі актів перевірок ГУ ДПС у Львівській області прийнято податкові повідомлення-рішення №17790/13-01-07-09, №17789/13-01-07-09, №17787/13-01-07-09, №17788/13-01-07-09, №17782/13-01-07-09, №17791/13-01-07-09, №17795/13-01-07-09 та № 17792/13-01 -07-09 від 07.08.2023, якими у відповідності до п. 1, 7 ст. 7 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» застосовано до ТзОВ «Ройал» штрафні санкції.

Позивач вважає вказані податкові повідомлення-рішення протиправними і такими, що підлягають скасуванню повністю, оскільки контролюючим органом в ході проведення спірних фактичних перевірок залишено поза увагою факти того, що на всіх без винятку господарських одиницях позивача (залах гральних автоматів) встановлені банківські платіжні термінали, які не були з`єднані (поєднані) зі встановленими там реєстраторами розрахункових операцій. Інтеграція програмного забезпечення цих платіжних терміналів з відповідними реєстраторами розрахункових операцій не була реалізована їх виробниками, а обмін даними між вказаними пристроями не відбувався.

Позивач зазначає, що рядки 11-18 фіскального чека є обов`язковими реквізитами не в усіх випадках, а лише у разі використання платіжного терміналу, що з`єднаний або поєднаний з реєстратором розрахункових операцій, тобто у разі забезпечення інтеграції програмного забезпечення платіжного терміналу до реєстратора розрахункових операцій. Проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) та платіжного терміналу не з`єднаного (не поєднаного) з реєстратором розрахункових операцій, не призводить до виникнення в платника податків обов`язку друкувати рядки 11 - 18 фіскального чека при створенні кожного розрахункового документа. Тобто, застосовуючи під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжний термінал, що не з`єднаний (не поєднаний) з реєстратором розрахункових операцій, позивач звільнявся від обов`язку заповнення рядків 11-18 фіскального чека, що прямо передбачено пунктом 4 Розділу II Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженим наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 №13.

Крім цього вказує, що в кожному випадку проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки), позивачем одночасно з фіскальним чеком, створеним реєстратором розрахункових операцій, видавалася покупцеві (споживачу) квитанція платіжного терміналу, яка відповідала вимогам до форми і змісту, передбаченим пунктом 8 Розділу VII Положення про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням, що затверджене Постановою Правління Національного банку України від 05 листопада 2014 року № 705. Реквізити у квитанціях платіжних терміналів, що передбачені Положенням №705, відповідають вимогам рядків 11-18 фіскального чека, як це передбачено у пункті 2 Розділу II Положення №13. Звертає увагу, що вказані у пункті 2 розділу II Положення №13 реквізити, що є рядками 11-18 фіскального чеку та були відсутніми на фіскальних чеках, одночасно наявні на квитанціях платіжного терміналу за операціями з використанням електронних платіжних засобів, що також друкувалися та видавалися позивачем поряд з відповідними фіскальними чеками.

Позивач також наголошує, що реєстратори розрахункових операцій, котрі були встановлені на господарських одиницях позивача, не перебували на обліку в контролюючих органах до дня набрання чинності наказом Міністерства фінансів України №306 (взяті на облік в період з 08.09.2021 по 08.09.2022), проте версії їх внутрішнього програмного забезпечення включені до Державного реєстру реєстраторів розрахункових операцій, а отже були дозволені для застосування у сфері, визначеній Законом України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» та відповідали вимогам діючих технічних регламентів та стандартів. З цих підстав просить позов задовольнити повністю.

Ухвалою від 02.11.2023 суддя залишив позовну заяву без руху.

Ухвалою від 13.11.2023 суддя прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами загального позовного провадження.

Відповідач 29.11.2023 подав до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований таким. ГУ ДПС у Львівській області відповідно до наказів від 18.01.2023 №198-ПП, від 05.06.2023 №2023-ПП, від 05.06.2023 №2024-ПП, від 05.06.2023 №2025-ПП, від 05.06.2023 №2026-ПП «Про проведення фактичної перевірки» та ГУ ДПС у Чернівецькій області відповідно до наказів від 27.06.2023 №766-П, від 19.05.2023 №612-П «Про проведення фактичної перевірки» та направлень на перевірку проведено фактичні перевірки господарських одиниць зали гральних автоматів, що розташовані за адресою: м. Львів, вул. Городоцька, 65; м. Львів, вул. Морозна, 14; м. Львів, вул. Липинського, 60; м. Львів, вул. Гнатюка, 6; м. Чернівці, вул. Головна, 141 суб`єкта господарської діяльності ТзОВ «Ройал» (ЄДРПОУ 44040536).

За наслідками перевірок складено Акти фактичних перевірок №1781/13/07/РРО/44040536 від 27.01.2023, №1827/13/07/РРО/44040536 від 27.01.2023, №16239/13/07/ РРО/44040536 від 14.06.2023, №15379/13/07/РРО/44040536 від 09.06.2023, №16234/13/07/РРО/44040536 від 14.06.2023, №16249/13/07/РРО/44040536 від 14.06.2023, №4450/Ж5/24-13-07-04/44040536 від 06.07.2023 та №3737/Ж5/24-13-07-04/44040536 від 29.05.2023, якими встановлено порушення п.1, 2 ст.3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме підприємством при здійсненні розрахункових операцій із застосуванням платіжних карток та банківського платіжного терміналу здійснювались розрахункові операції та створювались з подальшою видачею споживачам розрахункові документи невідповідної форми. В розрахункових документах відсутні обов`язкові реквізити, такі як ідентифікатор екваєра платіжного пристрою, реквізити електронного платіжного пристрою (платіжної картки), напис «платіжна система» та ін. реквізити, які встановлені наказом Міністерства фінансів України №13 від 21.06.2016.

На підставі Актів фактичних перевірок прийняті податкові повідомлення рішення №17790/13-01-07-09, №17789/13-01-07-09, №17787/13-01-07-09, №17788/13-01-07-09, №17782/13-01-07-09, №17791/13-01-07-09, №17795/13-01-07-09 та № 17792/13-01 -07-09 від 07.08.2023, якими застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) на загальну суму 50406505,62 грн.

Представник відповідача звертає увагу, що відсутність хоча б одного з обов`язкових реквізитів у фіскальному чеку, позбавляє такий документ статусу розрахункового, а тому створення і роздрукування, а так само видача покупцеві документу з таким недоліком не може вважатися належним виконанням обов`язку, встановленого п. 2 ст. 3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

З огляду на те, що під час проведення перевірок позивача встановлена видача споживачам розрахункових документів невідповідної форми, тому застосування ГУ ДПС у Львівській області штрафних санкцій відповідно до п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» є правомірним. Так, позивач у своїй позовній заяві зазначає, що фіскалізацію всіх операцій, відображених в актах перевірок, здійснено позивачем із використанням РРО, який не є з`єднаним або поєднаним із платіжним терміналом. Відповідно, на розрахункові документи, які створюють РРО позивача, не поширюються вимоги щодо наявності рядків 11-18 фіскального чека. З цього приводу відповідач зазначає, що пунктом 4 р.2 Положення №13 передбачено, що рядки 11-18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з`єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій.

Також зазначає, що доводи позивача про те, що у зв`язку із відсутності з`єднання між РРО та платіжним терміналом, рядки 11-18 фіскального чеку не можуть бути надрукованими з технічних причин, які від нього не залежать не знаходять свого підтвердження, оскільки у разі використання під час проведення розрахунків електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, суб`єкт господарювання повинен з`єднати його з реєстратором розрахункових операцій, оскільки у протилежному випадку створений та роздрукований розрахунковий документ не буде містити обов`язкових реквізитів, а суб`єкт господарювання буде вважатися таким, що не виконав імперативну норму, закріплену в Законі України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг». При проведенні розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу розрахунковий документ має містити додаткові реквізити щодо реквізитів електронного платіжного засобу та платіжної системи, що застосовуються.

Враховуючи вищевикладене, відповідач вважає, що докази і обґрунтування, наведені позивачем у позовній заяві, не спростовують висновки Актів перевірок та не підтверджують неправомірність прийнятих податкових повідомлень-рішень. У задоволенні позовних вимог просить відмовити повністю.

Крім цього, від представника відповідача 07.12.2023 надійшло клопотання про долучення доказів, до якого відповідачем долучено електронні копії фіскальних чеків, які досліджувались під час перевірок.

Від представника позивача 08.12.2023 на адресу суду надійшла відповідь на відзив.

Представником відповідача 03.01.2024 подано додаткові пояснення.

Ухвалою судового засідання від 13.10.2021 суд відмовив в задоволенні клопотання представника відповідача про виклик свідка, закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті.

Представник позивача 14.02.2024 подав письмові пояснення.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві, відповіді на відзив та письмових поясненнях. Просив суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву та додаткових поясненнях. Просив у задоволенні позову відмовити повністю.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

Відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань ТзОВ «Ройал» зареєстроване 13.11.2020; видами діяльності підприємства, внесеними до (КВЕД) є:

92.00 Організування азартних ігор (основний);

46.18 Діяльність посередників, що спеціалізуються в торгівлі іншими товарами;

46.90 Неспеціалізована оптова торгівля;

47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах;

56.10 Діяльність ресторанів, надання послуг мобільного харчування;

68.20 Надання в оренду й експлуатацію власного чи орендованого нерухомого майна;

70.22 Консультування з питань комерційної діяльності й керування;

77.39 Надання в оренду інших машин, устаткування та товарів, н.в.і.у.;

82.99 Надання інших допоміжних комерційних послуг, н.в.і.у.

На підставі ліцензій, виданих Комісією з регулювання азартних ігор та лотерей, ТзОВ «Ройал» здійснює господарську діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в обладнаних ним залах гральних автоматів за адресами: місто Львів, вул. Морозна, 14; місто Львів, вул. Гнатюка, 8; місто Львів, вул. Городоцька, 65; місто Львів, вул. Липинського, 60; місто Чернівці, вул. Головна, 141.

Позивач в господарській діяльності використовує сертифіковані та зареєстровані у встановленому законодавством порядку реєстратори розрахункових операцій марки «Екселліо DP-15», фіскальний номер 3001017325, зареєстрований за адресою м. Львів, вул.Гнатюка,6 (дата реєстрації в ДПІ 08.09.2022); «Екселліо DP-15», фіскальний номер 3001010956, зареєстрований за адресою м. Львів, вул.Городоцька,65 (дата реєстрації в ДПІ 03.08.2022); «Екселліо DP-15», фіскальний номер 3000927287, зареєстрований за адресою м. Львів, вул.Липинського,60 (дата реєстрації в ДПІ 08.09.2021); «Екселліо DP-15», фіскальний номер 3000927286, зареєстрований за адресою м. Львів, вул.Морозна,14 (дата реєстрації в ДПІ 08.09.2021); «MINIT 400ME», фіскальний номер 3000999769, зареєстрований за адресою м. Чернівці, вул. Головна,141 (дата реєстрації в ДПІ 08.06.2022).

ТзОВ «Ройал» має відкриті розрахункові рахунки в Акціонерному товаристві «ОКСІ Банк». На підставі договору еквайрингу №Т-2 від 17.12.2021, укладеного між позивачем та АТ «ОКСІ БАНК», позивачу передано за актами приймання-передачі платіжні термінали для застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) згідно з Положенням про порядок емісії та еквайрингу платіжних інструментів, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29.07.2022 №164.

Зокрема, позивач використовує платіжні термінали:

-марки Ingenico Move/2500, серійний № 212527303231204521777317, акт приймання- передачі № 1/3 від 02.09.2022, був замінений на Saturn 1000, серійний № 158215025702, акт приймання-передачі від 25.01.2023 (м. Львів, вул. Гнатюка, 6);

-марки Ingenico Move/2500, серійний №210357303301184719504310, акт приймання- передачі № 9 від 12.08.2022, був замінений на Saturn 1000, серійний № 158215025701, акт приймання-передачі від 18.01.2023 (м. Львів, вул. Липинського, 60);

-марки Ingenico Move/2500, серійний №212517303231204521768624, акт приймання- передачі № 8 від 12.08.2022, був замінений на Saturn 1000, серійний № 158215025700. акт приймання-передачі від 17.01.2023 (м. Львів, вул. Морозна, 14);

-марки Ingenico Move/2500, серійний № 21035730301184719504321, акт приймання- передачі №1/2 від 12.08.2022 (м. Львів, вул. Городоцька, 65);

-марки Ingenico Move/2500, серійний № 212567303231204521817197, акт приймання- передачі № 7 від 12.08.2022 (м. Чернівці, вул. Головна, 141).

Вказані обставини не заперечуються сторонами та підтверджуються матеріалами справи.

У період з січня по липень 2023 року ГУ ДПС у Львівській області та ГУ ДПС у Чернівецькій області проведено ряд фактичних перевірок господарських одиниць ТзОВ «Ройал» залів гральних автоматів, що розташовані за адресами: м. Львів, вул. Городоцька, 65; м. Львів, вул. Морозна, 14; м. Львів, вул. Липинського, 60; м. Львів, вул. Гнатюка, 6; м. Чернівці, вул. Головна, 141.

Зокрема:

1.

ГУ ДПС у Львівській області відповідно до наказу від 18.01.2023 №198-ПП «Про проведення фактичної перевірки» та направлень на перевірку від 18.01.2023 №№408, 409, 410, 411 проведена фактична перевірка господарської одиниці позивача зал гральних автоматів, що розташований на адресою: м. Львів, вул. Городоцька, 65.

За наслідками перевірки складено Акт фактичної перевірки №1781/13/07/РРО/44040536 від 27.01.2023.

Перевіркою встановлено порушення ТзОВ «Ройал» п.1, 2 ст.3 Закону України від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі - Закон №265). В акті перевірки зазначено, що перед початком перевірки посадовими особами відповідача проведено контрольні розрахункові операції з різними формами оплати (готівка, безготівка), які були проведені через РРО. При цьому, 19.01.2023 о 13:03:34 год. розрахункова операція на суму 200,00 грн проводилась із застосуванням платіжної картки (банківської) та платіжного терміналу. Розрахунковий документ встановленої форми та змісту надано не було, а саме у наданому розрахунковому документі відсутні обов`язкові реквізити, такі як: ідентифікатор екваєра платіжного пристрою, реквізити електронного платіжного пристрою (платіжної картки), напис «платіжна система» та ін. реквізити, які встановлені наказом МФУ №13 від 21.06.2016.

Згідно з висновками акту перевірки №1781/13/07/РРО/44040536 від 27.01.2023 позивачем протягом перевіреного періоду при здійсненні розрахункових операцій із застосуванням платіжної (банківської) картки та платіжного (банківського) терміналу видавались розрахункові документи невстановленої форми та змісту на загальну суму 1546362,60 грн. Зокрема, в розрахункових документах відсутні реквізити, визначені в рядках 11-18 Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, яке затверджене наказом Міністерства фінансів України № 13 від 21.01.2016 (далі - Положення №13)). Вказане, на думку відповідача, свідчить про порушення позивачем вимог п.1, 2 ст.3 Закону №265/95-ВР.

На підставі вказаного акту перевірки податковим органом відповідно до п.1, 7 ст.7 Закону №265/95-ВР прийнято податкове повідомлення-рішення №17791/13-01-07-09 від 07.08.2023, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію (штраф) в розмірі 150% від суми проведених розрахункових операцій з порушенням вимог законодавства на загальну суму 2 320 043,98 грн.

2.

Також, ГУ ДПС у Львівській області відповідно до наказу від 18.01.2023 №198-ПП «Про проведення фактичної перевірки» та направлень на перевірку від 18.01.2023 №№404, 405,406,407 проведена фактична перевірка господарської одиниці ТзОВ «Ройал» зал гральних автоматів, що розташований на адресою: м. Львів, вул. Морозна, 14.

За наслідком перевірки складено Акт фактичної перевірки №1827/13/07/РРО/44040536 від 27.01.2023 та встановлено порушення п.1, 2 ст.3 Закону №265/95-ВР, а саме: перевіркою копій фіскальних чеків РРО фіскальний № 3000927286 за період з 15.10.2022 по дату та час початку перевірки виявлено, що у фіскальних чеках де операції проводилися в розрахунковій формі (платіжною карткою за допомогою банківського платіжного терміналу) відсутні обов`язкові реквізити фіскального чеку, такі як ідентифікатор екваєра платіжного пристрою, реквізити електронного платіжного пристрою (платіжної картки), напис «платіжна система» та ін. реквізити, які встановлені наказом МФУ №13 від 21.06.2016.

За період з 15.10.2022 по 19.01.2023 через РРО фіскальний номер № 3000927286 проведено розрахункові операції з видачею фіскальних чеків за відсутності у них усіх обов`язкових реквізитів на загальну суму 4 715963,00 грн.

На підставі Акту фактичної перевірки №1827/13/07/РРО/44040536 від 27.01.2023 відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №17788/13-01-07-09 від 07.08.2023, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 150% від суми проведених розрахункових операцій з порушенням вимог законодавства на загальну суму 7073944,50 грн.

3.

Відповідно до наказу від 05.06.2023 №2023-ПП «Про проведення фактичної перевірки» та направлень на перевірку від 05.06.2023 № №4119, 4120 ГУ ДПС у Львівській області проведена фактична перевірка господарської одиниці ТзОВ «Ройал» зал гральних автоматів, що розташований за адресою м. Львів, вул. Городоцька, буд 65.

За наслідками перевірки складено Акт фактичної перевірки №16239/13/07/РРО/44040536 від 14.06.2023 та встановлено порушення п.1, 2 ст.3 Закону №265/95-ВР, а саме: підприємством не забезпечена можливість розрахунку у безготівковій формі за продані товари (надані послуги), банківський платіжний термінал відсутній. Перевіркою встановлено, що підприємством при здійсненні розрахункових операцій із застосуванням платіжних карток та банківського платіжного терміналу здійснювались розрахункові операції та створювались з подальшою видачею споживачам розрахункові документи невідповідної форми. В розрахункових документах відсутні обов`язкові реквізити, такі як ідентифікатор екваєра платіжного пристрою, реквізити електронного платіжного пристрою (платіжної картки), напис «платіжна система» та ін. реквізити, які встановлені наказом МФУ №13 від 21.06.2016.

В період з 28.01.2023 по 05.06.2023 встановлено видачу споживачам фіскальних чеків невідповідної форми, що підтверджуються даними баз даних СОД РРО, на загальну суму 2 533 896, 00 грн.

На підставі Акту фактичної перевірки №16239/13/07/РРО/44040536 від 14.06.2023 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №17789/13-01-07-09 від 07.08.2023, яким застосовано штрафні (фінансові) санкції (штрафи) в розмірі 150% від суми проведених розрахункових операцій з порушенням вимог законодавства на загальну суму 3800844,00 грн.

4.

ГУ ДПС у Львівській області відповідно до наказу від 05.06.2023 №2025-ПП «Про проведення фактичної перевірки» та направлень на перевірку від 05.06.2023 №4125 та №4126 проведена фактична перевірка господарської одиниці ТзОВ «Ройал» гральний зал, що розташований за адресою м. Львів, вул. Липинського, 60.

За наслідками перевірки складено Акт фактичної перевірки №15379/13/07/РРО/44040536 від 09.06.2023 та встановлено порушення п.1, 2 ст.3 Закону №265/95-ВР, а саме: платником податків при здійсненні розрахункових операцій із застосуванням платіжних карток та платіжного терміналу здійснювались розрахункові операції та створювались з подальшою видачею споживачам розрахункові документи невідповідної форми. В розрахункових документах відсутні обов`язкові реквізити, такі як: ідентифікатор екваєра платіжного пристрою, реквізити електронного платіжного пристрою (платіжної картки), напис «платіжна система» та ін. реквізити, які встановлені наказом МФУ від 21.06.2016.

В період з 01.11.2022 по 06.06.2023 встановлено видачу споживачам фіскальних чеків невідповідної форми, що підтверджуються відповідними реєстрами, що сформовані на підставі почекової інформації платника (z-звіти, фіскальні чеки). А саме: листопад 2022 року - 685515,00 грн, грудень 2022 року - 1370185,00 грн, січень 2023 року 1247225,00 грн, лютий 2023 року 982830,00 грн, березень 2023 року - 1799640,00 грн, квітень 2023 року 1393665,00 грн, травень 2023 року 1442655,00 грн на загальну суму 8 921 715,09 грн.

На підставі Акту фактичної перевірки №15379/13/07/РРО/44040536 від 09.06.2023 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №17787/13-01-07-09 від 07.08.2023, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію (штраф) в розмірі 150% від суми проведених розрахункових операцій з порушенням вимог законодавства на загальну суму 13382572,64 грн.

5.

ГУ ДПС у Львівській області відповідно до наказу від 05.06.2023 №2024-ПП «Про проведення фактичної перевірки» та направлень на перевірку від 05.06.2023 № №4121, 4122 проведена фактична перевірка господарської одиниці ТзОВ «Ройал» - гральний зал, що розташований за адресою м. Львів, вул. Морозна, 14.

За наслідками перевірки складено Акт фактичної перевірки №16234/13/07/РРО/44040536 від 14.06.2023 та встановлено порушення п.1,2 ст.3 Закону №265/95-ВР, а саме: підприємством не забезпечена можливість розрахунку у безготівковій формі за продані товари (надані послуги), банківський платіжний термінал відсутній.

При здійсненні розрахункових операцій із застосуванням платіжних карток та платіжного терміналу здійснювались розрахункові операції та створювались з подальшою видачею споживачам розрахункові документи невідповідної форми. В розрахункових документах відсутні обов`язкові реквізити, такі як ідентифікатор екваєра платіжного пристрою, реквізити електронного платіжного пристрою (платіжної картки), напис «платіжна система» та ін. реквізити, які встановлені наказом МФУ №13 від 21.06.2016.

В період з 19.01.2023 по 05.06.2023 встановлено видачу споживачам фіскальних чеків невідповідної форми, що підтверджується даними баз даних СОД РРО, а саме: за січень 2023 року (з 19.01.2023) на суму 842 570,00 грн; лютий 2023 року на суму 1367000,00 грн; березень 2023 року на суму 1525355,00 грн; квітень 2023 року на суму 1581264,00 грн, травень 2023 року на суму 1391150,00 грн. Загальна сума розрахункових операцій за фіскальними чеками невідповідної форми за період з 19.01.2023 по 05.06.2023 становить 6 707 339,00 грн.

На підставі Акту фактичної перевірки №16234/13/07/РРО/44040536 від 14.06.2023 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №17782/13-01-07-09 від 07.08.2023, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію (штраф) в розмірі 150% від суми проведених розрахункових операцій з порушенням вимог законодавства на загальну суму 10061008,50 грн.

6.

ГУ ДПС у Львівській області відповідно до наказу від 05.06.2023 №2026-ПП «Про проведення фактичної перевірки» та направлень на перевірку від 05.06.2023 №№4123, 4124 проведена фактична перевірка господарської одиниці ТзОВ «Ройал» зал гральних автоматів, що розташований на адресою: м. Львів, вул. Гнатюка, 6.

За наслідками перевірки складено Акт фактичної перевірки №16249/13/07/РРО/44040536 від 14.06.2023 та встановлено порушення п.1, 2 ст.3 Закону №265/95-ВР, а саме: підприємством не забезпечена можливість розрахунку у безготівковій формі за продані товари (надані послуги), банківський платіжний термінал відсутній.

При здійсненні розрахункових операцій із застосуванням платіжних карток та платіжного терміналу здійснювались розрахункові операції та створювались з подальшою видачею споживачам розрахункові документи невідповідної форми. В розрахункових документах відсутні обов`язкові реквізити, такі як ідентифікатор екваєра платіжного пристрою, реквізити електронного платіжного пристрою (платіжної картки), напис «платіжна система» та ін. реквізити, які встановлені наказом МФУ №13 від 21.06.2016.

В період з 01.11.2023 по 06.06.2023 встановлено видачу споживачам фіскальних чеків невідповідної форми, що підтверджується даними баз даних СОД РРО, а саме: в листопаді 2022 року на суму 655 215,00 грн; в грудні 2022 року на суму 712,00 грн, в січні 2023 року на суму 573 350,00 грн., в лютому 2023 року на суму 795 785,00 грн, в березні 2023 року на суму 776 410,00 грн, в квітні 2023 року на суму 841 479,00 грн, в травні 2023 року на суму 944 965,00 грн. На загальну суму 5 299 489,00 грн.

На підставі Акту фактичної перевірки №16249/13/07/РРО/44040536 від 14.06.2023 податковим органом прийнято податкове повідомлення-рішення №17780/13-01-07-09 від 07.08.2023, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію (штраф) в розмірі 150% від суми проведених розрахункових операцій з порушенням вимог законодавства на загальну суму 7949233,50 грн.

7.

Головним управлінням ДПС у Чернівецькій області відповідно до наказу від 27.06.2023 №766-П «Про проведення фактичної перевірки» та направлень на перевірку від 27.06.2023 № №1290,1291,1292,1293 проведена фактична перевірка господарської одиниці ТзОВ «Ройал» зал гральних автоматів, що розташований на адресою: м. Чернівці, вул. Головна, 141.

За наслідками перевірки складено Акт фактичної перевірки №4450/Ж5/24-13-07-04/44040536 від 06.07.2023 та встановлено порушення п.1, 2 ст.3 Закону №265/95-ВР, а саме, при перевірці встановлено, що ТОВ «Ройал» в залі гральних апаратів проводились розрахункові операції через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій зі створенням у паперовій формі розрахункового документа, але без зазначення реквізитів електронного платіжного засобу.

Так, за період з 30.05.2023 по 27.06.2023 встановлено видачу споживачам фіскальних чеків невідповідної форми на загальну суму 195 675,00 грн.

На підставі цього акту фактичної перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №17792/13-01-07-09 від 07.08.2023, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію (штраф) в розмірі 150% від суми проведених розрахункових операцій з порушенням вимог законодавства на загальну суму 293512,50 грн.

8.

Також, ГУ ДПС у Чернівецькій області відповідно до наказу від 19.05.2023 №612-П «Про проведення фактичної перевірки» та направлень на перевірку від 19.05.2023 № №985,984,986 проведена фактична перевірка господарської одиниці зал гральних автоматів, що розташований на адресою: м. Чернівці, вул. Головна, 141.

За наслідками перевірки складено Акт фактичної перевірки №3737/Ж5/24-13-07- 04/44040536 від 29.05.2023 та встановлено порушення п.1, 2 ст.3 Закону №265/95-ВР, а саме за перевірений період ТзОВ «Ройал» надавала послуги з ігри на гральних апаратах через зареєстрований, опломбований у встановленому порядку та переведений у фіскальний режим роботи реєстратор розрахункових операцій зі створенням у паперовій формі розрахункового документа, але без зазначення реквізитів електронного платіжного засобу.

Так, за період з 28.01.2023 по 19.05.2023 було надано послуг з гри на гральних автоматах з видачею розрахункових документів але без зазначення реквізитів електронного платіжного засобу на загальну суму 3 683 564 грн.

За наслідками цієї перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення №17795/13-01-07-09 від 07.08.2023, яким застосовано штрафну (фінансову) санкцію (штраф) у сумі 5 525 346,00 грн.

Позивачем оскаржувались вказані податкові повідомлення-рішення в адміністративному порядку.

Рішенням Державної податкової служби України «Про результати розгляду скарги» №31662/6/99-00-06-05-02-06 від 20.10.2021 скаргу ТОВ «Ройал» залишено без задоволення, а спірні податкові-повідомлення рішення №17790/13-01-07-09, №17789/13-01-07-09, №17787/13-01-07-09, №17788/13-01-07-09, №17782/13-01-07-09, №17791/13-01-07-09, №17795/13-01-07-09 та № 17792/13-01 -07-09 від 07.08.2023 залишено без змін.

Позивач вважає, що прийняті ГУ ДПС у Львівській області податкові повідомлення-рішення є незаконними та підлягають скасуванню, а тому звернувся із цим позовом до суду.

Зі змісту актів фактичних перевірок суд встановив, що всі порушення, на підставі яких податковим органом прийняті оскаржувані податкові повідомлення-рішення та застосовано фінансові санкції, є однотипними та полягають в тому, що фіскальні чеки, які видавались позивачем споживачам послуг при проведенні розрахункових операцій з використанням платіжної картки, не містять передбачених рядками 11-18 пункту 2 розділу ІІ Положення №13 реквізитів. Відсутність в фіскальних чеках цих реквізитів не заперечується позивачем.

Відповідач стверджує, що всі без винятку розрахункові документи, які видаються позивачем при проведенні розрахункової операції через реєстратор розрахункових операцій із використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки), повинні містити всі необхідні реквізити, в тому числі ті, які передбачені рядками 11-18 пункту 2 розділу ІІ Положення №13.

При цьому вказує, що позивач зобов`язаний використовувати саме таку модель реєстратора розрахункових операцій, яка передбачає можливість з`єднання з платіжним терміналом та забезпечує можливість формування фіскального чеку зі всіма необхідними реквізитами. У протилежному випадку створений та роздрукований розрахунковий документ не буде містити обов`язкових реквізитів, а позивач вважається таким, що не виконав імперативну норму, закріплену в Законі №265/95-ВР.

Водночас позивач стверджує, що всі без винятку реєстратори розрахункових операцій, які використовуються ТзОВ «Ройал» у господарській діяльності, відповідають усім вимогам діючих технічних регламентів та стандартів, дозволені для застосування у сферах, визначених Законом №265/95-ВР, та зареєстровані податковим органом у встановленому законодавством порядку. При цьому позивач вказує, що за інформацією виробників вказаних реєстраторів розрахункових операцій відсутня технічна можливість інтеграції програмного забезпечення та обміну даними між цими реєстраторами розрахункових операцій та платіжними терміналами, які використовуються позивачем. Відповідно до п.4 розділу ІІ Положення №13 рядки 11-18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків лише з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) та платіжного терміналу, з`єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій. Тобто, проведення розрахункових операцій з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) та платіжного терміналу не з`єднаного (не поєднаного) з реєстратором розрахункових операцій, не призводить до виникнення в платника податків обов`язку друкувати рядки 11-18 фіскального чека при створенні кожного розрахункового документа.

Надаючи оцінку доводам сторін з приводу спірних правовідносин суд керувався таким.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 6 липня 1995 року № 265/95-ВР. Дія цього закону поширюється на усіх суб`єктів господарювання, їх господарські одиниці та представників (уповноважених осіб) суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції у готівковій та/або безготівковій формі.

За визначеннями, наведеними у статті 2 3акон №265/95-ВР, реєстратор розрахункових операцій - пристрій або програмно-технічний комплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який призначений для реєстрації розрахункових операцій при продажу товарів (наданні послуг), операцій з торгівлі валютними цінностями в готівковій формі та/або реєстрації кількості проданих товарів (наданих послуг), операцій з видачі готівкових коштів держателям електронних платіжних засобів та з приймання готівки для подальшого переказу. До реєстраторів розрахункових операцій відносяться: електронний контрольно-касовий апарат, електронний контрольно-касовий реєстратор, вбудований електронний контрольно-касовий реєстратор, комп`ютерно-касова система, електронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощо; розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Відповідно до пунктів 1 та 2 статті 3 Закону № 265/95-ВР суб`єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу зобов`язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні реєстратори розрахункових операцій зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; надавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) в обов`язковому порядку розрахунковий документ встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створений в паперовій та/або електронній формі (у тому числі, але не виключно, з відтворюванням на дисплеї реєстратора розрахункових операцій чи дисплеї пристрою, на якому встановлений програмний реєстратор розрахункових операцій QR-коду, який дозволяє особі здійснювати його зчитування та ідентифікацію із розрахунковим документом за структурою даних, що в ньому міститься, та/або надсиланням електронного розрахункового документа на наданий такою особою абонентський номер або адресу електронної пошти).

З наведеного слідує, що суб`єкти господарювання зобов`язані проводити розрахункові операції через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи та видавати (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідний розрахунковий документ, що підтверджує виконання розрахункової операції.

Пунктом 1 статті 17 Закону № 265/95-ВР встановлено, що за порушення вимог цього Закону до суб`єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних контролюючих органів застосовуються фінансові санкції у таких розмірах: у разі встановлення в ході перевірки факту: проведення розрахункових операцій з використанням реєстраторів розрахункових операцій, програмних реєстраторів розрахункових операцій або розрахункових книжок на неповну суму вартості проданих товарів (наданих послуг); непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій та/або програмні реєстратори розрахункових операцій з фіскальним режимом роботи; невідповідності на місці проведення розрахунків суми готівкових коштів сумі коштів, зазначеній у денному звіті реєстратора розрахункових операцій, більше ніж на 10 відсотків розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року, а в разі використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня; невидача (в паперовому вигляді та/або електронній формі) відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки на окремому господарському об`єкті такого суб`єкта господарювання: 100 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за порушення, вчинене вперше; 150 відсотків вартості проданих з порушеннями, встановленими цим пунктом, товарів (робіт, послуг) - за кожне наступне вчинене порушення.

Форму та зміст розрахункового документа визначено Положенням про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, яке затверджене наказом Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року №13 (Положення № 13).

Відповідно до пунктів 2, 4, 5 розділу ІІ Положення №13 фіскальний чек має містити такі обов`язкові реквізити: найменування суб`єкта господарювання (рядок 1); назва господарської одиниці - найменування, яке зазначене в документі на право власності або користування господарською одиницею і відповідає довіднику «Типи об`єктів оподаткування» та повідомлене ДПС формою 20-ОПП (рядок 2); адреса господарської одиниці - адреса, яка зазначена в документі на право власності чи користування господарською одиницею (назва населеного пункту, назва вулиці, номер будинку/офісу/ квартири) та повідомлена ДПС формою 20-ОПП (рядок 3); для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ,- індивідуальний податковий номер платника ПДВ, який надається згідно з Кодексом; перед номером друкуються великі літери «ПН» (рядок 4); для СГ, що не є платниками ПДВ,- податковий номер або серія та номер паспорта / номер ID картки (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовились від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відповідну відмітку в паспорті), перед яким друкуються великі літери «ІД» (рядок 5); якщо кількість придбаного товару (обсяг отриманої послуги) не дорівнює одиниці виміру,- кількість, вартість одиниці виміру придбаного товару (отриманої послуги) (рядок 6); код товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 7); цифрове значення штрихового коду товару (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством, а у разі непередбачення - за бажанням платника) (рядок 8); назва товару (послуги), вартість, літерне позначення ставки ПДВ (рядок 9); ідентифікатор еквайра та торгівця або інші реквізити, що дають змогу їх ідентифікувати (рядок 10); ідентифікатор платіжного пристрою (рядок 11); сума комісійної винагороди (у разі наявності) (рядок 12); вид операції (рядок 13); реквізити електронного платіжного засобу (платіжної картки), допустимі правилами безпеки платіжної системи, перед якими друкуються великі літери «ЕПЗ» (рядок 14); напис «ПЛАТІЖНА СИСТЕМА» (найменування платіжної системи, платіжний інструмент якої використовується, код авторизації або інший код, що ідентифікує операцію в платіжній системі та/або код транзакції в платіжній системі, значення коду) (рядок 15); підпис касира (якщо це передбачено правилами платіжної системи), перед яким друкується відповідно напис «Касир» (рядок 16); підпис держателя електронного платіжного засобу (платіжної картки) (якщо це передбачено правилами платіжної системи) в окремих рядках, перед якими друкуються відповідно написи «Касир» та «Держатель ЕПЗ» (рядок 17); позначення форми оплати (готівкою, електронним платіжним засобом, у кредит, тощо), суму коштів за цією формою оплати та валюту операції (рядок 18); загальна вартість придбаних товарів (отриманих послуг) у межах чека, перед якою друкується слово «СУМА» або «УСЬОГО» (рядок 19); для СГ, що зареєстровані як платники ПДВ,- окремим рядком літерне позначення ставки ПДВ, розмір ставки ПДВ у відсотках, загальну суму ПДВ за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкуються великі літери «ПДВ» (рядок 20); для СГ роздрібної торгівлі, що здійснюють реалізацію підакцизних товарів та зареєстровані платниками акцизного податку (СГ, що зареєстровані платниками іншого податку, крім ПДВ),- окремим рядком літерне позначення, розмір ставки такого податку, загальна сума такого податку за всіма зазначеними в чеку товарами (послугами), на початку рядка друкується назва такого податку (рядок 21). У реквізиті «Акцизний податок» його назва наводиться згідно з Кодексом. За потреби дозволяється використовувати скорочення; заокруглення (рядок 22); до сплати (рядок 23); фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, дату (день, місяць, рік) та час (година, хвилина, секунда) проведення розрахункової операції (рядок 24); QR - код, який містить у собі код автентифікації повідомлення (МАС) цього чеку, дату і час здійснення розрахункової операції, фіскальний номер касового чека / фіскальний номер електронного касового чека, суму розрахункової операції, фіскальний номер РРО / фіскальний номер ПРРО) (рядок 25); для касового чека, що створюється програмним реєстратором розрахункових операцій: позначку щодо режиму роботи (офлайн/онлайн), в якому створений касовий чек програмним реєстратором розрахункових операцій (рядок 26), контрольне число, сформоване в режимі офлайн (рядок 27); заводський номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ЗН». Заводський номер для програмних реєстраторів розрахункових операцій не зазначається (рядок 28); фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН» або фіскальний номер програмного реєстратора розрахункових операцій, перед яким друкуються великі літери «ФН ПРРО» (рядок 29); напис «ФІСКАЛЬНИЙ ЧЕК» та графічне зображення найменування або логотипу виробника (рядок 30).

Рядки 11-18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з`єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій.

Рядки 14, 15, 17 фіскального чека повторюються відповідно до кількості електронних платіжних засобів, з використанням яких здійснюється оплата.

Як вже зазначалось, ТОВ «Ройал» у своїй господарській діяльності використовує реєстратори розрахункових операцій марки «Екселліо DP-15» та «MINIT 400ME».

Крім цього, на підставі договору еквайрингу №Т-2 від 17.12.2021 з АТ «ОКСІ БАНК» позивачем за адресами здійснення господарської діяльності встановлено платіжні термінали марки Ingenico Move/2500 та Saturn 1000.

Зі змісту листа АТ «ОКСІ БАНК» № 4110-0810 від 24.07.2023 випливає, що платіжні термінали моделей Ingenico Move/2500 та Saturn 1000 використовують таке програмне забезпечення та протокол обміну інформації, якими не передбачається можливість інтеграції з реєстраторами розрахункових операцій моделей Екселліо DP-15 та MINI-T 400. Тобто, відсутня можливість технічної реалізації обміну інформацією між РРО цих моделей і платіжними терміналами моделей Ingenico Move/2500 та Saturn 1000.

Суд також встановив, що у листі №1/020223 від 02.02.2023 ТзОВ «Екселліо Трейд», яке є виробником реєстраторів розрахункових операцій моделі Екселліо DP-15, зазначило, що в електронних контрольно-касових апаратах моделей Екселліо DP-15 (веріся вн. ПЗ 68.60) та Екселліо DP-25 (версія вн. ПЗ 68.40) реалізована та гарантується можливість прямого з`єднання з платіжним пристроєм Dateсs BluePad-55. Можливість роботи з іншими пристроями не гарантується.

В листі від 31.10.2023 №1/31.10.23 ТзОВ «Екселіо-Трейд» додатково повідомило, що в реєстраторах розрахункових операцій моделі Екселіо DP-15 реалізована та гарантується можливість прямого з`єднання виключно з платіжним пристроєм Datees BluePad-55. У разі використання суб`єктами господарювання платіжних терміналів інших моделей (зокрема Ingenico Move/2500, Saturn 1000), такі не можуть бути з`єднані з ЕККА моделей «Екселліо» та відповідно є неможливим друк реквізитів транзакції (рядків 11 - 18 фіскального чека) через відсутність можливості отримання ЕККА необхідних даних від таких платіжних терміналів.

Листами №84 від 30.09.2022 та №163 від 31.10.2023 ТзОВ «Юнісістем», яке є виробником ЕККА моделей MINI-T400 ME та MINI-T51.01, повідомило, що ним проводились та завершені роботи з підключення до ЕККА платіжних терміналів моделей Ingenico Desk/3200, Ingenico Desk/3500, iCT220, iCT250, які мають інтерфейс RS232 та реалізацію протоколу обміну даними JSON від ПриватБанку. Роботи з іншими моделями платіжних терміналів з іншими протоколами обміну даними продовжуються та не закінчені.

Електронні контрольно-касові апарати моделі MINI-T400 ME не мають можливості інтеграції до платіжних терміналів моделі Ingenico Move/2500, який має реалізацію протоколу обміну даними B-POS, що використовується АТ «ОКСІ БАНК».

За таких обставин суд встановив, що реєстратори розрахункових операцій, які використовувались позивачем у господарській діяльності, не були та не могли бути поєднані з платіжними терміналами, які передані позивачу банком, через їх технічні особливості та особливості їх програмного забезпечення, що унеможливлювало здійснення обміну даними між вказаними пристроями. При цьому, відповідальними за інтеграцію програмного забезпечення платіжних терміналів з відповідними реєстраторами розрахункових операцій є саме виробники цих пристроїв.

Суд враховує, що відповідно до п.4 розділу ІІ Положення №13 рядки 11-18 фіскального чека заповнюються у разі застосування під час проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з`єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій.

Тобто, проведення розрахунків з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки) та платіжного терміналу не з`єднаного (не поєднаного) з реєстратором розрахункових операцій, не призводить до виникнення в платника податків обов`язку друкувати рядки 11-18 фіскального чека.

Верховний Суд в постанові від 03.11.2023 у справі №640/23582/21 сформулював правову позицію щодо застосування норм пункту 4 розділу ІІ Положення №13.

Зокрема Верховний Суд вказав, що суб`єкт господарювання при здійснені розрахункової операції в розрахунковому документі зазначає рядки 10-17, зазначені в пунктах 2, 4, 5 розділу ІІ Положення №13 (нумерація рядків фіскального чеку в редакції до липня 20221 року) лише у разі застосування під час проведення розрахунків електронного платіжного засобу (платіжної картки) платіжного терміналу, з`єднаного або поєднаного з реєстратором розрахункових операцій. У разі, якщо платіжний термінал не з`єднаний з РРО, господарюючий суб`єкт не зобов`язаний вказувати ці реквізити в розрахунковому документі. В такому випадку немає підстав розцінювати не відповідність (не роздрукування, не видача) розрахункового документу встановленим вимогам, як порушення п.п.1,2 ст. 3 Закону № 265/95-ВР. Діючим законодавством не встановлено обов`язку використовувати лише платіжні термінали, з`єднанні або поєднанні з РРО/ПРРО. Не заповнення у фіскальному чеку рядків 10 - 17 не змінює встановленого факту придбання товару покупцем у визначеного продавця, а згаданий чек підтверджує виконання розрахункової операції.

З урахуванням вказаної правової позиції Верховного Суду, встановлених під час судового розгляду обставин та досліджених доказів, суд вважає необґрунтованим висновок відповідача про порушення позивачем норм Закону №265/95-ВР, у зв`язку з формуванням та видачею споживачам послуг фіскальних чеків без заповнення рядків 11-18, передбачених п.2 розділу ІІ Положення №13.

Суд також враховує, що відповідач під час фактичних перевірок взагалі не досліджував зміст квитанцій платіжних терміналів, які видавались позивачем разом з фіскальними чеками під час проведення розрахункових операцій з використанням електронного платіжного засобу (платіжної картки). Водночас, дослідивши долучені позивачем зразки таких квитанцій суд зауважує, що у них наявна необхідна інформація та такі квитанції відповідають вимогам до форми і змісту, передбаченим пунктом 8 Розділу VII Положення про порядок емісії електронних платіжних засобів і здійснення операцій з їх використанням, що затверджене Постановою Правління Національного банку України від 05.11.2014 №705. Тобто, фіскальні чеки та квитанції платіжних терміналів, які видавались позивачем, у своїй сукупності містять всі необхідні реквізити, передбачені законодавством.

Крім цього суд вважає за необхідне вказати, що фактичні перевірки проведені та акти складені відповідачем в січні, травні та червні 2023 року. Водночас, оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті податковим органом лише 07 серпня 2023 року.

Відповідно до п. 86.8 ст. 86 Податкового кодексу України податкове повідомлення-рішення приймається в порядку, передбаченому статтею 58 цього Кодексу, керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу протягом п`ятнадцяти робочих днів з дня, наступного за днем вручення платнику податків, його представнику або особі, яка здійснювала розрахункові операції, акта перевірки, та надсилається (вручається) платнику податків у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу.

За наявності заперечень посадових осіб платника податків до акта перевірки та додаткових документів і пояснень, зокрема документів, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, поданих у порядку, встановленому цією статтею, податкове повідомлення-рішення приймається в порядку та строки, визначені пунктом 86.7 цієї статті.

Відповідно до п. 86.7 ст. 86 ПК України у разі незгоди платника податків або його представників з висновками перевірки чи фактами і даними, викладеними в акті (довідці) перевірки (крім документальної позапланової перевірки, проведеної у порядку, встановленому підпунктом 78.1.5 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу), вони мають право подати свої заперечення та додаткові документи і пояснення, зокрема, але не виключно, документи, що підтверджують відсутність вини, наявність пом`якшуючих обставин або обставин, що звільняють від фінансової відповідальності відповідно до цього Кодексу, до контролюючого органу, який проводив перевірку платника податків, протягом 10 робочих днів з дня, наступного за днем отримання акта (довідки).

Акт перевірки, заперечення до акта перевірки та/або додаткові документи і пояснення, у разі їх подання платником податку у визначеному цим пунктом порядку (далі - матеріали перевірки), розглядаються комісією такого контролюючого органу з питань розгляду заперечень та пояснень до актів перевірок (далі - комісія з питань розгляду заперечень), яка є постійно діючим колегіальним органом контролюючого органу. Склад комісії та порядок її роботи затверджуються наказом керівника контролюючого органу.

Розгляд матеріалів перевірки здійснюється комісією з питань розгляду заперечень контролюючого органу протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання заперечень до акта перевірки та/або додаткових документів і пояснень відповідно до цього пункту (днем завершення перевірки, проведеної у зв`язку з необхідністю з`ясування обставин, що не були досліджені під час перевірки та зазначені у запереченнях, додаткових документах та поясненнях), та платнику податків надсилається відповідь у порядку, визначеному статтею 42 цього Кодексу (п.п.86.7.1 п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України).

Податкове повідомлення-рішення приймається керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу на підставі висновку комісії контролюючого органу з питань розгляду заперечень протягом п`яти робочих днів, наступних за днем прийняття такого висновку комісією і надання (надсилання) письмової відповіді платнику податків, у порядку, визначеному підпунктом 86.7.1 цього пункту (п.п.86.7.5 п.86.7 ст.86 Податкового кодексу України).

Зі змісту оскаржуваних податкових повідомлень-рішень суд встановив, що заперечення на акти фактичних перевірок подавались позивачем 06.02.2023, 07.06.2023, 21.06.2023 та 14.07.2023, розглянуті та не враховані податковим органом, однак оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті відповідачем лише 07.08.2023, тобто з порушенням передбаченого Податковим кодексом України строку.

За таких обставин суд дійшов висновку, що відповідачем не доведено належними та допустимими доказами твердження про порушення вимог пунктів 1, 2 статті 3 Закону №265/95-ВР, а саме: ненадання платником податків особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, включаючи ті, замовлення або оплата яких здійснюється з використанням мережі Інтернет, при отриманні товарів (послуг) розрахункового документа встановленої форми та змісту на повну суму проведеної операції, створеного в паперовій та/або електронній формі. В той же час позивачем спростовано такі доводи долученими до матеріалів справи копіями бухгалтерських документів.

Відповідно до ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Оцінивши надані сторонами докази та матеріали справи у їх сукупності, суд дійшов висновку, що викладені вище критерії при винесенні оскаржуваних податкових повідомлень-рішень відповідачем не дотримані.

Тому, податкові повідомлення-рішення №17790/13-01-07-09, №17789/13-01-07-09, №17787/13-01-07-09, №17788/13-01-07-09, №17782/13-01-07-09, №17791/13-01-07-09, №17795/13-01-07-09 та № 17792/13-01 -07-09 від 07.08.2023 є протиправними та підлягають скасуванню.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.2 ст. 77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.

Ураховуючи вищевикладене, перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності своїх рішень та докази, надані позивачем, суд дійшов висновку, що позов ТОВ «Ройал» є обґрунтованим і підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем при зверненні до суду сплачено судовий збір, який в силу ч. 1 ст. 139 КАС України підлягає стягненню на його користь за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Львівській області №17791/13-01-07-09, №17788/13-01-07-09, №17782/13-01-07-09, №17789/13-01-07-09, №17790/13-01-07-09, №17787/13-01-07-09, №17795/13-01-07-09, №17792/13-01-07-09 від 07.08.2023.

Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 код ЄДРПОУ ВП 43968090) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «Ройал» (місцезнаходження: 79020, м. Львів, вул. Під Голоском, 2а, код ЄДРПОУ 44040536) судовий збір в сумі 26840 (двадцять шість тисяч вісімсот сорок) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду складене та підписане 26.02.2024.

СуддяР.І. Кузан

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення14.02.2024
Оприлюднено04.03.2024
Номер документу117347239
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них за участю органів доходів і зборів

Судовий реєстр по справі —380/25649/23

Ухвала від 23.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 11.09.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Ухвала від 07.08.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Білоус О.В.

Постанова від 28.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 22.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Ухвала від 27.03.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Бруновська Надія Володимирівна

Рішення від 14.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кузан Ростислав Ігорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні