ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
і м е н е м У к р а ї н и
28 лютого 2024 року м. Дніпросправа № 160/11475/23
Третій апеляційний адміністративний суд
у складі колегії суддів: головуючого - судді Шлай А.В. (доповідач),
суддів: Баранник Н.П., Кругового О.О.,
розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 р. (суддя: Верба І.О) в адміністративній справі №160/11475/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» до Головного управління ДПС у м. Києві, Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» звернулося до суду з адміністративним позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №64355 від 15 травня 2023 р. про відповідність ТОВ «Вайтеск» критеріям ризиковості платника податку; зобов`язати Головне управління ДПС у Дніпропетровській області виключити ТОВ «Вайтеск» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
В обґрунтування позову зазначено про протиправність віднесення ТОВ «Вайтеск» до переліку ризикових платників податків.
Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 р., ухваленим за результатами розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження, позов ТОВ «Вайтеск» задоволено.
У поданій апеляційній скарзі Головне управління ДПС у Дніпропетровській області посилаючись на порушення норм матеріального права, просить рішення суду першої інстанції скасувати, ухвалити нове рішення, відмовивши у задоволенні позову. Скаргу обгрунтовує тим, що підставою для прийняття спірного рішення стала наявність в контролюючих органів податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.
У поданому представником позивача відзиві на апеляційну скаргу зазначено про необхідність залишити рішення суду першої інстанції без змін, як законне та обгрунтоване.
Розгляд апеляційної скарги здійснено в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами, як це передбачено статтею 311 Кодексу адміністративного судочинства України.
Здійснюючи перевірку оскарженого рішення суду першої інстанції, колегія суддів керується приписами статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно до яких рішення суду повинно ґрунтуватись на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Перевірка оскарженого рішення суду першої інстанції здійснюється в межах
доводів та вимог апеляційної скарги, як це передбачено статтею 308 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судом першої інстанції встановлено, що Комісією Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення №64355 від 15 травня 2023 р. яким встановлено відповідність ТОВ «Вайтеск» пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Не погодившись з даним рішенням позивач оскаржив його в судовому порядку.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції дійшов висновку про протиправність спірного рішення Комісії Головного управління ДПС у м. Києві та наявність підстав для виключення ТОВ «Вайтеск» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.
Колегія суддів зазначає наступне.
З 1 лютого 2020 р. набрала чинності постанова Кабінету Міністрів України № 1165 від 11 грудня 2019 р., додатком 1 до якої установлено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість: 1) платника податку на додану вартість зареєстровано (перереєстровано) на підставі недійсних (втрачених, загублених) та підроблених документів згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах; 2) платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами з подальшою передачею (оформленням) у володіння чи управління неіснуючим, померлим, безвісти зниклим особам згідно з інформацією, наявною в контролюючих органах; 3) платника податку зареєстровано (перереєстровано) в органах державної реєстрації фізичними особами, що не мали наміру провадити фінансово-господарської діяльності або здійснювати повноваження, згідно з інформацією, наданою такими особами; 4) платника податку зареєстровано (перереєстровано) та ним проваджено фінансово- господарську діяльність без відома і згоди його засновників і призначених у законному порядку керівників згідно з інформацією, наданою такими засновниками та/або керівниками; 5) платник податку - юридична особа не має відкритих рахунків у банківських установах, крім рахунків в органах Казначейства (крім бюджетних установ); 6) платником податку не подано контролюючому органу податкової звітності з податку на додану вартість за два останніх звітних (податкових) періоди всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та абзацу першого пункту 49.2 і пункту 49.18 статті 49 Податкового кодексу України; 7) платником податку на прибуток підприємств не подано контролюючому органу фінансової звітності за останній звітний період всупереч нормам підпункту 16.1.3 пункту 16.1 статті 16 та пункту 46.2 статті 46 Податкового кодексу України; 8) у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарськПолужирный
Пунктом 6 Порядку №1165 передбачено, що питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4). У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Верховний Суд у постановах від 16 квітня 2019 р. у справі №826/10649/17, від 28 жовтня 2019 р. у справі №640/983/19 вказав на те, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.
Верховний Суд у постанові від 05 січня 2021 р. у справі № 640/11321/20 зазначив, що незважаючи на те, що затверджена Порядком №1165 форма рішення, не передбачає конкретизації підстав у разі відповідності пунктам 1-8 критеріїв ризиковості платника податку, це не скасовує обов`язок податкового органу необхідності доказування, передбаченого частиною другою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України.
Протокол засідання Комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних № 199 від 15 травня 2023 р. та прийняте нею рішення №64355 від 15 травня 2023 р. не містить належного обгрунтування віднесення ТОВ «Вайтеск» до ризикових платників податків відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку, а також обгрунтування невідповідності наданих ТОВ «Вайтеск» документів та пояснень.
Відповідно до частини 3 статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Положеннями пункту 6 Порядку №1165 визначено, що у разі надходження до контролюючого органу рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Оскільки спірне рішення прийнято Комісією Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, то саме їй належить виключити ТОВ «Вайтеск» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Дані обставини є підставою для скасування рішення суду першої інстанції в частині, як це передбачено статтею 317 Кодексу адміністративного судочинства України, та прийняття у відповідній частині нового рішення.
Керуючись статтями 315, 317, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - задовольнити частково.
Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 р. в адміністративній справі №160/11475/23 - скасувати в частині задоволених позовних вимог відносно зобов`язання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості, та в цій частині прийняти нове рішення.
Зобов`язати Комісію Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «Вайтеск» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
В іншій частині рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2023 р. в адміністративній справі №160/11475/23 - залишити без змін.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили 28 лютого 2024 р. і оскарженню в касаційному порядку не підлягає згідно частини 5 статті 328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий - суддяА.В. Шлай
суддяН.П. Баранник
суддяО.О. Круговий
Суд | Третій апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.02.2024 |
Оприлюднено | 04.03.2024 |
Номер документу | 117351140 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Третій апеляційний адміністративний суд
Шлай А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні