РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 березня 2024 року справа № 580/11038/23
м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд у складі судді Л.В.Трофімової за участі секретаря судового засідання В.С.Проценко розглянув у письмовому порядку за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу №580/11038/23 за позовом ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) до Головного управління ДПС у Черкаській області (ЄДРПОУ ВП 44131663, вул. Хрещатик 235, м.Черкаси, 18002) про визнання протиправними та скасування індивідуального акта, ухвалив рішення.
І. ПРОЦЕДУРА /ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ
21.11.2023 вх.51508/23 позивач у адміністративному позові просить (24.01.2024 вх.4314/24): визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Черкаській області від 22.06.2023 №0470065-2408-2309-UA71080490000022110 форми «Ф» про визначення грошового зобов`язання ОСОБА_1 за 2022 рік з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки у сумі 114341.5 грн.
16.02.2024 вх.8507/24 у відповіді на відзив позивач надав розрахунок 4173х0.5%=20.87х3518.20 грн=67306.10 грн. Позивач надав попередній розрахунок судових витрат, проте відповідач надав заперечення.
04.03.2024 вх.11670/24 відповідач надав відомості з реєстру речових прав та додатки до рішення Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4692 про ставки і пільги з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
ІІ. ДОВОДИ ПОЗИВАЧА
В обґрунтуванні позовних вимог зазначається, що платник податку використав процедуру адміністративного оскарження ППР від 22.06.2023 №0470065-24082308-UA71080490000022110 форми «Ф». Позивач підтверджує придбання у ТОВ нежитлових будівель площею 3518.2 кв.м., проте не був обізнаний про договір іпотеки, проте у задоволенні позову у справі №712/5656/20 суд відмовив. Наразі вирішується спір у справі №712/8973/23 про визнання договору купівлі-продажу майна (нежитлові будівлі) від 27.05.2019 з огляду на укладений договір без дозволу іпотекодержателя (у випадку задоволення вимог позивач не буде власником майна). У 2022 позивач не використовував майно, позаяк перебував у м.Херсон.
ІІІ. ДОВОДИ ВІДПОВІДАЧА
Відповідач позов не визнав. 24.01.2024 вх. № 4320/23, 22.02.2024 вх.9651/24 надав до суду відзив на позовну заяву, де зазначив, що відповідно до відомостей Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, відчуження Реєстру прав об`єктів власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру відчуження обєктів нерухомого майна в ІКС «Податковий блок» за ОСОБА_1 обліковується нерухоме майно: адміністративно-складська будівля площею 3518.2 кв.м за адресом: АДРЕСА_2 , тому правомірно нарахований податок у сумі 114341.5 грн. Позивач помилково ототожнює у цілях оподаткування об`єкти житлової і нежитлової нерухомості.
ІV. ОБСТАВИНИ СПРАВИ
Оскільки у 2023 році податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки нараховується за звітний 2022 рік, то ППР від 22.06.2023 №0470065-2408-2309-UA71080490000022110 складене у строки передбачені податковим законодавством.
У ППР від 22.06.2023 №0470065-24082308-UA71080490000022110 форми «Ф» за податковий період 2022 року за будівлі промисловості та склади по АДРЕСА_2 (27.05.2019 дата державної реєстрації об`єктів (площа 3518.2 кв.м) на праві власності ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) на підставі п.286.5 ст.286 розділу ХІІ Кодексу №2755 нараховане податкове зобов`язання у сумі 114341.5 грн (з урахуванням мінімальної заробітної плати на 01.01.2022 - 6500 грн) з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, для фізичної особи, яка є власником об`єкта нежитлової нерухомості (код платежу 18010300).
17.10.2023 ДПС України у рішенні про результати розгляду скарги зазначається, що згідно з наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Україи від 22.12.2022 №309 із змінами «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» м.Черкаси не включено до територій можлиих бойових дій, до територій на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих територій, тому ППР ГУ ДПС у Черкаській області від 22.06.2023 №0470065-24082308-UA71080490000022110 відповідає вимогам чинного законодавства.
Позивач отримав ППР 10.08.2023 (ідентифікатор 0600035942839) та вважає спірне рішення протиправним та таким, що належить скасувати, тому звернувся до суду з позовом.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши повідомлені позивачем та відповідачем доводи/аргументи та перевіривши розрахунки щодо обставин справи, належність, допустимість, достовірність доказів окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів сукупно, суд дійшов висновку, що позов не належить до задоволення з огляду на таке.
V. НОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулюються Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI (далі - Кодекс №2755).
Згідно з пп. 14.1.129-1 п. 14.1 ст. 14 Кодексу №2755 у нежитловій нерухомості виділяють, зокрема: будівлі офісні (будівлі фінансового обслуговування, адміністративно-побутові будівлі, будівлі для конторських та адміністративних цілей), будівлі промислові та склади. Відповідно до пп. 266.1.1 п. 266.1 ст. 266 Кодексу №2755 платниками податку є фізичні та юридичні особи, в тому числі нерезиденти, які є власниками об`єктів житлової та/або нежитлової нерухомості. Згідно з підпунктом 266.2.1 п. 266.2 ст. 266 Кодексу №2755 об`єктом оподаткування є об`єкт житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його частка. Базою оподаткування є загальна площа об`єкта житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі його часток. База оподаткування об`єктів житлової та нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності фізичних осіб, обчислюється контролюючим органом на підставі даних Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, що безоплатно надаються органами державної реєстрації прав на нерухоме майно та/або на підставі оригіналів відповідних документів платника податків, зокрема документів на право власності (пп.266.3.1, пп.266.3.2 п. 266.3 ст. 266 Кодексу №2755). Згідно з п. 10.3 ст. 10 Кодексу №2755 місцеві ради в межах повноважень, визначених цим Кодексом, вирішують питання відповідно до вимог цього Кодексу щодо встановлення податку на майно (в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки). Відповідно до п. 12.3 ст. 12 Кодексу №2755 міські ради та ради об`єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.
Відповідно до п. 12.5 ст. 12 Кодексу №2755 офіційно оприлюднене рішення про встановлення місцевих податків та зборів є нормативно-правовим актом з питань оподаткування місцевими податками та зборами, що набирає чинності з урахуванням строків, передбачених пп. 12.3.4 п. 12.3 ст. 12 Кодексу №2755.
Індивідуальний акт це акт (рішення) суб`єкта владних повноважень, виданий (прийняте) на виконання владних управлінських функцій або в порядку надання адміністративних послуг, який стосується прав або інтересів визначеної в акті особи або осіб та дія якого вичерпується його виконанням або має визначений строк (п. 19 ч. 1 ст. 4 КАС України).
VІ. ОЦІНКА СУДУ
Матеріали справ не містять доказів про перебування нежитлової нерухомості, належній позивачеві на праві власності, у стадії реконструкції, ремонту (пошкоджені/знищені або законсервовані) та/або знаходяться виключно у межах присадибних ділянок.
Відповідно до інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно (інформаційна довідка від 27.09.2023 №348178292) фізична особа ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) є власником адміністративно-складської будівлі (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 3097167000, номер об`єкта в РПВН 14407751) - дата державної реєстрації 27.05.2019.
Нарахування позивачу податкового зобов`язання здійснене відповідачем з урахуванням рішення Черкаської міської ради від 27.06.2019 №2-4692 «Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки на території міста Черкаси», що набрало чинності з 01.01.2020, де передбачено: ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки - додаток 1, перелік пільг - додаток 2, інші елементи (платники податку, обєкт оподаткування, база оподаткування, порядок обчислення податку, податковий період, строк та порядок сплати податку, строк та порядок подання звітності про обчислення і сплату податку) визначаються Кодексом №2755 та рішенням Черкаської міської ради «Про затвердження Положень та ставок місцевих податків і зборів на території міста Черкаси».
Відповідно до пункту 286.5 статті 286 Кодексу №2755 нарахування фізичним особам сум податку проводиться органами державної податкової служби, які видають платникові до 1 липня поточного року податкове повідомлення-рішення про внесення податку за формою, встановленою у порядку визначеному статтею 58 цього Кодексу.
Позивач для власного розрахунку помилково використовує під час обчсилення податку на нерухоме майно мінімальну заробітну плату станом на 01.01.2019 - 4 173 грн, позаяк станом на 01.01.2022 - мінімальна заробітна плата 6500 грн, тому розрахунок відповідача є правомірним і правильним.
VІІ. ВИСНОВКИ СУДУ
Верховний Суд у справах №520/7331/21, №820/11121/15 зазначив, що окремі дефекти форми рішення контролюючого органу не повинні сприйматися як безумовні підстави для висновку щодо його протиправності.
Суд встановив, що у відомостях з державного реєстру речових прав у типі об`єкта зазначено: адміністративно-складська будівля, об`єкт житлової нерухомості:ні; у додаткових відомостях: адміністративно-складська будівля з підваломліт.Д-3, Д-2 (окрім приміщень першого поверху №21), п/д Д-3 (окрім приміщень ІІІ поверху №16,17,18); адреса: АДРЕСА_2 ; кадастровий номер 7124985200:03:005:0365 - цільове призначення: сільськогосподарського призначення під господарськими будівлями та дворами для розміщення офісно-складських приміщень площа 1.407 га.
Відповідно до п.п. 69.22 п. 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Кодексу №2755 щодо об`єктів житлової/нежитлової нерухомості, у тому числі їх часток, що зазнали незначних пошкоджень, придатні для проживання/використання за цільовим призначенням (відповідно), органи місцевого самоврядування, військові адміністрації або військово-цивільні адміністрації мають право: 1) встановлювати ставки податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, в розмірі, меншому за розмір, встановлений рішенням відповідного органу місцевого самоврядування для певного типу об`єктів нерухомого майна, що сплачується на відповідній території; 2) звільняти від сплати податку.
За 2022 звітний рік не нараховується та не сплачується податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, за об`єкти житлової нерухомості, в тому числі їх частки, що перебувають у власності фізичних осіб, що розташовані на територіях, на яких ведуться (велися) бойові дії, або на територіях, тимчасово окупованих, проте позивач як фізична особа є власником нежитлового майна у м.Черкаси, тому є платником податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Матеріали справи не містять звернень позивача до військової адміністрації щодо пільг в оподаткуванні адміністративно-складської будівлі (адреса: Черкаси, вул.Смілянська 173/1). Суд відхиляє необгрунтовані доводи позивача, який стверджує про не використання майна, позаяк перебування у іншому місці не вплинуло на зміну статусу фізичної особи як власника адміністративно-складської будівлі.
Суд оцінив докази і доводи сторін, дійшов висновку про правомірність індивідуального акта - ППР Головного управління ДПС у Черкаській області від 22.06.2023 №0470065-24082308-UA71080490000022110, тому підстави для скасування відсутні і у задоволенні адміністративного позову належить відмовити.
VІІІ. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ
Згідно із ст. 139 КАС України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись ст. 2, 5-16, 90, 139, 242-246, 250, 255, 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Судові витрати не розподіляються.
Рішення набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, що може бути подана протягом тридцяти днів з дня проголошення рішення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку повністю або частково за правилами, встановленими статтями 293, 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України до Шостого апеляційного адміністративного суду у зв`язку із початком функціонування модулів ЄСІТС з урахуванням підпунктів 15.1, 15.5 пункту 15 частини 1 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України відповідно до рішення ВРП від 17.08.2021 №1845/О/15-21.
Копію рішення направити сторонам справи:
позивач: ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 );
відповідач: Головне управління ДПС у Черкаській області (ЄДРПОУ ВП 44131663, вул. Хрещатик 235, м.Черкаси, 18002).
Рішення суду складене 05.03.2024.
Суддя Лариса ТРОФІМОВА
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.03.2024 |
Оприлюднено | 07.03.2024 |
Номер документу | 117448398 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Василенко Ярослав Миколайович
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лариса ТРОФІМОВА
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні