ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
06 березня 2024 року Чернігів Справа № 620/2496/24
Чернігівський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Непочатих В.О., розглянувши в письмовому провадженні в приміщенні суду клопотання про призначення судово-економічної експертизи у справі за позовом ОСОБА_1 до НОМЕР_1 прикордонного загону імені князя Володимира Великого Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_2 ) про визнання протиправними дій та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до 105 прикордонного загону імені князя Володимира Великого Державної прикордонної служби України (військова частина НОМЕР_2 ), в якому просить:
- визнати незаконним нарахування не в повному обсязі ОСОБА_1 додаткової винагороди відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» за період проходження ним служби у НОМЕР_1 прикордонному загоні ім. Князя Володимира Великого Державної прикордонної служби України з 01.04.2022 по 30.04.2022, з 01.05.2022 по 31.05.2022, з 01.06.2022 по 30.06.2022, з 01.08.2022 по 30.08.2022, з 01.09.2022 по 30.09.2022, з 01.11.2022 по 30.11.2022, з 01.12.2022 по 31.12.2022;
- зобов`язати НОМЕР_1 прикордонний загін ім. Князя Володимира Великого Державної прикордонної служби України нарахувати та виплатити ОСОБА_1 додаткову винагороду в повному обсязі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 28.02.2022 № 168 «Питання деяких виплат військовослужбовцям, особам рядового і начальницького складу, поліцейським та їх сім`ям під час дії воєнного стану» за період з 01.05.2022 по 31.05.2022, з 01.06.2022 по 30.06.2022, з 01.08.2022 по 30.08.2022, з 01.09.2022 по 30.09.2022, з 01.11.2022 по 30.11.2022, з 01.12.2022 по 31.12.2022, з урахуванням раніше виплачених сум виходячи з розміру 100000 гривень та за період з 01.04.2022 по 30.04.2022, виходячи з розміру 30000 гривень;
- визнати протиправними дії 105 Прикордонного загону імені князя Володимира Великого щодо нарахування ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період з 01.06.2016 по 28.02.2018, із застосуванням базового місяця липень 2016 року;
- зобов`язати 105 Прикордонний загін імені князя Володимира Великого здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01.06.2016 по 28.02.2018, із урахуванням базового місяця січень 2008 року.
Ухвалою Чернігівського окружного адміністративного суду від 27.02.2024 відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Представником позивача подано до суду клопотання про призначення судово-економічної експертизи, в якому він просить: 1) призначити судово-економічну експертизу; 2) на вирішення експертизи поставити питання: «на яку суму документально підтверджується розмір індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 за період з 01.06.2016 по 28.02.2018 відповідно до вимог Закону України від 03.07.1991 № 1282-ХІІ «Про індексацію грошових доходів населення», Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078» (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин)?»; 3) доручити проведення експертизи Чернігівському науково-дослідному експертно-криміналістичному центру МВС України (код ЄДРПОУ: 25575078, адреса: Україна, 14037, Чернігівська область, місто Чернігів, вулиця Степана Разіна, буд. 19).
Дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.
За приписами статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, зокрема, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Статтею 1 Закону України «Про судову експертизу» визначено, що судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.
Відповідно до частин першої та другої статті 101 Кодексу адміністративного судочинства України висновок експерта - це докладний опис проведених експертом досліджень, зроблені у результаті них висновки та обґрунтовані відповіді на питання, поставлені перед експертом, складений у порядку, визначеному законодавством. Предметом висновку експерта може бути дослідження обставин, які входять до предмета доказування та встановлення яких потребує наявних у експерта спеціальних знань. Предметом висновку експерта не можуть бути питання права.
Згідно з частиною першою статті 102 Кодексу адміністративного судочинства України суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.
Суд зазначає, що судова експертиза призначається лише у разі дійсної потреби у спеціальних знаннях для встановлення фактичних даних, що входять до предмета доказування, тобто у разі, коли висновок експерта не можуть замінити інші засоби доказування. Якщо наявні у справі докази є взаємно суперечливими, їх оцінку в разі необхідності може бути здійснено судом з призначенням відповідної судової експертизи.
За встановленими обставинами, спір стосується виплати індексації, яка входить до структури грошового забезпечення позивача, а тому питання нарахування індексації відноситься до проходження публічної служби та в силу вимог статті 101 Кодексу адміністративного судочинства України є питанням права та не може бути предметом висновку експерта.
Таким чином, у задоволенні клопотання представника позивача про призначення судово-економічної експертизи слід відмовити.
Керуючись статтями 102, 241, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
У Х В А Л И В:
1. У задоволенні клопотання представника позивача Слєпченка Сергія Анатолійовича про призначення судово-економічної експертизи - відмовити.
2. Копії ухвали суду надіслати учасникам справи.
3. Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.
Суддя Василь НЕПОЧАТИХ
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 06.03.2024 |
Оприлюднено | 08.03.2024 |
Номер документу | 117480469 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо звільнення з публічної служби, з них |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Василь НЕПОЧАТИХ
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні