21.10.10 < копія >
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 вересня 2010 р. Справа № 2а-4024/10/0470
Дніпропетровський о кружний адміністративний су д у складі:
головуючого судді Чорної В. В. < Текст >
одноособово розглянувши в порядку письмового провад ження адміністративну справ у за позовом Марганецької об ' єднаної державної податко вої інспекції до Томаківсько го районного споживчого това риства про стягнення податко вого боргу за рахунок активі в, -
ВСТАНОВИВ:
23 березня 2010 року Марган ецька об' єднана державна по даткова інспекція, на викона ння своїх владних повноважен ь, звернулась до Дніпропетро вського окружного адміністр ативного суду із зазначеним адміністративним позовом.
Позовні вимоги обґрунтова ні тим, що відповідач має пода тковий борг із комунального податку в сумі 340 грн., з земельн ого податку в сумі 70474 грн. 52 коп. , та з податку на прибуток в су мі 170 грн., який утворився внасл ідок застосування податкови м органом штрафних санкцій з а неподання податкової звітн ості протягом граничних стро ків, а також донараховано под атковим органом сум земельно го податку. В добровільному п орядку суму податкового борг у відповідач не сплачує, що ст ало підставою для звернення податкового органу до суду з даним позовом.
У відповідності до ч. 6 ст. 128 КА С України, справу розглянуто в порядку письмового провад ження.
Дослідивши матеріали спра ви, суд доходить висновку, що п озов підлягає задоволенню, в иходячи з наступного.
Томаківське районне спожи вче товариство перебуває на обліку в Марганецькій об' єд наній державній податковій і нспекції як платник окремих видів податків, в тому числі, п одатку на прибуток, комуналь ного податку, та земельного п одатку.
Відповідно до ст.ст. 67, 68 Конст итуції України, кожен зобов'я заний сплачувати податки і з бори у порядку та у розмірах, в становлених законом, неухиль но додержуватися Конституці ї та законів України. Відпові дно до п.2 ч.1 ст.9 Закону України "Про систему оподаткування" в ід 25.06.1991р., п.п.4.1.1, 4.1.4 ст.4 Закону Укра їни "Про порядок погашення зо бов'язань платників податків перед бюджетами та державни ми цільовими фондами" від 21.12.2000 р., платники податків і зборі в (обов'язкових платежів) зобо в'язані вести бухгалтерський облік, складати звітність пр о фінансово-господарську дія льність і забезпечувати її з берігання у терміни, встанов лені законами, подавати до де ржавних податкових органів т а інших державних органів ві дповідно до законів декларац ії, бухгалтерську звітність та інші документи і відомост і, пов'язані з обчисленням і сп латою податків і зборів (обов 'язкових платежів).
Згідно з п. 3 ч. 1 ст. 14 Закону "Про оподаткування прибутку підп риємств" №334/94-ВР від 28.12.1994 р. (з пода льшими змінами), податок на пр ибуток підприємств належить до загальнодержавних податк ів і зборів (обов'язкових плат ежів).
Відповідно до п. 11.1 ст. 11 Закон у, податковими періодами для сплати цього виду податку є к алендарні квартал, півріччя, три квартали, рік. Податковий період починається з першог о календарного дня податково го періоду і закінчується ос таннім календарним днем пода ткового періоду. Платники по датку у строки, визначені зак оном, подають до
податкового органу податк ову декларацію про прибуток за звітній період. При цьому з а звітні квартал, півріччя та три квартали платники подат ку подають спрощену декларац ію, а за результатами звітног о року - повну.
Відповідно до ст. 15 Декрету К абінету Міністрів України N 56- 93 від 20.05.1993 року "Про місцеві пода тки і збори", комунальний пода ток справляється з юридичних осіб, крім бюджетних установ , організацій, планово-дотаці йних та сільськогосподарськ их підприємств. Його граничн ий розмір не повинен перевищ увати 10 відсотків річного фон ду оплати праці, обчисленого виходячи з розміру неоподат ковуваного мінімуму доходів громадян.
Згідно з п.8 ч.1 ст. 14 Закону Укр аїни "Про систему оподаткува ння", плата за землю (земельний податок, а також орендна плат а за земельні ділянки держав ної і комунальної власності) належить до загальнодержавн их податків і зборів (обов'язк ових платежів).
Відповідно до ч.3 ст. 17 Закону України "Про плату за землю" № 2535 від 03.07.1992 р., земельний податок , а також орендна плата за земе льні ділянки державної і ком унальної власності сплачуєт ься рівними частками до 15 серп ня і 15 листопада.
Згідно абз. б п.п. 4.1.1 п.4.1 ст.4 Зако ну України "Про порядок погаш ення зобов'язань платників п одатків перед бюджетами та д ержавними цільовими фондами " № 2181 від 21.12.2000 р., по даткові декларації подаютьс я за базовий податковий (звіт ний) період, що дорівнює кален дарному кварталу або календа рному півріччю (у тому числі п ри сплаті квартальних або пі врічних авансових внесків), - п ротягом 40 календарних днів, на ступних за останнім календар ним днем звітного (податково го) кварталу (півріччя).
Марганецькою об'єднаною де ржавною податковою інспекці єю Дніпропетровської област і було проведено ряд невиїзн их документальних перевіро к Томаківського районного сп оживчого товариства з питань своєчасності подання податк ової звітності, за результат ами яких було складено акти № 00018/1540/01746285 від 24.11.2009 року, № 00001/1840/1746285 від 04.02.2010 року, № 0045/1840/1746285 в ід 14.12.2009 року. В ході перевірок б ули виявлено порушення абз. б п.п. 4.1.4, п.п. 4.1.2, п. 4.1. ст. 4 Закону Ук раїни № 2181-ІІІ, Декрету КМУ "Про місцеві податки і збори", ст. 14 Закону України «Про плату за землю», а саме, не подання роз рахунків з податку на прибут ок, комунального податку, та з земельного податку до подат кового органу у граничні стр оки, встановлені законодавст вом, та відповідно, не нарахув ання та несплату протягом вс тановлених законом строків с ум земельного податку за зем ельні ділянки, що перебувают ь у власності та користуванн і Томаківського районного сп оживчого товариства.
Відповідно до пп.17.1.1 п.17.1 ст.17 За кону України "Про порядок пог ашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондам и", за не подання податкової де кларації у строки, визначені законодавством, платник под атків зобов'язаний сплатити штраф у розмірі десяти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян за кожне таке не подання або її затримку.
Також, у разі коли контролюю чий орган самостійно донарах овує суму податкового зобов' язання платника земельного п одатку за підставами, визнач еними у пункті «а» п. 4.2.2 п. 4.2 статті 4 Закону Україн и від 21 грудня 2008 рок у№ 2182 «Про по рядок погашення зобов' язан ь платників податків перед б юджетами та державними цільо вими фондами» зі змінами та д оповненнями, відповідальніс ть такого платника передбаче на п.п. 17.1.2 п. 17.1 ст. 17 цього Закону.
За результатами перевірок , податковим органом прийнят і податкові повідомлення - рішення № 0000181540/0 від 24.11.2009 р., № 0000451840/0 в ід 14.12.2009 р., № 0000 01184070 від 04.02.2010 р., якими відповідач у за несвоєчасне подання дек ларацій з комунального подат ку нараховано штрафні санкці ї в сумі 340 грн., за несвоєчасне подання декларацій з податку на прибуток нараховано штра фні санкції в сумі 170 грн., за не подання розрахунку земельно го податку нараховано штрафн і санкції в сумі 26811 грн. 78 коп., т а донараховано податкові зоб ов' язання з земельного пода тку за 2009 рік в сумі 43062 грн. 74 коп.
Таким чином, загальна сума н арахованих податкових зобов ' язань та штрафних санкцій складає 70984 грн. 52 коп.
Винесені за результатами п еревірок податкові повідомл ення-рішення були направлені відповідачу поштою. Після по вернення поштових відправле нь з відміткою пошти про відс утність відповідача за зазна ченою адресою, Марганецькою ОДПІ складено акти про немож ливість вручення податкових повідомлень-рішень платнику податків. Тому, зазначені под аткові повідомлення-рішення були розміщені на дошці огол ошень, і вважаються врученим и відповідачу в день їх розмі щення.
У строк, встановлений пп.5.3.1 п .5.3 ст.5 Закону України № 2181 (протя гом 10 календарних днів від дня отримання податкового повід омлення-рішення), відповідач не сплатив суму штрафних сан кцій, визначених рішенням по даткового органу, та не оскар жив ці рішення у встановлено му порядку.
Згідно пп. 5.4.1 п.5.4 ст. 5 Закону Ук раїни "Про порядок погашення зобов'язань платників подат ків перед бюджетами та держа вними цільовими фондами", узг оджена сума податкового зобо в'язання, не сплачена платник ом податків у визначені зако ном строки, визнається сумою податкового боргу платника податків.
Таким чином, суми донарахов аних податкових зобов' язан ь та штрафних санкцій, застос ованих до Томаківського райо нного споживчого товариства згідно зазначених податкови х повідомлень - рішень, є узгод женими, і набули статусу пода ткового боргу платника подат ків.
13.11.2008 р., у відповідності до пп. 6.2.3 "а" ст. 6 Закону України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами" № 2181 від 21.12.2000 р., подат ковим органом винесено першу податкову вимогу № 1/74 на суму 11137 грн. 02 коп., яку розміщено на д ошці податкових оголошень 13.03 .2009 р.
15.01.2008 р., у відповідності до пп. 6.2.3 "б" ст. 6 Закону України "Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами" № 2181 від 21.12.2000 р., подат ковим органом винесено другу податкову вимогу № 2/1 на суму 18750 грн. 84 коп., яку згідно п. 4.9 Поря дку направлення органами дер жавної податкової служби под аткових вимог платникам пода тків, затвердженого Наказом ДПА України від 03.07.2001 р. № 226, розмі щено на дошці податкових ого лошень 14.04.2009 р.
У відповідності до п. 6.2.5 ст. 6 З акону України № 2181, у разі неспл ати податкових вимог, інші ви моги не формуються і не надси лаються.
Не зважаючи на вжиті заходи , податковий борг відповідач ем сплачений не був.
Згідно пункту 11 ст. 10 Закону У країни "Про державну податко ву службу України", державні п одаткові інспекції в районах , містах без районного поділу , районах у містах, міжрайонні та об'єднанні державні подат кові інспекції подають до су дів позови до підприємств, ус танов, організацій та громад ян про стягнення заборговано сті перед бюджетом і державн ими цільовими фондами за рах унок їх майна.
У відповідності до пп. 3.1.1 п. 3.1 с т. Закону України № 2181, активи п латника податків можуть бути примусово стягнені в рахуно к погашення його податкового боргу виключно за рішенням с уду, що відповідно до п. 1.6 ст. 1 ць ого ж Закону, є зверненням на а ктиви платника податків в ра хунок погашення податкового боргу.
У відповідності до пп. 7.2.1 п. 7.2 с т. 7 Закону України № 2181, джерела ми погашення податкового бор гу платника податків за ріше нням органу стягнення є будь -які активи платника податкі в (його філій, відділень, інших відокремлених підрозділів) з урахуванням обмежень, визн ачених цим Законом, а також ін шими законами.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 17 Коде ксу адміністративного судоч инства України, до компетенц ії адміністративного суду ві днесено розгляд справ за зве рненням суб'єкта владних пов новажень у випадках, встанов лених законом.
З огляду на викладене, суд д оходить висновку про обґрунт ованість позовних вимог, та н еобхідність їх задоволення.
Керуючись ст.ст. 122, 160-162, 167 КАС Ук раїни, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний поз ов Марганецької об' єднаної державної податкової інспек ції - задовольнити.
Стягнути за рахунок активі в Томаківського районного сп оживчого товариства (код ЄДР ПОУ 01746285) на користь державного бюджету податковий борг:
- по податку на прибуто к в сумі 170 грн. (сто сімдесят гр ивень) - р\р 3111608700339, код бюджетно ї класифікації 11020900, отримувач - УДК у Томаківському район і, код 23929782, банк - ГУДКУ у Дніпр опетровській області, МФО 805012;
- з земельного податку в сумі 70474 грн. 52 коп. (сімдесят ти сяч чотириста сімдесят чотир и гривні п' ятдесят дві копі йки) - - р\р 33215811700340, код бюджетн ої класифікації 13050114, отримува ч - УДК у Томаківському райо ні, код 23929782, банк - ГУДКУ у Дніп ропетровській області, МФО 8050 12;
- з комунального подат ку в сумі 340 грн. (триста сорок г ривень) -- р\р 33219828700340, код бюджет ної класифікації 16010214, отримув ач - УДК у Томаківському рай оні, код 23929782, банк - ГУДКУ у Дні пропетровській області, МФО 805012.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровсь кого апеляційного адміністр ативного суду шляхом подання апеляційної скарги через Дн іпропетровський окружний ад міністративний суд з одночас ним направленням копії апел яційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної і нстанції.
Апеляційна скарга на поста нову суду першої інстанції п одається протягом десяти дні в з дня проголошення постано ви. Якщо судом у відповідност і до частини 3 статті 160 КАС Укра їни було проголошено вступну та резолютивну частину пост анови, а також в разі прийнятт я постанови у письмовому про вадженні, апеляційна скарга подається протягом десяти дн ів з дня отримання копії пост анови.
Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та порядк у, передбачених частиною чет вертою статті 167 КАС України, б уло повідомлено про можливіс ть отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеля ційне оскарження постанови с уду обчислюється з наступног о дня після закінчення п'ятид енного строку з моменту отри мання суб'єктом владних повн оважень повідомлення про мож ливість отримання копії пост анови суду.
Суддя < (підпис ) >
< Список >
< Список >
< Список > В.В. Чорна
< суддя учасник колегії >
< ПІБ Судді >
< ПІБ Судді >
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.10.2010 |
Оприлюднено | 25.10.2010 |
Номер документу | 11739823 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чорна Валерія Вікторівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чорна Валерія Вікторовна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Чорна Валерія Вікторовна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні