ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"07" березня 2024 р. справа № 300/8986/23
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Микитюка Р.В., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "КТГ" про стягнення податкового боргу в сумі 7954,84 грн
ВСТАНОВИВ:
Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (далі також, - позивач) 27.12.2023 звернулося до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "КТГ" (далі, також відповідач, ТОВ "КТГ") про стягнення заборгованості в сумі 7954,84 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що станом на 27.12.2023 сума податкового боргу відповідача, яка підлягає стягненню становить 7954,84 грн, яка складається з податку на додану вартість на суму 2912,84 грн, який виник в результаті несплати: основного зобов`язання на суму 1020,00 грн, згідно податкової декларації за вересень 2022, поданої 20.10.2022 на суму 1737,00 грн (враховуючи часткове погашення, сума до стягнення складає 1020,00 грн); 1892,84 грн штрафні (фінансові) санкції, що виникли відповідно до податкового повідомлення-рішення №0059300410 від 23.11.2022 на суму 872,84 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки №6029/09-19-04-10-15/43241819 від 23.11.2022, податкового повідомлення-рішення №0083860410 від 14.08.2023 на суму 1020 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки №9044/09-19-04-10-15 від 03.08.2023, з податку на прибуток приватних підприємств на суму 5042,00 грн, а саме основне зобов`язання на суму 3682,00 грн, що виникло відповідно до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2022 рік, поданої 25.05.2023 на суму 3682,00 грн; 1360,00 грн штрафні (фінансові) санкції, що виникли відповідно до податкового повідомлення-рішення №0033960410 від 08.09.2022 на суму 340,00 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки №2443/09-19-04-10-15/43241819 від 10.08.2022, податкового повідомлення-рішення №0026340410 від 10.04.2023 на суму 1020 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки №2295/09-19-04-10-15 від 29.03.2023.
Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 01.01.2024 відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні). Встановлено відповідачу з дня вручення цієї ухвали п`ятнадцятиденний строк для подання відзиву на позов (а.с. 40-41).
Вказана ухвала суду про відкриття провадження повернулася на адресу суду 06.02.2024 з відміткою укрпошти за закінченням терміну зберігання (а.с.44-48).
У відповідності до п.1 ч. 4 ст. 124 КАС України, у разі ненадання учасниками справи інформації щодо їх поштової адреси судовий виклик або судове повідомлення надсилаються: юридичним особам та фізичним особам-підприємцям за адресою місцезнаходження (місця проживання), що зазначена в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців та громадських формувань. У разі відсутності учасників справи за такою адресою вважається, що судовий виклик або судове повідомлення вручено їм належним чином.
Відповідно до ч.5 ст.262 КАС України, суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності, суд зазначає таке.
Станом на 27.12.2023 сума податкового боргу відповідача, яка підлягає стягненню становить 7954,84 грн, яка складається з податку на додану вартість на суму 2912,84 грн, який виник в результаті несплати: основного зобов`язання на суму 1020,00 грн, згідно податкової декларації за вересень 2022, поданої 20.10.2022 на суму 1737,00 грн (враховуючи часткове погашення, сума до стягнення складає 1020,00 грн); 1892,84 грн штрафні (фінансові) санкції, що виникли відповідно до податкового повідомлення-рішення №0059300410 від 23.11.2022 на суму 872,84 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки №6029/09-19-04-10-15/43241819 від 23.11.2022, податкового повідомлення-рішення №0083860410 від 14.08.2023 на суму 1020 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки №9044/09-19-04-10-15 від 03.08.2023, з податку на прибуток приватних підприємств на суму 5042,00 грн, а саме основне зобов`язання на суму 3682,00 грн, що виникло відповідно до податкової декларації з податку на прибуток підприємств за 2022 рік, поданої 25.05.2023 на суму 3682,00 грн; 1360,00 грн штрафні (фінансові) санкції, що виникли відповідно до податкового повідомлення-рішення №0033960410 від 08.09.2022 на суму 340,00 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки №2443/09-19-04-10-15/43241819 від 10.08.2022, податкового повідомлення-рішення №0026340410 від 10.04.2023 на суму 1020 грн, винесеного на підставі акту про результати камеральної перевірки №2295/09-19-04-10-15 від 29.03.2023 (а.с. 9-37).
Вищеназвані податкові повідомлення-рішення не було оскаржено відповідачем в адміністративному та судовому порядку, а тому набуло статусу узгодженого податкового зобов`язання.
Посилаючись на несплату відповідачем узгоджених податкових зобов`язань у строки, визначені Податковим кодексом України, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення податкового боргу.
Надаючи правову оцінку правовідносинам, суд виходить з такого.
Згідно зі статтею 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
У відповідності до пункту 15.1 статті 15 Податкового кодексу України платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
За змістом підпункту 16.1.4 пункту 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов`язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
При цьому, підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг визначено як суму узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Таким чином, статусу податкового боргу набуває лише узгоджена сума грошового (податкового) зобов`язання, не сплачена платником податків у визначений строк.
Відповідно до ст. 38 Податкового кодексу України виконанням податкового обов`язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов`язань у встановлений податковим законодавством строк.
Згідно з пунктом 59.1 статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
За правилами пункту 59.5 статті 59 Податкового кодексу України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення. У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Головним управлінням ДПС в Івано-Франківській області сформовано та направлено відповідачу податкову вимогу форми "Ю" від 07.06.2023 №0003042-1302-0919 (а.с.31).
Сторонами у справі доказів оскарження зазначеної податкової вимоги у встановленому законом порядку не надано.
Пунктом 87.2 ст. 87 Податкового кодексу України передбачено, що джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.
Пунктом 95.1 статті 95 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Згідно п. 95.3 ст. 95 вказаного Кодексу, стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до п. 95.4. ст. 95 Податкового кодексу України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків.
Згідно ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Як вбачається з ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Відповідно до частини 1 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Довідкою про борг за платежами ТОВ "КТГ" код ЄДРПОУ - 43241819 від 27.12.2023 встановлено, що станом на 27.12.2023 податковий борг становить 7954,84 грн, з них 4702,00 грн - податкові зобов`язання, 3252,84 грн - штрафні санкції (а.с. 5).
Відповідач жодних заперечень чи доказів сплати суми податкового боргу до суду не надав.
Разом із тим, наявність у ТОВ "КТГ" податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями підтверджено матеріалами справи в їх сукупності.
За таких обставин, судом визнано позовні вимоги правомірними та обґрунтованими в частині стягнення з відповідача заборгованості в сумі 7954,84 грн, а позов - таким, що підлягає до задоволення.
Згідно із статтею 139 Кодексу адміністративного судочинства України підстави для розподілу судових витрат відсутні.
На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
позов Головного управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ - 43968084, вул. Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, 76018) до Товариства з обмеженою відповідальністю "КТГ" (код ЄДРПОУ - 43241819, вул. Юності, буд. 41-А, с. Микитинці, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 76494) про стягнення податкового боргу в сумі 7954,84 грн - задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "КТГ" (код ЄДРПОУ - 43241819, вул. Юності, буд. 41-А, с. Микитинці, Івано-Франківський район, Івано-Франківська область, 76494) в дохід бюджету податковий борг в сумі 7954 (сім тисяч дев`ятсот п`ятдесят чотири) гривні 84 копійки з розрахункових рахунків у банках, які обслуговують дане підприємство та за рахунок готівки, що належить відповідачу.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.
Апеляційна скарга подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Суддя /підпис/ Микитюк Р.В.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.03.2024 |
Оприлюднено | 11.03.2024 |
Номер документу | 117509667 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Микитюк Р.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні