Рішення
від 29.02.2024 по справі 340/10639/23
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 лютого 2024 року м. Кропивницький Справа № 340/10639/23

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Кравчук О.В. розглянув у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КАСКАД ГРЕЙН» (код ЄДРПОУ - 44917308; адреса: вул. Свердлівська, 1А, Кіровоградської області, 27519)

до: Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ 43995486; адреса: вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25006)

Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; Львівська площа, 8, м. Київ, 04053)

про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії.

Товариство з обмеженою відповідальністю «КАСКАД ГРЕЙН» звернулося до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 17.10.2023 №9731567/44917308, від 17.10.2023 р. №9731566/44917308, від 17.10.2023 №9731564/44917308, від 17.10.2023 №9731561/44917308, від 17.10.2023 №9731565/44917308, від 17.10.2023 №9731562/44917308, від 17.10.2023 №9731563/44917308, від 17.10.2023 р. №9731953/44917308;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №33 від 26.09.2023; №24 від 20.09.2023; №30 від 22.09.2023; №37 від 27.09.2023; №35 від 27.09.2023; №32 від 25.09.2023; №28 від 21.09.2023 та №34 від 26.09.2023 виписані та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю «КАСКАД ГРЕЙН» (код ЄДРІІОУ 44917308).

Позов мотивовано тим, що оскаржувані рішення прийнято відповідачем-1 безпідставно, оскільки Товариство подало письмові пояснення щодо господарських операцій, які стали передумовою для складення податкових накладних, реєстрація яких зупинена, а також копії документів на їх підтвердження відповідно до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України № 1165 від 11.12.2019. Однак подані пояснення та документи не були взяті контролюючим органом до уваги. До того ж позивач вказує, що оскаржувані ним рішення відповідача-1 не містять конкретної інформації щодо підстав їх прийняття, не наведено жодної інформації щодо причин та підстав для прийняття рішень про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Позивач стверджує, що він є сумлінним платником податків, а господарські операції, за якими складено податкові накладні, підтверджуються необхідними первинними документами, копії яких надавалися відповідачу.

Відповідачі позовних вимог не визнали. У поданих відзивах на позовну заяву вказали, що оскаржені рішення прийняті законно, обґрунтовано та у спосіб, передбачений законом, відповідно до норм Податкового кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 року №1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідачі вказували, що поданих позивачем документів недостатньо для реєстрації податкових накладних.

Судом вчинені такі процесуальні дії та розглянуті заяви і клопотання сторін у справі:

- ухвалою судді Кіровоградського окружного адміністративного суду від 15 січня 2024 року відкрито провадження в адміністративній справі, справу вирішено розглядати у порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Розглянувши подані сторонами заяви по суті справи, додані до них документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно і неупереджено оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд

У С Т А Н О В И В:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Каскад Грейн» (код ЄДРПОУ - 44917308) зареєстроване як юридична особа 09.06.2023 року.

Основним видом економічної діяльності товариства є: 10.61 «Виробництво продуктів борошно-круп`яної промисловості».

Так, ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» закуповує зерно пшениці (код з УКТ ЗЕД1001), з якої виготовляється: борошно пшеничне вищого та першого ґатунків (код з УКД ЗЕД 1001001500), крупа манна (код УКТ ЗЕД 1103119000), висівки пшеничні (код УКТ ЗЕД 2302309000).

Зерно пшениці закуповується у сільськогосподарських виробників-резидентів України.

Для виготовлення борошна пшеничного та іншої продукції закуплене зерно пшениці передається на переробку як давальницька сировина ТОВ «СВІТЛОВОДСЬК МЛИН» згідно Договору на переробку давальницької сировини №2807-1 від 28.07.2023 року.

У вересні 2023 року ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» закуплено зерно пшениці:

- у С(Ф)Г «НИВА-1» (код ЄДРПОУ 21897247) згідно Договору купівлі-продажу №14 від 11.08.2023р. в кількості 50,76т. Придбання зерна пшениці оформлене видатковою накладною №РН-0000039 від 15.09.2023 р.; перевезення - товарно-транспортними накладними №75 від 12.09.2023 р. на 25,42 т., та №74 від 12.092023 р. на 25,34 т. Перевезення зерна пшениці здійснювалось за рахунок С(Ф)Г «НИВА-1).

- у ТОВ «ЦВІТНА-АГРО» (код ЄДРПОУ 35603603) згідно Договору купівлі-продажу №10 від 08.09.2023 р. в кількості 26,18 т. Придбання зерна пшениці оформлене видатковою накладною №68 від 08.09.2023 р.; перевезення - товарно-транспортною накладною №1 від 08.09.2023 р., перевезення здійснювалось транспортом ТОВ «ЦВІТНА-АГРО».

- у ФГ «ВІДРОДЖЕННЯ-2007» (код ЄДРПОУ 32274909) згідно Договору купівлі-продажу №8 від 01.09.2023 р. в кількості 23,62 т. Придбання зерна пшениці оформлене видатковою накладною №2 від 01.09.2023 р.; перевезення - товарно-транспортною накладною №11 від 11.09.2023 р.

- у ТОВ «КОЛОС БОГОДАРІВКА» (код ЄДРПОУ 36268292) згідно Договору купівлі-продажу №5 від 17.08.2023 р. в кількості 118,88 т.

Придбання зерна пшениці оформлене видатковими накладними; перевезення - товарно-транспортними накладними:

- видаткова накладна №131 від 01.09.2023 р. на 49,96 т., товарно-транспортні накладні №7 від 01.09.2023 р. на 22,78 т., №8 від 01.09.2023 р. на 27,18 т.;

- видаткова накладна №133 від 08.09.2023 р. на 22,76 т., товарно-транспортна накладна №11 від 08.09.2023 р. на 22,76 т.;

- видаткова накладна №132 від 05.09.2023 р. на 46,16 т., товарно-транспортні накладні №9 від 05.09.2023 р. на 22,26 т., №10 від 05.09.2023 р. на 23,9 т.

Перевезення зерна пшениці здійснювалось транспортом ТОВ «КОЛОС БОГОДАРІВКА».

У серпні-вересні 2023 року ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» закуплено зерна пшениці 3872 тис. тон у ТОВ «ЦАРИЧАНСЬКЕ АГРО» (код ЄДРПОУ 41657062), ТОВ «КОЛОС-БОГОДАРІВКА» (код ЄДРПОУ 36268292), ТОВ «ПРОМІНЬ ЛАН» (код ЄДРПОУ 03771608), АФ «СОНЯШНИК» (код ЄДРПОУ 33604741), ФГ «АВАНГАРД-Т» (код ЄДРПОУ 38065834) та інших юридичних осіб.

ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» (КОД ЄДРПОУ 44917308) укладено Договір поставки №14 від 01 серпня 2023 року з ТОВ «КОХНІВСЬКИЙ ХЛІБ» (код ЄДРПОУ 42029535), згідно з яким ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» постачає, а ТОВ «КОХНІВСЬКИЙ ХЛІБ» приймає та оплачує товар (борошно пшеничне).

20.0.2023 р. відвантажено борошна в кількості 23460 кг. на суму 244077,84 грн. в тому числі ПДВ 40679,64 грн., що відображено у видатковій накладній №РН-00053 та товарно-транспортній накладній №0000000052 від 20.09.2023 р.

За даною операцією виписана податкова накладна №24 від 20.09.2023 року.

26.09.2023 р. відвантажено борошна в кількості 23680 кг. на суму 246366,72 грн. в тому числі ПДВ 41061,12 грн., що відображено у видатковій накладній №РН-00061 та товарно-транспортній накладній №0000000058 від 26.09.2023 р.

За даною операцією виписана податкова накладна №33 від 26.09.2023 року.

Відповідно до приписів п.201.16. ст.201 ПКУ ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» складені податкові накладні №33 від 26.09.2023 р. та №24 від 20.09.2023 р. направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої інформації розділу ЄРПН з електронного кабінету платника податків, податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено.

На виконання п.201.16. ст.201 ПКУ ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» 10.10.2023 р. було направлено на адресу ГУ ДПС у Кіровоградській області письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній та додано копії первинних бухгалтерських документів.

Рішенням комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області від 17.10.2023 р. №9731567/44917308 та №9731566/44917308 було відмовлено у реєстрації податкових накладних №33 від 26.09.2023 р. та №24 від 20.09.2023 р. з формулюванням надання платником податків копій документів складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: Встановлено відсутність копій документів, що підтверджують наявність складського зберігання готової продукції (борошна, пшениці) та виробничих потужностей, необхідних для здійснення господарської діяльності (право власності чи договір оренди виробничих машин, обладнання тощо). Згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України у платника відсутні об`єкти оподаткування необхідні для здійснення господарської діяльності.

Регіональна комісія в оскаржуваних рішеннях зазначає, що «Встановлено відсутність копій документів, що підтверджують наявність складського зберігання готової продукції (борошна, пшениці) та виробничих потужностей, необхідних для здійснення господарської діяльності (право власності чи договір оренди виробничих машин, обладнання тощо).

28.10.2023 р. ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» до Державної податкової служби України було подано скарги на рішення комісії ДПСУ, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН від 17.10.2023 р. №9731566/44917308 та від 17.10.2023 р. №9731567/44917308 з детальними поясненнями та копіями документів.

25.04.2023 р. комісією ДПСУ було прийнято рішення за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі, яким скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівна про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін» з підстави: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складський документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» (КОД ЄДРПОУ 44917308) укладений Договір поставки №13 від 01 серпня 2023 року з ТОВ МПП «ІЛОНА» (код ЄДРПОУ 21074698), згідно з яким ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» постачає, а МПП «ІЛОНА» приймає та оплачує товар (борошно пшеничне).

22.09.2023 р. відвантажене борошно пшеничне в кількості 24990кг. на суму 292383,00 грн. в тому числі ПДВ 48730,50 грн., що відображено у видатковій накладній №РН-00057 та товарно-транспортній накладній №0000000056 від 22.09.2023 р. Товар прийнятий за Довіреністю №166 від 22.09.2023 р.

За даною операцією виписана податкова накладна №30 від 22.09.2023 року.

25.09.2023 р. відвантажено борошно пшеничне в кількості 5000 кг. на суму 58500,00 грн. в тому числі ПДВ 9750,00 грн., що відображено у видатковій накладній №РН-00060 та товарно-транспортній накладній №0000000057 від 25.09.2023 р. Товар прийнятий за довіреністю №167 від 25.09.2023 р.

За даною операцією виписана податкова накладна №32 від 25.09.2023року.

27.09.2023 р. відвантажено борошно пшеничне в кількості 5000 кг. на суму 58500,00 грн. в тому числі ПДВ 9750,00 грн., що відображено у видатковій накладній №РН-00062 та товарно-транспортній накладній №0000000059 від 27.09.2023 р. Товар прийнятий за Довіреністю №168 від 27.09.2023 р.

За даною операцією виписана податкова накладна №35 від 27.09.2023року.

27.09.2023 р. відвантажено борошно пшеничне в кількості 22940 кг. на суму 268398,00 грн. в тому числі ПДВ 44733,00 грн., що відображено у видатковій накладній №РН-0064 та товарно-транспортній накладній №0000000061 від 27.09.2023 р. Товар прийнятий за Довіреністю №170 від 27.09.2023 р.

За даною операцією виписана податкова накладна №37 від 27.09.2023року.

Відповідно до приписів п.201.16. ст.201 ПКУ ТОВ «КАСКАД ЕРЕЙН» складені податкові накладні №30 від 22.09.2023 р., №37 від 27.09.2023р., №35 від 27.09.2023 р., №32 від 25.09.2023 р. направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої інформації розділу ЄРПН з електронного кабінету платника податків, податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено.

На виконання п.201.16. ст.201 ПКУ ТОВ «КАСКАД ЕРЕЙН» 12.07.2023 р. було направлено на адресу ГУ ДПС у Кіровоградській області письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній та додано копії первинних бухгалтерських документів.

Однак, рішенням комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області від 17.10.2023 р. №9731564/44917308, №9731561/44917308, №9731565/44917308, №9731562/44917308 було відмовлено у реєстрації податкових накладних №30 від 22.09.2023 р., №37 від 27.09.2023 р., №35 від 27.09.2023 р., №32 від 25.09.2023 р. з формулюванням: надання платником податків копій документів складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: Встановлено відсутність копій документів, що підтверджують наявність складського зберігання готової продукції (борошна, пшениці) та виробничих потужностей, необхідних для здійснення господарської діяльності (право власності чи договір оренди виробничих машин, обладнання тощо). Згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України у платника відсутні об`єкти оподаткування необхідні для здійснення господарської діяльності.

Регіональна комісія в оскаржуваних рішеннях зазначає, що Встановлено відсутність копій документів, що підтверджують наявність складського зберігання готової продукції (борошна, пшениці) та виробничих потужностей, необхідних для здійснення, господарської діяльності (право власності чи договір оренди виробничих машин, обладнання тощо).

28.10.2023 р. ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» до Державної податкової служби України було подано скарги на рішення комісії ДПСУ, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН від 17.10.2023 р. №9731564/44917308, від 17.10.2023 р. №9731561/44917308, від 17.10.2023 р. №9731565/44917308, від 17.10.2023 р. №9731562/44917308 з детальними поясненнями та копіями документів.

03.11.2023 р. та 07.11.2023 р. комісією ДПСУ було прийнято рішення за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі, яким «залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівна про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін» з підстави: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» (КОД ЄДРПОУ 44917308) укладено Договір поставки №622 від 01 серпня 2023 року з ТОВ «ДНК ГРУП» (код ЄДРПОУ. 38302235), згідно з яким ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» постачає, а ТОВ «ДНК ГРУП» приймає та оплачує товар (борошно пшеничне).

21.09.2023 р. відвантажено борошно пшеничне в кількості, 10000 кг. на суму 108960,00 грн. в тому числі ПДВ 18160,00 грн., що відображено у видатковій накладній №РН-00055 та товарно-транспортній накладній №0000000054 від 21.09.2023 р.

За даною операцією виписана податкова накладна №28 від 21.09.2023 року.

Доставка товару здійснена найманим транспортом згідно Договору №7 від 21.09.2023 року з ФОП ОСОБА_1 , що підтверджується Актом надання послуг №210 від 22.09.2023 р. Оплата за послуги проведена 28.09.2023 р., що підтверджується платіжною інструкцією №208.

Відповідно до приписів п.201.16. ст.201 ПКУ ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» складену податкову накладну №28 від 21.09.2023 р. направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої інформації розділу ЄРПН з електронного кабінету платника податків, податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено.

На виконання п.201.16. ст.201 ПКУ ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» 13.10.2023 р. було направлено на адресу ГУ ДГТС у Кіровоградській області письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній та додано копії первинних бухгалтерських документів.

Однак, рішенням комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області від 17.10.2023 р. №9731563/44917308 було відмовлено у реєстрації податкової накладної №28 від 21.09.2023 р. з формулюванням: надання платником податків копій документів складених із порушенням, законодавства. Додаткова інформація: Встановлено відсутність копій документів, що підтверджують наявність складського зберігання готової продукції (борошна, пшениці) та виробничих потужностей, необхідних для здійснення господарської діяльності (право власності чи договір оренди виробничих машин, обладнання тощо). Згідно відомостей інформаційно-аналітичних систем ДПС України у платника відсутні об`єкти оподаткування необхідні для здійснення господарської діяльності.

Регіональна комісія в оскаржуваному рішенні зазначає, що встановлено відсутність копій документів, що підтверджують наявність складського зберігання готової продукції (борошна, пшениці) та виробничих потужностей, необхідних для здійснення господарської діяльності (право власності чи договір оренди виробничих машин, обладнання тощо).

28.10.2023 р. ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» до Державної податкової служби України було подано скарги на рішення комісії ДПСУ, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН від 17.10.2023 р. №9731563/44917308 з детальними поясненнями та копіями документів.

07.11.2023 р. комісією ДПСУ було прийнято рішення за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі, яким «залишено скаргу без задоволення та рішення комісії регіонального рівна про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін» з підстави: «ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Між ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» (код ЄДРПОУ 44917308) та ФОП ОСОБА_2 (код ДРФО НОМЕР_1 ) укладено Договір купівлі-продажу №3 від 01 серпня 2023 року. Предметом Договору є купівля-продаж борошна пшеничного.

Згідно з умовами Договору ФОП ОСОБА_3 26 вересня 2023 року перераховано кошти в сумі 3060000,00 грн. на поточний рахунок ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» як аванс за борошно пшеничне (рахунок №45 від 26.09.2023 р.).

За першою подією (отримання авансу) ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» виписана податкова накладна №34 від 26.09.2023 р.

Відповідно до приписів п.201.16. ст.201 ПКУ ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» складену податкову накладну №34 від 26.09.2023 р. направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно отриманої інформації розділу ЄРПН з електронного кабінету платника податків, податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено.

На виконання п.201.16. ст.201 ПКУ ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» 02.10.2023р. було направлено на адресу ГУ ДПС у Кіровоградській області письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній та додано копії первинних бухгалтерських документів.

05.10.2023 року ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» отримано повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та копій документів №9656601/44917308. У Повідомленні зазначено про необхідність подання копій документів щодо постачання товарів, зберігання продукції, транспортування, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній. Відсутні копії повного пакету документів, зокрема: підтверджуючі документи щодо придбання пшениці (договори постачання, рахунки, ВН, ТТН, платіжні документи), договори складського, зберігання готової продукції, (борошна, пшеничного), договори надання транспортних послуг (перевезення пшениці, перевезення борошна), ТТН на транспортування борошна ФОП ОСОБА_3

12.10.2023 року ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» надані додаткові пояснення з детальним описом та копіями документів.

Рішенням комісії ГУ ДПС у Кіровоградській області від 17.10.2023 р. №9731953/44917308 було відмовлено у реєстрації податкової накладної № 34 від 26.09.2023 р. з формулюванням: ненаданням / частковим, наданням додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Єдиному реєстрі податкових накладних, при отриманні повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та/або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, платником податку. Додаткова інформація - відсутня.

Регіональна комісія у повідомленні про необхідність надання додаткових пояснень та копій документів №9656601/44917308 зазначає про необхідність подання копій документів щодо постачання товарів, зберігання продукції, транспортування, інших документів, що підтверджують інформацію, зазначену у податковій накладній. Відсутні копії повного пакету документів, зокрема: підтверджуючі документи щодо придбання пшениці(договори постачання, рахунки, ВН, ТТН, платіжні документи), договори складського зберігання готової продукції, (борошна, пшеничного), договори надання транспортних послуг (перевезення пшениці, перевезення борошна), ТТН на транспортування борошна ФОП ОСОБА_3

28.10.2023 р. ТОВ «КАСКАД ГРЕЙН» до Державної податкової служби України було подано скаргу на рішення комісії ДПСУ, яка приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН від 17.10.2023 р. №9731953/44917308 з детальними поясненнями та копіями документів.

07.11.2023 р. комісією ДПСУ було прийнято рішення за результатами розгляду скарг щодо рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі, яким скаргу залишено без задоволення та рішення комісії регіонального рівна про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін з підстави: ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням первинних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погодившись з рішеннями про відмову у реєстрації податкових накладних, позивач звернувся до суду з даним позовом.

Вирішуючи правовий спір, що виник між сторонами, суд виходить з такого.

Стаття 19 Конституції України зобов`язує органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України (далі - ПК України).

За правилами підпунктів «а» та «б» пункту 185.1. статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: а) постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу в користування лізингоотримувачу/орендарю; б) постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Відповідно до підпункту «а» пункту 187.1. статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Пунктом 201.7 статті 201 Податкового кодексу України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з пунктом 74.2 статті 74 Податкового кодексу України, в ЄРПН забезпечується проведення постійного автоматизованого моніторингу відповідності податкових накладних критеріям оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації таких податкових накладних в ЄРПН.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної в ЄРПН може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11 грудня 2019 року №1165 (набрала чинності 01.02.2020 року), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку № 1165).

Відповідно до отриманих платником податків квитанцій, реєстрація поданих Товариством податкових накладних в ЄРПН зупинена у зв`язку тим, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1206 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операції.

Критерії ризиковості здійснення операцій визначені Додатком 3 до Порядку №1165.

Так, пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки, мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Тобто, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної зазначення конкретного критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій. Зокрема, контролюючим органом не наведено обґрунтування того, що обсяг постачання товару/послуги, зазначених у податкових накладних/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС, що свідчить про необґрунтованість такої квитанції.

Відтак, зупинення реєстрації податкових накладних не відповідає вимогам, що встановлені до неї пунктом 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення у відповідній квитанції критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (-их) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкової накладної стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованої квитанції вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Також відповідач-1 не надав обґрунтованих розрахунків того, що обсяг поставленого позивачем товару перевищує величину залишку виробленого/придбаного ним товару.

З огляду на вказане, зупинення реєстрації податкових накладних, на переконання суду, не відповідає вимогам, пункту 11 Порядку №1165 в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначено наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520 письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З аналізу вищезазначеного видно, що є вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

Як видно з матеріалів справи, позивач виконав вимоги контролюючого органу та надав відповідачеві-1 відповідні пояснення, та надав копії наявних документів, що підтверджують проведення спірних господарських операцій.

Доказів та обґрунтувань щодо того, що подані документи складені/оформлені з порушенням вимог чинного законодавства, відповідачі не надали.

Конкретних вимог щодо необхідності подання позивачем вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної відповідач-1 не сформулював: не зазначено, яких саме документів не надано та яких саме документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

При цьому, можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

Натомість, на переконання суду, надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних та інших документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентами та були достатніми для прийняття податковим органом рішення про реєстрацію податкової накладної.

Окрім того, у постановах від 12 листопада 2019 року у справі №816/2183/18, від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18, від 18 лютого 2020 року у справі №360/1776/19, від 27 квітня 2020 року у справі №360/1050/19, від 18 червня 2020 року у справі №824/245/19-а та ряду інших суд касаційної інстанції наголошував на тому, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Рішення відповідача-1 про відмову в реєстрації податкових накладних є актами індивідуальної дії.

Загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії, як до акту правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття.

Невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічний правовий висновок викладено Верховним Судом у постанові від 04 грудня 2018 року у справі № 821/1173/17.

Європейським Судом з прав людини (далі - ЄСПЛ) у рішенні по справі «Суомінен проти Фінляндії» (Suominen v. Finland) №37801/97 від 01.07.2003 вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Матеріали справи не містять належних і достатніх доказів спростування відповідачем-1, як суб`єктом владних повноважень, тверджень позивача та/або наведення відповідних мотивів прийняття спірних рішень, а також підстав для неврахування наданих позивачем комісії регіонального рівня документів. Викладене обумовлює висновок суду про наявність підстав для визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 17.10.2023 року №9731567/44917308, №9731566/44917308, №9731564/44917308, №9731561/44917308, №9731565/44917308, №9731562/44917308, №9731563/44917308 та №9731953/44917308

Одночасно, у межах спірних правовідносин, суд звертає увагу на той факт, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України.

Предметом розгляду, у даному випадку, є виключно підстави правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентом.

У свою чергу, при реєстрації податкової накладної фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. А тому, суд за результатами розгляду справи не робить висновків щодо реальності операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкової накладної.

З приводу позовної вимоги щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати подані позивачем податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, суд зазначає таке.

Відповідно до пунктів 3, 6 частини другої статті 245 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі задоволення позову суд може прийняти рішення про визнання дій суб`єкта владних повноважень протиправними та зобов`язання останнього вчинити певні дії.

Оскільки в ході розгляду даної справи суд дійшов висновку про протиправність рішень комісії регіонального рівня про відмову у реєстрації вказаних податкових накладних позивача в Єдиному реєстрі податкових накладних, та відповідно про наявність підстав про задоволення позову в цій частині, то останнє тягне за собою необхідність зобов`язання ДПС України, як адміністратора Єдиного реєстру податкових накладних згідно підпункту 14.1.6 пункту 14.1 статті 14 ПК України, вчинити дії з метою відновлення порушених прав позивача.

Відповідно до пунктів 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.

Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням (пункт 20 Порядку №1246).

За таких обставин, суд вважає, що наявні обґрунтовані підстави для задоволення позовних вимог позивача щодо зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №33 від 26.09.2023; №24 від 20.09.2023; №30 від 22.09.2023; №37 від 27.09.2023; №35 від 27.09.2023; №32 від 25.09.2023; №28 від 21.09.2023 та №34 від 26.09.2023, днем їх надходження до Реєстру, що не є втручанням в дискреційні повноваження відповідача-2 та водночас належно та достатньо відновлює порушене право позивача.

Частина перша статті 143 КАС України зобов`язує суд вирішити питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

Відповідно до статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з такого.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

При розподілі судових витрат суд враховує, що такі витрати необхідно присудити на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень - Головного управління ДПС у Кіровоградській області, як відокремленого підрозділу ДПС, позаяк порушення права, яке потребувало судового захисту, в першу чергу пов`язано з прийняттям неправомірних рішень комісією Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, тоді як похідна вимога, що заявлена до ДПС України, обумовлена виключно процедурою реєстрації розрахунків коригування в ЄРПН, тобто є способом захисту порушеного права. При цьому, позивачем будь-яких дій чи рішень ДПС України не оскаржується.

Відповідно до частини першої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

При зверненні до суду позивачеві належало сплатити судовий збір у розмірі 21472,00 грн. Вказана сума була сплачена Товариством та підлягає безумовному стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1.

З огляду на зазначене, керуючись статтями 77, 78, 139, 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «КАСКАД ГРЕЙН» (код ЄДРПОУ - 44917308; адреса: вул. Свердлівська, 1А, Кіровоградської області, 27519) до Головного управління Державної податкової служби у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ ВП 43995486; адреса: вул. Велика Перспективна, 55, м. Кропивницький, Кіровоградська область, 25006), Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ 43005393; Львівська площа, 8, м. Київ, 04053) про визнання протиправними та скасування рішень та зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати Рішення комісії Головного управління ДПС у Кіровоградській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації від 17.10.2023 №9731567/44917308, від 17.10.2023 р. №9731566/44917308, від 17.10.2023 №9731564/44917308, від 17.10.2023 №9731561/44917308, від 17.10.2023 №9731565/44917308, від 17.10.2023 №9731562/44917308, від 17.10.2023 №9731563/44917308, від 17.10.2023 р. №9731953/44917308.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні: №33 від 26.09.2023; №24 від 20.09.2023; №30 від 22.09.2023; №37 від 27.09.2023; №35 від 27.09.2023; №32 від 25.09.2023; №28 від 21.09.2023 та №34 від 26.09.2023 року, складені та подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю «КАСКАД ГРЕЙН» (код ЄДРІІОУ 44917308), датою їх подання на реєстрацію.

Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «КАСКАД ГРЕЙН» (код ЄДРПОУ - 44917308) сплачений судовий збір у розмірі 21472,00 грн. за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Кіровоградській області (код ЄДРПОУ ВП 43995486).

Копію рішення надіслати учасникам справи.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, визначені статтями 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції в 30-денний строк з дня отримання повного тексту його копії.

Суддя Кіровоградського

окружного адміністративного суду О.В. КРАВЧУК

Дата ухвалення рішення29.02.2024
Оприлюднено07.03.2024
Номер документу117445428
СудочинствоАдміністративне
Сутьреєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, тоді як похідна вимога, що заявлена до ДПС України, обумовлена виключно процедурою реєстрації розрахунків коригування в ЄРПН, тобто є способом захисту порушеного права. При цьому, позивачем будь-яких дій чи рішень ДПС України не оскаржується. Відповідно до частини першої статті 132 Кодексу адміністративного судочинства України судові витрати складаються із судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. При зверненні до суду позивачеві належало сплатити судовий збір у розмірі 21472,00 грн. Вказана сума була сплачена Товариством та підлягає безумовному стягненню за рахунок бюджетних асигнувань відповідача-1. З огляду на зазначене, керуючись статтями 77, 78, 139, 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

Судовий реєстр по справі —340/10639/23

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Ухвала від 01.04.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Іванов С.М.

Рішення від 29.02.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. КРАВЧУК

Ухвала від 15.01.2024

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

О.В. КРАВЧУК

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні