ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 лютого 2024 рокусправа № 380/30473/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Лунь З.І. розглянув у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії.
в с т а н о в и в:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (місцезнаходження: 79026, Львівська обл., місто Львів, вул.Лукаша М., будинок 4-Б, офіс 1, ЄДРПОУ 42634876) звернулося до суду з позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393), в якому просить суд:
-визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, № 9554123/42634876 від 19.09.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 31.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;
-зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну № 1 від 31.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (код ЄДРПОУ: 42634876), датою її отримання, а саме: 07.08.2023.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення, які, на думку позивача, є протиправними та підлягають скасуванню, оскільки ним як платником податків на виконання вимог п.п.201.16.2 п.201.16 ст. 201 ПК України, надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних. На думку позивача, сукупність наявних первинних документів підтверджує реальність операцій, їх фактичне виконання, в той час, коли з документів ДПС України не вбачається, у чому саме полягають порушення податкового законодавства. Тому рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню з відновленням прав позивача. Просив позов задовольнити повністю.
Ухвалою від 29 .12.2023 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження, без повідомлення учасників справи та запропоновано відповідачам у п`ятнадцятиденний строк з дня вручення ухвали подати відзив на позовну заяву.
Відповідачі заяв про визнання позову чи відзив на позовну заяву в строки, передбачені ст.261 Кодексу адміністративного судочинства України до суду не надала.
Клопотання про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням сторін в порядку частини 7 статті 262 КАС України від учасників справи не надходило. З огляду на ці обставини суд на підставі частини 5 статті 262 КАС України розглянув справу в порядку письмового провадження (без проведення судового засідання, за наявними матеріалами) в межах строку, визначеного статтею 258 КАС України.
Суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» зареєстроване 19.11.2018 як юридична особа, що знаходиться за адресою: 79026, Львівська обл., місто Львів, вул.Лукаша М., будинок 4-Б, офіс 1, ЄДРПОУ 42634876, що підтверджується Інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, що розміщена на офіційному сайті Міністерства юстиції України (https://usr.minjust.gov.ua/ua/freesearch), набуло правового статусу суб`єкта господарювання юридичної особи, як платник податків, зборів (обов`язкових платежів), знаходиться на обліку в Головному управлінні ДПС у Львівській області.
Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом діяльності Товариство з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» є: 35.11 Виробництво електроенергії.
З 29.12.2022 директором Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» був ОСОБА_1 .
Як видно з протоколу № 01/05/2023-ЗД загальних зборів учасників Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» від 01.05.2023, директором ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» обрано ОСОБА_2 з 02.05.2023 терміном на 1 календарний рік.
Відповідно до наказу від 01.05.2023 № 3/к з особового складу про прийняття ОСОБА_3 на посаду директора, ОСОБА_2 , у зв`язку з обранням директором, приступив до виконання обов`язків директора ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» з 02 травня 2023 року за основним місцем роботи на умовах контракту.
ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» було здійснено нове будівництво: назва об`єкта будівництва: «Будівництво виробничого об`єкту електрогенераторної (когенераційної) установки для виробництва електричної енергії на території Малехівської сільської ради Жовківського району Львівської області», затверджене Державною інспекцією архітектури та містобудування України 44245840. Код ДКБС 2302.4 Електростанції на нетрадиційних джерелах енергії. Клас наслідків СС1. Рік завершення будівництва: 82022. Адреса: Львівська обл., Львівський район, Львівська територіальна громада, с. Малехів (станом на 01.01.2021), вулиця Жовківська.
Зазначене видно з витягу з Реєстру будівельної діяльності Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, реєстраційний номер: ІУ101220705215.
ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» є виробником електричної енергії та реалізує її покупцям на внутрішньому ринку.
З постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) від 26.07.2022 № 804, видно, що ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» видано ліцензію на право провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії у межах місць провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії відповідно до додатка.
Як видно з додатка до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП) від 26.07.2022 № 804 - місце провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», назвою об`єкта електроенергетики (у тому числі черги будівництва, пускового комплексу) є виробничий об`єкт електрогенераторна (когенераційна) установка для виробництва електричної енергії, місцезнаходженням об`єкта електроенергетики (у тому числі черги будівництва, пускового комплексу) є Львівська обл., Львівський район, Львівська територіальна громада, с. Малехів, вул. Жовківська, кадастровий номер земельної ділянки 4622785700:04:001:0019, встановленою потужністю електрогенеруючого обладнання є 625 кВт.
Для забезпечення господарської діяльності ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» укладено: Договір про надання послуг комерційного обліку електричної енергії № 010 від 29.06.2022, між ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Замовником, та ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ», як Виконавцем, згідно з ч. 1 якого в порядку, в строк та на умовах, передбачених цим Договором, Виконавець надає Замовнику передбачені п.1.2. цього Договору спеціалізовані послуги комерційного обліку, надалі Послуги, та на підтвердження їх належного виконання складає щомісячно Звіти про надані послуги, а Замовник зобов`язується оплачувати вказані Послуги відповідно до умов Договору.
Послуги надаються через систему АСКОЕ Замовника. Виконавець надає Замовнику наступні Послуги: підготовка даних комерційного обліку виробленої та відпущеної електричної енергії, опитування Автоматизованої системи комерційного обліку електроенергії, завантаження даних комерційного обліку відпущеної електричної енергії на веб-сайті НЕК «УКРЕНЕРГО», завантаження даних комерційного обліку відпущеної електричної енергії за версією №2, внесення прогнозних даних відпуску електричної енергії на веб-сайті ДП «Гарантований покупець», контролює повноту та достовірність даних, перевірка об`ємів виробництва (виробітку) електричної енергії та підготовлення проектів актів відпуску (купівлі-продажу) електричної енергії з ДП «Гарантований покупець», проведення консультацій з питань роботи платформи MMS НЕК «УКРЕПЕРГО», підготовка та відправлення проектів актів виробітку електричної енергії, консолідація даних виробництва (виробітку) електричної енергії за місяць, підготовка та погодження проектів актів звірки показників лічильників.
Згідно з платіжною інструкцією № 123 від 06.07.2023, ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» було перераховано на рахунок ТзОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ» грошові кошти у сумі 16020,00 грн з призначенням платежу: оплата за диспетчерські послуги за 07.2023 згідно з договором № 010 від 29.06.2022 у сумі 13350,00 грн., ПДВ 20% 2670.00 грн.
Як видно з акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 217 від 31.07.2023, підписаного Тз ОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Замовником, та ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ», як Виконавцем, Виконавцем були проведені наступні роботи (зроблені такі послуги): надання спеціалізованих послуг із диспетчеризації на загальну суму з ПДВ 16 020, 00 грн.
Договір надання інформаційно-консультаційних послуг з експлуатації системи збору та утилізації біогазу на полігоні твердих побутових відходів № 06-07/ІК від 06.07.2022, між ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Замовником, та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_4 , як Виконавцем, згідно з п. 1.1. якого Замовник доручає, а Виконавець приймає на себе зобов`язання з надання інформаційно-консультаційних послуг з експлуатації системи збору та утилізації біогазу на полігоні твердих побутових відходів, на об`єкті Замовника розташованому за адресою: у селі Великі Грибовичи Жовківського району Львівської області.
Згідно з платіжною інструкцією №120 від 06.07.2023, ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» було перераховано на рахунок ФОП ОСОБА_4 грошові кошти у сумі 40000,00 грн з призначенням платежу: оплата згідно з договору №06-07/ІК від 06.07.2022 інформаційно-консультативних послуг з експлуатації системи збору та утилізації біогазу на полігоні за 07.2023 без ПДВ.
Як видно з акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 90 від 31.07.2023, підписаного ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Замовником, та ФОП ОСОБА_4 , як Виконавцем, Виконавцем були проведені визначені інформаційно-консультаційні послуги з експлуатації системи збору та утилізації біогазу на полігоні твердих побутових відходів на загальну суму 40 000 грн.
Договір про надання юридичних послуг № 06-07-ЮП від 06.07.2022, між ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Замовником, та ТзОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ ГРУП», як Виконавцем, згідно з п. 1.1. якого в порядку, в строк та на умовах, передбачених цим Договором, Виконавець надає Замовнику передбачені п. 1.2. цього Договору юридичні послуги, надалі Послуги, та на підтвердження їх належного виконання складає щомісячно Звіти про надані послуги та Акти приймання-передачі наданих Послуг, а Замовник зобов`язується оплачувати вказані Послуги та підписувати Акти приймання-передачі наданих Послуг.
Згідно з платіжною інструкцією №126 від 06.07.2023, ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» було перераховано на рахунок ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ ГРУП» грошові кошти у сумі 2400,00 грн з призначенням платежу: оплата зг. договору №06-07-ЮП від 06.07.2022 за надання юридичних послуг за 07.2023 У сумі 2000,00 грн., ПДВ 20% 400,00 грн.
Як видно з акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 399 від 31.07.2023, підписаного ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Замовником, та ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ ГРУП», як Виконавцем, Виконавцем були надані юридичні послуги на загальну суму 2400 грн.
Договір на бухгалтерське обслуговування № 06/07-БО від 06.07.2022 між ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Замовником, та ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ ГРУП», як Виконавцем, згідно п. 1.1. якого, зокрема, предметом цього договору є надання виконавцем професійних послуг у сфері ведення бухгалтерського і податкового обліку (далі обліку) клієнта, складання та підготовку до подання фінансової, податкової та статистичної звітності (далі звітності), передбаченої чинним законодавством України, протягом терміну дії цього Договору.
Згідно з платіжною інструкцією №125 від 06.07.2023, ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» було перераховано на рахунок ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ ГРУП» грошові кошти у сумі 4800,00 грн з призначенням платежу: оплата зг. договору №06/07-БО від 06.07.2022 за бухгалтерське обслуговування за 07.2023 У сумі 4000,00 грн., ПДВ 20% 800,00грн.
Як видно з акту здачі-приймання робіт (надання послуг) № 400 від 31.07.2023, підписаного ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Замовником, та ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ ГРУП», як Виконавцем, Виконавцем були надані послуги з фінансового планування та аналітики на загальну суму 2400 грн.
ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» орендує/наймає: Приміщення за адресою: 79026, м. Львів, Франківський р-н., вул. Лукаша, буд. 4-Б,оф.1, площею 7,3 метрів квадратних, згідно договору оренди нежитлового приміщення № 07/07/207 від 24.05.2023, укладеного між товариством з обмеженою відповідальністю «ОРЕНД СЕРВІС», як Орендодавцем, та ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Орендарем.
Згідно з платіжною інструкцією № 82 від 30.05.2023, ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» було перераховано на рахунок ТОВ «ОРЕНД СЕРВІС» грошові кошти у сумі 10800,00грн з призначенням платежу: оренда нежитлового приміщення за період з 24.05.2023. по 24.05.2025 зг.дог. 07/07/207 від 24.05.2023, рах. 131 від 24.05.2023 Без ПДВ.
Легковий автомобіль, свідоцтво про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_1 , дата першої реєстрації 09.09.2008, дата першої реєстрації в Україні 26.05.2022, дата реєстрації 11.11.2022, виданий ТСЦ 4641, автомобіль марки BMW, комерційний опис 520, номер шасі (кузова, рами): НОМЕР_2 , випуску 2008 року, колір - чорний, особливі відмітки - ЗАГАЛЬНИЙ легковик універсальний, реєстраційний № НОМЕР_3 , згідно з договору найму транспортного засобу від 21.12.2022, укладеного між ОСОБА_5 , як Орендодавцем, та ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Орендарем.
Легковий автомобіль, свідоцтво про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_4 , дата першої реєстрації 02.05.2019, дата реєстрації 16.09.2020, виданий ТСЦ 4641, автомобіль марки VOLKSWAGEN, модель PASSAT, номер шасі (кузова, рами): НОМЕР_5 , випуску 2013 року, колір - сірий, тип легковий загальний/СAR-GENERAL УНІВЕРСАЛ-В, реєстраційний № НОМЕР_6 , згідно з договору найму транспортного засобу від 27.01.2023, укладеного між ОСОБА_6 , як Орендодавцем, та ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Орендарем.
Легковий автомобіль, свідоцтво про реєстрацію ТЗ серії НОМЕР_7 , виданого ТСЦ 4648 від 20.10.2018, автомобіль марки AUDI A-6, номер шасі (кузова, рами): НОМЕР_8 , випуску 2015 року, тип загальний легковик СЕДАН-В, згідно з договору найму (оренди) транспортного засобу від 07.07.2023, укладеного між ОСОБА_2 , як Наймодавцем, та ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Наймачем.
12.04.2022 між ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ» (ідентифікаційний код юридичної особи 39907675), як Орендарем, та ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (ідентифікаційний код юридичної особи 42634876), як Суборендарем, укладено договір суборенди землі.
Відповідно до п. 1 вказаного договору, Орендар на підставі Закону України «Про оренду землі», договору оренди землі від 11.07.2019 та ухвали Львівської міської ради від 06.06.2019 № 5089 «Про затвердження ЛКП «Збиранка» технічної документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки та надання ЛКП «Збиранка» та ТзОВ «Кліар Енерджі» земельних ділянок, розташованих на території Малехівської сільської ради Жовківського району Львівської області» надає, а суборендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку для виконання комплексу робіт зі спорудження та експлуатації системи дегазації полігону твердих побутових відходів і будівництва, експлуатації та обслуговування виробничого об`єкта електрогенераторної установки для виробництва електричної енергії (код КВЦПЗ 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємство переробної, машинобудівної та іншої промисловості) з кадастровим номером 4622785700:04:001:0019, яка розташована на території Малехівської сільської ради Жовківського району Львівської області.
Згідно з п. 2 цього ж договору в суборенду передається земельна ділянка загальною площею 0,0600 га.
Відповідно до п. 7 зазначеного вище договору, договір укладено до 06 червня 2029 року. Строк суборенди не може перевищувати строку, визначеного договором оренди землі.
Згідно з п. 13, 14 цього ж договору, земельна ділянка передається в суборенду для виконання комплексу робіт зі спорудження та експлуатації системи дегазації полігону твердих побутових відходів і будівництва, експлуатації та обслуговування виробничого об`єкта електрогенераторної установки для виробництва електричної енергії. Цільове призначення земельної ділянки: код КВЦПЗ 11.02 для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства переробної, машинобудівної та іншої промисловості, категорія земельної ділянки згідно з ст. 19 Земельного кодексу України: землі промисловості, транспорту, зв`язку,енергетики, оборони та іншого призначення.
12.04.2022 ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ» (ідентифікаційний код юридичної особи 39907675), як Орендарем, та ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (ідентифікаційний код юридичної особи 42634876), як Суборендарем, підписано акт прийому-передачі об`єкта суборенди, що є невід`ємною частиною договору суборенди землі від 12.04.2022.
Також, як видно з витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого речового права, індексний номер витягу: 301504405, дата, час формування: 24.05.2022 16:59:12, ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», як Орендар, Суборендар володіє правом оренди земельної ділянки Кадастровий номер земельної ділянки: 4622785700:04:001:0019, підстава для державної реєстрації:Договір суборенди землі, серія та номер: бн, виданий 12.04.2022, видавник:ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ»; ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП».
Як видно з витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності, індексний номер витягу: 305111504, дата, час формування: 15.07.2022 17:06:14, ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» є власником об`єкта нерухомого майна: виробничий об`єкт електрогенераторної (когенераційної) установки для виробництва електричної енергії, об`єкт житлової нерухомості: ні, за адресою: Львівська обл., Львівський р-н, с. Малехів, вулиця Жовківська, будинок 61-А реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 2611235546060, земельні ділянки місця розташування: Кадастровий номер: 4622785700:04:001:0019, Реєстраційний номер: 1886232046227. Підставою внесення запису є: рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень (з відкриттям розділу), індексний номер: 64195810 від 15.07.2022.
Згідно з платіжною інструкцією № 119 від 06.07.2023, ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» було перераховано на рахунок ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ» грошові кошти у сумі 763,09 грн з призначенням платежу: оплата за суборенду землі за 07.2023 зг. договору від 12.04.2022 у сумі 635,91грн., ПДВ - 20% 127,18 грн.
Представниками Виконавця ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ» та представниками Замовника ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» складено акт здачі-приймання робіт (надання послуг) № 207 від 31.07.2023, послуга: суборенда земельної ділянки, на суму 763,09грн, на підставі договору від 12.04.2022, що підтверджує факт суборенди земельної ділянки у липні 2023 року.
Для виконання господарської діяльності на підприємстві є персонал.
Заробітна плата працівникам виплачується своєчасно згідно з чинного законодавства 2 рази на місяць.
Як убачається зі штатного розпису ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», затвердженого директором ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» Андрієм ПРИПІНИМ 02.05.2023, ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» має штат у кількості 3,5 штатних одиниць з місячним фондом заробітної плати 163570,00грн.
В штаті наявні посади (професії): директор, головний інженер, начальник дільниці з виробництва електричної енергії, майстер виробничої дільниці з виробництва електричної енергії.
ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» скеровано до ГУ ДФС/ДПС у Львівській області повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які провадиться діяльність, форма № 20-ОПП:
14.05.2022 щодо земельної ділянки, тип об`єкта оподаткування 580, ідентифікатор об`єкта оподаткування 58000001, код за КОАТУУ 4622785701, область, район, населений пункт Львівська обл., Жовківський район, місцезнаходження об`єкта оподаткування (вулицю, номер будинку/офіса/квартири) на території Малехівської сільської ради, Жовківського району, Львівської обл., реєстраційний номер об`єкта оподаткування 4622785700:04:001:0019;
06.09.2022 щодо виробничого об`єкта електрогенераторної (когенераційної) установки для вир-ва ел.ен., тип об`єкта оподаткування 587, ідентифікатор об`єкта оподаткування 58700001, код за КОАТУУ 4622785701, область, район, населений пункт Львівська обл., Львівський район, Львівська територіальна громада, село Малехів, місцезнаходження об`єкта оподаткування (вулицю, номер будинку/офіса/квартири) вулиця Жовківська, буд. 61-А;
22.12.2022 щодо автомобіля BMW BC2787PE, тип об`єкта оподаткування 20, ідентифікатор об`єкта оподаткування 2000001, код за КОАТУУ 4622785701/-, область, район, населений пункт Львівська обл., Жовківський, село Малехів, місцезнаходження об`єкта оподаткування (вулицю, номер будинку/офіса/квартири) вулиця Івасюка, буд. 6;
02.02.2023 щодо автомобіля VOLKSWAGEN, тип об`єкта оподаткування 20, ідентифікатор об`єкта оподаткування 2000002, код за КОАТУУ 4622785701/-, область, район, населений пункт Львівська обл., Жовківський, село Малехів, місцезнаходження об`єкта оподаткування (вулицю, номер будинку/офіса/квартири) вулиця Івасюка, буд. 6;
30.05.2023 щодо оренди приміщення, тип об`єкта оподаткування 378, ідентифікатор об`єкта оподаткування 37800001, код за КАТОТТГ UA46060250010515336, область, район, населений пункт Львівська обл., Франківський, місто Львів, місцезнаходження об`єкта оподаткування (вулицю, номер будинку/офіса/квартири) вулиця Лукаша Миколи, буд. 4/Б, офіс 1;
07.07.2023 щодо автомобіля AUDI A-6 BC0070II, тип об`єкта оподаткування 20, ідентифікатор об`єкта оподаткування 2000003, код за КАТОТТГ UA46060250010515336, область, район, населений пункт Львівська обл., м. Львів, Франківський, місцезнаходження об`єкта оподаткування (вулицю, номер будинку/ офіса/квартири) ВУЛ. ЛУКАША, БУД. 4-Б.
12.09.2022 між ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (далі продавець за «зеленим» тарифом), що діє на підставі ліцензії на провадження господарської діяльності з виробництва електричної енергії та має статус платника податку на прибуток за базовою (основною) ставкою відповідно до Податкового кодексу України та Державним підприємством «Гарантований покупець» (далі гарантований покупець), що діє на підставі ліцензії на провадження діяльності зі здійснення функцій гарантованого покупця та має статус платника податку на прибуток за базовою (основною) ставкою відповідно до Податкового кодексу України, укладено договір №1894/02/22.
За цим Договором продавець за «зеленим» тарифом зобов`язується продавати, а гарантований покупець зобов`язується купувати всю відпущену електричну енергію, вироблену продавцем за «зеленим» тарифом, та здійснювати її оплату відповідно до умов цього Договору та законодавства України, у тому числі Порядку купівлі гарантованим покупцем електричної енергії, виробленої з альтернативних джерел, затвердженого постановою НКРЕКП від 26 квітня 2019 року № 641 (далі - Порядок), або Порядку продажу та обліку електричної енергії, виробленої споживачами, а також розрахунків за неї, затвердженого постановою НКРЕКП від 13 грудня 2019року № 2804 (далі Порядок продажу електричної енергії споживачами).
За цим Договором гарантований покупець зобов`язується надавати, а продавець за «зеленим» тарифом зобов`язується отримувати частку відшкодування вартості врегулювання небалансу електричної енергії гарантованого покупця та здійснювати її оплату відповідно до умов цього Договору та законодавства України, у тому числі Порядку або Порядку продажу електричної енергії споживачами.
12.09.2022 ДП «Гарантований покупець» було надано письмову згоду на включення до балансуючої групи гарантованого покупця ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», енергетичний ідентифікаційний код (EIC) № 62X331884896767F.
Згідно з Актом купівлі-продажу електроенергії між ДП «Гарантований покупець» (код ЄДРПОУ 43068454) та виробником електроенергії ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (код ЄДРПОУ 42634876) за липень 2023 року від 31.07.2023, договір 1894/02/22 від 12.09.2022, загальна вартість закупленої електроенергії (з ПДВ) становить 1331508,97грн за період з 01.07.2023 по 31.07.2023, обсяг електроенергії, кВт*год 226 424,000.
Вказаний обсяг електроенергії підтверджується також актом звірки загальної кількості відпущеної (отриманої) електроенергії між суміжними ліцензіатами ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» та ПрАТ «Львівобленерго» за 01.07.2023-31.07.2023.
ДПРЗ ГУ ДСНС України у Львівській області, як Виконавцем, було проведено у липні 2023 року аварійно-рятувальне обслуговування на договірній основі об`єктів підвищеної небезпеки та окремих територій Замовника - ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» на суму з ПДВ 3729,12 грн, що убачається з платіжної інструкції № 153 від 27.07.2023.
З платіжної інструкції № 304 735 від 31.07.2023 убачається, що ДП «Гарантований покупець» було здійснено оплату на рахунок ТОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» з призначенням платежу: за е/е, відпущену у « 07.2023» зг. договору 1894/02/22, тендеру не потребує, т.ч. ПДВ 20%, у сумі 453 539,07 грн.
З платіжної інструкції № 303 782 від 25.07.2023 убачається, що ДП «Гарантований покупець» було здійснено оплату на рахунок ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» з призначенням платежу: за е/е, відпущену у « 07.2023» зг. договору 1894/02/22, тендеру не потребує, т.ч. ПДВ 20%, у сумі 363 226,19 грн.
З платіжної інструкції № 302 817 від 17.07.2023 убачається, що ДП «Гарантований покупець» було здійснено оплату на рахунок ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» з призначенням платежу: за е/е, відпущену у « 07.2023» зг. договору 1894/02/22, тендеру не потребує, т.ч. ПДВ 20%, у сумі 379543,70грн.
Таким чином, ДП «Гарантований покупець» було здійснено оплату на рахунок ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» за закуплену електроенергію за липень 2023 року у загальній сумі 1 196 308,96 грн.
Зазначене також видно з оборотно-сальдової відомості ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» по рахунку 361 за липень 2023 р., відбір: Контрагенти Дорівнює ДП «Гарантований покупець».
Для підтвердження ведення господарської діяльності ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» надає оборотно-сальдову відомість по рахунку 1 за липень 2023 року.
31.07.2023, у зв`язку із здійсненням факту продажу електричної енергії у липні 2023 року та отримання оплати у загальній сумі 1196308,96грн, ТзОВ «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» було виписано податкову накладну № 1 на суму 1196308,96грн, у тому числі ПДВ 199384,83 грн, та надіслано її до Головного управління ДПС у Львівській області через автоматизовану систему «Єдине вікно подання електронних документів» для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
07.08.2023 за результатами обробки вказаних податкових накладних з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОДО ІНК» отримало квитанцію, в якій вказано результат обробки: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА» та відповідно до якої реєстрацію податкової накладної №1 від 31.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинено, оскільки відповідають п.1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій.
Причиною зупинки реєстрації по податкових накладних відповідачем вказано те, що це відповідає п.8 Критеріїв ризикованості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України та/або таблицю даних платника податків.
Також відповідач запропонував надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.
Суд встановив, що позивач надіслав на адресу ДПС України повідомлення про надання пояснень по податкових накладних, реєстрації яких зупинені, а також копії документів, пов`язаних із здійсненими господарськими операціями, зокрема, платіжні доручення, Акти наданих послуг.
Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №9554123/42634876 від 19.09.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 31.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних в зазначених вище рішеннях вказано: «надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
Позивач не погодився із вказаним рішенням, звернувся до ДПС України 19.09.2023 із скаргою, відповідно до якої позивач просив скасувати рішення про відмову в реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних на підставі пп. 56.23.1 п. 56.23 ст. 56 Податкового кодексу України та Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019 року № 1165.
Позивачем також було додано письмові пояснення до скарги та завантажено файлові документи.
За результатами розгляду вказаної вище скарги, рішенням ДПС України від 27.09.2023 відповідно до п.56.23 ст.56 та Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ДПС України, а саме комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.
Не погоджуючись із рішеннями відповідачів, позивач звернувся до суду з відповідним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.
Згідно з підпунктами «а», «б» пункту 185.1 статті 185 Податкового кодексу України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України та постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України.
У свою чергу, датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно положень пункту 187.1 статті 187 Податкового кодексу України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню; б) дата відвантаження товарів.
Відповідно до пункту 188.1 статті 188 Податкового кодексу України база оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.
Пунктом 201.10 статті 201 Податкового кодексу України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Відповідно до пункту 74.3 статті 74 Податкового кодексу України зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
За визначенням пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 року №1246 (далі по тексту - Порядок №1246) податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Згідно з пунктом 12 Порядку №1246 після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування; дотримання вимог Законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Аналогічні норми містяться у пункті 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, згідно яким реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 грудня 2019року №1165 (далі по тексту Порядок № 1165), у разі коли за результатами перевірки податкової накладної / розрахунку коригування визначено, що податкова накладна / розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної / розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.
Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Згідно з пунктами 6, 7, 10, Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/ розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
У разі, коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).
Наказом Міністерства фінансів України №520 від 12 грудня 2019року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі по тесту Порядок № 520), який визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пунктів 2-4 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.
Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Податкового кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктом 5 Порядку № 520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:
договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Пунктами 6, 7 Порядку № 520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування.
Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних / розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних / розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пункту 11 Порядку № 520 Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Пунктом 13 Порядку №520 визначено, що рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Таким чином, судом встановлено, що позивачем подано для реєстрації в Єдиному реєстрі податкові накладні, реєстрації яких за наслідком проведеного моніторингу було зупинено та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Як видно з матеріалів справи, позивачем були надані пояснення та копії документів, що складені під час здійснення відповідних господарських операцій.
Водночас, контролюючий орган, після отримання від позивача письмових пояснень з доданими документами, на адресу позивача жодних запитів щодо недостатності документів, або їх невідповідності чинному законодавству України для прийняття рішення в рамках розглядуваних пояснень не надсилав.
Беручи до уваги викладене, суд зазначає, що оскаржуване рішення повинне містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної із зазначенням, зокрема, які саме документи не надані платником податків, які були б достатніми для прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної, зокрема, щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування тощо.
Отже, посилання відповідача на вказаних в оскаржуваному рішенні підставах, в обґрунтування прийняття рішення про відмову у реєстрації податкової накладної, за умови не наведення комісією доказів того, що подані документи є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності зазначеної у них інформації, свідчить про протиправність такого рішення.
Частинами 1 та 2 статті 6 КАС України встановлено, що суд при вирішенні справи керується принципом верховенства права. Суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.
Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод(далі - Конвенція) та Протоколи до неї є частиною національного законодавства України відповідно до статті 9 Конституції України, як чинний міжнародний договір, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України. Ратифікація Конвенції відбулася на підставі Закону України від 17.07 1997 №475/97-ВР та вона набула чинності для України 11.09.1997.
Статтею 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини» встановлено, що суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Аналізуючи оскаржуване рішення, суд вказує, що принцип обґрунтованості рішення суб`єкта владних повноважень, відповідно до ч.2 статті 2 КАС України, має на увазі, що рішення повинно бути прийнято з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії).
Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland), №37801/97, п.36, від 01.07.2003, яке, відповідно до ч. 1ст.17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини», підлягає застосуванню судами як джерело права, вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.
У рішенні від 10.02.2010 у справі «Серявін та інші проти України» Європейський суд з прав людини вказав, що у рішеннях суддів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.
Принцип обґрунтованості рішення вимагає від суб`єкта владних повноважень враховувати як обставини, на обов`язковість урахування яких прямо вказує закон, так і інші обставини, що мають значення у конкретній ситуації. Для цього він має ретельно зібрати і дослідити матеріали, що мають доказове значення у справі, наприклад, документи, пояснення осіб, тощо.
При цьому, суб`єкт владних повноважень повинен уникати прийняття невмотивованих висновків, обґрунтованих припущеннями та неперевіреними фактами, а не конкретними обставинами. Так само недопустимо надавати значення обставинам, які насправді не стосуються справи. Несприятливе для особи рішення повинно бути вмотивованим.
Прийняття рішення, вчинення (не вчинення) дії вимагає від суб`єкта владних повноважень діяти добросовісно, тобто з щирим наміром щодо реалізації владних повноважень та досягнення поставлених цілей і справедливих результатів, з відданістю визначеним законом меті та завданням діяльності, передбачувано, без корисливих прагнень досягти персональної вигоди, привілеїв або переваг через прийняття рішення та вчинення дії.
Таким чином, висновки та рішення суб`єкта владних повноважень можуть ґрунтуватися виключно на належних, достатніх, а також тих доказах, які одержані з дотриманням закону.
Суд також додатково зазначає, що рішення відповідача про відмову в реєстрації податкової накладної є актом індивідуальної дії.
Правовий акт індивідуальної дії виданий суб`єктом владних повноважень документ, прийнятий із метою реалізації положень нормативно-правового акту (актів) щодо конкретної життєвої ситуації, не містить загальнообов`язкових правил поведінки та стосується прав і обов`язків чітко визначеного суб`єкта (суб`єктів), якому він адресований.
Загальною рисою, яка відрізняє індивідуальні акти управління, є їх виражений правозастосовний характер.
Головною рисою таких актів є їхня конкретність (гранична чіткість), а саме: чітке формулювання конкретних юридичних волевиявлень суб`єктами адміністративного права, які видають такі акти; розв`язання за їх допомогою конкретних, а саме індивідуальних, справ або питань, що виникають у сфері державного управління; чітка визначеність адресата, конкретної особи або осіб; виникнення конкретних адміністративно-правових відносин, обумовлених цими актами; чітка відповідність такого акта нормам чинного законодавства.
Натомість, рішення комісії не відповідає критеріям чіткості та зрозумілості акта індивідуальної дії, та породжує його неоднозначне трактування, що в свою чергу впливає на можливість реалізації права або виконання обов`язку позивача виконати юридичне волевиявлення суб`єкта владних повноважень.
Рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Аналогічна позиція висловлена в постанові Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду від 04.12.2018 у справі № 821/1173/17 (адміністративне провадження № К/9901/62719/18).
Проте, як встановлено в ході судового розгляду справи відповідачем зазначених вище принципів при прийнятті рішення дотримано не було.
Суд зазначає, що саме лише зазначення про відсутність документів не є достатньою підставою для відмови в реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути зазначено об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів, при цьому, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подано платником податку.
Відповідачами ґрунтовних недоліків щодо поданих позивачем документів не встановлено та не вказано у відповідних рішеннях, а відмова у реєстрації спірної податкової накладної є немотивованою.
При цьому, суд вважає за необхідне зазначити, що всі сумніви та протиріччя контролюючого органу щодо дотримання позивачем вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватися шляхом проведення перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення визначених ПК України, а не шляхом блокування реєстрації податкових накладних.
Суд дійшов висновку, що рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняті без урахування всіх обставин та не у спосіб, визначений законом, а відтак, є протиправними та підлягають скасуванню.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки, викладені в постановах Верховного Суду.
Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує ані факту здійснення платником податків господарських операцій, ані факту настання першої події - постачання товарів/послуг, або отримання коштів, які, в свою чергу, підтверджені первинними документами, на підставі яких і складені податкові накладні.
Відтак, зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентом, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, так як спірні рішення не відповідають встановленим у ч.2 ст.2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності, розсудливості та на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.
З огляду на вказане, суд дійшов висновку, що оскаржуване рішення комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №9554123/42634876 від 19.09.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 31.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних прийняте з порушенням порядку, не у спосіб визначений законом, а тому, є протиправним та підлягає скасуванню.
Щодо вимоги позивача про зобов`язання ДПС України зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її подання, суд зазначає таке.
Відповідно до частини 3 статті 245 КАС України у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.
Таким чином, належним і ефективним способом захисту порушеного права Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» є зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних /розрахунків коригування податкові накладні №1 від 31.07.2023 фактичною датою їх подання.
Суд також зауважує, що рішення суду має бути не тільки законним та обґрунтованим, воно повинно бути ще й ефективним у захисті порушених прав, свобод та інтересів.
А тому, вважає, що покладання на Державну податкову службу України обов`язку зареєструвати податкову накладну не вважатиметься втручанням у його дискреційні повноваження.
Згідно з вимогами ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Відповідно до ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Оцінивши докази, які є у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд дійшов до висновку про задоволення позову повністю.
Судовий збір, сплачений позивачем, відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України, підлягає стягненню сплачений судовий збір за рахунок бюджетних асигнувань з Головного управління ДПС у Львівській області та ДПС України на користь позивача.
Керуючись ст.ст. 242-246, 250, 257-262 КАС України, суд
в и р і ш и в :
адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (місцезнаходження: 79026, Львівська обл., місто Львів, вул.Лукаша М., будинок 4-Б, офіс 1, ЄДРПОУ 42634876) до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м.Київ, Львівська пл., 8, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії задовольнити повністю.
Визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління Державної податкової служби у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №9554123/42634876 від 19.09.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної № 1 від 31.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №1 від 31.07.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних, складену Товариством з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП», датою її отримання, а саме: 07.08.2023.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79026, м.Львів, вул.Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 43968090) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (місцезнаходження: 79026, Львівська обл., місто Львів, вул.Лукаша М., будинок 4-Б, офіс 1, ЄДРПОУ 42634876) судовий збір у розмірі 2684(дві тисячі шістсот вісімдесят чотири)грн.00коп.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, буд. 8, код ЄДРПОУ 43005393) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЗАХІД ТЕХНОЛОДЖІ ГРУП» (місцезнаходження: 79026, Львівська обл., місто Львів, вул.Лукаша М., будинок 4-Б, офіс 1, ЄДРПОУ 42634876) судовий збір у розмірі 2684(дві тисячі шістсот вісімдесят чотири)грн.00коп.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду із врахуванням п.п.15.5 п.5 розділу VII Перехідних положень КАС України протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.
СуддяЛунь З.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.02.2024 |
Оприлюднено | 04.03.2024 |
Номер документу | 117377172 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Лунь Зоряна Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні