Ухвала
від 04.03.2024 по справі 740/1176/24
НІЖИНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 740/1176/24

Провадження № 1-кс/740/252/24

УХВАЛА

про надання дозволу на тимчасовий доступ

до речей і документів

04 березня 2024 року м.Ніжин

Слідчий суддя Ніжинського міськрайонного суду Чернігівської області ОСОБА_1 , за участі секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

розглянувши клопотання слідчого СВНіжинського РУП ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_3 , погоджене з прокурором Ніжинської окружної прокуратури ОСОБА_4 , заявлене у межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №12024270380000149 від 16.02.2024, за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч.4 ст.191 КК України

про дозвіл на тимчасовий доступ до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю,

встановила:

26.02.2024 у провадження слідчого судді ОСОБА_1 надійшло клопотання сторони кримінального провадження - слідчого СВ Ніжинського РВП ГУНП в Чернігівській області ОСОБА_3 .

У клопотаннізазначено,що 16.02.2024 до ЧЧ Ніжинського РУП надійшов рапорт інспектора відділу протидії кіберзлочинам в Чернігівській області ОСОБА_5 , з приводу того, що під час аналізу тендерних закупок підприємств та організацій на території Чернігівської області за 2023 рік з використанням системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_1 » було встановлено, що під час закупівлі за рахунок державних коштів, які було перераховано 27.12.2023 посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), комп`ютерної техніки, фактична вартість предметів є меншою від вартості вказаною в договорі.

Під час досудового розслідування встановлено, що за інформацією, розміщеною на веб-порталі « ІНФОРМАЦІЯ_3 » між ІНФОРМАЦІЯ_2 в особі начальника Управління ОСОБА_6 та Фізична особа-підприємець ОСОБА_7 14.11.2023 року було укладено договір №287 про закупівлю товарів. Предмет договору: Інтерактивні дисплеї (панелі) на мобільній стійці (згідно код ДК 021:2015 32320000 2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання). Сума Договору становить 2401 050, 00 грн. (два мільйони чотириста одна тисяча п`ятдесят грн. 00 коп.) без ПДВ.

Згідно умов договору п.1.1 Постачальник зобов`язується у 2023 році поставити Замовникові товар, зазначений в специфікації, що є додатком до цього Договору і є його невід`ємною частиною, а Замовник прийняти і оплатити такий товар. Відповідно п.1.2. Найменування (номенклатура, асортимент) товару: Інтерактивні дисплеї (панелі) на мобільній стійці (згідно код ДК 021:2015 32320000 2 Телевізійне й аудіовізуальне обладнання).

Закупівля здійснюється за кошти місцевого бюджету (п.3.1.1.) Відповідно до п. 4.1 Договору Розрахунки проводяться шляхом оплати Замовником після постачання Постачальником товару та після підписання Сторонами акту приймання передавання по мірі надходження коштів на рахунок Замовника, але не пізніше 31.12.2023 року. Замовник повинен здійснити оплату за поставлений товар протягом 10 робочих днів після підписання сторонами товарно-транспортної або видаткової накладної. (п.4.2)

Відповідно Специфікації, яка є додатком № 1 та невід`ємною частиною до Договору № 287 від 14.11.2023 року Постачальник зобов`язується Замовнику поставити Товар:

Інтерактивні дисплеї (панелі) на мобільній стійці B-PRO в кількості 15 шт. Ціна за од., грн. без ПДВ 160070, 00 грн. Загальна вартість, грн. без ПДВ 2401050, 00 грн.

Під час аналізу цінових пропозицій на торгівельних майданчиках виявлено пропозицію зазначених товарів за цінами, значно нижчими від цін товарів по яким проведено закупівлю. Враховуючи викладене, є достатні підстави вважати, що вищезазначені товари придбані за завищеними цінами.

Відповідно до п. 5, пп. 12, п. 13 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178, якою врегульовано Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбаченихЗаконом України«Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Дозволяється придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для забезпечення функціонування об`єктів критичної інфраструктури.

Разом з тим відповідно до п. 11 Постанови у разі здійснення таких закупівель без використання електронної системи закупівель замовник обов`язково дотримується принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом України «Про публічні закупівлі» (стаття 5 ), а саме 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об`єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Відповідно до п.5,пп.12,п.13Постанови КабінетуМіністрів Українивід 12жовтня 2022р.№ 1178,якою врегульовано Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбаченихЗаконом УкраїниПро публічні закупівлі, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Дозволяється придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли здійснюється закупівля товарів, робіт і послуг для забезпечення функціонування об`єктів критичної інфраструктури;

Разом зтим відповідно доп.11 Постановиу разіздійснення такихзакупівель безвикористання електронноїсистеми закупівельзамовник обов`язководотримується принципівздійснення публічнихзакупівель,визначених ЗакономУкраїни «Пропублічні закупівлі»(стаття5),а саме1)добросовісна конкуренціясеред учасників; 2)максимальна економія,ефективність тапропорційність; 3)відкритість тапрозорість навсіх стадіяхзакупівель; 4)недискримінація учасниківта рівнеставлення доних; 5)об`єктивне танеупереджене визначенняпереможця процедуризакупівлі/спрощеноїзакупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.

Як зазначено в ХIIІ розділі Місцезнаходження та банківські реквізити сторін договору №287 про закупівлю товарів від 14.11.2023 Замовник: ІНФОРМАЦІЯ_4 Код ЄДРПОУ НОМЕР_1 АДРЕСА_1 , тел. НОМЕР_2 , 7-34-83 р/р НОМЕР_3 в ІНФОРМАЦІЯ_5 , МФО НОМЕР_4

Відповідно наказу Міністерства фінансів України № 758 від 22.06.2012 року (Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 18 липня 2012 р. за № 1206/21518) Про затвердження Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах ІНФОРМАЦІЯ_6 .

В розділі І. Загальні положення В п. 1.1. зазначено, що цей Порядок регламентує взаємовідносини між органами ІНФОРМАЦІЯ_6 (далі - Казначейство) і розпорядниками бюджетних коштів та одержувачами бюджетних коштів, відокремленими структурними підрозділами розпорядників бюджетних коштів, підприємствами, установами, організаціями і фізичними особами - підприємцями (далі - клієнти), а також органами, що контролюють справляння надходжень бюджету, та органами місцевого самоврядування в процесі відкриття (закриття) рахунків.

Відповідно п.1.2. встановлено, що бюджетні рахунки - рахунки, які відкриваються в органах Казначейства для забезпечення казначейського обслуговування коштів державного та місцевих бюджетів;

Бюджетні рахунки для зарахування надходжень (рахунки за надходженнями) - рахунки для зарахування доходів бюджетів, надходжень в частині повернення до бюджетів бюджетних позичок, фінансової допомоги, наданої на поворотній основі, та кредитів (позик), у тому числі залучених державою (Верховною Радою Автономної Республіки Крим, обласними радами, міськими радами) або під державні (місцеві) гарантії.

Бюджетні рахунки для операцій з бюджетними коштами - рахунки для здійснення операцій з бюджетними асигнуваннями, передбаченими на виконання відповідних програм і заходів у державному та місцевих бюджетах, які відкриваються розпорядникам бюджетних коштів та одержувачам бюджетних коштів, відокремленим структурним підрозділам розпорядників бюджетних коштів. Бюджетні рахунки для операцій з бюджетними коштами поділяються на особові рахунки, які відкриваються розпорядникам коштів місцевих бюджетів, реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів, спеціальні реєстраційні рахунки розпорядників бюджетних коштів, рахунки одержувачів бюджетних коштів, рахунки для обліку операцій по загальнодержавних видатках та кредитуванню, рахунки для обліку операцій з міжбюджетними трансфертами;

Відповідно до пункту 23 частини першої статті 26, частини першої статті 61 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», статей 76, 77 Бюджетного кодексу України, ІНФОРМАЦІЯ_7 як орган місцевого самоврядування здійснює свою фінансову діяльність за рахунок державного та місцевого бюджету.

З вищезазначеного встановлено, що ІНФОРМАЦІЯ_4 Код ЄДРПОУ НОМЕР_1 має відкритий рахунок в органах Казначейства для забезпечення казначейського обслуговування коштів державного та місцевих бюджетів.

Слідчий зазначив, що на цьому етапі досудового розслідування з метою виконання вимог ч. 2 ст. 9 КПК України в частині всебічного, повного і неупередженого дослідження обставин кримінального правопорушення, для спростування чи підтвердження фактів, за для використання як доказів у кримінальному провадженні, а також призначення та забезпечення проведення експертизи відповідно ст. 242 КПК України, підтвердження здійснення розрахунку бюджетними коштами, виникає необхідність у здійсненні тимчасового доступу та вилучення (здійснення виїмки) оригіналів (або їх копії) документів, які містять відомості розрахунку юридичною особою ІНФОРМАЦІЯ_4 Код ЄДРПОУ НОМЕР_1 АДРЕСА_1 , тел. НОМЕР_2 , 7-34-83 р/р НОМЕР_3 в ІНФОРМАЦІЯ_5 , МФО НОМЕР_4 відповідно договору № 287 про закупівлю товарів від 14.11.2023.

У судове засідання слідчий ОСОБА_3 не з`явився, в поданому клопотанні просить розгляд проводити без його участі.

Оскільки сторона кримінального провадження, яка звернулась із клопотанням довела наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання розглядається без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться, що відповідає ч.2 ст.163 КПК України.

Застосування технічних засобів фіксування кримінального провадження під час розгляду клопотання не здійснювалось відповідно до частини першої ст.107 КПК України.

Розглянувши дане клопотання, долучені до нього матеріали, слідчий суддя прийшла до висновку про необхідність задоволення даного клопотання, виходячи із такого.

Як вбачається з документів наданих слідчому судді, СВ Ніжинського РУП ГУНП в Чернігівській області здійснюється досудове розслідування в кримінальному провадженні №12024270380000149 за ознаками кримінального правопорушення передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.

Згідно з витягом з ЄРДР та постановою про призначення групи слідчих у кримінальному провадженні від 19.02.2024, досудове розслідування здійснює в тому числі слідчий ОСОБА_3 .

Клопотання слідчого відповідає вимогам ст.160 КПК України та погоджено з прокурором.

За змістом ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку). Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.

Таким чином, право на володіння речами і документами не є абсолютним і може бути обмежене, але тільки на підставах та в порядку, які чітко визначені в законі.

Крім того, в даному випадку, слідчий суддя також зазначає, що втручання у право особи про яке йдеться є необхідним в рамках розслідування кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.191 КК України, що означає, що воно слугує легітимній меті, а саме запобіганню злочину.

З матеріалівнаданих судувбачається,що буловчинено кримінальнеправопорушення,а речіі документиперебувають уволодінні ІНФОРМАЦІЯ_8 , вони мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, містять охоронювану законом таємницю.

Крім того, є доведеною можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Таким чином, слідчий суддя вважає, що в даному конкретному випадку існують відповідні і достатні підстави для надання дозволу на тимчасовий доступ до інформації, при цьому, він супроводжується адекватними гарантіями від зловживань та свавілля, а тому таке втручання у право є пропорційним переслідуваній меті і є необхідним у демократичному суспільстві, у зв`язку із чим клопотання необхідно задовольнити.

Керуючись статтями 131, 132, 159-166, 369-372 Кримінального процесуального Кодексу, слідчий суддя,

постановила:

клопотання задовольнити.

Надати дозвілслідчим укримінальному провадженні слідчимСВ НіжинськогоРУП ГУНПв Чернігівськійобласті,що здійснюютьдосудове розслідуванняу кримінальномупровадженні,а саме: ОСОБА_3 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 правона тимчасовийдоступ додокументів таможливість їхвилучення (здійсненнявиїмки)оригіналів (їхкопії) документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_8 , код ЄДРПОУ НОМЕР_5 , що знаходиться за адресою: АДРЕСА_2 , з метою підтвердження здійснення розрахунку бюджетними коштами, а саме: документи які містять відомості розрахунку юридичною особою ІНФОРМАЦІЯ_4 Код ЄДРПОУ НОМЕР_1 АДРЕСА_1 , тел. ( НОМЕР_2 , 7-34-83 р/р НОМЕР_3 в ІНФОРМАЦІЯ_5 , МФО НОМЕР_4 відповідно договору № 287 про закупівлю товарів від 14.11.2023

Зобов`язати володільця документів керівника ІНФОРМАЦІЯ_8 забезпечити доступ до документів.

Ухвала може бути пред`явлена до виконання у двомісячний строк з дня її постановлення.

Особа, яка пред`являє дану ухвалу до виконання, зобов`язана вручити її копію особі, яка зазначена в ухвалі як володілець речей і документів, та залишити володільцю опис документів, які вилучаються на підставі ухвали слідчого судді, а на вимогу володільця, - залишити копії вилучених документів.

Наслідком невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів може бути постановлення ухвали про дозвіл на проведення обшуку відповідно до норм КПК України.

Ухвала оскарженню не підлягає, а заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудНіжинський міськрайонний суд Чернігівської області
Дата ухвалення рішення04.03.2024
Оприлюднено23.04.2024
Номер документу117388519
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —740/1176/24

Ухвала від 04.03.2024

Кримінальне

Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області

Гагаріна Т. О.

Ухвала від 04.03.2024

Кримінальне

Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області

Гагаріна Т. О.

Ухвала від 04.03.2024

Кримінальне

Ніжинський міськрайонний суд Чернігівської області

Гагаріна Т. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні