ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
справа № 380/3448/24
УХВАЛА
про повернення позовної заяви
04 березня 2024 рокумісто Львів
Львівський окружний адміністративний суд у складі головуючої судді Мричко Н.І., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін заяву представника позивача про поновлення строку звернення до суду у справі за позовом Львівського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусол" про стягнення заборгованості, -
встановив:
до Львівського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Львівського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусол", в якій позивач просить:
- стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусол" на користь Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю 293595,35 грн адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю.
Ухвалою від 19.02.2024 суддя залишила позовну заяву без руху, у зв`язку з пропуском десятиденного строку звернення до суду, та встановила позивачу 10-денний строк для усунення недоліків позовної заяви шляхом подання до суду заяву про поновлення строку звернення до адміністративного суду, вказавши інші причини його пропуску.
У межах встановленого строку до суду надійшла заява представника позивача про поновлення строку звернення до суду.
При вирішенні вказаної заяви суддя виходить з такого.
Відповідно до частини першої статті 123 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Згідно з частиною другою вказаної статті, якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
В абзаці другому частини другої статті 122 КАС України встановлено, що для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Зазначеним Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Відповідно до частини четвертої статті 20 Закону України Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських об`єднань осіб з інвалідністю, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин із стягнення адміністративно-господарських санкцій, передбачених цим Законом, не застосовуються строки, визначені статтею 250 Господарського кодексу України.
Позивач заявляє, що відповідач не сплатив самостійно адміністративно-господарські санкції до 15.04.2023, а тому підстави звернення до суду із цим позовом виникли 16.04.2023.
Таким чином, 16.04.2023 є датою, з якої необхідно розпочинати відлік строку звернення до суду із цим позовом.
А тому звернувшись з цим позовом до суду 14.02.2024, позивач пропустив тримісячний строк звернення до суду, встановлений в абзаці другому частини другої статті 122 КАС України.
Відповідно до частини шостої статті 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
У заяві про поновлення строку звернення до суду позивач замість наведення інших причин пропуску строку звернення до суду, повторно вказує на те, що внаслідок надмірного навантаження провідні юрисконсульти не змогли вчасно опрацювати всі судові справи, виявити та виправити допущену помилку зі строками.
Суддя повторно зазначає, що несвоєчасність виконання покладених на посадових осіб обов`язків не може бути поважною причиною пропуску строку звернення до суду. Протилежна оцінка цих обставин свідчитиме про надання преференцій державному органу при вирішенні питання строку звернення до суду.
З урахуванням наведеного, суддя вважає, що заява представника позивача про поновлення строку звернення до суду є необґрунтованою, адже не містить жодних обставин, які були б поважними причинами пропуску строку звернення до суду.
Отже, позивач не виконав вимог ухвали суду від 19.02.2024 та не навів нових та належних доводів на обґрунтування поважності причин пропуску строку звернення до суду і не надав відповідних доказів.
Відповідно до частини шостої статті 161 КАС України у разі пропуску строку звернення до адміністративного суду позивач зобов`язаний додати до позову заяву про поновлення цього строку та докази поважності причин його пропуску.
Поважних причин пропуску строку звернення до адміністративного суду, які б унеможливлювали і не залежали б від волі позивача своєчасно звернутись за судовим захистом, останній не навів, а суд не знайшов.
У пункті 9 частини четвертої статті 169 КАС України встановлено, що позовна заява повертається позивачеві у випадках, передбачених частиною другою статті 123 вказаного Кодексу.
Згідно з частиною другою статті 123 КАС України якщо заяву не буде подано особою в зазначений строк або вказані нею підстави для поновлення строку звернення до адміністративного суду будуть визнані неповажними, суд повертає позовну заяву.
Враховуючи те, що позивач пропустив строк звернення до суду без поважних причин, то суддя вважає, що позовну заяву і додані до неї документи необхідно повернути позивачу без розгляду.
Керуючись статтями 123, 161, 169, 243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
УХВАЛИВ:
у задоволенні заяви представника позивача про поновлення строку звернення до суду відмовити.
Повернути позовну заяву Львівського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Товариства з обмеженою відповідальністю "Бусол" про стягнення заборгованості разом з усіма доданими до неї документами позивачу.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання. Ухвала може бути оскаржена до Восьмого апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги у п`ятнадцятиденний строк з дати складання ухвали.
Суддя Мричко Н.І.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.03.2024 |
Оприлюднено | 07.03.2024 |
Номер документу | 117445567 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них осіб з інвалідністю |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Мричко Наталія Іванівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні