Рішення
від 01.03.2024 по справі 380/22585/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

01 березня 2024 рокусправа № 380/22585/23

Львівський окружний адміністративний суд, у складі головуючої судді Морської Галини Михайлівни, розглянувши у письмовому провадженні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ТзОВ "Львівбудінвест" до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання зареєструвати податкову накладну, -

в с т а н о в и в :

ТзОВ "Львівбудінвест" (далі - позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Львівській області (далі - відповідач 1), Державної податкової служби України (далі - відповідач 2), в якому просить

- визнати протиправним та скасувати рішення комісії ГУ ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №9006944/35749021 від 16.06.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №17 від 25.04.2023 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №17 від 25.04.2023, складену Товариством з обмеженою відповідальністю "Львівбудінвест", датою її подання на реєстрацію.

Ухвалою від 29.09.2023 відкрите провадження у справі, визначено розгляд справи здійснювати в порядку спрощеного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні).

Ухвалою від 30.11.2023 суд відмовив Головному управлінню ДПС у Львівській області у задоволенні клопотання про розгляд справи за правилами загального провадження.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівбудінвест» виступало замовником будівництва об`єкту «Реконструкція нежитлових приміщень на вул. Т. Шевченка, 31 під багатофункціональний комплекс з об`єктами ділового, культурного, обслуговуючого, комерційного призначення та апартаментами». Спорудження якого здійснюється у відповідності до Договору №62-ФБ про спорудження Об`єкта будівництва від 11.06.2020, укладеного між ТОВ «Фінансова компанія «Фінбуд» код ЄДРПОУ 35000135 («Управитель») та ПП «Львівбудінвест» код ЄДРПОУ 35749021 (правонаступником якого є ТОВ «Львівбудінвест» («Забудовник»), згідно з якого забудовник на замовлення управителя зобов`язаний після закінчення об`єкту будівництва «Реконструкція нежитлових приміщень на вул. Т. Шевченка, 31 під багатофункціональний комплекс з об`єктами ділового, культурного, обслуговуючого, комерційного призначення та апартаментами». Перша черга будівництва. Будинки №1, №2 на генплані.», передати об`єкт інвестування у власність ТОВ «БК-ГМС» код ЄДРПОУ - 41768555 («Довіритель»).

Згідно з умовами договору №62-ФБ про спорудження Об`єкта будівництва від 11.06.2020 забудовник організовує спорудження об`єкта будівництва та передає довірителям об`єкти інвестування у власність. Закріплення за довірителем обраного ним об`єкта інвестування та передачу довірителям, які повністю проінвестували об`єкти інвестування відбувається шляхом видачі їм довідок відповідної форми - Довідка №5-36-39 від 19.04.2023 про право довірителя на набуття у власність об`єкта інвестування. Забудовник передає довірителю закріплений за ним об`єкт інвестування згідно Акту приймання-передачі нежитлового приміщення 25.04.2023. На виконання своїх зобов`язань ТОВ «Львівбудінвест» виписало ПН №17 від 25.04.2023р.

За результатами перевірки ПН, ДПС України направила позивачу квитанцію про зупинення реєстрації вказаних податкових накладних. Так Відповідачем 1 реєстрація ПН зупинена. Контролюючим органом запропоновано падати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН. Відповідачу 1 позивачем скероване Повідомлення про надання пояснень та копій документів щодо реєстрації ПН, в якому надані пояснення щодо операції, а разом із повідомленням скеровані сканкопії первинних документів, які підтверджують господарську операцію. Однак, спірними рішеннями Відповідач 1 відмовив в реєстрації ПН. Із змісту рішення слідує, що підставою для таких відмов контролюючий орган вказав надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.

Стверджує, що контролюючим органом не було направлено платнику податку повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень, а одразу прийняте рішення про відмову в реєстрації податкових накладних. Разом з тим зазначена в Рішенні про відмову в реєстрації ПН інформація не відповідає дійсності, оскільки всі долучені Позивачем документи до Повідомлення складені в суворій відповідності до вимог чинного законодавства України та податкових норм. Крім того, варто звернути увагу на те, що в Рішенні про відмову в реєстрації ПН контролюючим органом визначено загальні підстави прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних без вказівки, які саме документи складені з порушенням законодавства. Застосоване загальне поняття. При цьому, можливість розуміння платником податків, які саме документи на думку комісії складено з порушення вимог законодавства, прямо залежить від визначення контролюючим органом чіткого переліку документів, чого зроблено не було. Із вказаних підстав Позивач вважає спірне рішення таким, що суперечить вимогам законодавства, порушує його права та інтереси у сфері господарської діяльності, а тому підлягає скасуванню, а ПН - реєстрації.

Відповідач 1 надіслав суду відзив, у якому заперечив проти позову, мотивуючи наступним: «…Так, відповідно до рішення комісії про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 08.08.2023 №9321470/41549345 про відмову у реєстрації податкової накладної з підстав ненадання платником податку копій документів, а саме: розрахункових документів або банківських виписок. Як свідчать документи долучені Позивачем до повідомлення №2 від 02.08.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, то слід звернути увагу суду, що долучені документи, на які підприємство покликається як підставу відображення господарської операції: а саме: Як свідчать матеріали Позивач уклав договір з ТОВ «фінансова компанія «Фінбуд» від 11.06.2020 №62-ФБ, відповідно до умов якого здійснено реконструкцію нежитлових приміщень за адресою м. Львів, вул. Шевченка, 31 Згідно умов вищезгаданого договору Позивач лише організовує спорудження об`єкта будівництва і не є власником реконструйованих нежитлових приміщень за вказаною адресою, оскільки не є довірителем і не вносило кошти Управителю (ТОВ «фінансова компанія «Фінбуд»), а лише отримувало для проведення реконструкції нежитлових приміщень. Крім цього, на розгляд комісії Позивачем не надано доказів проведення оплати ТОВ «БК-ГМС» на користь Позивача суму грошових коштів в розмірі 1 618 107,50 грн., що ще раз підтверджує безпідставність виписування податкової накладної №17 Позивачем, оскільки він не є власником даних приміщень, а лише виконавцем реконструкції (докази в матеріалах справи відсутні).…».

Щодо зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних ПН, стверджує, що повноваження ДПС України щодо реєстрації податкових накладних в ЄРПН є дискреційними повноваженнями та виключною компетенцією уповноваженого органу, відтак зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних спірні ПН в ЄРПН є передчасним, в той час як належним способом захисту порушеного права є зобов`язання повторно розглянути питання щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН.

Розглянувши надані сторонами документи, з`ясувавши фактичні обставини справи, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду спору по суті, проаналізувавши норми законодавства які регулюють спірні відносини та їх застосування сторонами, суд зазначає наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівбудінвест» перебуває на обліку в ГУ ДПС У ЛЬВІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ з 13.10.2022. Товариство є платником податку на додану вартість з 06.12.2012 року.

Основними видами діяльності Товариства з обмеженою відповідальністю «Львівбудінвест» згідно КВЕД є: 41.10 організація будівництва будівель (основний); 41.20 будівництво житлових і нежитлових будівель; 43.99 Інші спеціалізовані будівельні роботи; 68.10 Купівля та продаж власного нерухомого майна; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах.

Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівбудінвест» виступало замовником будівництва об`єкту «Реконструкція нежитлових приміщень на вул. Т. Шевченка, 31 під багатофункціональний комплекс з об`єктами ділового, культурного, обслуговуючого, комерційного призначення та апартаментами».

Для виконання будівельно-монтажних робіт, а також, для розробки проектно- кошторисної документації, здійснення авторського нагляду і т.д, підприємство залучає сторонні організації на підставі відповідних договорів підряду.

Вартість підрядних робіт/послуг формує собівартість об`єкта будівництва, спорудження якого здійснюється у відповідності до Договору №62-ФБ про спорудження Об`єкта будівництва від 11.06.2020, укладеного між ТОВ «Фінансова компанія «Фінбуд» код ЄДРПОУ 35000135 («Управитель») та ПП «Львівбудінвест» код ЄДРПОУ 35749021 (правонаступником якого є ТОВ «Львівбудінвест» («Забудовник»), згідно з якого забудовник на замовлення управителя зобов`язаний після закінчення об`єкту будівництва «Реконструкція нежитлових приміщень на вул. Т. Шевченка, 31 під багатофункціональний комплекс з об`єктами ділового, культурного, обслуговуючого, комерційного призначення та апартаментами» Перша черга будівництва Будинки №1, №2 на генплані», передати об`єкт інвестування у власність ТОВ «БК-ГМС» код ЄДРПОУ - 41768555 («Довіритель»).

Позивач стверджує, що між ТОВ «БК-ГМС» та ТОВ «Фінансова компанія «Фінбуд» є укладений договір про участь у фонді фінансування будівництва. Проте, у ТОВ «Львівбудінвест» відсутній такий договір, оскільки товариство не є стороною цього договору.

Згідно з умовами договору №62-ФБ про спорудження Об`єкта будівництва від 11.06.2020 забудовник організовує спорудження об`єкта будівництва та передає довірителям об`єкти інвестування у власність (п. 1.2. Договору).

Згідно з визначення термінів договору - закріплення об`єкту інвестування за довірителем - це встановлення правовідносин між довірителем та управителем на підставі договору про участь у фонді фінансування будівництва.

Закріплення за довірителем обраного ним об`єкта інвестування та передачу довірителям, які повністю про інвестували об`єкти інвестування відбувається шляхом видачі їм довідок відповідної форми - Довідка №5-36-39 від 19.04.2023 про право довірителя на набуття у власність об`єкта інвестування. Забудовник передає довірителю закріплений за ним об`єкт інвестування згідно Акту приймання-передачі нежитлового приміщення 25.04.2023.

На виконання своїх зобов`язань ТОВ «Львівбудінвест» виписана податкова накладна №17 від 25.04.2023р. та направлена 15.05.2023 для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманої квитанції від 15.05.2023 за № 9113042301 податкову накладну прийнято, але реєстрацію зупинено з таких підстав як обсяг постачання перевищує величину залишку. Додатково повідомлено показник «D» =7423%, «Р» = 292 057, 33. Запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (копія податкова накладна із квитанцією додаються).

На виконання п. 201.16. ст. 201 Податкового кодексу України ТОВ «Львівбудінвест» було направлено на адресу ДПС пояснення від 09.06.2023 № 6/2 та копії документів щодо податкової накладної, реєстрацію якої зупинено, для підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленій податковій накладній, а саме: виписка з ЄДРПОУ ТзОВ «Львівбудінвест» від 13.10.2022, акт приймання-передачі нежитлового приміщення від 25.04.2023, довідка №5-36-39 про право довірителя на набуття у власність об`єкта інвестування від 19.04.2023, податкова накладна № 17 від 25.04.2023 з квитанцією про зупинення реєстрації в ЄРПН 9113042030, договір №62-ФБ про спорудження Об`єкта будівництва від 11.06.2020.

Рішенням комісії ДПС від 16.06.2023 за № 9006944/35749021 в реєстрації ПН було відмовлено з підстави «надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства».

23.06.2023 Товариство з обмеженою відповідальністю «Львівбудінвест» звернулось до Державної податкової служби України із скаргою на рішення комісії регіональної ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 16.06.2023 р.№ 9006944/35749012.

05.07.2023 рішенням Державної податкової служби України скаргу «Львівбудінвест» залишено без задоволення та рішення регіональної комісії ДПС, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН або відмову в такій реєстрації, від 16.06.2023 р. № 9006944/35749012 залишено без змін.

Не погодившись із цими рішеннями, позивач звернувся до суду.

Надаючи оцінку позиціям сторін у справі, суд застосовує наступні правові норми.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (далі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно із п.п. "а", "б" п. 185.1 ст. 185 ПК України об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з приписами пункту 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (п. 188.1 ст.188 ПК України).

Пунктом 201.7 ст. 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних в електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 11.12.2019 Кабінетом Міністрів України прийняв постанову № 1165, якою затвердив Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Правові норми застосовуються у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин.

За змістом п. 4 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (п. 7 Порядку № 1165).

Відповідно до п. 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку № 1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (п. 25 Порядку № 1165).

Як встановлено судом, реєстрація ПН зупинена з тієї підстави, що «…Обсяг постачання товару/послуги 0011, дорівнює або перевищує величину залишку, визначеного як різниця обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 «Критеріїв ризиковості здійснення операцій». Додатково повідомляємо: показник «D» =7423%, «Р» = 292 057, 33. Пропонуємо надати пояснення та копії документів достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних».

Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12.12.2019, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких: - договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; - договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; - первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; - розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; - документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Відповідно до п. 9 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

За результатами розгляду поданих письмових пояснень та копій документів комісія регіонального рівня протягом 5 робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку:

- або приймає рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку;

- або направляє повідомлення про необхідність надання додаткових пояснень та / або документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, за формою згідно з додатком 2 до цього Порядку з пропозицією щодо надання платником податку додаткових пояснень та копій документів на підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/ розрахунку коригування;

- або приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі у разі надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства, та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 глави 1 розділу II Кодексу, за формою згідно з додатком 1 до цього Порядку.

Згідно п. 10 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання / часткового надання додаткових письмових пояснень та копій документів стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, при отриманні Повідомлення; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

У Рішенні про відмову реєстрації ПН контролюючим органом визначена підстава прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних: «надання платником податків копій документів, складених із порушенням законодавства».

Щодо правомірності такого рішення, суд зазначає наступне.

У податковій накладній від 25.04.2023 № 17, виписаній позивачем отримувачу ТОВ «БК-ГМС» у графі «опис (номенклатура) товарів/послуг продавця» зазначено «нежитлові приміщення 36-39 Шевченка 31б».

Із документів, долучених Позивачем до повідомлення №2 від 02.08.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, слідує наступне.

Позивач (Забудовник) уклав з ТОВ «Фінансова компанія «Фінбуд» (Управитель) договір від 11.06.2020 №62-ФБ, відповідно до умов якого здійснено реконструкцію нежитлових приміщень за адресою м. Львів, вул. Шевченка, 31.

Згідно умов вищезгаданого договору Позивач лише організовує спорудження об`єкта будівництва і не є власником реконструйованих нежитлових приміщень за вказаною адресою.

Так умовами договору встановлено: 3.1. Управитель зобов`язаний: … 3.1.8. Протягом терміну дії цього Договору на спорудження Об`єкта будівництва щомісячно до 10 числа поточного місяця, надає Забудовнику Акт про розмір перерахованих коштів на спорудження об`єкта будівництва та розмір сплаченої Управителю винагороди за попередній місяць у вигляді Додатку встановленої форми…

Також позивач не має правовідносин із ТОВ «БК-ГМС» та не отримував від даного контрагента ні замовлень на виконання будь-яких робіт, ні передоплати.

Враховуючи наведені обставини, суд вважає, що із наданих позивачем до контролюючого органу документів відсутні підстави для виписування ТОВ «Львівбудінвест» ПН від 25.04.2023 № 17 отримувачу ТОВ «БК-ГМС» із описом (номенклатурою) товарів/послуг продавця - «нежитлові приміщення 36-39 Шевченка 31б».

Відтак спірне рішення податкового органу є законним та обґрунтованим.

За приписамипункту 4 частини першоїстатті 5 КАС Україникожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання бездіяльності суб`єкта владних повноважень протиправною та зобов`язання вчинити певні дії.

Відповідно до положеньстатті 9 КАС Українирозгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно з нормами частин першої, другоїстатті 77 КАС Українивстановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, разом із тим, якщо суб`єкт владних повноважень надасть докази правомірності свого рішення, то обов`язок спростувати такі докази покладається на позивача, що кореспондується із принципом змагальності сторін, закріпленому у ст. 3 КАС України.

За правилами ст. 139 КАС України, у разі відмови у задоволенні позову, судовий збір позивачу не відшкодовується.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10, 13, 14, 72-77, 139, 241-246, 250, підп.15.5 п.15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в :

У задоволенні позову відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

СуддяМорська Галина Михайлівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.03.2024
Оприлюднено07.03.2024
Номер документу117445480
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/22585/23

Ухвала від 18.11.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Постанова від 17.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 17.10.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 13.06.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 23.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Ухвала від 18.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Кухтей Руслан Віталійович

Рішення від 01.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Ухвала від 30.11.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

Ухвала від 29.09.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Морська Галина Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні