Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710 Рішення
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
"21" лютого 2024 р. № 520/720/24
Харківський окружний адміністративний суд у складі
Головуючого судді Спірідонов М.О.
за участю секретаря судового засідання Гончаренко А.В.
представника позивача - Цимбалюк В.Ю.,
представника відповідача - Славич А.М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку загального позовного провадження в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду адміністративну справу за позовом
Товариства з обмеженою відповідальністю "Меблева фабрика "Константа" (вул. Робоча, буд. 2,с. Куп`єваха,Богодухівський район, Харківська область,62112) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057) про скасування податкового повідомлення-рішення ,
В С Т А Н О В И В:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "Меблева фабрика "Константа", звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, в якому просить суд:
1. Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення - рішення (форми "Р")від 18.10.2023 № 00329472301 на суму 542 530.00 гривень;
2. Визнати протиправним та скасувати наказ ГУ ДПС від 08.08.2023 року № 3315-п про проведення документальної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Меблева Фабрика "Константа";
3. Стягнути на користь ТОВ "МФ" "Константа" (код ЄДРПОУ: 35724206, податкова адреса: вул. Робоча, буд. 2, с. Куп`єваха, Богодухівський район, Харківська обл., 62112) за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057 код в ЄДРПОУ ВП: 43983495) судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 11 166 гривень.
4. Стягнути на користь ТОВ "МФ" "Константа" (код ЄДРПОУ: 35724206, податкова адреса: вул. Робоча, буд. 2, с. Куп`єваха, Богодухівський район, Харківська обл., 62112) за рахунок бюджетних асигнувань ГУ ДПС (вул. Пушкінська, 46, м. Харків, 61057 код в ЄДРПОУ ВП: 43,983495) судові витрати на професійну правничу допомогу (докази будуть надані протягом 5 днів після ухвалення рішення суду по справі).
В обґрунтування позову зазначено, що оскаржувані податкове повідомлення - рішення (форми "Р") від 18.10.2023 № 00329472301 на суму 542 530.00 гривень та наказ ГУ ДПС від 08.08.2023 року № 3315-п про проведення документальної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Меблева Фабрика "Константа" є протиправними та такими, що порушують права позивача, а тому підлягають скасуванню.
Представник позивача в судове засідання заявився, позовні вимоги підтримав та просив суд їх задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання з`явився, щодо задоволення позовних вимог заперечував зазначивши, що оскаржувані позивачем податкове повідомлення - рішення (форми "Р") від 18.10.2023 № 00329472301 на суму 542 530.00 гривень та наказ ГУ ДПС від 08.08.2023 року № 3315-п про проведення документальної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Меблева Фабрика "Константа" є такими, що винесені в межах чинного законодавства України, а тому не підлягають скасуванню.
Суд, вислухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, проаналізувавши докази у їх сукупності, вивчивши норми матеріального та процесуального права, якими врегульовані спірні правовідносини дійшов наступних висновків та мотивів.
Судом встановлено, що відповідачем на підставі наказу ГУ ДПС від 08.08.2023 року №3315-п, проведена документальна позапланова виїзна перевірка Товариства з обмеженою відповідальністю «Меблева Фабрика «Константа» (далі - ТОВ «МФ» «Константа») (код ЄДРПОУ: 35724206, податкова адреса: вул. Робоча, буд. 2, с. Куп`єваха, Богодухівський район, Харківська обл., 62112) тривалістю 5 (п`ять) робочих днів з 10 серпня 2023 року з питань своєчасності подання Звіту про контрольовані операції, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік та повноти включення до звіту інформації про всі здійснені протягом звітного періоду контрольовані операції відповідно до підпункту 39.4.2 пункту 39.4 статті 39 ПК України, згідно затвердженого плану (переліку питань) документальної перевірки.
За наслідками перевірки було складено акт від 23.08.2023 № 25561/20-40-23-01- 05/35724206 яким встановлено порушення позивачем:
п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПК України щодо несвоєчасного подання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику звіту про контрольовані операції за 2021 звітний рік;
п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст.39 ПК України щодо неподання центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 звітний рік.
На вище вказаний акт ТОВ «МФ» «Константа» було подано заперечення.
За результатами розгляду вказаних заперечень ТОВ «МФ» «Константа» отримало податкове повідомлення-рішення (форми «Р») від 18.10.2023 року №00329472301 на суму 542 530.00 грн, на яке ТОВ «МФ» «Константа» подано скаргу до Державної податкової служба України.
Рішенням про результати розгляду скарги від 21.12.2023 року №37610/6/99-00-06-03-01-06, скаргу ТОВ «МФ» «Константа» залишено без задоволення.
У п. 39.4.2 п. 39.4 ст. 39 ПК України (в редакції із змінами, внесеними згідно із Законом № 609-VIII від 15.07.2015; в редакції Закону № 1797-УІІІ від 21.12.2016; із змінами, внесеними згідно із Законом № 2245-УІІІ від 07.12.2017; в редакції Закону № 466-ІХ від 16.01.2020) зазначено, що платники податків, які у звітному році здійснювали контрольовані операції, зобов`язані подавати до 1 жовтня року, що настає за звітним, звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України "Про електронні документи та електронний документообіг" та «Про електронні довірчі послуги».
Відповідно до приписів п. 120.6 ст. 120 ПК України несвоєчасне подання платником податків звіту про контрольовані операції та/або документації з трансфертного ціноутворення, та/або глобальної документації з трансфертного ціноутворення (майстер-файлу), та/або звіту у розрізі країн міжнародної групи компаній, та/або повідомлення про участь у міжнародній групі компаній або несвоєчасне декларування контрольованих операцій у поданому звіті відповідно до вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу тягне за собою накладення штрафу (штрафів) у розмірі:
одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту про контрольовані операції, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного декларування контрольованих операцій в поданому звіті про контрольовані операції в разі подання уточнюючого звіту, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
двох розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання документації з трансфертного ціноутворення, визначеної підпунктами 39.4.6 і 39.4.9 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, але не більше 200 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
трьох розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання глобальної документації з трансфертного ціноутворення, визначеної підпунктами 39.4.7 і 39.4.9 пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу, але не більше 300 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
десяти розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній, але не більше 1000 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року;
одного розміру прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року, за кожний календарний день несвоєчасного подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, але не більше 100 розмірів прожиткового мінімуму для працездатної особи, встановленого законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Системний аналіз наведених норм права дозволяє зробити висновок, що платник податків має зокрема обов`язок щодо подання до контролюючого органу звіту про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній.
При цьому, такі звіти та повідомлення подаються до 1 жовтня року, що настає за звітним періодом.
У разі ж неподання або несвоєчасного подання звітів та повідомлень до платника податків застосовується штрафна (фінансова) санкція у розмірах, визначених ПК України.
Судом встановлено, що у 2022 році останнім днем строку подання звіту про КО та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 звітний рік вважалось 30 вересня 2022 року.
ТОВ «МФ «КОНСТАНТА» звіт про КО за 2021 звітний рік подано 07.04.2023 року, тобто з порушенням строків, встановлених Податковим кодексом України.
Повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 звітний рік, станом на останній день перевірки - не подано.
Щодо посилання позивача на ту обставину, що спірна звітність у паперовому вигляді була залишена у скриньки вхідної кореспонденції ГУ ДПС у Харківській області 13.09.2023 року, то вказане твердження позивача не знайшло свого підтвердження під час судового розгляду та спростовується тим фактом, що відповідачем 13.09.2023 року на адресу управління організації роботи направлено службовий лист, з проханням надати інформацію щодо отримання звітності від ТОВ «МФ «Константа» протягом вересня 2022 року через скриньку для вхідної кореспонденції. Від управління організації роботи отримано відповідь, в якій зазначено, що за період з 01.09.2022 року по 30.09.2022 року вхідна кореспонденція від платника податків ТОВ «МФ «КОНСТАНТА» відсутня.
Також, на адресу управління податкових сервісів направлено службовий лист від 05.10.2023 № 140/20-40-23-01-12, щодо надання інформації по податковій звітності в електронному вигляді, яка надавалась платником ТОВ «МФ «КОНСТАНТА». Від управління податкових сервісів отримано відповідь, згідно якої встановлено наступне. Відповідно до наявних даних інформаційних ресурсів Головного управління ДПС у Харківській області платником ТОВ "Меблева фабрика "Константа" (податковий номер 35724206) протягом вересня 2022 року до територіальних органів ДПС у Харківській області подано в електронному вигляді податкової та іншої звітності, в тому числі і податкових накладних, у загальній кількості 260 одиниць.
Переважна кількість такої звітності була подана ТОВ "Меблева фабрика "Константа" з електронної поштової скриньки підприємства konstanta.medok@gmail.com (та один електронний документ (з помилкою) подано зі скриньки medoc@konstanta.ua). Так, зокрема, платником ТОВ "Меблева фабрика "Константа" подано в електронному вигляді (за допомогою програмного забезпечення «Медок») до органів ДПС у вересні 2022 року: - 07.09.2022 Повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність (форма № 20-ОПП) у кількості 2 одиниць за № 9175640649, № 9175642134; - 14.09.2022 Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гіг контракту за № 9183992250 та податкові накладні у кількості 199 одиниць; - 21.09.2022 Податкову декларацію з ПДВ (разом з Додатками 1, 2) за № 9188502159 та Повідомлення про прийняття працівника на роботу/укладення гiг контракту за № 9188608984 тощо. Додатково, встановлено, що вищенаведені звіти подано з IP-адреси - НОМЕР_1 (місцезнаходження IP-адреси - м. Харків).
Також суд зазначає, що позивачем, жодних доказів в підтвердження свого посилання надано не було.
Також, слід зазначити, що відповідно до п.п. 39.4.2 п. 39.4 ст.39 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (із змінами та доповненнями) Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній подаються центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Враховуючи вищевикладене суд приходить до висновку, що підприємство ТОВ «МФ «КОНСТАНТА» мало можливість подати Звіт про контрольовані операції та повідомлення про участь у міжнародній групі компаній центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, засобами електронного зв`язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Враховуючи вище викладене суд доходить до висновку, що факт несвоєчасного подання ТОВ «МФ «КОНСТАНТА» звіту про контрольовані операції, що проведені з нерезидентами ООО «Хайтек» (Республіка Молдова) та «Oskar Kinderland Gmbh Co.Kg» (Німеччина), та не подання повідомлення про участь у міжнародній групі компаній за 2021 рік знайшов своє підтвердження під час судового розгляду , а отже висновки відповідача про порушення позивачем вимог п. 39.4.2 ст. 39 ПК України є обґрунтованими, а отже і податкове повідомлення - рішення (форми "Р")від 18.10.2023 № 00329472301 на суму 542 530.00 гривень є таким,що винесено з дотриманням норм чинного законодавства України.
Щодо посилання позивача на положення пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України визначено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
Вказане посилання суд вважаю необґрунтованим, оскільки тимчасово, на період дії воєнного стану, починаючи з 27.05.2022, превалюють норми в частині звільнення від відповідальності за несвоєчасне виконання платником податкових обов`язків у випадках та за умов, передбачених пунктом 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Такими випадками та умовами відповідно до норм Податкового кодексу України в редакції, чинній на дату перевірки, зокрема, є: Відповідно до абзацу 1 підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/ або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 392, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України у разі відсутності можливості у платника податків щодо своєї філії, представництва, відокремленого чи іншого структурного підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності та/або документів (повідомлень), у тому числі передбачених статтями 39 і 39 2, пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, такий платник податків звільняється від відповідальності, визначеної цим Кодексом, у межах діяльності, що провадиться через такі філії, представництва, відокремлені чи інші структурні підрозділи, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України.
Відповідно до підпункту 69.38 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України тимчасово, на період з 1 серпня 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року №2102-IX, у разі самостійного виправлення платником податків з дотриманням порядку, вимог та обмежень, визначених статтею 50 цього Кодексу, помилок, що призвели до заниження податкового зобов`язання, такий платник звільняється від нарахування та сплати штрафних санкцій, передбачених пунктом 50.1 статті 50 цього Кодексу, та пені.
Будь-яких інших обставин для звільнення від відповідальності платників податків на період до припинення або скасування воєнного стану на території України чинним законодавством не передбачено. Інформація в контролюючому органі щодо подання ТОВ «Меблева фабрика «Константа» у відповідності до підпункту 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України та Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України (затверджено наказом Міністерства фінансів України №225 від 29.07.2022), заяви та документів (копій документів), що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку, відсутня; рішення щодо неможливості своєчасного виконання ТОВ «Меблева фабрика «Константа» свого податкового обов`язку контролюючим органом не приймалось.
Оскільки як було встановлено в судовому засіданні з боку позивача відсутні заяви, документи (копій документів), що підтверджують неможливість виконання податкового обов`язку, а також факт відсутності рішення щодо неможливості своєчасного виконання ТОВ «Меблева фабрика «Константа» свого податкового обов`язку, на підставі абзацу 4 пункту 120.6 статті 120 Податкового кодексу України, а отже у відповідача були відсутні законодавчи підстави застосовувати положення пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Враховуючи вище викладене суд приходить до висновку, що відповідачем правомірно застосовано до платника податків штрафні (фінансові) санкції (штрафи), що відповідає нормам пункту 11 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Щодо посилання позивача на ту обставину, що 18 березня 2020 року набрав чинності Закон України від 17 березня 2020 року №533- IX «Про внесення змін до ПК України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», яким підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України доповнено пунктами 52-1, 52-5 яким установлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по 31 травня 2020 року.
Вище вказане посилання суд вражає необґрунтованим, оскільки пунктом 52-2 підрозділ 10 розділу XX «Перехідні положення» ПК України установлено мораторій на проведення документальних та фактичних перевірок на період з 18 березня по 31 травня 2020 року, крім документальних позапланових перевірок з підстав, визначених підпунктом 78.1.8 пункту 78.1 статті 78 цього Кодексу.
Відповідно до п.п. 78.1.2, 78.1.15 п. 75.1 ст. 75 ПК України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких підстав: - платником податків не подано в установлений законом строк податкову декларацію, розрахунки, звітність для податкового контролю за трансфертним ціноутворенням відповідно до пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу. якщо їх подання передбачено законом:
- неподання платником податків або подання з порушенням вимог пункту 39.4 статті 39 цього Кодексу звіту про контрольовані операції, повідомлення про участь у міжнародній групі компаній, звіту в розрізі країн міжнародної групи компаній, глобальної документації (майстер- файлу) та/або документації з трансфертного ціноутворення.
Як було встановлено судом перевірка відповідачем була проведена саме документальна позапланова виїзна на підставі підпункту 20.1.4 пункту 20.1 статті 20, пункту 41.1 статті 41, підпунктів 61.1, 61.2 статті 61, підпунктів 62.1.3, 62.1.4 пункту 62.1 статті 62, підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75, підпункту 78.1.15 пункту 78.1 статті 78, пункту 82.2 статті 82, підпункту 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Враховуючи вище викладене суд приходить до висновку, що наказ ГУ ДПС від 08.08.2023 року № 3315-п про проведення документальної позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю "Меблева Фабрика "Константа" винесено у відповідності до вимог чинного законодавства України.
Керуючись ст.ст.246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
ВИРІШИВ:
В задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Меблева фабрика "Константа" (вул. Робоча, буд. 2,с. Куп`єваха,Богодухівський район, Харківська область,62112) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46,м. Харків,Харківська обл., Харківський р-н,61057) про скасування податкового повідомлення-рішення - відмовити.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення у повному обсязі виготовлено 29 лютого 2024 року.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.02.2024 |
Оприлюднено | 04.03.2024 |
Номер документу | 117349466 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні