Герб України

Рішення від 29.02.2024 по справі 460/28486/23

Рівненський окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

29 лютого 2024 року м. Рівне№460/28486/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Друзенко Н.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 доДепартаменту соціальної політики Рівненської міської ради про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернулась до суду з позовом до Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради про визнання протиправними дій відповідача щодо відмови у видачі довідки про складові заробітної плати, що включаються в заробіток для призначення пенсії без зазначення виплат в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за липень 2023 року за прирівняною посадою, з якої вона вийшла на пенсію (за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3) та зобов`язання відповідача оформити і видати довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, із зазначенням виплат в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за липень 2023 року за прирівняною посадою, з якої вона вийшла на пенсію (за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3).

Позовні вимоги мотивовані тим, що позивач перебуває на обліку у відповідача та отримує пенсію за віком, яка обчислюється відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування". Пропрацювавши на посадах, віднесених до посад державних службовців в період з 09.08.1999 по 09.08.2023 (24 календарні роки), на думку позивача, вона набула право на призначення пенсії відповідно до Закону України Про державну службу. Тому, звільнившись 09.08.2023 із посади, віднесеної до посад державного службовця, позивач 17.08.2023 звернулась до Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради, із заявою з проханням видати їй довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, із зазначенням виплат в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за липень 2023 року за прирівняною посадою, з якої вона вийшла на пенсію (за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3).

Проте, відповідач листом від 15.09.2023 №П-7024 повідомив, що зазначена довідка може бути видана у випадку дотримання двох умов: наявність у особи не менш як 20 років стажу роботи на посада, віднесених до категорій посад державної служби; особа не має займати посади державної служби на момент виходу на пенсію. Відповідач вважає, що цих умов у випадку позивача не дотримано, оскільки не зараховано періоди роботи на посадах службовця органу місцевого самоврядування до категорій посад державної служби, а тому підстав для видачі запитуваної довідки - немає.

Окрім цього, як повідомив позивач, рішенням Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області від 19.09.2023 №172850000665 їй відмовлено у перерахунку пенсії за віком відповідно до Закону України Про державну службу, оскільки час роботи на посадах в органах місцевого самоврядування зараховується до стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби виключно до 04.07.2001 набуття чинності Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування.

Позивач, вважаючи протиправною відмову відповідача у видачі довідки про заробітну плату для обчислення пенсії звернулась до суду із позовною заявою.

Ухвалою суду від 26.12.2023 позовну заяву прийнято до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач відзиву на позовну заяву не подав, своєї позиції щодо заявлених позивачем позовних вимог не повідомив.

Відповідно до вимог статті 263 КАС України розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження.

Відповідно до вимог частини четвертої статті 229 КАС України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши матеріали та з`ясувавши всі обставини адміністративної справи, які мають юридичне значення для розгляду та вирішення спору по суті, дослідивши наявні у справі докази у їх сукупності, суд встановив наступне.

Позивач, 16.01.1960 р.н. перебуваючи на обліку в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Рівненській області отримує пенсію за віком, яка обчислюється відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до змісту її трудової книжки Серія НОМЕР_1 , дата заповнення 14.10.1977, ОСОБА_1 в період з 09.08.1999 по 09.08.2023 працювала на посадах спеціаліста ІІ категорії, спеціаліста І категорії, провідного спеціаліста, головного спеціаліста спеціаліста І категорії Управління соціального захисту населення Рівненського міського виконавчого комітету, яке 05.09.2002 реорганізоване в Управління праці та соціального захисту населення Виконавчого комітету Рівненської міської ради, яке в свою чергу 01.12.2021 реорганізоване у Департамент соціальної політики Рівненської міської ради.

16.08.2023 після звільнення із Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради позивач звернулась до відповідача із заявою про оформлення та видачу їй (із надісланням на адресу Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області) довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, із зазначенням виплат в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за серпень 2023 року за прирівняною посадою, з якої позивач вийшла на пенсію (за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3).

Листом відповідача від 15.09.2023 №П-7024 позивача повідомлено, що запитувана довідка може бути видана у випадку дотримання двох умов: наявність у особи не менш як 20 років стажу роботи на посада, віднесених до категорій посад державної служби; особа не має займати посади державної служби на момент виходу на пенсію. Відповідач вважає, що цих умов у випадку позивача не дотримано, оскільки не зараховано періоди роботи на посадах службовця органу місцевого самоврядування до категорій посад державної служби, а тому підстав для видачі запитуваної довідки - немає.

Окрім цього, рішенням Головного управління Пенсійного фонду України у Львівській області від 19.09.2023 №172850000665 відмовлено ОСОБА_1 у перерахунку пенсії за віком відповідно до Закону України Про державну службу, оскільки виключно час роботи на посадах в органах місцевого самоврядування зараховується до стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державної служби до 04.07.2001 набуття чинності Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування.

Вважаючи протиправною відмову відповідача у видачі довідки про заробітну плату для обчислення пенсії державного службовця, позивач звернулась до суду з позовною заявою.

Вирішуючи адміністративний спір по суті, суд враховує наступне.

Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.

Частиною першою статті 4 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" №1058-IV від 09.07.2003 (далі - Закон №1058-IV) визначено, що законодавство про пенсійне забезпечення в Україні, яке базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, цього закону, Закону про недержавне пенсійне забезпечення, законів, якими встановлюються умови пенсійного забезпечення, відміни від загальнообов`язкового державного пенсійного страхування та недержавного пенсійного забезпечення, міжнародних договорів з пенсійного забезпечення, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до законів про пенсійне забезпечення в Україні.

Згідно із пунктом 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону №889-VІІІ державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України Про державну службу та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України Про державну службу від 16 грудня 1993 року №3723-XII (далі - Закон №3723-XII) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Відповідно до статті 90 Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII (далі Закон №889-VIII), який набрав чинності з 01.05.2016, пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Згідно із пунктом 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону №889-VІІІ державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України Про державну службу та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України Про державну службу від 16 грудня 1993 року №3723-XII (далі - Закон №3723-XII) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Отже, за наявності в особи станом на 01 травня 2016 року певного стажу державної служби (10 років для осіб, що на зазначену дату займали посади державної служби, або 20 років незалежно від того, чи працювала особа станом на 01 травня 2016 року на державній службі), така особа зберігає право на призначення пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-XII, але за такої умови: у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Підставою для відмови у видачі довідки про заробітну плату як особі, яка звільнена з посади державного службовця станом на дату звернення, є, на думку відповідача, відсутність спеціального стажу роботи на посадах, які віднесені до категорій посад державного службовця не менше 20 років.

Зі змісту листа відповідача від 15.09.2023 №П-7024 слідує, що лише період роботи позивача до 04.07.2001 може бути зараховано до державної служби, а з цієї дати виключно до посад службовців органів місцевого самоврядування.

Відповідно до вимог п. 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 року №622 (далі - Порядок №622), пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

При цьому:

посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);

розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з-1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні.

За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.

Пунктом 5 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб Порядку №622, передбачено, що форма довідки про заробітну плату, яка подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики.

Форми довідок про заробітну плату для призначення згідно з пунктами 10 і 12 розділу ХІ Прикінцеві та перехідні положення Закону №889-VIII пенсії відповідно до ст. 37 Закону №3723-XII затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 року №1-3, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.02.2017 за №180/30048 (далі - Постанова №1-3), зокрема: форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років); - форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією); - форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, яку власне, відповідач-1 зобов`язаний був видати позивачу .

Відповідно до форми довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, така видається для призначення згідно з пунктами 10, 12 розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону Про державну службу пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-ХІІ Про державну службу. У вказаній довідці середні розміри надбавок, премій та інших виплат визначаються за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії (не раніше травня 2016 року), а виплати (надбавки, місячні премії) зазначаються в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії. Матеріальна допомога та виплати, які нараховуються за період, що перевищує календарний місяць, зазначаються в частині, що відповідає кількості місяців у розрахунковому періоді, виходячи із середнього розміру таких виплат у місяці, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, визначеного з урахуванням кількості відповідних (прирівняних) посад.

Таким чином, позивачу слід довести факт звільнення станом на 17.08.2023 з посад, віднесених до категорій посад державної служби та наявності у нього станом на цю дату стажу роботи на посадах, віднесених до категорії посад державного службовця не менше 20 років.

Статтею 48 Кодексу законів про працю Української РСР передбачено, що трудова книжка є основним документом про трудову діяльність працівника.

Зазначеному положенню ст. 48 КЗпП України кореспондується пункт 1 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 року №637 (далі - Порядок №637), за змістом якого зазначено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка; за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставі інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами; у разі коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється органами Пенсійного фонду на підставі показань свідків; за відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження трудового стажу приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які містять відомості про періоди роботи.

Із наданої позивачем відповідачу трудової книжки Серія НОМЕР_1 , дата заповнення 14.10.1977, та вкладки до трудової книжки, дата заповнення від 09.08.2001, вбачається, що:

1.Запис №20 від 09.08.1999 прийнята на посаду спеціаліста ІІ категорії відділу соціальних компенсацій та гарантій малозабезпечених громадян Управління соціального захисту населення Рівненського міськвиконкому, як таку, що пройшла конкурсний відбір згідно зі ст. 15 Закону України Про державну службу (наказ №103-к від 11.08.1999);

2.Запис №21 від 09.08.1999 присвоєно 13 ранг державного службовця відповідно до ст. 26 Закону України Про державну службу (наказ №103-к від 11.08.1999);

3.Запис №22 від 09.08.1999 прийнято Присягу державного службовця (занесено до особової справи);

4.Запис №23 від 09.08.2001 складено Присягу посадової особи місцевого самоврядування (занесено до особової справи);

5.Запис №24 від 02.01.2002 присвоєно черговий 12 ранг посадової особи місцевого самоврядування 2 межах 6 категорії посад (наказ №222-вк від 14.12.2001);

6.Запис №25 від 01.02.2002 переведена на посаду спеціаліста І категорії відділу соціальних компенсацій та гарантій малозабезпечених громадян, увільнившись з посади спеціаліста ІІ категорії цього відділу (наказ №29-вк п. 5 від 22.02.2002);

7.Запис №26 від 05.09.2002 управління соціального захисту населення реорганізовано в Управління праці та соціального захисту населення (рішення міської ради №41 від 02.07.2002);

8.Запис №27 від 03.01.2004 відповідно до ст. ст. 14, 15 Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування присвоєно черговий 11 (одинадцятий) ранг посадової особи місцевого самоврядування (розпорядження №3824 від 23.12.2003);

9.Запис №28 від 03.09.2007 переведена на посаду провідного спеціаліста відділу з призначення державних допомог (розпорядження №128-ос від 31.08.2007);

10.Запис №29 від 03.12.2012 переведена на посаду головного спеціаліста відділу з призначення державних допомог, як така, що успішно пройшла стажування (розпорядження №249-ос);

11.Запис №30 від 01.12.2021 управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Рівненської міської ради реорганізовано шляхом перетворення в Департамент соціальної політики Рівненької міської ради (рішення Рівненської міської ради №1069 від 20.08.2021);

12.Запис №31 від 01.12.2021 переведена на посаду спеціаліста І категорії відділу з призначення державних допомог управління державних соціальних програм без конкурсу та стажування (розпорядження міського голови №472-ос від 30.11.2021);

13.Запис №32 від 09.08.2023 звільнена з посади спеціаліста І категорії відділу з призначення державних допомог управління державних соціальних програм у зв`язку із скороченням чисельності працівників за п. 1 ст. 40 КЗпП України (розпорядження №268-ос від 02.08.2023).

Таким чином, записами трудової книжки підтверджується, що позивач в період з 09.08.1999 по 09.08.2023 обіймала посади спеціаліста ІІ категорії, спеціаліста І категорії, провідного спеціаліста, головного спеціаліста органу соціального захисту населення Рівненської міської ради.

Згідно з позицією відповідача, період роботи позивача з 09.08.1999 до 04.07.2001 підлягає зарахуванню до категорії посад державного службовця, а робота з 04.07.2001 на посадах службовця органу місцевого самоврядування не є категоріями посад державної служби.

Разом з тим, суд оцінює критично та відхиляє такі висновки відповідача, виходячи з наступного.

Відповідно до частини другої статті 46 Закону №889-VIII від 10.12.2015 до стажу державної служби зараховується час перебування на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України "Про службу в органах місцевого самоврядування" №2493-III від 07.06.2001.

Відтак, періоди роботи на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України "Про службу в органах місцевого самоврядування", входять до стажу державної служби.

Механізм обчислення стажу державної служби визначає Порядок обчислення стажу державної служби, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 25.03.2016 №229 (далі - Порядок №229).

Згідно з пунктом 4 Порядку №229 до стажу державної служби зараховуються час перебування на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених Законом України "Про службу в органах місцевого самоврядування".

Пунктом 8 Розділу XI Прикінцеві та перехідні положення Закону №889-VIII передбачено, що стаж державної служби за періоди роботи (служби) до набрання чинності цим Законом обчислюється у порядку та на умовах, установлених на той час законодавством.

Відповідно до пункту 2 Порядку обчислення стажу державної служби, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.05.1994 №283 (далі Порядок №283), до стажу державної служби зараховується робота (служба) на посадах в органах місцевого самоврядування, передбачених у статті 14 закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування", а також на інших посадах, не зазначених у цій статті, віднесених Кабінетом Міністрів України до відповідної категорії посад в органах місцевого самоврядування.

Таким чином, у випадку спірних правовідносин підлягали застосуванню норми Порядку №283, а саме пункту 2 вказаного порядку, за змістом яких до стажу державної служби зараховується робота (служба), зокрема, на посадах в органах місцевого самоврядування передбачених статтею 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" та на посадах керівних працівників і спеціалістів виконавчих комітетів місцевих рад, їх управлінь, самостійних відділів, інших структурних підрозділів.

Аналогічна правова позиція викладена в постанові Верховного Суду у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду від 26.06.2018 по справі №735/939/17, від 11.04.2023 у справі №1.380.2019.003855 (адміністративне провадження №К/9901/2885/20).

Статтею 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" в чинній редакції (впродовж періодів роботи позивача у органі місцевого самоврядування), до:

шостої категорії посад органів місцевого самоврядування віднесені, зокрема керівників структурних підрозділів виконавчого апарату районних та секретаріатів районних у містах Києві та Севастополі рад та їх заступників, керівників управлінь, відділів та інших структурних підрозділів виконавчих органів міських (міст районного значення), районних у містах рад та їх заступників, помічників голів, радників, консультантів, начальників секторів, головних бухгалтерів, спеціалістів управлінь, відділів, інших структурних підрозділів виконавчих органів міських (міст обласного значення та міста Сімферополя) рад, старост;

сьомої категорії посад органів місцевого самоврядування віднесені, зокрема, посади посади радників, консультантів секретаріатів районних у містах рад, спеціалістів виконавчих органів районних у містах, міських (міст районного значення) рад, спеціалістів виконавчих органів сільських, селищних рад.

Віднесення інших посад органів місцевого самоврядування, не зазначених у цій статті, до відповідної категорії посад в органах місцевого самоврядування здійснюється Кабінетом Міністрів України за поданням керівників відповідних органів місцевого самоврядування.

Факт проходження позивачем служби в органах місцевого самоврядування (соціального захисту населення) на посадах, зазначених у статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" відповідачем не заперечується.

Відтак, в ході розгляду справи судом встановлено, що Зважаючи на це, загальний період роботи позивача на посадах, віднесених до категорій посад державного службовця складає 24 роки 01 день (добровільно зарахованих відповідачем з 09.08.1999 по 03.07.2001 1 рік 10 місяців 25 днів та протиправно не зарахований період роботи на посадах в органах місцевого самоврядування з 04.07.2001 по 09.08.2023 22 роки 1 місяць 6 днів).

Виходячи з вищевикладеного, оскільки станом на дату подання відповідачу заяви про видачу довідки про заробітну плату 17.08.2023 позивач: не обіймала посад, віднесених або прирівняних до категорій посад державного службовця, оскільки була звільнена 09.08.2023; мала загальний стаж роботи на посадах, віднесених до категорії посад державного службовця не менше 20 років; виявила бажання отримати довідку про заробітну плату відповідно до абз. 6 п. 4 Порядку №622 виходячи із заробітної плати із зазначенням виплат в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за липень 2023 року за прирівняною посадою, з якої вона вийшла на пенсію (за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3), підстави для відмови ОСОБА_1 у видачі їй відповідної довідки суд не встановив та у відповідача були відсутні.

Таким чином, суд дійшов висновку про протиправність відмови Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради щодо відмови у видачі ОСОБА_1 довідки про складові заробітної плати, що включаються в заробіток для призначення пенсії без зазначення виплат в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за липень 2023 року за прирівняною посадою, з якої вона вийшла на пенсію (за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3).

Згідно з ч. 1, 2 ст.77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не надано суду належних та допустимих доказів на підтвердження правомірності його дій у спірних правовідносинах.

За наведених обставин, для відновлення порушених прав, свобод та інтересів позивача, за захистом яких Паршакової Т.О. звернулася до суду слід зобов`язати відповідача видати ОСОБА_1 довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, із зазначенням виплат в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за липень 2023 року за прирівняною посадою, з якої вона вийшла на пенсію (за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3).

Таким чином, суд дійшов висновку, що позовні вимоги слід задовольнити повністю.

Суд присуджує на користь позивача документально підтверджені витрати по сплаті судового збору в сумі 858,88 грн відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України.

Керуючись статтями 241-246, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов ОСОБА_1 до Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії задовольнити повністю.

Визнати протиправними дії Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради щодо відмови у видачі ОСОБА_1 довідки про складові заробітної плати, що включаються в заробіток для призначення пенсії без зазначення виплат в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за липень 2023 року за прирівняною посадою, з якої вона вийшла на пенсію (за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3).

Зобов`язати Департамент соціальної політики Рівненської міської ради оформити і видати ОСОБА_1 довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, із зазначенням виплат в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за липень 2023 року за прирівняною посадою, з якої вона вийшла на пенсію (за формою, затвердженою постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 №1-3).

Стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Департаменту соціальної політики Рівненської міської ради судові витрати по сплаті судового збору в сумі 858,88 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 29 лютого 2024 року

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_2 )

Відповідач - Департамент соціальної політики Рівненської міської ради (вул. Соборна, буд. 12,м. Рівне,Рівненська обл.,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 03195441)

Суддя Н.В. Друзенко

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.02.2024
Оприлюднено04.03.2024
Номер документу117348792
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них

Судовий реєстр по справі —460/28486/23

Рішення від 29.02.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

Ухвала від 26.12.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Н.В. Друзенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні