Рішення
від 29.02.2024 по справі 380/22649/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

29 лютого 2024 рокусправа № 380/22649/23

Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючого-судді Кедик М.В., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Белуко" до Львівської митниці про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару, картки відмови в прийнятті митної декларації, -

в с т а н о в и в:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Белуко" (далі позивач, ТОВ "Белуко") звернулося до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Львівської митниці, у якому просить суд:

-визнати протиправним та скасувати рішення Львівської митниці ДМС України від 29.03.2023 № KT-UA209000-0078-2023;

-визнати протиправною та скасувати картку відмови Львівської митниці ДМС України від 13.04.2023№ UA209120/2023/000099.

Ухвалою від 02.10.2023 суддя відкрила загальне позовне провадження в адміністративній справі.

Ухвалою, постановленою в підготовчому засіданні 22.11.2023 суд закрив підготовче провадження у справі та призначив справу до судового розгляду по суті.

В обґрунтування позовних вимог зазначає, 17.03.2023 ТОВ "Белуко" ввезло на митну територію України товар, призначений для використання у виробництві меблевої продукції на потужностях ТОВ «Белуко», що згідно з графою 31 вантажної митної декларації типу ІМ 40 ДЕ 23UA209120007241U0 від 17.03.2023 іменований як: «Частини меблів для сидіння (диванів): чохол дивану для із текстильного матеріалу, готовий для меблевого виробництва, використовується як накладка для каркасу дивану, оббитого поролоном». Заявлений згідно з графою 33 код УКТ ЗЕД даного товару - 9401999000 (ставка - 0% ввізного мита). Незважаючи на додатково подані документи, 29.03.2023 Львівською митницею ДМС України винесено Рішення про визначення коду товару № КТ- UA209000-0078-2023, яким фактично змінено код УКТ ЗЕД ввезеного ТОВ «Белуко» товару з коду 9401999000 (0% ввізного мита) на код УКТ ЗЕД 6304 93 00 00 (10% ввізного мита) та змінено опис товару на «чохли для диванів із синтетичних волокон 100% поліестер». 13.04.2023 Львівською митницею ДМС було винесено картку відмови № UA209120/2023/000099 у митному оформленні даного вантажу за вищезазначеною декларацією. Зі змісту Картки відмови вбачається, що причини відмови обґрунтовані наступним чином: в зв`язку із прийняттям класифікаційного рішення на товар № КТ-UА209000-0078-2023 від 29.03.2023.

Відповідач подав відзив на позовну заяву від 18.10.2023 (вх. № 78900), у якому зазначає, що 17.03.2023 декларант ТОВ «Белуко» до митного оформлення подало декларацію № 22 UA209120007241U0, в якій зокрема під №1 зазначено товар «Частини меблів для сидіння (диванів): чохол для дивану із текстильного матеріалу, готовий для меблевого виробництва - використовується як накладка для каркасу дивану, оббитого поролоном. Місць 4 BG» у товрній підкаатегорії 9401999000 згідно з УКТ ЗЕД. Ввезений згідно з МД №22 UA209120007241U0 товар віднесений декларантом до розділу XV меблі; постільні речі, матраци, матрацні основи, диванні подушки та аналогічні набивні речі меблів, світильники та освітлюване обладнання, іншому місці не зазначені; світлові покажчики, табло та подібні вироби; збірні будівельні конструкції додатку до Закону України "Про Митний тариф України" від 19.10.2022 № 2697-ІХ. Згідно з вимогами УКТЗЕД до товарної позиції 9401 (яку зазначив декларант) входить обладнання для обробки гуми або пластмас або для виробництва виробів з цих матеріалів, в іншому місці не зазначене.

Згідно з Поясненнями до товарної позиції 9401: «Меблі для сидіння (крім включених до товарної позиції 9402), які перетворюються або не перетворюються на ліжка, та їх частини». Частини: «До цієї товарної позиції також включаються ідентифіковані частини стільців або інших предметів для сидіння, такі як спинки, сидіння та підлокітники (як оббиті соломою або тростиною (очеретом), так і не оббиті ними, як з набиванням або пружинами, так і без них), а також спіралеподібні пружини, складені з метою оббивання сидіння. Окремо подані диванні подушки і матраци з пружинами, набиті будь-якими матеріалами або з пористої ґуми чи пластмаси, покриті або непокриті, не включаються до цієї товарної позиції (товарна позиція 9404), навіть якщо вони чітко спеціалізовані як частини оббитих предметів для сидіння (наприклад, диванів, кушеток, соф)...» Тобто, товар «чохол дивану із текстильного матеріалу...» не поіменований в даній товарній позиції, та не відноситься до частин меблів для сидіння. Класифікація товару «чохол дивану...», відповідно до пояснення, повинна здійснюватися в товарній позиції 6304. Також зазначає, що в товаро-суровідних документах, наданих відправником товару, а саме: в експортній декларації відправника від 16.03.2023 №23R0CJ9700E0008820 даний товар задекларовано за кодом 63049900 з описом «чохли для дивану з матеріалу 100% поліестер» (переклад Google); в інвойсі відправника від 16.03.2023 №UKR/318 зазначений матеріал виготовлення « 100% поліестер». З урахуванням викладеного, було винесено класифікаційне рішення від 29.03.2023 № KT-UA209000-0078-2023, згідно з яким товар «Чохли для диванів із синтетичних волокон 100% поліестер» був класифікований в товарній під категорії 6304930000 згідно з УКТ ЗЕД.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав, посилаючись на обставини, викладені в позові, просив суд позов задовольнити.

У судовому засіданні представник відповідача проти позову заперечила із підстав, викладених у відзиві на позовну заяву.

Суд заслухав вступну промову представника позивача, представника відповідача, дослідив письмові докази та перейшов до розгляду справи у письмовому провадженні.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та пояснення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ТОВ "Белуко" зареєстроване як юридична особа, основним видом діяльності якого є виробництво інших меблів (код КВЕД 31.09).

Між Bellinea SRL (Heveysz) (продавець) та ТОВ "Белуко" (Україна) (покупець) укладений контракт від 05.02.018 № 27, відповідно до якого продавець зобов`язується продати, а покупець зобов`язується купити на умовах даного контракту товар відповідно із рахунками фактурами, які додаються до даного контракту і є його невід`ємною частиною.

ТОВ "Белуко" 26.12.2022 подало до митниці ВМД ІМ 40 ДЕ 23UA209120007241U0 з метою ввезення на митну територію України товару, що іменований як: 1. Частини меблів для сидіння (диванів): чохол дивану для із текстильного матеріалу, готовий для меблевого виробництва - використовується як накладка для каркасу дивану, оббитого поролоном. Див. "електронний інвойс" 2. Місць - 4 ВG/4; 3.0.

Заявлений відповідно до графи 33 код УКТ ЗЕД товару - 9401999000 (ставка ввізного мита - 0%)

Відповідно до графи 44 МД в якості товаросупровідних документів були подані: пакувальний лист UKR/318 від 16 березня 2023 року (код 0271); рахунок UKR/305 від 15 грудня 2022 року (код 0380); CMR від 16 березня 2023 року (код 0730); сертифікат про походження товару 023-0556 від 16 березня 2023 року (код 0861); доповнення до контракту № 1 від 05 лютого 2018 року (код 4103); доповнення до контракту № 5 від 07 жовтня 2019 року (код 4103); доповнення до контракту № 6 від 07 жовтня 2019 року (код 4103); контракт № 27 від 05 лютого 2018 року (код 4104).

Відповідач 17.03.2023 скерував декларанту ТОВ "Белуко" повідомлення про необхідність надання додаткових документів, з метою перевірки правильності визначення кодів товарів згідно з УКЗЕД, товар № 1.

ТОВ "Белуко" скерувало Львівській митниці додаткові документи:

-експорту митну декларацію країни-відправлення (Румунія) № 9610 23R0CJ9700E0008820 від 16 березня 2023 року;

-довідкові дані у вигляді скріншота з реєстру класифікаційних рішень митно- брокерського програмного забезпечення «MDoffice» щодо правильності класифікації даного товару у товарній групі 9401;

-інформацію про товар у вигляді трьох фотознімків: а)підготовленого каркасу дивану, оббитого паралоном, на який монтується чохол дивану, що був предметом митного оформлення; б) процес монтування чохла на оббитий паралоном каркас Експорту митну декларацію країни-відправлення (Румунія) № 9610 23R0CJ9700E0008820 від 16 березня 2023 року;

-довідкові дані у вигляді скріншота з реєстру класифікаційних рішень митно- брокерського програмного забезпечення «MDoffice» щодо правильності класифікації даного товару у товарній групі 9401;

-інформацію про товар у вигляді трьох фотознімків: а)підготовленого каркасу дивану, оббитого паралоном, на який монтується чохол дивану, що був предметом митного оформлення; б) процес монтування чохла на оббитий паралоном каркас

-Інструкція пошиття чохла дивана Marlon F3830 від 15 лютого 2022 року (код - 9000);

-Інструкція пошиття чохла підлокітника дивана Marlon від 15 лютого 2022 року (код 9000);

-Інструкція пошиття чохла дивана Marlon YL810-YL820 від 15 лютого 2022 року (код 9000);

-Інструкція з оббивання дивану Marlon F1810-F1820 від 15 лютого 2022 року (код 9000);

-Інструкція з оббивання дивану Micheline від 15 лютого 2022 року (код 9000);

-Інструкція з оббивання дивану Polany від 15 лютого 2022 року (код 9000);

-Інструкція з оббивання дивану Capsule від 15 лютого 2022 року (код 9000);

-Інструкція з оббивання дивану Rabat F3830 від 15 лютого 2022 року (код 9000).

Львівська митниця прийняла рішення від 29.03.2023 № KT-UA209000-0078-2023 про визначення коду товару, згідно з висновком якого: Диванні подушки. Код товару (графа 33 ВМД) 9404909000. Чохли для диванів із синтетичних волокон 100% поліестер. Код товару (графа 33 ВМД) 6304930000.

Львівська митниця сформувала картку відмови в прийнятті митної декларації, митному оформленні чи пропуску транспортних засобів комерційного призначення № UA209120/2023/000099. У картці відмови зазначено Відповідно статті 69 Митного Кодексу України (Закон України від 13.03.2012 № 4495-VI) Львівською митницею Держмитслужби прийняте Рішення про визначення коду товару № 1 від 29.03.2023 № KT-UA209000-0078-2023, порушено вимоги наказу Міністерства Фінансів України від 30.05.2013 № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2012р. за № 1372/21684 "Про затвердження Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа". потреба внесення змін до граф 31, 33, 44, 47. B електронної митної декларації..

Не погоджуючись з визначенням коду товару УКТ ЗЕД 6304930000, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку відносинам, що склались між сторонами, суд виходить з такого.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно ст. 1 Митного кодексу України від 13 березня 2012 року № 4495-VI (далі - МК України) законодавство України з питань митної справи складається з Конституції України, цього Кодексу, інших законів України, що регулюють питання, зазначені у статті 7 цього Кодексу, з міжнародних договорів України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також з нормативно-правових актів, виданих на основі та на виконання цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Відносини, пов`язані із справлянням митних платежів, регулюються цим Кодексом, Податковим кодексом України та іншими законами України з питань оподаткування.

Якщо міжнародним договором України, згода на обов`язковість якого надана Верховною Радою України, встановлено інші правила, ніж ті, що передбачені цим Кодексом та іншими законами України, застосовуються правила міжнародного договору України.

Частиною 1 ст. 246 МК України визначено, що метою митного оформлення є забезпечення дотримання встановленого законодавством України порядку переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, а також забезпечення статистичного обліку ввезення на митну територію України, вивезення за її межі і транзиту через її територію товарів.

Згідно ч. 1 ст. 248 МК України митне оформлення розпочинається з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митної декларації або документа, який відповідно до законодавства її замінює, та документів, необхідних для митного оформлення, а в разі електронного декларування - з моменту отримання митним органом від декларанта або уповноваженої ним особи електронної митної декларації або електронного документа, який відповідно до законодавства замінює митну декларацію.

Відповідно ч. 1 ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення. При застосуванні письмової форми декларування можуть використовуватися як електронні документи, так і документи на паперовому носії або їх електронні (скановані) копії, засвідчені електронним підписом декларанта або уповноваженої ним особи.

Згідно з ч. 8 ст. 257 МК України митне оформлення товарів, транспортних засобів комерційного призначення здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться такі відомості, у тому числі у вигляді кодів:

1) заявлений митний режим, тип декларації та відомості про особливості переміщення;

2) відомості про декларанта, уповноважену особу, яка склала декларацію, відправника, одержувача, перевізника товарів і сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або іншого документа, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), а в разі якщо зовнішньоекономічний договір (контракт) укладено на підставі посередницького договору, - також про іншу, крім сторони зовнішньоекономічного договору (контракту), сторону такого посередницького договору;

3) відомості про найменування країн відправлення та призначення;

4) відомості про транспортні засоби комерційного призначення, що використовуються для міжнародного перевезення товарів та/або їх перевезення митною територією України під митним контролем, та контейнери;

5) відомості про товари: а) найменування; б) звичайний торговельний опис, що дає змогу ідентифікувати та класифікувати товар; в) торговельна марка та виробник товарів (за наявності у товаросупровідних та комерційних документах); г) код товару згідно з УКТ ЗЕД; ґ) найменування країни походження товарів (за наявності); д) опис упаковки (кількість, вид); е) кількість у кілограмах (вага брутто та вага нетто) та інших одиницях виміру; є) фактурна вартість товарів; ж) митна вартість товарів та метод її визначення; з) відомості про уповноважені банки декларанта; и) статистична вартість товарів;

6) відомості про нарахування митних та інших платежів, а також про надання забезпечення сплати митних платежів: а) ставки митних платежів; б) застосування пільг зі сплати митних платежів; в) суми митних платежів; г) офіційний курс валюти України до іноземної валюти, у якій складені рахунки, визначений відповідно до статті 3-1 цього Кодексу; ґ) спосіб і особливості нарахування та сплати митних платежів; д) спосіб забезпечення сплати митних платежів (у разі надання забезпечення сплати митних платежів);

7) відомості про зовнішньоекономічний договір (контракт) або інший документ, що використовується в міжнародній практиці замість договору (контракту), та його основні умови;

8) відомості, що підтверджують дотримання встановлених законодавством заборон та обмежень щодо переміщення товарів через митний кордон України;

9) відомості про документи, передбачені частиною третьою статті 335 цього Кодексу;

10) довідковий номер декларації (за бажанням декларанта).

Разом з тим, за змістом ст. 67 МК України Українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України. В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Відповідно до ч. 1 - 4, 7 ст. 69 МК України товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД. На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них. У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари. Рішення органів доходів і зборів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов`язковими.

Для цілей митного оформлення класифікація товарів здійснюється згідно з вимогами УКТ ЗЕД, що є товарною номенклатурою Митного тарифу України, затвердженого Законом України Про Митний тариф України, з урахуванням Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД, відповідних приміток до розділів та груп, текстового опису товарних позицій та тих характеристик товару, які є визначальними для класифікації.

Пунктами 1, 2, 3, 4, 6 Основних правил інтерпретації УКТ ЗЕД передбачено, що класифікація товарів в УКТ ЗЕД здійснюється за такими правилами:

1. Назви розділів, груп і підгруп наводяться лише для зручності користування УКТЗЕД; для юридичних цілей класифікація товарів в УКТЗЕД здійснюється виходячи з назв товарних позицій і відповідних приміток до розділів чи груп і, якщо цими назвами не передбачено іншого, відповідно до таких правил:

2. (a) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який виріб стосується також некомплектного чи незавершеного виробу за умови, що він має основну властивість комплектного чи завершеного виробу. Це правило стосується також комплектного чи завершеного виробу (або такого, що класифікується як комплектний чи завершений згідно з цим правилом), незібраного чи розібраного;

(b) будь-яке посилання в назві товарної позиції на будь-який матеріал чи речовину стосується також сумішей або сполук цього матеріалу чи речовини з іншими матеріалами чи речовинами. Будь-яке посилання на товар з певного матеріалу чи речовини розглядається як посилання на товар, що повністю або частково складається з цього матеріалу чи речовини. Класифікація товару, що складається більше ніж з одного матеріалу чи речовини, здійснюється відповідно до вимог правила 3.

3. У разі коли згідно з правилом 2 (b) або з будь-яких інших причин товар на перший погляд (prima facie) можна віднести до двох чи більше товарних позицій, його класифікація здійснюється таким чином:

(a) перевага надається тій товарній позиції, в якій товар описується конкретніше порівняно з товарними позиціями, де дається більш загальний його опис. Проте в разі коли кожна з двох або більше товарних позицій стосується лише частини матеріалів чи речовин, що входять до складу суміші чи багатокомпонентного товару, або лише частини товарів, що надходять у продаж у наборі для роздрібної торгівлі, такі товарні позиції вважаються рівнозначними щодо цього товару, навіть якщо в одній з них подається повніший або точніший опис цього товару;

(b) суміші, багатокомпонентні товари, які складаються з різних матеріалів або вироблені з різних компонентів, товари, що надходять у продаж у наборах для роздрібної торгівлі, класифікація яких не може здійснюватися згідно з правилом 3 (a), повинні класифікуватися за тим матеріалом чи компонентом, який визначає основні властивості цих товарів, за умови, що цей критерій можна застосувати;

(c) товар, класифікацію якого не можна здійснити відповідно до правила 3 (a) або 3 (b), повинен класифікуватися в товарній позиції з найбільшим порядковим номером серед номерів товарних позицій, що розглядаються.

4. Товар, який не може бути класифікований згідно з вищезазначеними правилами, класифікується в товарній позиції, яка відповідає товарам, що найбільше подібні до тих, що розглядаються.

6. Для юридичних цілей класифікація товарів у товарних підпозиціях, товарних категоріях і товарних підкатегоріях здійснюється відповідно до назви останніх, а також приміток, які їх стосуються, з урахуванням певних застережень (mutatis mutandis), положень вищезазначених правил за умови, що порівнювати можна лише назви одного рівня деталізації. Для цілей цього правила також можуть застосовуватися відповідні примітки до розділів і груп, якщо в контексті не зазначено інше.

Зазначеними правилами передбачено, що при віднесенні товару до тієї чи іншої позиції слід виходити з більш конкретного опису товару, тобто саме характеристики товару є визначальними для класифікації товару відповідно до УКТ ЗЕД.

Відповідно до спірного рішення Львівська митниця визначила код товару УКТ ЗЕД 6304930000.

Відповідач вказує, що згідно з вимогами УКТЗЕД до товарної позиції 9401 (яку зазначив декларант) входить обладнання для обробки гуми або пластмас або для виробництва виробів з цих матеріалів, в іншому місці не зазначене. Згідно з Поясненнями до товарної позиції 9401: «Меблі для сидіння (крім включених до товарної позиції 9402), які перетворюються або не перетворюються на ліжка, та їх частини». Частини: «До цієї товарної позиції також включаються ідентифіковані частини стільців або інших предметів для сидіння, такі як спинки, сидіння та підлокітники (як оббиті соломою або тростиною (очеретом), так і не оббиті ними, як з набиванням або пружинами, так і без них), а також спіралеподібні пружини, складені з метою оббивання сидіння. Окремо подані диванні подушки і матраци з пружинами, набиті будь-якими матеріалами або з пористої ґуми чи пластмаси, покриті або непокриті, не включаються до цієї товарної позиції (товарна позиція 9404), навіть якщо вони чітко спеціалізовані як частини оббитих предметів для сидіння (наприклад, диванів, кушеток, соф)...». Відповідач вказує, що, товар «чохол дивану із текстильного матеріалу...» не поіменований в даній товарній позиції, та не відноситься до частин меблів для сидіння. Класифікація товару «чохол дивану...», відповідно до наведеного пояснення, повинна здійснюватися в товарній позиції 6304.

Суд встановив, що до митного оформлення митним брокером позивача подано інструкції із пошиття чохлів та оббивання наступних моделей диванів ТОВ «Белуко»: 1) Polany; 2) Capsule (Forum); 3) Rabat; 4) Micheline; 5) Marlon.

Інструкція з оббивання дивана Rabat F3830 від 15.02.2022 включає в себе специфікацію матеріалів, що використовуються в процесі оббивання дивану, зі змісту якої вбачається, серед іншого, каркас з поклеєним поролоном та пошитий чохол дивана Hoes_Rabat-F3830.

Вказаний чохол дивана Hoes_Rabat-F3830 зазначений у Інвойсі № UKR/318 та був об`єктом зміни коду УКТ ЗЕД згідно з оскаржуваним рішенням відповідача.

Інструкція з оббивання дивана Forum (Capsule) K110 від 15.02.2022 включає специфікацію, зі змісту якої вбачається пошитий чохол дивана Hoes_Forum- K110.

Інструкція з оббивання дивана Marlon F1810-F1820 від 15.02.2022 включає специфікацію з посиланням на чохол Hoes_Marlon-F1810.

Інструкція з оббивання дивана Micheline НОМЕР_1 містить специфікацію з посиланням на відповідний пошитий чохол Hoes_Micheline-K121.

Відповідно до наведеного, пошитий чохол дивану є обов`язковим компонентом процесу оббивання диванів виробництва ТОВ «Белуко».

При цьому, кожна із інструкцій з оббивання диванів від 15.02.2022 детально описує процес такого оббивання.

Відповідно до Інструкції з оббивання дивану Rabat F3830 від 15.02.2022 пошитий чохол Hoes_Rabat-F3830 включає у себе комплект чохлів для кожної із частин дивану: чохол подушки; чохол спинки; чохол підлокітника; чохол сидіння. На кожному із етапів пошитий чохол відповідної частини дивану натягується на відповідну частину дивану. Зі змісту інструкції також вбачається, що чохол сидіння кріпиться до каркасу сидіння скобами. Тобто, чохол сидіння та каркас є одним цілим конструкції дивану. Аналогічним способом до каркасу інших частин дивана кріпляться відповідні пошиті чохли. У результаті, коли усі частини дивану натягнуті даними чохлами та скріплені скобами, дані частини з`єднують між собою (етапи 7, 15), виготовляються технічні отвори для ніжок та диван передається на наступну дільницю виробничої лінії для подальшого монтажу.

Отже, пошитий чохол дивана є невід`ємним складовим компонентом готового виробу та не може використовуватись окремо, відповідно, диван без даного пошитого чохла не є готовим виробом.

Відповідно до Закону України «Про Митний тариф України», в редакції від 19.10.2022, до товарної групи 94 включаються: меблі; постільні речі, матраци, матрацні основи, диванні подушки та аналогічні набивні речі меблів, світильники та освітлювальні прилади, в іншому місці не зазначені; світлові покажчики, табло та подібні вироби; збірні будівельні конструкції.

Примітки, до даного розділу містять вичерпний перелік товарів, які до цієї групи не включаються. Зокрема, у пункті (d) передбачено наступне: частини загального призначення, зазначені у примітці 2 до розділу XV, з недорогоцінних металів (розділ XV) або подібні вироби з пластмаси (група 39), або сейфи товарної позиції 8303.

Як встановлено вище, комплекти оббивки, імпортовані Позивачем, мають спеціальне призначення - це матеріал оббивання дивану з метою приведення його до готового вигляду.

Офіційні пояснення до УКТ ЗЕД чітко підтверджують правильність класифікації даного механізму саме у товарній позиції 9401.

Відповідно до загальних пояснень, до цієї групи включаються, за умови додержання винятків, перерахованих у Поясненнях до цієї групи: (1) Усі меблі та їхні частини (товарні позиції 9401-9403).

Відповідно до розділу «частини» загальних Пояснень товарної позиції 9401, до цієї групи входять лише оброблені та необроблені частини виробів, які включаються до товарних позицій 9401-9403 та 9405, якщо їх можна ідентифікувати за формою та іншими характерними властивостями як частини, призначені винятково або переважно для виробу, що входить до будь-якої з цих товарних позицій. Вони включаються до цієї групи в тому випадку, якщо не включені до інших груп.

Слід зазначити, що комплекти оббивки, імпортовані Позивачем, у кожному випадку були ідентифіковані з прив`язкою до конкретної моделі дивану у Рахунку № UKR/305 від 15 грудня 2022 року.

Відповідно до розділу «частини» пояснень до товарної позиції 9401, до цієї товарної позиції також включаються ідентифіковані частини стільців або інших предметів для сидіння, такі як спинки, сидіння та підлокітники (як оббиті соломою або тростиною (очеретом), так і не оббиті ними, як з набиванням або пружинами, так і без них), а також спіралеподібні пружини, складені з метою оббивання сидіння.

У свою чергу, відповідно до Закону України «Про Митний тариф України», в редакції від 19.10.2022, до товарної групи 63 включаються: інші готові текстильні вироби; набори; одяг та текстильні вироби, що використовувалися; ганчір`я.

Відповідно до загальних положень Пояснень до УКТ ЗЕД до товарної групи 63 включаються:

(1) До товарних позицій 6301-6307 (підгрупа І) включаються готові текстильні вироби з будь-якого текстильного матеріалу (тканини чи трикотажні полотна, повсть або фетр, неткані матеріали і т.д.), які не мають конкретнішого опису в інших групах розділу XI або в іншому місці УКТЗЕД. (Термін готові текстильні вироби означає вироби, виготовлені так, як описано в примітці 7 до розділу XI) (див. також частину (II) Загальних положень до розділу XI).

Відповідно до пояснень до товарної позиції 6304, до цієї товарної позиції включаються вироби для облаштування з текстильних матеріалів, крім матеріалів попередніх товарних позицій або товарної позиції 9404, використовувані в будинках, громадських будинках, театрах, церквах і т.д. та аналогічні вироби, використовувані на судах, у залізничних вагонах, літаках, автопричепах, автомобілях і т.д. Серед цих виробів - драпірування для стін і текстильні прикраси для церемоній (наприклад, весілля або похорон); протимоскітні сітки чи надліжкові сітки (включаючи надліжкові протимоскітні сітки, зазначені в примітці 1 до підпозицій до цієї групи); постільні покривала (але крім постільних речей товарної позиції 9404); наволочки, чохли для меблів, серветки (для спинок м`яких меблів); скатертини, крім тих, які мають властивості покриттів для підлоги (див. примітку 1 до групи 57); серветки для прикрашання камінів (камінні доріжки); петлі для штор; запони та балдахіни (крім зазначених у товарній позиції 6303).

Аналіз детальних пояснень до товарної позиції 6304 приводить до висновку, що дана товарна позиція призначена для аксесуарів та предметів загального призначення, у той же час, коли комплекти оббивки диванів, що були імпортовані ТОВ «Белуко» призначені для подальшого виробництва (оббивання) дивану з метою приведення його до готового вигляду. Чохли (комплекти оббивки) ТОВ «Белуко» не виконують захисної функції готового дивану, на відміну від класичного поняття «чохол», а є його безпосередньою частиною як готового виробу.

Отже, за встановлених обставин, в контексті наведених вимог законодавства, яким врегульовані спірні правовідносини, відповідач безпідставно класифікував ввезений позивачем товар за кодом УКТ ЗЕД 6304930000 (Чохли для диванів із синтетичних волокон 100% поліестер).

З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що імпортовані товари відносяться до товарної позиції УКТ ЗЕД 9401999000.

Також, позивач разом з позовною заявою надав до матеріалів справи копію висновку судового експерта Стецик Ю.М. від 07.06. 2023 № 2505/1 за результатами проведення експертного товарознавчого дослідження.

Відповідно до вказаного висновку:

1. Найменування та призначення товару, який переміщався через кордон по інвойсу NR. UKR/318 від 16.03.2023 daten on 16.03.2023 (позиції 34 та 57 інвойсу), є текстильною оббивкою для каркасу дивану оббитого поролоном, яка призначена для диванів відповідної конструкції та є вирішальною частиною готового виробу - дивану.

2. Характеристики оббивки дивану виготовленої з текстильних матеріалів, яка використовується, як частина дивану, який містить дерев`яний каркас, оббитого поролоном і поставляється по інвойсу NR. UKR/318 від 16.03.2023 daten on 16.03.2023 (позиції 34 та 57 інвойсу), відповідають характеристикам товарної підкатегорії: 9401 99 90 00 - інші.

Дослідження товару, зазначеного в заяві, а саме інвойсі NR. UKR/318 від 16.03.2023 daten on 16.03.2023 проводиться відповідно до вихідних даних, які містяться в копіях документів, фото, технологічних документів Заявника, наданих зразків, що були відібрані під митним контролем та опломбовані для цілей проведення експертизи, а також відповідно до методичних рекомендацій з визначення відповідних характеристик товару згідно з Українським класифікатором товарів зовнішньоекономічної діяльності при проведенні судово-товарознавчих експертиз: звіт НДР (заключ.) / МЮУ, ХНДІСЕ, наук. Кер. О.О. Михальський; викон.: Донцова О.С. - №ДР0116Ш03877.

Крім того, суд звертає увагу на те, що позивач вже неодноразово імпортував до України ідентичний товар без зауважень з боку митного органу щодо коду класифікації такого товару згідно з УКТ ЗЕД 9401908000, у редакції Закону України «Про Митний тариф України» від 01.07.2021.

При цьому, під час митного оформлення так і під час судового розгляду справи, відповідач, як суб`єкт владних повноважень, належних і достатніх доказів, які б свідчили, що декларантом невірно визначено класифікацію товару, не надав.

Відповідач як суб`єкт владних повноважень не довів правомірності свого рішення. Натомість, позивачем доведено та підтверджено належними доказами обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги.

Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що оскаржене рішення відповідача про визначення коду товару та картка відмови є протиправними та підлягають скасуванню.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Закріплений у ч. 1 ст. 9 КАС України принцип змагальності сторін передбачає, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до ч. 2 ст. 73 КАС України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Згідно з ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

У розумінні ч. 2 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Матеріали справи свідчать, що відповідні критерії відповідачем не дотримані, що зумовило звернення позивача за захистом порушених прав та інтересів до суду.

З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги є підставними та обґрунтованими, а тому позов підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 6, 14, 242, 243, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

вирішив:

Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Белуко" (вул. Дрогобицька, 109, м. Борислав, Львівська область, 82300, ЄДРПОУ 40399585) до Львівської митниці (вул. Костюшка, 1, м. Львів, 79000, ЄДРПОУ 43971343) про визнання протиправним та скасування рішення про визначення коду товару, картки відмови - задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати рішення Львівської митниці ДМС України від 29.03.2023 № KT-UA209000-0078-2023 про визначення коду товару.

Визнати протиправною та скасувати картку відмови Львівської митниці ДМС України № UA209120/2023/000099.

Стягнути з Львівської митниці за рахунок бюджетних асигнувань в користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Белуко " 2684,00 грн судових витрат.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складений 29.02.2024.

Суддя Кедик М.В.

Дата ухвалення рішення29.02.2024
Оприлюднено04.03.2024
Номер документу117381626
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизначення коду товару, картки відмови в прийнятті митної декларації

Судовий реєстр по справі —380/22649/23

Ухвала від 07.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Ухвала від 05.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Шевчук Світлана Михайлівна

Рішення від 29.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кедик Марія Василівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні