Рішення
від 05.03.2024 по справі 460/28281/23
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

05 березня 2024 року м. Рівне№460/28281/23

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Нор У.М., розглянувши за правилами письмового провадження без повідомлення учасників справи, адміністративну справу за позовом

ОСОБА_1 доГоловного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинення певних дій, -

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_2 звернулася до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області в якому просить суд:

визнати протиправною бездіяльність відповідача, яка полягає у не проведенні обчислення пенсії позивача на підставі довідок про заробітну плату від 20.01.2023 №1700-0603-8/4940 та від 16.08.2023 №53-Ф, виданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Рівненській області;

зобов`язати відповідача обчислити та виплачувати позивачу із 20.01.2023 на пенсію за віком відповідно пункту 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII та статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII, виходячи із 60% заробітної плати, вказаної у довідках про заробітну плату від 20.01.2023 №1700-0603-8/4940 та від 16.08.2023 №53-Ф, виданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Рівненській області, та виплатити заборгованість, яка виникне у зв`язку з цим.

В обґрунтування позову позивач зазначив, що на виконання рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №460/8360/23 позивачу ГУ ПФУ в Рівненській області видало довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 16.08.2023 №53-Ф із зазначенням складових заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби за прирівняною посадою за останнім місцем роботи ОСОБА_1 на державній службі за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, а саме: за грудень 2022 року. Про порядок переведення на пенсію державного службовця ОСОБА_2 повідомлено листами від 27.11.2023 1700-0202-8/100880 та від 07.12.2023 №1700-0202-8/103591, в яких вказано, що ОСОБА_1 з 20.01.2023 переведено з пенсії за віком відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування на пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу - в електронній пенсійній справі змінено шифр виду пенсії з 101 (пенсія за віком відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування) на 130 (пенсія за віком відповідно Закону України Про державну службу). Проте, як з`ясувала позивач, з наданих відповідачем рішень про перерахунок пенсії вбачається, що пенсія за віком позивача і надалі обчислюється на підставі Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", переведення ОСОБА_1 на пенсію за віком відповідно до Закону України «Про державну службу» та відповідне обчислення проведено не було у зв`язку з відсутністю в резолютивній частині рішення суду посилання на конкретні довідки, на підставі яких слід обчислювати пенсійну виплату. Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо обчислення пенсії державного службовця ОСОБА_1 без врахування довідок про заробітну плату від 20.01.2023 №1700-0603-8/4940 та від 16.08.2023 №53-Ф, позивач звернулася до суду за захистом її прав та інтересів з позовною заявою.

Ухвалою суду від 20.12.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Відповідач подав відзив на позовну заяву, за змістом якої повідомив, що Згідно з електронною пенсійною справою, з 14.11.2022 позивачу призначено пенсію за віком, розмір якої визначено згідно з Законом України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування. З 20.01.2023 переведено ОСОБА_1 на пенсію за віком відповідно до ст.37 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 року №3723-ХІІ, п.10 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" від 10.12.2015 року №889-VІІІ.

Відповідач повідомив, що переведення було проведене на підставі рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 05 травня 2023 року по справі №460/8360/23, яке набрало законної сили 01.08.2023 на підставі постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду провадження №А/857/9910/23. 20.01.2023 до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області позивач звернулася із заявою про переведення з одного виду пенсії на інший, зазначивши в заяві обрати вигідний варіант. Зазначив, що Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області було розглянуто заяву Позивача та долучені до заяви документи та 25.01.2023 за №172750005256 прийнято рішення про відмову у призначенні пенсії, у зв`язку з недоцільністю переведення, позаяк до заяви долучено тільки довідку №1700-0603-8/4940 від 20.01.2023р. про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років), інші документа про складов1 зароб1тно1 плати для розрахунку пенсії відсутні. На думку відповідача, при розрахунку позивачу пенсії зменшується. Відтак, Головним управлінням Пенсійного фонду України У Вінницькій області правомірно відмовлено ОСОБА_1 в перерахунку пенсії за віком відповідно Закону України Про державну службу , згідно поданої заяви від 17.01.2023 року в зв`язку з недоцільністю. На підставі вищевикладеного, Головним управлінням Пенсійного фонду України у Вінницькій області правомірно відмовлено ОСОБА_1 у призначенні пенсії за віком згідно норм Закону України Про державну службу, з врахування довідки від 17.01.2023 через відсутність на це законодавчих підстав. Виходячи з цього, відповідач просив в задоволенні позовних вимог відмовити.

Враховуючи те, що розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження, то відповідно до ч.4ст.229 КАС Українифіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

Відповідно до вимог ч.3ст.263 КАС Україниу справах, визначених частиною першою цієї статті, заявами по суті справи є позов та відзив.

Розглянувши позовну заяву, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №460/8360/23, залишеним без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 01.08.2023, позов ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області, Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області про визнання дій протиправними, зобов`язання вчинення певних дій задоволено частково.

Визнано протиправними дії Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області щодо відмови видати ОСОБА_1 довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби за прирівняною посадою за останнім місцем роботи позивача на державній службі за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії.

Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області видати ОСОБА_1 довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби за прирівняною посадою за останнім місцем роботи ОСОБА_1 на державній службі за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, а саме: за грудень 2022 року, з урахуванням висновків суду.

Визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області від 25.01.2023 №172750005256.

Зобов`язано Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області з 20.01.2023 перевести ОСОБА_1 на пенсію за віком відповідно до ст.37 Закону України "Про державну службу" від 16.12.1993 №3723-ХІІ, п.10 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про державну службу" від 10.12.2015 №889-VІІІ.

У задоволенні решти позовних вимог - відмовлено.

Відмовляючи в задоволенні решти позовних вимог Рівненський окружний адміністративний суд зазначив, що як свідчать матеріали справи, позивач звернулася до пенсійного органу із заявою про перехід на пенсію за віком 20.01.2023. При цьому, до заяви була додана довідка №1700-0603-8/4940 від 20.01.2023 про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг та надбавка за вислугу років). Водночас, довідки про складові заробітної плати, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії позивачем надано не було, що не заперечується останньою в позовній заяві.

Рівненський окружний адміністративний суд при ухваленні рішення у справі №460/8360/23 дійшов висновку, що позовні вимоги про зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду України в Рівненській області перевести ОСОБА_2 на пенсію за віком відповідно до Закону №889-VIII та ст.37 Закону №3723-XII з врахуванням довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби, із зазначенням усіх складових, що включаються у заробіток для обчислення пенсії в середніх розмірах відносно таких виплат за грудень 2022 року за прирівняною посадою, є передчасними, а тому до задоволення не підлягають.

На виконання рішення суду у справі №460/8360/23, позивачу ГУ ПФУ в Рівненській області видало довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 16.08.2023 №53-Ф із зазначенням складових заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби за прирівняною посадою за останнім місцем роботи ОСОБА_1 на державній службі за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, а саме: за грудень 2022 року.

Листами відповідача від 27.11.2023 1700-0202-8/100880 та від 07.12.2023 №1700-0202-8/103591 представника позивача на адвокатський запит повідомлено про те, що на виконання рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №460/8360/23 (набрало законної сили 01.08.2023) ОСОБА_1 з 20.01.2023 переведено з пенсії за віком відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування на пенсію за віком відповідно до Закону України Про державну службу - в електронній пенсійній справі змінено шифр виду пенсії з 101 (пенсія за віком відповідно до Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування) на 130 (пенсія за віком відповідно Закону України Про державну службу).

Рішенням відповідача від 17.08.2023 №172750005256 пенсія за віком позивача перерахована із відображенням її шифру та виду пенсії «130 пенсія за віком», виходячи із заробітної плати за період страхового стажу з липня 2000 року по червень 2020 року.

При цьому, як вважає позивач, з наданих їй відповідачем рішень про перерахунок пенсії вбачається, що пенсія за віком і надалі обчислюється на підставі Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", переведення ОСОБА_1 на пенсію за віком відповідно до Закону України «Про державну службу» та відповідне обчислення проведено не було у зв`язку з відсутністю в резолютивній частині рішення суду посилання на конкретні довідки, на підставі яких слід обчислювати пенсійну виплату.

Вважаючи протиправною таку поведінку відповідача, позивач звернулася до суду з позовною заявою.

Надаючи правову оцінку правомірності поведінки відповідача щодо застосування при обчисленні пенсії за віком показника середньої заробітної плати (дохід) в Україні, з якої сплачено страхові внески, обчисленої як середній показник за 2014, 2015, 2016 роки та н зарахування до загального страхового стажу періоду роботи з 01.01.2013 по 30.05.2022, суд виходить із наступного.

Згідно зі статтею 44 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості й в інших випадках, передбачених законом.

Частиною першою статті 4 Закону України від 09.07.2003 №1058-IV "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" (далі - Закон №1058-IV) визначено, що законодавство про пенсійне забезпечення в Україні, яке базується на Конституції України, складається з Основ законодавства України про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, цього закону, Закону про недержавне пенсійне забезпечення, законів, якими встановлюються умови пенсійного забезпечення, відміни від загальнообов`язкового державного пенсійного страхування та недержавного пенсійного забезпечення, міжнародних договорів з пенсійного забезпечення, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, а також інших законів та нормативно-правових актів, прийнятих відповідно до законів про пенсійне забезпечення в Україні.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону №1058-IV відповідно до цього Закону в солідарній системі призначаються такі пенсійні виплати: 1) пенсія за віком; 2) пенсія по інвалідності; 3) пенсія у зв`язку з втратою годувальника.

Статтею 10 Закону №1058-IV передбачено, що особі, яка має одночасно право на різні види пенсії (за віком, по інвалідності, у зв`язку з втратою годувальника), призначається один із цих видів пенсії за її вибором. особі, яка має право на довічну пенсію, призначається один з видів довічної пенсії за її вибором.

Згідно із пунктом 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону №889-VІІІ державні службовці, які на день набрання чинності цим Законом займають посади державної служби та мають не менш як 10 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державних службовців, визначених статтею 25 Закону України «Про державну службу» та актами Кабінету Міністрів України, мають право на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII (далі - Закон №3723-XII) у порядку, визначеному для осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців.

Рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №460/8360/23 підтверджено право позивача на обчислення та виплату пенсії відповідно до положень Закону України «Про державну службу», що сторонами не заперечується.

При цьому, як встановлено в ході розгляду справи судом, рішенням Рівненського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №460/8360/23 визнано протиправним та скасовано рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Вінницькій області від 25.01.2023 №172750005256, яким ОСОБА_1 відмовлено в її переведенні на пенсію державного службовця.

Відповідно до ч. 1 ст. 37 Закону №3723-ХІІ на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" 1058-15, за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом першим частини першої статті 28 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" 1058-15, у тому числі стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку. Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Вказана норма ст. 37 Закону №3723-ХІІ свідчить, що обчислення розміру пенсії за віком державним службовцям слід здійснювати виключно із заробітної плати державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі. А не з будь-якої заробітної плати, отриманої особою в період її трудової діяльності.

Відповідно до вимог п. 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 року №622 (далі - Порядок №622), пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

При цьому:

посадовий оклад, надбавки за ранг та вислугу років враховуються в розмірах, установлених на день звернення за призначенням пенсії за останньою займаною посадою державної служби (або прирівняною до неї у разі відсутності у державному органі відповідних посад державної служби);

розмір виплат (крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років), що включаються в заробіток для обчислення пенсії, визначається за вибором того, хто звернувся за пенсією, за будь-які 60 календарних місяців роботи на посаді державної служби підряд перед зверненням за пенсією незалежно від наявності перерв починаючи з 1 травня 2016 року. Середньомісячна сума зазначених виплат за 60 календарних місяців визначається шляхом ділення загальної суми цих виплат на 60. За бажанням особи неповні місяці роботи на посаді державної служби враховуються як повні.

За бажанням осіб, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, і які на момент виходу на пенсію не перебувають на державній службі, розмір зазначених в абзацах третьому - п`ятому цього пункту виплат (примітка крім посадових окладів, надбавок за ранг та вислугу років) визначається в середніх розмірах відносно визначених законодавством таких виплат за місяць, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії, але не раніше травня 2016 р., за відповідною (прирівняною) посадою (посадами) за останнім місцем роботи на державній службі.

Суд встановив, що до ухвалення рішення Рівненським окружним адміністративним судом від 05.05.2023 у справі №460/8360/23, позивачу для обчислення пенсії державного службовця було видано довідку про розмір посадового окладу, надбавки за ранг та вислугу років від 20.01.2023 №1700-0603-8/4940 станом на 20 січня 2023 року, а з метою відновлення порушених прав та інтересів позивача на виконання рішення суду у справі №460/8360/23 позивачу надано довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця від 16.08.2023 №53-Ф, в яких зазначено додаткові складові заробітної плати надбавка за інтенсивність праці та місячна премія станом на грудень 2022 року, місяцю, що передує місяцю звернення за призначенням пенсії.

Відтак, суд дійшов висновку, що єдиним можливим варіантом обчислення розміру пенсії позивача (переведення із пенсії за віком на пенсію державного службовця) було виключно врахування заробітної плати на підставі добровільно наданої та виданої на виконання рішення суду ГУ ПФУ в Рівненській області довідок від 20.01.2023 №1700-0603- 8/4940 від 16.08.2023 №53-Ф.

Проте, як встановлено судом, із наданих відповідачем рішень про перерахунок пенсії вбачається, що пенсія за віком позивача на виконання рішення суду і надалі обчислюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» виходячи із заробітної плати для обчислення пенсії за період з 01.07.2000 по 30.06.2020.

Відповідно до частини 1 статті 40 Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» для обчислення пенсії враховується заробітна плата (дохід) за весь період страхового стажу починаючи з 01.07.2000. За бажанням пенсіонера та за умови підтвердження довідки про заробітну плату первинними документами або в разі, якщо страховий стаж починаючи з 01.07.2000 становить менше 60 місяців, для обчислення пенсії також враховується заробітна плата (дохід) за будь-які 60 календарних місяців страхового стажу підряд по 30.06.2000 незалежно від перерв.

Таким чином, суд встановив, що заробітна плата за період страхового стажу починаючи з 01.07.2000 враховується виключно для обчислення розміру пенсії за віком, які призначені відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

Вказане в сукупності дає суду підстави для висновку, що відповідачем пенсія позивачу на виконання рішення суду, яке набрало законної сили, обчислюється та виплачується відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування», а не Закону України «Про державну службу», право на яку визнав Рівненський окружний адміністративний суд при ухваленні рішення від 05.05.2023 у справі №460/8360/23.

Велика Палата Верховного суду у постанові від 13.02.2019 у справі №822/524/18 (Пз/9901/23/18) (провадження № 11-555заі18) визначаючи спосіб захисту порушених прав вказала на необхідність зобов`язання відповідача призначити і здійснити нарахування й виплату пенсії державного службовця відповідно до ст. 37 Закону №3723-XII у розмірі 60 відсотків від заробітку, зазначеного у довідці про заробітну плату (щодо основних та додаткових складових заробітної плати).

Виходячи з цього, суд дійшов висновку про необхідність визнання протиправною бездіяльності відповідача, яка полягає у не проведенні обчислення пенсії ОСОБА_1 на підставі довідок про заробітну плату від 20.01.2023 №1700-0603-8/4940 та від 16.08.2023 №53-Ф, виданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Рівненській області.

Відповідно до пункту 4 Порядку №622 пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права. Заяву про призначення пенсії за віком відповідно до положень Законів України «Про державну службу» позивач подала 20.01.2023, що було встановлено в ході розгляду адміністративної справи №460/8360/23 Рівненським окружним адміністративним судом.

Відтак, суд дійшов висновку, про наявність підстав для визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо не проведення обчислення та виплату пенсії за віком ОСОБА_1 на підставі довідок про заробітну плату від 20.01.2023 №1700-0603-8/4940 та від 16.08.2023 №53-Ф, виданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Рівненській області.

Перевіряючи дотримання позивачем встановленого ст. 122 КАС України процесуального строку звернення з позовною заявою, суд враховує, що рішення Рівненського окружного адміністративного суду від 05.05.2023 у справі №460/8360/23 набрало законної сили у зв`язку з залишенням його без змін постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 01.08.2023.0

Окрім цього, позивачем вживались дії з метою захисту її порушених прав та інтересів порядку статей 382, 383 КАС України, зокрема ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 03 жовтня 2023 року у справі №460/8360/23 в задоволенні заяви про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення у справі №460/8360/23 відмовлено. Ухвалою Рівненського окружного адміністративного суду від 01 грудня 2023 року у справі №460/8360/23 частково задоволено заяву позивача про встановлення судового контролю, що й слугувало ОСОБА_1 підставою для пред`явлення 19.12.2023 позовної заяви у даній справі.

Зважаючи на це, суд дійшов висновку, що встановлений ч. 2 ст. 122 КАС України шестимісячний строк для подачі позовної заяви з моменту коли позивач дізналася або могла дізнатись про порушення її прав не пропущений.

Згідно з ч.ч.1, 2ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановленихстаттею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Відповідачем не доведено правомірності його поведінки у спірних правовідносинах, натомість позовні вимоги позивача є обґрунтованими, а тому підлягають до задоволення.

Відтак, суд дійшов висновку про необхідність відновлення порушених прав та інтересів позивача у спосіб зобов`язання відповідача обчислити та виплачувати ОСОБА_1 із 20.01.2023 на пенсію за віком відповідно пункту 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII та статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII, виходячи із 60% заробітної плати, вказаної у довідках про заробітну плату від 20.01.2023 №1700-0603-8/4940 та від 16.08.2023 №53-Ф, виданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Рівненській області, та виплатити заборгованість, яка виникне у зв`язку з цим.

Відповідно до частини першої статті 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статтями 241-246, 255, 263, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

В И Р І Ш И В :

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправною бездіяльність Головного управління Пенсійного фонду України у Рівненській області, яка полягає у не проведенні обчислення пенсії ОСОБА_1 на підставі довідок про заробітну плату від 20.01.2023 №1700-0603-8/4940 та від 16.08.2023 №53-Ф, виданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Рівненській області.

Зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області обчислити та виплачувати ОСОБА_1 із 20.01.2023 на пенсію за віком відповідно пункту 10 розділу XI Прикінцевих та перехідних положень Закону України "Про державну службу" від 10 грудня 2015 року №889-VIII та статті 37 Закону України «Про державну службу» від 16 грудня 1993 року №3723-XII, виходячи із 60% заробітної плати, вказаної у довідках про заробітну плату від 20.01.2023 №1700-0603-8/4940 та від 16.08.2023 №53-Ф, виданих Головним управлінням Пенсійного фонду України в Рівненській області, та виплатити заборгованість, яка виникне у зв`язку з цим.

Стягнути на користь ОСОБА_3 за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень Головного управління Пенсійного фонду України у Рівненській області судові витрати по сплаті судового збору в сумі 858,88 грн.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складений 05 березня 2024 року

Учасники справи:

Позивач - ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , ЄДРПОУ/РНОКПП НОМЕР_1 )

Відповідач - Головне управління Пенсійного фонду України в Рівненській області (вул. Олександра Борисенка, буд. 7,м. Рівне,Рівненська обл.,33028, ЄДРПОУ/РНОКПП 21084076)

Суддя У.М. Нор

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення05.03.2024
Оприлюднено08.03.2024
Номер документу117479542
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —460/28281/23

Ухвала від 13.05.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 26.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Ухвала від 10.04.2024

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Глушко Ігор Володимирович

Рішення від 05.03.2024

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

Ухвала від 20.12.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

У.М. Нор

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні