Справа № 947/7400/24
Провадження № 2-о/947/201/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.03.2024 року
Київський районний суд м. Одеси у складі:
Головуючого - судді Куриленко О.М.
за участю секретаря судового засідання Солтановської Ю.О.
розглянувши у закритому судовому засіданні цивільну справу за заявою Головного управління ДПС у Чернігівській області, заінтересовані особи: Публічне акціонерне товариство Акціонерний Банк «Південний» та Товариство з обмеженою відповідальністю «ОТВ-С» про розкриття інформації, яка містить банківську таємницю,
ВСТАНОВИВ :
29 лютого 2024 року заявник звернувся до суду з вказаною заявою, в якій просить суд про розкриття ПАТ АБ "ПІВДЕННИЙ" інформації, яка містить банківську таємницю щодо ТОВ "ОТВ-С" (п.н. 39485932), а саме інформацію про обсяг та обіг коштів на розрахункових рахунках: № НОМЕР_1 (українська гривня) за період з 19.05.2017р. по 15.05.2018р.; № 26009010016787 (долар США), № НОМЕР_2 (Євро), № НОМЕР_2 (українська гривня) за період з 02.08.2016р. по 04.02.2019р. в АТ "Південний" (МФО 328209), що знаходиться за адресою: вул. Краснова, 6, кв.1 м. Одеса, 65059 із зазначенням контрагентів, а також дати та суми операцій, призначення платежів, які подавались до банку, з метою використання при проведенні перевірки.
В обґрунтування заявлених вимог зазначає, що на обліку в Головному управлінні ДПС у Чернігівській області з 12.11.2014 року перебуває платник податків - юридична особа ТОВ "ОТВ-С", що зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .
До ГУ ДПС у Чернігівській області надійшли відомості із Єдиного державного реєстру щодо припинення підприємницької діяльності ТОВ "ОТВ-С", що відповідно до п.п. 78.1.7 п. 78.1 ст. 78 ПКУ є підставою для проведення документальної позапланової перевірки.
На підставі пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп.78.1.7 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодекс України, наказу Головного управління ДПС у Чернігівській області від 26.01.2024 року №67-п призначена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ "ОТВ-С" щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів за період діяльності 01.07.2017р. по 30.01.2024р. та правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період діяльності 11.11.2014 р. по 30.01.2024 р.
31.01.2024 р. в результаті здійсненого виходу за податковою адресою: АДРЕСА_2 встановлено, що за цією адресою розташований 1-поверховий житловий будинок. ТОВ "ОТВ-С" за цією адресою не знаходиться, будь-які ознаки (вивіски, таблички, графік роботи, тощо), які б вказували на перебування за вказаною адресою ТОВ "ОТВ-С" відсутні, фінансово-господарську діяльність підприємство не здійснює, бухгалтерські документи не зберігає, голова ліквідаційної комісії Силко Оксана Дем`янівна за зазначеною адресою не знаходиться. Представник заявника зазначає, що провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "ОТВ-С не має можливості, в зв`язку з відсутністю за податковою адресою голови ліквідаційної комісії Силко Оксани Дем`янівни.
Враховуючи, що заявнику неможливо розпочати проведення документальної позапланової виїзної перевірки, з метою здійснення контролю за додержанням законодавства, виникла необхідність у отриманні рішення суду про розкриття інформації, що містить банківську таємницю.
Ухвалою Київського районного суду міста Одеси від 01 березня 2024 року відкрито окреме провадження та призначено справу до розгляду в закритому судовому засіданні.
Сторони в судове засідання не з`явилися, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялися належним чином, причини неявки суду не повідомили.
Дослідивши матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши фактичні обставини, об`єктивно оцінивши докази, які мають істотне значення для розгляду і вирішення справи, суд приходить до наступного висновку.
Згідно з ч. 2ст. 349 ЦПК Українинеявка в судове засідання без поважних причин заявника та (або) особи, щодо якої вимагається розкриття банківської таємниці, чи їх представників або представника банку не перешкоджає розгляду справи, якщо суд не визнав їхню участь обов`язковою.
Відповідно до п. 11 ч. 2ст. 293 ЦПК Українисуд розглядає в порядку окремого провадження справи про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб.
Справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду. Інші особливості розгляду цих справ встановлені цим розділом (ч. 3ст. 294 ЦПК України).
Судом встановлено, що на обліку в Головному управлінні ДПС у Чернігівській області з 12.11.2014 року перебуває платник податків - юридична особа ТОВ «ОТВ-С», що зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 .
Згідно відомостей із Єдиного державного реєстру ТОВ "ОТВ-С" припинило підприємницьку діяльність.
Згідно наказу Головного управління ДПС у Чернігівській області від 26.01.2024 року №67-п призначена документальна позапланова виїзна перевірка ТОВ «ОТВ-С» щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів за період діяльності з 01.07.2017 р. по 30.01.2024 р. та правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за період діяльності з 11.11.2014 р. по 30.01.2024 р.
За результатами перевірки складений акт від 01.02.2024 р. №63/ж6/25-01-07-04-01 щодо неможливості проведення перевірки ТОВ"ОТВ-С" за податковою адресою. В акті зазначено, що 31.01.2024 р. в результаті здійсненого виходу за податковою адресою: АДРЕСА_2 встановлено, що за цією адресою розташований 1-поверховий житловий будинок. ТОВ "ОТВ-С" за цією адресою не знаходиться, будь-які ознаки (вивіски, таблички, графік роботи, тощо), які б вказували на перебування за вказаною адресою ТОВ «ОТВ-С» відсутні, фінансово-господарську діяльність підприємство не здійснює, бухгалтерські документи не зберігає. Представник заявника зазначає, що провести документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ОТВ-С» не має можливості, в зв`язку з відсутністю за податковою адресою голови ліквідаційної комісії Силко Оксани Дем`янівни. В акті також зазначено, що для встановлення місця знаходження ліквідатора ТОВ «ОТВ-С» був здійснений дзвінок на номер, що зазначений в реєстраційних даних та податкові звітності підприємства. За цим номером телефону був встановлений зв`язок з жінкою, як представилась ОСОБА_1 . До неї було доведено інформацію про призначення з 31.01.2024 р. документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ОТВ-С» на підставі пп.78.1.7 п. 78.1 ст.78 ПКУ та необхідність надання для перевірки оригіналів первинних документів за період, що перевіряється. Вона повідомила, що офіс за адресою: АДРЕСА_2 відсутній, а підприємстві не здійснює діяльність з 2019 року. Представниками контролюючого органу було запропоновано прибути до приміщення ГУ ДПС у Чернігівській області для отримання копії наказу на перевірку та ознайомлення з направленнями.
Заявник зазначає, що ТОВ "ОТВ-С" має закриті розрахункові рахунки в Акціонерному банк "Південний", а саме: № НОМЕР_1 (українська гривня), № НОМЕР_2 (долар США), № НОМЕР_2 (Євро), № НОМЕР_2 (українська гривня), що знаходиться за адресою: вул. Краснова, 6, кв. 1, м. Одеса, 65059, МФО 328209.
Однак, доказів на підтвердження цих доводів матеріали справи не містять. Крім того, матеріали справи не містять звернення до АБ «Південний» щодо надання інформації по цим рахункам.
Відповідно дост. 19 Конституції Україниоргани державної влади, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбаченіКонституцієюта законами України.
Згідно з ч. 1ст. 1076 ЦК Українибанк гарантує таємницю банківського рахунка, операцій за рахунком і відомостей про клієнта. Відомості про операції та рахунки можуть бути надані тільки самим клієнтам або їхнім представникам. Іншим особам, у тому числі органам державної влади, їхнім посадовим і службовим особам, такі відомості можуть бути надані виключно у випадках та в порядку, встановлених законом про банки і банківську діяльність.
Частинами 1 та 2ст. 60 Закону України «Про банки і банківську діяльність»визначено, що інформація щодо діяльності та фінансового стану клієнта, яка стала відомою банку у процесі обслуговування клієнта та взаємовідносин з ним або стала відомою третім особам при наданні послуг банку або виконанні функцій, визначених законом, а також визначена у цій статті інформація про банк є банківською таємницею.
Банківською таємницею, зокрема, є: 1) відомості про банківські рахунки клієнтів, у тому числі кореспондентські рахунки банків у Національному банку України; 2) інформація про операції, проведені на користь чи за дорученням клієнта, вчинені ним правочини; 3) фінансово-економічний стан клієнтів; 4) інформація про організацію та здійснення охорони банку та осіб, які перебувають у приміщеннях банку; 5) інформація про організаційно-правову структуру юридичної особи - клієнта, її керівників, напрями діяльності; 6) відомості стосовно комерційної діяльності клієнтів чи комерційної таємниці, будь-якого проекту, винаходів, зразків продукції та інша комерційна інформація; 7) інформація щодо звітності по окремому банку, за винятком тієї, що підлягає опублікуванню; 8) коди, що використовуються банками для захисту інформації; 9) інформація про фізичну особу, яка має намір укласти договір про споживчий кредит, отримана під час оцінки її кредитоспроможності; 10) інформація про організацію та здійснення інкасації коштів та/або перевезення валютних цінностей; 11) інформація про банки чи клієнтів банків, що збирається від банків під час здійснення банківського нагляду, валютного нагляду, нагляду за діяльністю надавачів платіжних послуг, оверсайту платіжної інфраструктури, а також нагляду у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення; 12) інформація про банки чи клієнтів банків, отримана Національним банком України відповідно до міжнародного договору або за принципом взаємності від органу банківського нагляду іншої держави; 13) рішення Національного банку України про застосування заходів впливу, крім рішень про накладення штрафів, про віднесення банку до категорії неплатоспроможних, про відкликання банківської ліцензії та ліквідацію банку.
Статтею 62 Закону України «Про банки і банківську діяльність»встановлено, що інформація щодо юридичних та фізичних осіб, що становить банківську таємницю, розкривається банками: 1) на запит або з письмового дозволу відповідної юридичної чи фізичної особи. Інформація щодо рахунку умовного зберігання (ескроу) та операцій за ним розкривається також на письмовий запит бенефіціара. Інформація про залишок коштів на банківському рахунку, майнові права на кошти на якому є предметом обтяження, операції за ним, обтяження, щодо яких до банку надійшли повідомлення, у тому числі взяті банком на облік, інші обмеження права розпоряджання рахунком розкривається також на письмовий запит обтяжувача, якщо право обтяжувача на отримання відповідної інформації передбачено правочином, на підставі якого виникає таке обтяження; 2) за рішенням суду; 3) органам прокуратури України, Служби безпеки України, Державному бюро розслідувань, органам Національної поліції України, Національному антикорупційному бюро України, Бюро економічної безпеки України, Антимонопольному комітету України, Національному агентству з питань запобігання корупції, Національному агентству України з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними від корупційних та інших злочинів, - на їхні запити щодо банківських рахунків клієнтів та операцій, проведених на користь чи за дорученням клієнта, у тому числі операцій без відкриття рахунків, а саме відомості на конкретно визначену дату або за конкретний проміжок часу та стосовно конкретної юридичної або фізичної особи, фізичної особи - підприємця про: наявність рахунків, номери рахунків, інформацію про унікальні ідентифікатори та/або номери емісійних платіжних інструментів, залишок коштів на рахунках, операції списання з рахунків та/або зарахування на рахунки, призначення платежу, ідентифікаційні дані контрагента (для фізичних осіб - прізвище, ім`я та по батькові, ідентифікаційний номер платника податку; для юридичних осіб - повне найменування, ідентифікаційний код у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), номер рахунку контрагента, інформацію про унікальні ідентифікатори та/або номери емісійних платіжних інструментів контрагента, єдиний ідентифікатор Національного банку України (код ID НБУ) надавача платіжних послуг контрагента, найменування надавача платіжних послуг контрагента; 4) центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику: а) на його запит щодо наявності банківських рахунків/електронних гаманців; б) у випадках та в обсязі, визначених Угодою між Урядом України та Урядом Сполучених Штатів Америки для поліпшення виконання податкових правил й застосування положень Закону США «Про податкові вимоги до іноземних рахунків» (FATCA) та іншими міжнародними договорами, що містять положення про обмін інформацією для податкових цілей, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або укладеними на їх підставі міжвідомчими договорами. Порядок розкриття такої інформації встановлюється Національним банком України; в) на його запит щодо дотримання резидентами встановлених Національним банком України граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів; г) на його запит - щодо операцій за рахунками електронних резидентів (е-резидентів), а саме відомості на визначену дату або за визначений період часу про операції зарахування коштів на рахунки, призначення платежу, ідентифікаційні дані та номер рахунку контрагента; ґ) на його запит відповідно достатті 44-1 Податкового кодексу України; д) на його запит у випадках, встановлених підпунктами 6-8 підпункту73.3.1 пункту 73.3 статті 73 Податкового кодексу України; е) у випадках та в обсязі, визначенихстаттею 39-3 Податкового кодексу України; 5) центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, або фінансуванню тероризму, на його запит у випадках, встановленихЗаконом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"; 6) органам державної виконавчої служби, приватним виконавцям - на їхні запити з питань виконання рішень судів та рішень, що підлягають примусовому виконанню відповідно доЗакону України "Про виконавче провадження", - щодо банківських рахунків/електронних гаманців клієнтів та операцій, проведених на користь чи за дорученням клієнта, а саме відомості на конкретно визначену дату або за конкретний проміжок часу та стосовно конкретної юридичної або фізичної особи, фізичної особи - підприємця про: наявність рахунків/електронних гаманців, номери рахунків/електронних гаманців, залишок коштів/електронних грошей на рахунках/електронних гаманцях, операції списання з рахунків/електронних гаманців та/або зарахування на рахунки/електронні гаманці, призначення платежу, а також щодо договорів боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком; 7) Національній комісії з цінних паперів та фондового ринку у разі самостійного подання банком інформації про банк як емітент та адміністративних даних відповідно до законів про цінні папери та фондовий ринок; 8) іншим банкам - на їхні запити у випадках, передбачених цим Законом таЗаконом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"; 9) центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову та бюджетну політику, з метою здійснення верифікації та моніторингу державних виплат - на його запит щодо банківських рахунків/електронних гаманців фізичних осіб, яким призначено, нараховано та/або здійснено державні виплати, а також фізичних осіб, які звернулися за призначенням державних виплат, операцій списання з рахунків/електронних гаманців та/або зарахування на рахунки/електронні гаманці і залишки за такими рахунками/електронними гаманцями на визначену дату або за конкретний проміжок часу; 10) особам, зазначеним власником рахунку (вкладу)/електронного гаманця у відповідному розпорядженні банку, у разі смерті такого власника рахунку (вкладу)/електронного гаманця - на їхній запит щодо наявності рахунків (вкладів)/електронних гаманців померлого власника та залишку коштів/електронних грошей на рахунках (вкладах)/електронних гаманцях; 11) державним нотаріальним конторам, приватним нотаріусам, посадовим особам органів місцевого самоврядування, уповноваженим на вчинення нотаріальних дій, іноземним консульським установам (для вчинення такими особами нотаріальних дій з охорони спадкового майна, з видачі свідоцтв про право на спадщину, про право власності на частку в спільному майні подружжя в разі смерті одного з подружжя) - на їхні запити щодо наявності рахунків (вкладів)/електронних гаманців та залишку коштів/електронних грошей на рахунках (вкладах)/електронних гаманцях померлих власників цих рахунків/електронних гаманців та/або щодо залишку коштів/електронних грошей, які належать померлим фізичним особам та зберігаються на будь-яких рахунках/електронних гаманцях у банках, та/або щодо рухомого майна таких осіб, що перебуває на збереженні та/або у заставі банку як заклад, щодо наявності індивідуального банківського сейфа та/або договорів про надання в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, та/або щодо наявності рахунків умовного зберігання (ескроу) та грошових коштів на цих рахунках, призначених для перерахування померлим бенефіціарам; 12) держателю Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у випадках, передбаченихЗаконом України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення"; 13) арбітражним керуючим - на їхні запити стосовно боржників, щодо яких арбітражний керуючий здійснює повноваження розпорядника майна керуючого санацією, ліквідатора, керуючого реструктуризацію або керуючого реалізацією, в порядку, встановленомустаттею 12-1 Кодексу України з процедур банкрутства, - щодо банківських рахунків клієнтів та операцій, проведених на користь чи за дорученням клієнта, а саме відомості на конкретно визначену дату або за конкретний проміжок часу та стосовно конкретного клієнта (юридичної або фізичної особи, фізичної особи - підприємця) про наявність рахунків, номери рахунків, залишок коштів на рахунках, операції списання з рахунків та/або зарахування на рахунки, призначення платежу, а також щодо договорів боржника про зберігання цінностей або надання клієнту в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа.
Підставою для розкриття інформації, яка містить банківську таємницю, є, за твердженням заявника, встановлення наявності або відсутності порушення податкового законодавства з боку ТОВ «ОТВ-С» (код ЄДРПОУ 39485932).
Необхідність перевірки достовірності, повноти нарахування та сплати усіх передбаченихПК Україниподатків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства тощо є підставою для ініціювання органами державної податкової служби перевірок, згідно з процедурою, визначеноюглавою 8 ПК України. У цьому випадку розкриття банківської таємниці можливе в разі доведення органом державної податкової служби обставин, за яких перевірки є неможливими або є інша об`єктивна потреба в розкритті такої таємниці.
Відповідно до вимог п.п.20.1.4,20.1.5 ст.20 ПК Україниконтролюючі органи, визначені підпунктом41.1.1 пункту 41.1 статті 41цьогоКодексу, мають право: проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення; отримувати безоплатно від платників податків, а також від Національного банку України, банків, інших фінансових установ, небанківських надавачів платіжних послуг, емітентів електронних грошей довідки у порядку та на підставах, визначених цим Кодексом, з урахуванням законів, що визначають порядок розкриття зазначеними особами інформації, що містить банківську таємницю, таємницю надавача платіжних послуг, а на підставі рішення суду - інформацію про обсяг та обіг коштів/електронних грошей на рахунках у банку/небанківському надавачу платіжних послуг, електронних гаманцях, у тому числі про ненадходження в установлені строки валютної виручки від суб`єктів господарювання, інформацію про договори боржника про зберігання цінностей або надання боржнику в майновий найм (оренду) індивідуального банківського сейфа, що охороняється банком.
Уст. 75 ПК Українизазначено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.
Згідно з п.п.75.1.2 ст. 75 ПК Українидокументальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов`язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків.
Відповідно до п.78.1. ст. 78 ПК Українидокументальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з підстав, зазначених у цьому пункті даної статті.
Згідно з п.78.4. ст. 78 ПК Українипро проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків (крім перевірок, передбачених підпунктом 78.1.22 пункту 78.1 цієї статті) надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеномустаттею 42 цього Кодексу, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Матеріали справи не містять доказів направлення ТОВ «ОТВ-С» наказу від 26 січня 2024 року про проведення такої перевірки.
За змістомст. 348 ЦПК Україниу заяві до суду про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичної або фізичної особи має бути зазначено: 1) найменування суду, до якого подається заява; 2) ім`я (найменування) заявника та особи, щодо якої вимагається розкриття інформації, яка містить банківську таємницю, їх місце проживання або місцезнаходження, а також ім`я представника заявника, коли заява подається представником; 3) найменування та місцезнаходження банку, що обслуговує особу, щодо якої необхідно розкрити банківську таємницю; 4) обґрунтування необхідності та обставини, за яких вимагається розкрити інформацію, що містить банківську таємницю, щодо особи, із зазначенням положень законів, які надають відповідні повноваження, або прав та інтересів, які порушено; 5) обсяги (межі розкриття) інформації, яка містить банківську таємницю, щодо особи та мету її використання.
Відповідно до ч. 2ст. 350 ЦПК Україниякщо під час судового розгляду буде встановлено, що заявник вимагає розкрити інформацію, яка містить банківську таємницю, щодо юридичної або фізичної особи без підстав і повноважень, визначених законом, то суд ухвалює рішення про відмову в задоволенні заяви.
Згідно зіст. 80 ЦПК Українидостатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування.
Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Частиною 1ст. 81 ЦПК Українипередбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
Виходячи з наведених норм законодавства, якщо підставою звернення до суду, зокрема, органу державної податкової служби із заявою про розкриття банківської таємниці, є дії порушника податкового законодавства, і стосовно таких дій для цих органів відповідними спеціальними законами передбачений спосіб реагування, то суд не має підстав для задоволення заяви. Винятком є обґрунтовані посилання заявника на неможливість вчинення ним дій відповідно до способів реагування, передбачених зазначеними законами. Зокрема, це можуть бути обґрунтовані посилання з поданням відповідних доказів про те, що особа, щодо якої вимагається розкриття банківської таємниці, не знаходиться за місцем своєї реєстрації; підтверджена неможливість вручення повідомлення з копією наказу про проведення документальної перевірки тощо.
Верховний Суд неодноразово у постановах від 21.09.22 у справі №461/6331/21, від 21.07.22 у справі №686/17914/21, від 19.05.22 у справі №386/17441/21, від 08.06.22 у справі №686/17998/21, від 21.04.22 у справі №761/8629/19, від 28.03.23 у справі №752/18896/21, вказував на необхідність подання суду доказів щодо проведення в установленому порядку перевірки з питань дотримання податкового законодавства та/або неможливості вчинення дій відповідно до способів реагування, передбачених законодавством, а також на доведення існування обставин, за яких перевірка є неможливою або є інша об`єктивна потреба в розкритті такої інформації.
З наведених обставин справи вбачається, що заявник не надав суду належних та допустимих доказів на підтвердження, як самого факту проведення документальної позапланової перевірки з питань дотримання податкового законодавства у відповідності до вимог п.78.4 ст. 78 ПК України, доказів відсутності ТОВ «ОТВ-С» за адресою й неможливості вручення особисто або направлення засобами поштового зв`язку на адресу реєстрації повідомлення з копією наказу про проведення документальної перевірки.
Крім того, строк зазначеної перевірки встановлено у 5 днів. Отже, станом на день звернення до суду строк проведення перевірки закінчився.
На підставі викладеного, суд доходить до висновку, що заява про розкриття інформації, що містить банківську таємницю задоволенню не підлягає.
Керуючись ст.ст.10-13,258,259,263-265,268,293,349-350 ЦПК України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволені заяви Головного управління ДПС у Чернігівській області, заінтересовані особи: Публічне акціонерне товариство Акціонерний Банк «Південний» та Товариство з обмеженою відповідальністю «ОТВ-С» про розкриття інформації, яка містить банківську таємницю відмовити.
Апеляційна скарганарішеннясуду подаєтьсяпротягом тридцятиднів здняйогопроголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя Куриленко О. М.
Суд | Київський районний суд м. Одеси |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2024 |
Оприлюднено | 08.03.2024 |
Номер документу | 117496817 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи окремого провадження Справи про розкриття банком інформації, яка містить банківську таємницю, щодо юридичних та фізичних осіб |
Цивільне
Київський районний суд м. Одеси
Куриленко О. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні