Справа № 420/34579/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 лютого 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Катаєвої Е.В.,
за участю секретаря судового засідання Цогоєвої В.С.,
представника відповідача Головного управління ДПС в Одеській області ?
Зарудної А.І.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-ЛЮКС» (вул. Транспортна,3, м. Одеса, 65039) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044), Державної податкової служби України (вул. Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
До суду з адміністративним позовом звернулось Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-ЛЮКС» до Головного управління ДПС в Одеській області (далі ГУ ДСП), Державної податкової служби України (ДПС України), в якому позивач просить:
- скасувати рішення ГУ ДПС №1052/15-32-04-03-03 від 19.06.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «АВ-ЛЮКС»;
- зобов`язати ДПС України поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-ЛЮКС» від 01.08.2018 року за індивідуальним податковим номером 404693315529 зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи в розмірі 46773728,01грн.
Ухвалою суду від 14.12.2023 року прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі. Вирішено розгляд справи здійснити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Представник позивача у позові зазначив, що ТОВ «АВ-ЛЮКС» зареєстровано в ЄДР 06.05.2016 року, основним видом діяльності є « 45.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення», перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС в Одеській області, обліковувався платником ПДВ з 01.08.2018 року.
Згідно з оскаржуваним ГУ ДПС №1052/15-32-04-03-03 від 19.06.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість контролюючим органом анульована відповідно до пп. "г" п.184.1 ст. 184 ПКУ у зв`язку з тим, що платник подає податкові декларації з податку на додану вартість протягом періоду з 01.05.2022 року до 01.05.2023 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподатковуваних операцій 0,0 грн
Позивач не згодний з даним рішенням та навів правові норми щодо спірних правовідносин (ст.ст.180,181,184, 200-1 ПКУ, Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України № 1130 від 14.11.2014 року (далі - Положення 1130), Порядок електронного адміністрування податку на додану вартість, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2014 року №569 «Деякі питання електронного адміністрування податку на додану вартість» (далі - Порядок №569)), зазначивши, на його думку, аналіз вказаних норм дає можливість дійти висновку, що обов`язковою умовою для прийняття контролюючим органом рішення щодо анулювання реєстрації платника податків є не здійснення платником податків господарської діяльності щодо укладання правочинів, які оподатковуються ПДВ, що тягне за собою не подання відповідних декларацій або їх подання з нульовими відомостями.
Проте, Указом Президента України №64/2022 від 24.02.2022 року введено по всій території України воєнний стан.
Частиною 2 статті 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» визначено, що форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору, зокрема, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, тощо.
Торгово-промислова палата України на підставі ст.ст.14,141 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» від 02.12.1997 року №671/97-ВР, Статуту ТПП України, засвідчила форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», про що на офіційному сайті Торгово-промислової палати України розміщено лист від 28.02.2022 року №2024/02.0-7.1.
Також, ТПП на своєму сайті оприлюднила інформацію, що задля спрощення процедури засвідчення форс-мажорних обставин, вказаний лист ТПП слід вважати загальним офіційний листом щодо засвідчення форс-мажорних обставин.
У позові вказано, що керівником ТОВ «AB-ЛЮКС» з 19 квітня 2019 року згідно наказу №1904/19 була ОСОБА_1 . Фактичне місце проживання ОСОБА_1 є АДРЕСА_1 .
31.10.2022 року ОСОБА_1 за договором купівлі-продажу частки в статутному капіталі ТОВ «AB-ЛЮКС» продала свою частку у розмірі 100% у статутному капіталі товариства ОСОБА_2 .
З 01.11.2022 року ОСОБА_3 приступила до обов`язків директора TOB «АВ- ЛЮКС».
03.11.2022 року ТОВ «АВ-ЛЮКС» у ТОВ «ЦЕНТР СЕРТИФІКАЦІЇ КЛЮЧІВ «УКРАЇНА» придбані послуги з обробки даних та перевидачі кваліфікованого сертифікату відкритого ключа та на постачання КП «Програмний комплекс «Варта», у зв`язку з чим останнім були подані на реєстрацію податкові накладні №7168 та 7169 від 03.11.2022 року.
ТОВ «AB-ЛЮКС» у грудні 2022 року були подані уточнюючі розрахунки податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за період грудень 2019 року, січень 2020 року, в яких відображені суми від`ємного значення, що зараховуються до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду.
Також, з метою ведення господарської діяльності 10.01.2023 р. ТОВ «АВ-ЛЮКС» було укладено договір оренди складського приміщення з ФОП ОСОБА_4 , а 19.03.2023 року уклало договір оренди №02/03/23 офісного приміщення з ПрАТ «СК «ТАСТ-ГАРАНТІЯ».
Також ТОВ «АВ-ЛЮКС» було укладено договір поставки №01-03/23 від 01.03.2023 з ФОП ОСОБА_5 , на підставі якого 31.03.2023 та 31.05.2023 року останньому було поставлено товар «сумочки дамські», що підтверджується видатковими накладними №АВ- 0000001 від 31.03.2023 та №АВ-0000002 від 31.05.2023 відповідно.
20.06.2023 року ТОВ «АВ-ЛЮКС» подана податкова накладна №1 від 31.05.2020 року, проте у її прийняті було відмовлено у зв`язку з анулюванням реєстрації платника ПДВ.
Податкову декларацію з ПДВ за травень 2023 року, у якій відображена операція, що оподатковується ПДВ було прийнято 20.06.2023 року.
Також, через помилку, 26.06.2023 року ТОВ «АВ-ЛЮКС» із порушенням строку було подано податкову накладну №1 від 31.03.2023 р. та уточнюючий розрахунок податкових зобов`язань з ПДВ у зв`язку з виправленням самостійно виявлених помилок за березень 2023 року, які не були прийняті у зв`язку з анулюванням реєстрації платника ПДВ.
Проте право та обов`язок надати уточнюючий розрахунок у раніше поданої декларації у разі самостійно виявленої помилки встановлено ст.50 ПКУ. А контролюючий орган повинен був прийняті уточнюючий розрахунок.
Враховуючи викладене позивач стверджує, що мав оподатковувані операції у період з 01.05.2022 року до 01.05.2023 року, а отже рішення контролюючого органу про анулювання позивачу реєстрації платника ПДВ підлягає скасуванню.
Відповідно позивач просив для ефективного захисту його прав поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-ЛЮКС» від 01.08.2018 року за індивідуальним податковим номером 404693315529 зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи в розмірі 46773728,01грн.
Представником відповідачів надано до суду відзив на адміністративний позов, в якому він просить відмовити у задоволенні позовних вимог в повному обсязі та зазначив, що оскаржуване рішення є правомірним та прийнято на підставі довідки №1052/15-32-04-03-02 від 19.06.2023 року відповідно до якої ТОВ «АВ - ЛЮКС» ( код ЄДРПОУ 40469332) протягом 12 послідовних податкових місяців не подає органу державної податкової служби декларації з ПДВ, а саме протягом 01.05.2022 року по 01.05.2023 року, а тому відповідно до п.п. «г» п.181. ст.184 ПКУ даний реєстрація платника підлягає анулюванню.
Згідно з пунктом 3.1 Розділу III «Положення про реєстрацію платників податку на додану вартість», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 року №1130 (далі Положення №1130) передбачено реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру згідно з розділом V цього Положення.
Відповідно до п.5.1 Положення №1130 Реєстрація діє до дати анулювання, яке відбувається у випадках, визначених пунктом 184.1 статті 184 розділу V Кодексу, якщо: особа, зареєстрована як платник ПДВ, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає до контролюючого органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Відповідно пп. «г» ст.184.1. ПКУ реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Щодо посилання позивача на дію Указу Президента України №64/2022 «Про ведення воєнного стану в Україні», щодо фактичної неможливості виконання своїх повноважень, представник відповідача зауважив, що доводів позивача, що за вказаний період було постачання товарів та придбання товарів, що підтверджується реєстром виданих та отриманих податкових накладних, представник зауважив, що дані обставини ніяким чином не підтвердженні саме в деклараціях з ПДВ за відповідний період. Факт виписки накладної не підтверджує її автоматичне відображення в податковій декларації.
Крім того, позивач посилається на введення воєнного стану в Україні, однак відповідно до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39 2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні він подає відповідну заяву. У зв`язку з тим, що підприємство не подавало заяву про неможливість виконання податкового обов`язку, воно не звільнено від відповідальності.
Ухвалою суду від 16.01.2024 року вирішено справи №420/34579/23 здійснити за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін. Призначено судове засідання на 30.01.2024 року на 10.00год.
В судове засідання 30.01.2024 року представник позивача не з`явився. Судове засідання відкладено на 06.02.2024 року на 14.30год.
30.01.2024 року в автоматизованій системі діловодства суду о 10.04год зареєстровано клопотання директора ТОВ «АВ-ЛЮКС» про ознайомлення з матеріалами справи та відкладення розгляду справи.
Представник позивача адвокат Ковчук В.М. ознайомлена з матеріалами справи 02.02.2024 року.
06.02.2024 року до суду (вх.№5379/24) надійшла відповідь на відзив від представника позивача - директора ТОВ «АВ-ЛЮКС» (зареєстровано в автоматизованій системі діловодства суду о 06.02.2024 року 13.02год). У відповіді на відзив представник позивача просив розглянути справу за його відсутністю.
В судове засідання 06.02.2024 року представник позивача не з`явився. Визнано неявку представника позивача не поважною. Судове засідання відкладено на 13.02.2024 року.
13.02.2024 року представник позивача в судове засідання не з`явився. Суд вирішив здійснити розгляд справи за відсутністю представника позивача, на підставі наданих учасниками справи доказів.
У судовому засіданні представник відповідача просив відмовити у задоволенні позову з підстав викладених у відзиві на позов.
Дослідивши надані учасниками справи заяви по суті, докази у їх сукупності, суд встановив, що ТОВ «АВ-ЛЮКС» є юридичною особою, зареєстровано 10.10.2017 року, перебуває на податковому обліку в органах державної податкової служби, зареєстровано платником ПДВ з 01.12.2017 року. Зареєстрований платником податку на додану вартість 01.08.2018 року (а.с.14).
Основний вид економічної діяльності: 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення. Інші види діяльності: 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами; 46.41 Оптова торгівля текстильними товарами; 46.42 Оптова торгівля одягом і взуттям.
19.06.2023 року ГУ ДПС прийнято рішення №1052/15-32-04-03-03 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість (а.с.15-16).
В рішенні зазначено, що комісією, створеною відповідно до розпорядження ГУ ДПС від 05.01.2021 року №1-р встановлено:
- ТОВ «АВ-ЛЮКС» протягом 12 календарних місяців подає такі декларації, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів (послуг) здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту, що підтверджено довідкою відділу адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС в Одеській області від 19.06.2023 року №1052/15-32-04-03-02;
- платник подає податкові декларації з ПДВ протягом періоду з 01.05.2022 по 01.05.2023 року з показниками, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту протягом періоду та має за останні 12 календарних місяців обсяги оподаткування операцій 0 гривень.
Розмір податкової заборгованості з ПДВ складає 0грн.
За висновком комісії наявна підстава для анулювання реєстрації платника ПДВ у зв`язку з тим, що особа протягом 12 послідовних податкових місяців подає декларації з ПДВ, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту та відповідно до пп. «г» п 184.1 ст.184 ПКУ. Датою анулювання реєстрації є 19.06.2023 року.
Позивач вважаючи вказане рішення протиправними подав до суду даний позов.
Спірні правовідносини виникли між сторонами стосується питань оподаткування.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий Кодекс України.
Порядок реєстрації платником ПДВ регламентований ст.183 КАС України, Положенням №1130.
Згідно з п.183.18 ст.183 ПКУ, п.1.6 Положення №1130 особи, що реєструється як платник податку, присвоюється індивідуальний податковий номер, який використовується для сплати податку.
Судом встановлено, що позивач зареєстрований платником ПДВ з індивідуальним податковим номером 404693315529.
Питання анулювання реєстрації платника ПДВ регламентовані ст.184 ПКУ та розділом V Положенням №1130.
Згідно з п.184.1 ст.184 ПКУ реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо, зокрема, особа, зареєстрована як платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту (пп. «г» п.184.1 ст.184).
Пунктом 184.2 ст.184 ПКУ встановлено, що анулювання реєстрації на підставі, визначеній у пп. «г» п.184.1 цієї статті може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Згідно з п.5.5 Положення №1130 контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав.
Рішення про анулювання реєстрації за самостійним рішенням контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтвердних документів (відомостей). Такими документами є, зокрема, довідка про подання/неподання платником ПДВ контролюючому органу декларації з податку на додану вартість протягом 12 послідовних податкових місяців та/або реєстр (перелік) податкових декларацій (податкових розрахунків) особи за 12 послідовних податкових місяців, які свідчать про відсутність постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту у таких деклараціях (податкових розрахунках) протягом 12 послідовних податкових місяців (підстава пп. «г» п. 184.1 ст. 184 розділу V Кодексу). У реєстрі (переліку) зазначаються дані про реєстрацію особи платником ПДВ та по кожній декларації (податковому розрахунку) - податковий період, дата надходження декларації (податкового розрахунку) до контролюючого органу, загальні обсяги постачання/придбання товарів, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту звітного періоду, вказані у відповідних рядках та колонках податкової декларації (податкового розрахунку) (пп.3 п.5.5).
Пунктом 5.6 Положення встановлено, що за наявності зазначених підтвердних документів (відомостей) контролюючий орган за місцем перебування на обліку платника податків приймає рішення про анулювання реєстрації особи - платника ПДВ незалежно від здійснення контролюючим органом документальних та камеральних перевірок такої особи і їх результатів, а також обов`язку такої особи бути зареєстрованою та/або нараховувати чи сплачувати податок на додану вартість відповідно до законодавства.
Контролюючий орган, який прийняв самостійне рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ, зобов`язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації.
Судом встановлено, що на підставі складеної довідки відділу адміністрування ПДВ управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС від 19.06.2023 року №1052/15-32-04-03-02 (знаходиться в матеріалах справи в електронній формі, додатки до відзиву на позов) ГУ ДПС 19.04.2023 року рішення №559/15-32-04-03-03 про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість відносно позивача.
Рішення анулювання реєстрації платника ПДВ відносно позивача прийнято за підставою пп. «г» п.184.1 ст.184 ПКУ, а саме у зв`язку з наданням податкових декларацій за 12 місяців, які свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Відповідно до вказаної норми - пп.«г» п. 184.1 ст. 184 ПКУ анулювання реєстрації платника податку відбувається у разі якщо платник податку, протягом 12 послідовних податкових місяців не подає контролюючому органу декларації з податку на додану вартість та/або подає таку декларацію (податковий розрахунок), яка (який) свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
Тобто наявність сполучників «та/або» свідчить про те, що вказані дві підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ можуть би застосовані як одночасно, так і кожна окремо.
Відносно позивача застосована окрема підстава - надання податкових декларацій за 12 місяців, які свідчить про відсутність постачання/придбання товарів/послуг, здійснених з метою формування податкового зобов`язання чи податкового кредиту.
В довідки від 19.06.2023 року №1052/15-32-04-03-02 зазначені подані декларації позивачем з вхідними номерами, зокрема перший місць травень 2022 року, дата реєстрації 21.06.2022 року, вх. №9088173052, обсяг оподаткованих операцій 0грн, останній 12-й місяць квітень 2023 року, дата реєстрації 22.05.2023 року, вх. № 9117559800, обсяг оподаткованих операцій 0грн.
Позивач у позові вказаних обставин не спростував.
Проте позивач в обґрунтування неправомірності прийнятого ГУ ДПС рішення посилається на: - введення воєнного стану в Україні; - здійснення ним господарських операцій; - подання уточнюючих декларацій та подання на реєстрацію податкових накладних.
Суд вважає, що твердження позивача про здійснення господарської діяльності, укладення договорів оренди приміщень для здійснення господарських операцій, договору поставки №01-03/23 від 01.03.2023, навіть складання видаткових та податкових накладних не звільняє позивача від виконання обов`язків як платника податків: вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (п.п.16.1.2, 16.1.3, 16.1.4 п.16.1 ст.16 ПКУ).
Посилання позивача в обґрунтування позовних вимог на подання уточнюючих декларацій за періоди 2019,2020 року саме у період, вказаний в оскаржуваному рішенні, не спростовує підстав для анулювання реєстрації платника ПДВ, оскільки об`єктом моніторингу були декларації з травня 2022 року по квітень 2023 року включно з огляду на відображення у вказаних деклараціях обсягу оподаткованих операцій, які відповідно до довідки у вказані місяці дорівнювались 0грн.
Посилання позивача на введення воєнного стану в Україні як на підставу для скасування оскаржуваного рішення суд вважає неспроможним, оскільки позивач не навів жодних обґрунтувань того, що введення воєнного стану в Україні перешкоджало йому подавати звітність, у тому числі декларації з ПДВ, до контролюючого органу.
Відповідно неспроможним є посилання позивача на пп.69.1 п.69 підрозділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ, відповідно до абз 1 якого у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, зокрема, щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої п.46.2 ст.46 цього Кодексу, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Вказана норма також застосовується у разі неможливості у зв`язку саме у зв`язку з введенням воєнного стану здійснювати платником податку свої обов`язки.
Відповідно до пп.69.1 п.69 підрозділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ та пп.5 п.4 Положення про Міністерство фінансів України, , на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, наказом Міністерства фінансів України №225 від 29.07.2022 року (набрав чинності 06.09.2022 року) затверджені, зокрема, Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у пп.69.1 п.69 підрозділу ХХ «Перехідні положення» ПКУ.
В вказаному Порядку наведені підстави неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів).
Крім того, п.3 Порядку встановлено, що у разі неможливості виконання платником податків податкового обов`язку, платник податків подає не пізніше 30 вересня 2022 року заяву про відсутність такої можливості (крім виконання обов`язку щодо реєстрації акцизних накладних та/або подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, та/або подання заявки на переміщення пального або спирту етилового транспортними засобами, що не є акцизними складами пересувними тощо) разом з вичерпним переліком документів (копій документів), інформації, що підтверджують неможливість платника податків своєчасно виконати свій податковий обов`язок.
У вказаний в оскаржуваному рішенні періоді позивачем не подана відповідна заява до контролюючого органу (повинна бути подана не пізніше 30 вересня 2022 року) про відсутність можливості подання звітності. Крім того, вказана звітність подавалось, проте відображенням у деклараціях з ПДВ обсягу оподаткованих операцій, які дорівнювались 0грн.
За правовим висновком Верховного Суду, викладеним у постанові від 04.10.2023 року у справі №160/19575/22, для звільнення платника від виконання податкових обов`язків обставини неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку повинні бути реальними та об`єктивними, а не формальними. Платник податків повинен надати вичерпний перелік документів, які підтверджуються виникнення щодо обставин, які унеможливлюють ведення господарської діяльності та виконання податкових обов`язків.
Суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень на відповідність закріпленим ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України критеріям, не втручається у дискрецію (вільний розсуд) суб`єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Принцип розподілу влади заперечує надання адміністративному суду адміністративно-дискреційних повноважень - єдиним критерієм здійснення правосуддя є право. Тому завданням адміністративного судочинства завжди є контроль легальності.
Перевіряючи оскаржуване рішення відповідача суд дійшов висновку, що ГУ ДПС приймаючи оскаржуване рішення №1052/15-32-04-03-03 від 19.06.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «АВ-ЛЮКС» діяв на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені ПКУ.
Статтями 72-76 КАС України встановлено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.
Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи.
Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Враховуючи викладене, оцінивши достовірність та достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, відповідно до свого внутрішнього переконання, суд дійшов висновку, що позовні вимоги позивача про визнання неправомірним та скасування рішення №1052/15-32-04-03-03 від 19.06.2023 року ГУ ДПС про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість ТОВ «АВ-ЛЮКС» не підлягають задоволенню. Відповідно не підлягають задоволенню як похідні позовні вимоги про зобов`язання ДПС України поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-ЛЮКС» від 01.08.2018 року за індивідуальним податковим номером 404693315529 зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи в розмірі 46773728,01грн.
На підставі викладеного, керуючись статтями 2,3,6,139,241-246 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Відмовити в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-ЛЮКС» (вул. Транспортна, 3, м. Одеса, 65039, код ЄДРПОУ 40469332) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул. Семінарська, 5, м. Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166), Державної податкової служби України (вул. Львівська площа, 8, м. Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення Головного управління ДПС в Одеській області №1052/15-32-04-03-03 від 19.06.2023 року про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-ЛЮКС», зобов`язання Державної податкової служби України поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість Товариства з обмеженою відповідальністю «АВ-ЛЮКС» від 01.08.2018 року за індивідуальним податковим номером 404693315529 зі збереженням податкових показників в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи в розмірі 46773728,01грн.
Рішення набирає законної сили у порядку ст.255 КАС України.
Рішення може бути оскаржене у порядку та строки встановлені ст.295-297 КАС України.
Суддя Е.В. Катаєва
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.02.2024 |
Оприлюднено | 04.03.2024 |
Номер документу | 117347710 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Катаєва Е.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні