копія
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 вересня 2010 р. Справ а № 2а-7068/10/1870
Сумський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Шапова л М.М.
за участю секретаря судового засідання-О.Г. Ілляш енко,
прокурора Ковпаківс ького району м. Суми - О.С. Кул инич,
представника позива ча - В.М. Сліпухова,
представника відпов ідача - П.П. Коропченка,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Пр окурора Ковпаківського райо ну міста Суми в інтересах дер жави в особі Відокремленого підрозділу "Держенергонагля д у Північному регіоні" до То вариства з обмеженою відпові дальністю "Ремонтник" про стя гнення фінансових санкцій ,-
В С Т А Н О В И В:
Прокурор просить стягн ути з відповідача суму штраф у до державного бюджету Укра їни і мотивує це тим, що старши м державним інспектором Укр аїни з енергонагляду у Сумсь кій області за порушення зак онодавства про електроенерг етику та за невиконання прип ису на відповідача, згідно зі ст. 27 Закону України “Про елек троенергетику” та Положенн я “Про порядок накладання на суб' єктів господарювання ш трафів за порушення законода вства в галузі електроенерге тики та сфері теплопостачанн я ”, накладено штраф у розмірі шестидесяти неоподатковано го мінімумів доходів громадя н у сумі 2040 грн., про що було вине сено постанову № ОС 42/10-30 від 06.04.2010 року.
Прокурор та представник по зивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримали в повному обсязі та просили їх задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні проти по зовних вимог повністю запере чував, так як постанова № ОС 42/10 - 30 від 06.04.2010 року була винесена п озивачем на його думку незак онно, оскільки порушень не бу ло допущено.
Вислухавши прокурора, пред ставника позивача, представн ика відповідача, перевіривши матеріали справи і оцінивши докази в їх сукупності, суд ви знає, що позов підлягає задов оленню виходячи з наступного .
Судом встановлено, що у ході перевірки в період з 10 по 17 лис топада 2009 року інспекцією з ен ергетичного нагляду за режим ами споживання електричної т а теплової енергії у Сумсько ї області було проведено обс теження з питань технічного стану та організації експлуа тації електроустановок та ре жимів споживання електрично ї енергії, що обслуговується товариством з обмеженою від повідальністю “ Ремонтни”, з а наслідками перевірки було складено акт обстеження № 07/30-11 89 від 17.11.2009 р. ( а.с. 13 - 18).
За результатами обстеженн я відповідачу було видано об ов'язковий до виконання прип ис 07/30-1189/1 від 17.11.2009 року ( а.с.19 - 23) п ро усунення виявлених поруше нь, які відповідач у встановл ений термін не виконав, що під тверджується актом перевірк и № С- 799 від 08.08.2008 року ( а.с.30). Стар шим державним інспектором Ук раїни з енергонагляду у Сумс ькій області за порушення за конодавства про електроенер гетику та за невиконання при пису на відповідача, згідно с т. 27 Закону України “Про елект роенергетику”, та “Про поряд ок накладання на суб'єктів го сподарювання штрафів за пору шення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання”, затвердже ного Постановою КМУ №1312 від 30.07.9 9 року, накладено штрафні санк ції, про що було винесено пост анову № ОС 147/08-40 від 26.08.08 р. ( а.с.10), яку відповідачем було отримано 12.04.2010 р. ( а.с. 8).
Відповідно до ст.5 Закону Ук раїни “Про електроенергетик у” однією із засад державної політики в енергетиці є ство рення умов безпечної експлуа тації об'єктів електроенерге тики, а також забезпечення ві дповідальності енергопоста чальників та споживачів. Згі дно зі ст. 9 зазначеного закону та п.1 Положення “Про державни й енергетичний нагляд за реж имами споживання електрично ї та теплової енергії”, затве рдженого постановою КМУ від 07.08.1996р. № 929 державний нагляд в ел ектроенергетиці здійснює Де ржавна інспекція з енергетич ного нагляду за режимами спо живання електричної та тепло вої енергії, яка підпорядков ана безпосередньо Мінпаливе нерго в частині виконання фу нкцій, покладених на Держене ргонагляд, та діє у складі дер жавного підприємства, що зді йснює централізоване диспет черське (оперативно-технолог ічне) управління об'єднаною е нергетичною системою Україн и, та його територіальних стр уктурних підрозділів.
Згідно з Указом Президента України “Про зміни в структу рі центральних органів викон авчої влади” від 15.12.1999р. №1573/99 Міні стерство палива та енергетик и України входить до складу о рганів виконавчої влади Укра їни.
Відповідно до наказу Мініс терства палива та енергетики України №422 від 3 листопада 2006 р. Державна інспекція з енерге тичного нагляду за режимами споживання електричної і теп лової енергії (Держенергонаг ляд) безпосередньо підпорядк ована Мінпаливенерго щодо ви конання функцій, покладених на Держенергонагляд Положен ням про державний енергетичн ий нагляд за режимами спожив ання електричної і теплової енергії, затвердженим постан овою Кабінету Міністрів Укра їни від 07.08.96 № 929, здійснює допомі жні заходи із забезпечення н адійного і сталого функціону вання об'єднаної енергетично ї системи України та діє у скл аді державного підприємства “Національна енергетична ко мпанія “Укренерго” (НЕК “Укр енерго”). Особа в інтересах як ої заявлено позов щодо стягн ення штрафних санкцій є суб' єктом владних повноважень в розумінні ст. 3 КАС України, ос кільки здійснює владні управ лінські функції на основі за конодавства.
Правовідносини сторін є пу блічними. Стосуються стягнен ня санкцій за порушення вста новленого державою порядку у енергетичних відносинах (ад міністративно-господарські санкції). ДП “НЕК “Укренерго ” у спірних правовідносинах виступає не як господарюючий суб'єкт, а як особа, до складу я кої входить Держенергонагля д, що здійснює контролюючі фу нкції. Суду до позову були над ані документи (Статут ( а.с. 29 - 33), Положення ( а.с. 34 - 39)) підтвердж уючи наявність у складі пози вача підрозділу Держенергон агляду.
Відповідно до ст. ст. 9, 26, 27 Зако ну України “Про електроенерг етику” державний нагляд в ел ектроенергетиці здійснюють Державна інспекція з експлу атації електричних станцій і мереж та Державна інспекція з енергетичного нагляду за р ежимами споживання електрич ної та теплової енергії у пор ядку, встановленому Кабінето м Міністрів України, та інші о ргани, визначені законодавст вом України. Державні інспек тори з енергетичного нагляду за режимами споживання елек тричної та теплової енергії мають право застосовувати в установленому законодавств ом України порядку санкції д о суб'єктів господарської ді яльності за порушення нормат ивно-правових актів та склад ати протоколи про адміністра тивні правопорушення. Правоп орушення в електроенергетиц і тягне за собою встановлену законодавством України циві льну, адміністративну і крим інальну відповідальність. Пр авопорушеннями в електроене ргетиці є крадіжка електричн ої і теплової енергії, самові льне підключення до об'єктів електроенергетики і спожива ння енергії без приладів обл іку пошкодження приладів обл іку; розкомплектування та по шкодження об'єктів електроен ергетики, розкрадання майна цих об'єктів; створення переш код у здійсненні державного енергетичного нагляду та у в иконанні робіт, пов'язаних з о бслуговуванням об'єктів елек троенергетики, порушення пра вил охорони електричних мере ж; порушення правил користув ання енергією. Оскарження ді й щодо накладення штрафів пр овадиться у судовому порядку . Суми стягнених штрафів зара ховуються до Державного бюдж ету України. Громадяни та слу жбові особи несуть адміністр ативну відповідальність за у хилення від виконання або не своєчасне виконання приписі в Державної інспекції з енер гетичного нагляду за режимам и споживання електричної та теплової енергії у вигляді ш трафу у розмірі до п'яти неопо датковуваних мінімумів дохо дів громадян в порядку, встан овленому законом.
Відповідно до п. 10 Положення про порядок накладення на су б' єктів господарської діял ьності штрафів за порушення законодавства про електроен ергетику суб' єкт господарс ької діяльності повинен спла тити штраф протягом 30 днів з д ня винесення постанови про й ого накладення. У разі неспла ти штрафу у визначений термі н він стягується в судовому п орядку.
Судом встановлено, що на від повідача було накладено штра ф за порушення законодавства про електроенергетику згідн о постанови державної інспек ції з енергетичного нагляду за режимами споживання елект ричної і теплової енергії у С умській області. Сама постан ова про накладення штрафу ві дповідає діючому законодавс тву та фактичним обставинам справи, оскільки винесена на підставі акту перевірки (про токолу) № 07/30-180 від 30.03.2010 року. Вказа ним актом (протоколом) зафікс овано не виконання вимог при пису державної інспекції з е нергетичного нагляду за режи мами споживання електричної і теплової енергії у Сумські й області № 07/30-1189/1 від 17.11.2009 р. в част ині пунктів №№ 2-10, 13-22,24-54,56-62,65,67-76,79-131,133-136,1 39-144,146-149,152-155. Ці пункти припису стос уються “Організації експлуа тації”, “Технічного стану ел ектроустановок”.
Копією акту № 07/30-1189 від 17.11.2009 р. та копією припису № 07/30-1189/1 від 17.11.2009 р . підтверджується факти вияв лення порушень законодавств а в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання, до пущених відповідачем.
Доводи представника ТОВ “Р емонтник” Коропченка П.П. в судовому засіданні щодо ві дсутності вказаних в акті та приписі від 17.11.2009 р. порушень не відповідають об' єктивно вс тановленим в судовому засіда нні фактичним обставинам.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Прокурора Ковпаківсько го району міста Суми в інтере сах держави в особі Відокрем леного підрозділу "Держенерг онагляд у Північному регіоні " до Товариства з обмеженою в ідповідальністю "Ремонтник" про стягнення фінансових са нкцій - задовольнити в повн ому обсязі.
Стягнути з Товариства з обм еженою відповідальністю "Рем онтник" (40031, м. Суми, вул. 40 років Ж овтня, 49-а, розрахунковий раху нок 2600315459 в АТ "Райффайзен Ба нк "Аваль", МФО 380805, код 21104614) в доход держави (розрахунковий раху нок 31119106700002 в ГУДКУ в Сумській об ласті, МФО 837013, код платежу 21081100) шт раф в сумі 2040 (дві тисячі сорок ) грн.
Постанова може бути оскарж ена до Харківського апеляцій ного адміністративного суду через Сумський окружний адм іністративний суд шляхом под ачі апеляційної скарги на по станову суду протягом десяти днів з дня отримання копії по станови в повному обсязі.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Суддя (підпис) М.М. Шаповал
< Список > < Дата >
З оригіналом згідно
Суддя М.М. Шаповал
Повний текст постанови складено 04 жовтня 2010 року.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.09.2010 |
Оприлюднено | 23.10.2010 |
Номер документу | 11741065 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
М.М. Шаповал
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні