Постанова
від 27.02.2024 по справі 203/7573/23
КІРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ДНІПРОПЕТРОВСЬКА

Справа № 203/7573/23

Провадження № 3/0203/87/2024

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 лютого 2024 року м. Дніпро

Суддя Кіровського районного суду м. Дніпропетровська Вусик Є.О., за участі представників Дніпровської митниці Рогової К.І., Красіна І.Л., розглянувши у відкритому судовому засіданні справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , уродженця м. Ковель, Волинської області, громадянина України, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , за ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, -

ВСТАНОВИЛА:

Під час здійснення перевірки законності ввезення на митну територію України транспортних засобів у якості гуманітарної допомоги зі звільненням від сплати обов`язкових митних платежів, зокрема, автомобіля марки «TOYOTA COROLLA VERSO», номерний знак НОМЕР_2 , VIN НОМЕР_3 встановлено, що зазначений автомобіль ввезений на митну територію України 18.06.2023 громадянином України ОСОБА_1 через пункт пропуску «Угринів Долгобичув», митного поста «Угринів» Львівської митниці як гуманітарна допомога.

Згідно листа Львівської митниці від 12.07.2023 № 7.4-5/20-01-7/17505 як підставу для ввезення на митну територію України автомобіля «TOYOTA COROLLA VERSO», номерний знак НОМЕР_2 , VIN НОМЕР_3 ОСОБА_1 надано наступні документи: декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 18.06.2023, де в розділі 6 «Отримувач» вказано «Благодійна організація «Полтавський батальйон небайдужих» (код ЄДРПОУ 39669830), а підстава ввезення лист від 16.06.2023 № 495 Благодійної організації «Полтавський батальйон небайдужих» в розділі 9 «Вид допомоги» - транспортний засіб: «TOYOTA COROLLA VERSO», VIN НОМЕР_3 .

За результатами проведених перевірочних заходів на адресу Дніпровської митниці надійшов лист «Благодійної організації «Полтавський батальйон небайдужих» від 25.08.2023 року № 123, згідно якого митницю було повідомлене автомобілі, в тому числі «TOYOTA COROLLA VERSO» з VIN НОМЕР_3 не має, відношення до БО «Полтавський батальйон небайдужих», відповідних листів на митницю ними не було надіслано і вказані автомобілі не належить благодійній організації.

Згідно службової записки управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Дніпровської митниці від 22.09.2023 №7.5-15-02/1190 вартість подібного транспортного засобу марки TOYOTA COROLLA VERSO 2002 року виготовлення станом на 18.06.2023 становить 1400,00 Євро (що за курсом НБУ становить 55 396,74 гри.).

Таким чином, ОСОБА_1 перемістив через митний кордон України з приховуванням від митного контролю товар «TOYOTA COROLLA VERSO», номерний знак НОМЕР_2 , VIN НОМЕР_3 шляхом подання до митного органу як підставу для переміщення товарів документів, а саме: декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 18.06.2023 та лист «Благодійної організації «Полтавський батальйон небайдужих» 16.06.2023 № 495, що містять неправдиві відомості щодо одержувача.

ОСОБА_1 в судове засідання не з`явився, про дату слухання справи був повідомлений належним чином, шляхом відправлення судових смс-повісток, про що в матеріалах справи наявні довідки про їх доставку.

Відповідно до ч.4ст.526 МК Українисуд вважає можливим проводити розгляд справи у відсутності особи, яка притягується до адміністративної відповідальності.

В судовому засіданні представники Дніпровської митниці Держмитслужби Рогова К.І. та Красін І.Л. вважали вину ОСОБА_1 у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України, доведеною доказами, що містяться у матеріалах адміністративної справи, та просили накласти на нього стягнення у виді штрафу, з конфіскацією товару.

Суд, заслухавши думку представників Дніпровської митниці Держмитслужби, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , приходить до наступного висновку.

Згідно ч. 1 ст.198МКУкраїни митному органу в пункті пропуску через державний кордон України згідно із статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що містять відомості про товари, достатні для їх ідентифікації та необхідні для прийняття рішення про пропуск їх через митний кордон України.

Відповідно до п. 57 ч.1 ст.4МКУкраїни товари це будь-які рухомі речі, у тому числі ті, на які законом поширено режим нерухомої речі (крім транспортних засобів комерційного призначення), валютні цінності, культурні цінності, а також електроенергія, що переміщується лініями електропередачі.

На підставі ст.336 МК України митний контроль здійснюється безпосередньо посадовими особами митних органів, зокрема, шляхом перевірки документів та відомостей, які відповідно до статті 335цьогоКодексу надаються митним органам під час переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України; направлення запитів до інших державних органів, установ та організацій, уповноважених органів іноземних держав для встановлення автентичності документів, поданих митному органу.

Відповідно до ч. 1 ст.257МКУкраїни декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Частинами 6 та 8 статті 264 МК України визначено, що митна декларація приймається для митного оформлення, якщо вона подана за встановленою формою, підписана особою, яка її подала, і перевіркою цієї декларації встановлено, що вона містить всі необхідні відомості і до неї додано всі документи, визначені цим Кодексом. Факт прийняття митної декларації засвідчується посадовою особою митного органу, яка її прийняла, шляхом проставляння на ній відбитка відповідного митного забезпечення та інших відміток (номера декларації, дати та часу її прийняття тощо). З моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.

Згідно зістаттею 495 МК Українидоказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюється наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для " переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Постановою Кабінету Міністрів України від 01.03.2022 №174 «Деякі питання пропуску гуманітарної допомоги через митний кордон України в умовах воєнного стану» встановлено, що на період дії воєнного стану пропуск, через митний кордон України гуманітарної допомоги здійснюється за місцем перетину митного кордону України шляхом подання в паперовій або електронній формі декларації, заповненої особою, що перевозить відповідний товар, за формою згідно з додатком 1 (декларацію про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою) без застосування заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Такі товари визнаються гуманітарною допомогою за декларативним принципом без прийняття відповідного рішення спеціально уповноважених державних органів з питань гуманітарної допомоги.

Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 483 МК України відносно ОСОБА_1 , приходжу до висновку, що його вина доведена повністю та підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи, а саме:

-протоколом пропорушення митнихправил №0097/11000/23від 06.10.2023року,відповідно доякого, ОСОБА_1 18.06.2023року ввізна митнутериторію Україничерез пунктпропуску "Угринів-Долгобичув"митного поста"Угринів"Львівської митниціавтомобіль марки «TOYOTA COROLLA VERSO», номерний знак НОМЕР_2 , VIN НОМЕР_3 , як гуманітарну допомогу (а.с. 5-8);

- декларацією про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 18.06.2023, яка підписана та подана ОСОБА_1 , де в розділі 6 «Отримувач» вказано «Благодійна організація «Полтавський батальйон небайдужих» (код ЄДРПОУ 39669830), а підстава ввезення лист від 16.06.2023 № 495 Благодійної організації «Полтавський батальйон небайдужих» в розділі 9 «Вид допомоги» - транспортний засіб: «TOYOTA COROLLA VERSO», VIN НОМЕР_3 (а.с. 9);

-запитом Дніпровськоїмитниці ДМСУ№ 7.5-1/7.5-20-02/14/4987від 23.08.2023року наадресу Благодійної організації «Полтавський Батальйон Небайдужих» щодо здійснення перевірки законності ввезення на митну територію України транспортного засобу «TOYOTA COROLLA VERSO», номерний знак НОМЕР_2 , VIN НОМЕР_3 (а.с. 17-19);

-листом Благодійноїорганізації «Полтавськийбатальйон небайдужих»№ 123від 25.08.2023року,наданим назапит митницівід 23.08.2023року,в якомузазначено,що всі14автомобілів,в томучислі «TOYOTACOROLLAVERSO»,номерний знак НОМЕР_2 ,VIN НОМЕР_3 ,не маютьвідношення доБО «Полтавськийбатальйон небайдужих»,відповідні листина митницюне надсилались,автомобілі ційорганізації неналежать (а.с. 20);

- службовою запискою управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Дніпровської митниці № 7.5-15-02/1190 від 22.09.2023 року з розрахунком вартості товару, транспортного засобу марки «TOYOTA COROLLA VERSO» 2002 року виготовлення, вартість якого, станом на 18.06.2023 становить 1400,00 Євро (що за курсом НБУ становить 55 396,74 гри.) (а.с. 24-29).

Підстави, які б давали можливість вважати, що вищевказані докази є сумнівними та неправдивими, у суду відсутні, оскільки вони узгоджуються між собою та є такими, що повністю відповідають обставинам справи.

Враховуючи вищенаведене,наявні вматеріалах справиписьмові пояснення ОСОБА_1 про те, що всі документи він отримував від ОСОБА_2 шляхом надіслання фотокопій на месенджер Viber, а тому, не мав безпосереднього відношення до їх отримання, він здійснював лише доставку транспортних засобів та їх подальше місцезнаходження йому не відоме, не є такими, що спростовують встановлені судом обставини вчинення ОСОБА_1 правопорушення.

Версія ОСОБА_1 про те, що він став жертвою шахраїв, спростовується відповіддю начальника Ковельського РУП ГУНП у Волинській області від 11.12.2023 року, відповідно до якої, за заявою ОСОБА_1 щодо неправомірних дій ОСОБА_2 , відомості до ЄРДР внесені не були (а.с. 53).

Пояснення ОСОБА_1 суд розцінює як намагання останнього уникнути адміністративної відповідальності за вчинене правопорушення.

Таким чином, приведеною сукупністю доказів в повному обсязі доведена вина ОСОБА_1 в порушенні митних правил, передбаченихч. 1 ст. 483 МК України, а саме, у переміщенні товару через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу як підстави для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача.

Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд приймає до уваги, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

Санкціяч. 1 ст. 483 МК України передбачає накладення адміністративного стягнення у виді в розмірі від 50 до 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, або з конфіскацією товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю.

Згідно положень ч. 3 ст.465МК України конфіскація товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, застосовується незалежно від того, чи є ці товари, транспортні засоби власністю особи, яка вчинила правопорушення.

Тож, враховуючи характер вчиненого порушення, особу порушника та ступінь його вини, відсутність обставин, що пом`якшують та обтяжують відповідальність, суд вважає за необхідне застосувавши до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару - транспортного засобу марки «TOYOTA COROLLA VERSO» 2002 року виготовлення, вартість якого, станом на 18.06.2023 становить 1400,00 Євро (що за курсом НБУ становить 55 396,74 гри.), з конфіскацієювказаного транспортногозасобу.

Крім того, враховуючи вимоги ст. 40-1 КУпАП, зокрема, результат розгляду даної справи, суд вважає за необхідне стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 605, 60 гривень.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 235,257,459 МК України, ст.ст. 10,11,252,283,285,294 КУпАП, суддя, -

ПОСТАНОВИЛА:

Визнати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 Митного кодексу України, та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 50 відсотків вартості товару безпосереднього предмету порушення митних правил, у сумі 27 698 (двадцять сім тисяч шістсот дев`яносто вісім) гривень 37 (тридцять сім) копійок, з конфіскацією цього товару - транспортного засобу марки «TOYOTA COROLLA VERSO», номерний знак НОМЕР_2 , VIN НОМЕР_3 .

Суму штрафу у розмірі 27 698 (двадцять сім тисяч шістсот дев`яносто вісім) гривень 37 (тридцять сім) копійок ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , необхідно перерахувати на рахунок UA718999980355769000002160932, одержувач Дніпровська митниця, код ЄДРПОУ 43971371, МФО 899998.

Стягнути з ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , на користь держави судовий збір в сумі 605 (шістсот п`ять) гривень 60 (шістдесят) копійок.

Постанова може бути оскаржена до Дніпровського апеляційного суду через Кіровський районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня її винесення.

Суддя Є.О. Вусик

СудКіровський районний суд м.Дніпропетровська
Дата ухвалення рішення27.02.2024
Оприлюднено11.03.2024
Номер документу117498030
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю

Судовий реєстр по справі —203/7573/23

Постанова від 17.04.2024

Адмінправопорушення

Дніпровський апеляційний суд

Рябчун О. В.

Постанова від 27.02.2024

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Вусик Є. О.

Постанова від 27.02.2024

Адмінправопорушення

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Вусик Є. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні