РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
м. Вінниця
07 березня 2024 р. Справа № 120/15836/23
Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Віятик Наталії Володимирівни, розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін (у письмовому провадженні) адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Могилів-Подільської районної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.
Позивач просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації щодо невиплати ОСОБА_1 допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з лютого 2021 року;
- стягнути з управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 неотриману допомогу на проживання внутрішньо переміщеній особі з лютого 2021 року по березень 2022 року включно у розмірі 14 000 грн. (чотирнадцять тисяч гривень);
- стягнути з управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації на користь ОСОБА_1 неотриману допомогу на проживання внутрішньо переміщеній особі з квітня 2022 року по жовтень 2023 року включно у розмірі 57 000 грн. (п`ятдесят сім тисяч гривень);
- зобов`язати управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації поновити ОСОБА_1 виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з листопада 2023 року.
В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив, що відповідачем протиправно припинено виплату позивачу допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з лютого 2021 року.
Ухвалою від 19.10.2023 позовну заяву залишено без руху та встановлено строк для усунення недоліків.
30.10.2023 представник позивача подав заяву про усунення недоліків.
Ухвалою суду від 02.11.2023 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
24.11.2023 представник відповідача подав відзив на позовну заяву, у якому заперечує проти задоволення позовних вимог. Свою позицію обґрунтовує тим, що механізм надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, до 20.03.2022 визначався Порядком надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.10.2014 №505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг» (далі по тексту - Порядок).
Зазначений Порядок встановлював також ряд обставин, за яких щомісячна адресна допомога внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання не призначається: відповідно до абзацу 7 пункту 6 Порядку, грошова допомога не призначалась на члена сім`ї, який перебуває на повному державному утриманні в будинку дитини, дитячому будинку, дитячому будинку-інтернаті, психоневрологічному інтернаті, будинку-інтернаті для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, спеціальному будинку-інтернаті системи соціального захисту населення. Пунктом 11 Порядку було передбачено, що уповноважений представник сім`ї, якому призначено грошову допомогу, зобов`язаний повідомляти уповноваженому органу про зміну обставин, які впливають на призначення грошової допомоги, протягом трьох днів з дня виникнення таких обставин.
Відповідач зазначає, що 26.01.2021 ОСОБА_1 поселено до відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання КУ «Ямпільський територіальний центр соціального обслуговування та надання соціальних послуг Ямпільської міської ради» на повне державне утримання (де вона проживає і на даний час), у зв`язку з чим рішенням управління соціального захисту населення Ямпільської районної державної адміністрації від 08.02.2021 ОСОБА_1 припинено грошову допомогу з 01.02.2021.
20.03.2022 Кабінет Міністрів України прийняв постанову №332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам», якою затверджено Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (далі по тексту Порядок №332) та визнано такою, що втратила чинність, постанову Кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. №505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг».
Згідно Порядку №332 допомога на проживання призначається автоматично без подання додаткового звернення внутрішньо переміщеним особам, які станом на 1 березня 2022 р. отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, відповідно до постанови кабінету Міністрів України від 1 жовтня 2014 р. №505 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг».
Допомога не надається внутрішньо переміщеним особам, які були обліковані як внутрішньо переміщені особи до 24 лютого 2022 р. у регіонах, що не включені до переліку, зазначеному в абзаці першому пункту 2 цього Порядку, за винятком осіб, які отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Враховуючи вищезазначене, відповідач дійшов висновку, що оскільки позивач була облікована як внутрішньо переміщена особа до 24 лютого 2022 року на території, що не включена до переліку, зазначеному в абзаці першому пункту 2 Порядку №332 та станом на 1 березня 2022 р. не отримувала щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, підстав для автоматичного призначення позивачу допомоги у відповідача не було.
Враховуючи наведене, відповідач вважає, що у задоволенні позову слід відмовити.
Разом із відзивом відповідач подав клопотання про його заміну правонаступником - Управлінням соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації.
Ухвалою суду від 01.12.2023 клопотання представника відповідача задоволено. Замінено відповідача у справі Управління соціального населення Ямпільської районної державної адміністрації на його правонаступника - Управління соціального захисту населення Могилів-Подільської районної адміністрації.
Суд, вивчивши матеріали справи та оцінивши наявні у ній докази в їх сукупності, встановив наступне.
ОСОБА_1 є громадянкою України згідно із паспортом серії НОМЕР_1 , виданим 26.11.1996, та має статус внутрішньо переміщеної особи, що підтверджується довідкою від 02.06.2015 №2699650132 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи.
У довідці від 02.06.2015 №2699650132 про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи ОСОБА_1 вказано, що зареєстроване місце проживання позивача: АДРЕСА_1 ; перемістилася з тимчасово окупованої території в АДРЕСА_2 .
Згідно Витягу з наказу №3 від 25.01.2021 Комунальної установи «Ямпільський територіальний центр соціального обслуговування та надання соціальних послуг Ямпільської міської ради», ОСОБА_1 прийнято до відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання с. Дзигівки на повне державне забезпечення з 26 січня 2021 року.
29.08.2023 представник позивача звернувся із адвокатським запитом до відповідача у якому просив повідомити з яких причин ОСОБА_1 з лютого 2021 року припинили виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі та у який термін буде поновлено виплату допомоги на проживання та сплачено заборгованість з лютого 2021 року по теперішній час.
Представник позивача зазначає, що відповіді за запит не отримав.
Враховуючи наявний у позивача статус внутрішньо переміщеної особи, представник позивача вважає, що ОСОБА_1 має право на отримання допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі, тому просить суд визнати протиправною бездіяльність відповідача щодо невиплати допомоги з лютого 2021 року, стягнути неотриману допомогу та зобов`язати поновити виплату допомоги з листопада 2023 року.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наступне.
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України від 20.10.2014 № 1706-VII «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» (далі - Закон № 1706-VII) внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, іноземець або особа без громадянства, яка перебуває на території України на законних підставах та має право на постійне проживання в Україні, яку змусили залишити або покинути своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Зазначені обставини вважаються загальновідомими і такими, що не потребують доведення, якщо інформація про них міститься в офіційних звітах (повідомленнях) Верховного Комісара Організації Об`єднаних Націй з прав людини, Організації з безпеки та співробітництва в Європі, Міжнародного Комітету Червоного Хреста і Червоного Півмісяця, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, розміщених на веб-сайтах зазначених організацій, або якщо щодо таких обставин уповноваженими державними органами прийнято відповідні рішення.
Адресою покинутого місця проживання внутрішньо переміщеної особи в розумінні цього Закону визнається адреса місця проживання особи на момент виникнення обставин, зазначених у частині першій цієї статті (частина друга статті Закону № 1706-VII).
Факт внутрішнього переміщення підтверджується довідкою про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи, що діє безстроково, крім випадків, передбачених статтею 12 цього Закону. Підставою для взяття на облік внутрішньо переміщеної особи є проживання на території, де виникли обставини, зазначені в статті 1 цього Закону, на момент їх виникнення (частина перша та друга статті 4 Закону №1706-VII).
Частиною першою статті 5 Закону №1706-VII визначено, що довідка про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи засвідчує місце проживання внутрішньо переміщеної особи на період наявності підстав, зазначених у статті 1 цього Закону.
За змістом статті 2 Закону №1706-VII Україна вживає всіх можливих заходів, передбачених Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, щодо запобігання виникненню передумов вимушеного внутрішнього переміщення осіб, захисту та дотримання прав і свобод внутрішньо переміщених осіб, створення умов для добровільного повернення таких осіб до покинутого місця проживання або інтеграції за новим місцем проживання в Україні.
При цьому, згідно із частинами другою та третьою статті 7 Закону №1706-VII Україна вживає всіх можливих заходів, спрямованих на розв`язання проблем, пов`язаних із соціальним захистом, зокрема відновленням усіх соціальних виплат внутрішньо переміщеним особам.
За приписами частини першої статті 9 Закону №1706-VII внутрішньо переміщена особа має право, зокрема, на створення належних умов для її постійного чи тимчасового проживання.
До 20.03.2022 механізм надання щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг визначався Порядком № 505, пунктом 2 якого передбачено, що грошова допомога надається внутрішньо переміщеним особам, які перемістилися з тимчасово окупованих територій у Донецькій та Луганській областях, Автономній Республіці Крим і м. Севастополі, населених пунктів, на території яких органи державної влади тимчасово не здійснюють свої повноваження, та населених пунктів, розташованих на лінії зіткнення, а також внутрішньо переміщеним особам, житло яких зруйновано або стало непридатним для проживання внаслідок проведення антитерористичної операції або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації, їх дітям, які народилися після дати початку проведення антитерористичної операції, тимчасової окупації або заходів із забезпечення національної безпеки і оборони, відсічі і стримування збройної агресії Російської Федерації та взяті на облік у структурних підрозділах з питань соціального захисту населення районних, районних у м. Києві держадміністрацій, виконавчих органах з питань соціального захисту населення міських, районних у містах (у разі утворення) рад (далі - уповноважені органи), з дня звернення за її призначенням по місяць зняття з такого обліку включно, але не більше ніж на шість місяців.
Відповідно до абзацу 7 пункту 6 Порядку №505, грошова допомога не призначалась на члена сім`ї, який перебуває на повному державному утриманні в будинку дитини, дитячому будинку, дитячому будинку-інтернаті, психоневрологічному інтернаті, будинку-інтернаті для громадян похилого віку та осіб з інвалідністю, спеціальному будинку-інтернаті системи соціального захисту населення.
Виплату щомісячної адресної допомоги позивачу припинено з лютого 2021 року у зв`язку з поселенням до відділення стаціонарного догляду для постійного або тимчасового проживання КУ «Ямпільський територіальний центр соціального обслуговування та надання соціальних послуг Ямпільської міської ради» на повне державне утримання.
Про вчинення дій щодо оскарження припинення виплати позивачу щомісячної адресної допомоги з лютого 2021 року представником позивача не зазначено.
Враховуючи зазначене, суд дійшов висновку, що відповідачем правомірно припинено виплату щомісячної адресної допомоги позивачу з лютого 2021 року, а тому відсутні підстави для визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо невиплати ОСОБА_1 допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з лютого 2021 року та стягнення з Управління неотриману допомогу з лютого 2021 року по березень 2022 року у розмірі 14 000,00 грн.
20.03.2022 Кабінетом Міністрів України прийнято постанову №332 «Деякі питання виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам», якою затверджено Порядок надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам.
Відповідно до п.1 Порядку №332 Цей Порядок визначає механізм надання допомоги на проживання внутрішньо переміщеним особам (далі - допомога).
Пунктом 2 Порядку №332 передбачено, що допомога надається особам, які перемістилися з тимчасово окупованої території російською федерацією території України, а також території адміністративно-територіальних одиниць, де проводяться бойові дії та що визначені в переліку адміністративно-територіальних одиниць, на території яких платникам єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, які перебувають на обліку на відповідній території, може надаватися допомога в рамках Програми «єПідтримка», затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 06.03.2022 №204.
Згідно з п.3 Порядку №332 допомога надається щомісячно з місяця звернення до квітня 2022 року включно на кожну внутрішньо переміщену особу, відомості про яку включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб, у таких розмірах:
для осіб з інвалідністю та дітей - 3000 гривень;
для інших осіб - 2000 гривень.
Допомога виплачується за повний місяць незалежно від дати звернення за її наданням. Допомога внутрішньо переміщеним особам, які звернулися за її наданням до 30.04.2022 включно, надається починаючи з березня 2022 року.
Допомога на проживання призначається автоматично без подання додаткового звернення внутрішньо переміщеним особам, які станом на 01.03.2022 отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, відповідно до Порядку №505. Виплата допомоги внутрішньо переміщеним особам за місяці, у яких вони отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг, не здійснюється.
Допомога не надається внутрішньо переміщеним особам, які були обліковані як внутрішньо переміщені особи до 24.02.2022 у регіонах, що не включені до переліку, зазначеному в абзаці першому пункту 2 цього Порядку, за винятком осіб, які отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Станом на 24.02.2022 ОСОБА_1 не отримувала державної допомоги у вигляді щомісячної адресної допомоги особам, які переміщуються з тимчасово окупованої території України та районів проведення антитерористичної операції, для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг за новим місцем проживання, яка виплачувалася відповідно до положень Постанови КМУ №505 від 01.10.2014 «Про надання щомісячної адресної допомоги внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг», що сторонами не заперечується.
Отже, у відповідача були відсутні підстави для автоматичного призначення допомоги позивачу з 01.03.2023 відповідно до порядку №332, у зв`язку з чим відсутні підстави для задоволення позовної вимоги щодо стягнення з Управління на користь позивача неотриманої допомоги з квітня 2022 року по жовтень 2023 року у розмірі 57 000,00 грн.
Щодо вимоги позивача про зобов`язання Управління соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації поновити ОСОБА_1 виплату допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з листопада 2023 року, то суд зазначає наступне.
Відповідно до пункту 2 Порядку №332, допомога не надається внутрішньо переміщеним особам, які були обліковані як внутрішньо переміщені особи до 24 лютого 2022 року у регіонах, що не включені до переліку, зазначеному в абзаці першому пункту 2 цього Порядку, за винятком осіб, які отримували щомісячну адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, у тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Судом установлено, що позивачка зареєстрована як внутрішньо переміщена особа 02.06.2015 та отримувала адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг відповідно до постанови № 505 до 01.02.2021.
Тобто, ОСОБА_1 не відноситься до осіб, яким не надається допомога відповідно до Порядку №332, оскільки вона до 24 лютого 2022 року отримувала адресну допомогу внутрішньо переміщеним особам для покриття витрат на проживання, в тому числі на оплату житлово-комунальних послуг.
Проаналізувавши зазначені вище норми, суд вважає, що позивачка не відноситься до категорії осіб, яким наявність підстав для встановлення виплати чи відмові призначенні у виплаті допомоги визначається за територіальною належністю, визначеною у рамках Програми єПідтримка, затвердженому розпорядженням Кабінету Міністрів України від 6 березня 2022 року №204, оскільки перелік адміністративно-територіальних одиниць, визначених у Розпорядженні №204 стосується платників єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, до яких позивачка не відноситься, що спростовує доводи відповідача щодо посилання як на одну з підстав для відмови у призначенні виплати допомоги відповідно до Порядку №332 - не включення регіону, до якого перемістилася позивачка до 24 лютого 2022 року до переліку, зазначеному в абзаці 1 пункту 2 Порядку №332.
Отже, ОСОБА_1 підпадає під виключення та не відноситься до осіб, яким допомога на проживання не надається згідно пункту 2 Порядку №332.
Однак суд зазначає, що відповідно до пункту 3 Порядку №332, допомога призначається на кожного члена сім`ї (далі - отримувач), відомості про якого включено до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб.
Допомога призначається за повний місяць, у якому уповноважена особа звернулася за її наданням, незалежно від дати такого звернення.
До складу сім`ї уповноваженої особи включаються (незалежно від наявності відомостей щодо включення їх до Єдиної інформаційної бази даних про внутрішньо переміщених осіб) чоловік, дружина, діти, прийомні діти, діти, які виховуються батьками-вихователями в дитячих будинках сімейного типу, усиновлені діти, діти, над якими встановлено опіку або піклування, а також діти, які навчаються за денною або дуальною формою здобуття освіти в закладах загальної середньої, професійної (професійно-технічної), фахової передвищої, вищої освіти (зокрема у період між завершенням навчання в одному із зазначених закладів освіти і вступом до іншого закладу або в період між завершенням навчання за одним освітньо-кваліфікаційним рівнем і продовженням навчання за іншим рівнем за умови, що такий період не перевищує чотирьох місяців) до досягнення 23 років і не мають власних сімей; діти з інвалідністю після досягнення ними 18-річного віку до визнання їх особами з інвалідністю з дитинства I та II групи; не перебувають в шлюбі повнолітні діти; визнані особами з інвалідністю з дитинства I та II групи або особами з інвалідністю I групи, які проживають разом з батьками; непрацездатні батьки чоловіка та дружини, які проживають разом з ними і перебувають на їх утриманні у зв`язку з відсутністю власних доходів; особа, яка проживає разом з одинокою особою з інвалідністю I групи та доглядає за нею; жінка та чоловік, які не перебувають у шлюбі, але проживають однією сім`єю і мають спільних дітей, та/або особи, які встановили у судовому порядку факт проживання однією сім`єю. Членом сім`ї може вважатися одинока особа, а також неповнолітня дитина, якщо така особа не входить до складу сім`ї.
Склад сім`ї уповноваженої особи визначається на дату звернення за призначенням допомоги.
До складу сім`ї уповноваженої особи не включаються: особа, яка перебуває на повному державному утриманні.
Отже, оскільки позивачка перебуває на повному державному утриманні, що підтверджується довідкою від 02.02.2021 №13/01-02 та не заперечується представником позивача, то у ОСОБА_1 відсутні підстави для отримання допомоги відповідно до Порядку №332, у зв`язку з чим вимога позивача про поновлення виплати допомоги на проживання внутрішньо переміщеній особі з листопада 2023 року задоволенню не підлягає.
Згідно зі статтею 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Відповідно до статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Перевіривши обґрунтованість доводів сторін та оцінивши зібрані у справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що у задоволенні позовних вимог слід відмовити.
Керуючись ст. 73, 74, 75, 76, 77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову відмовити.
Рішення набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.
Відповідно до ст. 295 КАС України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у випадку розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Позивач: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_3 , РНОКПП НОМЕР_2 );
Відповідач: Управління соціального захисту населення Могилів-Подільської районної державної адміністрації (вул. Володимирська, 18, м. Могилів-Подільський, Вінницька область, 24000, код ЄДРПОУ 03191816).
Суддя Віятик Наталія Володимирівна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2024 |
Оприлюднено | 11.03.2024 |
Номер документу | 117508482 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них внутрішньо переміщених осіб |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Віятик Наталія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні