< Копія >
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІ СТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23 вересня 2010 р. Справ а № 2а-5206/10/1870
Сумський окружний адмін істративний суд у складі:
головуючого судді - Гелети С.М.
за участю секретаря судового засідання - Михайле нко О.В.,
представника позива ча Груздо Т.С.,
розглянувши у відкритом у судовому засіданні в примі щенні суду в м. Суми адміністр ативну справу за позовом Су мського обласного відділенн я Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного нау ково-виробничого підприємст ва "Промтехнус" про стягнення адміністративно-господарсь ких санкцій та пені,-
В С Т А Н О В И В:
Позивач - Сумське обласн е відділення Фонду соціально го захисту інвалідів звернув ся до суду з позовною заявою д о Приватного науково-виробни чого підприємства "Промтехну с", в якій просить стягнути з в ідповідача адміністративно -господарські санкції у розм ірі 4480 грн. та пеню за порушення термінів сплати адміністрат ивно-господарських санкцій у розмірі 53 грн.60 коп.
Свої вимоги мотивує тим, що відповідно до ст. 20 Закону Укр аїни “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Укра їні” (далі - Закон), відповіда ч повинен у разі невиконання встановленого статтею 19 цьог о Закону нормативу робочих м ісць для працевлаштування ін валідів сплачувати відділен ню Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-г осподарські санкції, розрахо вані виходячи з розміру сере дньої річної заробітної плат и на підприємстві в сумі 4480 грн . У зв`язку з порушенням відпов ідачем термінів сплати на су му адміністративно-господар ських санкцій була нарахован а пеня в сумі 53,60 грн. Сума адмін істративно-господарських са нкцій, а також пеня відповіда чем не сплачена, у зв`язку з чи м просить суд задовольнити п озовні вимоги у повному обся зі.
Представник позивача в суд овому засіданні позовні вимо ги підтримує в повному обсяз і, зазначає, що сума адміністр ативно-господарських санкці й, а також пені відповідачем н е сплачена, у зв`язку з чим про сить суд задовольнити позовн і вимоги у повному обсязі.
В судовому засіданні 01 липн я 2010 року, представник відпові дача проти позову заперечува ла, нею подано письмовий відз ив на позов, в якому зазначає, що згідно з ч. 8 ст. 69 Господарсь кого кодексу України на підп риємство з правом найму робо чої сили покладається забезп ечення певної кількості робо чих місць для працевлаштуван ня, зокрема, інвалідів. Згідно зі ст. 18 Закону України "Про осн ови соціальної захищеності і нвалідів в Україні" працевла штування інвалідів здійснює ться державною службою зайня тості, органами Мінсоцзахист у, місцевими радами народних депутатів, громадськими орг анізаціями інвалідів з ураху ванням побажань, стану здоро в' я, здібностей і професійн их навичок відповідно до вис новків МСЕК. Відповідно до п.п . 11, 12 Положення про робоче місц е інваліда на місцеві органи соціального захисту населен ня покладаються обов' язки: - виявляти інвалідів, які бажа ють працювати; щомісячно над силати державній службі зайн ятості списки інвалідів, які виявили бажання працювати; п одавати державній службі зай нятості заявки на професійне навчання інвалідів; вести ін формаційний банк даних про і нвалідів, які працюють і бажа ють працювати. Проте, вказані вище органи не виконали свої х передбачених діючим законо давством обов'язків з працев лаштування. Нормами чинного законодавства щодо соціальн ої захищеності інвалідів в У країні передбачено, що на під приємство покладено обов'язо к по забезпеченню певної кіл ькості робочих місць для пра цевлаштування інвалідів, а н е обов' язок їх працевлаштов увати. Відповідно до встанов леного нормативу ПВНП "Промт ехнус" створило робоче місце для працевлаштування інвалі да. Фактично в 2009 році на підпри ємстві працював 1 інвалід - О СОБА_2, прийнята на посаду з 0 1.10.2009р., наказ №28-к від 01.10.2009р. Також п редставник відповідача у від зиві на позов зазначила, що Уп равлінням праці та соціально го захисту населення Сумсько ї міської ради, Сумським цент ром зайнятості населення інв аліди для працевлаштування н а підприємство не направляли сь, так само як і не було безпо середнього звернення інвалі дів на підприємство з метою п рацевлаштування. Тобто, 10 міся ців інваліди на підприємстві не працювали, оскільки їх не б уло направлено органами влад и та самоврядування, звернен ь інвалідів безпосередньо до відповідача з приводу праце влаштування на протязі 9 міся ців не було. За таких обставин , на думку відповідача, ПНВП "П ромтехнус" не порушувало пок ладений на нього обов' язок щодо створення робочих місць для працевлаштування інвалі дів.
Представник відповідача, н алежним чином повідомлений п ро дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з' явився, до суду надав заяв у про перенесення розгляду с прави, в зв' язку з неможливі стю прибути в судове засідан ня. Причини неявки судом не ви знані поважними, суд розгляд ає справу за наявними в ній до казами.
Розглянувши подані докуме нти і матеріали, всебічно і по вно з'ясувавши всі фактичні о бставини на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши до кази, які мають юридичне знач ення для розгляду справи і ви рішення спору по суті, суд дій шов висновку, що позовні вимо ги є обґрунтованими та таким и, що підлягають задоволенню , виходячи з наступного.
Відповідно до ст.19 Закону, дл я підприємств, установ, орган ізацій, у тому числі підприєм ств, організацій громадських організацій інвалідів, фізи чних осіб, які використовуют ь найману працю, установлюєт ься норматив робочих місць д ля працевлаштування інвалід ів у розмірі чотирьох відсот ків середньооблікової чисел ьності штатних працівників о блікового складу за рік, а якщ о працює від 8 до 25 осіб, - у кільк ості одного робочого місця. П ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, самостійно розраховують кількість робо чих місць для працевлаштуван ня інвалідів відповідно до н ормативу, встановленого част иною першою цієї статті, і заб езпечують працевлаштування інвалідів. При розрахунках к ількість робочих місць округ люється до цілого значення.
Згідно із ч. 9 ст.19 Закону підп риємства, установи, організа ції, у тому числі підприємств а, організації громадських о рганізацій інвалідів, фізичн і особи, в яких за основним міс цем роботи працює 8 і більше ос іб, реєструються у відповідн их відділеннях Фонду соціаль ного захисту інвалідів за св оїм місцезнаходженням і щоро ку подають цим відділенням з віт про зайнятість та працев лаштування інвалідів.
Сумським обласним відділе ння Фонду соціального захист у інвалідів була проведена п еревірка ПНВП "Промтехнус", що до виконання вимог ст.ст.19,20 Зак ону України "Про основи соціа льної захищеності інвалідів в Україні", про що складено ак т від 25.05.2010р. (а.с.5). В процесі перев ірки встановлено, що середнь ооблікова чисельність штатн их працівників облікового ск ладу за 2009 рік складала 15 осіб, с ередньооблікова кількість ш татних працівників, яким від повідно до чинного законодав ства встановлена інвалідніс ть - 0 осіб, кількість інваліді в, які повинні працювати на ро бочих місцях складає 1 особа.
Таким чином, відповідачем н е виконано норматив робочих місць для працевлаштування і нвалідів у 2009 р. в кількості 1-го робочого місця.
Статтею 20 Закону встановлен о, що підприємства, установи, о рганізації, у тому числі підп риємства, організації громад ських організацій інвалідів , фізичні особи, які використо вують найману працю, де серед ньооблікова чисельність пра цюючих інвалідів менша, ніж у становлено нормативом, перед баченим статтею 19 цього Закон у, щороку сплачують відповід ним відділенням Фонду соціал ьного захисту інвалідів адмі ністративно-господарські са нкції, сума яких визначаєтьс я в розмірі середньої річної заробітної плати на відпові дному підприємстві, установі , організації, у тому числі під приємстві, організації грома дських організацій інваліді в, фізичної особи, яка викорис товує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом.
Як вбачається із копії акт у перевірки, середньорічна з аробітна плата штатного прац івника складає 4480 грн. таким чи ном сума адміністративно-гос подарських санкцій за невико нання нормативу робочих місц ь для працевлаштування інвал ідів правомірно становить 4480 грн.(а.с.4).
Згідно ч. 2 ст. 20 вище зазначен ого Закону порушення терміні в сплати адміністративно-гос подарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 ві дсотків річних облікової ста вки Національного банку Укра їни, що діяла на момент сплати , нарахованої на повну суму не доїмки за весь її строк, тобто в даному випадку правомірно становить 53,60 грн.
Заперечення відповідача н е можуть бути прийняті судом до уваги, виходячи з наступно го.
Відповідно до ч. 4 ст. 20 Закону України “Про зайнятість нас елення” підприємства, устано ви і організації незалежно в ід форм власності реєструють ся у місцевих центрах зайнят ості за їх місцем знаходженн я як платники збору до Фонду з агальнообов' язкового держ авного соціального страхува ння України на випадок безро біття, щомісяця подають цим ц ентрам адміністративні дані у повному обсязі про наявніс ть вільних робочих місць (вак ансій), у тому числі призначен их для працевлаштування інва лідів. Несвоєчасна реєстраці я або відмова від неї, порушен ня порядку подання адміністр ативних даних тягне за собою відповідальність, передбаче ну законом.
Наказом Міністерства прац і та соціальної політики Укр аїни від 19 грудня 2005 р. за № 420, зар еєстрованого в Міністерстві юстиції України 21 грудня 2005 р. з а № 1534/11814 та погодженого з Держк омстатом, затверджено форму звітності № 3-ПН про наявніст ь вільних робочих місць (вака нсій), яку повинні подавати пі дприємства, установи організ ації щомісяця відповідно до положень ч. 4 ст. 20 Закону Україн и “Про зайнятість населення” .
Тобто, на підприємство хоча і не покладається обов' язо к працевлаштовувати інвалід ів, але покладається обов' я зок не тільки створювати роб очі місця для працевлаштуван ня інвалідів, а і належним чин ом інформувати про таку кіль кість створених робочих місц ь органи працевлаштування ін валідів, в тому числі і центри зайнятості.
Відповідно до п. 2 постанови Кабінету Міністрів України від 31.01.2007року №70 “Про затвердж ення порядку подання підпри ємствами, установами, органі заціями та фізичними особами , що використовують найману п рацю, звітів про зайнятість і працевлаштування інвалідів та інформації, необхідної дл я організації їх працевлашту вання ” інформацію про наявн ість вільних робочих місць (в акантних посад) для працевла штування інвалідів роботода вці подають центру зайнятост і за місцем їх реєстрації як платників страхових внесків на загальнообов' язкове де ржавне соціальне страхуванн я на випадок безробіття за фо рмою, затвердженою Мінпраці за погодженням з Держкомстат ом.
Згідно до ст. 18-1 Закону Украї ни “Про основи соціальної за хищеності інвалідів “, держа вна служба зайнятості здійсн ює пошук підходящої роботи в ідповідно до рекомендацій МС ЕК, наявних у інваліда кваліф ікацій та знань, з урахування м його побажань.
Як вбачається із довідки Су мського міського центру зайн ятості №04-16/1114 від 22.07.2010 року (а.с.29) П НВП "Промтехнус" жодного разу не зверталося з офіційною за явкою до Сумського міського центру зайнятості про направ лення для працевлаштування і нвалідів. Крім того, протягом 2009 року відповідачем до міськ ого центру зайнятості не бул о подано жодного звіту за фор мою 3-ПН "Про наявність робочих місць (вакантних посад) та пот реб у працівниках".
Таким чином, відповідачем н е було належним чином проінф ормовано державну службу зай нятості про кількість вільни х робочих місць на підприємс тві не зайнятих працівникам и-інвалідами та потребу у нап равленні йому центром зайнят ості інвалідів для працевлаш тування, здійснив не всі пере дбачені чинним законодавств ом заходи щодо створення умо в для працевлаштування інвал ідів та не вжив заходів щодо і нформування вищезазначеног о органу про наявну можливіс ть працевлаштування інвалід ів на підприємстві відповіда ча.
Враховуючи, що на момент роз гляду справи відповідачем су ма заборгованості зі сплати адміністративно-господарсь ких санкцій в розмірі 4480 грн., а також пені за порушення стро ків їх сплати в розмірі 53,60 грн. відповідачем не сплачені, су д вважає позовні вимоги Сумс ького обласного відділення Ф онду соціального захисту обґ рунтованими та такими, що під лягають задоволенню в повном у обсязі.
Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 К АС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний по зов Сумського обласного від ділення Фонду соціального за хисту інвалідів до Приватно го науково-виробничого підпр иємства "Промтехнус" про стя гнення адміністративно-госп одарських санкцій та пені - задовольнити в повному обсяз і
Стягнути з Приватного наук ово-виробничого підприємств а "Промтехнус" (40011, м. Суми, вул. Новомістенська, 10, кв. 11, код 313 11374) на користь Сумського облас ного відділення Фонду соціал ьного захисту інвалідів (40030, м. Суми, вул. Горького, 2) адмініст ративно-господарські санкці ї в розмірі 4480 грн. (чотири тися чі чотириста вісімдесят грив ень) та пеню за порушення терм інів сплати адміністративно -господарських санкцій у роз мірі 53 грн. 60 коп. (п' ятдесят тр и гривні шістдесят копійок).
Постанова може бути оскар жена до Харківського апеляці йного адміністративного суд у через Сумський окружний ад міністративний суд шляхом по дачі апеляційної скарги на п останову суду протягом десят и днів з дня складення п останови в повному обсязі.
Якщо постанову було прогол ошено за відсутності особи, я ка бере участь у справі, то стр ок подання апеляційної скарг и обчислюється з дня отриман ня нею копії постанови.
Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не с касовано, набирає законної с или після закінчення апеляці йного розгляду справи.
Суддя С.М. Гелета
Повний текст постанови складено та підписано 28.09.2010 р.
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.09.2010 |
Оприлюднено | 25.10.2010 |
Номер документу | 11746127 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
С.М. Гелета
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні