ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027
E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.03.2024м. ДніпроСправа № 904/6541/23
Господарський суд Дніпропетровської області у складі судді Мілєвої І.В. за участю секретаря судового засідання Савенко В.А.
за позовом Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, м. Львів
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгбуд Центр", Дніпропетровська область, м. Дніпро
про стягнення 408 000,00 грн
Представники:
від позивача: не з`явився;
від відповідача: не з`явився;
СУТЬ СПОРУ:
Західне міжобласне територіальне відділення Антимонопольного комітету України звернулося до господарського суду з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгбуд Центр" про стягнення 408 000,00 грн, з яких: 204 000,00 грн пеня, 204 000,00 грн штраф.
Суд ухвалою від 20.12.2023 прийняв позовну заяву до розгляду та відкрив провадження у справі. Постановив розгляд справи здійснювати за правилами загального позовного провадження. Призначив підготовче засідання на 23.01.2024.
17.01.2024 позивач подав до суду клопотання, в якому просить суд провести судове засідання в режимі відеоконференції в Господарському суду Львівської області. Суд ухвалою від 22.01.2024 клопотання позивача задовольнив.
В підготовче засідання 23.01.2024 з`явився представник позивача. Представник відповідача в підготовче засідання не з`явився.
Суд ухвалою від 23.01.2024 відклав підготовче засідання на 12.02.2024.
До господарського суду повернувся поштовий конверт з ухвалою суду від 23.01.2024, який направлявся на адресу відповідача, з поштовою відміткою "за закінченням встановленого строку зберігання". Як убачається з матеріалів справи, адреса відповідача відповідає адресі, що вказана у позовній заяві, та відповідає зазначеній в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
23.01.2024 позивач подав до суду клопотання, в якому просить суд провести судове засідання в режимі відеоконференції в Господарському суду Львівської області.
Суд ухвалою від 25.01.2024 клопотання Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції задовольнив.
В підготовче засідання 12.02.2024 з`явився представник позивача. Представник відповідача в підготовче засідання не з`явився.
12.02.2024 представник позивача заявив усне клопотання, в якому просить суд провести судове засідання в режимі відеоконференції в Господарському суду Львівської області. Суд ухвалою від 12.02.2024 закрив підготовче провадження та призначив справу для судового розгляду по суті у судове засідання на 06.03.2024. Клопотання Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції - задовольнив.
В судовому засіданні 06.03.2024 представники позивача та відповідача не з`явились. В телефонному режимі представник позивача повідомила секретарю судового засідання, що не буде присутня у судовому засіданні 06.03.2024, оскільки не встигає з`явитись до Господарському суду Львівської області.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, господарський суд
ВСТАНОВИВ:
Адміністративна колегія Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України, розглянувши матеріали справи № 63/4-01-48-2021 про порушення законодавства про захист економічної конкуренції, прийняла рішення № 63/29-р/к від 29.09.2022.
Так, вказаним рішенням визнано дії Товариства з обмеженою відлові дальністю «Аскеп» і Товариства з обмеженою відповідальністю «Аствелл Софт» (ідентифікаційний код 39157475, юридична адреса: 79005, м. Львів, вул. Ш. Рустааелі,12) щодо узгодження своєї поведінки під час участі в конкурсних торгах на закупівлю за предметом ДК 021:2015; 48810000-9 - Інформаційні системи (Послуги з надання доступу та використання функціоналу медичної інформаційної системи), ідентифікатор закупівліUА-2020-07-02-002196-а, замовник - КНП Львівської обласної рада «Львівська обласна інфекційна клінічна лікарня» (Торги 1) порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що передбачене пунктом 4 частини другої статті 6 та пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів.
На підставі статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане у пункті 1, накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю «Аствелл Софт» (ідентифікаційний код юридичної особи 39157475) штраф у розмірі 68 000,00 грн.
Визнано дії Товариства з обмеженою відповідальністю «Аскеп» і Товариства з обмеженою відповідальністю «Аствелл Софт» (ідентифікаційний код юридичної особи 39157475, юридична адреса: 79005, м. Львів, вул. Ш. Руставелі, 12) щодо узгодження своєї поведінки під час участі в конкурсних торгах на закупівлю за предметом ДК 021:2015: 48810000-9 - Інформаційні системи (Послуга з надання доступу та використання функціоналу медичної інформаційної системи (ДК 021:2015: 48814000-7 -Медичці інформаційні системи)), ідентифікатор закупівлі UА-2020-11-06-003016-а, замовник - КНП «Мостиська центральна районна лікарня» Мостиської районної ради Львівської області (торги 2) порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що передбачене пунктом 4 частини другої статті 6 та пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції» у вигляді вчинення антиконхурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів.
На підставі статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане у пункті 4, накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю «Аствелл Софт» (ідентифікаційний код юридичної особи 39157475) штраф у розмірі 68 000,00 грн.
Визнано дії Товариства з обмеженою відповідальністю «Аскеп» і Товариства з обмеженою відповідальністю «Аствелл Софт» (ідентифікаційний код 39157475, юридична адреса: 79005, м. Львів, вуд. Ш. Руставелі,12) щодо узгодження своєї поведінки під час участі в конкурсних торгах на закупівлю за предметом ДК 021:2015: 48810000-9 - Інформаційні системи (Послуги з наданая доступу та використання функціоналу медичної інформаційної системи), ідентифікатор закупівлі UA-2020-11-30-008440-b, замовник - КНП «Старокостянтинівська центральна районна лікарня" Старокостянтинівської районної ради Хмельницької області (торги 3) порушенням законодавства про захист економічної конкуренції, що передбачене пунктом 4 частини другої статті 6 та пунктом 1 статті 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, що стосуються спотворення результатів торгів.
На підставі статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за вчинене порушення законодавства про захист економічної конкуренції, вказане у пункті 7, накладено на Товариство з обмеженою відповідальністю «Аствелл Софт» (ідентифікаційний код юридичної особи 39157475) штраф у розмірі 68 000,00 грн.
Відповідно до статті 25 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" з метою захисту інтересів держави, споживачів та суб`єктів господарювання Антимонопольний комітет України, територіальні відділення Антимонопольного комітету України у зв`язку з порушенням законодавства про захист економічної конкуренції органами влади, юридичними чи фізичними особами подають, зокрема, позови до суду, в тому числі про стягнення не сплачених у добровільному порядку штрафів та пені.
Рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень надається для виконання шляхом надсилання або вручення під розписку чи доведення до відома в інший спосіб (ч. 1 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції").
Позивач листом за № 63-02/2094 від 07.10.2022 (а.с. 19) надіслав відповідачу рішення №63/29-р/к від 29.09.2022 у справі № 63/4-01-48-2021 для його виконання.
В якості доказу направлення відповідачу вказаного листа позивач надав до суду копії списку згрупованих відправлень та реєстр згрупованих відправлень (а.с. 20-21).
Однак вказаний лист також було повернуто за закінченням терміну зберігання (а.с. 19).
Відповідно до ч. 1 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" у разі, якщо вручити рішення, розпорядження немає можливості, зокрема, внаслідок відсутності фізичної особи за останнім відомим місцем проживання (місце реєстрації); відсутності посадових осіб чи повноважених представників суб`єкта господарювання, органу адміністративно-господарського управління та контролю за відповідною юридичною адресою, - рішення, розпорядження органів Антимонопольного комітету України вважається таким, що вручене відповідачу, через десять днів з дня оприлюднення інформації про прийняте рішення, розпорядження в офіційному друкованому органі (газета Верховної Ради України "Голос України", газета Кабінету Міністрів України "Урядовий кур`єр", "Офіційний вісник України", друковані видання відповідної обласної ради за останнім відомим місцем проживання чи місцем реєстрації, юридичної адреси відповідача).
У зв`язку з неможливістю вручити відповідачу рішення № 63/29-р/к від 29.09.2022 у справі № 63/4-01-48-2021, на підставі ч. 1 ст. 56 Закону України «Про захист економічної конкуренції» позивач оприлюднив в офіційному друкованому органі газеті «Урядовий кур`єр» від 10.12.2022 № 262 (7383) інформацію про прийняте рішення (а.с. 21-22).
Отже, Рішення № 63/29-р/к від 29.09.2022 у справі № 63/4-01-48-2021 вважається врученим відповідачу 20.12.2022.
Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 13.04.2023 відповідач змінив найменування з Товариства з обмеженою відповідальністю «Аствел Софт» на Товариство з обмеженою відповідальністю «Торгбуд Центр», а також змінив місцезнаходження юридичної особи, а саме: 79005, м. Львів, вул. Ш. Руставелі, буд. 12 на 49051, м. Дніпро, вул. Оцупа Олександра, буд. 25, що підтверджується витягами з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за результатами пошуку за ідентифікаційним кодом 39157475 станом на 29.09.2022 (а.с.25-26) та станом на 08.12.2023 (а.с. 23-24).
Рішення органів Антимонопольного комітету України є обов`язковими до виконання (ч. 2 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції").
Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу (ч. 3 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції").
Протягом п`яти днів з дня сплати штрафу суб`єкт господарювання зобов`язаний надіслати відповідно до Антимонопольного комітету України або його територіального відділення документи, що підтверджують сплату штрафу (ч. 8 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції").
Таким чином, відповідно до ч. 3 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", відповідач повинен був сплатити штраф у розмірі 204 000,00 грн відповідно до рішення № 63/29-р/к від 29.09.2022 у справі № 63/4-01-48-2021 у строк до 20.02.2023 включно.
Однак, як зазначає позивач, відповідач в порушення вимог чинного законодавства України штраф не сплатив.
За кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України; нарахування пені зупиняється на час розгляду чи перегляду господарським судом: справи про визнання недійсним рішення органу Антимонопольного комітету України про накладення штрафу; відповідного рішення (постанови) господарського суду (ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції").
У зв`язку із викладеним, позивач на підставі ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" нарахував та просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 204 000,00 за період з 23.02.2023 по 30.04.2023.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню з таких підстав.
Згідно зі ст. 1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України" Антимонопольний комітет України є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є забезпечення державного захисту конкуренції у підприємницькій діяльності та у сфері державних закупівель.
Частиною 1 ст. 48 Закону України "Про захист економічної конкуренції" визначено, що за результатами розгляду справ про порушення законодавства про захист економічної конкуренції органи Антимонопольного комітету України приймають рішення, в тому числі про визнання вчинення порушення законодавства про захист економічної конкуренції; накладення штрафу тощо.
Розпорядження, рішення та вимоги органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимоги уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення в межах їх компетенції є обов`язковими для виконання у визначені ними строки, якщо інше не передбачено законом. Невиконання розпоряджень, рішень та вимог органу Антимонопольного комітету України, голови територіального відділення Антимонопольного комітету України, вимог уповноважених ними працівників Антимонопольного комітету України, його територіального відділення тягне за собою передбачену законом відповідальність. (ст. 22 Закону України "Про Антимонопольний комітет України").
Рішення та розпорядження органів Антимонопольного комітету України, голів його територіальних відділень є обов`язковими до виконання. Особа, на яку накладено штраф за рішенням органу Антимонопольного комітету України, сплачує його у двомісячний строк з дня одержання рішення про накладення штрафу. (ч. 2,3 ст.56 Закону України "Про захист економічної конкуренції").
У разі несплати штрафу у строки, передбачені рішенням, та пені органи Антимонопольного комітету України стягують штраф та пеню в судовому порядку (ч. 7 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції").
Докази оплати відповідачем штрафу в матеріалах справи відсутні.
Заявник, відповідач, третя особа мають право оскаржити рішення органів Антимонопольного комітету України повністю або частково до господарського суду у двомісячний строк з дня одержання рішення. Цей строк не може бути відновлено (ч. 1 ст. 60 Закону України "Про захист економічної конкуренції").
Доказів оскарження відповідачем рішення Адміністративної колегії Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України № 63/29-р/к від 29.09.2022 по справі № 63/4-01-48-2021 сторонами до суду не надано.
З огляду на викладене, суд вважає, що позовні вимоги в частині стягнення з відповідача штрафу у розмірі 204 000,00 грн є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Відповідно до ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції" за кожний день прострочення сплати штрафу стягується пеня у розмірі півтора відсотка від суми штрафу. Розмір пені не може перевищувати розміру штрафу, накладеного відповідним рішенням органу Антимонопольного комітету України. Нарахування пені припиняється з дня прийняття господарським судом рішення про стягнення відповідного штрафу.
Позивач просить стягнути з відповідача пеню у розмірі 204 000,00 за період з 23.02.2023 по 30.04.2023.
При цьому позивач зазначає, що розмір нарахованої пені за цей період становить 205 020,00 грн, однак, враховуючи положення ч. 5 ст. 56 Закону України "Про захист економічної конкуренції", до стягнення підлягає пеня у розмірі 204 000,00 грн.
Перевіривши розрахунок пені, господарський суд встановив, що він здійснений правильно, у зв`язку з чим пеня у розмірі 204 000,00 грн підлягає стягненню з відповідача.
З огляду на викладене, є правомірними та такими, що підлягають задоволенню позовні вимоги про стягнення з відповідача 408 000,00 грн, з яких: 204 000,00 грн пеня, 204 000,00 грн штраф.
Згідно зі ст. 129 Господарського процесуального кодексу України судовий збір підлягає стягненню з відповідача на користь позивача в розмірі 4896?,00 грн.
Керуючись ст. 2, 73, 74, 76-79, 86, 91, 129, 233, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгбуд Центр" (49051, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Оцупа Олександра, буд. 25, ідентифікаційний код 39157475) в дохід Державного бюджету України 408 000,00 грн, з яких: 204 000,00 грн пеня, 204 000,00 грн штраф, про що видати наказ.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгбуд Центр" (49051, Дніпропетровська область, м. Дніпро, вул. Оцупа Олександра, буд. 25, ідентифікаційний код 39157475) на користь Західного міжобласного територіального відділення Антимонопольного комітету України (79000, м. Львів, вул. Коперника, 4, ідентифікаційний код 20812013) витрати по сплаті судового збору у розмірі 4896,00 грн, про що видати наказ.
Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили після закінчення двадцятиденного строку з дня складання повного судового рішення і може бути оскаржено до Центрального апеляційного господарського суду.
Повне рішення складено 06.03.2024
Суддя І.В. Мілєва
Суд | Господарський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2024 |
Оприлюднено | 08.03.2024 |
Номер документу | 117471394 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах щодо застосування антимонопольного та конкурентного законодавства про захист економічної конкуренції |
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Ніколенко Михайло Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Ніколенко Михайло Олександрович
Господарське
Господарський суд Дніпропетровської області
Мілєва Ірина Вікторівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні