ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИ Й АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
61064, м.Харків, вул.Володарськ ого, 46 (1 корпус)
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 липня 2010 р. Справа № 2-а-46301/09/1670
Колегія суддів Харківськ ого апеляційного адміністра тивного суду у складі
головуючого судді - Бенедик А.П.
суддів: Кононенко З.О.
Калиновського В.А.
за участю секретаря
судового засідання Лаба О.П.
представника позивача Грищенко І.Г.
представника відповідача Прокопчук О.О.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщ енні Харківського апеляційн ого адміністративного суду у м. Харкові адміністративну с праву за апеляційною скаргою Приватного підприємства "Ге йм-сервіс" на постанову Полта вського окружного адміністр ативного суду від 21.01.2010 р. по сп раві № 2-а-46301/09/1670
за позовом Приватного підприємства "Гейм-сервіс"
до Карлівсько ї міжрайонної державної пода ткової інспекції Полтавсько ї області
про скасування рішення про застосування штр афних (фінансових) санкцій,
ВСТАНОВИЛА:
Позивач, Приватне підпр иємство "ГЕЙМ-СЕРВІС", звернув ся до суду з адміністративни м позовом до Карлівської між районної державної податков ої інспекції про скасування податкового повідомлення-рі шення № 0000702303 від 17.04.2009 року в с умі 340,00грн.
В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач поси лався на те, що перевірку Прив атного підприємства "ГЕЙМ-СЕ РВІС' щодо контролю за здійсн енням розрахункових операці й у сфері готівкового та безг отівкового обігу, за результ атами якої винесено оскаржув ане рішення, проведено відпо відачем з порушеннями вимог чинного законодавства, зокре ма, Закону України "Про держав ну податкову службу в Україн і", оскільки позивачу не надіс лано за 10 днів повідомлення пр о перевірку, не пред'явлено ко пію наказу про перевірку під час її проведення. Зазначив, щ о гральні автомати не є реєст раторами розрахункових опер ацій у розумінні статті 2 Зако ну України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг", а тому накладення штрафн их (фінансових) санкцій за зас тосування при здійсненні роз рахункових операцій неперев еденого у фіскальний режим р оботи, незареєстрованного, н еопломбованого реєстратора розрахункових операцій є не правомірним. Вважає, що наявн ість у залі гральних автомат ів реєстратора розрахункови х операцій МІМ-600.02 МЕ, зареєстр ованого у Карлівській МДПІ, ч ерез який проводилися розрах ункові операції, забезпечило виконання вимог Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг». К рім того, станом на дату прове дення перевірки (30.03.2009 року) дію чий Державний реєстр реєстра торів розрахункових операці й, затверджений наказом ДПА У країни № 7 від 21.01.2009 року, не місти в жодного грального автомату , обладнаного фіскальною пам 'яттю, або пристрою для обладн ання автоматів, що вже діють. Н а звернення позивача до Прив атного підприємства "Імпортт ехносервіс", яке здійснює тех нічне обслуговування та ремо нт реєстраторів розрахунков их операцій, з приводу фіскал ізації гральних автоматів, о тримано відповідь про неможл ивість Встановлення фіскаль ного блоку на гральні автома ти.
Постановою Полтавського о кружного адміністративного суду від 21.01.2010 р. відмовлено в за доволенні адміністративног о позову Приватного підприєм ства "ГЕЙМ-СЕРВІС" до Карлівсь кої міжрайонної державної по даткової інспекції про визна ння протиправним та скасуван ня рішення про застосування штрафних (фінансових) санкці й №0000702303 віл 17.04.2009 року.
Позивач, не погодившись із с удовим рішенням, подав апеля ційну скаргу, в якій просить с касувати постанову Полтавсь кого окружного адміністрати вного суду від 21.01.2010 р. та прийня ти нове рішення, яким задовол ьнити позовні вимоги у повно му обсязі.
В обґрунтування вимог апел яційної скарги позивач посил ається на прийняття оскаржув аного рішення з порушенням н орм матеріального права, а са ме Закону України “Про засто сування реєстраторів розрах ункових операцій у сфері тор гівлі, громадського харчуван ня та послуг”, Порядку реєстр ації, опломбування та застос ування реєстраторів розраху нкових операцій за товари (по слуги), затвердженого наказо м ДПА України “Про затвердже ння нормативно-правових акті в до Закону України “Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг” від 01.12.2000 р. № 614, По ложення про Державний реєстр реєстраторів розрахункових операцій від 29.08.2002 р. № 1315, Постан ови Кабінету Міністрів Украї ни "Про терміни переведення с уб'єктів підприємницької дія льності на облік розрахунков их операцій у готівковій та б езготівковій формі із застос уванням реєстраторів розрах ункових операцій" № 121 від 7 люто го 2001 р., ст..ст. 3, 216, 218, 238 Господарськ ого кодексу України, що призв ело до неправильного вирішен ня справи.
Відповідач надав письмові заперечення на апеляційну с каргу, в яких, посилаючись на о бґрунтованість та об' єктив ність рішення суду, просить з алишити його без змін, а апел яційну скаргу без задоволенн я.
Представник позивача в суд овому засіданні апеляційної інстанції підтримав апеляці йну скаргу, просив її задовол ьнити, посилаючись на доводи та обґрунтування, викладені в апеляційній скарзі.
Представник відповідача, н аполягаючи на законності та обґрунтованості рішення суд у першої інстанції, просив за лишити його без змін, а апеляц ійну скаргу позивача без зад оволення.
Заслухавши суддю-доповіда ча, пояснення представника п озивача та представника відп овідача, перевіривши рішення суду та доводи апеляційної с карги, дослідивши письмові д окази, колегія суддів вважає , що апеляційна скарга підляг ає задоволенню з наступних п ідстав.
Судом першої інстанції вст ановлено, що Приватне підпри ємство "ГЕЙМ-СЕРВІС" є юридичн ою особою (свідоцтво про держ авну реєстрацію серії АОІ № 113 050. ідентифікаційний код 35539017), ма є ліцензію на організацію ді яльності з проведення азартн их ігор (діяльності з організ ації та проведення азартних ігор на гральних автоматах), с ерії АВ № 082889, видану Міністерс твом фінансів України 14.04.2008 рок у зі строком дії з 14.04.2008 року по 13 .04.2013 року, ліцензію на організа цію та утримання тоталізатор ів, гральних закладів серії А В № 419703, видану Полтавською обл асною державною адміністрац ією 06.06.2008 року строком дії до 06.06.20 13 р., торговий патент на право з дійснення діяльності з надан ня послуг у сфері грального б ізнесу за адресою: м. Зіньків. вул. Леніна 38 серії ТПБ № 200693 стр оком дії з 11.06.2008 року по 31.05.2013 року.
30 березня 2009 року проведено п еревірку залу гральних автом атів, розташованого за адрес ою: Полтавська область, м. Зі ньків. вул. Леніна 38, що належ ить Приватному підприємств у "ГЕИМ-СЕРВІС" щодо дотриманн я порядку проведення розраху нків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки , наявності торгових патенті в і ліцензій.
За результатами перевірки складено акт № 0066/16/12/23/35539017 від 30.03.2009 р оку, згідно якого в ході перев ірки встановлено, що в приміщ енні грального залу знаходил ося 1 гральний автомат, на яком у надавалися послуги у сфері грального бізнесу, в робочом у стані, підключені до мережі електричного струму. Також в становлено порушення п. п. 1, 2 ст атті 3 Закону України "Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг", а саме, проведе ння розрахункових операцій і надання послуг у сфері граль ного бізнесу через гральні а втомати, які не зареєстрован і в органах державної податк ової служби і не переведені у фіскальний режим роботи.
На підставі акту перевірки № 0066/16/12/23/35539017 від 30.03.2009 року Карлівсь кою міжрайонною державною податковою інспекцією ви несено рішення про застосув ання до Приватного підприємс тва «ГЕЙМ-СЕРВІС» штрафних (ф інансових) санкцій № 0000702303 в ід 17.04.2009 року в розмірі 340.00 грн.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої ін станції виходив з того, що поз ивачем порушено вимоги пункт ів 1, 2 ст. 3 Закону України "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг".
За таких обставин, суд першої інстанції прийшов до висновку, що податковим орга ном правомірно застосовано д о позивача фінансові санкції відповідно до статті 17 цього Закону в двадцятикратному ро змірі неоподатковуваного мі німуму доходів громадян в за гальній сумі 340 грн.
Колегія суддів не пог оджується з такими висновкам и суду першої інстанції, з нас тупних підстав.
Відповідно до ст. 2 Зак ону України "Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій в сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг", розрахункова операція - це приймання від покупця гот івкових коштів, платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо за місцем реалізації т оварів (послуг), видача готівк ових коштів за повернутий по купцем товар (ненадану послу гу), а у разі застосування банк івської платіжної картки - оф ормлення відповідного розра хункового документа щодо опл ати в безготівковій формі то вару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформле ння розрахункових документі в щодо перерахування коштів у банк покупця.
Відповідно до пункті в 1, 2 ст. 3 Закону України "Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг", суб'єкти підпр иємницької діяльності, які з дійснюють розрахункові опер ації в готівковій та/або в без готівковій формі (із застосу ванням платіжних карток, пла тіжних чеків, жетонів тощо) пр и продажу товарів (наданні по слуг) у сфері торгівлі, громад ського харчування та послуг зобов'язані: 1) проводити розра хункові операції на повну су му покупки (надання послуги) ч ерез зареєстровані, опломбов ані у встановленому порядку та переведені у фіскальний р ежим роботи реєстратори розр ахункових операцій з роздрук уванням відповідних розраху нкових документів, що підтве рджують виконання розрахунк ових операцій, або у випадках , передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрован их у встановленому порядку р озрахункових книжок; 2) видав ати особі, яка отримує або пов ертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, ро зрахунковий документ встано вленої форми на повну суму пр оведеної операції.
Визначення реєстратора ро зрахункових операцій містит ься в ст. 2 Закону України "Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій в сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг" - це пристр ій або програмно-технічний к омплекс, в якому реалізовані фіскальні функції і який при значений для реєстрації розр ахункових операцій при прода жу товарів (наданні послуг), о перацій з купівлі-продажу ін оземної валюти та/або реєстр ації кількості проданих това рів (наданих послуг).
До реєстраторів розрахунк ових операцій відносяться: е лектронний контрольно-касов ий апарат, електронний контр ольно-касовий реєстратор, ко мп'ютерно - касова система, еле ктронний таксометр, автомат з продажу товарів (послуг) тощ о.
Також, зазначеним Законом в изначено, що автомат з продаж у товарів (послуг) - реєстрато р розрахункових операцій, як ий в автоматичному режимі зд ійснює видачу (надання) за гот івкові кошти або із застосув анням платіжних карток, жето нів тощо товарів (послуг) і заб езпечує відповідний облік їх кількості та вартості.
Отже, виходячи з системного аналізу термінів, визначени х у ст. 2 Закону України "Про зас тосування реєстраторів розр ахункових операцій в сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг", колегія судді в приходить до висновку, що ав томат з продажу товарів (посл уг) може бути визначений як ре єстратор розрахункових опер ацій в розумінні ст. 2 Закону У країни "Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій в сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг " лише за умови наявності в ньо му фіскальних функцій.
Відповідно до п. 2 Порядку ре єстрації, опломбування та за стосування реєстраторів роз рахункових операцій за товар и (послуги), затвердженого нак азом ДПА України “Про затвер дження нормативно-правових а ктів до Закону України “Про з астосування реєстраторів ро зрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харч ування та послуг” від 01.12.2000 р. № 61 4 (зі змінами та доповненнями, зареєстровано в Міністерств і юстиції України 05.02.2001 р. за № 107/52 98, до реєстрації приймаються р еєстратори розрахункових оп ерацій, модифікації яких вкл ючено до Державного реєстру РРО, з урахуванням сфер їх зас тосування та за умови, що стро к служби, встановлений у техн ічній документації на РРО, не вичерпано, а також з врахуван ням строків реєстрації, уста новлених Державним реєстром .
На виконання вимог ст. 12 Зако ну України “ Про застосуванн я реєстраторів розрахункови х операцій у сфері торгівлі, г ромадського харчування та по слуг ” від 06.07.95 р. № 265/95-ВР (у редакц ії Закону України від 01.06.2000 р. № 17 76-III, зі змінами та доповненнями ), постановою Кабінету Мініст рів України “ Про затверджен ня Положення про Державний р еєстр реєстраторів розрахун кових операцій ” від 29.08.2002 р. № 1315 з атверджено Положення про Дер жавний реєстр (зі змінами та д оповненнями.
Згідно з визначенням норм ц ього Положення Державний реє стр РРО - це перелік моделей реєстраторів розрахункових операцій, їх модифікацій віт чизняного та іноземного виро бництва, які відповідають ви могам нормативно-правових ак тів і нормативних документів , пройшли державну сертифіка цію і дозволені для застосув ання під час здійснення розр ахункових операцій у сфері т оргівлі, громадського харчув ання та послуг.
Державний реєстр складаєт ься з двох частин: перша місти ть перелік моделей, дозволен их до первинної реєстрації в органах державної податково ї служби; друга - перелік мод елей, строк первинної реєстр ації (дії сертифікатів відпо відності) яких закінчився. Та кі моделі повторно включають ся до першої частини Державн ого реєстру в порядку, встано вленому для первинної реєстр ації моделі.
Строком первинної реєстра ції моделі вважається гранич ний строк, до закінчення яког о дозволяється реєструвати в органах ДПС конкретні модел і, що раніше не були зареєстро вані, який визначається згід но із строком дії сертифікат а відповідності моделі з кон кретною версією внутрішньог о програмного забезпечення ( пп. 2 п. 4 Положення № 1315).
В акті перевірки від 30.03.2010 рок у, висновки якого слугували д ля прийняття оскарженого рі шення, стверджується, що пози вачем не забезпечено проведе ння розрахункової операції н а повну суму наданої послуги , гри на 1 гральному автоматі, я кий знаходився в залі гральн их автоматів та був в робочом у стані. Тобто, відповідач ств ерджує про обов' язок позива ча забезпечити проведення ро зрахункової операції безпос ередньо через наявний гральн ий автомат, залишаючи поза ув агою наявність в залі гральн их автоматів належним чином зареєстрованого та переведе ного у фіскальний режим робо ти реєстратора розрахункови х операцій, про що зазначено а кті перевірки.
Таким чином, основним поруш енням встановленого порядк у розрахунків за товари (посл уги), на думку відповідача, бул о те, що позивач використовув ав автомат з продажу гральни х послуг, який не виконує фіск альних функцій. Тому, відпові дач стверджував, що проведен ня розрахункових операцій че рез гральний автомат, який не зареєстрований в органах де ржавної податкової служби і не переведений у фіскальний режим роботи, тягне за собою з астосування передбаченої п. 2 ст. 17 Закону України “Про заст осування реєстраторів розра хункових операцій у сфері то ргівлі, громадського харчува ння та послуг”- 20 неоподаткова них мінімумів доходів громад ян за кожен такий автомат.
Колегія суддів вважає такі ствердження відповідача нео бґрунтованими з огляду на ві дсутність у позивача можливо сті використовувати у своїй підприємницькій діяльності автомат з продажу гральних п ослуг, який зареєстрований в органах державної податково ї служби та переведений у фіс кальний режим роботи.
Так, в Державному реєстрі ре єстраторів розрахункових оп ерацій, який на момент провед ення перевірки діяв в редакц ії Наказу Державної податков ої адміністрації від 10.09.2008 року № 581 "Про затвердження Державн ого реєстру реєстраторів роз рахункових операцій у новій редакції", не було внесено від повідних змін про наявність відповідних автоматів з про дажу послуг у сфері гральног о бізнесу. Так, в розділі 7 част ини 1 Державного реєстру сере д реєстраторів розрахункови х операцій, дозволених до пер винної реєстрації, зазначені лише два види апаратів з прод ажу товарів (послуг), проте жод ен не призначений для викори стання у сфері грального біз несу. Відсутні такі апарати і в розділі 6 частини 2 Державно го реєстру. Зазначене зумовл ює відсутність можливості у позивача зареєструвати наяв ний у нього гральний автомат в органах державної податко вої служби, як належний реєст ратор розрахункових операці й, згідно вимог Порядку № 614.
Крім цього, відповідно до По станови Кабінету Міністрів У країни "Про терміни переведе ння суб'єктів підприємницько ї діяльності на облік розрах ункових операцій у готівкові й та безготівковій формі із з астосуванням реєстраторів р озрахункових операцій" № 121 ві д 7 лютого 2001 р. (надалі Постанов а №121) у п. 6 Додатку до нього вста новлені конкретні строки пер еведення суб'єктів підприємн ицької діяльності на розраху нки із застосуванням РРО, а са ме: при використанні гральни х автоматів - з 31 грудня 2006 р.
Пунктом 2 Постанови № 121 перед бачено, що Міністерство екон оміки повинно забезпечити до 1 липня 2001 року розроблення тех нічних вимог до автоматів з п родажу товарів (послуг), а Міні стерство промислової політи ки забезпечити до 1 лютого 2003 ро ку організацію розроблення а втоматів з продажу товарів (п ослуг), які відповідатимуть з азначеним вимогам, а також за пам'ятовуючих пристроїв (фіс кальної пам'яті) для оснащенн я автоматів, що вже діють.
До теперішнього часу вищев казані вимоги до автоматів з продажу товарів (послуг) не ро зроблені, а організація розр облення автоматів з продажу товарів (послуг), які відповід атимуть зазначеним вимогам, а також запам'ятовуючих прис троїв (фіскальної пам'яті) для оснащення автоматів, що вже д іють, не здійснена, що унеможл ивлює законне використання п озивачем реєстраторів розра хункових операцій для автоно мних систем електронної коме рції - гральних автоматів.
Наказом Державної податко вої адміністрації за № 430 від 01. 07.2008 р. до Державного реєстру вк лючено комп”ютерно-касову си стему “Фіскал”, призначену д ля фіскалізації гральних авт оматів, автоматизації збору, обліку та контролю даних про функціонування залів гральн их автоматів. Однак, сам граль ний автомат від встановлення даної системи не стає реєстр атором розрахункових операц ій, оскільки розрахунковий д окумент видає комп”ютерно-ка сова система, а не безпосеред ньо гральний автомат. Крім то го, у позивача відсутня можли вість зареєструвати існуючи й гральний автомат в органах державної податкової служби , як належний реєстратор розр ахункових операцій, згідно в имог Порядку № 614.
Між тим, відповідач застосу вав фінансові санкції за ст. 17 Закону України "Про застосув ання реєстраторів розрахунк ових операцій в сфері торгів лі, громадського харчування та послуг" за застосування по зивачем при здійсненні розра хункових операцій неперевед еного у фіскальний режим роб оти, незареєстрованого та не опломбованого реєстратора р озрахункових операцій.
З акту перевірки від 30.03.2009 рок у вбачається, що в залі гральн их автоматів, який перевіряв ся, використовувався MINI - 600.02”, що має фіскальний № 161000618 та постан овлено на облік у ДПІ, про що з азначено в п. 2.1.1 вказаного акту .
Отже, позивач використовув ав реєстратор розрахункових операцій, який зареєстрован ий, опломбований у встановле ному порядку, переведений у ф іскальний режим роботи та пр аво на гру здійснювалось піс ля оплати такої послуги чере з реєстратор розрахункових о перацій з видачею чеку.
Тому, колегія суддів не пого джується з висновками суду п ершої інстанції про порушенн я позивачем вимог п. 1, 2 ст. 3 Зако ну України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій в сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг".
Згідно з ч. 2 ст. 71 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни в адміністративних сп равах про протиправність ріш ень, дій чи бездіяльності суб 'єкта владних повноважень об ов'язок щодо доказування пра вомірності свого рішення, ді ї чи бездіяльності покладаєт ься на відповідача, якщо він з аперечує проти адміністрати вного позову.
Колегія суддів, зважаючи на заперечення позивача про пр отиправність застосованої д о нього штрафної (фінансової ) санкції, зауважує про відсут ність належних та достатніх доказів по справі на підтвер дження правомірності прийня того відповідачем рішення ві д 17.04.2009 р.
Згідно ч. 2 ст. 205 Кодексу адмін істративного судочинства Ук раїни, суд апеляційної інста нції за наслідками розгляду апеляційної скарги може своє ю постановою змінити постано ву суду першої інстанції або прийняти нову постанову, яки ми суд апеляційної інстанції задовольняє або не задоволь няє позовні вимоги.
Отже, враховуючи викладене , колегія суддів, вважає, що пр и прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанці ї дійшов помилкового виснов ку про відмову в задоволенні позовних вимог, а тому постан ова суду першої інстанції че рез порушення ним норм матер іального права, які призвели до неправильного вирішення справи, підлягає скасуванню, з прийняттям нової постанов и про задоволення позовних в имог.
Керуючись ст. ст. 160, 195, п.3 ст. 198, п. 4 ст. 202, ч.2 ст. 205, ст. ст. 207, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинс тва України, колегія суддів
П О С Т А Н О В И Л А:
Апеляційну скаргу При ватного підприємства "Гейм-с ервіс" задовольнити.
Постанову Полтавського ок ружного адміністративного с уду від 21.01.2010 р. по справі № 2-а-46301/09 /1670 за позовом Приватного під приємства "Гейм-сервіс" до Ка рлівської міжрайонної держа вної податкової інспекції По лтавської області про скасув ання рішення про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій скасувати.
Прийняти нову постанову, як ою задовольнити позовні вимо ги Приватного підприємства " Гейм-сервіс".
Визнати протиправним та ск асувати рішення Карлівської міжрайонної державної подат кової інспекції Полтавської області № 0000702303 від 17.04.2009 року про застосування штрафних (ф інансових) санкцій.
Постанова набирає чинност і з моменту її проголошення т а може бути оскаржена у касац ійному порядку протягом міся ця з дня складання постанови у повному обсязі шляхом пода чі касаційної скарги безпосе редньо до Вищого адміністрат ивного суду України.
Головуючий суддя < підпис > Бенедик А.П.
Судді < підпис >
< підпис > Кононенко З.О.
Кал иновський В.А.
< Список > < Текст >
Повний текст постанови виг отовлений 02.08.2010 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.07.2010 |
Оприлюднено | 23.10.2010 |
Номер документу | 11741737 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Бенедик А.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні