Рішення
від 29.02.2024 по справі 400/7529/23
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 лютого 2024 р. № 400/7529/23 м. Миколаїв

Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Величка А.В., розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомОСОБА_1 , АДРЕСА_1 , до відповідачаРегіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ МВС), пров. Транспортний, 1а/1, м. Миколаїв, 54020, провизнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії,ВСТАНОВИВ:

До Миколаївського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_1 (далі - позивач) до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ МВС) (далі - відповідач) з позовними вимогами про:

- визнання протиправними дії Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ МВС) щодо відмови ОСОБА_1 у знятті з обліку автомобіля марки HONDA, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , модель CR-V, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_2 ;

- зобов`язання Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ МВС) повторно розглянути та вирішити заяву ОСОБА_1 щодо зняття з обліку автомобіля марки HONDA, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_3 , модель CR-V, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_2 .

Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що 26 грудня 2016 року ОСОБА_1 зареєстрував на себе транспортний засіб марки HONDA, модель CR-V, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_2 відповідно до договору купівлі-продажу у ТСЦ № 6047. 29 грудня 2016 року у ТСЦ № 4641 ОСОБА_1 змінив технічний паспорт на вище вказаний транспортний засіб у зв`язку з встановленням ГБО, інших операцій зі своїм транспортним засобом позивач не вчиняв. 26 травня 2023 року ОСОБА_1 , звернувся до сервісного центру з метою проходження експертного дослідження щодо подальшої перереєстрації свого транспортного засобу, пройшов огляд та отримав висновок експертного дослідження від 26 травня 2023 року № 15/4841/6322, в якому зазначено, що номер кузова та номер двигуна вище зазначеного транспортного засобу, який належить ОСОБА_2 на праві приватної власності не змінювався. 27 травня 2023 року позивачу стало відомо від співробітника Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області, що вище вказаний транспортний засіб знято з обліку. В тому числі ОСОБА_1 повідомили, що 27 жовтня 2017 року у Сервісному центрі № 8041 здійснено операцію з перереєстрації на нового власника та присвоєні номерні знаки НОМЕР_4 , після чого 28 жовтня 2017 року у Сервісному центрі № 8041 вище вказаний транспортний засіб було знято з обліку. В подальшому при постановці на облік в м. Херсон було виявлено, що VIN code у вказаному автомобілі змінено та він поставлений на штраф майданчик в м. Херсон. Згідно листа Миколаївського районного управління поліції ГУНП в Миколаївській області від 05.06.2023 року № 10265/50-2023 та довідки Миколаївського районного управління поліції ГУНП в Миколаївській області від 05.06.2023 року № 10264/50-2023 в діях ОСОБА_1 відсутній склад кримінального чи адміністративного правопорушення щодо зняття автомобіля НONDA д.н.з. НОМЕР_3 в місті Києві, так як позивач немає ніякого до цього відношення. Також було рекомендовано звернутися до суду. В зв`язку з вище зазначеним, на теперішній час позивач не в змозі провести будь-яку операцію з продажу чи переоформлення свого транспортного засобу. З огляду на таке, просить суд задовольнити позовні вимоги в повному обсязі.

Ухвалою від 26.06.2023 року Миколаївський окружний адміністративний суд відкрив провадження у справі № 400/7529/23 та ухвалив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) у відповідності до ст. 262 КАС України.

До канцелярії Миколаївського окружного адміністративного суду від Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ МВС) надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позову у повному обсязі. Заперечуючи проти позову, відповідач послався на те, що 27 травня 2023 року позивач звертався до Територіального сервісного центру 4841 регіонального сервісного центру ГСП, МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ ММВС) з приводу перереєстрації на нового власника автомобіля HONDA CR-V, номерний знак НОМЕР_3 . Однак під час перевірки ТЗ згідно з Єдиного державного реєстру транспортних засобів було встановлено, що 27 жовтня 2017 року ТЗ було перереєстровано на нового власника в Територіальному сервісному центрі № 8041 та в подальшому 28 жовтня 2017 року знято з обліку у цьому ж ТСЦ № 8041 (зняття з обліку для реалізації - не є відчуженням автомобіля, тому власником на теперішній час згідно ЄДР залишається ОСОБА_3 ). Зі слів позивача, будь-яких дій з ТЗ в цей час він не виконував. Купівля-продаж ТЗ в ТСЦ МВС № 8041 відбувалась на комісійних засадах (у розумінні глави 69 ЦК України) на виконання Порядку торгівлі. Таким чином правочин у вигляді договору купівлі - продажу від 27.10.2017 року № 6539/17/001486 року здійснено між продавцем (на підставі договору комісії від 27.10.2017 року № 6539/17/001486) ТОВ «СПЕЦЗНАК» та покупцем ОСОБА_3 . ТОВ «СПЕЦЗНАК» (комісіонер) здійснював правочин від свого імені на комісійних засадах за рахунок позивача (комітент). Вважає, що позивач обрав неналежний спосіб захисту в суді.

Розглянувши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

26 грудня 2016 року ОСОБА_1 зареєстрував на себе транспортний засіб марки HONDA, модель CR-V, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_2 відповідно до договору купівлі-продажу у ТСЦ № 6047.

29 грудня 2016 року у ТСЦ № 4641 ОСОБА_1 змінив технічний паспорт на вище вказаний транспортний засіб у зв`язку з встановленням ГБО.

26 травня 2023 року ОСОБА_1 , звернувся до сервісного центру з метою проходження експертного дослідження щодо подальшої перереєстрації свого транспортного засобу, пройшов огляд та отримав висновок експертного дослідження від 26 травня 2023 року № 15/4841/6322, в якому зазначено, що номер кузова та номер двигуна вище зазначеного транспортного засобу, який належить ОСОБА_2 на праві приватної власності не змінювався.

27 травня 2023 року позивачу стало відомо від співробітника Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області, що вище вказаний транспортний засіб знято з обліку. 27 жовтня 2017 року у Сервісному центрі № 8041 здійснено операцію з перереєстрації на нового власника та присвоєні номерні знаки НОМЕР_4 , після чого 28 жовтня 2017 року у Сервісному центрі № 8041 вище вказаний транспортний засіб було знято з обліку. В подальшому при постановці на облік в м. Херсон було виявлено, що VIN code у вказаному автомобілі змінено та він поставлений на штраф майданчик в м. Херсон.

Згідно листа Миколаївського районного управління поліції ГУНП в Миколаївській області від 05.06.2023 року № 10265/50-2023 та довідки Миколаївського районного управління поліції ГУНП в Миколаївській області від 05.06.2023 року № 10264/50-2023 в діях ОСОБА_1 відсутній склад кримінального чи адміністративного правопорушення щодо зняття автомобіля НONDA д.н.з. НОМЕР_3 в місті Києві.

Не погоджуючись із відмовою Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ МВС) щодо відмови ОСОБА_1 у знятті з обліку автомобіля, позивач звернувся за захистом своїх прав та інтересів до суду з даним позовом.

Вирішуючи даний публічно-правовий спір, що виник між сторонами, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до статті 34 Закону України «Про дорожній рух», державна реєстрація транспортного засобу полягає у здійсненні комплексу заходів, пов`язаних із перевіркою документів, які є підставою для здійснення реєстрації, звіркою і, за необхідності дослідженням ідентифікаційних номерів складових частин та оглядом транспортного засобу, оформленням і видачею реєстраційних документів та номерних знаків.

Спірні правовідносини регулюються Порядком державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопеді, затвердженим постановою КМУ від 07.09.1998 № 1388 (далі - Порядок № 1388), та Інструкцією про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі реєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженою наказом Міністерства внутрішніх справ України № 379 від 11.08.2010 (далі - Інструкція № 379).

Відповідно до ст. 37 Закону України «Про дорожній рух» та пункту 7 Порядку № 1388 забороняється експлуатація незареєстрованих (не перереєстрованих) транспортних засобів.

Згідно з п. 24 Порядку № 1388 реєстрація (перереєстрація) зняття з обліку транспортних засобів здійснюється за місцем звернення власника або його уповноваженої особи незалежно від місця реєстрації (проживання) фізичної особи чи місцезнаходження юридичної особи.

Відповідно до п. 8 цього Порядку державна реєстрація (перереєстрація) транспортних засобів проводиться на підставі заяв власників та документів, які підтверджують правомірність придбання, отримання, ввезення, митного оформлення транспортних засобів, відповідність конструкції транспортних засобів установленим вимогам безпеки дорожнього руху, а також вимогам, які є підставою для внесення змін в реєстраційні документи.

Документом, що підтверджує правомірність придбання транспортних засобів, їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери, зокрема є засвідчена підписом відповідної посадової особи, що скріплений печаткою, довідка-рахунок за формою згідно з додатком 1, видана суб`єктом господарювання, діяльність якого пов`язана з реалізацією транспортних засобів та їх складових частин, що мають ідентифікаційні номери.

Відповідно до п. 33 Порядку №1388 перереєстрація транспортних засобів проводиться у разі отримання свідоцтва про реєстрацію замість утраченого або не придатного для користування, зміни їх власників, місця стоянки, місцезнаходження або найменування власників - юридичних осіб, місця проживання або прізвища, імені чи по батькові фізичних осіб, які є власниками транспортних засобів, а також у разі зміни кольору, переобладнання транспортного засобу чи заміни кузова, інших складових частин, що мають ідентифікаційні номери.

Згідно з п. 39 Порядку №1388 у разі перереєстрації транспортного засобу свідоцтво про реєстрацію підлягає заміні на загальних підставах.

Відповідно до п. 4.2 Інструкції №379 у разі заміни свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічного паспорта), крім випадків їх втрати або викрадення, проводиться перереєстрація ТЗ. При цьому попередньо видані свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічні паспорти) вилучаються. Вилучені свідоцтва про реєстрацію ТЗ (технічні паспорти) долучаються до матеріалів перереєстрації.

Отже, у ОСОБА_1 , повинно було бути вилучене свідоцтво при перереєстрації автомобіля, проте у позивача наявний оригінал свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу серії НОМЕР_5 .

Відповідно до п. 40 Порядку №1388, у разі встановлення факту знищення, фальсифікації або підроблення ідентифікаційних номерів складових частин транспортних засобів, виявлення транспортних засобів, зареєстрованих (перереєстрованих), знятих з обліку в уповноважених органах МВС, у тому числі тимчасово, за фіктивними чи підробленими документами або таких, що розшукуються правоохоронними органами України у зв`язку з незаконним заволодінням, уповноважені особи сервісних центрів МВС оформляють в установленому порядку необхідні документи, скасовують державну реєстрацію (перереєстрацію), зняття з обліку транспортних засобів і передають усі відповідні документи та за наявності транспортні засоби до відповідного органу досудового розслідування.

Згідно висновку експертного дослідження №15/4841/6322 від 26.05.2023 року номер кузова НОМЕР_2 , номер двигуна НОМЕР_6 , ідентифікатор SHSRE7870BU003718, наданого на дослідження транспортного засобу HONDA CR-V номерний знак НОМЕР_3 не змінювалися.

Суд зауважує, що відповідач не надав суду доказів на підтвердження того, що Бланк документа «свідоцтво про реєстрацію ТЗ» серія НОМЕР_5 не відповідає бланкам які є в офіційному обігу, тобто є дійсним.

Матеріали адміністративної справи не містять доказів того, що позивач звертався особисто, чи через уповноважених осіб до СЦ №8041 із заявами про знаття автомобіля з обліку або перереєстрації, як і не містить доказів на підтвердження того, що втрачав свідоцтво про реєстрацію на вказаний автомобіль, оригінал якого (свідоцтво) перебуває у нього. Номерні знаки, які закріплені за автомобілем позивача, відповідач не вилучав та продовжує перебувати на його автомобілі.

З огляду на вказане, суд дійшов до висновку, що з метою захисту порушених прав позивача вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. ч. 1, 2 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Оцінюючи правомірність дій та рішень органів владних повноважень, суд керується критеріями, закріпленими у ст.2 КАС України, які певною мірою відображають принципи адміністративної процедури.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З огляду на наведене, суд приходить до висновку про наявність правових підстав для задоволення позовних вимог.

Відповідно до ч.1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 2, 9, 72, 76, 77, 78, 80, 120, 139, 241-246, 255, 291, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. Позов ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_7 ) до Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ МВС) (пров. Транспортний, 1а/1, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 43617322) про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ МВС) щодо відмови ОСОБА_1 у знятті з обліку автомобіля марки HONDA, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_1 , модель CR-V, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_2 .

3. Зобов`язати Регіональний сервісний центр ГСЦ МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ МВС) повторно розглянути заяву ОСОБА_1 щодо зняття з обліку автомобіля марки HONDA, 2011 р.в., д.н.з. НОМЕР_3 , модель CR-V, номер шасі (кузов, рама) НОМЕР_2 .

4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Регіонального сервісного центру ГСЦ МВС в Миколаївській області (філія ГСЦ МВС) (пров. Транспортний, 1а/1, м. Миколаїв, 54020, ідентифікаційний код 43617322) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_7 ) судові витрати в розмірі 1073,60 грн.

5. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя А.В. Величко

Дата ухвалення рішення29.02.2024
Оприлюднено04.03.2024
Номер документу117377491
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —400/7529/23

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Ухвала від 08.04.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Лук'янчук О.В.

Рішення від 29.02.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

Ухвала від 05.09.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

Ухвала від 26.06.2023

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Величко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні