Постанова
від 21.02.2024 по справі 191/259/24
СИНЕЛЬНИКІВСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 191/259/24

Провадження № 3/191/116/24

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 лютого 2024 року м. Синельникове

Суддя Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області Порошина О.О., розглянувши адміністративний матеріал, який надійшов від Головного управління Державної податкової служби у Дніпропетровської області відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП: НОМЕР_1 , проживаючої та зареєстрованої за адресою: АДРЕСА_1 , головного бухгалтера ПП «Фоліант-Метиз» (код ЄДРПОУ 36354323), податкова адреса: Дніпропетровська область, Синельниківський район, с. Первомайське, вул. Цетральна, 23-А, про притягнення до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

У протоколі про адміністративне правопорушення №950/04-36-04-09/36354323 від 09 січня 2024 року зазначено, що згідно акту від 11.12.2023 року, за результатами перевірки ПП «Фоліант-Метиз» (код ЄДРПОУ 36354323), проведеної головним державним інспектором Новомосковського відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області Шашковою В.В., встановлено, що посадовою особою ОСОБА_1 , яка займає посаду головного бухгалтера вказаного підприємства, несвоєчасно надано платіжні доручення до установи банку на перерахування належного до сплати екологічного податку, згідно розрахунків за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, додаток 3 до Податкових декларацій екологічного податку: за 2 квартал 2023 року №9200381083 від 09.08.2023 року по терміну сплати 21.08.2023 року, сума заборгованості склала 838 грн. 15 коп., фактично заборгованість повністю сплачено 22.08.2023 року. Своїми діями посадова особа ОСОБА_1 вчинила адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст.163-2 КУпАП.

До початку судового засіданні ОСОБА_1 подала письмове клопотання, в якому вину у вчиненні адміністративного правопорушення визнала, але враховуючи, що термін подання платіжних доручень був порушений лише на один день, просить застосувати до неї ст..22 КУпАп та обмежитись усним зауваженням.

Суддя, ознайомившись з матеріалами справи про адміністративне правопорушення, зазначає наступне.

Диспозиція ч.1 ст.163-2 КУпАП передбачає адміністративну відповідальність за неподання або несвоєчасне подання посадовими особами підприємств, установ та організацій платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів).

В протоколі про адміністративне правопорушення ОСОБА_1 , як головний бухгалтер ПП «Фоліант-Метиз» (код ЄДРПОУ 36354323), ставиться у провину несвоєчасне надання платіжного доручення до установи банку на перерахування належного до сплати екологічного податку, згідно розрахунків за розміщення відходів у спеціально відведених для цього місцях чи на об`єктах, додаток 3 до Податкових декларацій екологічного податку: за 2 квартал 2023 року №9200381083 від 09.08.2023 року по терміну сплати 21.08.2023 року, сума заборгованості склала 838 грн. 15 коп., що підтверджується актом камеральної перевірки № 46273/04-36-04-09/36354323 від 11.12.2023 року.

Такий виклад обставин цілком відповідає диспозиції ч. 1 ст. 163 КУпАП, а саме, ОСОБА_1 є посадовою особою, а саме головним бухгалтером ПП «Фоліант-Метиз» (код ЄДРПОУ 36354323) та з огляду з наданих матеріалів, зокрема результатів камеральної перевірки щодо порушення правил (термінів) сплати (перерахування) податків, платежів, зборів, ним несвоєчасно подано платіжне доручення на перерахування узгодженого податкового зобов`язання.

Протокол про адміністративне правопорушення у справі складений уповноваженою на те особою, з дотриманням вимог ст. 256 КУпАП, а викладені в ньому відомості відповідають фактичним обставинам справи, які були встановлені належними, допустимими та достатніми доказами.

Проте, відповідно до ч. 2 ст. 38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначених у частинах третій шостій цієї статті.

До протоколу долучено акт перевірки №46273/04-36-04-09/36354323 від 11.12.2023 року, з якого вбачається, що узгоджена сума податкового зобов`язання зі сплати екологічного податку за 2 квартал 2023 року №9200381083 від 09.08.2023 року по терміну сплати 21.08.2023 року, сума податкового боргу склала 838 грн. 15 коп.

Отже, крайній строк сплати такого зобов`язання є 21.08.2023 року.

Виходячи з наведеного, днем вчинення адміністративного правопорушення є наступний день за днем настання граничного строку сплати грошового зобов`язання, тобто 22.08.2023 року.

В протоколі зазначена дата вчинення правопорушення 11 грудня 2023 року, що є датою камеральної перевірки та датою складання акту.

Але, суд не може погодитися, що зазначена дата 11 грудня 2023 року є дійсно датою вчинення адміністративного правопорушення, суть якого викладена в протоколі, і саме з цієї дати відраховується строк накладення стягнення, визначений ч.2 ст.38 КУпАП.

Так, чинним законодавством передбачено, що зазначений строк з дня виявлення правопорушення починає свій відлік у разі скоєння триваючого правопорушення.

Триваючим адміністративним правопорушенням є порушення, пов`язані з довготривалим, безперервним невиконанням обов`язків, передбачених правовою нормою. Тобто, триваючі правопорушення характеризуються тим, що особа, яка вчинила які-небудь встановлені дії або бездіяльність, і далі перебуває в стані безперервного продовження цих дій (бездіяльності). Ці дії безперервно порушують закон протягом якогось часу. Іноді такий стан триває протягом значного часу, і весь час винний безперервно скоює правопорушення у вигляді невиконання покладених на нього обов`язків.

Триваючі правопорушення припиняються, якщо факт цих правопорушень виявлено компетентним органом при проведенні перевірок, зокрема, при виявленні таких порушень як відсутність обліку доходів і витрат, для яких встановлено обов`язкову форму обліку, бухгалтерського обліку об`єктів оподаткування, ведення його з порушенням національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, інших правопорушень, пов`язаних з нарахуванням податків, які можливо встановити тільки в ході документальної перевірки на підставі первинних документів.

Стягнення за такі адміністративні правопорушення може бути накладене у термін не пізніше, ніж через три місяці з дня його виявлення (з дати складання і підписання акта перевірки).

Разом з тим, до адміністративних правопорушень, що мають разовий характер, належать такі проступки: несвоєчасне подання декларацій, розрахунків, аудиторських висновків, платіжних доручень на внесення платежів до бюджетів та державних цільових фондів, подання звіту з ЄСВ тощо.

Отже, адміністративне правопорушення, що викладене в протоколі №950/04-36-04-09/36354323 від 09 січня 2024 року стосовно ОСОБА_1 та яке полягає в несвоєчасному поданні платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов`язкових платежів), не відноситься до триваючого правопорушення, і відповідно стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення.

Як зазначалося вище, днем вчинення цього адміністративного правопорушення є 22.08.2023 року, і саме з цієї дати почав перебіг строку, визначений ч. 2 ст.38 КУпАП.

Таким чином, як на час складання протоколу, так і на час надходження протоколу до Синельниківського міськрайонного суду Дніпропетровської області, закінчилися строки накладення адміністративного стягнення.

Відповідно до п.7 ст.247 КУпАП провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю у випадку закінчення на момент розгляду справи строків, передбачених ст. 38 КУпАП.

Враховуючи вищезазначене, доводи особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, які є слушними та відповідають вимогам закону, тому провадження у справі підлягає закриттю на підставі п. 7 ст. 247 КУпАП.

На підставі викладеного, керуючись п. 7 ст. 247, ст. 294 КУпАП, -

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 , головного бухгалтера ПП «Фоліант-Метиз» (код ЄДРПОУ 36354323), винною у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 163-2 КУпАП.

Адміністративну справуу відношенні ОСОБА_1 , головного бухгалтера ПП «Фоліант-Метиз» (код ЄДРПОУ 36354323), за ч. 1 ст. 163-2 КУпАП провадженням закрити у зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ч. 2 ст. 38 КУпАП.

Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя О. О. Порошина

Дата ухвалення рішення21.02.2024
Оприлюднено05.03.2024
Номер документу117384060
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —191/259/24

Постанова від 21.02.2024

Адмінправопорушення

Синельниківський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Порошина О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні