ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
29 лютого 2024 рокусправа № 380/21764/23Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Потабенко В.А., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Львівській області до комунального підприємства «Госпрозрахункової архітектурно-планувальної групи» про стягнення податкового боргу,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС у Львівській області (далі ГУ ДПС у Львівській області, позивач) звернулось до Львівського окружного адміністративного суду з позовом до Госпрозрахункової архітектурно-планувальної групи (далі відповідач) про стягнення податкового боргу у розмірі 4162,69 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає про наявність у відповідача податкового боргу з військового збору, по податку на прибуток підприємств, по податку на доходи фізичних осіб у сумі 4162,69 грн.
Ухвалою від 20.09.2023 суддя відкрила провадження в адміністративній справі та вирішила проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомленням сторін.
Ухвалою від 15.01.2024 суд у задоволенні клопотання представника Бориславської міської ради Львівської області про заміну сторони правонаступником та заміну неналежного відповідача у справі відмовив.
Відповідач відзиву не надав. Належним чином повідомлений про розгляд вказаної справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін шляхом скерування судової кореспонденції на адресу відповідача. Копію ухвали про відкриття спрощеного позовного провадження від 20.09.2023 відповідач отримав 26.10.2023.
Таким чином, суд на підставі ч. 6 ст. 162 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) дійшов висновку проводити розгляд справи на підставі наявних доказів у матеріалах справи.
Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Оскільки відсутні клопотання будь-якої зі сторін про розгляд справи у судовому засіданні з викликом сторін, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Суд встановив, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Госпрозрахункова архітектурно-планувальна група є юридичною особою (код ЄДРПОУ 22400881) та зареєстрована за адресою: 82300, Львівська область, Дрогобицький район, м. Борислав, вул. Шевченка, 42.
Відповідно до матеріалів справи та довідки про суми податкового боргу платника податків госпрозрахункової архітектурно-планувальної групи від 30.06.2023 № 7283/13-01-13-10 податковий борг станом на 01.06.2023 становить 4162,69 грн., в тому числі:
- по військовому збору - 128,55 грн.;
- 128,55 грн. донараховано штрафні санкції відповідно до акта перевірки згідно з податковим повідомленням-рішенням (форма «Д») №0003213307 від 04.11.2019;
- по податку на прибуток підприємств - 2098,02 грн., а саме:
- 1260,00 грн. - залишок несплаченої суми донарахованого основного платежу відповідно до акта перевірки згідно з податковим повідомленням-рішенням (форма «Р») № 000250513 від 07.11.2019;
- 347,00 грн. - донарахована штрафна санкція відповідно до акта перевірки згідно з податковим повідомленням-рішенням (форма «Р») №000250513 від 07.11.2019;
- 114,00 грн. - донараховано основного платежу за актом перевірки згідно з податковим повідомленням-рішенням (форма «Р») №000253513 від 07.11.2019;
- 29,00 грн. - донараховано штрафну санкцію відповідно до акта перевірки згідно з податковим повідомленням-рішенням (форма «Р») №000253513 від 07.11.2019;
- 348,02 грн. - пеня;
- по податку на доходи фізичних осіб - 1963,12 грн., а саме:
- 1426,12 грн. - донарахована штрафна санкція відповідно до акта перевірки гідно з податковим повідомленням-рішенням (форма «Д») №0003203307 від 04.11.2019.
- 510,00 грн. - донарахована штрафна санкція відповідно до акта перевірки згідно з податковим повідомленням-рішенням (форма «Д») № 0084395306 від 20.05.2020.
Рішення контролюючого органу скеровувалися на податкову адресу платника податків у визначеному Податковим кодексом України порядку та не оскаржувалися.
З матеріалів справи видно, що відповідач суми узгоджених грошових зобов`язань у встановлені Податковим кодексом України строки не сплатив.
Суд встановив, що позивач скеровував Госпрозрахунковій архітектурно-планувальній групі податкову вимогу від 20.11.2019 № 253872-53 форми «Ю» на адресу: 82300, Львівська область, м. Борислав, вул. Шевченка, буд. 42 та таку отримано позивачем.
Оскільки податковий борг відповідач не сплатив, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення.
Вирішуючи спір, суд керується такими нормами права.
Відповідно до пп. 15.1. ст. 15 Податкового кодексу України (далі ПК України) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи (п. 16.1.4. ст. 16 ПК України).
Відповідно до п. 14.1.175 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до п.п. 54.3.1 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію.
Крім того, згідно п.п. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
Відповідно до п. 57.3 ст. 57 ПК України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Відповідно до п.п. 129.1.1 пункту 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов`язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Пеня - це сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки (п.п. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПК України).
Згідно з п. 59.1, 59.5 ст. 59 ПК України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення. У разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Згідно з п. 41.2 ст. 41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (пп. 20.1.34 п. 20.1. ст. 20 ПК України).
У відповідності до п. 1 ст. 109 ПК України податковими правопорушеннями є протиправні діяння (дія чи бездіяльність) платників податків, податкових агентів, та/або їх посадових осіб, а також посадових осіб контролюючих органів, що призвели до невиконання або неналежного виконання вимог, установлених цим Кодексом та іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Отже, безспірними вимогами органів стягнення слід вважати узгоджену суму податкового зобов`язання, не сплачену платником податків у строки, визначені статтею 57 ПК України.
Пунктом 87.1 ст. 87 ПК України визначено, що джерелами самостійної сплати грошових зобов`язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.
Згідно з пп. 95.1 ст. 95 ПК України контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України (п. п. 95.3, 95.4 ст. 95 ПК України).
Аналізуючи наведені норми законодавства та фактичні обставини справи, суд зазначає таке.
Податковий борг Госпрозрахункової архітектурно-планувальної групи на загальну суму 4162,69 грн. виник внаслідок несплати у встановлені ПК України строки узгоджених грошових зобов`язань з податку на додану вартість, податку на доходи фізичних осіб та податку на прибуток.
З метою сплати відповідачем податкового боргу податковий орган скеровував на адресу Госпрозрахункової архітектурно-планувальної групи податкову вимогу від 20.11.2019 № 253872-53 форми «Ю» на адресу відповідача.
Статтею 42 ПК України врегульовано питання листування платників податків та контролюючих органів.
Необхідно зазначити, що відповідно до п. 42.2 ст. 42 ПК України передбачено, що документи вважаються належним чином врученими, якщо вони надіслані у порядку, визначеному пунктом 42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
Також суд зазначає, що податкова вимога ні в адміністративному, ні в судовому порядку у встановлений чинним законодавством спосіб не оскаржена, узгоджена сума податкового зобов`язання до бюджету на сплачена, тобто визнається сумою податкового боргу, а відтак підлягає стягненню з відповідача.
Отже, оскільки відповідач податковий боргу не сплатив, заборгованість перед бюджетом залишається не погашеною.
Відповідач доказів протилежного суду не надав.
Таким чином, позовні вимоги ГУ ДПС у Львівській області про стягнення податкового боргу з рахунків у банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків є обґрунтованими та такі необхідно задовольнити у повному обсязі.
Питання про розподіл судового збору за приписами ст. 139 КАС України суд не вирішує, оскільки позивач відповідно до п. 27 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» звільнений від сплати судового збору, а сторони не надали суду доказів понесення інших видів судових витрат.
Керуючись ст.ст. 19-20, 22, 25-26, 73-77, 139, 244-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з Госпрозрахункової архітектурно-планувальної групи (код ЄДРПОУ 22400881; місцезнаходження: 82300, Львівська область, Дрогобицький район, м. Борислав, вул. Шевченка, 42) до бюджету податковий борг у загальній сумі 4162 (чотири тисячі сто шістдесят дві) гривні 69 коп., які знаходяться на рахунках в банках та інших фінансових установах, обслуговуючих такого платника податків.
Судові витрати зі сторін не стягувати.
Рішення може бути оскаржене, згідно зі ст. 295 КАС України, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення набирає законної сили, згідно зі ст. 255 КАС України, після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 29.02.2024.
СуддяПотабенко Варвара Анатоліївна
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.02.2024 |
Оприлюднено | 04.03.2024 |
Номер документу | 117381809 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Потабенко Варвара Анатоліївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні