Постанова
від 23.09.2010 по справі 2а-5206/10/1870
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

< Копія >

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

23 вересня 2010 р. Справ а № 2а-5206/10/1870

Сумський окружний адмін істративний суд у складі:

головуючого судді - Гелети С.М.

за участю секретаря судового засідання - Михайле нко О.В.,

представника позива ча Груздо Т.С.,

розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Су мського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного нау ково-виробничого підприємст ва "Промтехнус" про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач - Сумське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звернув ся до суду з позовною заявою д о Приватного науково-виробни чого підприємства "Промтехну с", в якій просить стягнути з в ідповідача адміністративно -господарські санкції у розм ірі 4480 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 53 грн.60 коп.

Свої вимоги мотивує тим, що відповідно до ст. 20 Закону Укр аїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні” (далі - Закон), відповіда ч повинен у разі невиконання встановленого статтею 19 цьог о Закону нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів сплачувати відділен ню Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, розрахо вані виходячи з розміру сере дньої річної заробітної плат и на підприємстві в сумі 4480 грн . У зв`язку з порушенням відпов ідачем термінів сплати на су му адміністративно-господар ських санкцій була нарахован а пеня в сумі 53,60 грн. Сума адмін істративно-господарських са нкцій, а також пеня відповіда чем не сплачена, у зв`язку з чи м просить суд задовольнити п озовні вимоги у повному обся зі.

Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримує в повному обсяз і, зазначає, що сума адміністр ативно-господарських санкці й, а також пені відповідачем н е сплачена, у зв`язку з чим про сить суд задовольнити позовн і вимоги у повному обсязі.

В судовому засіданні 01 липн я 2010 року, представник відпові дача проти позову заперечува ла, нею подано письмовий відз ив на позов, в якому зазначає, що згідно з ч. 8 ст. 69 Господарсь кого кодексу України на підп риємство з правом найму робо чої сили покладається забезп ечення певної кількості робо чих місць для працевлаштуван ня, зокрема, інвалідів. Згідно зі ст. 18 Закону України "Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні" працевла штування інвалідів здійснює ться державною службою зайня тості, органами Мінсоцзахист у, місцевими радами народних депутатів, громадськими орг анізаціями інвалідів з ураху ванням побажань, стану здоро в' я, здібностей і професійн их навичок відповідно до вис новків МСЕК. Відповідно до п.п . 11, 12 Положення про робоче місц е інваліда на місцеві органи соціального захисту населен ня покладаються обов' язки: - виявляти інвалідів, які бажа ють працювати; щомісячно над силати державній службі зайн ятості списки інвалідів, які виявили бажання працювати; п одавати державній службі зай нятості заявки на професійне навчання інвалідів; вести ін формаційний банк даних про і нвалідів, які працюють і бажа ють працювати. Проте, вказані вище органи не виконали свої х передбачених діючим законо давством обов'язків з працев лаштування. Нормами чинного законодавства щодо соціальн ої захищеності інвалідів в У країні передбачено, що на під приємство покладено обов'язо к по забезпеченню певної кіл ькості робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, а н е обов' язок їх працевлаштов увати. Відповідно до встанов леного нормативу ПВНП "Промт ехнус" створило робоче місце для працевлаштування інвалі да. Фактично в 2009 році на підпри ємстві працював 1 інвалід - О СОБА_2, прийнята на посаду з 0 1.10.2009р., наказ №28-к від 01.10.2009р. Також п редставник відповідача у від зиві на позов зазначила, що Уп равлінням праці та соціально го захисту населення Сумсько ї міської ради, Сумським цент ром зайнятості населення інв аліди для працевлаштування н а підприємство не направляли сь, так само як і не було безпо середнього звернення інвалі дів на підприємство з метою п рацевлаштування. Тобто, 10 міся ців інваліди на підприємстві не працювали, оскільки їх не б уло направлено органами влад и та самоврядування, звернен ь інвалідів безпосередньо до відповідача з приводу праце влаштування на протязі 9 міся ців не було. За таких обставин , на думку відповідача, ПНВП "П ромтехнус" не порушувало пок ладений на нього обов' язок щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалі дів.

Представник відповідача, н алежним чином повідомлений п ро дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з' явився, до суду надав заяв у про перенесення розгляду с прави, в зв' язку з неможливі стю прибути в судове засідан ня. Причини неявки судом не ви знані поважними, суд розгляд ає справу за наявними в ній до казами.

Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з'ясувавши всі фактичні о бставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд дій шов висновку, що позовні вимо ги є обґрунтованими та таким и, що підлягають задоволенню , виходячи з наступного.

Відповідно до ст.19 Закону, дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця. П ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, самостійно розраховують кількість робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів відповідно до н ормативу, встановленого част иною першою цієї статті, і заб езпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках к ількість робочих місць округ люється до цілого значення.

Згідно із ч. 9 ст.19 Закону підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн і особи, в яких за основним міс цем роботи працює 8 і більше ос іб, реєструються у відповідн их відділеннях Фонду соціаль ного захисту інвалідів за св оїм місцезнаходженням і щоро ку подають цим відділенням з віт про зайнятість та працев лаштування інвалідів.

Сумським обласним відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів була проведена п еревірка ПНВП "Промтехнус", що до виконання вимог ст.ст.19,20 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні", про що складено ак т від 25.05.2010р. (а.с.5). В процесі перев ірки встановлено, що середнь ооблікова чисельність штатн их працівників облікового ск ладу за 2009 рік складала 15 осіб, с ередньооблікова кількість ш татних працівників, яким від повідно до чинного законодав ства встановлена інвалідніс ть - 0 осіб, кількість інваліді в, які повинні працювати на ро бочих місцях складає 1 особа.

Таким чином, відповідачем н е виконано норматив робочих місць для працевлаштування і нвалідів у 2009 р. в кількості 1-го робочого місця.

Статтею 20 Закону встановлен о, що підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.

Як вбачається із копії акт у перевірки, середньорічна з аробітна плата штатного прац івника складає 4480 грн. таким чи ном сума адміністративно-гос подарських санкцій за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів правомірно становить 4480 грн.(а.с.4).

Згідно ч. 2 ст. 20 вище зазначен ого Закону порушення терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк, тобто в даному випадку правомірно становить 53,60 грн.

Заперечення відповідача н е можуть бути прийняті судом до уваги, виходячи з наступно го.

Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України “Про зайнятість нас елення” підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форм власності реєструють ся у місцевих центрах зайнят ості за їх місцем знаходженн я як платники збору до Фонду з агальнообов' язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття, щомісяця подають цим ц ентрам адміністративні дані у повному обсязі про наявніс ть вільних робочих місць (вак ансій), у тому числі призначен их для працевлаштування інва лідів. Несвоєчасна реєстраці я або відмова від неї, порушен ня порядку подання адміністр ативних даних тягне за собою відповідальність, передбаче ну законом.

Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19 грудня 2005 р. за № 420, зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005 р. з а № 1534/11814 та погодженого з Держк омстатом, затверджено форму звітності № 3-ПН про наявніст ь вільних робочих місць (вака нсій), яку повинні подавати пі дприємства, установи організ ації щомісяця відповідно до положень ч. 4 ст. 20 Закону Україн и “Про зайнятість населення” .

Тобто, на підприємство хоча і не покладається обов' язо к працевлаштовувати інвалід ів, але покладається обов' я зок не тільки створювати роб очі місця для працевлаштуван ня інвалідів, а і належним чин ом інформувати про таку кіль кість створених робочих місц ь органи працевлаштування ін валідів, в тому числі і центри зайнятості.

Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2007року №70 “Про затвердж ення порядку подання підпри ємствами, установами, органі заціями та фізичними особами , що використовують найману п рацю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної дл я організації їх працевлашту вання ” інформацію про наявн ість вільних робочих місць (в акантних посад) для працевла штування інвалідів роботода вці подають центру зайнятост і за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття за фо рмою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстат ом.

Згідно до ст. 18-1 Закону Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів “, держа вна служба зайнятості здійсн ює пошук підходящої роботи в ідповідно до рекомендацій МС ЕК, наявних у інваліда кваліф ікацій та знань, з урахування м його побажань.

Як вбачається із довідки Су мського міського центру зайн ятості №04-16/1114 від 22.07.2010 року (а.с.29) П НВП "Промтехнус" жодного разу не зверталося з офіційною за явкою до Сумського міського центру зайнятості про направ лення для працевлаштування і нвалідів. Крім того, протягом 2009 року відповідачем до міськ ого центру зайнятості не бул о подано жодного звіту за фор мою 3-ПН "Про наявність робочих місць (вакантних посад) та пот реб у працівниках".

Таким чином, відповідачем н е було належним чином проінф ормовано державну службу зай нятості про кількість вільни х робочих місць на підприємс тві не зайнятих працівникам и-інвалідами та потребу у нап равленні йому центром зайнят ості інвалідів для працевлаш тування, здійснив не всі пере дбачені чинним законодавств ом заходи щодо створення умо в для працевлаштування інвал ідів та не вжив заходів щодо і нформування вищезазначеног о органу про наявну можливіс ть працевлаштування інвалід ів на підприємстві відповіда ча.

Враховуючи, що на момент роз гляду справи відповідачем су ма заборгованості зі сплати адміністративно-господарсь ких санкцій в розмірі 4480 грн., а також пені за порушення стро ків їх сплати в розмірі 53,60 грн. відповідачем не сплачені, су д вважає позовні вимоги Сумс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту обґ рунтованими та такими, що під лягають задоволенню в повном у обсязі.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний по зов Сумського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Приватно го науково-виробничого підпр иємства "Промтехнус" про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій та пені - задовольнити в повному обсяз і

Стягнути з Приватного наук ово-виробничого підприємств а "Промтехнус" (40011, м. Суми, вул. Новомістенська, 10, кв. 11, код 313 11374) на користь Сумського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів (40030, м. Суми, вул. Горького, 2) адмініст ративно-господарські санкці ї в розмірі 4480 грн. (чотири тися чі чотириста вісімдесят грив ень) та пеню за порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій у роз мірі 53 грн. 60 коп. (п' ятдесят тр и гривні шістдесят копійок).

Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі апеляційної скарги на п останову суду протягом десят и днів з дня складення п останови в повному обсязі.

Якщо постанову було прогол ошено за відсутності особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання апеляційної скарг и обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.

Суддя С.М. Гелета

Повний текст постанови складено та підписано 28.09.2010 р.

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.09.2010
Оприлюднено25.10.2010
Номер документу11746127
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5206/10/1870

Постанова від 23.09.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

Постанова від 23.09.2010

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

С.М. Гелета

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні