Ухвала
від 06.03.2024 по справі 380/3568/24
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/3568/24

провадження № П/380/3625/24

У Х В А Л А

06 березня 2024 року

Суддя Львівського окружного адміністративного суду Кисильова О.Й., перевіривши виконання вимог статей 160-161 КАС України за адміністративним позовом Львівського обласного відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Приватного підприємства "Ерудит" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені,

в с т а н о в и л а:

Львівське обласне відділення фонду соціального захисту осіб з інвалідністю (далі позивач) звернулось до суду з позовом до Приватного підприємства "Ерудит" (далі відповідач), у якому просить:

- стягнути з відповідача на користь позивача 115 230,99 грн адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу працевлаштування осіб з інвалідністю.

Ухвалою від 20.02.2024 позовна заява залишена без руху, позивачу наданий строк на усунення недоліків, а саме:

- надання доказів сплати судового збору у сумі 3028,00 грн або подання мотивованого клопотання про розстрочення, чи відстрочення сплати судового збору із наданням документів, які підтверджують підстави для відстрочення від сплати.

29.02.2024 від позивача до суду надійшла заява про усунення недоліків позовної заяви.

Так, вказана заява обґрунтована тим, що 14.07.2023 Львівське обласне відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю звернулося до суду із позовом до Приватного підприємства "Ерудит" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені (справа № 380/16221/23, провадження П/380/16345/23). 04.09.2023 суд постановив ухвалу про повернення позовної заяви.

Позивач вказує, що відповідно до ч. 8 ст. 169 КАС України, повернення позовної заяви не позбавляє права повторного звернення до адміністративного суду в порядку, встановленому законом. Позивач скористався передбаченим КАС України правом та звернувся до адміністративного суду повторно (справа № 380/3568/24).

Також, 06.03.2024 від позивача надійшла заява про продовження процесуального строку для усунення недоліків позовної заяви. Дане клопотання обґрунтоване тим, що у зв`язку з недостатнім бюджетним фінансуванням позивач не має можливості сплатити судовий збір у сумі 3028,00 грн та надати докази такої сплати у строк, встановлений ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 20.02.2024. Зазначає, що для сплати судового збору у справі 380/3568/24 відділенню Фонду спершу потрібно повернути сплачений судовий збір за подання позовної заяви (що була повернута) до Приватного підприємства "Ерудит" в адміністративній справі № 380/16221/23.

Зважаючи на зміст поданої позивачем заяви про усунення недоліків, варто врахувати таке.

Відповідно до ч. 3 ст. 161 КАС України до позовної заяви додається документ про сплату судового збору у встановлених порядку і розмірі або документи, які підтверджують підстави звільнення від сплати судового збору відповідно до закону.

Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначено Законом України "Про судовий збір".

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про судовий збір" судовий збір це збір, що справляється на всій території України за подання заяв, скарг до суду, за видачу судами документів, а також у разі ухвалення окремих судових рішень, передбачених цим Законом. Судовий збір включається до складу судових витрат.

Статтею 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Цією ж нормою встановлено, що за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру суб`єктом владних повноважень, юридичною особою або фізичною особою підприємцем, ставка судового збору встановлена у розмір: 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 10 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб

Так, статтею 7 Закону України "Про державний бюджет України на 2024 рік" встановлено прожитковий мінімум на одну працездатну особу з 1 січня 2024 року у розмірі 3028,00 грн.

Зі змісту позовної заяви слідує, що позивач просить стягнути з відповідача на користь позивача адміністративно-господарські санкцію та пеню у розмірі 115 230,99 грн.

Таким чином суддя встановила, що позивач, як суб`єкт владних повноважень, заявив вимогу майнового характеру.

Оскільки ціна позову є меншою, аніж 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб, то судовий збір за подання заявленої позивачем вимоги майнового характеру у цій справі становить 3028,00 грн.

До позовної заяви позивач долучив платіжну інструкцію від 28.06.2023 № 124 на суму 2684,00 грн.

Варто зауважити, що розмір судового збору сплачений згідно із квитанцією від 28.06.2023 № 124, є меншим, аніж позивачу необхідно сплатити в межах заявленої ним вимоги.

Разом із тим, суддя зауважує, що згідно із довідкою від 15.02.2024, складеною відділом документального забезпечення та архіву Львівського окружного адміністративного суду, подана позивачем квитанція про сплату судового збору використана в адміністративній справі № 380/16221/23.

Так, ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 31.08.2023 у справі №380/16221/23 позовна заява Львівського обласного відділення Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю до Приватного підприємства "Ерудит" про стягнення адміністративно-господарських санкцій повернута позивачеві.

Такими чином, суддя наголошує, що подання позивачем квитанції, яка вже використана в адміністративній справі № 380/16221/23, позовна заява у якій повернута, не може вважатися належною сплатою судового збору в межах адміністративної справи № 380/3568/24, оскільки сплачена за ним сума може бути повернута позивачеві.

Також, відповідно до ч.1 ст.133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.

Статтею 8 Закону України "Про судовий збір" визначено, що враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов:

1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або

2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину з інвалідністю; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або

3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.

Отже, передумовою для вирішення питання про відстрочення, розстрочення чи звільнення сторони від сплати судового збору, є наявність належного обґрунтування із наданням відповідних доказів неможливості сплати судового збору у строки, визначені судом.

Обґрунтовуючи неможливість виконання вимог ухвали суду про залишення позовау без руху у встановлений строк, позивач покликається на відсутність у нього коштів, передбачених для сплати судового збору.

Проте, позивач жодними належними та допустимими доказами не доводить відсутність на своїх рахунках коштів, призначених для сплати судового збору за подання позовних заяв до суду.

Статтею 169 КАС України передбачено, що суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

В ухвалі про залишення позовної заяви без руху зазначаються недоліки позовної заяви, спосіб і строк їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху. Якщо ухвала про залишення позовної заяви без руху постановляється з підстави несплати судового збору у встановленому законом розмірі, суд в такій ухвалі повинен зазначити точну суму судового збору, яку необхідно сплатити (доплатити).

Зі змісту заяви про усунення недоліків від 29.02.2024 та заяви від 05.03.2024 вбачається, що позивач не усунув недоліки позовної заяви.

У зв`язку з викладеним та на підставі ст. 169 КАС України існують підстави для продовження наданого позивачу строку для усунення недоліків позовної заяви, а саме -надання позивачем доказів сплати судового збору у сумі 3028,00 грн.

Керуючись ст. ст. 169, 243, 248 КАС України,

у х в а л и л а:

Продовжити Львівському обласному відділенню фонду соціального захисту осіб з інвалідністю строк на усунення недоліків позовної заяви - протягом десяти днів із дня отримання ухвали.

Після усунення недоліків позовної заяви документи до суду направляти із вказівкою на номер справи 380/3568/24 та зазначенням прізвища судді, яка прийняв ухвалу про залишення позовної заяви без руху.

У разі невиконання цієї ухвали, позовна заява буде вважатися неподаною та повернута позивачу.

Ухвала окремо не оскаржується.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.

Суддя Кисильова О.Й.

Дата ухвалення рішення06.03.2024
Оприлюднено08.03.2024
Номер документу117478916
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення адміністративно-господарських санкцій та пені

Судовий реєстр по справі —380/3568/24

Ухвала від 25.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 06.03.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

Ухвала від 20.02.2024

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Кисильова Ольга Йосипівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні