Постанова
від 29.02.2024 по справі 160/22521/23
ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТРЕТІЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

29 лютого 2024 року справа № 160/22521/23

Третій апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - судді Баранник Н.П.,

суддів: Малиш Н.І., Щербака А.А.,

за участю секретаря судового засідання: Тарантюк А.Р.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області на рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2023 року у справі № 160/22521/23 (суддя Рябчук О.С.) за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромислова компанія «ДНІПРОАГРО» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Агропромислова компанія «ДНІПРОАГРО» (далі - позивач) звернулося до суду з позовом, в якому просило визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення форми Н Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (далі - відповідач) від 18.05.2023 №00112070407 на суму 1 010 143,80 грн..

В обґрунтування позовних вимог позивач вказав, що наявність порушень, виявлених під час камеральної перевірки, позивачем не заперечується, проте Законом України №2876-ІХ від 08.02.2023 року "Про внесення змін до розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України було визначено нові розміри штрафів за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку для реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних та, відповідно, доповнено підрозділ 2 розділу XX "Перехідні положення" ПК України пунктами 89 та 90. На переконання позивача, оскільки Законом України №2876-ІХ від 08.02.2023 року не визначено особливостей застосування тих чи інших положень та дати, з якої відповідні положення мають застосовуватись, а відповідно до п. 11 підрозділу 10 розділу XIX "Перехідні положення" ПК України, встановлено, що штрафні (фінансові) санкції (штрафи) за наслідками перевірок, які здійснюються контролюючими органами, застосовуються в розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій, то обчислення періоду затримки реєстрації платником податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН слід здійснювати з урахуванням приписів п. 201.10 ст. 201 ПК України.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2023 року позовні вимоги позивача були задоволені, суд визнав протиправним та скасував оскаржене позивачем податкове повідомлення-рішення відповідача.

Не погоджуючись з рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу. В скарзі, посилаючись на невідповідність висновків суду фактичним обставинам справи, порушення судом норм матеріального права, відповідач просить скасувати рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2023 року та прийняти нове рішення, яким в задоволенні позову відмовити.

Доводи апеляційної скарги зводяться до того, що судом невірно трактовано норми Податкового кодексу України зі змінами щодо розмірів штрафних санкцій, які застосовують до платника податків за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних. Так, на переконання відповідача, штрафи у розмірах, встановлених пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Кодексу, застосовуються у разі порушення платником податку передбачених пунктом 89 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Кодексу граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН із датою складання, починаючи з 16 січня 2023 року. При цьому, порушення платником податку граничних строків реєстрації ПН/РК у ЄРПН, які припадають на період до дати набрання чинності Законом № 2876-ІХ (застосовується до ПН/РК з датою складання не пізніше 15 січня 2023 року включно), тягне за собою накладання на такого платника податку штрафу у розмірах, встановлених пунктом 120-1.1 статті 120-1 Кодексу. В спірному випадку контролюючим органом вірно розраховано розмір штрафних санкцій, які має сплатити позивач.

Позивачем подано письмовий відзив на апеляційну скаргу відповідача. У відзиві позивач стверджує, що погоджується з висновками суду першої інстанції, вважає, що суд повно встановив обставини справи та ухвалив рішення з дотриманням норм матеріального права. На думку позивача відсутні підстави для скасування законного рішення суду першої інстанції.

Представник відповідача в судовому засіданні підтримав доводи та обґрунтування апеляційної скарги, наполягав на задоволенні скарги, скасуванні рішення суду першої інстанції з прийняттям нового про відмову у задоволенні позовних вимог.

Представник позивача просив апеляційну скаргу відповідача залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Заслухавши представників сторін, вивчивши матеріали справи, колегія суддів приходить до висновку, що апеляційна скарга підлягає задоволенню, враховуючи наступне.

З матеріалів справи встановлено, що ГУ ДПС у Дніпропетровській області на підставі п.п.20.1.4, п.п. 20.1.19 п. 20.1 ст.20 розділу І та п.п. 75.1.1 п. 75.1. ст.75 розділу ІІ Податкового кодексу України, в порядку ст.76 розділу ІІ Податкового кодексу України проведено камеральну перевірку ТОВ АГРОМИСЛОВА КОМПАНІЯ ДНІПРОАГРО (код 36161054) з питання своєчасності реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних (дані - ЄРПН) відповідно до вимог п. 201.10 ст. 201 розділу V Податкового кодексу України за червень, жовтень, листопад, грудень 2022 року лютий 2023 року.

За результатами перевірки складено акт від 25.04.2023 р. №15018/04-36-04-07/36161054, у висновках якого відображено виявлені під час перевірки порушення позивачем граничних строків реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відповідальність платника передбачена п.120-1.1, статті 120-1 глави 11 розділу ІІ Податкового кодексу України.

18 травня 2023р. позивач, не погодившись із висновками акту перевірки, звернувся до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області в порядку ст. 44 та ст. 86 Податкового кодексу України із запереченнями.

Листом від 29.05.2023 року №39057/6/04-6-04-03-10 контролюючий орган повідомив, що заперечення надійшли до ГУ ДПС з порушенням 10-денного терміну, визначеного п.86.7 ст.87 Кодексу, тому заперечення ТОВ АПК ДНІПРОАГРО залишено без розгляду.

На підставі акта камеральної перевірки, ГУ ДПС у Дніпропетровській області сформоване податкове повідомлення-рішення форми Н №00112070407 від 18.05.2023 року, яким до ТОВ АПК ДНІПРОАГРО застосовано штрафні санкції за порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, визначених ст. 201 Податкового кодексу України, згідно з п.120-1.1, статті 120-1 Податкового кодексу України у загальній сумі 1 010 143,80 грн..

Позивач, не погодившись із податковим повідомленням-рішенням, звернувся до ДПС України зі скаргою від 02.06.2023 №02/06/23, проте рішенням від 31.07.2023 р. №20915/6/99-00-06-03-01-06 ДПС України залишило без змін оскаржене ппр, а скаргу - без задоволення.

Вважаючи податкове повідомлення-рішення від 18.05.2023 протиправним, позивач звернувся до суду з позовом про його скасування.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги та скасовуючи оскаржене рішення відповідача, прийшов до висновку, що хоча позивач і допустив порушення граничних строків реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, проте контролюючий орган невірно розрахував суму штрафних санкцій, оскільки в силу пункту 11 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, повинен був застосовувати штрафні (фінансові) санкції у розмірах, передбачених законом, чинним на день прийняття рішень щодо застосування таких штрафних (фінансових) санкцій, в даному випадку 20.02.2023 року. Тобто, до позивача повинно було бути застосовано штраф з урахуванням положень пунктів 89, 90 підрозділу 2 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України. Суд погодився із доводами позивача про протиправність спірного рішення, оскільки відповідачем неправильно застосований розмір штрафних санкцій за порушення термінів реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

Колегія судів не погоджується з такими висновками суду першої інстанції, враховуючи наступне.

Пунктом 201.1 статті 201 ПК України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені. У разі порушення таких строків застосовуються штрафні санкції згідно з цим Кодексом (п. 201.10 ст. 201 ПК України).

Пунктом 120-1.1 статті 120-1 ПК України встановлено, що порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами "а" - "г" цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі:

10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів;

20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів;

30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів;

40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів;

50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Наведені норми ПК України свідчать, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченої пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.

Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України містив чітку вказівку на незастосування штрафних санкцій за відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.

27 травня 2022 року припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України. (Закон № 2260-IX)

З огляду на наведені норми законодавства, колегія суддів зазначає, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, саме з 01 березня 2020 року по 26 травня 2022 року.

Оскільки податкове правопорушення щодо несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку, коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26 травня 2022 року), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період, у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.

В той же час, пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України (з урахуванням змін, внесених Законом України від 13 грудня 2022 року № 2836-IX) встановлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року.

Отже, якщо податкові накладні/розрахунки коригування складені платником в період з 01 лютого по 31 травня 2022 року, а зареєстровані в ЄРПН з порушенням строку після 15 липня 2022 року, у контролюючого органу є підстави для застосування штрафних (фінансових) санкцій відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

В період дії воєнного стану правовідносини щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН регулюються нормами ПК України з урахуванням особливостей, визначених у пункті 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення цього кодексу.

Згідно пп.69.1 п.69 підрозділу 10 розділу XX ПК України, платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо:

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15 липня 2022 року;

реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних зведених податкових накладних та/або розрахунків коригування до таких зведених податкових накладних, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, складених за операціями, визначеними пунктом 198.5 статті 198 та пунктом 199.1 статті 199 цього Кодексу, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 20 липня 2022 року;

подання звітності, у тому числі передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для звітності, що подається за річний звітний (податковий) період), граничний термін подання якої припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, I квартал 2022 року (для звітності, що подається за квартальний звітний (податковий) період) та звітності за лютий - травень 2022 року (для звітності, що подається за місячний звітний (податковий) період), за умови подання такої звітності до контролюючого органу не пізніше 20 липня 2022 року;

строків сплати податків та зборів за звітні (податкові) періоди - 2021 рік (для річного звітного (податкового) періоду), I квартал 2022 року (для квартального звітного (податкового) періоду), січень - травень 2022 року (для місячного звітного (податкового) періоду), за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року (для сплати податку на доходи фізичних осіб та/або військового збору - не пізніше 31 грудня 2022 року);

строків сплати грошових зобов`язань, визначених контролюючими органами, граничний строк сплати яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до 1 червня 2022 року, за умови їх сплати не пізніше 1 серпня 2022 року.

Законом України від 12 січня 2023 року № 2876-IX Про внесення змін до розділу XX Прикінцеві положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування (набрав чинності 08 лютого 2023 року) підрозділ 2 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.

Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.

Відповідно до пункту 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.

Конституційний Суд України у рішенні від 13 травня 1997 року № 1-зп/1997, зазначив, що стаття 58 Конституції України 1996 року закріплює один з найважливіших загальновизнаних принципів сучасного права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Це означає, що вони поширюють свою дію тільки на ті відносини, які виникли після набуття законами чи іншими нормативно-правовими актами чинності. Закріплення названого принципу на конституційному рівні є гарантією стабільності суспільних відносин, у тому числі відносин між державою і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього закону чи іншого нормативно-правового акта.

Закон № 2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.

Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.

Враховуючи зазначене, розповсюджувати дію пунктів 89, 90 на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.

Відтак зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом №2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08 лютого 2023 року).

Такі висновки відповідають правовій позиції Верховного Суду викладеній у постанові від 30.01.2024 у справі №280/4484/23.

Як свідчать встановлені обставини справи, згідно розрахунку штрафу за порушення термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування до ПН у Єдиному реєстрі податкових накладних, що є додатком до податкового повідомлення-рішення від 18.05.2023 №00112070407, контролюючим органом до позивача застосовано наступну відповідальність:

- за податкову накладну №60 від 21.06.2022 року, кількість днів порушення -14, дата реєстрації 29.07.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 2920,00 грн.;

- за податкову накладну №33 від 15.10.2022 року, кількість днів порушення -3, дата реєстрації 03.11.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 529,70 грн.;

- за податкову накладну №32 від 14.10.2022 року, кількість днів порушення -3, дата реєстрації 03.11.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 119,42 грн.;

- за податкову накладну №61 від 30.10.2022 року, кількість днів порушення -2, дата реєстрації 17.11.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 8309,71 грн.;

- за податкову накладну №11 від 07.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 20758,12 грн.;

- за податкову накладну №56 від 25.10.2022 року, кількість днів порушення -2, дата реєстрації 17.11.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 17718,96 грн.;

- за податкову накладну №21 від 18.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 27998,98 грн.;

- за податкову накладну №14 від 10.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 28087,33 грн.;

- за податкову накладну №5 від 01.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 42050,67 грн.;

- за податкову накладну №8 від 04.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 23447,05 грн.;

- за податкову накладну №29 від 29.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 17531,82 грн.;

- за податкову накладну №23 від 20.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 40544,49 грн.;

- за податкову накладну №7 від 03.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 35130,23 грн.;

- за податкову накладну №26 від 23.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 26021,26 грн.;

- за податкову накладну №19 від 16.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 13460,51 грн.;

- за податкову накладну №17 від 13.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 20629,60грн.;

- за податкову накладну №12 від 08.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 53626,40 грн.;

- за податкову накладну №58 від 27.10.2022 року, кількість днів порушення -2, дата реєстрації 17.11.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 14993,29 грн.;

- за податкову накладну №59 від 28.10.2022 року, кількість днів порушення -2, дата реєстрації 17.11.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 8439,48 грн.;

- за податкову накладну №15 від 11.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 9596,16 грн.;

- за податкову накладну №24 від 20.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 5337,87 грн.;

- за податкову накладну №57 від 26.10.2022 року, кількість днів порушення -2, дата реєстрації 17.11.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 50882,14 грн.;

- за податкову накладну №22 від 19.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 24527,15 грн.;

- за податкову накладну №25 від 21.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 19101,91 грн.;

- за податкову накладну №16 від 12.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 11802,42 грн.;

- за податкову накладну №27 від 25.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 12013,84 грн.;

- за податкову накладну №10 від 06.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 17800,02 грн.;

- за податкову накладну №30 від 30.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 11087,59 грн.;

- за податкову накладну №60 від 29.10.2022 року, кількість днів порушення -2, дата реєстрації 17.11.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 25973,89 грн.;

- за податкову накладну №55 від 24.10.2022 року, кількість днів порушення -2, дата реєстрації 17.11.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 20905,74 грн.;

- за податкову накладну №18 від 14.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 7504,50 грн.;

- за податкову накладну №6 від 02.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 7832,58 грн.;

- за податкову накладну №28 від 26.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 22797,21 грн.;

- за податкову накладну №9 від 05.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 36758,51 грн.;

- за податкову накладну №20 від 17.11.2022 року, кількість днів порушення -1, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 9091, 01грн.;

- за податкову накладну №13 від 09.11.2022 року, кількість днів порушення -16, дата реєстрації 16.12.2022 року, розмір штрафу - 20%, сума санкції 18291,61 грн.;

- за податкову накладну №24 від 01.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 13946,92 грн.;

- за податкову накладну №16 від 14.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 38070,18 грн.;

- за податкову накладну №26 від 03.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 41125,15 грн.;

- за податкову накладну №14 від 13.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 1256,18 грн.;

- за податкову накладну №11 від 04.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 25656,19 грн.;

- за податкову накладну №27 від 04.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 21630,63 грн.;

- за податкову накладну №13 від 06.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 4426,89 грн.;

- за податкову накладну №25 від 02.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 11082,53 грн.;

- за податкову накладну №12 від 05.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 38979,77 грн.;

- за податкову накладну №15 від 14.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 24734,20 грн.;

- за податкову накладну №17 від 15.12.2022 року, кількість днів порушення -13, дата реєстрації 13.01.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 34472,36 грн.;

- за податкову накладну №32 від 30.11.2022 року, кількість днів порушення -6, дата реєстрації 21.12.2022 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 8925,32 грн.;

- за податкову накладну №99 від 14.02.2023 року, кількість днів порушення -12, дата реєстрації 17.03.2023 року, розмір штрафу - 2%, сума санкції 138,29 грн.;

- за податкову накладну №105 від 14.02.2023 року, кількість днів порушення -12, дата реєстрації 17.03.2023 року, розмір штрафу - 2%, сума санкції 253,00грн.;

- за податкову накладну №111 від 10.02.2023 року, кількість днів порушення -33, дата реєстрації 07.04.2023 року, розмір штрафу - 10%, сума санкції 31825,00 грн.

Отже, до набрання чинності Закону №2876-IX складені та зареєстровані з порушенням строку визначеного нормами ПК України майже всі податкові накладні, зазначені у переліку, окрім: податкової накладної №99 від 14.02.2023 року, кількість днів порушення -12, дата реєстрації 17.03.2023 року; податкової накладної №105 від 14.02.2023 року, кількість днів порушення -12, дата реєстрації 17.03.2023 року; податкової накладної №111 від 10.02.2023 року.

Контролюючий орган правомірно застосував штрафні (фінансові) санкції, щодо зазначених податкових накладних, відповідно до пункту 120-1.1 статті 120-1 ПК України.

Щодо податкових накладних: №99, №105 та №111, відповідач правомірно застосував штрафні санкції у розмірі 2% та 10%, відповідно до приписів п. 89, п. 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України.

Таким чином, є помилковими висновки суду першої інстанції, що контролюючим органом розрахунок санкцій проведено з порушенням вимог закону.

Позивач сам факт порушення вимог ПК України не спростовує, як і не спростовує визначені контролюючим органом строки порушення термінів реєстрації наведених вище податкових накладних.

З урахуванням викладеного, колегія суддів приходить до висновку, що підстави для задоволення позовних вимог відсутні.

Оскільки висновки суду першої інстанції зроблено з помилковим застосуванням норм права, є підстави для скасування рішення суду та ухвалення нового про відмову у задоволенні позовних вимог позивача. Апеляційну скаргу відповідача слід задовольнити.

Розподіл судових витрат не здійснюється у відповідності до норм ст. 139 КАС України.

Керуючись п.2 ч.1 ст.315, п.3,4 ч.1 ст.317, ст.ст.322, 328, 329 КАС України, суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області - задовольнити.

Рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 06 жовтня 2023 року у справі № 160/22521/23 - скасувати та ухвалити нове судове рішення.

В задоволенні позовних вимог Товариства з обмеженою відповідальністю «Агропромислова компанія «ДНІПРОАГРО» - відмовити.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду у випадках та в строки, визначені статтями 328,329 КАС України.

Вступну та резолютивну частини постанови проголошено 29.02.2024р..

Повний текст постанови виготовлено 05.03.2024р..

Головуючий - суддяН.П. Баранник

суддяН.І. Малиш

суддяА.А. Щербак

Дата ухвалення рішення29.02.2024
Оприлюднено08.03.2024
Номер документу117481453
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —160/22521/23

Ухвала від 19.04.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 29.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Постанова від 29.02.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 11.01.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 15.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 03.11.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 06.10.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

Ухвала від 06.09.2023

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Рябчук Олена Сергіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні