Постанова
від 15.10.2010 по справі 2а-2093/10/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

№ 2а-2093/10/2370

15.10.2010 р. м. Ч еркаси

09 год. 55 хв.

Черкаський окружний адмі ністративний суд у складі:

головуючого судді - Тимо шенко В.П.,

при секретарі - Кулику О.П.,

за участю представника поз ивача - Скалозуб Т.В.- за д овіреністю,

представника відповідача - Небилиці В.М.- за посад ою,

розглянувши у відкритому с удовому засіданні в приміщен ні суду адміністративну спра ву за позовом контрольно-рев ізійного управління у Черкас ькій області до автогосподар ства Головного управління Мі ністерства внутрішніх справ України в Черкаській област і про спонукання до виконанн я вимог КРУ та стягнення кошт ів,

встановив:

До Черкаського окружного адміністративного суду з поз овною заявою звернулося конт рольно-ревізійне управління у Черкаській області до авто господарства Головного упра вління Міністерства внутріш ніх справ України в Черкаськ ій області про спонукання до виконання вимог контрольно- ревізійного відділу у м. Черк аси від 21.12.2009 № 01-52/1255, а саме: - пункту 3 в частині вжиття заходів щод о стягнення збитків із диспе тчера ОСОБА_3, завданої вн аслідок нестачі бензину на с уму 4144 грн. 33 коп.; пункту 4 щодо ст ягнення з ОСОБА_4 шкоди, за вданої внаслідок зайвого спи саного бензину в кількості 8380 л на суму 32175 грн. 20 коп., також про стягнення із автогосподарст ва до державного бюджету 50 % от риманої орендної плати за ор енду легкового автомобіля Фо льксваген Пассат у 2008 році та с ічні-жовтні 2009 року у сумі 7547 грн . 14 коп..

Ухвалою від 08.07.2010 зупинено пр овадження у справі для надан ня сторонам часу для примире ння до 15 вересня 2010 року.

Ухвалою від 16 вересня 2010 року поновлено провадження у спр аві та призначено судове зас ідання на 27 вересня 2010 року.

У судовому засіданні предс тавник позивача у зв' язку і з виконанням відповідачем ча стини вимог контрольно-ревіз ійного відділу у м. Черкаси ві д 21.12.2009 № 01-52/1255 відкликала частков о позовні вимоги та просила с уд спонукати автогосподарст во до виконання лише пункту 4 в имог щодо стягнення з ОСОБА _4 шкоди, завданої внаслідок зайвого списаного бензину в кількості 8380 л на суму 32175 грн. 20 к оп.

В обґрунтування позовних в имог представник позивача за значила, що на виконання план у роботи контрольно-ревізійн ого відділу у м. Черкаси на 4 кв артал 2009 року у листопаді-груд ні 2009 року проведено ревізію а втогосподарства Головного у правління Міністерства внут рішніх справ України в Черка ській області за період з 01.01.2007 по 31.10.2009. Ревізією встановлено, що відповідачем було безпідс тавно за дорученнями без нак азів та розпоряджень ГУ МВС У країни в Черкаській області передано бензин марок АІ-76 та АІ-92 відділу медичного забезп ечення при УМВС України в Чер каській області та відповідн о безпідставно списано в бух галтерському обліку бензин в кількості 8380 л. на загальну сум у 32175 грн. 20 коп., в тому числі у 2007 р оці - 3180 л. на суму 9878 грн. 40 коп., у 2008 році - 3015 л. на суму 1236 грн. 95 коп . та у січні-жовтні 20009 року - 2185 л . на суму 10059 грн. 85 коп.). Внаслідок допущення вищевказаного пор ушення завдано шкоду на суму 32175 грн. 20 коп.

У судовому засіданні предс тавник позивача позовні вимо ги підтримала та просила їх з адовольнити.

Представник відповідача п роти позову заперечував, заз начаючи, що порушень фінансо во-господарської діяльності автогосподарства не було і п ередача бензину відділу меди чного забезпечення здійснюв алася на законних підставах.

Заслухавши поясненн я представників сторін, вивч ивши та дослідивши всі наявн і матеріали адміністративно ї справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з насту пних підстав.

Судом встановлено, що на в иконання плану роботи контро льно-ревізійної роботи Голов ного контрольно-ревізійного управління України в Черкас ькій області на 4 квартал 2009 рок у проведено виїзну планову р евізію окремих питань фінанс ово-господарської діяльнос ті автотранспортного господ арства при Головному управлі нні Міністерства внутрішніх справ України в Черкаській о бласті за період з 01.01.2007 по 31.10.2009. За результатами ревізії вста новлено, що в порушення вимог статті 26 Бюджетного кодексу У країни не забезпечена ефекти вна система внутрішнього фін ансового контролю, внаслідок чого допущено фінансових по рушень на загальну суму 56056 грн . 82 коп., в тому числі порушень, щ о призвели до незаконних вид атків на суму 43509 грн. 68 коп., до не дотримання фінансових ресур сів державним бюджетом на су му 7547 грн. 14 коп., операцій, прове дених з порушенням чинного з аконодавства, що не призвели до втрат фінансових ресурсі в на суму 5000 грн. І загальної су ми порушень в ходу ревізії ві дшкодовано та усунуто на сум у 5000 грн.

Відповідно до вимог статті 10 Закону України «Про державн у контрольно-ревізійну служб у в Україні»позивачу пред' я влено слідуючі вимоги, які за явлені у позові:

· відшкодувати за рахунок диспетчера ОСОБ А_3, яка була відповідальною за оформлення подорожніх ли стів та списання паливо маст ильних матеріалів, суму збит ків від недостачі бензину на суму 4144 грн. 33 коп.;

· відшкодувати за рахунок начальника автогосп одарства ОСОБА_4, з відома якого здійснювалась безпідс тавна передача пального відд ілу охорони здоров' я при УМ ВС України в Черкаській обла сті, вартість зайво списаног о бензину в кількості 8380 л на су му 32175 грн. 20 коп.

· перерахувати до загального фонду державного бюджету 50 % отриманої орендно ї плати від оренди легкового автомобіля Фольксваген Пас сат у 2008 році та січні-жовтні 2009 року в розмірі 7547 грн. 14 коп.

В ході розгляду справи, а саме в період зупинення пров адження у справі, відповідач ем вжиті заходи щодо частков ого виконання вимог контроль но-ревізійного відділу у м. Че ркаси від 21.12.2009 № 01-52/1255, а саме вико нано пункт 1 в частині вжиття з аходів щодо стягнення збиткі в з диспетчера ОСОБА_3Г, за вданих внаслідок нестачі бен зину на суму 4144 грн. 33 коп. та пун кту 3.

Таким чином, враховуючи час ткове виконання вимог контро льно-ревізійного відділу, по зивач уточнив позовні вимоги та просив зобов' язати відп овідача виконати пункт 4 вимо г, а саме відшкодувати за раху нок начальника автогосподар ства ОСОБА_4, з відома яког о здійснювалась безпідставн а передача пального відділу охорони здоров' я (відділу м едичного забезпечення) при У МВС України в Черкаській обл асті, вартість зайво списано го бензину в кількості 8380 л. на суму 32175 грн. 20 коп.

Спеціальним Законом який в изначає статус державної кон трольно-ревізійної служби в Україні, її функції та правов і основи діяльності є Закон У країни «Про державну контрол ьно-ревізійну службу в Украї ні»від 26 січня 1993 року № 2939-XII (над алі за текстом - «Закон № 2939-XII»).

Відповідно до статті 2 цьо го Закону головним завданням державної контрольно-ревізі йної служби є здійснення дер жавного фінансового контрол ю за використанням і збереже нням державних фінансових ре сурсів, необоротних та інших активів, правильністю визна чення потреби в бюджетних ко штах та взяття зобов'язань, еф ективним використанням кошт ів і майна, станом і достовірн істю бухгалтерського обліку і фінансової звітності в мін істерствах та інших органах виконавчої влади, в державни х фондах, у бюджетних установ ах і у суб'єктів господарюван ня державного сектору економ іки, а також на підприємствах і в організаціях, які отримую ть (отримували в періоді, який перевіряється) кошти з бюдже тів усіх рівнів та державних фондів або використовують (в икористовували у періоді, як ий перевіряється) державне ч и комунальне майно, виконанн ям місцевих бюджетів, розроб лення пропозицій щодо усунен ня виявлених недоліків і пор ушень та запобігання їм у под альшому.

Стаття 8 Закону № 2939-XII однією з основних функцій головного контрольно-ревізійного упра вління України, контрольно-р евізійних управлінь в Респуб ліці Крим, областях, містах Ки єві і Севастополі визначає з дійснення у підконтрольних у становах ревізії фінансово-г осподарської діяльності, вик ористання і збереження фінан сових ресурсів, необоротних та інших активів, правильнос ті визначення потреби у бюдж етних коштах та взяття зобов ' язань, стану та достовірно сті бухгалтерського обліку т а фінансової звітності.

Судом встановлено, що в хо ді проведення ревізії встано влено порушення фінансово-го сподарської діяльності відп овідача, яке зафіксоване в ак ті ревізії від 14.12.2009 № 01-23/43. Зокрем а в акті зазначено, що в період з 01.01.2007 по 31.10.2009 шляхом перевірки б ухгалтерської документації (кошторисів, меморіальних ор дерів, зведених відомостей н а списання палива, накладних на отримання палива, доручен ь на отримання паливо-мастил ьних матеріалів, норм списан ня палива), наказів та розпоря джень по автогосподарству вс тановлено, що в порушення Пол оження про автогосподарство , було передано за дорученням и без наказів та розпоряджен ь ГУ МВС України в Черкаській області бензин марок АІ-76 та А І-92 відділу охорони здоров' я (відділу медичного забезпеч ення) та списано в бухгалтерс ькому обліку автогосподарст ва за період з 01.01.2007 по 31.10.2009 бензин у кількості 8380 л. на загальну с уму 32 175 грн. 20 коп. Також в ході ре візії встановлено, що автотр анспортне господарство при У МВС України в Черкаській обл асті є юридичною особою, іден тифікаційний код -08681910, форма вл асності - загальнодержавна , організаційно-правова форм а господарювання - державна організація (установа, закла д), вид діяльності за КВЕД - 60.23 .0 діяльність нерегулярного п асажирського транспорту.

Також, судом встановлено, що на виконання Плану контроль но-ревізійної роботи Контрол ьно-ревізійного управління в Черкаській області на 4 квар тал 2009 року та на підставі напр авлень, виданих начальником КРУ у Черкаській області, про ведено планову ревізію фінан сово-господарської діяльнос ті відділу медичного забезпе чення при УМВС України в Черк аській області за період з 01.01.2 007 по 30.09.2009.

В ході ревізії встановлено , що відділ медичного забезпе чення при УМВС України в Черк аській області є структурним підрозділом УМВС України в Ч еркаській області, має стату с юридичної особи, ідентифік аційний код 08734581, форма власнос ті - загальнодержавна, орган ізаційно-правова форма - дер жавна організація (установа, заклад), вид діяльності - мед ична практика. Відділ органі зовує надання медико-санітар ної допомоги контингентам, я кі визначаються наказами МВС України на території Черкас ької області.

Також, в акті ревізії від 20.11.20 09 № 04-24/025 як і в акті ревізії від 14.1 2.2009 № 01-23/43 зафіксовано порушення щодо безкоштовного отриманн я палива відділом медичного забезпечення у 2007, 2008, за 9 місяці в 2009 року.

Як вбачається із додатку 115 д о акту ревізії № 04-24/025 від 20.11.2009 - р еєстру безкоштовно отримано го пального відділом медично го забезпечення при УМВС Укр аїни в Черкаській області ві д автогосподарства УМВС Укра їни в Черкаській області пер едача палива відбувалася про тягом перевіряємого періоду на підставі накладних у кіль кості, зазначеній в акті пере вірки.

Для встановлення підстав щ одо порушень фінансово-госпо дарської діяльності автогос подарства суд повинен з' ясу вати наявність документів що до передачі пального відділу медичного забезпечення.

Відповідно до п. 4 ч.2 ст. 129 Конс титуції України одним із зас ад судочинства є рівність ус іх учасників судового процес у перед законом і судом; змаг альність сторін та свобода в наданні ними суду своїх дока зів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Одним з принципів ад міністративного судочинств а, який передбачений п. 4 ч. 1 ст. 7 КАС України також є змагальн ість сторін, диспозитивність та офіційне з' ясування вс іх обставин у справі.

Частина 1 ст. 11 КАС Укра їни передбачає, що розгляд і в ирішення справ в адміністрат ивних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суд у своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливос ті.

Виключення з цього пр авила складають справи щодо дій/ бездіяльності суб' єкт ів владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Суд вживає передбачені за коном заходи, необхідні для з 'ясування всіх обставин у спр аві, у тому числі щодо виявлен ня та витребування доказів з власної ініціативи.

Відповідно до ч. 5 ст. 11 КАС Ук раїни суд повинен запропонув ати особам, які беруть участь у справі, подати докази або з власної ініціативи витребув ати докази, яких, на думку суду , не вистачає.

Частина 4 ст. 71 КАС Укра їни також передбачає обов' я зок суду витребувати докумен ти та матеріали, які можуть бу ти використані як докази у сп раві.

На виконання зазначе них приписів суд неодноразов о зобов' язував відповідача надати докази на підтвердже ння заперечень проти позову, а саме надати Положення про а втогосподарство, яке було чи нним протягом 2007-2009 років, наказ и, інші розпорядчі документи , на підставі яких здійснювал ась передача пального відділ у медичного забезпечення.

Натомість, представн ик відповідача надав довідку від 08.10.2010 № 9/1-527, підписану в.о. нача льника відділу медичного заб езпечення ГУ МВС України в Че ркаській області Гарбар Л.М ., і в якій зазначено, що бенз ин використовувався та спису вався згідно шляхових листів на автомобілі, що рахуються н а балансі відділу медичного забезпечення (власник автомо білів - автогосподарство), в кількості 2007 рік - 3180 л., 2008 рік - 3015.л., 2009 (9 місяців) - 2185 л.

Дана довідка спростовує т вердження представника відп овідача про правомірність ді й автогосподарства по переда чі палива відділу медичного забезпечення та підтверджує доводи позивача про безпідс тавність зазначених дій.

Інших документів, як і підтверджують правомірніс ть передачі бензину відділу медичного забезпечення, відп овідач не надав.

З пояснень відповіда ча вбачається, що передача па ливно-мастильних матеріалів відділу медичного забезпече ння відбувалася згідно з усн ими вказівками керівництва Г У МВС України в Черкаській об ласті.

Відповідно до ч. 6 ст. 71 КАС Ук раїни якщо особа, яка бере уча сть у справі, без поважних при чин не надасть докази на проп озицію суду для підтвердженн я обставин, на які посилаєтьс я, суд вирішує справу на основ і наявних доказів.

Згідно із ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.

Далі суд зазначає, що час тиною другою статті 15 цього За кону, встановлено, що законні вимоги службових осіб держа вної контрольно-ревізійної с лужби є обов'язковими для вик онання службовими особами об 'єктів, що ревізуються.

При вирішенні даної справ и суд керується принципом за конності, відповідно до яког о суб' єкти владних повноваж ень зобов' язані діяти лише на підставі, в межах повноваж ень та у спосіб, що передбачен і Конституцією та законами У країни.

Таким чином суд дійшов до висновку, що позивач при здій сненні ревізії фінансової ді яльності відповідача діяв у відповідності до вимог ст. 19 К онституції України відповід но до якої органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов'язані діяти лише на п ідставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Ко нституцією та законами Украї ни.

При зазначених обставинах , вимоги позивача правомірні , обґрунтовані і підлягають з адоволенню в повному обсязі, а заперечення відповідача с уд відхиляє як безпідставні і такі, що суперечать діючому законодавству та фактичним обставинам справи.

Керуючись ст.ст. 86, 159, 162, 163, 254 КА С України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний п озов задовольнити повністю.

Зобов' язати автогоспод арство Головного управління Міністерства внутрішніх спр ав України в Черкаській обла сті, що знаходиться за адресо ю: 18015, Черкаська область, місто Черкаси, Придніпровський ра йон, вулиця Гоголя, 341, виконати пункт четвертий вимог контр ольно-ревізійного управлінн я у Черкаській області від 21.12.2 009 № 01-52/1255, а саме вжити заходи по в ідшкодуванню шкоди за рахуно к начальника автогосподарст ва ОСОБА_4, завданої внасл ідок зайво списаного бензину в кількості 8380 л на суму 32175 (трид цять дві тисячі сто сімдесят п' ять) гривень 20 копійок.

Апеляційна скарга на пост анову суду першої інстанції подається протягом дес яти днів з дня її проголошенн я. У разі застосування судом ч астини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття по станови у письмовому провадж енні апеляційна скарга подає ться протягом десяти дн ів з дня отримання копії пост анови.

Якщо суб'єкта владних повн оважень у випадках та порядк у, передбачених частиною чет вертою статті 167 цього Кодексу , було повідомлено про можлив ість отримання копії постано ви суду безпосередньо в суді , то десятиденний строк на апе ляційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя В.П. Тимошенко

Повний текст постанови виготовлено 20 жовтня 2010 року

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.10.2010
Оприлюднено23.10.2010
Номер документу11741216
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2093/10/2370

Постанова від 15.10.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.П. Тимошенко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні